Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sias
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Asia

widziany: 17.12.2022 11:05

  • pliki muzyczne
    210
  • pliki wideo
    90
  • obrazy
    9400
  • dokumenty
    2523

12688 plików
20,05 GB

Ukryj opis
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 14 KB
  • 25 sty 17 13:10
Dzieci stoją w kręgu i się przedstawiają. Jedna osoba stoi w kręgu i trzyma „magiczną kule”, którą może być mała piłka, szyszka, maskotka, czyli coś małego i lekkiego. Zuch ze środka wymienia imię kolegi z kręgu i podrzuca kulę do góry. Wymieniona osoba stara się złapać przedmiot zanim spadnie on na ziemię. I wymienia kolejną osobą.
Wersja II: osoba w środku wymienia dwa imiona i wygrywa ta z tych dwóch osób, która złapie „kulę”.
  • 9 KB
  • 22 mar 13 14:47
każdy przedstawia trzy życzenia, o jakie poprosiłby złotą rybkę. Uczestnicy zastanawiają się wspólnie, w jaki sposób dana osoba mogłaby się przyczynić do ich spełnienia
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
„Domino” to gra polegająca na łączeniu takich samych elementów.
Prowadzący staje w środku koła i mówi: „Jestem pierwszym elementem domina. Proszę do
siebie kogoś kto, tak jak ja, … lubi wesołe piosenki”. Kto pierwszy chwyci prowadzącego
za rękę wygrywa i teraz on zaprasza kogoś o podobnych upodobaniach. Ostatnia osoba
zamyka krąg i łączy nas wszystkich.
  • 9 KB
  • 22 mar 13 14:47
Wybieramy się na wycieczkę i każdy coś pakuje do plecaka.
Każdy pakuje jedną rzecz na pierwszą literę swojego imienia i mówi co spowodowało, że
wybrał właśnie to np. „Ja Basia zabieram na wycieczkę bułeczkę dlatego, że nie wiem czy
nie będę głodna” – i podajemy plecak osobie po swojej lewej stronie itd.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
Każdy otrzymuje kartkę papieru, którą podpisuje. Na tej kartce kolejno uczestnicy wpisują prezent, jaki daliby właścicielowi kartki gdyby mieli czarodziejską różdżkę. Po napisaniu zaginają kartkę i podają dalej.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
Uczniowie dzielą się na pięć zespołów. Każdy zespół otrzymuje karton. Jest to tratwa ratunkowa. Wszyscy członkowie zespołu mają zmieścić się na tej tratwie. Stojąc na niej przynajmniej jedną nogą i wytrzymać w tej pozycji przynajmniej 30 sekund. Każdy zespół ma trzy minuty na przygotowanie.
  • 11 KB
  • 22 mar 13 14:47
Przygotowujemy duży biały karton. Każdy z uczestników, po kolei podchodzi do stolika, na którym leży karton i maluje farbami plakatowymi jeden z elementów wspólnego obrazu. Każda następna osoba musi namalować taki element, by obraz stanowił całość. Podzielenie się wrażeniami, jakie towarzyszyły uczestnikom podczas tworzenia wspólnego obrazu.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
Uczniowie ustawiają się w rzędzie według daty urodzenia (nie uwzględniając roku) porozumiewają się nie używając słów.
  • 11 KB
  • 22 mar 13 14:47
Uczestnicy na kartkach rysują sylwetkę zwierzęcia, z którym się utożsamiają. Nie należy niczego pisać. Gdy rysunek jest gotowy, składają papier tak, aby nie było widać rysunku. Kartkę kładą na podłodze. Każdy z uczestników losuje jeden z rysunków. Pod ilustracją wypisuje wszystkie pozytywne cechy, jakie się kojarzą z tym zwierzęciem. Rysunki są kolejno prezentowane, a pozostałe osoby odgadują, kto jest autorem rysunku.
Po prezentacji rysunek wraca do autora.
  • 11 KB
  • 22 mar 13 14:47
Dzieci stają w kręgu. Jedno pozostaje w środku i zadaje pytanie dowolnie wybranemu: Kogo chcesz mieć za sąsiada? W odpowiedzi zapytany podaje imię kogoś z koła. Wymieniony biegnie na zaofiarowane mu miejsce. Uczestnik zabawy stojący w środku koła wykorzystuje moment zmiany miejsc i stara się jedno z nich zająć dla siebie. To dziecko z trójkąta, które nie znajdzie miejsca, pozostaje w środku koła i zadaje pytania.
  • 9 KB
  • 22 mar 13 14:47
Rozpoczynający wypowiada swoje imię i rym do niego, np. Dorotka – stokrotka. Następnie po kolei każdy uczestnik powtarza imiona z rymami wszystkich dzieci.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
- dwóch uczestników opuszcza salę. Reszta ustala o kim będzie mowa w następnej części gry. Odgadujący wracają do grupy i mogą stawiać pytania tylko w określony sposób:
Z jakim kwiatem, rośliną można porównać tę osobę?
Z jaką pogodą ...?
Z jaką muzyką ...?
Z jakim instrumentem muzycznym ...?
Z jakim zwierzęciem ...?
Z jakim kolorem ...?
Z jakim kamieniem szlachetnym ...?
Z jakim widokiem ...?
Z jakim samochodem,...? itd.
Na wszystkie pytania można w różny sposób odpowiedzieć. Na przykład na pytanie: „Z jakim zwierzęciem można porównać daną osobę?”, można usłyszeć odpowiedz: „Z pracowitą pszczołą”, „Z mrówką” itp. Odpowiadający muszą się wystrzegać zbyt jednoznacznego patrzenia na osobę, o której mowa. Po zgadnięciu, o kim mówiono, następuje zmiana odgadujących.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
uczniowie otrzymują karteczki, wpisują na nich swoje imię pionowo.
Do liter imienia dopisują 3 cechy pozytywne np.: A mbitna
S ympatyczna
I nteresująca
A trakcyjna.
Krótkie przedstawienie się każdego uczestnika zajęć, odszukanie osób o podobnych cechach charakteru.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
połowa grupy zamyka oczy i kładzie głowy na złożonych na stole ramionach. Ktoś z pozostałych zaczyna czytać dowolny tekst. Może przy tym trochę zmienić głos. Jeżeli któraś z osób mających zamknięte oczy, myśli, że wie, kto czyta, powinna się zgłosić Jeżeli zgadnie, przechodzi do grupy czytających. Jeżeli nie, znowu zamyka oczy i czeka na następną szansę. Żeby utrzymać dobre tempo i napięcie, czytający powinni się dosyć często zmieniać.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
wyobrażamy siebie jako zwierzę. Szukamy zwierzęcia którego cechy odnajdujemy w sobie samym. Jeśli zabawę tę przeprowadzamy w małej grupie możemy dodatkowo polecić by każdy narysował to zwierzę.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
- każdy mówi swoje imię i dopowiada nazwę kraju lub miasta, którego nazwa rozpoczyna się na tę samą literę co jego imię oraz podaje nazwę czegoś, co lubi na tę samą literę, np. „Mam na imię Tomek, przyjechałem z Turcji, lubię truskawki”. Prawdziwe musi być tylko imię.
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:47
uczestnicy stoją parami twarzą do siebie, tworząc dwa koła - zewnętrzne i wewnętrzne. Prowadzący podaje polecenia. Po każdym wykonanym w parze zadaniu koło zewnętrzne przesuwa się o jedno miejsce w prawo. Należy pamiętać aby z każdym nowym partnerem przywitać się, a po wykonaniu polecenia pożegnać.
Przykładowe komendy:
-uśmiech -ulubiona pora roku
-wydarzenie z poprzedniego dnia -połaskotać partnera
-podanie ręki -ulubiony przedmiot
-co jadłem na śniadanie -czy masz przyjaciela
-powiedzieć krótki wyszukany komplement -dotknąć się nosami
-ulubiona książka z dzieciństwa -uściskać się
-zanucić początek ulubionej piosenki -ulubione zwierze
-podanie swojego imienia od tyłu -moje marzenie
  • 10 KB
  • 22 mar 13 14:37
prowadzący trzymając maskotkę w ręku mówi: „To jest krasnoludek, a ja mam na imię...”. Następnie podaje maskotkę kolejnej osobie która mówi: „To jest krasnoludek, dostałam go od..., a ja mam na imię...”. Każdy z uczestników ma za zadanie powtórzyć imiona wszystkich poprzednich właścicieli krasnoludka. Prowadzący powtarza imiona wszystkich.
  • 23 KB
  • 6 mar 13 17:34
Jedno dziecko inicjuje ruchy, drugie je powtarza. Należy naśladować wszystkie ruchy, czynności, gesty, miny, które wykonuje model przed lustrem. Po kilku minutach następuje zmiana w parach.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
A. Kot i dzieci myszy
Uczestnicy ustawiają się w pary jeden naprzeciw drugiego i rozciągają się dookoła pokoju. Dwie osoby - kot i mysz - gonią się pomiędzy pozostałymi parami. Mysz może uciec kotu poprzez wskoczenie na plecy jakiemuś członkowi grupy. Osoba ta staje się wtedy myszą w swojej parze. Jeżeli kot złapie mysz, zamieniają się rolami. W dużej grupie jednocześnie może gonić się więcej niż jedna para kota i myszy.
B. Ogon smoka
Smok goni wszystkich członków grupy. Jeśli ktoś zostanie złapany, staje za smokiem, łapie go za ramiona i teraz obydwoje kontynuują łapanie. Zabawa trwa, dopóki smok nie złapie wszystkich osób i nie włączy ich do swojego ogona.
C. Ślepcy
Wszyscy dobierają się w pary. W każdej parze jedna osoba ma związane oczy. Parom nie wolno się rozdzielać. Jedna para to "oni" i ich zadanie polega na złapaniu jak największej ilości pozostałych par. Złapana para odchodzi na bok.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dzieci maszerują po wyznaczonym przez prowadzącego terenie.

Na znak prowadzącego, np. klaśnięcie, maszerujący stają parami naprzeciw siebie, wymawiają swoje imię, po czym stają dwójkami w dowolnych układach (jeden za drugim, obok siebie, przed sobą, jeden stoi, drugi kuca itp.)
Rozmowa na temat ustawienia dzieci względem siebie.
-Gdzie ty stoisz, Marcin? (obok Łukasza)
-Gdzie stoi Kasia? (przed Anią)
-A, ty Aniu, gdzie stoisz? (za Kasią) itp.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Wszyscy stają w kręgu. Osoba prowadząca wręcza każdemu kartkę, na której napisana jest nazwa zwierzęcia. Wszyscy próbują naśladować głosy tych zwierząt i starają się, chodząc po pokoju, znaleźć drugą osobę, która wydaje odgłosy takie jak oni. Kiedy pary się dobiorą, można dalej formować większe grupy, np. ptaki i ssaki, zwierzęta domowe i leśne itp.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Wszyscy przedstawiają się swoimi imionami. Jedna z osób dostaje piłkę i rzuca ją do kogoś. Osoba która łapie, musi wypowiedzieć imię osoby która piłke rzuciła. Następnie rzuca do następnej. Zabawa trwa aż wszyscy nauczą się imion wszystkich

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Jedna z osób staje plecami do pozostałych, a ktoś inny opisuje jednego z uczestników grupy. Ważne jest, żeby opis dawał pozytywny obraz danej osoby. W ciągu określonego czasu osoba stojąca tyłem musi zgadnąć, o kogo chodzi. Kiedy zgadnie, wybiera następną osobę, która ma się odwrócić, itp.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
Uczestnicy dobierają się w pary. Stają jeden za drugim, zwróceni w tę samą stronę. Stojący z przodu pada do tyłu i daje się złapać osobie stojącej za nim. Osoba z przodu jest rozluźniona, stopy trzymają się razem i nie odrywa ich od podłoża. Odległość jest dowolna, ale bezpieczna.
WARIANTY:
- jedna osoba stoi pomiędzy dwiema innymi i pada do tyłu i do przodu. Za każdym razem doprowadzana jest przez partnerów do pionowej pozycji,
- grupa 6 - 8 osobowa stoi blisko siebie w kręgu. Jedna osoba stoi w środku i pada do przodu, do tyłu i na boki.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:34
Cel: Nawiązanie kontaktu z drugą osobą. Zmniejszenie onieśmielenia.

Przebieg:

1. Dzieci siedzą na krzesłach w kole, jedna osoba stoi w środku. Dzieci odliczają kolejno i zapamiętują swój numerek.

2. Osoba w środku wymienia dwie liczby, osoby im odpowiadające starają się zamienić miejscami. Osoba ze środka przeszkadza im, chcąc sama usiąść.

3. Gdy osoba na środku powie "stodoła" wszystkie dzieci zmieniają się miejscami.

4. Zmieniają się miejscami osoby, których cechy wymieniamy (bądź, których dotyczą podane informacje) np.

- wszyscy, którzy mają starszego brata (młodszego, siostrę, nie mają rodzeństwa),
- wszyscy, którzy mają w domu psa (kota, rybki, chomika, itd.),
- wszyscy, którzy są dzisiaj w spodniach,
- wszyscy, którzy lubią lody, frytki, itp., wszyscy, którzy lubią się śmiać.

z chomika zuch_harcerz

  • 36 KB
  • 6 mar 13 17:34
2 strony przykładów

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Osoba z zasłoniętymi oczyma stoi w środku. Wszyscy pozostali poruszają się dookoła niej do momentu, kiedy osoba w środku powie: zaczarowany staw. Wtedy ona sama zaczyna się poruszać wśród nieruchomych postaci i dotyka twarzy pierwszej napotkanej osoby, zgadując, kto to jest. Jeśli odgadnie, zdejmuje opaskę z oczu. Jeśli nie, próbuje od nowa.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dwie osoby trzymają prześcieradło, reszta dzieli się na dwie równe grupy, które stają po dwóch stronach pionowo trzymanego koca. Gdy prześcieradło zostaje podniesione do góry, każdy ma szybko powiedzieć imię osoby stojącej naprzeciwko. Zasłona opada, uczestnicy zamieniają się miejscami i zabawa rozpoczyna się od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • 23 KB
  • 6 mar 13 17:34
Uczestnicy rysują własną wizytówkę. Przedstawiają na niej za pomocą obrazków swoje cechy charakteru lub zainteresowania, nie podpisując kartek własnym imieniem. Z tak przygotowanymi wizytówkami podchodzą do innych osób. W parach wzajemnie opowiadają o tym, co jest na ich kartkach. Po dokonaniu prezentacji wymieniają się obrazkami.
Podchodząc do następnej osoby, uczestnicy opowiadają już nie o sobie, lecz o osobie, której kartkę trzymają. Rzecz powtarza się kilkakrotnie, po czym wszyscy siadają w kręgu.
Następuje wówczas prezentacja osób, których wizytówki trzymamy w rękach. Należy przedstawić tą osobę oraz opowiedzieć o jej zainteresowaniach i tym, co chciała przedstawić.
Na zakończenie wszystkie wizytówki przyczepiamy na szarym papierze i wieszamy na ścianie tworząc „galerię osobliwości”.

z chomika zuch_harcerz

« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    99
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

99 plików
1,99 MB




wijedos859

wijedos859 napisano 2.05.2022 06:39

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności