Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Globtrotter81
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Globtrotter

widziany: dzisiaj o 16:16

  • pliki muzyczne
    10772
  • pliki wideo
    3682
  • obrazy
    185
  • dokumenty
    23

14669 plików
358,49 GB

FolderyFoldery
Globtrotter81
Adoracja Najświętszego Sakramentu - online
 
mp3
Archiwum
 
Abp Fulton Sheen
arc. Szczepan Wesoły
Bp Grzegorz Ryś
 
Nabierz Ducha - Znak Paruzji
wersja mp3
bp. Stanisław Wielgus
Ks. Adam Boniecki
ks. Adam Skwarczyński
ks. Andrzej Trojanowski TChr
ks. Andrzej Zwoliński
 
Katedra Nauki Społecznej - Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie
Ks. Bogusław Jaworowski
 
Homilie
Okultyzm
ks. bp. Ignacy Dec
Ks. Dariusz Oko
Ks. Dawid Pietras
ks. Dominik Chmielewski
 
Ks. dr Grzegorz Bliźniak
Ks. Grzegorz Śniadoch
ks. Jan Kaczkowski
ks. Jan Pęzioł
ks. Jerzy Molewski TChr
ks. Krzysztof Kralka SAC (Pallotyn)
Ks. Marcin Dobrzyński
Ks. Marek Bąk
ks. Marek Wasąg
ks. Marjan Rajchel - egzorcysta
ks. Michał Olszewski
 
Dekalog
ks. Nikos Skuras
 
Nikos Skuras nauka dla mężczyzn - Góra Polanowska
Rekolekcje - Parafia Opatrzności Bożej - Kalisz - 4 kwietnia 2016
ks. Paweł Murzyński
ks. Piotr Glas
 
ks. Piotr Natanek
 
2014
2016
2018
ks. Piotr Pawlukiewicz
 
Homilie
 
Konferencje
 
2015
2017
Tagi
ks. prof. Aleksander Posacki
Ks. Remigiusz Recław SJ
Ks. Robert Skrzypczak
Ks. Sławomir Kostrzewa
ks. Stanisław Małkowski
 
2014
Warszawa - 04-11-2017
Ks. Tomasz Mantyk OFM
Ks.Henryk Hawryszczak
o. Adam Czuczel
 
Mężczyzna z rodu Maryi
 
mp3
mp4
Żywa Korona Maryi
o. Adam Szustak OP
 
#jeszcze5mi nutek - 2016
 
wersja do przesłuc hania - mp3
Wersja wideo - mp4
[NV#]
 
wersja mp3
wersja mp4
7 grzechów głównych
 
8 Twarzy [#0]
 
mp3
mp4
Ballady i romanse
 
mp3
mp4
Bibili@ - Pismo Święte
 
Nowy Testamen t
 
Stary Testamen t
1 Księg a Króle wska
1 Księg a Kroni k
1 Księg a Macha bejsk a
1 Księg a Samue la
2 Księg a Króle wska
2 Księg a Kroni k
2 Księg a Macha bejsk a
2 Księg a Samue la
Księg a Abdia sza
Księg a Aggeu sza
Księg a Amosa
Księg a Baruc ha
Księg a Danie la
Księg a Ester y
Księg a Ezdra sza
Księg a Ezech iela
Księg a Habak uka
Księg a Hioba
Księg a Izaja sza
Księg a Jerem iasza
Księg a Joela
Księg a Jonas za
Księg a Jozue go
Księg a Judyt y
Księg a Kapła ńska
Księg a Kohel eta
Księg a Lamen tacji
Księg a Liczb
Księg a Mądro ści
Księg a Malac hiasz a
Księg a Miche asza
Księg a Nahum a
Księg a Nehem iasza
Księg a Ozeas za
Księg a Powtó rzone go Prawa
Księg a Przys łów
Księg a Psalm ów
Księg a Rodza ju
Księg a Rut
Księg a Sędzi ów
Księg a Sofon iasza
Księg a Tobia sza
Księg a Wyjśc ia
Księg a Zacha riasz a
Mądro ść Syrac ydesa
Pieśn i nad Pieśn iami
Biblia od kuchni [#00]
BookSzpan [#00]
 
mp3
mp4
Chlebak [#00]
 
mp3
mp4
CNN [#000]
 
wersja mp3
CREDO
Czuwania
Do Galilei
 
mp3
mp4
Do UCHA
 
wersja mp3
wersja mp4
Dobranocka
 
mp3
mp4
Dom wariatów
Droga światła [#00]
Elementarz
 
mp3
mp4
Ewangelia dla nienormalny ch
GARNEK STRACHU
 
Część 1
Część 2
Część 3
Historie potłuczone [#000]
InstaStory
Jak się MODLIĆ
Jonasz z maturalnej
Karaluchy pod poduchy [#00]
 
mp3
mp4
Kobieta i ksiądz [00]
Koronka do Miłosierdzi a Bożego
Ksiądz gra w grę
 
Kundel przydrożny
 
Sezon I
Sezon II
Sezon III
Listy z Ukrainy
Miłość w czasach zarazy [#00]
 
mp3
mp4
MIRIAM
 
mp3
mp4
Mocno Stronniczy [#00]
Nabożeństwo Majowe [#00]
 
mp3
mp4
NIESZCZĘŚNI [#00]
 
mp3
mp4
Niezniszcza lni
 
mp3
NOE
Nowenna dominikańsk a we wszelkim utrapieniu
 
Litania dominika ńska
 
mp3
mp4
Nowenna dominika ńska - części
 
mp3
Tajemnic e Różańca Świętego - mp3
O P I U M
 
mp3
Ocalona [#00]
Pachnidła
 
PAŚNIK [#00]
Pielgrzymka 2022 [#00]
Pies Pański - o. Adam Szustak
Plaster miodu - Psalmy
 
wersja mp3
Podejrzani [#00]
 
mp3
mp4
Post Daniela
 
mp3
mp4
Pragnij! - O rozeznawani u powołania - o. Adam Szustak
Projekt Judyta
Przeszkody
 
mp3
mp4
Pszczoła [#00]
 
mp3
mp4
SEKRETY MARYI
Szeptaki [#00]
 
mp3
mp4
SzustaRano [#00]
 
mp3
mp4
Targ intencji
Wstawaki [#00]
 
mp3
mp4
ZASYPIAKI [#00]
o. Antonello Cadeddu
o. Augustyn Pelanowski
 
o. Daniel Galus
 
Kazanie, które każdy musi wyryć w swym sercu na zawsze!!!
wersja mp3
o. Jacek Prusak
o. Jacek Szymczak OP
 
Mistrzowie drugiego planu [#00]
 
mp3
mp4
Znak Jonasza [#00]
mp3
mp4
o. James Manjackal
o. Jan Andrzej Kłoczowski OP
O. Joachim Badeni OP
o. Joseph Maria Verlinde
o. Józef Witko
o. Norbert Oczkowski OP
O. Pio
 
Perełki Ojca Pio
O. Piotr Idziak SJ
o. Roman Bielecki OP (Via Regia)
o. Tomasz Nowak OP
 
Marnotrawni Bracia
 
mp3
mp4
Na Miarę 2
 
mp3
mp4
Poszukiwani e ojcostwa [#00]
mp3
mp4
o. Tomasz Zamorski OP
 
Ognie Eliasza [#00]
 
mp3
mp4
Pies Tobiasza [#00]
mp3
mp4
o. Wiesław Nazaruk OMI
o. Wiktor Tokarski OFM
 
wersja mp3
Papież Franciszek
prof. Franciszek Marek
s. Bruna od Maryi
s. Michaela Rak
bEZ sLOGANU
 
wersja mp3
do wydruku
F1
 
HJP [#00] Sezon 1
HJP [#00] Sezon 2
Film
 
Film dokumentalny
 
Around the world in 80 Gardens (80 ogrodów dookoła świata )
spisek okultystów
Jestem Drugi®
 
Któż jak Bóg
 
Rekolekcje Tolkienowskie [#00]
Music
 
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły
 
#2024
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły - wersja mp3
 
wersja mp3 - rar - pobierz wszystkie na raz
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska
 
Nowenna Pompejańska II
 
mp3
mp4
Tajemnice Różańca Świętego
Nowenna Pompejańska III
 
audio
wideo
Nowenna Pompejańska IV
 
Nowenna Pompejańska V
 
Nowenna Pompejańska VI
 
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska VII
 
mp3
mp4
Nowenna Pompejańska VIII
Pornografii - STOP
Prywatne
 
Rachunek sumienia - Sakrament pojednania - Sakrament pokuty - Sakrament Miłosierdzia
Rekolekcje
 
Różaniec Święty - tajemnice wędrowne
 
StreetWorkout
Świadectwa
 
inne
Świadectwa duchownych
 
s. Małgorzata Chmielewska
Świadectwa świeckich
Zdjęcia
www
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 10,5 MB
  • 1 lip 21 11:19
Moi drodzy, rozpoczynamy już właściwe wyjście z Egiptu, które teraz będzie trwało jak wiemy 40 lat. I zobaczmy to wyjście zaczyna się od czegoś bardzo charakterystycznego co będzie potem jak refren się powtarzało w ciągu całej tej wędrówki. Mianowicie Izraelici zaczęli wołać do Pana o pomoc bo się zniechęcili, bo już widzieli, że to wszystko nie ma sensu. Zobaczmy już pierwszego jakby dnia, już tuż po wyjściu, jeszcze się nic nie wydarzyło ale jest pierwsze zagrożenie, pierwsza trudność i oni już mają dość, oni już mówią do Mojżesza po coś nas wyprowadził, lepiej nam było być niewolnikami. Kochani, jak będziemy chcieli pójść za Panem Bogiem, jak będziemy chcieli coś w życiu osiągnąć, jak będziemy chcieli naprawdę zdobyć ważne rzeczy w życiu, to będziemy nieustannie doznawać no takiego trudu. Będą ciągle jakieś takie przeciwności, które będą zmuszały nas do wołania do Pana. Tylko właśnie, to ma być dla nas okazją do tego, żeby szukać u Niego pomocy i żeby doświadczać Jego działania, a nie żeby się zniechęcać. Kochani [o. Adam] wie, że myśmy by wolelibyśmy taką wersję gdzie nie ma trudności, gdzie jak wychodzimy z jakiejś niewoli, gdzie chcemy coś osiągnąć, chcemy można powiedzieć zakończyć coś złego i zrobić coś dobrego, chcemy jakoś pracować nad naszym życiem, to żeby to jakoś dobrze szło, skoro się już przecież staram, to czemu taki opór ciągle. Nie kochani, opór będzie. Egipcjanie będą, będą cię gonić, będą cię ścigać, zło cię będzie ścigać. I kochani nie ma innej opcji, że tak nie będzie. I wtedy trzeba wołać do Pana, ale właśnie bez zniechęcenia, bez takiego w kółko powtarzanego a to może lepiej było mi w tym co było wcześniej. Pan okaże swoją moc, Pan okaże Swoje działanie, Pan okaże całą Swoją potęgę tak jak w tym rozdziale. Zobaczysz to, tylko wołaj do Niego i w Nim pokładaj Swoją nadzieję. Przeciwności będą, ale z Nim je pokonamy...:)
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,1 MB
  • 30 cze 21 5:53
Moi drodzy, mamy jeszcze raz takie podsumowanie oczywiście sposobu świętowania tego wyjścia i potem już pierwsze kroki Izraelitów po wyjściu z Egiptu. Tutaj jest jedna ważna [myśli o. Adam] rzecz, taka ważna wskazówka. Zobaczmy, jak jest dosyć wyraźnie napisane, była pewna krótka droga do ziemi obiecanej, która prowadziła przez [ziemię] kraj Filistynów, ale Pan ich tam nie poprowadził bo wiedział, że Filistyni wystąpią przeciwko nim, że będzie wojna i Pan się trochę obawiał, że ludzie jak zobaczą, że wyszli z jednego niebezpieczeństwa w kolejne, no to będą chcieli zawrócić. Czyli poprowadził ich okrężną drogą. Otóż kochani, bardzo często Pan Bóg nas do czegoś prowadzi okrężną drogą bo wie, że krótsza droga nie będzie dobra, że na przykład w krótszej drodze będą takie przeciwności albo takie jakieś trudności, które nas po prostu złamią. I czasem Pan Bóg jakby nas dłużej prowadzi po to, żeby ominąć te najtrudniejsze rzeczy, żeby były trochę łatwiejsze. Kochani często jest tak, że np kiedy o coś prosimy i Pan Bóg długo tego nie spełnia, to wcale nie jest tak, że On nie słucha, tylko Pan Bóg wie, że musimy jakąś drogę przejść, bo inaczej za krótko, gdybyśmy poszli, to tam było by za dużo rzeczy, które by nas mogły jakby zbytnio kosztować. Tu chodzi o takie zaufanie, że Panie Boże, dlaczego to wszystko tak długo trwa, a no właśnie może dlatego, ze próbujemy ominąć kraj Filistynów. My nie koniecznie musimy nawet wiedzieć, ze omijamy ten kraj, ale Pan Bóg wie, więc warto Mu po prostu zaufać nawet jeżeli coś bardzo, bardzo długo trwa...
Źródło:Langusta na palmie
  • 16,1 MB
  • 29 cze 21 14:16
Moi drodzy, w tym rozdziale już bardzo dobrze widać, że to jest historia spisana jakby wiele lat później. Zobaczmy, są w niej podane jakby przepisy na to jak potem obchodzić święta paschy. To jest jasne, że trakcie kiedy wychodzili nie było takich przepisów, były tylko oczywiście odgórne zalecenia o tej ostatniej wieczerzy jeżeli tak można powiedzieć. Natomiast wszystkie te przepisy późniejsze są już dodatkiem, jakby potem to wydarzenie jakby ułożono, obwarowano jakimś świętem. Zresztą też niektóre szczegóły, tutaj historycy mówią, że są już jakby pewną interpretacją, jakby na pewno nie było 600 tysięcy Izraelitów w Egipcie w tamtym czasie. To by oznaczało, że byli znacznie liczniejsi niż w ogóle Egipcjanie i to wielokrotnie. Więc to raczej niemożliwe. To są pewnego rodzaju hiperbole, które pokazują jakby jakie wielkie jest działanie Pana. Ale co jest kochani najważniejsze w tym rozdziale jakby nie tak historycznie tylko właśnie w pewnej idei. Zobaczmy, wszystkie te przepisy, które potem ustalono jak ma wyglądać ta pascha, tak naprawdę pokazują pewną wyłączność Izraelitów, którzy mają być jakby wyłącznością taką własnością i podległością pod Pana. Zobaczmy to smarowanie drzwi, tymi odrzwiami i zakaz, że nie wolno wyjść poza te drzwi. To, że tego Baranka mają jeść w całości, zauważmy, nie wolno nic wycinać żadnych wnętrzności, ma być wszystko. Mało tego, mają go zjeść na raz, nie może nic zostać na dzień następny. To jest trochę coś takiego jakby pokazywać, że jest taka wyłączność w byciu z Panem Bogiem, która ma być wyłącznością. O co tu kochani chodzi. Tu nie chodzi oczywiście o żadne odcinanie się od świata, tylko to jest taki tekst symboliczny, który pokazuje, że jeżeli coś w tobie nie przynależy do Pana, można powiedzieć, jest poza drzwiami albo nie dojadasz, czyli się trochę karmisz u Pana, a trochę się karmisz gdzieś indziej, to te rzeczy, które nie przynależą do Pana giną, po prostu. Kochani, te rzeczy w naszym życiu [o. Adam] nam już o tym mówił w poprzednim odcinku, w sensie wczoraj, kiedy se czytaliśmy, o tym królestwie Egiptu, czyli królestwie śmierci, gdzie najcenniejsze rzeczy tracisz jeżeli jesteś pod władzą szatana, to pokazuje tutaj dokładnie to samo, że jakby wszystko co nie będzie podporządkowane Panu Bogu w twoim życiu, w takim sensie będzie mu poddane z miłością, czyli jakby, jeżeli gdzieś swoje życie układasz po swojemu, a nie po Bożemu, to to umrze. Jakby musisz się trzymać w tych ramach Pana Boga. Nie dlatego, że to jest jakaś niewola, tylko właśnie tam jest bezpiecznie, tam On cię chroni przed niszczycielem, tam cię chroni przed tym co próbuje ten świat zniszczyć. Więc zadaj sobie proste pytanie, gdzie są te miejsca, które nie są podległe Panu, w których trzeba by popracować, żeby je poddać Panu, bo tam jest właśnie nasze ocalenie, tam one będą wtedy bezpieczne. To co nie jest z Panem, po prostu nie jest bezpieczne...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,0 MB
  • 28 cze 21 10:13
Moi drodzy, ten krótki rozdział jedensty pokazuje taką bardzo piękną w taki metaforyczny sposób ujętą prawdę jakby o dwóch światach. Kochani [o. Adam] sobie czyta to w ten sposób, że mamy Egipt, który jest oczywiście obrazem niewoli czyli obrazem kogoś kto próbuje człowieka odciągnąć od szczęścia. Zobaczmy, że mamy naród wybrany, któryma pójść do ziemi obiecanej, czyli ma pójść do ziemi no mlekiem i miodem płynącą czyli do szczęścia. I jest faraon, który ich więzi. To jest bardzo jasny obraz. Faraon jest jakby obrazem szatana i jego królestwa, naród wybrany to jest obraz dzieci Bożych zaproszonych do tego by osiągnęły szczęście. Szatan robi wszystko co się tylko da, żeby człowieka zatrzymać. Kochani, ten rozdział bardzo pięknie pokazuje co się dzieje, kiedy jesteś w królestwie szatana. Otóż w królestwie szatana wszystko co najdrogocenniejsze umiera. Kochani ten obraz tych pierworodnych, to nie tylko spośród ludzi tylko też spośród bydła itd. pokazuje, bo to w tamtej kulturze był taki bradzo prosty znak, pierworodny był traktowany jako takie najdrogocenniejsze, najważniejsze, tak jak pierwsze zbiory, tak jak rzeczy, które masz upragnione, wyczekane, jako pierwsze dostane [otrzymane]. I to pokazuje, że kiedy jesteś w królestwie szatana, to po prostu tracisz wszystko co jest najdrogocenniejsze, Może ci się wydawać i on ci może obiecywać na 1000 róznych sposobów jak to będzie dobrze z nim, ale tak naprawdę wszystko stracisz, tak naprawdę będąc w królestwie szatana, nie wychodząc z niego, utracisz najważniejsze i najpiękniejsze rzeczy w życiu. Kochani to dlatego dzieją się różne straszne rzeczy w naszym życiu, bo nie jesteśmy w Królestwie Pana [Jezusa] tylko bardzo często jakby poddajemy się jakby pod tą włądzę szatana. Jeżeli ci się dzieją takie straszne rzeczy, tracisz rzeczy najdrogocenniejsze, zadaj sobie proste pytanie, czy gdzieś nie ma jakiegoś miejsca, gdzie się włąśnie poddajesz temu złemu królestwu. Bo bardzo możliwe, że to jest po prostu skutek takiego poddaństwa...
Źródło:Langusta na palmie
  • 11,3 MB
  • 27 cze 21 6:06
Moi drodzy mamy tutaj w tym rozdziale bardzo ważny taki wątek, który pokazuje tak naprawdę na pewien rdzeń, pewne sedno tego co się dzieje z faraonem. Zobaczmy, że na początku rozdziału, to było bardzo jasno nazwane, że faraon zacina się w swojej pysze. Pycha oznacza, że faraon jakby nie chce przyjąć, że ktoś inny poza nim może mieć rację. I zobaczmy, ta pycha się co raz szerzej jakby rozszerza. Nie dotyczy tylko Pana Boga. Też jego ludzie mówią mu jakby kiedy wreszcie skończysz z tym, [mówią] patrz Egipt ginie. Ale on też nikogo nie słucha spośród ludzi. To nie jest tylko tak, że faraon  nie słucha swoich wrogów, tak to nazwijmy, czyli Izraelitów, czyli kogoś, kto mu jest przeciwny. On też swoich nie słucha. On po prostu sam dla siebie jest Bogiem. Zobaczmy to się wszystko kończy tym, że on się już zupełnie odgradza od wysłannika Boga od Mojżesza. Jakby już więcej go nie zobaczy jak mówi Mojżesz, niech się tak stanie jak powiedziałeś; nie stawię się przed tobą. Czyli on, to jest taki obraz człowieka, który tak się zasklepia w swojej pysze, w swoim przekonaniu, że tylko on jest mądry, że już z nikim nie ma kontaktu, i to dosłownie z nikim. Tylko on się liczy, tylko jego słowa, tylko jego myśli, tylko jego pomysły itd. Moi drodzy, to tutaj właśnie jakby jest sedno tego co się dzieje w odchodzeniu od Boga. I tu jest też sedno co dzieje się ze światem. Kochani pamiętajcie, że apokalipsa, kiedy opowiada o końcu świata i o tym co się najgorszego wydarzy na końcu świata, to mówi o tym bardzo prosto. Mówi, że koniec tego świata, w sensie jego totalna zagłada polega na tym, że człowiek sam siebie posadzi na tronie, że zajmie miejsce Boga, czyli ubóstwienie człowieka. Tylko nie w tym dobrym sensie, tak jak Pan Bóg chce nas ubóstwić, tylko, że my sami siebie ubóstwimy, czyli postawimy siebie na tronie, i będziemy tylko siebie słuchać, a nie Boga. To jest właśnie znak upadku ludzkości. I to się niestety kochani dzieje bardzo często. I nie chodzi [o. Adamowi] tu tylko o różne prądy w świecie itd., które rzeczywiście stawiają człowieka, jego poczucie, jego szczęście, jego można powiedzieć przekonanie o tym co jest dobre, a co złe za najważniejsze. To się też dzieje kochani w naszym życiu, gdzie wiemy, że Pan Bóg ma dla nas jakieś propozycje, albo mówi, że coś jest dobre albo złe, a my mówimy; nie. Kochani, w tym się można tak uprzeć i tak zaprzeć, że w końcu się zamkniemy na jakiegokolwiek wysłannika od Boga. Zbadaj swoje serce, czy nie ma w tobie takiego faraona...
Źródło:Langusta na palmie
  • 12,9 MB
  • 26 cze 21 19:08
Moi drodzy, jak widzimy co raz dalej postępuje ta historia. I znowu można by powiedzieć tak jak [o. Adam] mówił wczoraj, faraon się co raz bardziej ugina ale jeszcze niedostatecznie. Zobaczmy, teraz już nie tylko chce wypuścić ludzi, bo zobaczył jakiś tam można powiedzieć cud, że ustała jakaś plaga itd. tylko, że mówi, że zgrzeszył. Czyli to jest tak jakby się nauczył jakiejś nowej świadomości. Jakby już zobaczył też coś w sobie, nie wiadomo czy to była prawda, czy to było takie zwodzenie, jak się potem okazało; nie wypuścił Izraelitów. Ale możliwe, że rzeczywiście coś w sobie [faraon] zobaczył, tylko to go jeszcze do końca nie przekonało. Moi drodzy, tak jak [o. Adam] nam mówił [chyba] wczoraj, to jest taka historia, te wszystkie plagi, gdzie naprawdę przede wszystkim trzeba to czytać jako taki obraz duchowego rozwoju albo wręcz odwrotnie, duchowego utwardzania się w upadku. Że człowiek jakby mimo co raz większej świadomości tego kim jest, tego co robi, jaki jest grzeszny, jakby nie chce do Pana się zwrócić. Jak zobaczmy, jakby Pan Bóg na wszelkie możliwe sposoby próbując wykorzystać wszystkie możliwe zdarzenia, próbuje dotrzeć do serca człowieka. Tylko, że człowiek [no właśnie] jest zatwardziały. [o. Adam] wie, że nam trochę zgrzyta w naszych można powiedzieć współczesnych uszach, kiedy słyszymy, że to Pan utwardził to serce faraona, On go utwardził w uporze. Kochani, to jest tylko taki "hebraizm", to jest sposób wyrażania się Żydów, który ma pokazać jakby, to że Pan Bóg kieruje historią, że Pan Bóg jakby ma wszystko w Rękach. To oni naprawdę nie myśleli tak jak my dzisiaj myślimy w takim kluczu, że skoro takie zdanie jest napisane, to znaczy, że Pan Bóg tam szeptał faraonowi do ucha jakby bądź zatwardziały; nie, nie.
Źródło:Langusta na palmie
  • 12,9 MB
  • 26 cze 21 14:00
Chodzi o to, że jakby Bóg próbuje wykorzystywać wszystkie możliwe wydarzenia, te plagi, mimo, że one również są nazwane, że to Pan je zesłał. To są pewne trudne doświadczenia życiowe, pewne katastrofy, nieszczęścia, które Pan Bóg wykorzystuje, żeby zwrócić serce człowieka ku Niemu. A człowiek jak się okazuje tak jak faraon, może być co raz bardziej uparty, co raz bardziej nie dopuszczać Boga do siebie. To pokazuje jakby konsekwencje wolnej woli człowieka, że on może do końca, mimo tysięcy różnych jakby naporów, nakłonień Pana Boga, Jego takiego nacisku, jakby już najgorszego możliwego, jakby nie chce się ugiąć pod Panem Bogiem. Oczywiście ugiąć się w sensie, przyjąć Jego Ręki, przyjąć Jego pomocy, przyjąć to [że właśnie], że On Jest Panem, że On naprawdę wszystko może, i może dać nam szczęście. To są ważne rozdziały kochani. [o. Adam] wie, że one są pisane waśnie takim językiem trochę archaicznym, i nam tu wszystko trochę nie gra. No tylko, że to jest, taki rodzaj literatury, to jest określona Księga w bardzo określonym gatunku literackim jakby tamtego czasu. Natomiast za nią po prostu stoi Pan Bóg dobijający się do człowieka, który no waśnie, niestety w sensie ten człowiek [faraon] upiera się co raz bardziej, że nie chce. Jak zobaczmy, to się skończy bardzo tragicznie, bo do tego może niestety doprowadzić ludzka wolność. Ale to dopiero się przekonamy w następnych rozdziałach. Chociaż pewnie oczywiście tę historię dobrze znamy. Kochani, takie pytanie dzisiaj sobie zadajmy; czy właśnie gdzieś w takim uporze przypadkiem nie trwamy, że Pan Bóg próbuje na tysiące sposobów, a ja, ty, ciągle nie, nie i nie. Nie chcesz przyjąć jakby Jego panowania, jakby Jego prowadzenia. Warto ten upór wcześnie zobaczyć, żeby nie było za późno...
Źródło:Langusta na palmie
  • 10,0 MB
  • 25 cze 21 10:08
Zobaczmy kochani sytuacja się coraz bardziej napina, faraon się coraz bardziej ugina ale ciągle nie chce się ugiąć. Na jedną rzecz [o. Adam] chciałby nam zwrócić uwagę. Zobaczmy, że faraon ma taką postawę, która też można spotkać niestety wśród bardzo wielu ludzi również wierzących, nie tylko takich będących daleko [od Pana Boga]. Czyli kiedy mam wielki problem, kiedy mam żaby albo to robactwo, to wtedy On mówi, módlcie się za mnie [za faraona] do Pana, mówi; wtedy Pan Bóg Jest mi potrzebny. W momencie kiedy to się kończy, Pan Bóg przestaje być potrzebny. Mało tego, Pan Bóg przestaje być kimś ważnym i Jego wcześniejsze Słowa, na które się zgodziliśmy już nie mają znaczenia. Kochani nie chodzi [o. Adamowi] tutaj o to słynne mówienie; jak trwoga to do Boga, bo w ogóle [o. Adam] uważa, że to jest bardzo dobre powiedzenie; jak trwoga to do Boga; no bo do kogo innego. Oczywiście, że jak trwoga to do Boga, tylko do tego trzeba dołożyć jeszcze jedno; jak już brak trwogi, to nadal do Boga. Chodzi o to, żeby być z Panem Bogiem wtedy kiedy jest trwoga i w tym naprawdę nie ma nic złego, ale żeby też z Nim być wtedy kiedy jej nie ma. Czyli mówiąc krótko, żeby wejść z Nim po prostu w relację Przyjaźni, że chcemy z Nim być dla Niego samego, a nie dlatego, że Jest nam potrzebny do czegoś. [o. Adam] tak w ogóle sobie myśli czytając te rozdziały teraz, że w ogóle warto było by na podstawie tych wszystkich plag, zrobić taką konferencję tak naprawdę o duchowości, w sensie o budowaniu własnej postawy względem Boga. Bo [o. Adam] ma wrażenie, że wielu tych postawach faraona i Mojżesza i tym co oni robią, tych też dworzan faraona, są po prostu bardzo fajne prawidłowości duchowe, które pokazują jak się dobrze i jak się niedobrze buduje relację z Panem Bogiem. Nie bójmy się wołać do Pana Boga, kiedy jest trwoga, to jasne. Ale kiedy ona się kończy, to nie może się kończyć nasza z Nim relacja...
Źródło:Langusta na palmie
  • 10,5 MB
  • 24 cze 21 5:55
Moi drodzy, zaczyna się teraz segment jak widzimy już pierwsze plagi. Mieliśmy tam nawet pierwsze znaki i już pierwsze plagi, ta zakrwawiona woda w Nilu, te żaby itd. Kochani, najpierw [o. Adam] nam na jedną rzecz chciałby zwrócić uwagę, zanim jeszcze będzie o plagach w następnych rozdziałach. Zobaczmy jest bardzo ciekawe, że zarówno Mojżesz i Aaron i tak samo ci dworzanie faraona potrafią robić takie same spektakularne rzeczy, że można powiedzieć, zawsze na końcu jakoś tam Aaron wygrywa, w sensie z Mojżeszem, ale jakby ci rzucają laski, zmieniają się w węże, to samo robią dworzanie króla. Ci zamieniają wodę w czerwoną krew, zanieczyszczają Nil, to samo potrafią zrobić dworzanie króla. Kochani jeżeli to traktować tak bardzo symbolicznie, a to jest trochę taka opowieść, czyli o pewnym zmaganiu jakby dobra ze złem, o wysłannikach dobra, wysłannikach zła. Kochani to nie jest tak, że zły nie potrafi robić rzeczy nadzwyczajnych, że nie potrafi robić rzeczy, które są wręcz no nadprzyrodzone, tak nam się przynajmniej wydaje, kiedy na nie patrzymy. [o. Adam] bardzo często słyszy o różnych takich zjawiskach, gdzie ludzie mówią, no ale tak ktoś przecież został uzdrowiony albo się wydarzył jakiś cud. Tam ktoś kto słuchał takiej albo innej nauki to mu się wydarzyło coś nadzwyczajnego. Kochani to, że się wydarzyło nie jest jeszcze wcale znakiem, że to jest od Pana Boga. Jak widzimy, słudzy faraona też potrafią robić znaki, też potrafią robić cuda. I nie można w ten sposób na to patrzeć. Pan Jezusa zawsze dawał nam jedną prostą metodę rozeznawania, [o. Adam] mówił już nam 1000 razy, powtórzy prawdopodobnie nam jeszcze dwa miliony razy, dopóki się nie nauczymy. Metodą rozeznawania jest patrzenie na owoce. Uwaga kochani, uzdrowienie nie jest owocem. Nadprzyrodzone zjawisko jakieś nie jest owocem, dlatego, że człowiek uzdrowiony nadal może być grzeszny. Człowiek, który nie ma żadnych chorób może być absolutnie po prostu skandalicznym można powiedzieć mordercą. Kochani to nie znaki, nie cuda są owocami. Owocami jest nawrócenie, owocami jest dobroć, owocami jest uprzejmość, owocami jest zerwanie z grzechem, owocem jest poświęcenie się siebie dla drugiego człowieka itd. To są owoce. W jaki sposób można by rozpoznać, że faraon wydaje dobre owoce. Nie w ten sposób, że zrobi taki sam cud jaki zrobił Mojżesz. Dobry owoc faraona polega na tym, że ciemiężył ludzi pracą ponad miarę i przestał by to robić, czyli przestał by krzywdzić człowieka, to byłby owoc. Dlatego kochani [o. Adam] prosi nas, nigdy nie patrzmy przez ten klucz, bo włąśnie coś tam się wydarzyło spektakularnego albo ktoś doznał jakiegoś nie wiadomo jakiego wielkiego działania. Owoce, po tym rozpoznajemy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,9 MB
  • 23 cze 21 10:13
Moi drodzy, taki trochę trudny i dziwny rozdział. Są w nim dwie rzeczy. Po pierwsze to jest taki dowód kochani, że Biblia bardzo często, szczególnie te stare Księgi, składa się jakby z wielu rożnych źródeł tak zwanych. Bardzo często jest tak jakby, że w jedną Księgę poskładano potem kilka historii przekazywanych sobie najpierw ustnie, a potem zapisanych. Dlatego bardzo często powtarzają się różne rzeczy. Tutaj też tak jest, że już mamy informacje, które już doskonale znamy ale one jakby wracają, bo po prostu były dopisane w innej wersji. Tak to kiedyś łączono, taki był sposób tworzenia ksiąg. Mamy też ten taki długi ustęp, gdzie no mamy to pochodzenie Aarona i Mojżesza. To było takie jakby uprawomocnienie skąd oni się wzięli. Natomiast, mimo, że to jest może uciążliwe. [o. Adam] przyznaje, [że] no nie jest wielkim fanem czytania takich rozdziałów, w sensie one są takie męczące. To wbrew pozorom one pokazują coś bardzo pięknego. Bo zobaczmy, to już można powiedzieć czwarty, piąty, a może i szósty raz pojawia się ten argument Mojżesza, że on jest nie wprawny w mowie i dlaczego Pan Bóg go tam wysyła, on nie bardzo umie. I pewnie gdyby to był jeden autor, to może by się to pojawiło góra można powiedzieć dwa razy, że Mojżesz przy pierwszej rozmowie i potem po rozmowie z faraonem jeszcze mógłby jakby na to narzekać. A w związku z tym, że mamy tu kilka źródeł, no to się w kółko powtarza. Ale [o. Adam] myśli, że to jest taki bardzo piękny sygnał. Zobaczmy my Panu Bogu też bardzo często w kółko powtarzamy różne rzeczy, gdzie mówimy mu, że potrzebujemy pomocy. Gdzie Pan Bóg mówi, ale poradzisz sobie, gdzie Pan Bóg mówi, ale ja jestem z tobą. Ale my oczywiście jak ta kataryna, że ciągle za mało, że ciągle źle, ciągle się czujemy niepewnie, ciągle coś nie tak itd. [o. Adam] myśli, że to w ogóle jest jeden z powodów, dla których Duch Święty, można powiedzieć zostawił te Księgi w takim kształcie. Że one bardzo pięknie pokazują takie nasze męczenie Pana Boga. I też to, że On się nie męczy tym naszym męczeniem. Nie tak, że Pan Bóg ma w pewnym momencie dość i mówi, już przestańcie po prostu już mnie cały czas prosić. Tylko zobaczmy, Pan Bóg mu ciągle powtarza; Jestem z tobą, Ja Jestem Panem, Ja przeprowadzę Swój Plan. - Ale Panie Boże ja nie umiem mówić. - Jestem z tobą, Jestem Panem, Ja przeprowadzę Swój Plan itd. Jeżeli masz takie miejsca gdzie ciągle tak narzekasz, ciągle ci właśnie mało, to usłysz dzisiaj to cierpliwie w kółko powtarzane Pana Boga; Ja Jestem Panem, czyli Ja rządzę wszystkim, nawet z twoją słabością Ja sobie poradzę...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,7 MB
  • 22 cze 21 12:28
Moi drodzy bardzo ważny i bardzo poruszający rozdział, bardzo ważny wątek. Zobaczmy, że tak to jest kiedy się za Panem Bogiem idzie, gdy się Mu zaufa. Kiedy tak jak [o. Adam] nam mówił w poprzednim rozdziale, wykonuje się Jego plan, nawet jeśli on nam się wydaje za duży albo my się do niego nie nadajemy. W końcu podjęliśmy taką decyzję, ok, pójdę za planem Pana Boga, to dosyć szybko się okazuje, że nie od razu jest różowo, że nie od razu jest wesoło. Zobaczmy, jest znacznie gorzej niż było. I ta modlitwa końcowa Mojżesza jest bardzo piękna; "Panie, dlaczego krzywdzisz Swój lud, zrobiłem to co kazałeś, robię to co każesz. Dlaczego nam się dzieje źle, dlaczego nie widać skutków". Kochani, bardzo często, kiedy za Panem Bogiem pójdziemy, nie zobaczymy od razu skutków, nie zobaczymy poprawy. Mało tego, może się okazać [o. Adam] mówi, może nie zawsze, ale może się okazać, że w ogóle będzie gorzej przez jakiś czas. Ale uwaga, przez jakiś czas. Dlatego, że zło w tym świecie ma bardzo wiele do powiedzenia i Pan Bóg nas przeprowadza przez ten proces. Kochani, to jest taki trudny moment, [o. Adam] zdaje sobie z tego sprawę, bo chcieli byśmy, żeby Pan Bóg po prostu przyszedł, wyzwolił, żeby poszło wszystko do przodu. Jak zauważymy, tutaj będzie jeszcze parę ładnych rozdziałów, zanim uda się Żydom wyjść z Egiptu. Zaufaj Panu Bogu, nawet jeżeli w tym momencie jest bardzo ciemno i bardzo trudno. Zaufaj bo On wie co robi...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,8 MB
  • 21 cze 21 10:19
Moi drodzy, ten rozdział jest jakąś taką kontynuacją oczywiście poprzedniego. Tylko też tu warto zauważyć, że on jest złożony jakby z kilku fragmentów, które nie były bezpośrednio tą rozmową. Zobaczmy, że w pewnym momencie jakby tam od środka tego tekstu, gdzie Mojżesz z Panem Bogiem rozmawia, widać, że to jest jakby ich kolejne spotkanie. To nie jest tak, że to jest tylko to pierwsze, tylko tam mówi Mojżesz tak, że zważ Panie, że nie jestem dobrym mówcą, nie byłem nim z resztą nigdy, nawet od czasu, gdy przemówiłeś do Swego sługi. Czyli to jest już kolejny raz kiedy rozmawiają. To znaczy, że Mojżesz długo prawdopodobnie nie chciał przyjąć tej misji i Pan Bóg go, że tak powiem go nagabywał. Pan Bóg po raz kolejny, po raz kolejny go namawiał. Mojżesz ciągle wymyślał wymówki, a to, że się nie nadaje, a to, że go nie posłuchają, a to, że on jest jakimś takim jąkałą. Bo tak mówią, że taka powolną mową mówi, to chodzi o jąkanie. że po prostu nie umie dobrze przemawiać. A to, że właśnie potrzebuje kogoś, więc Pan Bóg mu posyła Aarona itd. Czyli w kółko takie przekonywanie, że weź to człowieku, bo Ja [Bóg] cię chcę. Mimo, że ty jesteś przekonany, że się nie nadajesz. Kochani zobaczmy na czym potem będzie polegał sukces Mojżesza, bo to widać w tym fragmencie bo Pan Bóg to zapowiada. Pan Bóg mówi, że osiągniesz sukces tylko w jednym wypadku; Mówi, [że] kiedy będziesz robił to wszystko co Ja ci powiem. Czyli nie fundujemy tego na twoich talentach, na twoich umiejętnościach czy nawet talentach Aarona czyli na tym, że będziesz świetnym przywódcą, tylko mówi, masz zrobić to co ci powiem, takie znaki jakie ci każę zrobić, to takie właśnie zrobisz. I mówi, nie przejmujesz się tym, że faraon nie będzie chciał słuchać. Mówi, Ja wiem o tym, taki jest plan. Czyli mówiąc krótko, Pan Bóg prosi go tylko o jedno; wykonuj wszystko według tego co ci powiem, jak wykonasz, to możesz się nie nadawać, ale ja sprawię, że się będziesz nadawać. Kochani to jest recepta i klucz do wszystkiego. Robić wszystko tak jak Pan Bóg chce. I wtedy naprawdę wszystko się da, nawet się da wyprowadzić po wielu setkach lat naród wybrany z niewoli...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,5 MB
  • 20 cze 21 9:37
Moi drodzy, kolejny, niezwykle istotny rozdział. Jeden z najważniejszych w ogóle chyba rozdziałów w Biblii, jeżeli no trudno powiedzieć, że któryś jest najważniejszy ale rozdział, gdzie poznajemy Pana Boga po Imieniu. I to jest kochani naprawdę najważniejsza rzecz w tym rozdziale. Tu się oczywiście dzieje wiele rzeczy, a najważniejsze jest to JESTEM. Tylko zauważmy, że to Jestem pojawia się też trochę w innym kontekście. Bo mamy tu oczywiście Imię, którym się przedstawia, ale to pierwsze JESTEM, zobaczmy pojawia się tak jak Bóg już mu powiedział tylko Mojżesz tego nie usłyszał. Zobaczmy był ten moment kiedy Mojżesz mówił, kim że ja jestem abym miał stanąć przed faraonem i wyprowadzić lud. I zobaczmy na to pytanie, kiedy Mojżesz pyta, kimże ja jestem, Bóg odpowiada; JESTEM z tobą. Czyli to kim ty jesteś Mojżeszu, zależy nie od ciebie, nie od tego czy ty masz siłę czy nie masz siły, tylko zależy czy ze mną jesteś. Jeżeli ze mną będziesz, bo Ja z tobą Jestem Mojżeszu, jeżeli ty ze mną będziesz, bo Ja Jestem z tobą, to chłopie możesz być wszystkim. Możesz stanąć przed faraonem, możesz mu powiedzieć, że wychodzimy z Egiptu i on się w końcu ugnie, bo Ja Jestem z tobą. Jak Mojżesz pyta, no a co mam powiedzieć ludziom, kto mnie przysłał - to powiedz im bardzo prosto - Pan Bóg mówi - powiedz im, że Jestem z wami. Czyli powiedz im to samo, co Ja powiedziałem tobie. Czyli wtedy kiedy wiemy, że Pan Bóg Jest z nami, kiedy my z Nim jesteśmy, to tu jest właśnie nasza tożsamość. Nasze imię polega na tym, że On jest z nami, i to jest cała nasza najważniejsza tożsamość. Trwaj nieustannie w takiej myśli, że Bóg Jest z tobą choćby nie wiem co...:)
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,8 MB
  • 19 cze 21 6:03
Moi drodzy, bardzo, bardzo wiele tematów jest w tym rozdziale. [o. Adam] bardo lubi ten rozdział Księgi Wyjścia, czyli początki Mojżesza. To jest jedna z ulubionych postaci [o. Adama] w Biblii. Więc to jest tak trochę jak te wszystkie opowieści o superbohaterach. Zawsze mamy taką pierwszą część, takie "oreaden" opowiadanie skąd się wzięli. Jedna myśl z tej historii przewodnia. Zobaczmy, że na początku wydaje się, że to wszystko jest po prostu sumą katastrof. Że prześladowana przez Faraona, matka musi swoje dziecko włożyć do jakiejś kołyski. Nie wie czy uda się to zrobić, żeby je ocalić. Potem on jest na tym dworze Faraona. Potem to morderstwo itd., itd. Kochani jak się okaże potem, Pan Bóg wykorzysta każdą z tych rzeczy. Jak się okaże, każda z tych rzeczy będzie przydatna Mojżeszowi. To, że się wychował na dworze w Egipcie, będzie nie bez przyczyny. Będzie potem wiedział jak się tam zachować, będzie wiedział jak z Faraonem rozmawiać. Będzie miał zupełnie inne patrzenie na to czym jest ten dwór, czym jest to królestwo, z którego będzie chciał wyprowadzić ludzi. Zobaczmy tutaj już nawet w tym rozdziale się pokazuje, że to, że zabił tego człowieka [o. Adam nie pochwala tego, że to dobrze] ale zobaczmy potem się okazało, że w ten sposób żonę znalazł, bo się stał obrońcą. Okazało się, że umiał się postawić. [o. Adam] nie chce broń Boże pochwalać tego morderstwa, które się dokonało. Ale jakby Pan Bóg wszystkie te czasem trudne rzeczy, również takie grzeszne rzeczy kochani wykorzystuje. Wykorzystuje w naszym życiu. To tylko my zawsze mówimy "bez sensu to jest", to co się dzieje jest w ogóle po nic, to mi się na nic nie przyda, po co to Boże robisz w moim życiu. [o. Adam] odnosi takie wrażenie, że Pan Bóg wtedy chciałby powiedzieć; poczekaj, poczekaj, poczekaj chwilę, przecież wiem dokąd pójdziesz, przecież wiem co się będzie w twoim życiu działo, więc przygotowuję ci odpowiednie narzędzia. Tak, one teraz wydają ci się bez sensu, ale Ja [Pan Bóg] wiem, że będą ci potrzebne. No to moi drodzy, może byśmy tak temu naszemu Panu Bogu zaufali. Bo jak mówi końcówka tego rozdziału, to jest znowu na osobny temat, to jest bardzo piękne, Bóg kiedy nas widzi, na nas patrzy; rozumie. "Bóg patrzył i zrozumiał"...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,3 MB
  • 18 cze 21 12:30
Moi drodzy rozpoczynamy nową przygodę, czyli nową księgę, czyli Księgę Wyjścia. Dosyć długą, może nie aż tak jak Księga Rodzaju bo 40 rozdziałów nas czeka, ale jednak będzie to fantastyczna przygoda. Bo to jedna z najważniejszych historii Biblii, szczególnie z Biblii Starego Testamentu. Co z tego pierwszego rozdziału. Kochani zawsze kiedy [o. Adam] sobie to czyta, to rzuca się w uszy jedna taka dosyć prosta rzecz. Zobaczmy, że do pewnego czasu mamy jeśli chodzi o naród wybrany, można by powiedzieć wielkie prosperity, czyli jest Józef, którzy jest zarządcą Egiptu, który jest prawie jak drugi Faraon, jakby wszystko po ludzku się układa. Wystarczyła jedna zmiana władzy, wystarczył jeden Faraon, który już nie znał Józefa, wszystko się sypie. Zobaczmy, jakby w ciągu jednego pokolenia obraca się wszystko na niewolę. Są ciemiężeni, muszą pracować, ich dzieci są zabijane itd. Kochani to jest taki prosty wniosek; nie pokładaj nadziei, nie pokładaj ufności w żadnej rzeczywistości tego świata. Nie pokładaj nadziei w ludziach, w układach, w twojej pozycji, w twojej pracy, w twoich finansach, w twoim powodzeniu. Albo pokładasz nadzieję w Bogu, i wtedy nawet kiedy się historia totalnie odwróci, totalnie się jakoś skaszani to co chciałeś żeby było dobrze, to Pan Bóg cię przez to przeprowadzi. A jak będziesz pokładał nadzieję w czymś innym niż Panu Bogu, no to po prostu wszystko ci się rozsypie. Zobaczmy, że taką postawę zupełnie odwrotną pokazują ta Szifra i Pua. One nie bazują na ludzkich układach. One wiedzą co jest dobre i po prostu ufają Panu Bogu, że nawet jeżeli będą nieposłuszne rozkazom Faraona to skoro będą posłuszne Panu Bogu to będzie dobrze. I zobaczmy stają się matkami wielkich rodów. Pan Bóg im bardzo błogosławi. Jak tylko Pan Bóg dostanie możliwość żeby kogoś prowadzić, gdzie ktoś mu się odda w opiekę, Pan Bóg to robi. To nie znaczy oczywiście, że nas nie spotka nic trudnego, nic złego. Tylko to znaczy, że Pan Bóg nas przez to przeprowadzi. Bardzo warto o tym pomyśleć...
Źródło:Langusta na palmie
« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    45

45 plików
475,68 MB




Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 5.09.2024 11:09

zgłoś do usunięcia
Dziękuje za piękne i wyjątkowe przesłanie...Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 12.09.2024 16:34

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie...czyste serce...prawdziwe szczęście Pokoj i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 15.09.2024 20:53

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne Słowa Pokój serca i czyste serce oczyszczający skarb...Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 16.09.2024 20:42

zgłoś do usunięcia

Prawdziwa wielkość to umiejętność pochylania się nad drugim.

św. Urszula Ledóchowska
Jezu ufam Tobie

Nadzieja w beznadziei

Skoro Chrystus przyszedł na świat,
by z porażki wyprowadzić zwycięstwo,
to im bardziej beznadziejna sytuacja, tym większa pewność,
że Bóg nad nią czuwa.

ks. abp. Fulton J. Sheen - Light Your Lamps

🕊 Serdecznie pozdrawiam w poniedziałkowy wieczór, błogosławionego czasu, wzajemnego wsparcia-życzliwości życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 17.09.2024 10:40

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za Słowa Wsparcia i piękne przesłania na każdy dzień...Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 17.09.2024 13:43

zgłoś do usunięcia

Szczęśliwy ten, kto wszystko, co czyni, czyni z czystą intencją.

Tomasz a' Kempis
Jezu ufam Tobie

Każdy z nas został stworzony po to, żeby być szczęśliwym.
Ma kochać i być kochanym...

🕊 Słowa pozdrowień, dobrego, błogosławionego dnia - Dziękuję za każdy serdeczny odzew ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 17.09.2024 17:57

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie na dzś Można robić małe rzeczy, ale z czystym sumieniem i czystą intencją...Pokój i Dobro

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności