Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Globtrotter81
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Globtrotter

widziany: 26.04.2024 22:59

  • pliki muzyczne
    10291
  • pliki wideo
    3655
  • obrazy
    184
  • dokumenty
    23

14160 plików
358,32 GB

FolderyFoldery
Globtrotter81
Adoracja Najświętszego Sakramentu - online
 
mp3
Archiwum
 
Abp Fulton Sheen
arc. Szczepan Wesoły
Bp Grzegorz Ryś
 
Nabierz Ducha - Znak Paruzji
wersja mp3
bp. Stanisław Wielgus
Ks. Adam Boniecki
ks. Adam Skwarczyński
ks. Andrzej Trojanowski TChr
ks. Andrzej Zwoliński
 
Katedra Nauki Społecznej - Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie
Ks. Bogusław Jaworowski
 
Homilie
Okultyzm
ks. bp. Ignacy Dec
Ks. Dariusz Oko
Ks. Dawid Pietras
ks. Dominik Chmielewski
 
Ks. dr Grzegorz Bliźniak
Ks. Grzegorz Śniadoch
ks. Jan Kaczkowski
ks. Jan Pęzioł
ks. Jerzy Molewski TChr
ks. Krzysztof Kralka SAC (Pallotyn)
Ks. Marcin Dobrzyński
Ks. Marek Bąk
ks. Marek Wasąg
ks. Marjan Rajchel - egzorcysta
ks. Michał Olszewski
 
Dekalog
ks. Nikos Skuras
 
Nikos Skuras nauka dla mężczyzn - Góra Polanowska
Rekolekcje - Parafia Opatrzności Bożej - Kalisz - 4 kwietnia 2016
ks. Paweł Murzyński
ks. Piotr Glas
 
ks. Piotr Natanek
 
2014
2016
2018
ks. Piotr Pawlukiewicz
 
Homilie
 
Konferencje
 
2015
2017
Tagi
ks. prof. Aleksander Posacki
Ks. Remigiusz Recław SJ
Ks. Sławomir Kostrzewa
ks. Stanisław Małkowski
 
2014
Warszawa - 04-11-2017
Ks. Tomasz Mantyk OFM
Ks.Henryk Hawryszczak
o. Adam Czuczel
 
Mężczyzna z rodu Maryi
 
mp3
mp4
Żywa Korona Maryi
o. Adam Szustak OP
 
#jeszcze5mi nutek - 2016
 
wersja do przesłuc hania - mp3
Wersja wideo - mp4
[NV#]
 
wersja mp3
wersja mp4
7 grzechów głównych
 
8 Twarzy [#0]
 
mp3
mp4
Ballady i romanse
 
mp3
mp4
Bibili@ - Pismo Święte
 
Nowy Testamen t
 
Ew@ng eli@
 
Listy
1 Li st św . Ja na
Stary Testamen t
1 Księg a Króle wska
1 Księg a Kroni k
1 Księg a Macha bejsk a
1 Księg a Samue la
2 Księg a Króle wska
2 Księg a Kroni k
2 Księg a Macha bejsk a
2 Księg a Samue la
Księg a Abdia sza
Księg a Aggeu sza
Księg a Amosa
Księg a Baruc ha
Księg a Danie la
Księg a Ester y
Księg a Ezdra sza
Księg a Ezech iela
Księg a Habak uka
Księg a Hioba
Księg a Izaja sza
Księg a Jerem iasza
Księg a Joela
Księg a Jonas za
Księg a Jozue go
Księg a Judyt y
Księg a Kapła ńska
Księg a Kohel eta
Księg a Lamen tacji
Księg a Liczb
Księg a Mądro ści
Księg a Malac hiasz a
Księg a Miche asza
Księg a Nahum a
Księg a Nehem iasza
Księg a Ozeas za
Księg a Powtó rzone go Prawa
Księg a Przys łów
Księg a Psalm ów
Księg a Rodza ju
Księg a Rut
Księg a Sędzi ów
Księg a Sofon iasza
Księg a Tobia sza
Księg a Wyjśc ia
Księg a Zacha riasz a
Mądro ść Syrac ydesa
Pieśn i nad Pieśn iami
Biblia od kuchni [#00]
BookSzpan [#00]
 
mp3
mp4
Chlebak [#00]
 
mp3
mp4
CNN [#000]
 
wersja mp3
CREDO
Czuwania
Do Galilei
 
mp3
mp4
Do UCHA
 
wersja mp3
wersja mp4
Dobranocka
 
mp3
mp4
Dom wariatów
Droga światła [#00]
Elementarz
 
mp3
mp4
Ewangelia dla nienormalny ch
GARNEK STRACHU
 
Część 1
Część 2
Część 3
Historie potłuczone [#000]
InstaStory
Jak się MODLIĆ
Jonasz z maturalnej
Karaluchy pod poduchy [#00]
 
mp3
mp4
Kobieta i ksiądz [00]
Koronka do Miłosierdzi a Bożego
Ksiądz gra w grę
 
Kundel przydrożny
 
Sezon I
Sezon II
Sezon III
Listy z Ukrainy
Miłość w czasach zarazy [#00]
 
mp3
mp4
MIRIAM
 
mp3
mp4
Mocno Stronniczy [#00]
Nabożeństwo Majowe [#00]
 
mp3
mp4
NIESZCZĘŚNI [#00]
 
mp3
mp4
Niezniszcza lni
 
mp3
NOE
Nowenna dominikańsk a we wszelkim utrapieniu
 
Litania dominika ńska
 
mp3
mp4
Nowenna dominika ńska - części
 
mp3
Tajemnic e Różańca Świętego - mp3
O P I U M
 
mp3
Ocalona [#00]
Pachnidła
 
PAŚNIK [#00]
Pielgrzymka 2022 [#00]
Pies Pański - o. Adam Szustak
Plaster miodu - Psalmy
 
wersja mp3
Podejrzani [#00]
 
mp3
mp4
Post Daniela
 
mp3
mp4
Pragnij! - O rozeznawani u powołania - o. Adam Szustak
Projekt Judyta
Przeszkody
 
mp3
mp4
Pszczoła [#00]
 
mp3
mp4
SEKRETY MARYI
Szeptaki [#00]
 
mp3
mp4
SzustaRano [#00]
 
mp3
mp4
Targ intencji
Wstawaki [#00]
 
mp3
mp4
ZASYPIAKI [#00}
o. Antonello Cadeddu
o. Augustyn Pelanowski
 
o. Daniel Galus
 
Kazanie, które każdy musi wyryć w swym sercu na zawsze!!!
wersja mp3
o. Jacek Prusak
o. Jacek Szymczak OP
 
Mistrzowie drugiego planu [#00]
 
mp3
mp4
Znak Jonasza [#00]
mp3
mp4
o. James Manjackal
o. Jan Andrzej Kłoczowski OP
O. Joachim Badeni OP
o. Joseph Maria Verlinde
o. Józef Witko
o. Norbert Oczkowski OP
O. Pio
 
Perełki Ojca Pio
O. Piotr Idziak SJ
o. Roman Bielecki OP (Via Regia)
o. Tomasz Nowak OP
 
Marnotrawni Bracia
 
mp3
mp4
Na Miarę 2
 
mp3
mp4
Poszukiwani e ojcostwa [#00]
mp3
mp4
o. Tomasz Zamorski OP
 
Ognie Eliasza [#00]
 
mp3
mp4
Pies Tobiasza [#00]
mp3
mp4
o. Wiesław Nazaruk OMI
o. Wiktor Tokarski OFM
 
wersja mp3
Papież Franciszek
prof. Franciszek Marek
s. Bruna od Maryi
s. Michaela Rak
bEZ sLOGANU
 
wersja mp3
do wydruku
F1
 
HJP [#00] Sezon 1
HJP [#00] Sezon 2
Film
 
Film dokumentalny
 
Around the world in 80 Gardens (80 ogrodów dookoła świata )
spisek okultystów
Jestem Drugi®
 
Któż jak Bóg
 
Rekolekcje Tolkienowskie [#00]
Music
 
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły
 
#2024
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły - wersja mp3
 
wersja mp3 - rar - pobierz wszystkie na raz
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska
 
Nowenna Pompejańska II
 
mp3
mp4
Tajemnice Różańca Świętego
Nowenna Pompejańska III
 
audio
wideo
Nowenna Pompejańska IV
 
Nowenna Pompejańska V
 
Nowenna Pompejańska VI
 
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska VII
 
mp3
mp4
Nowenna Pompejańska VIII
Pornografii - STOP
Prywatne
 
Rachunek sumienia - Sakrament pojednania - Sakrament pokuty - Sakrament Miłosierdzia
Rekolekcje
 
Różaniec Święty - tajemnice wędrowne
 
StreetWorkout
Świadectwa
 
inne
Świadectwa duchownych
 
s. Małgorzata Chmielewska
Świadectwa świeckich
Zdjęcia
www
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 6,4 MB
  • 11 sty 24 9:17
Kochani, tak się właśnie kończy Księga proroka Ezechiela. Ta Księga też takiego, jakby takiej wizji świątyni, w ogóle całego państwa itd. Kochani, pamiętajmy o jednym. To jest Księga napisana na obczyźnie. To nie jest Księga pisana w Izraelu, tylko oni są cały czas w niewoli. Tak jak to było w poprzednich Księgach, kiedy zostali uprowadzeni. Ezechiel, jako jeden z kapłanów, bo on prawdopodobnie był jednym z kapłanów, zostaje uprowadzony również do niewoli. Oni to wszystko piszą tak naprawdę marząc o przyszłości. W sensie, zobaczmy, Ezechiel na nowo daję taką wizję jak będzie wyglądała nowa ziemia obiecana. Pamiętamy, dawno, dawno temu czytaliśmy, jak Pan Bóg wprowadza ludzi do ziemi obiecanej. Tez tam były podziały co będzie należało do którego rodu. Tu mamy niby powtórkę, bo oni mają zabraną tą ziemię. Marzą o tym, że kiedyś tam wrócą, że wybudują świątynię. Że znowu będzie normalny kult. On to wszystko opisuje jako pewnego rodzaju zapowiedź tego co może kiedyś będzie. No i właśnie nowe ukształtowanie ziemi obiecanej. To co jest piękne, to to jak się oczywiście nazywa ten, ten kraj na nowo: Pan tam Jest. To jest najważniejsze. Esencją tego miasta, tego państwa, esencją ich nowej ziemi, jest to, że Jest z nimi Pan Bóg. I tak naprawdę kochani, o to właśnie chodzi...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 10 sty 24 4:42
Kochani, jeden ze słynniejszych rozdziałów Księgi Ezechiela, bo to jest rozdział o tej wizji świątyni, z której wypływa woda. Kochani, to jest oczywiście obraz Łaski Bożej, która można powiedzieć im dalej od Pana Boga, tym większe przybiera rozmiary. Jest w ogóle bardzo ciekawe. To jest, w ogóle większą robotę musiała wykonać, bo coś jest oddalone od Pana Boga. I zobaczmy, wszędzie, gdzie dociera to uzdrawia. To jest dokładnie to. Pana Boga działanie zawsze polega na przywracaniu co życia. Na tym [to polega], że na tym co skażone, zostaje uzdrowione. Kochani, tak zawsze trzeba patrzeć na Boże działanie w świecie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,4 MB
  • 9 sty 24 13:25
Znowu kochani przepisy, przepisy, przepisy. Pewnie jesteście tym już trochę znużeni. [o. Adam] nie ukrywa, trochę też. Ale zobaczmy, wszędzie da się znaleźć takie bardzo piękne szczegóły. Mamy tam napisane, nie ?, kto w jakie święta, co król, co kapłani, co lud mają złożyć itd. I mogło by się wydawać, że no wszystko jest przepisane, wszystko jest takie, wiadomo co trzeba zrobić, nie ?. Ale zobaczmy, w każdym tym przepisie było dodane takie coś: a tego i tego, złoży według własnej woli. Kochani, to są właśnie te miejsca, które pokazują gdzie jest nasze serce. Bo zrobić to co przepisane, zrobić to tak jak jest ułożone, można powiedzieć, wtedy się człowiek czuje tak dobrze, w sensie, jestem w porządku względem Pana Boga. Tylko uwaga. Nam nie chodzi o bycie w porządku względem Niego. Nam chodzi o miłość. I tak naprawdę, najważniejszy jest właśnie ten moment, gdzie składasz coś z własnego serca. Nie dlatego, że ktoś cię przymusza, nie dlatego, że tak ci mówi przykazanie, nie dlatego, że tak mówi prawo. Tylko składasz, bo chcesz kochać. Składasz bo chcesz Panu Bogu jakby pokazać swoją miłość. To są najważniejsze momenty...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,9 MB
  • 8 sty 24 10:33
Kochani, bardzo ciekawy jest ten pierwszy fragment tego rozdziału, który mógł by się wydawać taki jakby narzucający różne rzeczy, i dający prawa uprzywilejowanym, nie ?. Zobaczmy, jest specjalnie wyznaczone miejsce na świątynię. Potem są specjalnie wyznaczone miejsca na [dla] księcia, on tan ma się budować itd. Można sobie pomyśleć, kurcze, ci to mieli przywileje, nie ?. Tylko uwaga, zauważmy jaki był cel tego. Cały ten rozdział kończy się takim wezwaniem, żeby nie okradali; przestańcie ograbiać Mój lud. Czyli de facto, to prawo miało zabronić brać im więcej. Kochani, zobaczmy, tak jak my czasem myślimy, że było bardzo okrutne prawo: oko z a oko, ząb za ząb, nie ?. I uwaga, ono oczywiście jest okrutne z punktu widzenia naszego po Panu Jezusie. Ale kochani, w tamtym czasie kiedy było dane, było tak naprawdę ograniczeniem bezprawia. Bo kiedyś za oko, zabijano całego człowieka. A oni wprowadzili prawo; nie, nie aż tyle. Tylko tyle samo. I oczywiście, my dzisiaj poszliśmy dalej, w sensie poszliśmy; Pan Jezus nas uczy, że powinniśmy pójść dalej, bo mówi: przebaczajcie, a nie bierzcie sprawiedliwość, że tyle samo macie dostać, nie ?. Kochani, więc warto te teksty też widzieć jako, no właśnie. Tutaj widać ten rozwój, że oni idą pewną drogą. I tutaj tak jak książę mógł zabrać tam każdemu jego dom, i mógł zabrać każdą posiadłość. Tak nagle, to Słowo mówi: nie!; Tylko to co masz wyznaczone. Nic więcej nie wolno ci brać. Nie okradajcie Mojego ludu. Kochani, warto widzieć ten rozwój, którym oni szli...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,7 MB
  • 7 sty 24 9:10
Kochani, czytamy ten rozdział o kapłanach, i mamy w głowie list do Hebrajczyków. Tak jak to nam [o. Adam] mówił, nieustannie musimy to zderzać z Nowym Testamentem. W Liście do Hebrajczyków jest bardzo prosto napisane, że całe stare przymierze, w sensie kapłaństwo starego przymierza, jest nieaktualne. Nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, nie ?. Pan Jezus Jest jedynym Kapłanem. Wszyscy my, kapłani wyświęceni, mamy tylko udział w Jego Kapłaństwie. Nie ma żadnego stanu kapłańskiego. Jest Pan Jezus Kapłan. My od Niego dostajemy Łaskę, tylko żeby przekazywać to co ma On. Kochani, to wszystko co tu jest popisane. Zobaczmy, to są takie rzeczy, które wprost przeczą temu co mówił Pan Jezus, nie?. Gdzie Pan Jezus mówił: Nic co wchodzi w człowieka, nie może go uczynić nieczystym, nie ?. A tu mamy, że będą kapłani nauczać tego co jest czyste, i tego co nie czyste, i tego co można, i tego co nie można, itd. Mało tego, tu jest kochani tak naprawdę źródło klerykalizmu w tym starym zobaczmy myśleniu, nie ?. Dla kapłanów wszystko co najlepsze. Dla kapłanów ma być najdrogocenniejsze. Oni mają prawo do wszystkiego pierwsi, i wtedy błogosławieństwo spadnie na twój dom, kiedy księdzu oddasz. Uwaga, to jest wszystko zanegowane kochani w Nowym Testamencie. Bardzo jasno mówi List do Hebrajczyków; nie ma już tego kapłaństwa. Jest tylko jeden kapłan. Jest tylko Pan Jezus Kapłanem. Kochani, bardzo musimy o tym pamiętać. Bo zauważmy, my się czasem też w takich właśnie dyskusjach, powołujemy na Stary Testament, nie ?. Uwaga, nie chodzi o to, że mamy Go całego zanegować. Bo to jest po prostu zapis poszukiwań ludzi. Na ten moment, wtedy tak myślano. Uwaga, my jesteśmy po Panu Jezusie, na szczęście, który nam wytłumaczył na czym to, na czym ma to polegać. Boże jak dobrze kochani, że my żyjemy po Panu Jezusie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,9 MB
  • 6 sty 24 12:56
Moi drodzy, mamy znowu ten taki moment oddzielenia tego co ludzkie, od tego co boskie. Zauważmy, w takim zwykłym historycznym sensie, tutaj są takie słowa, gdzie jako by Pan Bóg nie mógł znieść tego, że obok Jego świątyni, obok miejsca gdzie On przebywa, są groby królów, nie ?. Czyli no coś co martwe jest obok tego świętego miejsca. I mówi: nie może tak być, żeby to było ścianę w ścianę. Zauważmy, Pan Jezus, kiedy przyszedł, to Sam wszedł do grobu. Kochani, to pokazuje, jak radykalną zmianą było to co Pan Jezus przyniósł. Kochani, wszystkie te wyobrażenia Starego Testamentu, i nie chodzi [o to], że one są złe. One, myśleniem tamtego czasu, tak jak nam mówił [o. Adam] wielokrotnie, ich wrażliwością, ich pojmowaniem Boga, ich pojmowaniem ludzkości, no próbowało jakoś uchwycić Pana Boga. Ale kochani, dla nas odniesieniem we wszystkim Jest Pan Jezus. Czytamy zawsze Stary Testament przez Pan Jezus. I kochani, bardzo często się oczywiście pokazuje różne błędy chrześcijaństwa, i się wyciąga różne teksty ze Starego Testamentu mówiąc; no ale tam są przecież takie i takie rzeczy napisane. I my na to odpowiadamy kochani bardzo prosto: wiemy, ale my nie traktujemy tego jako prawdy stuprocentowo objawionej, nie!. To było poszukiwanie ludzkości przez lata tego Kim Jest Pan Bóg, a potem przyszedł Pan Jezus, który to wszystko wytłumaczył. I my [to] wszystko czytamy przez Pana Jezusa. I jeżeli coś ze Starego Testamentu nie zgadza się z Panem Jezusem, to słuchamy Pana Jezusa. On nam tłumaczy na czym to polega. Kiedy Pan Jezus mówi, że ani jedna i kropka nie zmieni się w starym prawie, to oczywiście, nie mówi o tym właśnie ich rozumieniu. Tylko mówi, nie doszliście do sedna tego o co chodziło. Ja wam teraz to sendo będę pokazywał. Kochani, to jest bardzo ważne, żebyśmy ciągle pamiętali, że wszystko czytamy jakby przez Pana Jezusa, przez Jego nauczanie, i to On Jest dla nas wyznacznikiem wszystkiego...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,3 MB
  • 5 sty 24 9:34
Kochani, tutaj mamy tak naprawdę jedno z takich bardzo wyraźnych i jasnych źródeł tego podziału na sacrum i profanum, które uwaga!, tak naprawdę jest nieaktualne. Kochani, nie chodzi oczywiście o to, że nie ma miejsc, które specjalne poświęcamy Panu Bogu, miejsc, które oczywiście traktujemy jako, no takie wyjątkowe. Ale kochani, de facto, to nie jest jakby odbicie rzeczywistości. W Starym Testamencie tak myślano, że są rzeczy, które są jakby bliskie Panu Bogu i dalsze od Pana Boga. Takie, które są Mu można powiedzieć bardziej przeznaczone, i takie, które nie. Kochani, od momentu, kiedy Pan Jezus stał się człowiekiem, od momentu, kiedy się wcielił. Kiedy przyjął wszystko co nasze. Kiedy nam pokazał, że cała rzeczywistość, cała ludzka rzeczywistość jest przesiąknięta Panem Bogiem, bo jest Nim przesiąknięta. Nie ma już tego podziału. I to oczywiście nie znaczy, że nie szanujemy pewnym miejsc jako miejsc wyjątkowych. Ale bardziej przez taką symbolikę i znaczenie, które im nadajemy, czy też bardziej przez ułatwienie, które ma nam sprawić właśnie przebywanie w różnego rodzaju jakby miejscach poświęconych. Ale to kochani, nie jest tak, że są rzeczy, no właśnie święte i rzeczy nieświęte. Albo całe twoje życie jest święte, albo wszystkie miejsca, które byś uznał za nieświęte, są do uświęcenia. Bo wszystkie miejsca w twoim życiu mają być święte...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,7 MB
  • 4 sty 24 4:38
Kochani, taki jeden szczegół z tego opisu znowu opisu inżynierskiego. Zauważmy, dosyć dziwnie jest zbudowana ta świątynia. W sensie, kiedy idzie do góry, kiedy są tam te trzy piętra tych sal, takich bocznych, nie ?. Jedna nad drugimi, po trzydzieści napisane ?. I im wyżej, tym one są szersze. Zauważmy, wydawało by się, że w normalnej budowli jest odwrotnie, nie ?. Jakby szersza jest na dole, a węższa jest na górze. No bo tak, jakby, że można by powiedzieć, łatwiej jest budować, i tą większą stabilność jakby zapewnia, nie ?. Szersze na górze, może spowodować niestabilność budynku. Ale zauważmy, tu chodzi oczywiście o taki duchowy wymiar tego, że jak wchodzisz do góry w takiej duchowej ścieżce, jak się rozwijasz, to poszerza się po prostu perspektywa, to poszerza się twoje serce, poszerzają się twoje możliwości. Poszerza się Łaska od Pana Boga. Tak działa można powiedzieć duchowa droga. Im bardziej w górę, tym nie ciaśniej, ale tym szerzej, tym więcej możliwości...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,4 MB
  • 3 sty 24 8:50
Kochani, rozdział dla inżynierów. Mamy strasznie długi rozdział, z opisem, no właśnie jakiś wizji świątyni, gdzie potem według tego, będzie ona budowana. To jeszcze nie koniec, bo ten opis będzie dalej. Kochani, zawsze jak takie rzeczy czytamy, zastanawiamy się pewnie; ale po co to w ogóle, komu to. Kochani, zauważmy, takie dokładne instrukcje polegają na tym, że w takim duchowym sensie, oni chcą po prostu wszystko robić według tego co Pan Bóg powie. Czyli nie jest tak, że tylko i wyłącznie idą za własną wyobraźnią, tylko chcą, żeby się to zgadzało z tym jakby czego chce Pan Bóg. Tu nie chodzi o to, że Pan Bóg nie daje człowiekowi możliwości, wiemy, twórczości i rozwoju. Tylko, że, rób według zasad, według jakby miar, według wartości, które Pan Bóg ci daje. Wtedy wszystko co możesz zbudować będzie piękne, bo będzie właśnie według Jego genialnego pomysłu. I to jest kochani ważna rzecz, o której warto ciągle pamiętać; czy ja buduję według pomysłu Pana Boga. Tak, moimi środkami, moją wyobraźnią, moimi różnymi umiejętnościami. Ale według Jego pomysłu...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,6 MB
  • 2 sty 24 11:12
Kochani, w tym pokonaniu tego Goga i jego wszystkich sprzymierzeńców, zauważmy, jest taka jedna rzecz charakterystyczna, że oni bardzo długo jakby doprowadzają do porządku kraj po tym, nie ?. Tam przez siedem lat te włócznie palą, czyli tyle było tych różnych tam właśnie oręży zbrojnych. Oczyszczają też potem kraj przez kilka miesięcy. Wysyłają jakiś ludzi itd. Kochani, to jest taka ważna duchowa intuicja, że kiedy porzucamy jakieś zło, to nam się czasem wydaje, że wystarczy taki jednorazowy akt, nie ?. Że no po prostu powiem sobie: nie, i rzeczywiście przestaję coś robić. Ale kochani, jest w nas bardzo często dużo spustoszenia po złu, które szczególnie, jeżeli ono długo trwało, jeżeli trwało latami, które ciągle w nas jest. I jakby trzeba dokonywać takiego oczyszczenia, które jakby będzie rugować te wszystkie rzeczy no właśnie pozostałe. Nie dajmy się zwieść takiemu pozornemu myśleniu, dobra, raz to zrobiłem, załatwione, po sprawie. Trzeba się czasem sobie poprzyglądać czy nie ma we mnie jakiś skutków, jakiś pozostałości, rzeczy, które ciągle jeszcze tam mogą pracować, bo one de facto mogą stać się potem taką ścieżką do powrotu tego zła, które już było. Warto więc być uważnym...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,3 MB
  • 1 sty 24 4:45
Kochani, ten najazd Goga z kraju Magog. Taki trochę już, to jest takie memiczne wręcz mówienie o tym Gogu i Magogu. To są takie siły, które może się wydawać, że są jakby niezwyciężone w tym świecie. Mało tego, nawet im się może wydawać, że albo są większe od Boga, albo wręcz działają z boskiego nadania. Kochani, nie !. Pan Bóg naprawdę ma pieczę, i Pan Bóg naprawdę ma władzę nad absolutnie wszystkim w tym świecie. I oczywiście, że Pan Bóg daje temu światu wolność. Nie chodzi o to, że wszyscy robią tylko to co Pan Bóg chce. Ale to nie jest tak, że ktoś może Panu Bogu szyki pomieszać. Pan Bóg wie, do czego, kogo, i jak chce prowadzić. Pan Bóg wie, jak co jakby chce wykorzystać. Kochani, [o. Adamowi] nie chodzi tutaj o żadne takie wiemy, budowanie takiej narracji, jakiej my często [o. Adam] myśli, mamy potrzeby, żeby takie narracje sobie budować, jakby, że wszystko się dzieje z Woli Bożej. To nie o to chodzi. Tylko chodzi o to, że Panu Bogu naprawdę nie wymyka się rzeczywistość. Pan Bóg naprawdę wie co robi. Kochani, nie bójmy się nigdy rzeczy, które dzieją się w świecie. Chociaż one czasem rzeczywiście wyglądają strasznie, nie ?. Wyglądają na takie, jakby to Pana Boga nie było, albo jakby przynajmniej nie radził sobie z tym co się dzieje w świecie. On naprawdę ogarnia rzeczywistość...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,2 MB
  • 31 gru 23 13:49
Kochani, mamy w tym trzydziestym siódmym rozdziale to słynne proroctwo o kościach, do kości. To jest jedno z no najpiękniejszych takich proroctw wygłoszonych w Starym Testamencie. Ono mówi: nawet jeżeli byś miał się rozsypać do kości, zauważmy, to są kości już bez ciała. Czyli kości wyschnięte, takie kości po prostu, [o. Adam] przeprasza za wyrażenie; objedzone przez robaki do końca, nie ?. Tam już nie ma jakby opcji na życie, tam już nie ma żadnych szans na to, że cokolwiek z tego powstanie. Bóg może to przywrócić do życia. Bóg może prorokować nad kimś, kto nawet by doszedł do takiego wielkiego, duchowego, czy jakiegokolwiek innego rozkładu. I Bóg chce go przywrócić do życia. Dla Boga, nie ma takiego stanu, z którego nie mógł by cię zawrócić...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,6 MB
  • 30 gru 23 9:37
Kochani, mamy w tym rozdziale dwie takie części. Druga bardzo znana, bo to jest bardzo słynny tekst Ezechiela o tym właśnie Duchu, który będzie posłany do ludzi. Ta pierwsza w ogóle jest bardzo ujmująca też, o tym jak Pan Bóg mówi do pustych pagórków, do pustych rejonów, że znowu je zasiedli. To jest bardzo ładne. Pan Bóg mówi do pustki. Jakby obiecuje pustce, że nie będzie pustką. To jest bardzo, bardzo piękny obraz. Ale ten drugi kochani, teologicznie jest bardzo ważny. Bo zobaczmy, on pokazuje prymat Pana Boga w tym co my nazywamy nawróceniem. To co nam [o. Adam] mówił wielokrotnie. Pan Bóg mówi; to Ja to wszystko w was zrobię. Wy macie Mi się poddać. Tak, musicie pozwolić Mi działać, ale to Ja was oczyszczę, oświecę, sprawię, że będziecie żyli według Moich przykazań. To Jest Moja robota. Kochani, musimy o tym ciągle pamiętać. Nasze główne zadanie, to jest dawać dostęp Panu Bogu do naszych serc, dawać dostęp Panu Bogu do nas, przez budowanie z Nim bliskości. A jak Mu damy ten dostęp, to On resztę będzie w nas robił...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,2 MB
  • 29 gru 23 9:16
Moi drodzy, mamy dzisiaj taki wątek, w tej górze Seir, o takiej złości noszonej. O takim rozgoryczeniu niezostawionym. Że doznała kiedyś jakiś tam krzywd, coś się stało, ale ona jakby nosiła to w sobie. Nie chciała tego zostawić. I właśnie ta złość ją zeżarła. Ona potem tą złością, tym gniewem, tą nienawiścią, na innych jakby działała, na innych ją przenosiła. I de facto, Pan Bóg mówi; to właśnie ta złość [ją] zje. Kochani, to jest dokładnie to, że kiedy nosimy w sobie te, no właśnie rozżalenia, rozgoryczenia, nosimy krzywdy. Oczywiście, że czasem nie da się ich bardzo łatwo, szybko jakby naprawić, czy uzdrowić. Ale to nie chodzi o to. Chodzi o to, czy my tego nie robimy jakby świadomie. Że my tak naprawdę jakby chcemy nosić te rzeczy, karmimy się nimi. Jeżeli tak robimy, no to to się potem kończy tym, że te rzeczy same nas zjedzą. Bardzo nie warto tego robić...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,7 MB
  • 28 gru 23 4:47
Kochani, jeden z najpiękniejszych rozdziałów w Piśmie Świętym, o takiej trosce Pana Boga. Tak, czasem jak patrzymy na kościół, to się robi słabo, nie ?. Pasterze w kościele zawodzą. Ale jak się okazuje, Pan Bóg się troszczy o swoje owce. Pan Bóg się troszczy Sam. Kochani, [o. Adam] broń Boże nie chce usprawiedliwiać wiemy zła i słabości w kościele, to jasne. Ale pamiętajmy, że to Pan Bóg jest przede wszystkim pasterzem. Nie pokładajcie nadziei w ludziach, to nie na nich budujcie swoją wiarę. [o. Adama] zawsze boli jak na przykład jakiś tam Ksiądz odchodzi, albo coś takiego się dzieje, i ludzie wtedy tracą wiarę. Kochani, oczywiście odejście tego Księdza jest no nie dobre. Ale, że ktoś traci wiarę z tego powodu, to tylko pokazuje, na czym ją zbudował, nie ?. Kochani, nie budujmy wiary na ludziach, nie budujcie nigdy wiary na [o. Adamie]. Nie budujcie wiary na można powiedzieć nauczaniu [o. Adama], na jego posłudze. Na Panu Bogu [budujmy wiarę]. Tylko Bóg może być fundamentem naszej wiary. Kochani, bardzo trzeba o tym pamiętać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,3 MB
  • 27 gru 23 13:24
Kochani, znowu mamy ten wątek, który się już pojawiał wielokrotnie u różnych proroków,nie ?. Czyli to, no właśnie, że twoje przeszłe czyny, nie rzutują na to kim możesz być teraz. Kochani, [o. Adam] wie, że w części nas, burzy się takie jakieś poczucie sprawiedliwości. No ale jak to, ktoś przecież tyle dobra zrobił, a potem przez jeden czyn miał by to wszystko przekreślić ?. To nie chodzi o to. [że] Po prostu Pan Bóg Jest z tobą dzisiaj i teraz. Jeżeli było bardzo źle, ale to naprawiasz, no to Jest z tobą w twojej naprawie. Jeśli było bardzo dobrze, ale to psujesz, no to nie może [Bóg] udawać, że tego nie psujesz, nie ?. Nie chodzi o to, że nie liczą się dla Niego te wszystkie przeszłe rzeczy. Pewnie, że się liczą. Ale On chce cię tutaj, teraz prawdziwego. Nie sumy ciebie. Kochani, zobaczmy takie te jakieś takie myśli, które się czasem pojawiają w związku można powiedzieć z ostatecznym sądem. Jak tam żeśmy czasem w kościele myśleli, nie ?. Jakiś taki zbiór można powiedzieć dobrych uczynków, zbiór złych uczynków. Czego tam będzie więcej. Jakieś tam zaskarbianie sobie czegoś. Kochani, to są takie nasze zwykłe, ludzkie myślenia, właśnie o jakimś takim gromadzeniu czegoś. Jasne, że możesz sobie po prostu przez złe rzeczy gromadzić nieustannie złe nastawienie, i będzie ci potem co raz trudniej jakie kolwiek dobro zrobić. Ale dla Pana Boga jesteś ważny tu i teraz. Kochani, to jest wbrew pozorom najlepsza wiadomość na świecie. Bo ona oznacza, że w każdej chwili możesz być na dobrej drodze. W każdej chwili, możesz się odwrócić. Żadna twoja przeszłość cię nie obciąża. W każdej chwili możesz rozpocząć na nowo. Kochani, to jest bardzo ważna prawda od Pana Boga...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,5 MB
  • 26 gru 23 10:16
Kochani, zobaczmy, jak refren tu się pojawia takie jakby przekleństwo, taka straszna klęska, że oni stąpią do grobu, nie ?. Cały ten rozdział jest o takim właśnie pogrążaniu się w jakimś takim, no ciemnym miejscu, grobu, wśród jak to tam ciągle był jak refren powtarzany, nie ?; nieobrzezanych mieczem pobitych itd. Kochani, odkąd Pan Jezus Zmartwychwstał, my się grobu nie boimy. My się tego nie boimy, że to będzie największa klęska świata. I oczywiście [o. Adam] też wie, że tu chodzi o to, że to ma być pokazanie w rozdziale jakby kary Bożej, nie ?. Tego, że jeżeli ktoś za Panem Bogiem nie chodzi, jeżeli prześladuje Jego, Jego dzieci, no to dostanie karę. Ale uwaga. Kochani, my się śmierci nie boimy. To nie jest tak, że żyjemy w jakimś nieustannym, ciagłym strachu, bo kiedyś zejdziemy do grobu. To oczywiście po ludzku jakoś tam może nas przerażąć, że rzeczy się kończą na tej ziemi. Ale ktoś, kto jest wierzący, tak naprawdę oczekuje na to co będzie potem, na to co Bóg przygotował dla tych, którzy Go miłują. [o. Adam] tam nie może się doczekać. Więc [o. Adam] by chciał, żeby ta groźba się spełniła. Oczywiście, nie w sensie groźby, tylko w sensie tego, żeby ją rzeczywistość zobaczyć, doświadczyć. Oby, jak najszybciej...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,0 MB
  • 25 gru 23 8:17
Kochani, bardzo piękny, taki poetycki tekst o upadku Egiptu. Oczywiście można go traktować tylko jakoś tam historycznie, politycznie, nie ?, o tym co się kiedyś stało. Ale to jest też taki bardzo piękny tekst, o tym jak człowiek, który przez wiele lat jakby dobrze się budował, nie ?. Bo zobaczmy, on się karmił, ciągle był podłączony korzeniami do wody. To jest taki obraz, nie ?. Wiemy, że w Piśmie Świętym często się pokazuje człowieka sprawiedliwego, jako tego, który się zasadził nad płynącą wodą. Pan Bóg Jest takim jakby no strumieniem. Jeżeli z Niego czerpiesz swoje siły, z Niego czerpiesz wodę, no to jest dobrze. I ten ktoś też jakby przez lata karmił się Panem Bogiem. Uwaga, nawet to kochani, że żeśmy przez można powiedzieć większość życia to robili, to nie znaczy, że nie możemy odpaść. Trzeba ciągle być uważnym, trzeba ciągle patrzeć, czy właśnie, nie popadnę w jakąś pychę, bo się już tak ustawiłem, taki jestem dobry, taki jestem święty, no, że przestajemy czuwać nad sobą, nie ?. Kochani, [o. Adam] mówił nam to już wielokrotnie; do końca życia nieustannie musimy czuwać i patrzeć na siebie, przyglądać się sobie, czy wszystko jest dobrze. Nigdy nie popadnijmy w takie dufne zaufanie, dufne przekonanie; już na pewno jest ze mną dobrze. No może nie koniecznie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,2 MB
  • 24 gru 23 8:29
Kochani, bardzo mamy ciekawy watek na końcu, właśnie z tym łamaniem rąk faraonowi, nie ?. To są oczywiście wszystko metafory, [o. Adam] ma nadzieje, że rozumiemy. Ale zobaczmy jakie to jest ładne. To jest takie, że tylko Pan Bóg może kogoś złamać tak, że to się już nie zrośnie, nie?. I oczywiśie nie chodzi o łamanie jakiś ludzi, tylko chodzi o łamanie zła w naszym życiu. Kochani, my jak pokonujemy zło, to ono zawsze ma okazję jakby wracać. My nawet, kiedy się bardzo staramy, to nie potrafimy jakby wyciąć do dna, do korzenia tego zła, które, które się panoszy. Tylko Pan Bóg może zrobić tak, że to się jakby nie odrodzi, że to nie będzie mogło wrócić. Dlatego kochani, nie można działać tylko jakby własną mocą. Trzeba działać mocą Pana Boga. Bardzo warto, bardzo trzeba o tym pamięctać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 23 gru 23 9:06
Kochani, dzisaj w tej mowie przeciwko Egiptowi, było takie bardzo ciekawe zdanie, które sobie mówił władca Egiptu; ja sam uczyniłem siebie, nie ?. Kochani, w tych różnych mowach, które tu mamy, są jakby pokazane różne aspekty tego, jak można zbłądzić na podstawie w ogóle Darów Bożych. Zauważmy, poprzednio było właśnie o tym, że ktoś jest bardzo piękny, bardzo cudowny, bardzo niezwykły, ale to go prowadzi do uwielbienia siebie, nie ?. Tu mamy podobnie, zobaczmy, my mamy w pewien sposób sami siebie czynić. Bo mamy siebie kształtować, mamy dojrzewać, mamy rozwijać talenty, mamy sprawiać, że znajdujemy tożsamość. Ale jednocześnie, można w tym dojść do takiego przekonania, że już Pan Bóg w ogóle nie Jest potrzebny. Że nie On nas stworzył, tylko, że my sami siebie całkowicie, w stu procentach tak kształtujemy, a to już jest nieprawda. Właśnie na tym to polega, że to są wszystko Dary Boże. To są jakby wszystko Błogosławieństwa Boże, tylko, że one jakby przekroczone, przeinaczone, no właśnie, stają się swego rodzaju, nawet nie swego rodzaju, tylko stają się przekleństwem...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,1 MB
  • 22 gru 23 9:03
Kochani, mamy w środkowej części tego dzisiajeszego rozdziału, taką część, która się nazywa: pieśń żałobna nad władcą Tyru. To oczywiście, tak historycznie odnosi się do no konkretnego państwa, tak, konkretnego zarządzającego tym państwem, a raczej miastem. Ale kochani, od dawna, w kościele, ten tekst traktowany [jest] jako taki opis upadku szatana. Zauważmy, to jest opis o kimś kto został stworzony w Edenie, jako ktoś bardzo piękny, przyozdobiony, pełen doskonałości, niewinności, cudowny. Kto po prostu uwierzył we własne piękno. Kochani, tak Żydzi często mówią o szatanie. Że to jest ktoś, kto się zachwycił swoim pięknem, i nie chciał uznać, że cokolwiek innego co Bóg stworzył poza nim, może być równie piękne. To włąśnie było przyczyna jego upadku. To jego zachłyśnięcie się swoim własnym pięknem. Kochani, dostrzeganie, docenianie siebie. Widzenie swojej wartości, widzenie tego piękna, które Pan Bóg w nas stworzył, jest bardzo ważne. Ale jednocześnie, trzeba uważać, żeby się tym, no właśnie, nie pochłonąć, nie zachwycić, żeby to nas nie, nie zwyciężyło w nas takie ubóstwienie samych siebie. Dostrzegać piękno, tak! Ubóstwiać siebie, nie koniecznie!
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,0 MB
  • 21 gru 23 8:43
Kochani, to jest taki bardzo słynny rozdział. Z resztą on będzie miał jeszcze swoją kontynuację w następnym [rozdziale], no o takim właśnie upadku władcy Tyru, o upadku kogoś, kto był bardzo potężny. Kochani, to jest kolejny rozdział, który pokazuje jakby, że może się czasem po ludzku wydawać, że coś jest nie do ruszenia, coś jest nie do zniszczenia. Jakieś zło, jakieś można powiedzieć panoszenie się niedobrego człowieka, czy jakieś firmy, czy instytucji, czy można powiedzieć grupy ludzi. Że jest po prostu nie do ruszenia. Tak po ludzku patrzymy i mówimy: to się nigdy nie skończy, nikt z nimi nie wygra, jakby dlaczego Pan Bóg pozwala, żeby tak było. Kochani, zło zawsze upadnie, zawsze. Ono może długo trwać, ono może mieć jakby wszystkie możliwe cechy najlepsze jakie tylko w tym świecie można zdobyć. Może mieć różne bebefity i jakby profity. Ale kochani, ono wcześniej czy później upadnie. I jakby nigdy nie wolno nam uwierzyć, że zło będzie trwało w nieskończoność, że będzie niezniszczalne. Zło, i to jest bardzo dobra nowina, zawsze upadnie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,2 MB
  • 20 gru 23 11:15
Kochani, kiedy [o. Adam] czyta te wszystkie teksty, już nam to mówił wielokrotnie, ale to trzeba do tego zdania ciągle wracać. [o. Adam] ma w sobie takie wielkie dziękczynienie, że jesteśmy po Panu Jezusie. Zobaczmy kochani, mimo, że oczywiście oni chcą prawiedliwości, nie ?, ci autorzy Starego Testamentu. Po prostu chcą, żeby zło zostało ukrucone. I to jest oczywiście ok, to jest w porządku. To jednak przewija w nich nie ?, taka chęć takiego, no takiego odwetu, takiego, żeby, jakby, no pokazać tym ludziom, jaki Pan Bóg Jest naprawdę, kto Jest na prawdę. Żeby doświadczyli po prostu skutków tego swojego zła. I [o. Adam] mówi; w pewnym sensie to rozumie, bo to jest sprawiedliwe. Ale w drugim sensie, [o. Adam] ma Pana Jezusa, cichego baranka, który nie podnosił głosu, który przebaczał, który jasne, że też mówił o złu, to oczywiste. Ale zauważmy, u Jezusa nie ma takich słów, nie?, które by mówiły: będziecie cierpieć i zobaczycie w ten sposób wielkość Boga, nie ?, nie!. Pan Jezus to Jest kochani naprawdę fascynująca rewolucja, fascynująca!. Bez Pana Jezusa, my jesteśmy właśnie tacy jak w tym Starym Testamencie. I kochani, kiedy [o. Adam] patrzy na ludzi dzisiaj, to nadal tak jest. Bez Pana Jezusa, ludzie są tacy. [o. Adam] czasem ogląda jak można powiedzieć komuś tam się w rodzinie wydarza jakaś krzywda, i potem [o. Adam] słyszy ludzi, jego bliskich, nie ?, którzy pałają taką żądzą sprawiedliwości. I [o. Adam] mówi, ona w pewien sposób jest usprawiedliwiona, żeby ukarać tych, którzy zrobili mi, czy mojej rodzinie jakieś zło. Ale z drugiej strony, w to wszystko wchodzi Pan Jezus, taki łagodny baranek. Taki pełen miłości, który oczywiście nie udaje, że jest zło. Ale On nie podchodzi do niego już z tym odwetem, z tym momentem; muszę to odbić na swoje. Ktoś musi ponieść tą karę. On tą karę bierze na siebie. To jest niezwykłe. To jest największa rewolucja kochani w historii świata. Koncentrujmy się zawsze na Panu Jezusie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,5 MB
  • 19 gru 23 5:14
Kochani, [o. Adam] musi nam się przyznać, że zawsze, kiedy czyta tego typu wyrocznie o innych narodach nie ?, wyroczniach, które no pisze jednak Izraelita, to zawsze jest u [o. Adama] takie pytanie, na ile to jest rzeczywiście jakieś Boże przekazanie czegoś, a na ile jest to jakaś jego chęć, żeby ci, którzy są wrogami jego narodu, zostali zniszczeni, nie ?. I kochani, oczywiście, w takim kluczu, kiedy pozbawimy to w ogóle myślenia, takiego wiemy narodowego, takiego myślenia; szukania swego. No to jasne, że jest w tym prawda, że jakby Pan Bóg chce pomścić różne złe czyny. Nie [chce pomścić] oczywiście ludzi, tylko Pan Bóg nie pozwoli, żeby zło było bezkarne. Tylko zauważmy, jak bardzo często nam się to miesza z takim właśnie, naszym interesem, nie ?, że to Pan Bóg ma stanąć po naszej stronie. Kochani, wiemy doskonale, że Stary Testament nie jest pełnią Objawienia, nie ?. To nie jest tak, że w nim jest już wszystko co mieliśmy wiedzieć, nie !. Jak Kościół bardzo jasno naucza: Naród [Izraelski], [to] jakby tego pierwszego wybrania. Kiedyś taki jakby bardzo wiemy, to wybranie Boże ograniczone do tego narodu, przekształcił się w Kościół wielonarodowy, wieloetniczny. Gdzie już nie ma jakby narodów bliższych, dalszych Panu Bogu. Z resztą, to nie jest tak, że kiedyś Panu Bogu można powiedzieć ten naród był dla Niego ważniejszy niż inne narody. Dla Pana Boga każdy człowiek był ważny. Tylko ten naród po prostu odczuwał Jego Miłość. To jest trochę tak, jak [o. Adam] sobie myśli, że Pan Bóg mnie kocha najbardziej na świecie. Gdyby [o. Adam] powiedział takie zdanie, no to dla niego jest ono prawdziwe. I dla [o. Adama] ono nie przeczy temu, że również ciebie może kochać najbardziej na świecie. No ale kiedy ty usłyszysz, że ja powiem, że mnie kocha najbardziej na swiecie, to nam się oczywiście wydaje: no ale to znaczy, że mnie nie kocha. W sensie, ty tak se pomyślisz, że mnie nie kocha najbardziej na świecie, no bo ciebie kocha najbardziej na świcie. Kochani, dla Pana Boga nie ma problemu, że mnie i ciebie, kocha najbardziej na świecie. U Niego ta miłość jest tak nieskończona, tak szeroka, że nie jest [to] wykluczające. I kochani, czytając te wszystkie teksty, musimy też sobie o tym pamiętać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,9 MB
  • 18 gru 23 10:12
Kochani, mamy dzisiaj tak zwaną przypowieść o kotle. Jak widzieliśmy, tam głownym motywem jest rdza, czyli chodzi o to, że to jest coś co badzo trudno usunąć. To jest kochani oczywiście symboliczny obraz tego, że kiedy wchodzisz w grzechy, szczególnie kiedy na długo wchodzisz w grzechy, no to przeżre cię rdza zła. I nie da się tego wtedy usunąć wiemy w sekundę, w moment, w chwilę. Czasem to jest tak, że ta rdza tam no zostaje na zawsze. Potrzeba wręcz Bożego jakiegoś cudu, Bożej takiej interwencji, żeby ta rdza się mogła rzeczywiście z nas usunąć. Kochani, to w nas robi niestety zło. Takie rzeczy się dzieją, kiedy pozwalamy szczególnie na to, żeby ono się jakoś zagnieździło. Nie pozwólmy, żeby nam zadzewiały serca i dusze...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,7 MB
  • 17 gru 23 6:23
Kochani, kolejny długi rozdział z no właśnie, z grzesznością Izraela. Z grzesznością Jerozolimy, Samarii itd. Kochani, zobaczmy, cały motyw tego rozdziału polega na dwóch siostrach. Na tym, że mimo, że jedna widziała co robi druga, i co się z nią dzieje w związku z tym, to i tak robiła to samo. A nawet, jak mówi ten fragment; [robiła] jeszcze gorzej, nie ?. Kochani, zobaczmy, mamy tyle przykładów, nie ?, jak grzech niszczy. Widzeliśmy tyle ludzi, zniszczonych przez różnego rodzaju decyzje, a zauważmy, potem i tak sami podejmujemy takie same, tak jak byśmy mówili: u mnie to będzie inaczej. U mnie to nie będzie tak jak tam. Tam co prawda to się skończyło tragicznie, ale to u mnie będzie dużo lepiej, nie ?. Kochani, czemu my się tak oszukujemy. Czemu my tak ciągle wmawiamy sobie, że, no właście, to co się już wydarzyło tyle razy, znowu się nie wydarzy. Uczmy się po pierwsze na swoich własnych błędach, ale też na błedach innych...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,7 MB
  • 16 gru 23 9:22
Kochani, to jest zobaczmy przedziwne, że czasem, [o. Adam] nie wie czy my tak mamy. Jak [o. Adam] jak czasem patrzy na różne takie podłości w kościele, nie ?, to ma takie wrażenie, znaczy takie pragnienie; Boże jakby tak wróciły jakieś takie lepsze czasy, kiedy może kośiół był jakis taki można powiedzieć no właśnie, bardziej święty itd. Kochani, zobaczmy, od samego poczatku, ludzie, którzy ida z Panem Bogiem, [no] tu mamy kochani bezeceństwo nad bezeceństwem. Przestępstwo za przestępstwem. Po prostu grzech, jakaś potworność, ochydność za ochydnością. Kochani, my naprawdę jesteśmy bardzo słabi. Kochani, to nie jest oczywiście o tym, że w takim razie trzeba to wszystko zlikwidować, bo [o. Adam] wie, że takie głosy się często pojawiają, skoro tyle tam jest zła, skoro od zawsze tak było, to w ogóle, trzeba to zlikwidować. Nie kochani. Po prostu, my tacy jesteśmy. I właśnie ratunek dla nas jest w Panu Bogu. Bo inaczej będzie to tak jak tutaj. Dlatego Bóg z taką stanowczością mówi o tych wszystkich obrzydliwościach. Nie mówi o ludziach, tak jak nam [o. Adam] mówił. On ludzi nadal kocha, tylko nie może patrzeć na te wszystkie potworności, które ludzię robią. No bo kochani, nie oszukujmy się. My potrafimy robić czasem takie potworności, że to się w głowie nie mieści. Niech się Bóg zlituje nad nami, i niech Bóg nas ratuje...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,3 MB
  • 15 gru 23 9:58
Kochani, kolejny trudny rozdział. Taki rozdział, który jest rozdziałem o niszczeniu zła. Kochani, mamy z tym dużo oczywiście problem, bo zawsze, kiedy myślimy o złu to myślimy o sobie, nie ?. W sensie myślimy, że jakby Pan Bóg nas chce tym mieczem, no właśnie, zabijać. Kochani, uczy nas Pismo Świete i uczy nas cała teologia, że Pan Bóg nigdy nie chce zabić żadnego grzesznika. Tak, Pan Bóg pała nienawiścią do zła, w tym sensie, pała nienawiścią, że bardzo chce ją unicestwić. W sensie bardzo je, to zło chce unicestwić. [o. Adam] wie, że nam się to wszystko oczywiście składa w jedno, że grzesznik to jednocześnie jego zło. No nie!. Pan Bóg na szczęście umie to odróżnić. Kochani, tą, taką złość Pana Boga, gniew Boga na zło trzeba widzieć. Ale to nie jest gniew i złość Boga na grzesznika, tylko na zło. [o. Adam] wie, że czasem trudno to odróżnić. No ale tak to jest w Panu Bogu. On potrafi to zrobić...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,8 MB
  • 14 gru 23 7:37
Kochani, długi rozdział i taki trudny. W sensie, ciągłe to nawoływanie Pana Boga, o tym jak bardzo oni zbłądzili. Kochani, jeden fragment był dosyć ciekawy. Znaczy taki poruszający bardzo, bo on mówi o pewnej naszej sytuacji, której często nie rozumiemy. I ona też tu jest nazwana takim słowem trochę dziwnym. Zobaczmy, Pan Bóg mówi, że to On daje im prawa, które im nie służą i doświadczą w ten sposób tego co sami wybrali. On to, Pan Bóg to dopuści, tak mówi. Kochani, to jest w ogóle ciekawe, że Pan Bóg czasem, żeby nas jakoś tak, no wiemy, otrząsnąć, tak wyprowadzić z tego w czym jesteśmy. [o. Adam] nam już mówił wielokrotnie. [Pan Bóg] zdejmuje taki parasol ohronny. Czyli po prostu robimy jakieś głupoty, wybieramy jakieś głupie prawa, żyjemy według głupich wartości, i Pan Bóg, [o. Adam] myśli czasem, tak się odsuwa, i mówi; dobra, no to zobacz, dokąd cię to doprowadzi. W sensie Chcę cię chronić, ale ty mnie w ogóle nie słuchasz. Chcę ci pomóc, chcę ci pokazać, że to co robisz, to co wybieraz jest złe, ale ty w ogóle nie słuchasz. No to zobacz jakie będą skutki twojego działania. I kochani, my wtedy oczywiście czujemy się przez Pana Boga można powiedzieć porzuceni, odrzuceni, karani. A po prostu On nam daje doświadczyć tego co sami sobie robimy. Kochani, czasem tylko takie postępowanie może człowieka jakby wyciągnąć z takiego amoku właśnie jakiegoś zła, jakiegoś złego wybierania różnych rzeczy, kiedy doświadczy tego do czego prowadzi jego działanie. No nie warto na to pozwalać, żebyśmy aż tak daleko musieli zachodzić kochani w naszych błedach, w naszych grzechach...
Źródło:Langusta na palmie
  • 2,9 MB
  • 13 gru 23 9:54
Kochani, zobaczmy, znowu taki poetycki obraz jakby człowieka. W tym wypadku oczywiście tu chodzi o władzę królewską w Judzie, ale przekładając se to na nasze. Taki piękny obraz człowieka, któremu się powodzi, który ma siłę, który ma różne wpływy, któremu różne rzeczy wychodzą. Ale potem wszystko się może obrócić nagle w nicość nie ?. Że jeżeli właśnie nie jesteś człowiekiem prawym, człowiekiem, który idzie za Panem Bogiem, który się troszczy o dobro, który po prostu jedzie siłą rozpędu. Jestem dobry, mam dobrze, zawsze tak będzie. Czyli przestajesz po prostu uważać, przestajesz czuwać nad sobą. Szybko możesz zamieszkać na pustyni, nie ?. Kochani, niech nas nigdy nie uspokaja taki moment, że coś nam na przykład dobrze poszło. [o. Adam] nie mówi oczywiście, o życie[u] w nieustannym strachu i takiej podejżliwości: na pewno mi życie coś popsuje. Nie o to [o. Adamowi] oczywiście chodzi. Ale kochani, taka nasza ciągła beztroskość, taki właśnie brak czujności, brak uwagi, no może się okazać po prostu bardzo zgubny, nie ? w naszym życiu. Warto kochani jakby się nieustannie badać. Warto swoje serce ciągle sprawdzać...
Źródło:Langusta na palmie
« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    1
  • pliki muzyczne
    48

49 plików
311,41 MB




Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 18.04.2024 16:19

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie łagodne, a za razem jane, pełne realizmu Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 19.04.2024 18:05

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne, Prawdziwe przesłąnie Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 21.04.2024 17:42

zgłoś do usunięcia
Wyjątkowe przesłanie na wyjątkowy Dzień Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 22.04.2024 13:40

zgłoś do usunięcia

„Jeżeli więc Syn was wyzwoli, wówczas będziecie rzeczywiście wolni”.

Ewangelia według Św. Jana 8,36

Dźwigamy różne ciężary - brzemię winy, bólu i smutku. Z czasem możemy nauczyć się pozbywać tego balastu poprzez oddanie go Bogu. Dzięki temu będziemy mogli iść swobodnie i żyć radośnie.

Jezu ufam Tobie

Bóg chce najbliższych sobie przeprowadzić przez ciemność, żeby oni dali dowód prawdziwej wiary w Niego.

ks. Jan Twardowski

Pozdrawiam serdecznie, pięknego, błogosławionego dnia i pogody ducha życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 23.04.2024 17:17

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne Słowa nadające pogodę ducha
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 23.04.2024 17:17

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie, niosące pogodę ducha...Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 24.04.2024 04:41

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie Małego Księżę Pokój i Dobro

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności