Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Globtrotter81
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Globtrotter

widziany: 7.08.2024 04:55

  • pliki muzyczne
    10626
  • pliki wideo
    3592
  • obrazy
    185
  • dokumenty
    23

14433 plików
347,43 GB

FolderyFoldery
Globtrotter81
Adoracja Najświętszego Sakramentu - online
 
mp3
Archiwum
 
Abp Fulton Sheen
arc. Szczepan Wesoły
Bp Grzegorz Ryś
 
Nabierz Ducha - Znak Paruzji
wersja mp3
bp. Stanisław Wielgus
Ks. Adam Boniecki
ks. Adam Skwarczyński
ks. Andrzej Trojanowski TChr
ks. Andrzej Zwoliński
 
Katedra Nauki Społecznej - Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie
Ks. Bogusław Jaworowski
 
Homilie
Okultyzm
ks. bp. Ignacy Dec
Ks. Dariusz Oko
Ks. Dawid Pietras
ks. Dominik Chmielewski
 
Ks. dr Grzegorz Bliźniak
Ks. Grzegorz Śniadoch
ks. Jan Kaczkowski
ks. Jan Pęzioł
ks. Jerzy Molewski TChr
ks. Krzysztof Kralka SAC (Pallotyn)
Ks. Marcin Dobrzyński
Ks. Marek Bąk
ks. Marek Wasąg
ks. Marjan Rajchel - egzorcysta
ks. Michał Olszewski
 
Dekalog
ks. Nikos Skuras
 
Nikos Skuras nauka dla mężczyzn - Góra Polanowska
Rekolekcje - Parafia Opatrzności Bożej - Kalisz - 4 kwietnia 2016
ks. Paweł Murzyński
ks. Piotr Glas
 
ks. Piotr Natanek
 
2014
2016
2018
ks. Piotr Pawlukiewicz
 
Homilie
 
Konferencje
 
2015
2017
Tagi
ks. prof. Aleksander Posacki
Ks. Remigiusz Recław SJ
Ks. Sławomir Kostrzewa
ks. Stanisław Małkowski
 
2014
Warszawa - 04-11-2017
Ks. Tomasz Mantyk OFM
Ks.Henryk Hawryszczak
o. Adam Czuczel
 
Mężczyzna z rodu Maryi
 
mp3
mp4
Żywa Korona Maryi
o. Adam Szustak OP
 
#jeszcze5mi nutek - 2016
 
wersja do przesłuc hania - mp3
Wersja wideo - mp4
[NV#]
 
wersja mp3
wersja mp4
7 grzechów głównych
 
8 Twarzy [#0]
 
mp3
mp4
Ballady i romanse
 
mp3
mp4
Bibili@ - Pismo Święte
 
Nowy Testamen t
 
Stary Testamen t
1 Księg a Króle wska
1 Księg a Kroni k
1 Księg a Macha bejsk a
1 Księg a Samue la
2 Księg a Króle wska
2 Księg a Kroni k
2 Księg a Macha bejsk a
2 Księg a Samue la
Księg a Abdia sza
Księg a Aggeu sza
Księg a Amosa
Księg a Baruc ha
Księg a Danie la
Księg a Ester y
Księg a Ezdra sza
Księg a Ezech iela
Księg a Habak uka
Księg a Hioba
Księg a Izaja sza
Księg a Jerem iasza
Księg a Joela
Księg a Jonas za
Księg a Jozue go
Księg a Judyt y
Księg a Kapła ńska
Księg a Kohel eta
Księg a Lamen tacji
Księg a Liczb
Księg a Mądro ści
Księg a Malac hiasz a
Księg a Miche asza
Księg a Nahum a
Księg a Nehem iasza
Księg a Ozeas za
Księg a Powtó rzone go Prawa
Księg a Przys łów
Księg a Psalm ów
Księg a Rodza ju
Księg a Rut
Księg a Sędzi ów
Księg a Sofon iasza
Księg a Tobia sza
Księg a Wyjśc ia
Księg a Zacha riasz a
Mądro ść Syrac ydesa
Pieśn i nad Pieśn iami
Biblia od kuchni [#00]
BookSzpan [#00]
 
mp3
mp4
Chlebak [#00]
 
mp3
mp4
CNN [#000]
 
wersja mp3
CREDO
Czuwania
Do Galilei
 
mp3
mp4
Do UCHA
 
wersja mp3
wersja mp4
Dobranocka
 
mp3
mp4
Dom wariatów
Droga światła [#00]
Elementarz
 
mp3
mp4
Ewangelia dla nienormalny ch
GARNEK STRACHU
 
Część 1
Część 2
Część 3
Historie potłuczone [#000]
InstaStory
Jak się MODLIĆ
Jonasz z maturalnej
Karaluchy pod poduchy [#00]
 
mp3
mp4
Kobieta i ksiądz [00]
Koronka do Miłosierdzi a Bożego
Ksiądz gra w grę
 
Kundel przydrożny
 
Sezon I
Sezon II
Sezon III
Listy z Ukrainy
Miłość w czasach zarazy [#00]
 
mp3
mp4
MIRIAM
 
mp3
mp4
Mocno Stronniczy [#00]
Nabożeństwo Majowe [#00]
 
mp3
mp4
NIESZCZĘŚNI [#00]
 
mp3
mp4
Niezniszcza lni
 
mp3
NOE
Nowenna dominikańsk a we wszelkim utrapieniu
 
Litania dominika ńska
 
mp3
mp4
Nowenna dominika ńska - części
 
mp3
Tajemnic e Różańca Świętego - mp3
O P I U M
 
mp3
Ocalona [#00]
Pachnidła
 
PAŚNIK [#00]
Pielgrzymka 2022 [#00]
Pies Pański - o. Adam Szustak
Plaster miodu - Psalmy
 
wersja mp3
Podejrzani [#00]
 
mp3
mp4
Post Daniela
 
mp3
mp4
Pragnij! - O rozeznawani u powołania - o. Adam Szustak
Projekt Judyta
Przeszkody
 
mp3
mp4
Pszczoła [#00]
 
mp3
mp4
SEKRETY MARYI
Szeptaki [#00]
 
mp3
mp4
SzustaRano [#00]
 
mp3
mp4
Targ intencji
Wstawaki [#00]
 
mp3
mp4
ZASYPIAKI [#00}
o. Antonello Cadeddu
o. Augustyn Pelanowski
 
o. Daniel Galus
 
Kazanie, które każdy musi wyryć w swym sercu na zawsze!!!
wersja mp3
o. Jacek Prusak
o. Jacek Szymczak OP
 
Mistrzowie drugiego planu [#00]
 
mp3
mp4
Znak Jonasza [#00]
mp3
mp4
o. James Manjackal
o. Jan Andrzej Kłoczowski OP
O. Joachim Badeni OP
o. Joseph Maria Verlinde
o. Józef Witko
o. Norbert Oczkowski OP
O. Pio
 
Perełki Ojca Pio
O. Piotr Idziak SJ
o. Roman Bielecki OP (Via Regia)
o. Tomasz Nowak OP
 
Marnotrawni Bracia
 
mp3
mp4
Na Miarę 2
 
mp3
mp4
Poszukiwani e ojcostwa [#00]
mp3
mp4
o. Tomasz Zamorski OP
 
Ognie Eliasza [#00]
 
mp3
mp4
Pies Tobiasza [#00]
mp3
mp4
o. Wiesław Nazaruk OMI
o. Wiktor Tokarski OFM
 
wersja mp3
Papież Franciszek
prof. Franciszek Marek
s. Bruna od Maryi
s. Michaela Rak
bEZ sLOGANU
 
wersja mp3
do wydruku
F1
 
HJP [#00] Sezon 1
HJP [#00] Sezon 2
Film
 
Film dokumentalny
 
Around the world in 80 Gardens (80 ogrodów dookoła świata )
spisek okultystów
Jestem Drugi®
 
Któż jak Bóg
 
Rekolekcje Tolkienowskie [#00]
Music
 
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły
 
#2024
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły - wersja mp3
 
wersja mp3 - rar - pobierz wszystkie na raz
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska
 
Nowenna Pompejańska II
 
mp3
mp4
Tajemnice Różańca Świętego
Nowenna Pompejańska III
 
audio
wideo
Nowenna Pompejańska IV
 
Nowenna Pompejańska V
 
Nowenna Pompejańska VI
 
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska VII
 
mp3
mp4
Nowenna Pompejańska VIII
Pornografii - STOP
Prywatne
 
Rachunek sumienia - Sakrament pojednania - Sakrament pokuty - Sakrament Miłosierdzia
Rekolekcje
 
Różaniec Święty - tajemnice wędrowne
 
StreetWorkout
Świadectwa
 
inne
Świadectwa duchownych
 
s. Małgorzata Chmielewska
Świadectwa świeckich
Zdjęcia
www
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 17,2 MB
  • 5 cze 22 8:15
Kochani, tak się kończy Druga Księga Kronik. Kończy się takim no totalnym upadkiem, takim już totalnym, całkowitym zniszczeniem Izraela. Jakby odstępstwa królów, odstępstwo no wszystkich, którzy rządzili, i też oczywiście całego ludu, no doprowadziło do tego, że wszystko się rozsypało. Zostali uprowadzeni na wiele lat do niewoli kochani. Będziemy o tym teraz czytać, jakby jeszcze z innej strony. To już nie będzie powtarzanie tej historii, tylko dojdziemy za jakiś czas, bo jeszcze oczywiście parę Ksiąg tam jeszcze, to znaczy sporo jeszcze Ksiąg jest przed nami, ale potem dojdziemy do właśnie Izajasza, Jeremiasza itd. Oni nam będą opowiadać jakby o tym, jak próbowali ten naród nawracać, żeby to się nie stało. Jak się okaże, to się stało, i potem będą jeszcze robić wszystko, żeby, kiedy się to już stanie, no, żeby ich po prostu wybawiać z tego, żeby mimo, że okropne rzeczy się wydarzyły, to żeby wracali z powrotem do Pana Boga. Najpierw oczywiście będziemy czytać o tym powrocie, będą dwie Księgi, będzie Ezdrasz, a potem jeszcze Nechemiasz, o tym jak to było, kiedy wracali z tej niewoli. Kochani, to co jest ważne w tym, to [o. Adam] myśli taka bardzo piękna myśl zauważmy, a to potem jeszcze nam się pokaże w tych różnych Księgach, że Pan Bóg jest z tymi ludźmi bez względu co się dzieje. Oczywiście, ciągle ich upomina, ciągle ich próbuje przywrócić do tego, żeby z Nim byli. Ale właśnie, kiedy są z Nim, błogosławi, kiedy nie są z Nim, próbuje na różne sposoby ich do siebie przyciągnąć. Kiedy całkiem pójdą Mu w jakiejś nieszczęście, to też ich nie opuści. Jakby wysyła proroków, wysyła ludzi. Kochani, Pan Bóg na każde czasy, na każdą naszą sytuację, zawsze daje jakieś pomoce, zawsze daje jakieś rozwiązania. Pytanie jest takie, czy my otwieramy oczy, czy my próbujemy szukać tych rozwiązań. One są nie zawsze łatwe, one mogą być wymagające dla nas. Ale kochani, to nie jest tak, że jest jakiś czas opuszczony przez Pana Boga, ze jest jakiś etap historii, który byłby przez Niego zaniedbany, nie. Pan Bóg zawsze wysyła pomoce, wysyła ludzi, wysyła wskazówki, tylko pytanie, czy otwieramy oczy, żeby ich szukać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 17,9 MB
  • 4 cze 22 9:59
Kochani, zobaczmy ten król Jozjasz, to taki bardzo fajny król. Jakby naprawdę zreformował, odnowił cały Izrael, zaprowadził znowu święta, no w ogóle bardzo boży człowiek. Z resztą tak jak było napisane w tym podsumowaniu, że jakby był pobożny zgodnie z tym co Pan Bóg mówił. Ale jednocześnie zobaczmy, [Jozjasz] miał jakoś taką wadę, że nie posłuchał Pana Boga, który mówił przez jakiegoś poganina. To w ogóle ciekawe, że do tego egipskiego władcy mówił Pan Bóg, jakby że on powołał się na Pana Boga, na tego samego Pana Boga, w którego wierzył Jozjasz. Zobaczmy, Jozjaszowi zabrakło jakiejś takiej otwartości, mimo, że był jakby pobożny, i był blisko Pana Boga, to miał jakiś taki moment, no właśnie, że nie uwierzył, że jakiś poganin może mówić słowa Pana. Kochani, nigdy nie powinniśmy spocząć w takim poczuciu, jestem już wystarczająco blisko Pana Boga, wystarczająco dużo rozumiem, jestem bardzo otwarty, wszystko wiem. Zobaczmy, nawet taki dobry człowiek jak Jozjasz, no właśnie, okazało się, że ma jakiś brak. Może zapomniał, że ciągle powinien być otwarty, ciągle się powinien jeszcze jakoś uczyć słuchać Pana Boga mówiącego przez rożnych ludzi. Zawsze kochani idźmy do przodu. Nigdy nie stańmy w takim miejscu, gdzie już sobie pomyślimy, że ok, wszystko już mam, wszystko osiągnąłem...
Źródło:Langusta na palmie
  • 21,3 MB
  • 3 cze 22 5:41
Kochani, ładny to jest rozdział, bo on pokazuje takie dwie warstwy tego na czym polega nawrócenie. Zobaczmy, że Jozjasz jakby działał na dwóch frontach. Po pierwsze, jakby usunął wszystko to co zewnętrzne, czyli usunął wszystkie tam świątynie, bożki, stelle, aszery itd., czyli jakby wyczyścił taką rzeczywistość zewnętrzną, a potem nagle, kiedy znaleźli tą księgę prawa, to zobaczył, że oni są też po prostu nieposłuszni temu, czego Pan Bóg chce. Kochani, to jest bardzo ładne. Jakby nawrócenie dokonuje się na wielu poziomach, i tak naprawdę na dwóch głównych poziomach, czyli na pewnym poziomie twoich czynów zewnętrznych, ale też na poziomie twojego serca. Kochani, można se wyobrazić, że człowiek nie robi żadnych zewnętrznych rzeczy złych, czyli nie popełnia jakiś grzechów takich, nikogo stara się nie krzywdzić, nie kradnie, nie zabija, nie cudzołoży itd., czyli przestrzega tych wszystkich zasad. Czyli tak zewnętrznie jest bardzo w porządku, ale jednocześnie, jego serce wcale nie przylgnęło do Pana Boga. Kochani, nawrócenie dokonuje się i tu i tu. Jakby musimy nieustannie patrzeć na te dwie rzeczy, czyli co się dzieje w moich czynach, w mojej działalności, w mojej aktywności, w mojej wnętrzności, i co się dzieje w moim sercu, czyli co się dzieje głęboko w środku mnie. Zobaczmy, Pan Bóg właśnie takiego podwójnego nawrócenia oczekiwał od nich. I to się stało za panowania tego króla Jozjasza. Jak to ładnie napisane na końcu, dopóki on był, to oni nie odchodzili, czyli jakby trwali w tym, potem pewnie się znowu się posypało. Ale warto sobie takie pytanie jakby zadawać, pokazywać sobie na tych dwóch poziomach właśnie, czyli na zewnątrz i wewnątrz. To tu i tu, mamy się nawracać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 16,1 MB
  • 2 cze 22 12:53
Kochani, [o. Adam] nie wie jak my, [o. Adam] jest już trochę zmęczony tymi wszystkimi historiami, które po pierwsze wszystkie już znamy, bo je już czytaliśmy. Po drugie zauważmy, to jest taki kołowrót. Jeden jest wierny Panu Bogu, niszczy te wszystkie jakieś miejsca kultowe, następny je [miejsca kultowe] przywraca. Potem się nawraca i niszczy je. Po nim przychodzi następny, znowu je zaprowadza i tak w kółko, po prostu od pokoleń. [o. Adam] ma wrażenie, że to taka karuzela, gdzie nieustannie nawracają się do Pana Boga, porzucają Pana Boga, nawracają się, jeszcze bardziej Go porzucają itd. Tylko, że kiedy [o. Adam] to mówi, i kiedy tak [o. Adam] se o tym myślał, czytając ten rozdział, pomyślał sobie: << Adaś, przecież to jest o tobie, przecież to jest twoje życie >>. Przecież to w naszym życiu kochani jest tak, że my Pana Boga porzucamy, potem wracamy, porzucamy, wracamy, porzucamy, wracamy, porzucamy, wracamy. Gdyby ktoś opisał nasze dzieje, w jakiejś trzeciej księdze kronik, kochani, przecież to by było to samo. [o. Adam] myśli, że czasem takie nasze zniechęcenie takimi historiami, tym gdzie sobie mówimy: << Boże, czemu oni znowu tego Boga opuścili >>. To jest takie zniechęcenie samym sobą, no bo ja to w kółko robię. Kochani, warto się tego uczyć, że to naprawdę jest o nas. Chociaż może to brzmi jako opowieść sprzed wielu lat, taka trochę opowieść archaiczna, nudna, czasem bardzo brutalna itd., przecież matko, to jest absolutnie o nas. Nie odchodźmy od Pana Boga, nie budujmy ołtarzy różnym bożkom. My to kochani nieustannie robimy w życiu, kiedy różne rzeczy stawiamy ponad Pana Boga. Bądźmy z Nim, no a jeżeli już odejdziemy, to róbmy to co król Manasses, czyli wracajmy, wracajmy, wracajmy, i wracajmy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 20,5 MB
  • 1 cze 22 8:28
Kochani, jak słyszeliśmy, dalsze dzieje i można powiedzieć szczegółowe dzieje Ezechiasza są opisane w Księdze proroka Izajasza, i to rzeczywiście będziemy czytać, [o. Adam] bardzo lubi te rozdziały. Ale to no jeszcze szmat czasu, zanim dojdziemy do proroka Izajasza. Natomiast jedna rzecz tutaj [o. Adam] myśli bardzo ważna. Zobaczmy, jest tutaj taki bardzo długi, długi passus o tym, jak ten król Sennacheryb przekonuje, że jakby Pan Bóg nie da rady, gdzie pokazuje swoje wszystkie dzieła, wszystkie kraje, które podbił, mówi: << do tej pory, żaden bóg mi się nie oparł >>. On tak oczywiście mówi, dlatego, że mówi o bogach wymyślonych przez ludzi, więc nic dziwnego, że się nie oparli. Kochani, dlaczego [o. Adam] o tym wspomina. To jest standardowa taka można powiedzieć taktyka złego. On nam nieustannie wciska różne rzeczy, czego to Pan Bóg nie potrafi, on nam próbuje zawsze zracjonalizować, pokazać: << słuchaj, nie masz tyle siły, zobacz jak wcześniej wygrywałem itd. >>. Kochani, zły zawsze tak działa, zły zawsze działa w ten sposób, że próbuje podkopać jakby sposób działania Pana Boga, jego możliwości działania, to, że na pewno się Panu Bogu nie uda. Nie słuchaj tego głosu. Zobaczmy, Izajasz i król Ezechiasz, zareagowali na to modlitwą, po prostu nie słuchali tego co ten krój [asyryjski] głosił, tylko zaczęli się modlić. Jakby nie dopuszczajmy do naszych uszu tego szatańskiego gadania. Oczywiście to się dzieje w naszych sercach, ale warto sobie jakby postawić taką tamę, żeby tego jego, [o. Adam] przeprasza za słowo "pitolenia" nie słuchać, bo on po prostu zwyczajnie kłamie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 14,6 MB
  • 31 maj 22 13:47
Moi drodzy, taki rozdział, który jakby podsumowuje całą tą reformę. Pokazujący jakby jak została zaprowadzona taka regularna, normalna, działalność religijna. Jakby wszystko jest ogarnięte, wszystko działa itd. I kochani, to jest w ogóle coś bardzo pięknego, jakby żyć w takich czasach, żyć w taki sposób, żeby wszystko co robimy, żeby całe nasze życie było takim uporządkowanym życiem z Panem Bogiem. Nie zawsze tak się da. To jest jasne. Czasem przychodzą czasy jakoś bardzo trudne, no i nie jesteśmy w stanie tego zrobić, ale do tego powinniśmy dążyć. Kochani, bardzo warto sobie jakby ciągle układać na nowo takie religijne życie. Oczywiście, nie można z tego robić czegoś niewolniczego. Bo my oczywiście od razu mamy taką tendencję, że se nakładamy rożne obowiązki, rożne tam przyrzeczenia, i potem też mamy ogromne wyrzuty sumienia, kiedy ich na przykład nie spełniamy, kiedy nie dajemy rady. Ale generalnie, dążenie do takiego ułożonego życie religijnego, kiedy wiesz kiedy się modlisz, kiedy wiesz co kiedy robisz itd., to są bardzo piękne rzeczy. Warto je praktykować, i warto o różne takie porządki w swoim życiu takim duchowym zaprowadzać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 16,4 MB
  • 30 maj 22 8:35
Kochani, bardzo piękny rozdział. Bardzo piękny rozdział o takiej radości w Panu, o prawdziwym nawróceniu, o tym, że wreszcie jesteśmy znowu z Bogiem. Ale szczególnie [o. Adama] ujmuje jedna rzecz, którą jeszcze nie widzieliśmy do tej pory w Piśmie Świętym, w sensie w Starym Testamencie. Zobaczmy, mamy tych, którzy tam według prawa są jeszcze nieczyści. [o. Adam] pomija zupełnie to prawo, ale mamy ludzi można powiedzieć niegotowych do składania ofiar, do bycia z Panem Bogiem. Bardzo pięknie się modli ten król Ezechiasz, że mówi, mówi, że: << chociaż są no nie do końca są czyści, to zobacz na ich szczere serca >>. I zobaczmy, Pan Bóg przyjmuje tę modlitwę. Kochani, my bardzo często jesteśmy nieczyści, niedoskonali, niegotowi do bycia z Bogiem. To wcale nie oznacza, że Pan Bóg naszej modlitwy nie przyjmie. To nie oznacza, że Pan Bóg mówi: << no, dopóki się nie nawrócisz, dopóki nie będziesz doskonały, dopóki tam nie ponaprawiasz różnych rzeczy, to do mnie nie podchodź, bo, no bo z czym >>. Nie, nie moi drodzy, Pan Bóg zawsze chce być z człowiekiem, i wysłucha również nieczystego, ale szczerego serca. Bardzo piękny jest ten fragment...
Źródło:Langusta na palmie
  • 20,1 MB
  • 29 maj 22 7:51
Kochani, jak tak [o. Adam] se czyta te rozdziały, szczególnie ten tutaj, kiedy jest mowa o tym odnowieniu kultu w świątyni, ma takie wrażenie [o. Adam] czasem, [że] religijność, którą sami sobie wymyśliliśmy, jest tak strasznie męcząca. Zobaczmy, ile oni tego wszystkiego musieli zrobić, czego [o. Adam] jest przekonany, Pan Bóg tak naprawdę nie oczekiwał. Ale myśmy ponakładali nasze religijności, różne obowiązki, różne takie rzeczy, które można powiedzieć czasem są wręcz jak taki ciężar nie do uniesienia. Ale nie o tym [o. Adam] chciał tak naprawdę. Zobaczmy, to nie jest oczywiście pierwszy raz, tutaj jakoś tak mocno [to] wybrzmiewa, w całym tym rozdziale, non stop przy tych różnych ofiarach, przy tym oczyszczeniu itd., cały czas towarzyszy im modlitwa uwielbienia, oni non stop albo grają, albo śpiewają, albo trąbią w te trąby, po to, żeby uwielbiać Pana, i robią to z radością, oddają pokłony, klękają itd. Kochani, w każdej naszej modlitwie, powinno być miejsce na uwielbienie Pana Boga. Nie tylko w modlitwie uwielbienia, tylko w każdej. Zawsze kiedy przed Bogiem moi drodzy stajemy, to zawsze powinny [być] w naszych ustach słowa uwielbienia. Bez uwielbienia jakby nie ma modlitwy. [o. Adam] prosi, abyśmy pamiętali o tym, żeby za każdym razem kiedy przed Bogiem stajemy, to żeby Pana Boga uwielbiać. To jest w ogóle podstawa wszelkiej modlitwy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,5 MB
  • 28 maj 22 13:43
Kochani, tę historię Achaza już znamy. Ona była dosyć dużo bardziej szeroko opisana w poprzedniej Księdze. Natomiast tutaj się pojawia bardzo fajny wątek, o którym [o. Adam] myśli, warto sobie troszeczkę pomyśleć. Zobaczmy, kiedy tam dostają ten nakaz, żeby zwrócić tych jeńców, żeby nie rozgniewać jeszcze bardziej Pana Boga, to mówią takie zdanie, że; - zwróćmy ich, bo nie będziemy dokładali winy, do winy, którą już mamy. W sensie już wystarczająco dużo mamy w plecach, że nie będziemy dokładali teraz jeszcze kolejnej. Kochani, oczywiście [o. Adam] zdaje sobie sprawę z tego, że to jest dosyć takie zwodnicze myślenie w tym rozdziale, ale tak w ogóle to jest dosyć ważna duchowa prawda. Zobaczmy, my na przykład czasem jak nagrzeszymy, jak zrobimy coś złego, szczególnie coś co jest grzechem ciężkim, to potem zazwyczaj do następnej spowiedzi już se tak mówimy; - skoro już i tak mam w plecy, to se mogę dalej grzeszyć. Kochani, to nie jest tak, że potem każdy następny grzech to jest już jakby bez znaczenia. Nie kochani, każdy kolejny grzech, jest każdym kolejnym grzechem, w sensie kolejnym wystąpieniem przeciwko Panu Bogu, wystąpieniem przeciwko sobie, przeciwko własnemu szczęściu. To nie jest tak, że jak już i tak jestem na minusie, to można powiedzieć, nie ważne jak dużo będę na minusie. Kochani, bardzo warto jakby wyrzucać z siebie takie myślenie. [o. Adam] myśli, że wielu z nas się na tym łapie; - [mianowicie] Skoro już zgrzeszyłem, no to mogę dalej, dopóki się nie wyspowiadam, bo i tak przecież wiadomo, że nie mogę do Komunii [świętej], że nie mogę być z Panem Bogiem normalnie itd. Kochani, to są głupoty. Najlepszym sposobem jak już zgrzeszysz, to natychmiast bądź z Panem Bogiem, nawet jeżeli nie możesz pójść do Spowiedzi od razu, tylko to będzie za jakiś czas, to i tak ten czas, między tym grzechem, a spowiedzią, żyj jak najbliżej Pana Boga, a nie dokładaj kolejnych grzechów. Tego się kochani warto z tego rozdziału nauczyć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,0 MB
  • 27 maj 22 8:03
Zobaczmy, ta historia i ten rozdział dzisiejszy, bardzo krótki. Jakby Jotam, no za niewiele zrobił. Oczywiście, no słyszymy o tym, że był bardzo potężny, że Pan Bóg mu błogosławił. Wygrał jakieś tam wojny, obmurował miasto, itd. Ale można powiedzieć, krótko opisano te historie, jakby nie zdążył w tej swojej potędze za dużo złego zrobić. Ta potęga mogła[by] mu strzelić do głowy. Kochani, dlaczego [o. Adam] to mówi. Jest takie zdanie, które [o. Adam] lubi u świętego Augustyna, gdzie święty Augustyn mówi; - to, że nie zrobiłem różnych złych rzeczy, to nie dlatego, że taki jestem dobry i święty, tylko Pan mnie od tego uchronił. Czasem po prostu Pan nas chroni, jakby widzi, że moglibyśmy pójść [zrobić] coś złego, to nam coś zabiera, bo po prostu skraca nasze życie. No znaczy, nie w takim sensie, [o. Adam] przeprasza, źle to powiedział. [o. Adam] błaga, nie zrozummy tego w ten sposób, że Pan Bóg komuś życie zabierze. Tylko jakby Pan Bóg czasem pozwala, żeby nam się coś wysypało, żeby może nie doszło do takiego można powiedzieć zwycięstwa itd., bo Wie do czego by nas to doprowadziło. Kochani, [o. Adam] znając swoje różne słabości, czasem tak modli się do Pana Boga; - Panie Boże, w niektórych sprawach nie pozwól mi być za dobrym, albo nie pozwól mi osiągnąć jakiegoś wielkiego sukcesu, no bo ja wiem jak to się skończy. [o. Adam] myśli, że Pan Bóg to Wie dużo lepiej od niego, i On po prostu broni człowieka czasem przed tymi jego zwycięstwami. Kochani, pozwólmy, kiedy wkładamy wszystkie siły w coś, i może to nie idzie tak jak trzeba, to pozwólmy Panu Bogu, żeby to On decydował o tym jak ma iść. Czasem może dobrze, że nam coś nie wychodzi, bo może gdyby nam wyszło to byśmy się po prostu posypali. [o. Adam] na pewno, wie to na pewno [ że by się posypał]. Więc warto by Panu Bogu zaufać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 13,9 MB
  • 26 maj 22 5:43
Kochani, no można by takim krótkim chyba komentarzem powiedzieć, że większość władców Izraela, to jest po prostu historia pychy. I kochani, no tak jest do dzisiaj, tak jest nie tylko z władcami, ale też z nami. [o. Adama], kiedy takich rozdziałów słucha, to zawsze myśli jedno, chwała Bogu za niepowodzenia, chwała Bogu, że nam coś nie wychodzi. Zobaczmy, wtedy, kiedy im wszystko wychodziło, wtedy, kiedy im można powiedzieć Pan błogosławił, że wszystko się udawało, natychmiast wbijali się w pychę. Kiedy człowiek doświadczy niepowodzenia, kiedy doświadczy własnego upadku, kiedy doświadcza z pokorą tego, że jest niedoskonały i potrzebuje pomocy, pycha nie może w nim wygrywać. Dziękujmy Panu za nasze niepowodzenia...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,6 MB
  • 25 maj 22 10:12
Kochani, mamy kolejny rozdział, w którym wygrywa pycha w człowieku. Widzimy, jak ta pycha ich po prostu gubiła nieustannie, jak oni nagle przekonywali się, że są tacy mocni, i sami sobie poradzą itd. Ale [o. Adam] chciał naszą uwagę na coś innego zwrócić. Zobaczmy, był tam taki moment, kiedy ten król, kiedy najął to wojsko izraelskie, za jakąś tam dużą sumę, potem dostał słowo od Pana, że ma tego nie robić. I on tak się martwił; - a co z tymi pieniędzmi, które wydałem. Wtedy mu powiedział ten boży człowiek, że: - nie martw się, jeżeli pójdziesz według Pana Boga, to On ci dużo więcej odda. Kochani, bardzo często my, żeby być Panu Bogu wiernymi, albo żeby gdzieś przestrzegać Jego przykazań, no to musimy coś stracić. I często jakby nie ośmielamy się tego zrobić, bo jest ta strata. [o. Adam] nie wie, czy potem pamiętamy, w Ewangelii jest taka ta scena, kiedy te świnie wpadły w jezioro, gdzie Pan Jezus je wygonił z tego człowieka opętanego. Tam też oni stracili po prostu ogromne mnóstwo pieniędzy. I my czasem, żeby być z Panem Bogiem, no musimy coś stracić. Tylko uwaga, jeśli się ośmielimy stracić coś dla Pana Boga, On nam to stokrotnie odda kochani. To jest tak oczywiście, w pewnym momencie tracimy i nie mamy, i zastanawiamy się jak to będzie skoro nie mam. Pan Bóg ci to odda znacznie więcej, znacznie bardziej niżbyś miał jakby tego co tam chciałeś zachować. Nie bójmy się tego, Pan Bóg nie pozwoli, żeby człowiek, który z Nim jest, który za nim chodzi, żeby nie został wynagrodzony. Nie bójmy się tego...
Źródło:Langusta na palmie
  • 15,9 MB
  • 24 maj 22 5:45
Kochani, kolejny rozdział z historii Izraela, no taka to Księga Kronik jest, że słuchamy tych historii. Zobaczmy, tu było dużo o jakby o odnowieniu świątyni, dużo o tym w jaki sposób jakby przywrócono do świetności to co zniszczyła ta poprzednia władczyni, która tam jak słyszeliśmy rozkradła mnóstwo rzeczy. Kochani, to jest bardzo ładny taki duchowy rozdział o tym, że jak ci zły coś rozkradnie, w sensie grzechem, jak wchodzisz w grzechy, i dajesz złemu w sobie jakoś tam [jakby] rządzić, panować, no to potem trzeba odnawiać. To nie jest tak, że wystarczy wyrzucić złego. Kochani, zobaczmy, zły robi spustoszenie. Musimy odbudować potem nasze różne dobre nawyki, odbudować modlitwę, odbudować cierpliwość, odbudować łagodność. Jakby zawsze jest dużo roboty w przywracaniu swojego ducha do dobrego, poprzedniego stanu. I kochani, warto o tym pamiętać, że nie wystarczy tylko złego wyrzucić, trzeba jeszcze potem odbudowywać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,5 MB
  • 23 maj 22 12:21
Mamy kochani rozdział, który opisuje jakby odzyskanie tronu przez prawowitego władcę. To jest oczywiście jakiś zapis historyczny. Ale [o. Adam] myśli, że warto sobie też tak czytać, można powiedzieć duchowo. Zobaczmy, oni, żeby to się stało, to jakby zbroją się bardzo jakby chroniąc tego króla. Robią bardzo dużo takich rzeczy, żeby jemu się przypadkiem nic nie stało. Ma jakby straż, ochronę, jakby no robią po prostu wszystko, żeby nie była jakby krzywda mu wyrządzona. Warto se tak to przełożyć na jakby takie nasze duchowe życie. Jak się otaczasz Modlitwą, jak się otaczasz świętymi, jak się otaczasz Bożą Obecnością, to jesteś chroniony. Kochani, my sami przeciwko złu naprawdę nie mamy za wiele szans. Tak jak nam to już [o. Adam] mówił wielokrotnie, Pan Bóg nas nigdy nie wzywał do tego, żebyśmy sami ze złem wygrali. On nas zawsze zapraszał, jakby; - Mnie pozwólcie walczyć, weźcie ode mnie narzędzia. Tu nie chodzi oczywiście kochani, o takie teraz podejście do życia, które będzie nieustannie takim strachem przed szatanem, i takim czajeniem się, że coś złego mi się nie stanie, i będę teraz się otaczał przedmiotami świętymi, żeby mi szatan nic nie zrobił, to nie o to chodzi. Tylko bądź w kontakcie ze świętymi, bądź w kontakcie z aniołami, bądź w kontakcie, to najważniejsze oczywiście z Panem Bogiem, bądź w kontakcie z Najświętszą Maryją Panną. Kiedy Oni są wokół ciebie, nic ci nie grozi, nikt ci nie może nic zrobić. Więc bądź z Nimi w kontakcie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,1 MB
  • 22 maj 22 8:05
Kochani, w tym krótkim dzisiejszym rozdziale, mamy taki wątek można powiedzieć rzadko spotykany, czyli złą matkę. To oczywiście [o. Adam] nie mówi, że nie możliwe, ale zauważmy, przyjęło się takie myślenie i takie mówienie bardzo często, no matka to dobra matka, matkę trzeba słuchać. Kochani, no jak się okazuje tutaj, no tą, która właśnie źle radziła swojemu synowi, tą która była przyczyną tych nieszczęść, była matka. Kochani, to, że rodziców mamy kochać, to, że mamy ich szanować, to jest jasne. Tylko szacunek nie polega na tym, że mamy ich słuchać. Szacunek nie polega na tym, że mamy wypełniać ich polecenia, nie. Szacunek polega na tym, że nas zrodzili, więc staramy się, na tyle ile to możliwe o dobro dla nich. Staramy się nimi opiekować tam gdzie to możliwe, gdzie na to pozwalają. Ale to nie znaczy, że mamy im być posłuszni, poddani. Kochani, matka może być równie złą doradczynią jak każdy inny człowiek. To nie tak, że przecież to jest moja matka to mnie kocha. No i co z tego. Ona nawet może być przekonana, że dobrze ci radzi, ale wcale tak nie jest. Kochani, warto się wyzbywać takich różnych można powiedzieć zwyczajowych myśleń, że jak matka to dobro. Broń Boże [o. Adam] tu nie występuje przeciwko mamom, bo ogromna większość mam, to są fantastyczne kobiety, naprawdę bardzo kochające swoje dzieci, i chcące jak najlepiej dla nich. Ale uwaga, nawet kiedy chcą jak najlepiej, to nie znaczy, że chcą dobrze. Mamy to z Panem Bogiem rozeznawać, z własnym sumieniem mamy to rozeznawać, mamy pytać ludzi. Zdanie mamy też może być ważne, ale nie jest zawsze jakby najważniejszym i jedynym, bo to mama. Trzeba być mądrym i roztropnym...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,3 MB
  • 21 maj 22 13:10
Kochani, tą historię oczywiście znamy, one się powtarzają jakby troszeczkę z innej perspektywy. To co jest [o. Adam] myśli ważne w tej historii znowu, to się pojawia po raz kolejny. Zobaczmy, że jest pokazane jak bardzo władca jest odpowiedzialny też za wiarę swoich ludzi. Tam jest bardzo mocno kilka razy jakby tak potwierdzone, że to on odciągnął Izraela od prawej ścieżki. Kochani, takie proste pytanie dzisiaj, znaczy proste, to jest w ogóle trudne pytanie, bo to boli serce, ale kogo żeśmy odciągnęli od Pana Boga?. Może warto dzisiaj stanąć w jakimś takim rachunku sumienia, i zadać sobie pytanie, czy ja kogoś sprowadzam na jakąś złą drogę. Może to było w przeszłości, a może to jest teraz, szczególnie jeśli to jest teraz. Trzeba przestać. Jeżeli masz takie przeświadczenie, że odciągasz kogoś od Pana Boga, odciągasz go od bliskości z Bogiem, no to zawracaj z tej drogi. Pomyśl o tym, czy nie trzeba gdzieś tutaj czegoś przerwać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,3 MB
  • 20 maj 22 9:36
Moi drodzy, bardzo piękna opowieść, o tym jak to Pan Bóg walczył za Izraela, jak wygrywał dla nich wojny. Zobaczmy, jak to jest piękne, że tak naprawdę oczywiście wygrywa Pan Bóg w ten sposób, że zło samo siebie niszczy. Kochani, bo zło naprawdę samo siebie niszczy. Może być oczywiście potężne przez długi czas, może się wydawać, że zwycięża w tym świecie, ale ono w końcu samo siebie zniszczy. Kochani, [o. Adam] chciałby nam dzisiaj powiedzieć, żebyśmy się nie lękali. [o. Adam] wie, że czasem jak patrzymy na zło w świecie, na to jak ono wygrywa, jak dużo tego zła się dzieje, jak widzimy różne rzeczy, które nas przerażają, jak można powiedzieć patrzymy na różne potęgi tego świata, które niszczą słabych i małych, to się wydaje, Boże, przecież zło wygrywa. Kochani, pamiętajmy z tego rozdziału, zło zawsze siebie zniszczy. Zło się nie ostanie. Zło zawsze samo siebie zje. Trzeba nam tylko wierzyć, być z Panem Bogiem, ufać Mu, a On zobaczymy, doprowadzi do tego, że to zło nie będzie mogło wygrać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,0 MB
  • 19 maj 22 5:40
Kochani, bardzo ładny rozdział o sądach, z bardzo fajną wzmianką, która [o. Adam] myśli, jest nam potrzebna nieustannie kiedy patrzymy na drugiego człowieka. Niewielu z nas oczywiście jest sędziami w takim sensie dosłownym, czyli mamy jakąś tam władzę nad rozstrzyganiem winy czy nie winy drugiego człowieka, chociaż może ktoś ze słuchaczy akurat tym się zajmuje. Ale kochani, większość z nas oczywiście robi to w życiu drugiego, kiedy patrzymy na drugiego człowieka, i go osądzamy. Zauważmy powiedział ten król, żeby, kiedy mają rozsądzać różne sprawy, to żeby byli nieustannie w bojaźni Pana. Co to znaczy?. Wiedz, że wszystko co myślisz o drugim człowieku, wszystko co robisz, wszystko co mówisz na jego temat, to jak go traktujesz, Bóg to wie. I kochani, [o. Adamowi] nie chodzi tu o myślenie, uważaj, bozia patrzy, i cię ukarze. Tylko nam się często wydaje, że jak nikt się nie dowiedział poza nami, na przykład można powiedzieć źle żeśmy o kimś gadali, i to potem nie wyszło, że to my, mimo, że to okazało się, że to kłamstwo, no to myślimy, upiekło nam się, nie kochani. Bojaźń Pana polega między innymi na tym, że nawet jeżeli w trakcie naszego życia, nawet spośród ludzi, nikt nigdy nie zobaczy żadnego zła, które zrobiliśmy, to Bóg je widział, w takim sensie, ono i tak będzie można powiedzieć wydobyte na wierzch. O tym bardzo ładnie mówi Ewangelia, kiedy mówi, że wszystkie sprawy zdziałane w ukryciu, będą kiedyś jawne. Kochani, jeżeli nam się wydaje, [że] upiekło nam się, upiekło, nikt się nie zorientował, że coś złego zrobiliśmy, no to kiedyś i tak to wyjdzie. Bojaźń Pana polega między innymi na tym, czyli jakby wiemy, że nie ma rzeczy, które się dzieją bez Jego Obecności. Tu nie chodzi o żaden strach, tu nie chodzi o banie się Pana Boga, tylko o taką świadomość, że wszystkie rzeczy mają swoje konsekwencje. Warto o tym myśleć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 21,7 MB
  • 18 maj 22 8:33
Kochani, tę historię już znamy, żeśmy ją już słyszeli. [o. Adam] chciałby naszą uwagę zwrócić na jedną rzecz, bo to jest takie duże niebezpieczeństwo duchowe. Zobaczmy, mamy tutaj, wielu, wielu, wielu, dziesiątki proroków, którzy prorokują jakby niezgodnie z tym czego Pan Bóg chce, z tym tak zwanym duchem kłamstwa, który jest włożony w ich usta. Mamy jednego, który mówi prawdę. Kochani, zobaczmy, jest wielu takich katolików, którzy na przykład wybierają sobie jakiegoś takiego księdza, na jakiegoś takiego guru swojego, i na przykład, kiedy ten ksiądz idzie jakaś taką swoją drogą, taką nie bardzo zgodną z kościołem, to wtedy traktuje się go właśnie jako kogoś takiego jak prorok Micheasz. Czyli się mówi; - właśnie, on to jest taki jedyny, który mówi głosem prawdy. [o. Adam] kocha to zawsze, jakby oglądając różne filmy na YouTube rożnych księży, niestety czasem jest też tak pod [o. Adama] filmami, gdzie ktoś jakby próbuje zrobić z danego księdza właśnie takiego bohatera jedynego, przeciwstawiającemu się temu złemu kościołowi. Tylko zauważmy, że w takim wypadku, kiedy kogoś takiego słuchamy, to my się z nim całkowicie zgadzamy, z tą jedną osobą. A zobaczmy tutaj, Micheasz jest kimś kto mówi coś z czym się ten król nie zgadzał. Otóż uwaga, jeżeli masz jakiegoś guru, z którym się całkowicie zgadzasz, to nie jest w cale powiedziane, że on jest od Pana. Powiedziałby [o. Adam] tak, znacznie bardziej prawdopodobne byłoby, że on jest od Pana, gdyby mówił coś z czym się nie zgadzasz. Czyli coś, co by burzyło to co mówisz. Kochani, bardzo warto słuchać jakby głosów przeciwnych. [o. Adam] nie mówi oczywiście, że każdy głos mamy od razu uznawać za głos Pana. Ale kochani, przyjmować za autorytet Boga głos, który się zgadza z tym co myślimy, to jest żadna sztuka, to jest wręcz przyjemne, i to jest w ogóle łatwe, i to nam daje poczucie w ogóle, no takiej satysfakcji, i tego, że tego, że to my mamy rację, i że w ogóle my to jesteśmy najważniejsi itd., mamy sensowne pomysły, a inni się mylą, nie. Właśnie głos prorocki się słucha przede wszystkim w ten sposób, że to jest głos, który burzy to co ty myślisz, który burzy to, jak ty do tej pory patrzyłeś. Kochani, bardzo warto jakby w ten sposób sobie patrzeć na to, co się z nami dzieje, jakby w to co wierzymy, to co uznajemy za najważniejsze, czy prawdziwe itd. Zgadzać się z kimś to żadna sztuka. Nie zgadzać się i przyjąć to jako znak od Boga, to jest duża sztuka. [o. Adam] nie mówi, że mówi, że każde zdanie jest z nami niezgodne, jest na pewno od Boga, to jasne, że nie. Ale warto się temu przyjrzeć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,4 MB
  • 17 maj 22 5:47
Kochani, tu mamy taki ładny fragment, o tym, że ten król Jozafat był wierny Bogu, tak jak jego ojciec we wczesnych latach swojego postępowania. To jest w ogóle bardzo ładne. Czyli zobaczmy, autor biblijny umiał rozróżnić, że jakby były w latach życia tego króla wcześniejszego Asy, jakby lata dobre, i potem lata złe. Zobaczmy, mamy taką tendencję, żeby człowieka, szczególnie jeżeli potem coś złego zrobi, to żeby też zanegować całe jego wcześniejsze działanie, żeby skoro potem gdzieś tam się można powiedzieć pogubił, to znaczy, że od początku wszystko to było skażone czymś złym. Kochani, nie, to jest nieprawda. Są np tacy jakby ludzie w kościele, którzy nie zostali nigdy świętymi, dlatego, że na przykład pod koniec zbłądzili, ale ich na przykład pierwsze pisma do dzisiaj w kościele cieszą się uznaniem i autorytetem. Jest na przykład taki człowiek jak Tertulian, to są początki chrześcijaństwa, który naprawdę napisał wiele świetnych teologicznych dzieł. Pod koniec życia niestety się pogubił, poszedł jakby w pewną sektę, która była taką no herezją w stosunku do chrześcijaństwa. I rzeczywiście, do tego kościół nigdy go nie ogłosił świętym, bo gdzieś tam się pod koniec życia pogubił. Ale to nie znaczy, że jego wcześniejsze pisma nie są dobre. Kochani, my mamy tak, że jakby człowieka w jedno próbujemy nieustannie włożyć. Albo cały dobry, albo cały zły. Trzeba umieć rozróżniać. Mogą być w człowieku rzeczy dobre i warte naśladowania, mimo, że inne mogą być niedobre i absolutnie nie warte naśladowania, i trzeba się też nauczyć to rozróżniać, i jakby człowieka jak to mówimy "nie wylewać dziecka z kąpielą", czyli umieć zobaczyć dobrze rzeczy i złe rzeczy, oddzielać jakby ziarno od plew. To jest też duża mądrość i duża dojrzałość. [o. Adam] myśli, że warto się tego nieustannie w życiu uczyć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,2 MB
  • 16 maj 22 8:43
Moi drodzy, istnieje oczywiście coś takiego jak roztropność taka ziemska. Pamiętamy, Sam Pan Jezus nas zachęcał, żebyśmy byli przebiegli jak węże, żebyśmy rzeczywiście potrafili wykorzystywać różne ziemskie sprawy, do rożnych celów. Ale to nie oznacza, że w taki nieroztropny, ziemski sposób mamy wykorzystywać również jakieś zło. Zobaczmy, mogłoby się wydawać, że ten sojusz króla z tym człowiekiem, który miał mu pomóc z Ben Hadadem byłby dobry, tylko, że to byli Aramejczycy, czyli ktoś kto był wrogiem Izraela, to był ktoś, kto był ludem pogańskim. To nie było tak, że on znalazł dobrego sprzymierzeńca po to, żeby zwyciężyć, nie. On po prostu nie wierzył w to, że Pan Bóg może mu pomóc, nie widział żadnych dobrych sojuszników, więc wybrał byle jakich, w sensie jakikolwiek, jak się okazało złych. Kochani, roztropność nie polega na tym, i też taka zaradność życiowa, że wykorzystujemy również złe rzeczy, nie. Zła się staramy unikać. Jakby wierzymy, że Pan Bóg nawet kiedy można powiedzieć [możemy] zyskać dzięki złu, ale nie skorzystamy z tego, to Pan Bóg będzie nam w tym błogosławił, bo będzie nas bronił. Kochani, to jest ważna rzecz. Bo my czasem jakby se [o. Adam] myśli, [że] po ludzku myśleć; - no ale przecież chodzi mi o dobro, wiec mogę z jakiegoś zła skorzystać. No nie, ono prowadzi do jeszcze większego zła zazwyczaj, więc nie ma co jakby brać go pod uwagę. Pan Bóg wyratuje nas nawet jeżeli właśnie mamy mniejsze siły, tracimy coś nie korzystając z czegoś złego, to warto Panu Bogu po prostu zaufać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 15 maj 22 8:12
Kochani, mamy w tym rozdziale takie bardzo piękne wezwanie proroka, do powrotu do Pana Boga, do takiego też zapewnienia, że Pan Bóg Jest z ludźmi, jeżeli Go szukają. Ale pojawia się tu zdanie kochani, które bardzo wypacza religijność, i to jest zdanie,które jest jakąś tam pozostałością Starego Testamentu, ale niestety ciągle jakoś tak to pokutuje w naszych sercach; [mianowicie zdanie] „kto nie szuka Boga, ten podlega karze śmierci”. I kochani, [o. Adam] wie oczywiście z czego się bierze to zdanie. Jeżeli nie szukasz Boga, jeżeli nie będziesz blisko Pana Boga, to rzeczywiście śmierć będzie panowała nad tobą. Ale kochani, takich rzeczy nie można, nie da się wkładać w prawo. My byśmy bardzo wiele rzeczy chcieli w Kościele włożyć w prawo, i niestety bardzo wiele rzeczy czasem wkładamy w to prawo, że jak to, to to, że jak to, to tamto. Kochani, z Bogiem można być, szukać Go, można tylko w wolnym sercu. Nie w sercu, które robi, bo boi się kary śmierci. Robi to, bo wie, że jak nie będzie tego robiło, to Bóg go jakoś ukarze, nie. Tylko wolne serce może Boga szukać, i jakby te zapewnienie ono oczywiście jakby wyrażają prawdę, bo mówią o tym, że jeżeli Boga nie szukasz, jeżeli z Bogiem nie jesteś, to zwyczajnie śmierć będzie panowała nad tobą, a kiedyś w ogóle cię zwycięży i pochłonie cię całkowicie. Ale to nie dlatego Boga szukamy, że jest jakaś kara. [o. Adam] myśli, że dla większości z nas to jest jasne kochani, ale jednak czasem mamy takie różne motywacje w Kościele dziwne. Bardzo trzeba z tym walczyć, bo to absolutnie nie prowadzi do bliskości z Panem Bogiem...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,8 MB
  • 14 maj 22 5:47
Mamy kochani kolejny rozdział, gdzie jest wielkie zwycięstwo nad milionową armią. No standard, w sensie historia jak zawsze, jak tylko jesteśmy z Panem Bogiem, to jesteśmy w stanie wrogów pokonywać. Ale jedno zdanie tutaj niezwiązane z tym trochę, chociaż trochę związane, jest najbardziej piękne. Tak mówi w pewnym momencie ten Asa; - ponieważ my szukaliśmy Pana, naszego Boga, także On nas szukał. Zobaczmy jakie to jest piękne. Bóg też szuka człowieka. To nie jest tak, że Bóg jest tylko takim władcą, [że] tam czeka aż Mu poddany przyjdzie i będzie Mu służył, i kiedy przyjdzie i Mu służy, to Pan Bóg Jest zadowolony, a kiedy go nie ma, to Pan Bóg jest niezadowolony, oczywiście, że nie. Bóg szuka człowieka. To Bóg wychodzi mu nieustannie naprzeciw. I kiedy się spotykają dwa szukania, jest najlepiej, bo jak człowiek szuka Boga i Bóg szuka człowieka, to się szybciej spotkają. Gorzej jak my Go nie szukamy, to On nie przestaje nas szukać, wtedy jest trochę trudniej, bo my się ukrywamy. Ale bardzo [o. Adama] pociesza, i bardzo piękna jest ta myśl, że Bóg szuka człowieka, Bóg jakby nie rezygnuje, Bóg Sam wychodzi z inicjatywą. Kochani, nigdy Pan Bóg z nas nie zrezygnuje, On zawsze nas będzie szukał, zawsze będzie chciał z nami być. Dajmy się odnaleźć, i Jego też szukajmy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,0 MB
  • 13 maj 22 8:44
Moi drodzy, mamy taki [o. Adam] myśli bardzo ładny wątek tutaj w tym fragmencie dzisiejszym, który jakby warto na niego można powiedzieć patrzeć w tym co się dzieje na świecie, w jakim sensie?... Zobaczmy, ta armia Jeroboama, i to jakby jak oni wyglądają, tak o tym mówił ten człowiek, wygląda bardzo tak potężnie, bardzo poważnie, mówi; - macie ze sobą wielką armię, macie posążki, macie kapłanów, sprawujecie kult itd. To wszystko mówi; - wygląda, naprawdę jesteście przepotężni, ale mówi; - to jest wszystko jedna wielka lipa i ściema, to się rozsypie. Kochani, bardzo wiele potęg światowych, takich nie związanych z Panem Bogiem, wręcz nawet takich, które Pana Boga próbują niszczyć, które wiarę w Niego próbują niszczyć, wygląda i działa w tym świecie bardzo potężnie. Ale no właśnie, poczekajmy, poczekajmy, kochani, to się wszystko rozsypie. [o. Adam] wie, żebyśmy chcieli, żeby to się rozsypywało od razu, czasem to rozsypywanie trochę trwa, ta potęga również trwa, ale ona się wcześniej czy później rozsypie. Jakby nie ma możliwości, żeby coś co jest nieprawdziwe, co nie jest oparte na Panu Bogu, nie jest oparte na dobru, żeby trwało. Rozsypie się kochani. Każda potęga od zła pochodząca pójdzie w gruzy. Trzeba tylko poczekać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,8 MB
  • 12 maj 22 8:23
Moi drodzy, zawsze kiedy idziemy za czymś złym, zawsze kiedy wybieramy coś co się Panu Bogu nie podoba, to oczywiście to nam się zawsze pokazuje jako lepsze. Zły nigdy nie proponuje swoich ścieżek, jakiś wyborów, które miałyby zbyć zgodne z nim, w sensie ze złym, żeby one były jakieś tragiczne, żeby one były jakieś okropne. Tutaj jest taki bardzo ładny moment, kiedy Pan Bóg mówi, zobaczysz jak to jest pod Sziszakiem [król egipski], żebyś mógł se porównać jak tu być pod władzą Sziszaka, jak być pod władzą Mnie, Pana Boga. Że wydawało Ci się oczywiście, że kiedy pójdziesz za swoimi pomysłami, za swoimi przekonaniami, no to ci będzie przecież super, no to mówi [Pan Bóg]; - no to zobaczysz. Kochani, zły zawsze nam próbuje wcisnąć, że będzie lepiej niż u Pana Boga, on nam zawsze pokazuje, że Pan Bóg nam coś zabiera, że Pan Bóg nam czegoś nie chce dać, że Pan Bóg Jest skąpy. Kochani, nie możemy się dać brać na takie rzeczy, w sensie, u Pana Boga zawsze jest lepiej, u Pana Boga zawsze jest więcej błogosławieństwa, znaczy nie, w ogóle u Pana Boga jest samo dobro. Kochani, nigdy nie dajmy się na takie proste myślenie, że jeśli ci się wydaje, że gdzieś indziej poza Panem Bogiem będzie Ci lepiej, to jest na pewno ułuda, to jest na pewno ściema. Nie wolno jej wierzyć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,1 MB
  • 11 maj 22 8:34
Moi drodzy, jak widzimy, pycha prowadzi tylko do jednego, prowadzi do tego, że człowiek coraz bardziej musi się opierać na sobie. [o. Adamowi] ten obraz tego takiego zbrojenia, jak tu usłyszeliśmy, kiedy on zbroi poszczególne miasta, wystawia straże, buduje warownie itd., to jest taki obraz, gdzie człowiek już nie polega na Bogu, gdzie jakby boi się, że nie zostanie przez Pana Boga uratowany bo polega na sobie. A im bardziej polega na sobie, tym bardziej się musi zbroić, bo chce jeszcze być w takim poczuciu, że jest mocniejszy. Kochani, pycha prowadzi do tego, że my siebie jakby stawiamy w centrum, siebie stawiamy jako kogoś, kto może wszystko przemóc, może się obronić, kto potrafi zwyciężać itd., nie, człowiek pokorny to jest taki, który upatruje w Panu Bogu pomocy, i właśnie tej pomocy od Niego doświadcza. Pycha sprawia, że sami się w sobie zanurzamy, i absolutnie nie daje nam żadnego poczucia bezpieczeństwa, tylko ciągle chcemy więcej i mocniej, bo się czujemy zagrożeni. Nie idźcie tą drogą, nie idźmy pychą, tylko polegajmy na Panu Bogu...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,4 MB
  • 10 maj 22 8:48
Kochani, zaczynamy teraz historię rożnych władców po Salomonie, to są oczywiście powtórki, no tak to jest w Księdze Kronik, że ona powtarza historie, które już wcześniej słyszeliśmy. Ale są tu ważne różne szczegóły. Kochani, zobaczmy tutaj w tej sprawie, w tym takim słuchaniu doradców starszych i młodszych, nie chodzi o to, że trzeba słuchać starszych, ani słuchać młodszych, albo lepiej słuchać młodszych. Chociaż tu ewidentnie widać, że posłuchanie młodszych było głupie. Ale uwaga, to nie dlatego było głupie, że posłuchał młodszych, nie. Zobaczmy, jak podszedł do tego ten król, no to było straszne zdanie, gdzie mówił; - że mój palec jest grubszy od biodra mojego ojca. Mówiąc krótko; [Jeroboam mówi] ja jestem świetny, co tam mój ojciec. To, że był mój ojciec najbardziej znanym królem w ogóle w świecie, że wszyscy chcieli do niego po radę jechać, to mój palec jest większy od niego. On był po prostu strasznie pyszny. Moi drodzy, zobaczmy, to się skończyło tym, że Izrael się rozpadł na dwa narody. My o tym wiemy, gdyż już o tym czytaliśmy, że za panowania tego króla nagle powstały dwa osobne państwa, bo się zbuntowali przeciwko niemu, bo ten był tak pyszny. Kochani, do tego właśnie prowadzi pycha, do tego właśnie prowadzi takie podchodzenie do życia. Trzeba tego koniecznie i na wszelkie sposoby zawsze unikać. Pycha prowadzi do zguby...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,7 MB
  • 9 maj 22 8:34
Moi drodzy, mamy jakąś taką końcówkę życia Salomona, z tą wizytą królowej Saby, o której też już wcześniej oczywiście słyszeliśmy. I tu znowu oczywiście mamy mnóstwo takiego pokazania jaki to był wielki król, jak bogaty, jak niezwykły itd. Kochani, pomijając tą jakby można powiedzieć okoliczność historyczną, to jedną rzecz warto w tym zauważyć. Kochani, dobro zawsze rodzi dobro. My jesteśmy jakby pewnego rodzaju takim mechanizmem naczyń połączonych. Jeżeli w jakiejś jednej rzeczy robisz dobro, w sensie starasz się rozwijać, to ona też wpłynie na inne rzeczy w tobie. Dlaczego [o. Adam] o tym mówi. Zobaczmy, Salomon, który jest mądry, jednocześnie ta mądrość się przekłada na to, oczywiście to jest Dar od Pana Boga, że on jest i bogaty, i hojny, i wojowniczy, i sprawiedliwy, itd. Jakby kochani, to nie jest tak, że można robiąc jakieś dobro prawdziwe, dobre, rzeczywiście wielkie dobro w jednej dziedzinie, jakby nie zakażać tym dobrem, to może jest złe słowo zakażać, ale jakby nie użyźniać tym dobrem innych miejsc w swoim życiu. Kochani, im więcej dobra robimy, tym bardziej ono się rozchodzi. Niestety, trochę podobnie działa zło, w sensie, że gdzieś robimy zło, to ono też będzie chciało mieć wpływ na inne rzeczy w naszym życiu. Kochani, nie jesteśmy w stanie robić dobra wszędzie, ale znajdujmy takie miejsca, gdzie możemy robić jak najwięcej dobra, ono się będzie rozszerzać na inne również przestrzenie naszego życia...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 8 maj 22 8:21
Kochani, wszystko niby tak pięknie, pięknie, wszystko ładnie, budujemy świątynię i w ogóle Panu Bogu się podobamy. Ale zauważmy, oni ciągle jednak mają taki nie do końca fajny stosunek do ludzi. [o. Adam] mówił nam to wczoraj, że strasznie fajnie, że w tej świątyni była możliwość, żeby tam się mogli modlić poganie. I nawet w tej modlitwie było takie coś, żeby Pan Bóg wysłuchał tych pogan. Ale zobaczmy, w takiej praktyce codziennego życia, jak co do czego przyszło, no to do tych można powiedzieć niewiernych, tych których podbili, no to tylko oni wykonywali te wszystkie roboty publiczne, a własnych ludzi tam nie brali. Czyli jakby przed Panem Bogiem można powiedzieć w teologii jedno, a potem w praktyce drugie. Kochani, wbrew pozorom niewiele się zmieniło w świecie. My też potrafimy przed Panem Bogiem mówić, jak to wszystkich kochamy, jak to wszyscy są równi, jak nikogo nie potępiamy, a potem, kiedy przychodzi co do czego, no to właśnie, jest jak jest. Kochani, mimo, że jest bardzo wiele rzeczy, które można by piętnować w tych dawnych czasach, to [o. Adam] myśli, że większość z nich tak naprawdę jest obecna. Może wtedy było o tyle jeszcze, że one były jakoś tak uprawomocnione tymi słowami, teraz przynajmniej jakby nie ma tego w słowach, ale w praktyce ciągle takie rzeczy są. Warto kochani to czytać, żeby swojego serca pytać, czy ja tak przypadkiem nie robię, czy ja niektórych ludzi nie traktuję gorzej, bo uznaję ich za po prostu gorszych, za mniej wartych, albo po porostu siebie za lepszego. Bardzo warto ciągle swojego serca o to pytać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,6 MB
  • 7 maj 22 8:46
Zobaczmy kochani, jak aktualne są te słowa dzisiaj, kiedy nie ma świątyni, i można by rzeczywiście takie pytanie zadać, co to się stało, że nie ma świątyni. Kochani, jedna rzecz jest tutaj bardzo piękna i bardzo ważna. [o. Adam] wie, że kiedy się tego słucha to można by odnieść takie wrażenie, że Pan Bóg robi trochę taki handel z Izraelem; - mówi, że będzie tak zsyłał na niego różne takie, dziwny handel, nieprzyjemny handel, że będzie na niego zsyłał różne tam szarańcze, deszcze, susze itd., ale jeżeli lud będzie błagał w tym miejscu o ratunek, no to Pan Bóg wysłucha. Tylko zauważmy, że tak jak nam już [o. Adam] mówił, to zesłanie suszy, szarańczy, zesłanie nieszczęść życiowych, to nie jest tak, że to jest bezpośrednie działanie, które jest jakąś karą, nie. To jest coś, co człowiek sam sobie ściąga [sobie] na głowę. To nie jest tak, że Pan Bóg go karze. Kochani, [o. Adam] mam to już mówił tysiące razy, nie na tym polega Boże karanie, nie. Boże karanie polega na tym, że jeżeli robisz zło, to ono samo ściąga na ciebie nieszczęście. I zobaczmy, Pan Bóg tutaj obiecuje jedno. Jak sobie ściągniesz węgla na głowę, jak ci spadnie dach na głowę bo tak zrobisz, że dom ci się zawali; - [Bóg mówi i obiecuje] wołaj do mnie, pomogę Ci. Zobaczmy, Pan Bóg nie mówi; - no to se zrobiłeś, to teraz masz, to se teraz będziesz cierpiał, bo sam se to na siebie sprowadziłeś; - nie, [Pan Bóg] mówi; - bardzo bym chciał, żebyś tak nie robił, tylko słuchaj mojego głosu i słuchaj moich przykazań, tego co ci mówię. Jakby jak będziesz im posłuszny, to ci się nie stanie, to ci nie spadnie [dach] na głowę. No ale jeżeli ci spadnie, bo se na to sam zrobisz, to wołaj do Mnie, wysłucham cię, bardzo Chcę ci pomóc, Jestem zawsze po twojej stronie. Kochani, o to chodzi w tej przepięknej Bożej obietnicy...
Źródło:Langusta na palmie
« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    36

36 plików
326,63 MB




Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 26.07.2024 19:05

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za dzisiejsze przesłanie o Modlitwie Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 28.07.2024 17:29

zgłoś do usunięcia

Jak wielką przestrzeń kryje w sobie ludzkie serce, skoro wypełnić ją może tylko Bóg!

św. Jan Paweł II
Jezu ufam Tobie

Modlitwa, podobnie jak miłość, jest wyborem, decyzją, aktem woli...

... Zwracając się do Boga myślami i modlitwą, opuszczamy niejako świat i siłą skupienia pragniemy przebić niebo.
Modlitwą jest całość naszego życia, każdy nasz dzień, to, do czego dążymy i czym jesteśmy. Modlitwa opasuje świat i kto wie, czy nie ona jedna, oprócz woli Boga, trzyma świat, by nie runął.

Jerzy Zawieyski

🕊 Serdecznie pozdrawiam w piękne, niedzielne popołudnie, błogosławionego czasu życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 30.07.2024 18:26

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne pouczenie poszukiwania drogi Prawdy, Życia, Piękna...Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 30.07.2024 20:49

zgłoś do usunięcia

Wiara pozwala nam pojąć, że istnieje coś Niepojętego.

św. Anzelm z Canterbury
Jezu ufam Tobie

Nowe Ciało Chrystusa
Kościół (...) to - w najpełniejszym tego słowa znaczeniu - przedłużenie Wcielenia: to nowe Ciało, które Chrystus przyjmuje po wniebowstąpieniu, by rozszerzać Swoje Królestwo na wszystkie królestwa świata; to nowe, żywe narzędzie, przez które naucza, rządzi i uświęca.

ks. abp. Fulton J. Sheen - The Mystical Body of Christ
🕊 Błogosławionego wieczorku i dobrej, spokojnej nocki życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 31.07.2024 04:56

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne Słowa Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 4.08.2024 20:56

zgłoś do usunięcia

Ciesz się życiem, bo dzięki temu żyjesz, możesz obdarzać miłością, pracować, bawić się, i spoglądać w gwiazdy.

Henry Van Dyke
Jezu ufam Tobie

Kiedy patrzymy w niebo, widzimy wiele gwiazd, ale jeżeli mamy zamglone oczy, nie widzimy niczego.
Tak samo jest z aniołami, które są wokół nas.
Jeżeli mamy grzeszne oczy - nie widzimy ich.

Człowiek wierzący ma tę wiarę, że świat niewidzialny jest obok niego i że jest on tak rzeczywisty, jak to, co się widzi.

ks. Jan Twardowski

🕊 Serdecznie pozdrawiam w Dniu Pańskim, błogosławionego czasu życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 5.08.2024 16:36

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za pełne entuzjazmu piękne Słowa Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 6.08.2024 18:25

zgłoś do usunięcia

Olśnienie jest najczęściej chwilą.
Wiara - trudną drogą.
Naprawdę wierzymy po ciemku.

ks. Jan Twardowski
Jezu ufam Tobie

W świetle wiary (...) życie jest czasem łaski,
w którym Bóg doświadcza człowieka,
wypróbowując jego serce i umysł przez codzienne wezwanie do wiary, nadziei i miłości.

św. Jan Paweł II

🕊 ~~ ze słowem pozdrowień ... wiary, nadziei i miłości, pokoju serca życzę ) ...

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności