Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sias
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Asia

widziany: 17.12.2022 11:05

  • pliki muzyczne
    210
  • pliki wideo
    90
  • obrazy
    9400
  • dokumenty
    2523

12688 plików
20,05 GB

Ukryj opis Rozwiń
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 244 KB
  • 27 sie 13 22:11
  • 346 KB
  • 27 sie 13 22:11
  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
W plastikowych kubkach umieść różne pachnące przedmioty – cynamon i inne przyprawy, ziarna kawy, kakao, truskawki etc. Przykryj kubki tak, żeby nie było widać co w nich jest.

Uczestnicy, indywidualnie lub w grupach, wąchają kubki i starają się odgadnąć co się w nich znajduje. Pomysły zapisują na kartce. Wygrywa osoba lub zastęp, który będzie miał najwięcej prawidłowych odpowiedzi.

Wariant: uczestnicy najpierw wąchają wszystkie próbki, a potem, z pamięci, zapisują w kolejności swoje pomysły.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Uczestnicy ustawiają się w dużym kole. Jedna osoba, z zawiązanymi oczami, jest śpiącym piratem. Siedzi na środku koła i pilnuje skarbu. Osoba prowadząca wskazuje jedną osobę, która podkrada się do pirata i stara się ukraść skarb. Jeśli pirat usłyszy jakiś odgłos, wskazuje w tamtym kierunku. Jeśli wskaże na skradająca się osobę, ta wraca do koła i wybierany jest następny uczestnik.
Piratem zostaje osoba, której uda się ukraść skarb.
Wariant: skarbu pilnuje dwóch piratów, ale skradają się również dwie osoby.
możesz grać w “śpiącego pirata' na zewnątrz i do wskazywania używać pistoletu na wodę.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Stojąc w kole z zawiązanymi oczami słucha z której strony podchodzą go koledzy ( po 1-2 kroki ) by go dotknąć. "Ślepy" wyklucza z gry przez wskazanie ręką tego kto podchodzi ( jeżeli dobrze usłyszał ). Jeżeli nie trafi - gra trwa dalej.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Na stole leży 6-8 czapek. Pod jedną z nich „tika" zegarek. Każdy po kolei podchodzi, nasłuchuje i w końcu musi powiedzieć pod którą. Można połączyć z grą spostrzegawczości, każąc opisać tę czapkę, pod którą zdaniem odpowiadającego, jest zegarek.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
harcerze chodzą po harcówce i szukają rozłożonych przez zastępowego przedmiotów, po znalezieniu ( ale tylko wzrokiem) podchodzą do zastępowego i zgłaszają mu "na ucho" co znaleźli.
szukanie zegarka ukrytego w harcówce " na słuch "
szukanie " po zapachu " np. krople miętowe, musztarda , ocet.
szukanie " po śpiewaku " - tzn. gdy szukający zbliża się w okolicę ukrytego przedmiotu zastęp zaczyna śpiewać głośniej piosenkę nuconą przez cały czas, a gdy jest tuż- tuż śpiewa nie słowa lecz : tra la la !

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Grupa siedzi twarzą w jednym kierunku. Prowadzący, stojący za nimi, wydaje różne dźwięki – grzechocze kluczami, pociera papierem ściernym o drewno, odbija piłkę tenisową, głośno zamyka książkę, nakręca zegar etc. Uczestnicy próbują odgadnąć co wydawało dany dźwięk i zapisują pomysł na kartce. Wygrywa osoba, która odgadnie prawidłowo najwięcej dźwięków.

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:33
Identyfikacja dźwięków – wszyscy zostają oślepieni za pomocą opasek na oczy i siadają w jednym miejscy. Prowadzący grę powoduje różne hałasy i dźwięki, drużyny natomiast mają za zadanie rozpoznać oraz zapisać jakie dźwięki usłyszeli (każdy dźwięk „odgrywany” jest tylko raz, po przesłuchaniu wszystkich uczestnikom zdejmuje się opaski. Wtedy mają czas na zapisanie rozpoznanych hałasów). Za poprawne rozpoznanie dźwięku harcerz dostaje 3 punkty, 1 punkt bonusowy, jeżeli dźwięki zapisane będą w poprawnej kolejności. Drużyna, która pierwsza odda swoją listę, dostaje kolejnych 5 punktów.

Dźwięki, jakie można wykorzystać do zabawy: odpalanie zapałki, zamykanie zamka błyskawicznego, przebijanie balonu, wlewanie wody do szklanki, darcie materiału, ostrzenie noża, flaga trzepocząca na wietrze, łamanie patyka, pompowanie, dmuchanie materaca/balonu, itp., itd.

· Identyfikacja zapachów – wszyscy są znowu oślepieni. Ustawiają się w koło lub stają w rzędzie. Każdemu z osobna prowadzący podtyka pod nos zapach, stając przy każdym chwilkę. Zapisywanie przebiega jak wyżej, punktacja jest również taka sama. Zapachy, które można wykorzystać: kawa, ocet, cebula, czosnek, mięta, pomarańcza, ziemia, zmielony igły sosnowe, żywica, dymiące polano, jajko, itp., itd.

· Identyfikacja kolegów – wszyscy znowu stają w rzędzie. Każdy po kolei przechodzi wzdłuż niego i za pomocą dotyku próbuje rozpoznać swoich kolegów, czy koleżanki. Przy każdym może zatrzymać się na 7 sekund. Po przejściu przez cały rząd dyktuje po cichu prowadzącemu kogo rozpoznał i w jakiej kolejności. Następnie staje na końcu kolejki, a zabawę rozpoczyna się znowu z przeciwległej strony. Za poprawne rozpoznanie jednego kolegi, koleżanki uczestnik dostaje 1 punkt, za rozpoznanie wszystkich (oczywiście w odpowiedniej kolejności) przyznaje się 5 punktów bonusowych.

· Nawigacja na ślepo – harcerzy dzielimy na zespoły. Stają one w rzędzie w pewnej odległości od siebie. Pierwszemu w kolejce zakłada się opaskę na oczy. Ma on za zadnie przejść 15 kroków do przodu, obrócić się w miejscu i wrócić kolejne 15 kroków. Sędzia mierzy, jak daleko od kolejki, z której wyruszał, znajduje się po zakończeniu swojego „marszu”. Po przejściu wszystkich wygrywa zespół, który po dodaniu wyników wszystkich uzyskał najmniejszą liczbę.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Rozłóż przedmioty na stole i przykryj kawałkiem materiału. Odkryj je na 15 sekund, a następnie znowu przykryj. Wymień przedmioty w jakiś sposób powiązane z przedmiotami leżącymi pod materiałem. Np. jeśli na stole były druty, powiedz o włóczce. Ustal ilość czasu jaką będą mieli uczestnicy na zapisanie na kartce tego, co leży na stole. Każda osoba dostaje jeden punkt za przedmiot wymieniony prawidłowo.

Grę zacznij z kilkoma przedmiotami, stopniowo dodając kolejne.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Na stoliku układamy kilkanaście przedmiotów (np. agrafka, spinacz, gumka, cukierek, zapałki itp.). Przykrywamy je tkaniną, aby nie było ich widać. Potem odkrywamy je na dwie minuty i uczestnicy starają się zapamiętać jak najwięcej przedmiotów. Potem zakrywamy z powrotem tkaniną a uczestnicy na kartce piszą co zapamiętali. Wygrywa osoba, która najwięcej zapamięta.

Odmiany:
- Na kartce są narysowane różne figury.
- Można robić kim specjalistyczny np. z apteczki

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Wsypać do woreczka np. 1 szt. - 20 gr, 1 szt. - 50 gr, 2 x po 2 zł, 4 x po 5 zł. Polecenie wyjąć za jednym ruchem (gestem) kwotę np. 17 zł 50 gr !
Odmiana
- to wsypać harcerzowi garść monet do kieszeni, niech przeliczy bilon używając tylko jednej ręki " zanurzonej " w kieszeni.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Słuchający staje tyłem do stojących, z zawiązaną chustką oczami. Zastępowy wskazuje kto (ilu) ma przejść głośno przez harcówkę, równym (lub różnym ) krokiem. Pytanie : - ilu nas spacerowało ? Kto z nas chodził ?

z chomika zuch_harcerz

  • 28 KB
  • 6 mar 13 17:33
polega na przygotowaniu pewnego zestawu obrazków lub przedmiotów, które pozwalamy oglądać przez 1 lub 2 minuty (zależy od ilości eksponatów), zakrycie ich i wypisanie z pamięci:

jakie to były elementy, przedmioty,

jakie były układy rysunkowe, znaki,

udzielenie odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące pokazywanych rzeczy,

ilość dobrych odpowiedzi ocenia się po: +1 pkt, złe lub nie wykazane: -1 pkt lub zero.

Oto przykłady :

1. Kim Obrazkowy - ma kilka wersji i tak:

a) pokazujemy rysunek figur geometrycznych po kolei w coraz trudniejszych układach i kompozycjach. Po obserwacji każemy narysować je.

I. Układ: " W linii"

II. Układ: "rozrzucony"

III. Układ: "połączony"

Uwaga !

W zestawie winno być minimum 10 figur. Po opanowaniu z małą ilością błędów, można zwiększyć ilość do maks. 16. Dla uatrakcyjnienia grę można przygotować (narysować) z figurami kolorowymi. KIM o układzie połączonym to przecież nic innego jak ćwiczenia przygotowawcze do zapamiętywania rysunku, mapy, zdolność kojarzenia, zapamiętywania połączeń itp.

b) figury i znaki w 2 stopniach trudności (pokazywanych kolejno) z tym, że na drugim rysunku pewne znaki przestawiamy albo opuszczamy rysując w ich miejsce inne. Znaki, symbole winny być częściowo podobne do znanych zarysów, np. trójkąta, jabłka, wideł - niektóre przypominające częściowo znane symbole jak np. : odwrócona litera Z, cyfra 8, litery b, s itd. Pozostałe zupełnie nie kojarzące się z niczym. Można niektóre pola opuścić tworząc układ pól z rysunkami i pól wolnych.

c) pokazanie 10 pocztówek znanych miejscowości - pytanie co przedstawiają i w jakiej kolejności występują miejscowości.

Odmiana: pytanie o szczegóły znajdujące się na kartach np. kolor okiennic w domu wczasowym, ilość charakterystycznych wzgórz, ilość osób na ławce w parku, kolor skafandra turysty z lewej.

d) pokazywanie rysunków znaków patrolowych (indyjskich) w zestawach po 10-12 znaków , ale opisać trzeba ich znaczenie a nie przerysowywać.

e) pokazanie ułożonych "kropek" i "kresek" alfabetu Morse'a ze specjalnie wyciętych kartonowych figur lub wykorzystując np. guziki i zapałki. Ułożone litery mogą być pojedyncze lub tworzyć wyrazy, zdania. Po obserwacji należy pisać text, znaczenie jakie odczytano z ułożeń.

f) znaki topograficzne (narysowane na kartonikach), których znaczenie należy podać.

DALSZA CZĘŚĆ W DOKUMENCIE

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Wymagane – narysowana na stole lub ziemi 9,16 lub 25 polowa plansze (liczba pól zależy od zaawansowania i wieku graczy), różne przedmioty do położenia na polach.
Przygotowanie – każdy przedmiot należy położyć na jednym z pól, tak, aby wszystkie były zajęte.
Zasady – patrol otrzymuje 30 sec by zapamiętać położenie przedmiotów.
Następnie wszystkie pola zostają oczyszczone, a przedmioty z nich zgarnięte w jedną kupkę.
Zadaniem patrolu jest jak najwierniejsze odtworzenie oryginalnego ułożenia na planszy.
Każdy prawidłowo ułożony przedmiot jest wart 1pkt, złe ułożenie to -2pkt. W przypadku równej liczby punktów rywalizujących patroli liczy się lepszy czas.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
R. Kipling w Księdze Dżungli opisał przygody małego chłopca – Kima, który uczył się obserwować w czasie gry.

Gry Kima są bardzo popularne w skautingu.

Najprostsza gra Kima może wyglądać np. tak:

* pokaż uczestnikom kartkę na której są namalowane różne przedmioty, pozwól im się przyjrzeć przez 1 minutę i schowaj ją, następnie poproś, aby odtworzyli z pamięci co znajdowało się na tej kartce

Aby utrudnić Kima można np:

* odtwarzać listę z pamięci, po pewnej przerwie, np. po grze ruchowej

* zadawać pytania dodatkowe, np. jaka data była zapisana na kartce, czy narysowany ołówek był nowy czy zatemperowany, z jakiej ręki była narysowana rękawiczka ...

Można też niby przypadkiem wysypać pudełko z rozmaitymi rzeczami, a po ich wyzbieraniu spytać uczestników jakie przedmioty leżały na podłodze.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Drużynowy pierwszej osobie z każdej szóstce podaje na ucho trudny wyraz lub krótkie zdanie.
· Zuchy mają je przekazać na ucho następnej osobie, itd. aż do ostatniej osoby, która mówi je głośno.
· Wygrywa ta szóstka, która wiadomość przekaże najlepiej.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Każda szóstka wybiera rożne zwierzęta, które wydają określony odgłos.
Każda osoba ma zawiązane chustami oczy, wszyscy rozpraszają się.
Na sygnał Brunatnej Sowy, każda osoba porusza się naokoło wydając odgłosy swoich zwierząt.
Każda szóstka zbiera się razem sama- wg odgłosów.
Pierwsza, która w komplecie stanie w prostej linii jest zwycięzcą.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Jeden z harcerzy ma zawiązane oczy. Jego zadaniem jest poznać po głosie, np. dźwięku „a”, pozostałych członków zastępu.

Wygrywa ten, kto rozpozna więcej osób.
Dla utrudnienia można zmieniać brzmienie głosu.
Można również ustalić że jeżeli dana osoba odgadnie czyj to głos to zgaduje osoba, której głos został rozpoznany.
Jeżeli nie odgadnie to można ustalić że coś rysuje bądź pisze literę wcześniej ustalonego wyrazu.
Gra kończy się gdy wyraz bądź rysunek będzie gotowy.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Trzymający ręce z tyłu dotyka opuszkami palców ( nie obejmując ! ) jakiś przedmiot podsuwany przez zastępowego - należy narysować ( nie odpowiadać ! ) przedmiot

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:33
Na środku pokoju znajduje się taca przykryta obrusem, pod którym leży 8 różnych skarbów. Na znak drużynowej jedna harcerka z każdego zastępu biegnie do tacy, wkłada rękę pod obrus i stara się przez dotyk rozpoznać co to jest. Wraca do zastępu i rysuje na planszy to co wyczuła ręką. Nie może powiedzieć co to było, może tylko odpowiadać na pytania koleżanek „tak” lub „nie”. Kiedy zastęp rozpozna rysowany przedmiot, następna harcerka biegnie do tacy i stara się rozpoznać następną rzecz. Wraca do zastępu, rysuje i.t.d., aż do momentu kiedy 8 przedmiotów znajdzie się na planszy zastępu.
Wygrywa zastęp, który pierwszy skompletuje kolekcję z tacy.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Liczba uczestników: dowolna liczba zespołów o jednakowej ilości zawodników.
- Potrzeba: po jednym krześle dla każdej drużyny, kartce i kredce lub flamastrze, chusty do zasłonięcia oczu.
- Przebieg gry: zawodnicy stają w zespołach, pierwszej osobie zawiązujemy oczy, jej zadaniem jest dojść do krzesła i narysować jedną linię tworzącą domek, teraz może zdjąć chustę i wrócić do zespołu podając chustę pierwszej osobie idzie na koniec. Teraz wyrusza następna osoba, dzieci stojące w szeregu podpowiadają jak ma iść do krzesła, rysuje następną linię tworzonego domku i wraca. Gra toczy się, aż wszyscy narysują swoje linie.
- Wygrywa ten zespół, który narysował najładniejszy domek.

z chomika zuch_harcerz

  • 19 KB
  • 6 mar 13 17:33
Wyszukać różnicę na dwóch pozornie identycznych rysunkach

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Jedna osoba w kole śpiewa inną piosenkę niż wszyscy. Dziecko chodząc poza kołem stara się go zlokalizować, klepie go w ramię i ucieka okrążając koło starając się wejść w opuszczone miejsce.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
każdy zespól ustawia się w szeregu.
Jego lider wychodzi przed szereg jakieś 7m i rzuca piłkę każdemu po kolei w swoim szeregu.
Każdy, kto złapie piłkę odrzuca ją powrotem i siada.
Zespół, którego członkowie jako pierwsi wszyscy usiądą wygrywa

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Słuchający staje tyłem do stojących, z zawiązaną chustką oczami. Zastępowy wykonuje kilka czynności np. ostrzy nóż, struga ołówek, czyści buty. Należy odgadnąć : - co robiłem ?

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Przygotowujemy 6 pudełek zapałek o różnym ciężarze. Należy ułożyć je w kolejności wagi wzrastającej ( lub malejącej). Albo wybrać dwa pudełka równoważące ciężar jednego trzymanego w drugiej ręce. Pudełka muszą być oznaczone kolorem lub numerami, z zastępowy musi znać ich dokładne ciężary.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:33
Grupa, trzymając się za ręce, tworzy łańcuch od najzimniejszych do najcieplejszych rąk.

Każdy musi znaleźć sobie takie miejsce, w którym osoba po lewej stronie będzie miała trochę zimniejsze, a po prawej trochę cieplejsze ręce.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:33
Powieś prześcieradło na drzwiach i skieruj na nie silne światło. Jeden zastęp wychodzi za drzwi. Na znak, jedna osoba z zastępu przechodzi między prześcieradłem, a światłem. Może zmienić swój styl chodzenia, ale nie może dokonywać żadnych innych zmian. Uczestnicy, którzy zostali w pomieszczeniu próbują odgadnąć imię osoby przechodzącej za prześcieradłem.

Wariant: przynieś pudło ze starymi ubraniami tak, żeby uczestnicy mogli się przebrać

z chomika zuch_harcerz

  • 34 KB
  • 6 mar 13 17:33
dużo przykładów

z chomika zuch_harcerz

« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    30
  • obrazy
    2
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

32 plików
1,24 MB




wijedos859

wijedos859 napisano 2.05.2022 06:39

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności