Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sias
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Asia

widziany: 17.12.2022 11:05

  • pliki muzyczne
    210
  • pliki wideo
    90
  • obrazy
    9400
  • dokumenty
    2523

12688 plików
20,05 GB

Ukryj opis
  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Grupy ustawiają się jak do sztafety – w rzędach jeden za drugim. Jedna osoba z każdej grupy ma łyżkę, do której przywiązany jest sznurek o długości około 12 metrów. Na znak prowadzącego, gracz przeciąga łyżkę z tyłu szyi i na około tali. Łyżka jest podawana do następnego gracza, który powtarza te ruchy tak, aż każdy z grupy będzie powiązany. Wygrywa grupa, która pierwsza wykona zadanie. Żeby dokończyć zadanie, uczestnicy wykonują to ćwiczenie w odwrotnym kierunku.
Potrzebujesz:
Po jednej łyżce i sznurku długości ok. 12 metrów dla grupy

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- wędka (kawał kija ze sznurkiem i haczykiem)
- rybki (mogą być buty, lub specjalnie zrobione rybki)
- zegarek
Rybki umieszczamy w jakimś miejscu otoczonym sznurkiem (staw). Rybak najlepiej żeby stał na krzesełku. Należy w określonym czasie wyciągnąć jak najwięcej rybek ze stawu.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Potrzebne dwie wanienki z wodą i pewna ilość przedmiotów z zamocowanymi uszkami lub włożonych do siateczek plastikowych po jarzynach, 10-ć wędek z spiłowanymi haczykami.
ZADANIE: każdy z zuchów otrzymuje wędkę i w określonym czasie ma za zadanie wyłowić jak najwięcej przedmiotów

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:37
na boisku wyrysowane dwie równoległe linie odległe od siebie o 40 metrów. Trzecia linia środkowa dzieli boisko na dwie równe części. Czwarta zaś dzieli jedną połowę na dwie równe części. Na linii środkowej ułożone są piłeczki (woreczki)
w odstępach 1 metra, krótcy ilość jest mniejsza o połowę od ilości uczestników. Jeden
z szeregów ustawia się na linii startowej, drugi zaś na linii wyznaczonej 10 metrów przed metą. Gracze stają twarzami do siebie w pozycji równocześnie i początkowo biegną do siebie. Gracze znajdujący się bliżej piłeczek zabierają je i jak najszybciej uciekają na linię mety nie dając się dogonić. Powtarzając grę złodzieje występują w roli goniących.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rysujemy okręg o średnicy 5 metrów. Na przeciwległych krawędziach okręgu wbijamy patyki. Liną związujemy prawe ręce (lub lewe) zawodników. Nie wolno walczyć wręcz. Można tylko ciągnąć za linę, robić zwody itp.
Wygrać można:
- gdy złapiemy w rękę patyk
- gdy przeciwnik postawi stopę poza okręgiem

z chomika zuch_harcerz

  • 128 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty: - dwa półtorametrowe kawałki liny
Związujemy nogi dwóm przeciwnikom (lewą z prawą, a prawą z lewą) tak, aby pomiędzy nimi była odległość około metra. Konkurencja polega na tym, aby używając tylko nóg wytrącić z równowagi przeciwnika i go przewrócić.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Wybieramy pięć drzew blisko siebie. Odległość pomiędzy kolejnymi drzewami powinna być troszkę większa (np. 2 m, 2,5 m, 3,5 m i 5 metrów). Wieszamy linę pomiędzy drzewami na wysokości około 1 metra. Zadaniem zastępu jest przejść w ciągu 10 minut jak najdalej. Idzie się po linie jak linoskoczek (nie wolno iść dotykając liny rękami). Każdy kolejny odcinek jest zaliczony w momencie, gdy jedna osoba z ekipy chwyci się drzewa i nie spadnie z liny (czyli nie wolno skoczyć do przodu żeby tylko dotknąć drzewa i zaraz potem spaść na ziemię). Jeżeli ktoś spadnie to zaczyna iść od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Harcerze ustawiają się w rzędach. W odległości kilku, np. 15 kroków od nich ustawiony jest znak mety. Pierwsi harcerze stojący w rzędach zaczynają wy­ścig biegnąc do mety na czworaka z uniesioną jedną nogą do góry. Następny harcerz z zespołu, zastępu rozpoczyna swój bieg w ten sam sposób, dopiero gdy jego poprzednik dobiegnie do mety i wróci. Wygrywa ta grupa, która pierwsza wykona zadanie.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Należy przebyć w jak najszybszym czasie określoną odległość np. 10 metrów. Poruszamy się tylko na kubkach. Stojąc na dwóch z nich przestawiamy trzeci. Stawiamy na niego jedną nogę, a wolny kubek przestawiamy, itd. Nie wolno spaść z kubków.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:37
dwa zespoły o równej liczbie zawodników ustawione w rzędach.
W odległości około 2-15 metrów stoi sędzia. Sędzia w dowolnym momencie odwodzi ramiona w bok co jest sygnałem do rozpoczęcia biegu przez pierwsze osoby w rzędach. Zwycięzca otrzymuje jeden punkt dla swojego zespołu.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Dwa krzesła, dwóch uczestników z zawiązanymi oczami, porozkładane buty (mogą być miseczki, kubki po jogurtach, kartoniki) ten, kto znajdzie but stara się obuć weń nogę krzesła. Wygrywa, kto pierwszy siądzie na obutym krześle.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Na ziemi rysujemy prostą linię długości 5-8 metrów. Osoba biorąca udział trzyma się jednego końca patyka, a drugi koniec dotyka ziemi. I przez minutę chodzi wokół patyka. Od razu potem staje na początku linii i musi jak najszybciej dokładnie po niej przejść. Za każdy krok, który nie postawi na linii doliczane jest 5 sekund

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Podziel drużynę na dwa zespoły tej samej wielkości. Jedna osoba z pierwszego zespołu staje na linii. Przed sobą ma woreczek z piaskiem, który kopie jak najdalej potrafi. Osoba z drugiej grupy staje w miejscu, gdzie upadł worek. Kopie go w przeciwną stronę, starając się dokopać worek za linię.
Gra trwa tak długo, aż każdy z zespołu weźmie w niej udział. Przegrywa zespół, który będzie miał woreczek po swojej stronie po zakończeniu gry. Jeśli gra przeprowadzana jest na dużej przestrzeni grać może cztery albo sześć zespołów jednocześnie.
Potrzebujesz:
Każda para grup potrzebuje wytrzymały woreczek z 300-400 g. piasku .

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rozwieszamy linę między dwoma drzewami na wysokości 1,8-2 metrów (trzeba ja dobrze naciągnąć, bo potem opadnie pod ciężarem uczestników). Należy jak najszybciej przejść po linie na tzw. koalę i dotknąć drugiego drzewa.

Wariant
Idzie się na maxa, czyli po dotknięciu drzewa zawraca się i idzie się z powrotem do pierwszego, dotyka się je i znowuż się zawraca. I tak długo aż sił starczy. Sposób przejścia dowolny, tylko nie wolno dotknąć ziemi. W tym wariancie nie liczy się czasu tylko dystans jaki się przejdzie. Jak mamy długą linę to można nią otoczyć trzy drzewa robiąc trójkąt i wtedy uczestnicy idą w kółko.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
1. Poznaj przedmiot – dzieci stoją w ciasnym kręgu, ręce z tyłu. Prowadzący przesyła różne przedmioty, które dzieci starają się odgadnąć. Mówią o tym dopiero gdy przedmiot wróci do prowadzącego
2. Kopciuszek – miska z różnymi drobnymi rzeczami(szpilki, groch, pinezki itp.). Grupy starają się na czas posegregować przedmioty.
3. Zgadnij co jadłeś – zawiązujemy oczy i podajemy kawałki jabłka, cebuli, chleba, marchwi, soli, cukru itp.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Kij trzyma się pionowo na palcu wskazującym, balansując tak aby nie spadł na ziemię. Z kijem na palcu należy jak najszybciej przejść wyznaczony odcinek (można dodatkowo utrudnić przez wchodzenie na krzesło, okrążania przeszkód).

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Na sygnał drużyny przekładają z kosza pełnego ziemniaki łyżką do pustego. Oczywiście pojedynczo

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Bierzemy kamyki do dłoni i wyrzucamy je na stół (lub ziemię). Należy wziąć jeden kamyk i podrzucić do góry i go złapać, jednocześnie podnosząc resztę kamyków w określony sposób.
Pierwsza kolejka - zbiera się ze stołu po kolei po jednym kamyku.
Druga kolejka - zbiera się ze stołu dwa razy po dwa kamienie.
Trzecia kolejka - za pierwszym razem zbiera się 3 kamyki, a w drugim ruchu 1 kamyk.
Czwarta kolejka - zbiera się cztery kamyki.
Jeżeli w którymś ruchu nie podniesie się kamyków lub nie złapie rzucanego kamyka odpada się.
Punktować można w którym ruchu odpadło się (całość można wykonać w 9 podrzutów).

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Bieg do mety z piłeczką między kolanami.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
W parach, jedno ma zawiązane oczy, drugie ręce z tyłu. Pierwsze karmi drugie łyżeczką.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- jajko - wydmuszka (najlepiej mieć kilka w zapasie)
- wachlarz
- zegarek
Robimy bramkę lub bazę. Zawodnik ustawia się 2 metry od bramki. Zawodnik zaczyna wachlować, kierując jajko do bramki. Jajko nie może być dotknięte przez wachlarz. Jak tylko jajko znajdzie się w bramce, gracz podnosi je i biegnie na start. Liczy się jak najszybszy czas.
Konkurencję można przeprowadzić dla zastępów

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Grupa lub zastępy ustawiają się w rzędach, pierwsza osoba z zastępu trzyma w ręku kij. Jej zadaniem jest przeturlać nie ugotowane jajko do określonej linii końcowej. W ten sam sposób zawodnik musi wrócić. Wyścig kończy się, gdy ostatni za­wodnik wykona zadanie. Wygrywa zastęp, który szybciej skończy.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Jedzenie jabłka pływającego w misie ma się rozumieć bez pomocy rąk i na czas.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- jabłka (dla każdego uczestnika jedno)
- mocna nitka
Należy zjeść jak najszybciej jabłko zawieszone na nitce, bez użycia rak.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Materiały: stóg siana, przedmioty do ukrycia (dostosowane do sytuacji)
Zadaniem uczestników jest odnalezienie ukrytych w stogu przedmiotów. Drużyny mogą być podzielone kolorystycznie i poszukiwać jedynie przedmiotów w kolorze swojej drużyny.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Uczestnicy ustawiają się jak do sztafety (jeden za drugim). Na sygnał, podają sobie “kłodę” ponad głowami. Nie mogą odrywać stóp od ziemi. Ostatnia osoba w rzędzie bierze “kłodę” i biegnie z nią na początek. W ten sposób rząd się przemieszcza. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza przekroczy linię mety.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Z każdej grupy wybieramy jedno dziecko , które ubieramy w obszerne spodnie i bluzę. Grupa na sygnał nadmuchuje balony i wpycha je dziecku po ubranie. Powstaje grubas. Liczenie balonów poprzez przekłuwanie (buum).

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Do tej gry nadaje się każdy teren, im bardziej urozmaicony i z różnymi przeszkodami tym lepiej. Może to być na przykład kilka łączących się ze sobą podwórek czy tereny łąki, leśnej polany za obozem. Na wybranej trasie co kilka lub kilkanaście metrów należy wykopać mały dołek. Dołków może być kilka lub kilkanaście, zależnie od koncepcji trasy. Można też dodać jakieś przeszkody - belki , gałęzie.
Wszyscy gracze układają swoje piłeczki na linii startowej. Każdy grający powinien oznakować swoją piłeczkę. Drogą losowania ustala się kolejność uderzeń. Każdy z zawodników wykonuje kolejno jedno uderzenie kijem swojej piłki, kierując ją w stronę najbliższego dołka. Celem gry jest przebycie całej trasy i kolejne umieszczenie piłki we wszystkich dołkach, przy jak najmniejszej liczbie uderzeń. Gracz, który przebędzie trasę przy najmniejszej liczbie uderzeń, zostaje zwycięzcą.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Potrzebne guziki w pięciu kolorach /żółty, czerwony, zielony, czarny, niebieski, kawałek materiału, nici, igły i nożyczki/.
ZADANIE: zuchy mają przyszyć do materiału guziki imitujące kółka olimpijskie we właściwej kolejności – tak jak na fladze olimpijskiej. Pytanie dodatkowe co oznaczają te kółka?

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Prowadzący mówi: 5 nóg i 2 ręce. Wtedy grupa musi wykonać taką figurę, aby na ziemi znajdowało się tylko tyle nóg i rąk ile powiedział prowadzący. Nie wolno dotykać ziemi innymi częściami. Wszyscy w grupie muszą być ze sobą połączeni przez 3 sek.

z chomika zuch_harcerz

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    175
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

175 plików
4,03 MB




wijedos859

wijedos859 napisano 2.05.2022 06:39

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności