Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Globtrotter81
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Globtrotter

widziany: 7.08.2024 04:55

  • pliki muzyczne
    10626
  • pliki wideo
    3592
  • obrazy
    185
  • dokumenty
    23

14433 plików
347,43 GB

FolderyFoldery
Globtrotter81
Adoracja Najświętszego Sakramentu - online
 
mp3
Archiwum
 
Abp Fulton Sheen
arc. Szczepan Wesoły
Bp Grzegorz Ryś
 
Nabierz Ducha - Znak Paruzji
wersja mp3
bp. Stanisław Wielgus
Ks. Adam Boniecki
ks. Adam Skwarczyński
ks. Andrzej Trojanowski TChr
ks. Andrzej Zwoliński
 
Katedra Nauki Społecznej - Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie
Ks. Bogusław Jaworowski
 
Homilie
Okultyzm
ks. bp. Ignacy Dec
Ks. Dariusz Oko
Ks. Dawid Pietras
ks. Dominik Chmielewski
 
Ks. dr Grzegorz Bliźniak
Ks. Grzegorz Śniadoch
ks. Jan Kaczkowski
ks. Jan Pęzioł
ks. Jerzy Molewski TChr
ks. Krzysztof Kralka SAC (Pallotyn)
Ks. Marcin Dobrzyński
Ks. Marek Bąk
ks. Marek Wasąg
ks. Marjan Rajchel - egzorcysta
ks. Michał Olszewski
 
Dekalog
ks. Nikos Skuras
 
Nikos Skuras nauka dla mężczyzn - Góra Polanowska
Rekolekcje - Parafia Opatrzności Bożej - Kalisz - 4 kwietnia 2016
ks. Paweł Murzyński
ks. Piotr Glas
 
ks. Piotr Natanek
 
2014
2016
2018
ks. Piotr Pawlukiewicz
 
Homilie
 
Konferencje
 
2015
2017
Tagi
ks. prof. Aleksander Posacki
Ks. Remigiusz Recław SJ
Ks. Sławomir Kostrzewa
ks. Stanisław Małkowski
 
2014
Warszawa - 04-11-2017
Ks. Tomasz Mantyk OFM
Ks.Henryk Hawryszczak
o. Adam Czuczel
 
Mężczyzna z rodu Maryi
 
mp3
mp4
Żywa Korona Maryi
o. Adam Szustak OP
 
#jeszcze5mi nutek - 2016
 
wersja do przesłuc hania - mp3
Wersja wideo - mp4
[NV#]
 
wersja mp3
wersja mp4
7 grzechów głównych
 
8 Twarzy [#0]
 
mp3
mp4
Ballady i romanse
 
mp3
mp4
Bibili@ - Pismo Święte
 
Nowy Testamen t
 
Stary Testamen t
1 Księg a Króle wska
1 Księg a Kroni k
1 Księg a Macha bejsk a
1 Księg a Samue la
2 Księg a Króle wska
2 Księg a Kroni k
2 Księg a Macha bejsk a
2 Księg a Samue la
Księg a Abdia sza
Księg a Aggeu sza
Księg a Amosa
Księg a Baruc ha
Księg a Danie la
Księg a Ester y
Księg a Ezdra sza
Księg a Ezech iela
Księg a Habak uka
Księg a Hioba
Księg a Izaja sza
Księg a Jerem iasza
Księg a Joela
Księg a Jonas za
Księg a Jozue go
Księg a Judyt y
Księg a Kapła ńska
Księg a Kohel eta
Księg a Lamen tacji
Księg a Liczb
Księg a Mądro ści
Księg a Malac hiasz a
Księg a Miche asza
Księg a Nahum a
Księg a Nehem iasza
Księg a Ozeas za
Księg a Powtó rzone go Prawa
Księg a Przys łów
Księg a Psalm ów
Księg a Rodza ju
Księg a Rut
Księg a Sędzi ów
Księg a Sofon iasza
Księg a Tobia sza
Księg a Wyjśc ia
Księg a Zacha riasz a
Mądro ść Syrac ydesa
Pieśn i nad Pieśn iami
Biblia od kuchni [#00]
BookSzpan [#00]
 
mp3
mp4
Chlebak [#00]
 
mp3
mp4
CNN [#000]
 
wersja mp3
CREDO
Czuwania
Do Galilei
 
mp3
mp4
Do UCHA
 
wersja mp3
wersja mp4
Dobranocka
 
mp3
mp4
Dom wariatów
Droga światła [#00]
Elementarz
 
mp3
mp4
Ewangelia dla nienormalny ch
GARNEK STRACHU
 
Część 1
Część 2
Część 3
Historie potłuczone [#000]
InstaStory
Jak się MODLIĆ
Jonasz z maturalnej
Karaluchy pod poduchy [#00]
 
mp3
mp4
Kobieta i ksiądz [00]
Koronka do Miłosierdzi a Bożego
Ksiądz gra w grę
 
Kundel przydrożny
 
Sezon I
Sezon II
Sezon III
Listy z Ukrainy
Miłość w czasach zarazy [#00]
 
mp3
mp4
MIRIAM
 
mp3
mp4
Mocno Stronniczy [#00]
Nabożeństwo Majowe [#00]
 
mp3
mp4
NIESZCZĘŚNI [#00]
 
mp3
mp4
Niezniszcza lni
 
mp3
NOE
Nowenna dominikańsk a we wszelkim utrapieniu
 
Litania dominika ńska
 
mp3
mp4
Nowenna dominika ńska - części
 
mp3
Tajemnic e Różańca Świętego - mp3
O P I U M
 
mp3
Ocalona [#00]
Pachnidła
 
PAŚNIK [#00]
Pielgrzymka 2022 [#00]
Pies Pański - o. Adam Szustak
Plaster miodu - Psalmy
 
wersja mp3
Podejrzani [#00]
 
mp3
mp4
Post Daniela
 
mp3
mp4
Pragnij! - O rozeznawani u powołania - o. Adam Szustak
Projekt Judyta
Przeszkody
 
mp3
mp4
Pszczoła [#00]
 
mp3
mp4
SEKRETY MARYI
Szeptaki [#00]
 
mp3
mp4
SzustaRano [#00]
 
mp3
mp4
Targ intencji
Wstawaki [#00]
 
mp3
mp4
ZASYPIAKI [#00}
o. Antonello Cadeddu
o. Augustyn Pelanowski
 
o. Daniel Galus
 
Kazanie, które każdy musi wyryć w swym sercu na zawsze!!!
wersja mp3
o. Jacek Prusak
o. Jacek Szymczak OP
 
Mistrzowie drugiego planu [#00]
 
mp3
mp4
Znak Jonasza [#00]
mp3
mp4
o. James Manjackal
o. Jan Andrzej Kłoczowski OP
O. Joachim Badeni OP
o. Joseph Maria Verlinde
o. Józef Witko
o. Norbert Oczkowski OP
O. Pio
 
Perełki Ojca Pio
O. Piotr Idziak SJ
o. Roman Bielecki OP (Via Regia)
o. Tomasz Nowak OP
 
Marnotrawni Bracia
 
mp3
mp4
Na Miarę 2
 
mp3
mp4
Poszukiwani e ojcostwa [#00]
mp3
mp4
o. Tomasz Zamorski OP
 
Ognie Eliasza [#00]
 
mp3
mp4
Pies Tobiasza [#00]
mp3
mp4
o. Wiesław Nazaruk OMI
o. Wiktor Tokarski OFM
 
wersja mp3
Papież Franciszek
prof. Franciszek Marek
s. Bruna od Maryi
s. Michaela Rak
bEZ sLOGANU
 
wersja mp3
do wydruku
F1
 
HJP [#00] Sezon 1
HJP [#00] Sezon 2
Film
 
Film dokumentalny
 
Around the world in 80 Gardens (80 ogrodów dookoła świata )
spisek okultystów
Jestem Drugi®
 
Któż jak Bóg
 
Rekolekcje Tolkienowskie [#00]
Music
 
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły
 
#2024
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły - wersja mp3
 
wersja mp3 - rar - pobierz wszystkie na raz
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska
 
Nowenna Pompejańska II
 
mp3
mp4
Tajemnice Różańca Świętego
Nowenna Pompejańska III
 
audio
wideo
Nowenna Pompejańska IV
 
Nowenna Pompejańska V
 
Nowenna Pompejańska VI
 
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska VII
 
mp3
mp4
Nowenna Pompejańska VIII
Pornografii - STOP
Prywatne
 
Rachunek sumienia - Sakrament pojednania - Sakrament pokuty - Sakrament Miłosierdzia
Rekolekcje
 
Różaniec Święty - tajemnice wędrowne
 
StreetWorkout
Świadectwa
 
inne
Świadectwa duchownych
 
s. Małgorzata Chmielewska
Świadectwa świeckich
Zdjęcia
www
  • 22,1 MB
  • 7 wrz 22 9:50
Moi drodzy, w ten oto sposób, kończymy Drugą Księgę Machabejską. Kończymy te krwawe opowieści, na szczęście. Kochani, pewnie by się oczywiście wielu nie zgodziło z tym zdaniem na końcu, którym było, że samo wino, jak i sama woda szkodzi. No chyba sama woda nie szkodzi, no chyba, że w za dużej ilości. Widzimy kochani, sam ten autor on przyznaje, jakby poukładał te opowiadania tak, żeby przekazać pewne treści. One nie są na pewno takim zapisem historycznym. Bo jak widać, jest tu dużo jakby takich wyolbrzymień, jest dużo jakiś takich wizji, które miały po prostu kogoś pocieszać itd. Chodziło mu po po prostu o osiągnięcie jakiegoś celu. Kochani, [o. Adam] zostawił by sobie jedną rzecz z tego rozdziału, bo [o. Adama] te wszystkie wojny i te wszystkie ich jakby myślenia o Panu Bogu, naprawdę strasznie mierżą. Ale ładne tam było takie zdanie, pomijając to, że oni to zdanie wypowiedzieli w trakcie walki, czyli kiedy, no właśnie, zabijali ludzi. [o. Adam] rozumie, że jakoś pewnie we własnej obronie, chociaż właśnie, nie do końca wiadomo, czy do końca tak było. Ale było napisane, że walczyli rękami, a w sercu modlili się do Boga. [o. Adam] by tu kochani przełożył na właśnie nie wojenne sprawy, nie sprawy jakiejś można powiedzieć przemocy. Ale takie życiowe, kiedy robisz cokolwiek rękoma coś dobrego. Kiedy stwarzasz jakieś rzeczy, kiedy pracujesz, kiedy jesz. Też kiedy walczysz, w sensie przeciwko własnym słabościom, kiedy walczysz z własnym grzechem. Kiedy robisz jakieś rzeczy, tak no właśnie, w życiu, w świecie, w codzienności. To niech twoje serce jednocześnie zawsze będzie blisko Pana Boga. Niech twoje serce zawsze będzie z Nim. Im więcej tego, tym bardziej się nauczymy od Pana Boga Jego myślenia. [o. Adam] myśli, że oni jednak mimo wszystko, za mało to serce mieli przy Panu Bogu, skoro myśleli, że Panu Bogu to będzie się podobać. Ale warto tego serca jak najwięcej dawać Panu Bogu. Nie wciskać Panu Bogu naszych pomysłów, tylko po prostu być z Nim w trakcie najnormalniejszych życiowych czynności. Serce przy Bogu, to [o. Adam] jest myśli, że bardzo piękny obraz człowieka. Serce przy Bogu. Jak mamy oczywiście zły obraz Pana Boga, to możemy myśleć, że Pan Bóg bierze udział w naszych niecnych jakiś uczynkach. Ale dlatego prostujemy sobie ten obraz Pana Boga, właśnie chociażby czytając te wszystkie rozdziały, to całe Pismo Święte, żeby się uczyć właściwego obrazu Pana Boga. Kochani, tyle w Księgach Machabejskich. Widzimy się jutro w kolejnej, tym razem naprawdę świetnej, bardzo fajnej, bardzo [o. Adam] się na nią cieszy, Księdze. Do usłyszenia jutro...
Źródło:Langusta na palmie
  • 24,0 MB
  • 6 wrz 22 9:33
Moi drodzy, jakieś strasznie dziwne to zakończenie z tą śmiercią tego człowieka, samobójczą śmiercią. Oczywiście, no widać, że to jest jakoś wymyślone. Tak jakby najpierw się rzucił na miecz, potem spadł na ten plac, potem wstał, potem pobiegł na urwisko, potem sobie wydobył wnętrzności i zaczął rzucać w tych żołnierzy. Kochani, no dziwne. Zobaczmy, za tym się kryje jakaś taka dziwna opowieść, o jakimś takim można powiedzieć ludzkim, nawet nie tylko męskim, ale w ogóle chyba takim honorze, że tutaj mieliby go zbezcześcić, i miałby umrzeć jakąś śmiercią taką po prostu przez nich nikczemną, to w jakiś honorowy sposób sobie życie odebrał. Kochani, nie ma czegoś takiego jak honorowe odebranie życia. Można kochani honorowo odebrać sobie życie w ten sposób, że poświęcasz swoje życie za kogoś, to [o. Adam] rozumie. Kiedy ratując swoich bliskich, ty sam poświęcasz swoje życie. Ale kochani, nie, nie mamy takiego prawa, żeby sobie odbierać życie, tym bardziej w imię jakiegoś honoru jeszcze. Kochani, to są jakieś takie wartości, które czasem wyglądają w świecie na jakieś takie, no właśnie, bohater, tak?. Bohater, który rzucił wnętrznościami we wrogów. Kochani, no sam sobie [Rezis to] trochę sprowadził na głowę. Nie no tak, oni by go pewnie zabili, ale można powiedzieć jego śmierć miała być bardziej honorowa, bo się sam rzucił na miecz. Kochani, to są takie wymyślone [o. Adam] mówi jakieś takie, takie honory, pojęcia ludzkie. Nie warto za nimi iść. Ma nami kochani zawsze kierować miłość. Nie zemsta, nie honor, nie jakieś zaszczyty, nie jakaś można powiedzieć sława pośmiertna. Miłość. Wszystko mamy robić dlatego, że kochamy. Zawsze kochani, jak jakąś decyzję podejmujemy, szczególnie taką ważną, całożyciową, to zadajmy sobie proste pytanie, czy to wynika, czy to się bierze z miłości, czy to będzie prowadziło do miłości. Nawet trudnej, nawet w takiej, której się własne życie oddaje za kogoś. Ale miłość ma być naszym jedynym probierzem...
Źródło:Langusta na palmie
  • 15,1 MB
  • 5 wrz 22 5:35
Kochani zobaczmy, znowu mamy kolejny przykład ludzi, którzy zawierają jakieś przymierza, układy itd. ale nie dlatego, że jakoś zmienili swoje serca czy postępowanie, tylko dlatego, że nie idzie im wojna, i dlatego zobowiązują się do pewnych rzeczy. Kochani, są tacy ludzie, którzy no właśnie, jakby wiemy, że są fałszywi, że robią pewne rzeczy tylko dla własnego zysku. Kochani, nigdy nie wchodźmy z nimi w żadne układy. Jeżeli już się na kimś naciąłeś, jeżeli wiesz, że ktoś, no właśnie, wykorzystuje Cię, raz cie wykorzystał, drugi raz cie wykorzystał. Kochani, nie bądźmy naiwni. To nie jest żadne odrzucanie ludzi. Jeżeli ktoś rzeczywiście da nam jakieś bardzo konkretne, mocne dowody tego, że można mu zaufać, jasne, wtedy warto. Ale kochani, uczmy się na tym, że naprawdę ludzie są też fałszywi, którzy no ciągle są fałszywi. I jakby ich słodkie słowa i obietnice, kochani, jeżeli nie ma w tym żadnego takiego, to nie jest poparte konkretem, takim że to widziałeś przez ostatni długi czas, że ktoś rzeczywiście się zmienił, to kochani, nie bądźmy naiwni, bo ktoś będzie nas wykorzystywał, i wykorzystywał i wykorzystywał. Trzeba być też przebiegłym jak wąż, jak mówi Pan Jezus. Mamy być nieskazitelni jak gołębice, ale przebiegli jak węże. Czyli nie dajmy się kochani po prostu głupio wykorzystywać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 21,0 MB
  • 4 wrz 22 7:12
Kochani, jedna rzecz, taka bardzo ważna w tym rozdziale. Widzimy, właśnie Księga Machabejska jest dla nas katolików, jednym z takich tekstów, które nam potwierdzają jakby naszą doktrynę o czyśćcu, o modlitwie za zmarłych itd. Tutaj zauważmy, no naprawdę bardzo wprost jest napisane, że Pismo Święte pokazuje, że ludzie już Starego Testamentu, nawet nie Nowego, ale Starego Testamentu, wierząc w Zmartwychwstanie, wierzyli, że czasem ludzie po śmierci potrzebują jakiegoś oczyszczenia. Tak jak tutaj, oni popełnili jakiś grzech i jakby Juda złożył za nich ofiarę, żeby ten grzech został oczyszczony. To oczywiście jest jeszcze taka, jeszcze taka bardzo prosta, taka wręcz prymitywna wiara, ale bardzo jasno pokazuje, że było takie przekonanie już w Starym Testamencie, o tym, że no właśnie, po śmierci potrzeba jakiegoś oczyszczenia, a przynajmniej większość z nas, będzie go pewnie potrzebowała. Ale kochani [o. Adam] na coś innego chciałby zwrócić uwagę. Zobaczmy, tutaj na początku jest coś, co [o. Adam] przypuszcza, co nas bardzo oburza, ale to jest coś co niestety prawie cały świat kochani tym żyje. [o. Adam] to nieustannie widzi, jak bardzo potrzebne jest w związku z tym Ewangelia. O co [o. Adamowi] chodzi. Zobaczmy, kiedy się dzieje na początku ta zbrodnia, kiedy zatopiono tam tych kilkuset Żydów, oczywiście rzeczywiście to była wielka zbrodnia, jakby podstępem ich wzięto na te łodzie i potem ich utopiono. No to tamci potem oczywiście modlą się do Boga, żeby Bóg okazał sprawiedliwość, i w tej sprawiedliwości po prostu wybijają kolejne setki ludzi. Potem napadli jeszcze jakieś Bogu ducha winne miasto, bo nie jest napisane, że to miasto cokolwiek im zrobiło. No i taką rzeź tam urządzili, zobaczmy w ogóle, że ten autor tu pisze z jakąś taką satysfakcją, że taką rzeź tam urządzili, że aż po prostu jezioro obok spłynęło krwią.
Źródło:Langusta na palmie
  • 21,0 MB
  • 4 wrz 22 0:23
Kochani, mogłoby się wydawać, no właśnie, to jest Stary Testament, kochani to nieprawda. Kochani, jak [o. Adam] patrzy na ludzi, dzisiaj współczesnych katolików, to kochani, większość z nas żyje taką sprawiedliwością. Że kiedy na przykład w twojej rodzinie ktoś uczyni jakieś zło, to kochani my chcemy dokładnie czegoś takiego, my chcemy, żeby ten ktoś poniósł taką samą karę, żeby go po prostu najlepiej wymazać z ziemi. Jak ktoś nam na przykład zabije kogoś bliskiego, to my chcemy, no właśnie, żeby on też poniósł śmierć. Kochani [o. Adamowi] oczywiście nie chodzi o to, że grzechy powinny uchodzić płazem, że jakieś okropne czyny powinny można powiedzieć nie być karane, ścigane prawem, więzieniem itd. Jasne, że tak. Ale zupełnie czymś innym jest sprawiedliwość, która polega na tym, żeby zło nie uszło płazem, a czym innym jest kochani zwykły odwet. Kochani, ogromna większość katolików ciągle żyje odwetem, i myli to ze sprawiedliwością. Kochani, Pan Jezus powiedział nam bardzo wyraźnie, że mamy naszych wrogów miłować, a to znaczy, że mamy dla nich chcieć dobra. Dobro to znaczy, że jakiś zło czynią, to oczywiście, że chcemy, i żeby to zło przestali czynić, i żeby naprawili to zło, ale to nie znaczy, że chcemy się na nich zemścić, to jest zupełnie inna jakby, jakby inna postawa. Niestety, tutaj Ewangelia bardzo jest nam potrzebna, bo wbrew pozorom, świat się niewiele zmienił od Starego Testamentu. Oczywiście są ludzie, którzy się zdobywają na przebaczenie, którzy wcale nie chcą odwetu zemsty, które oczywiście dochodzą sprawiedliwości, ale nie na zasadzie właśnie odwetu, tylko tego, żeby ktoś poniósł sprawiedliwą karę. Kochani, tutaj nie ma mowy o żadnej karze sprawiedliwej. Tutaj po prostu chodzi o odwet, chodzi o zemstę. Skoro wy zabiliście naszych, to my zabijemy was. Kochani, to nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem. Bardzo nam jest nam potrzebna Ewangelia, bo, no właśnie, wbrew pozorom niewiele się różnimy od ludzi Starego Testamentu...
Źródło:Langusta na palmie
  • 17,8 MB
  • 3 wrz 22 9:28
Kochani, pomijając taki kontekst oczywiście historyczny, zobaczmy, co to się dzieje w głowach ludzi, że myślą, że mogą komuś wydać pozwolenie na to, żeby on żył według własnego pomysłu, według własnych praw, własnych tradycji itd. Oczywiście [o. Adam] rozumie, że tutaj chodziło o wojny, chodziło o zagarnięcie kraju itd. Ale kochani, zobaczmy, że my tak mamy często w życiu, gdzie my próbujemy innym ludziom narzucać nasze sposoby myślenia, nasze tradycje. Jakby wielką łaską jest, kiedy zgadzamy się, żeby mogli żyć według swoich. I oczywiście kochani [o. Adam] wie, że to się wzięło stąd, że czasem niektóre rzeczy nawzajem się wykluczają, bo ktoś na przykład ma jakieś swoje zwyczaje, które nas denerwują, dotykają, albo można powiedzieć nawet krzywdzą. Wtedy rzeczywiście, musimy się przeciwstawiać. Ale kochani, nie wolno z tego takiego punktu widzenia, że właśnie są rzeczy, które czasem są nie dobre, i po prostu mogą nas skrzywdzić, przechodzi do takiego myślenia, że no właśnie, inni w ogóle nie mogą żyć według swoich praw. Kochani, to w ogóle powinna być podstawa naszego wszelkiego myślenia, że drugi człowiek ma całkowite prawo do samodzielności. Ono się oczywiście kończy tam, gdzie nas krzywdzi, to jasne, ale że my mamy nic do powiedzenia, na temat jego sposobu życia, jeżeli nas to nie dotyczy, jeżeli nas to nie krzywdzi, jeżeli to na nas nie wpływa. Kochani, musimy się tego nauczyć. Nikt nam nie dał prawa do decydowania o życiu drugiego człowieka...
Źródło:Langusta na palmie
  • 18,9 MB
  • 2 wrz 22 13:10
Kochani, [o. Adam] wie, że pewnie niektórym z nas się dosyć trudno czyta, albo raczej słucha takich opowieści o tych wszystkich wojnach, morderstwach. Ile tam zabili, kogo pomścili, gdzie tam bluźnierców zamordowali itd. Kochani [o. Adam] se lubi takie teksty czytać w takim kontekście, można powiedzieć [o. Adama] i jego słabości, i jego grzechu. Zobaczmy, oni ciągle proszą Boga o pomoc, ciągle jakby przed nim pokutują, ciągle pokładają nadzieję nie tyle w swojej sile. Oczywiście też ją mają, ją wykorzystują i są sprytni, i w ogóle mają niezłe pomysły. Ale ciągle jakby cała ich taka ufność jest w Bogu. Kochani, to jest obraz naszej walki duchowej. [o. Adam] bardzo by chciał, w takiej walce duchowej można powiedzieć, wycinać, wyrzynać, palić po prostu, do zera kasować [o. Adama] słabości, [o. Adama] grzechy. Oczywiście to nie chodzi o to, żeby teraz uwierzyć we własną siłę, tylko właśnie, wszystko to się dzieje można powiedzieć w ufności wobec Pana Boga. W takim kluczu [o. Adam] myśli, że bardzo przydatne mogą być te teksty, i warto tak na nie patrzeć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 17,8 MB
  • 1 wrz 22 10:00
No kochani, mamy smutny koniec tego Antiocha IV Epifanesa. To był naprawdę zły człowiek, który zrobił bardo wiele [złych] rzeczy. Kochani, to nie jest tak, że Pan Bóg mu nie okazał miłosierdzia. Zauważmy, on do końca życia był jakoś fałszywy. My wiemy to już oczywiście wcześniej, że wszystkie jego obietnice, zawsze potem nie były spełniane. On te rzeczy obiecywał na końcu oczywiście po to, bo miał nadzieję, że to ocali jego życie. On nie chciał się zmienić, to nie tak, że on rzeczywiście nawrócił się do Boga Izraela. Nie, on po prostu chciał w jakiś sposób no tak jak całe życie, można powiedzieć dilował i handlował z królami, tak myślał, że będzie mógł takimi obietnicami, takimi różnymi pustymi słowami coś obiecać. Jego zabiła, jego własna pycha, jego zabiło jego kłamstwo. Natomiast kochani, jest tu taki jeden wątek, [o. Adam] myśli bardzo ważny. Zobaczmy, że on na początku, kiedy próbuje zdobyć jedno tam z tych miast, które mu się nie udało zdobyć, [bo] to jest Persepolis, bo ludzie mu się przeciwstawili, to on potem oczywiście ten gniew przeniósł na Żydów, którzy nie mieli z tym nic wspólnego. To jest w ogóle taki standard kochani, że jak ktoś, no właśnie, doświadcza jakiegoś [zła], jakiejś porażki, coś mu idzie nie tak, to oczywiście przerzuca to winą na innych. To są takie osoby toksyczne, które jakby nie potrafią uznać, że to jest ich wina, nie potrafią zobaczyć, że to oni po prostu ściągnęli na siebie jakieś nieszczęścia, czy trudności, tylko oczywiście obarczają tych innych. I kochani, [o. Adam] prosi, nie myślmy dzisiaj w takim kluczu, ooo właśnie, tam obok mnie jest ktoś taki, kto nieustannie mnie oskarża. To możliwe prawda. Ale przede wszystkim pomyślmy, czy my tak kochani nie robimy względem kogoś. Czy my kogoś tak nie oskarżamy przerzucając na niego nasze różne słabości i winy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 21,9 MB
  • 31 sie 22 8:17
Moi drodzy, mamy tutaj oczywiście powtórkę tego co już usłyszeliśmy w Pierwszej Księdze Machabejskiej, czyli te pierwsze potyczki, pierwsze wojny Judy i Jego Braci, którzy walczą, no właśnie o jakieś wyzwolenie swojego kraju i spod wpływów, i spod władzy tych różnych niedobrych, niecnych ludzi. Ale [o. Adam] musi nam się przyznać, że czytając takie historie, i czytając ten ich sposób myślenia, [to] jest jednak w [o. Adamie] ogromny bunt kochani. Bo zobaczmy, oni tak bardzo prosto myślą, że jakby przegrywali i dzieje im się zło, dlatego, że Pan Bóg się od nich odwrócił, że miał tam można powiedzieć jakąś, mówić brzydko, miał focha na nich, bo nagrzeszyli, więc nie wspierał ich. No, a teraz, okazał im miłosierdzie, bo oni zaczęli go przepraszać, więc zwrócił się w ich stronę, i, no i im pomagał. Kochani, to jest absolutnie nieprawdziwy obraz Pana Boga. To nie jest tak, że Pan Bóg się od nas odwraca, albo nie odwraca. Kochani, jak już nam [o. Adam] mówił wielokrotnie, to nasze grzechy odwracają nas od dobra. To nasze grzechy odwracają nas od Łaski Bożej. To nasze grzechy sprawiają, że my się na nią zamykamy. Bóg nigdy się nie odwraca. To nie jest tak, że Bóg czasem okazuje miłosierdzie, a czasem nie okazuje miłosierdzia. Że Pan Bóg jak się Go przebłaga, jak się Go przeprosi, to wtedy będzie nam przychylny. No, a jak się tego nie robi, to będzie nam nieprzychylny. Kochani, to jest bardzo wykrzywiony obraz Pana Boga. Niestety, my tak dzisiaj ciągle myślimy. Często [o. Adam] tak słyszy właśnie; Znaczy jak się zgrzeszy, to czy ja się mogę modlić, czy Pan Bóg wysłucha mojej modlitwy. Uwaga kochani, oczywiście, że twój grzech cię zamyka na Łaskę Bożą, Twój grzech tobie utrudnia. [o. Adam] myśli, że już doświadczyliśmy tego, jak bardzo trudno się jest modlić człowiekowi w grzechu. To jest ogromnie trudne, bo bardzo głupio stawać przed Bogiem wtedy. Ale kochani, to w nas się dzieją te przeszkody, a nie tak, że Pan Bóg jest wtedy mniej przychylny. On Jest zawsze, tak samo nam przychylny. On nigdy nie zmienia Swojej miłości do nas. Kochani, nigdy o tym [o. Adam] prosi, nie zapominajmy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 21,9 MB
  • 30 sie 22 10:35
Kochani, te wszystkie historie, są tak napisane, żeby jakby no wzbudzić ogromną taką, takie współczucie dla tego całego cierpienia, oczywiście wielkiego, które było. Też nie wiemy, czy ta historia jest dokładnie jakby relacją jakiś wydarzeń, czy jest pewnego rodzaju taką parabolą, żeby pokazać ogrom tego cierpienia. Mamy siedmiu braci, którzy giną. Kochani, znowu wracają do tego, co wczoraj [o. Adam] mówił, [o. Adam] nie będzie tego już rozwijał, ale w [o. Adamowi] pojawia się pytanie, czy warto oddawać życie za nie jedzenie wieprzowiny. Co innego oddawać życie za Pana Boga, co innego oddawać życie za drugiego człowieka, tutaj [o. Adam] nie ma najmniejszych wątpliwości. W sensie [o. Adam] nie mówi, żeby umiał, ale że jakby tutaj [o. Adam] by się nie zastanawiał, czy to tak trzeba, czy nie trzeba. Ale czy za nie jedzenie wieprzowiny warto można powiedzieć, żeby ginęło siedmiu braci i matka? tego [o. Adam] nie wie. Oczywiście [o. Adam] mówi, w nich, w ich głowach to nie było tylko jedzenie wieprzowiny, tylko to było prawo dane przez Boga. No jakoś [o. Adam] głęboko wierzy, że nie było takiego prawa danego przez Boga. Ale co jest najpiękniejsze kochani w tym rozdziale. To jest wypowiedź tej matki. I tu nie chodzi o matkę, która nie kocha swoich synów, i patrzy na ich śmierć, i można powiedzieć, po niej to spływa. Zobaczmy jak pięknie ona powiedziała, [o. Adam] bardzo lubi to zdanie; <>. Czyli ona nie mówi; jesteś moim synem, ja cię urodziłam, i w ogóle nie mogę bez ciebie żyć, ty jesteś w ogóle najważniejszy w moim życiu. Mówi; nie, ty jesteś darem, mówi; dostałam cię, nie jesteś moją własnością. Nie wiem jak to się stało, że ty się we mnie począłeś. No tak, no wiem, ja i tata, żeśmy oczywiście byliśmy blisko, no i się począłeś, ale jak to jest możliwe, żeby z tego się zrobiło życie, no to to znaczy, że to jest Dar od Pana Boga. Mówi; Ty nie jesteś moją własnością. Kochani, dla [o. Adama] ten rozdział nie jest o oddawaniu życia za Boga, w sensie w tym wypadku za wieprzowinę, tylko jest rozdziałem o właśnie, o takiej wolności, która żadnego człowieka nie zawłaszcza, nie robi z niego mojej własności, nie mówi, że bez niego życie nie ma sensu itd. To jest w ogóle bardzo niesamowita historia. Kochani, w takiej wolności względem ludzi powinniśmy żyć. Taka wolność pokazuje prawdziwą miłość, która wie, że drugi człowiek jest darem, a nie jest naszą własnością. Kochani, pomyślmy o jakiś naszych relacjach, czy gdzieś takiej wolności no nie powinniśmy poszukać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 21,0 MB
  • 29 sie 22 5:43
Kochani, mamy tutaj w dzisiejszym rozdziale, no bardzo piękną opowieść o męczeńskiej śmierci tego Eleazara. I oczywiście jakby jest czymś niezwykle istotnym, czy jesteśmy w stanie można powiedzieć wytrwać w naszych wartościach, wytrwać w tym co jest istotne, nawet jeżeli nam za to grozi właśnie jakaś strata, a nawet jak w tym wypadku, strata życia. Oczywiście, zawsze pojawia się pytanie, przynajmniej [o. Adamowi] pojawia się pytanie, czy jakiś zwyczaj w sensie jedzenia czy nie jedzenia mięsa, takiego albo innego zwierzęcia, jest czymś za co warto oddawać życie. I oczywiście [o. Adam] rozumie, że w jego sercu to było bardzo proste, to nie jedzenie mięsa wieprzowiny, było znakiem wierności Panu Bogu, ale jakoś [o. Adam] jest średnio przekonany oczywiście, żeby Pana Boga interesowało, jakie mięso będziemy jeść, jakie nie. Zobaczmy też, że jemu [Eleazarowi] dosyć łatwo było, znaczy łatwo, [o. Adam] przeprasza, że mówi łatwo, no bo to nie było łatwe, ale stosunkowo łatwo w porównaniu [o. Adam] zaraz dopowie do czego, oddać życie, no był dziewięćdziesięcioletni starzec, który niedługo pewnie też by umarł. Oczywiście to było cierpienie, to była męka, jak sam mówił, doznawał ogromnej męki. Ale pomyślmy, na przykład gdyby tam był jakiś młody człowiek, ojciec albo matka kilku dzieci, czy wtedy takie pójście na śmierć, osierocenie małych dzieci, które zostają bez mamy, tylko dlatego, że mama nie chce zjeść wieprzowego mięsa, czy to miałoby to sens ?. Kochani, będziemy tu mieli w Księgach Machabejskich historie właśnie matki i jej synów, gdzie oni będą mieli taką postawę, że będą gotowi na śmierć, tylko, że wszyscy. A ciekawe, jak by to było, kiedy kogoś mamy zostawić. I oczywiście kochani, i pewnie co do jakiś największych wartości, gdy ktoś się można powiedzieć [miałby] wyprzeć się Pana Jezusa, to by pewnie [o. Adam] tego nie zrobił, ze bez względu na wiek, ale mięso?. [o. Adamowi] w głowie się pojawiają różne pytania, w związku z taką opowieścią. Absolutnie [o. Adam] nie chciałby broń Boże odebrać niczego z piękna tego człowieka, on był po prostu wierny do końca zasadom. Tylko czy przypadkiem z niektórych zasad właśnie, chociażby religijnych, nie robimy jakiegoś bożka, za który Pan Bóg wcale nie chciałby, żebyśmy życie oddawali. [o. Adam] jakoś tak jak patrzy na tą historię, to jest przekonany, że Pan Bóg by powiedział; a zjedz sobie chłopie to mięso. I oczywiście to co on zrobił, czyli nie udawał, to jasne. Ale czy by się mu cokolwiek stało, gdyby zjadł to mięso nieczyste? [o. Adam] no wie, że według niego [Eleazara] takie było przykazanie Boże. No my jak wiemy, to przykazanie nas nie obowiązuje, ono nie jest prawdziwe, czy warto byłoby za nie oddawać życie?, [o. Adam] nie wie tego. [o. Adam] ma tu dużo pytań. Ale to nie jest wszystko takie proste i oczywiste. Trochę o tym [o. Adam] myśli, że warto pomyśleć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 17,7 MB
  • 28 sie 22 13:15
Moi drodzy, dotarliśmy w tej Drugiej Księdze Machabejskiej do momentu, kiedy pojawia się wreszcie Juda Machabeusz. No, bo do tej pory, jak widzieliśmy, bardziej była przedstawiana sytuacja jakby co tam się działo w tym kraju, jakby no co, co psuli ci władcy itd., na czym polegało nieszczęście. Teraz się wreszcie pojawia bohater, który będzie chciał coś z tym zrobić. Kochani, zauważmy, ten autor, w sensie narrator tej Księgi, posługuje się też takimi metaforami. Ta początkowa część, [tam] jest mowa o wizjach, tam, które widzieli. To jest taka poetycka, jakby poetycki sposób pokazania obaw i lęków, które ludzie mają. Ludzie się boją wojny, i on to przedstawia w taki sposób, no właśnie, że widzą wizje, tak właśnie o walkach, o szczęku broni, itd., itd. Kochani, bo to się de facto dzieje w naszych głowach. My sobie takie rzeczy wręcz wyobrażamy, jak to będzie strasznie itd. Ale zobaczmy, na tym lęku, potem jakby dochodzi do zniszczenia. Tak właśnie na tym lęku, na tych wystraszonych ludziach, ten dowódca wtargnął do miasta, bo wiedział, że ludzie będą przerażeni. Jakby wykorzystał to czego się boją. Kochani, to jest w ogóle metoda bardzo wielu ludzi, szczególnie będących u władzy, czyli wykorzystywać lęki, różnego rodzaju strachy, obawy ludzi. My też tak czasem oczywiście robimy, też w naszych relacjach, takich między nami. Że wiedząc, że ktoś się czegoś boi, jak na przykład obiecujemy mu coś, co go z tego lęku wyzwoli, pokazujemy siebie jako kogoś kto go będzie bronił itd., często nie mając zamiaru wcale tego robić, tylko jakby żerujemy na lękach innych osób, żeby coś ugrać. Kochani, no to jest bezeceństwo okropne, to jest traktowanie człowieka w tragiczny sposób, jakby wykorzystując jego lęki. My jesteśmy od tego, żeby te lęki, żeby im towarzyszyć, żeby je zabierać, żeby dawać człowiekowi nadzieję, żeby pokazywać właściwą miarę podejścia do rożnych rzeczy, a nie żeby je wykorzystywać. Kochani, nigdy, nigdy nie wykorzystujmy lęków drugiej osoby...
Źródło:Langusta na palmie
  • 25,8 MB
  • 27 sie 22 8:50
Kochani, trzeba przyznać,że bardzo zgrabnym pisarzem jest autor tej Drugiej Księgi Machabejskiej. Ma takie różne wstawki, czasem ironiczne, czasem takie mądrościowe, czasem pouczające. Takim jest bardzo swobodnie można powiedzieć operującym narracją pisarzem i narratorem tej, tej historii. Ale co ciekawe kochani, zobaczmy, mogłoby się wydawać, jak to czytamy, że oni się przyczepiali do tego; no Boże, co to komu szkodzi, że ktoś jakieś zwyczaje przejmie. [o. Adam] rozumie, że oczywiście, gdyby chodziło o zwyczaje religijne, w sensie, że nagle właśnie składają ofiarę obcym bożkom, no to jasne. Ale kiedy chodzi o to, że tam chcieli nosić jakieś kapelusze, albo chcieli rzucać dyskiem, no to co w tym złego. Tylko zobaczmy kochani, że to wszystko nie było można powiedzieć fascynacją inną kulturą, to nie było czymś takim, że szanujemy zwyczaje innych kultur, chcemy je poznać i chcemy wiedzieć jakie są. Tak naprawdę, to było przypodobanie się po prostu innym ludziom. Mało tego, bardzo często [to było] okupione po prostu pieniędzmi, tylko po to, żeby zyskać jakieś przywileje, jakieś status itd. Kochani, nie ma nic złego w poznawaniu innych kultur. Nie ma nic złego w tym, że fascynujemy się też innymi zwyczajami, innym myśleniem itd. Co innego, kiedy robimy to nieszczerze, nieprawdziwie, tylko po to, żeby właśnie, coś zyskać, żeby być kimś, żeby można powiedzieć coś tam ugrać. Takich rzeczy wtedy no po prostu nie warto robić, bo to jest zwyczajne oszustwo, hipokryzja. Nie ma w tym nic dobrego, nic prawdziwego. Kochani, możne nas to często nie dotyczy, w myśleniu o innych kulturach. Ale właśnie, chociażby o takim współżyciu z innymi ludźmi, gdzie my się próbujemy komuś przypodobać, bo udajemy, że lubimy to co on, albo interesujemy się tym co on. Jeżeli tak nie jest, to kochani, nie udawajmy kogoś innego...
Źródło:Langusta na palmie
  • 18,3 MB
  • 26 sie 22 5:50
No kochani, niezłe[y] ma rozmach i kunszt ten autor jak zauważyliśmy. Naprawdę trzeba przyznać, że jest niezłym pisarzem. Pewnie oczywiście trochę tutaj [jest] bajkopisarzem też. Z resztą jak się kochani czyta wstęp do Księgi Machabejskiej, tam nawet piszą wszyscy jakby komentujący, że to są takie trochę rozdmuchane opowieści, takie które mają wzbudzić emocje, jakby pokazać Moc Bożą. Sedno oczywiście pozostaje, Pan Bóg ocalił depozyty. Co to znaczy?. Jeżeli coś złożysz Panu Bogu, jeżeli coś pokładasz w Jego Ręce, jeżeli dajesz Mu prawo do tego, jeżeli prosisz Go, żeby On się tym opiekował, to On się zaopiekuje. Nieludzkie zabezpieczenia, nie jakieś pomysły nasze, tylko, tylko oddaj wszystko w Ręce Boga, On się tym zajmie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 15,2 MB
  • 25 sie 22 18:27
No [o. Adam] musi przyznać, że zabawny jest tutaj ten wstęp tego autora. Bardzo to ładne [zdanie] jest; zostawmy historykom daty, liczby itd. Mogliście to zrobić we wszystkich poprzednich Księgach, halo. [autor pisze dalej] Ten będzie po prostu robił coś co ma sprawić przyjemność, co ma dać pomoc, co ma być pożyteczne. Bardzo się [o. Adamowi] taka wizja podoba. To nie jest oczywiście żadna negacja kochani historyków, oni są potrzebni, też księgi historyczne są potrzebne, to jest jasne, i nie można tego, tego negować. Ale tutaj autor sam pokazuje, po co pisze. Sam jakby pokazuje, że będzie tylko streszczał historię, po to, żeby przedstawić najważniejsze rzeczy, i żeby jakby ludziom dać to, czego, czego potrzebują. Bardzo to ładne jest. Warto znajdować w życiu to w czym się jest dobrym. On wiedział, że nie jest historykiem, tylko wiedział, że jest opowiadaczem historii, które mają być z pożytkiem. To trochę podobne jak z [o. Adamem], [o. Adam] też nie jest naukowcem, ale lubi opowiadać historie, żeby dać pożytek ludziom. No to właśnie, znajdujmy swoje nisze, nie bądźcie tymi, którymi nie jesteśmy, i nie bójmy się tego co potrafimy i umiemy. Amem:)
Źródło:Langusta na palmie
  • 19,5 MB
  • 24 sie 22 9:20
Moi drodzy, tak to rozpoczynamy Drugą Księgę Machabejską. Kochani, Druga Księga Machabejska nie jest jakby dalszym ciągiem tego co się działo w Pierwszej Księdze Machabejskiej, tylko jest powtórką pierwszych siedmiu rozdziałów. W sensie są opisane wydarzenia, które się wydarzyły w pierwszych siedmiu rozdziałach, Pierwszej Księgi Machabejskiej, jakby z innej perspektywy. Będzie dużo bardziej takich historii osobistych. Zobaczymy, to są bardzo słynne opowieści o Matce tracącej dzieci itd., to są bardzo piękne historie. Takie trochę można powiedzieć mniej, miej ogólne niż to było w Pierwszej Księdze. Tam były wojny, spiski, polityka, królestwa. Tutaj będzie też dużo o ludziach. Zaczyna się to wszystko jak widzimy takimi listami, które oni wysyłali do Żydów w Egipcie, bo chodziło o to, że po zburzeniu i zbezczeszczeniu świątyni Jerozolimskiej przez Antiocha, kiedy oni ją odbudowali, oczyścili, to ustanowili święto, chcieli po prostu aby wszyscy Żydzi obchodzili to święto. Stąd się w ogóle wzięły te Księgi, żeby jakby zachęcić do świętowania w ten sposób. Czyli do tego takiego wspominania tego Bożego ratunku, jaki Bóg dał Świątyni. Kochani, jedna rzecz tutaj [o. Adamowi] bardzo tak jakoś tak dotknęła, kiedy tam zginął ten człowiek w tej świątyni, jak pamiętamy, ten król, który tam chciał tą taką królową dziwną zaślubić, w sensie nie królową, tylko boginię zaślubić, co go tam zamknięto w tej świątyni, i te strzały z góry spuszczono. I oni tam potem piszą, chwała niech będzie Bogu za to. Kochani, Bóg się nigdy nie cieszy ze śmierci żadnego człowieka. To, że oczywiście zło zostało ukrócone, to jasne. Ale to nie tak, że Pan Bóg się cieszy, bo grzesznik umarł, nie. Pan Bóg by chciał, żeby się grzesznik nawrócił. Kochani, no zobaczymy jak ta historia będzie wyglądała dalej, bo tu będzie trochę jeszcze wprowadzeń na początku od autora. A potem będziemy mieli te konkretne historie. Ta Księga jest też o tyle ważna, że w niej się pojawiają takie bardzo w prost wzmianki o modlitwie za zmarłych. To jest jeden z najważniejszych jakby miejsc w Piśmie Świętym, które o tym mówi w ogóle. Mówi o nauce kościelnej, o czyśćcu. Nie wszystkie kościoły chrześcijańskie, w sensie protestanckie na przykład, przyjmują te Księgi, jak nam mówił [o. Adam] za natchnione. My tak, my [katolicy] tak uważamy. Zobaczymy kochani dalej jutro jak to się, jak to się rozwinie...
Źródło:Langusta na palmie
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    1
  • pliki muzyczne
    16

17 plików
359,43 MB




Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 26.07.2024 19:05

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za dzisiejsze przesłanie o Modlitwie Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 28.07.2024 17:29

zgłoś do usunięcia

Jak wielką przestrzeń kryje w sobie ludzkie serce, skoro wypełnić ją może tylko Bóg!

św. Jan Paweł II
Jezu ufam Tobie

Modlitwa, podobnie jak miłość, jest wyborem, decyzją, aktem woli...

... Zwracając się do Boga myślami i modlitwą, opuszczamy niejako świat i siłą skupienia pragniemy przebić niebo.
Modlitwą jest całość naszego życia, każdy nasz dzień, to, do czego dążymy i czym jesteśmy. Modlitwa opasuje świat i kto wie, czy nie ona jedna, oprócz woli Boga, trzyma świat, by nie runął.

Jerzy Zawieyski

🕊 Serdecznie pozdrawiam w piękne, niedzielne popołudnie, błogosławionego czasu życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 30.07.2024 18:26

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne pouczenie poszukiwania drogi Prawdy, Życia, Piękna...Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 30.07.2024 20:49

zgłoś do usunięcia

Wiara pozwala nam pojąć, że istnieje coś Niepojętego.

św. Anzelm z Canterbury
Jezu ufam Tobie

Nowe Ciało Chrystusa
Kościół (...) to - w najpełniejszym tego słowa znaczeniu - przedłużenie Wcielenia: to nowe Ciało, które Chrystus przyjmuje po wniebowstąpieniu, by rozszerzać Swoje Królestwo na wszystkie królestwa świata; to nowe, żywe narzędzie, przez które naucza, rządzi i uświęca.

ks. abp. Fulton J. Sheen - The Mystical Body of Christ
🕊 Błogosławionego wieczorku i dobrej, spokojnej nocki życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 31.07.2024 04:56

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne Słowa Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 4.08.2024 20:56

zgłoś do usunięcia

Ciesz się życiem, bo dzięki temu żyjesz, możesz obdarzać miłością, pracować, bawić się, i spoglądać w gwiazdy.

Henry Van Dyke
Jezu ufam Tobie

Kiedy patrzymy w niebo, widzimy wiele gwiazd, ale jeżeli mamy zamglone oczy, nie widzimy niczego.
Tak samo jest z aniołami, które są wokół nas.
Jeżeli mamy grzeszne oczy - nie widzimy ich.

Człowiek wierzący ma tę wiarę, że świat niewidzialny jest obok niego i że jest on tak rzeczywisty, jak to, co się widzi.

ks. Jan Twardowski

🕊 Serdecznie pozdrawiam w Dniu Pańskim, błogosławionego czasu życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 5.08.2024 16:36

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za pełne entuzjazmu piękne Słowa Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 6.08.2024 18:25

zgłoś do usunięcia

Olśnienie jest najczęściej chwilą.
Wiara - trudną drogą.
Naprawdę wierzymy po ciemku.

ks. Jan Twardowski
Jezu ufam Tobie

W świetle wiary (...) życie jest czasem łaski,
w którym Bóg doświadcza człowieka,
wypróbowując jego serce i umysł przez codzienne wezwanie do wiary, nadziei i miłości.

św. Jan Paweł II

🕊 ~~ ze słowem pozdrowień ... wiary, nadziei i miłości, pokoju serca życzę ) ...

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności