Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sias
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Asia

widziany: 17.12.2022 11:05

  • pliki muzyczne
    210
  • pliki wideo
    90
  • obrazy
    9400
  • dokumenty
    2523

12688 plików
20,05 GB

Ukryj opis Rozwiń
  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dzieci siedzą w kole, prowadzący daje kłębek włóczki i prosi, aby kolejno przerzucały kłębek do tych osób, które najbardziej lubią (przerzucając włóczkę do siebie dzieci rozwijają kłębek).Dziecko rzucając włóczkę mówi: rzucam kłębek do Iwony. Gdy włóczka kończy się można zaobserwować więź łączącą poszczególne osoby w formie splecionej pajęczynki.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
Osoba prowadząca proponuje, by każdy uczestnik napisał ogłoszenie, w którym zareklamuje się jako przyjaciel (maksimum 25 słów). Ogłoszenie winno być napisane w taki sposób, by było jasne, dlaczego właśnie tę, a nie inną osobę ktoś chciałby mieć za przyjaciela. Po włożeniu ogłoszeń do torby każdy po kolei wyciąga jedno, czyta je głośno i stara się zgadnąć, kto je napisał. Potem objaśnia, co mu pomogło odgadnąć autora.
WARIANTY:
- można zareklamować siebie jako rodzica, nauczyciela, ucznia, brata czy siostrę, ukochanego itp.
- można napisać duże ogłoszenie w formie plakatu, a także ogłoszenia dla innych osób,
- można narysować ilustrację, albo komiks do swojego ogłoszenia.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Jedna osoba wychodzi, a pozostali ustalają zasadę, według której będą odpowiadać na pytania. Po powrocie "nieobecny" zadaje uczestnikom pytania dotyczące ich samych i słuchając odpowiedzi musi odgadnąć zasadę, według której odpowiadają.

Zasady mogą być łatwe i trudne, w zależności od wieku i doświadczenia uczestników. Mogą być one wizualne - np.: "podrap się w głowę, zanim odpowiesz" - lub strukturalne - np.: "każda odpowiedź zaczyna się na następną literę alfabetu.

Inne przykłady:
- Odpowiadasz na pytanie tak, jakbyś był osobą po twojej prawej stronie.
- Wszystkie dziewczyny kłamią, a chłopcy mówią prawdę.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dobieranie się dwójkami. Jedna osoba usiłuje być poważna i nawet nie uśmiechać się. Partner ma za zadanie ją rozśmieszyć. Kiedy to mu się uda, partnerzy zamieniają się rolami.
WARIANT: Można spróbować rozzłościć partnera, ale bez osobistych komentarzy czy fizycznej przemocy. Należy to potem omówić.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
- Uczestnicy stają w kręgu. Każdy po kolei:

- wymienia swoje imię oraz pokazuje charakterystyczny gest,
- wymienia swoje imię oraz pokazuje pantomimicznie, co lubi robić,
- wymienia swoje imię oraz przedstawia pantomimicznie swoje ulubione zwierzę,
- wymienia swoje imię oraz wydaje jakiś zabawny dźwięk.

Za każdym razem grupa powtarza imię, ruchy lub dźwięk danej osoby.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:34
Mój Prawy Sąsiad (MPS)



Zabawa najlepiej wychodzi gdy do grupy, która już się w to bawiła dołączają się nowe osoby nie znające zabawy.



Zasada zabawy:

Jedna osoba wychodzi, a pozostali ustalają zasadę, według której będą odpowiadać na pytania. Po powrocie "nieobecny" zadaje uczestnikom pytania dotyczące ich samych i słuchając odpowiedzi musi odgadnąć zasadę, według której odpowiadają.

Zadawane pytania mogą być łatwe i trudne, w zależności od wieku i doświadczenia uczestników.


ZASADA udzielania odpowiedzi na zadawane pytania

Odpowiadasz na pytanie tak, jakbyś był osobą siedzącą po twojej prawej ręce.


Odmiana: MLS czyli mój lewy sąsiad.



Utrudnienie: na pytania odpowiadamy zawsze z przeskoczeniem jednej osoby – przykład; w grupie siedzą naprzemiennie 1chłopak, 1dziewczyna, 2chłopak, 2 dziewczyna, 3 chłopak. Na pytanie zadane 1chłopakowi „czy ma on na sobie spódnicę” pada odpowiedź – rzucając szybie spojrzenie w pamięć – NIE bo 2chłopak jest ubrany w spodnie itd. Ważnym w grze jest by na zadane pytania odpowiadać szybko nie parząc na osobę o której właśnie się mówi w celu sprawdzenia np. czy on ma spódnicę czy spodnie.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:34
Do gry gromadzimy uczestników i pozwalamy im "mieszać" się chodząc w różnych kierunkach mówiąc Mingle (bardzo szybko). Oznacza to mniej więcej tyle, co wymiana. JAK???. No i właśnie na wymianie słów polega zabawa, gdyż na dźwięk gwizdka, którego używa prowadzący uczestnicy muszą połączyć się w grupy, których liczebność określa ilość sygnałów. Na przykład 5, 2, 10, 30 gwizdnięć gwizdka lub fletu. W tak uformowanych grupach uczestnicy odpowiadają na zadanie przez prowadzącego pytania np. ile czasu zajęła Ci podróż do tego kraju, ile masz rodzeństwa, co lubisz jeść, jak długo jesteś w skautingu. Po kilku minutach uczestnicy znów chodzą przemieszani krzycząc Mingle, mingle... i na dźwięk gwizdka formują kolejne grupy.
. Zabawa jest dobra do wykorzystania na samym początku integracyjnego wieczoru, choć później można odpowiednio zmodyfikować pytania i na pewno też będzie ciekawa.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Każda osoba ma narysować "mapę drogową" swojego dotychczasowego życia, począwszy od narodzin aż do dnia dzisiejszego. Na "mapie" powinny być widoczne dobre miejsca, a także drogi "otwarte", postoje z pięknym widokiem itp. Powinny być tam też złe miejsca - wyboje, dziury, szpitale, roboty drogowe. Trzeba zaznaczyć także przeszkody, objazdy, przebudowy oraz główny kierunek dzisiejszej trasy. Warto porównać "trasę" swojego dotychczasowego życia z wyobrażaną "trasą" w przyszłości, z celami, jakie się stawia. Jak można je osiągnąć?

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
Uczestnicy rozchodzą się po sali. Prowadzący wypowiada jakąś liczbę (np.: pięć), a uczestnicy starają się jak najszybciej utworzyć kręgi złożone z pięciu osób, chwytając się za ręce. Jeśli ilość ludzi w grupie nie dzieli się przez pięć i zostaną jakieś osoby - niech też utworzą ze sobą krąg. Kiedy grupy są gotowe, prowadzący wypowiada następne liczby (np.: dwa lub dwadzieścia pięć) i uczestnicy łączą się w nowe grupy. Grupy mają być mieszane: chłopcy i dziewczęta, nauczyciele i uczniowie razem itd.
WARIANTY:
Można to robić:
- z zamkniętymi oczami,
- w całkowitej ciszy,
- bardzo powoli,
- tak głośno, jak to tylko możliwe,
- według innych określeń, np. po dziecinnemu, jakby się było rozdrażnionym itp.
Warto na końcu omówić to ćwiczenie: czym kierowałeś się, łącząc się w takie, a nie inne grupy.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Uczestnicy ustawiają się w dwóch szeregach twarzami do siebie, na odległość wyciągniętej ręki. Jedna osoba kładzie się na podłodze. Uczestnicy podnoszą ją ponad głowy i powoli posuwają do przodu, od początku łańcucha. Na zakończenie opuszczają ją i kładą na podłodze. Najlepiej, gdy osoba ta jest zrelaksowana i ma zamknięte oczy.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dzieci dobierają się w pary. W czasie zabawy każda para wykonuje polecenie prowadzącego dotykając się różnymi częściami ciała.

Na hasło "Ludzie do ludzi!"- następuje zmiana partnera.

Osoba prowadząca również może się zmienić.


Polecenia:

Prawa dłoń wita prawą dłoń.

Prawe kolano wita prawe kolano.

Prawy policzek wita prawy policzek.

Ludzie do ludzi!

Brzuch wita brzuch.

Plecy witają plecy.

Czoło wita czoło.

Ludzie do ludzi!

Lewy łokieć wita lewy łokieć.

Lewe biodro wita lewe biodro.

Lewy kciuk wita lewy kciuk.

Cel: Nawiązywanie bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami, utrwalanie orientacji w schemacie ciała z uwzględnieniem stron(prawej, lewej).



Wersja:

Ludzie do ludzi
Wszyscy dobierają się w pary. Osoba, która nie ma pary, kontroluje wykonanie i kieruje pracą zabawy mówiąc np.: nos do nosa lub plecy do pleców, czy ręka do nogi itp. Kiedy mówi: ludzie do ludzi, każdy zmienia partnera (łącznie z osobą wydającą polecenia). Osoba, która zostanie bez pary, prowadzi zabawę dalej.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:34
Stajemy lub siadamy w kręgu i prowadzący prosi wszystkich uczestników, żeby pomyśleli o jakimś przedmiocie, który mógłby ich w jakiś sposób określić, a jest na tyle mały i nie groźny, że nie baliby się zamknąć go w dłoni. Następnie uczestnicy wymieniają po kolei jakie przedmioty mają w dłoniach, a prowadzący zapisuje je na arkuszu papieru. Kolejnym wyzwaniem jest zadanie przekazania swojego przedmiotu kilku osobom prosząc o podanie imienia np.. Mam na imię Zbyszek i trzymam w dłoni mały kamyk, który chciałbym Ci przekazać... Druga osoba odpowiada tym samym, przejmuje nowy przedmiot i wymieniamy się dalej. Po kilku minutach prowadzący prosi o powrót do kręgu i pozostanie w parze z ostatnią osobą, z którą się wymienialiśmy. Zanim zaczniemy pracę w pacach prowadzący prosi uczestników o podanie nazw przedmiotów, które obecnie mają w dłoniach i co ciekawe nawet w małej grupie zdarza się, że kilka przedmiotów "zginęło", a kilka mamy podwójnie. Śmiejcie się, ale przepływ informacji, albo kiepska pamięć powodują, że często jesteśmy nieskuteczni w przekazywaniu informacji także na szczeblu organizacji,
W parach uczestnicy są proszeni o wyjaśnienie dlaczego wybrali akurat taki przedmiot, a nie inny, a druga osoba powinna zapamiętać trzy najważniejsze rzeczy, po czym następuje ogólna prezentacja.
. Jest to miły, choć dość refleksyjny wstęp do dalszych zajęć i na pewno uda się Wam dostosować go do Waszych potrzeb. Polecam gorąco.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Ustawiamy krzesła w bardzo ciasnym kręgu, każdy staje na swoim krześle. Osoba prowadząca wskazując na jedno krzesło wyznacza umowny początek kręgu. Zadanie polega na tym, aby wszyscy uczestnicy ustawili się na krzesłach wg. wzrostu. Wolno przemieszczać się tylko po krzesłach, nie wolno dotykać podłogi.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Uczestnicy siadają w kręgu na podłodze, jedna osoba wychodzi za drzwi. Gdy jest na zewnątrz, reszta podaje sobie nawzajem piłkę. Kiedy osoba chce wrócić, musi zapukać trzy razy i wejść możliwie najszybciej po trzecim zapukaniu. Ten, kto w danym momencie w posiadaniu piłki, musi ją natychmiast schować u siebie lub w pobliżu. Celem osoby, która weszła, jest zgadnąć kto ma piłkę i gdzie ją ukrył.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Grupa kuca razem. prowadzący zaczyna mruczeć - uczestnicy mu wtórują, potem - powoli podnosząc głos - wstają. Na koniec wszyscy wyskakują do góry i krzyczą razem. Ćwiczenie powtarza się tak, aby wszyscy naprawdę głośno krzyknęli.
WARIANTY:
Można dodać wyrazy lub dźwięki, wybrane przez grupę przed ćwiczeniem.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dzielimy się na dwie drużyny. Jedna drużyna to kury, druga koguty. Obie drużyny oddzielamy linią i ustalamy linie końcowe obydwu drużyn. Gdy prowadzący krzyknie kury to kury gonią koguty aż do wyznaczonej wcześniej linii i na odwrót. Kto zostanie złapany przechodzi do przeciwnej drużyny.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Grupa siedzi rozproszona po całym pokoju. Osoba A wychodzi. W tym czasie uczestnicy zmieniają swoje miejsca i jedna osoba (B) chowa się. Osoba A wraca i w ciągu 30 sekund musi zgadnąć, kogo nie ma. Jeśli zgadnie - dostaje nagrodę, jeśli nie - dostaje ją B.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Wszyscy siedzą w kole, osoba prowadząca wymienia jakąś grupę ludzi, np. miłośnicy psów, okularnicy, palacze, sportowcy itp.
Osoby, które czują się członkami tych grup, wstają i robią mały krok w kierunku środka koła. Przy wymienianiu każdej kategorii ludzi poszczególni uczestnicy albo stoją nieruchomo, albo posuwają się krok po kroku do środka. Zabawa kończy się, gdy ktoś dotrze do centrum koła.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
Należy usiąść spokojnie, bez słów, rozejrzeć się po pokoju i wybrać sobie jeden przedmiot, a następnie wyobrazić sobie, że się nim jest. Uczestnicy gry nazywają trzy cechy wybranego przedmiotu (np.: jestem butem; jestem ciepły, miękki i wygodny). Podczas przechadzki po pokoju podają rękę innym i przedstawiają się w taki właśnie sposób. Potem siadają i zastanawiają się, czy cechy wybranego przedmiotu mogłyby charakteryzować ich samych.
W miejsce nazwy przedmiotu wstawiają swoje imię i podczas kolejnej przechadzki po pokoju przedstawiają się ponownie: mam na imię Zosia, jestem ciepła, miękka i wygodna.

z chomika zuch_harcerz

  • 126 KB
  • 6 mar 13 17:34

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
Grupa lub osoba prowadząca decyduje, co będzie poddawane ocenie. Może to być:
staranność - niestaranność
zapał do szkoły - niechęć do szkoły
smakoszostwo - niewybredność w jedzeniu
skąpstwo - rozrzutność
zapalony oglądacz TV - osoba nigdy nie oglądająca TV
osoba nie potrzebująca przyjaciół - potrzebująca dużego grona przyjaciół
osoba podejmująca decyzje - unikająca podejmowania decyzji
osoba kłótliwa - zgodna
konformista - indywidualista itp.
Jedną stronę pokoju zajmują osoby opowiadające się za ekstremalnym punktem widzenia z jednej strony (np. skąpstwo), a drugą osoby reprezentujące skrajnie odmienne stanowisko (rozrzutność). Każdy zajmuje określone miejsce na sali zgodnie ze swoim punktem widzenia na daną wartość. Można również zajmować miejsce pośrodku. Te deklaracje są punktem wyjścia do późniejszej dyskusji. Nie wolno krytykować niczyjego wyboru.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:34
Prowadzący podaje swoje imię i jakąś informację o sobie, a następnie rzuca piłkę do kogoś innego. Zadaniem tej osoby jest powtórzyć to, co usłyszała np. Jarek lubi boks oraz podać swoje imię i jakąś swoją cechę, a potem rzucić piłkę do wybranej osoby.

z chomika zuch_harcerz

  • 23 KB
  • 6 mar 13 17:34
Ustawiamy uczestników w dwóch szeregach, jeden za drugim. Każde uczestnik kładzie dłonie na ramionach stojącego przed nim i cofa się jak najdalej do tyłu, ale nie puszczając ramion osoby poprzedzającej. W obu szeregach dzieci stoją w pozycji jeden za drugim z opuszczonymi rękami. Na sygnał (gwizdek) pierwsze dziecko biegnie wzdłuż szeregu na jego koniec. Klepie w ramię poprzedzające je dziecko, wykrzykując jego imię. Każde następne dziecko robi to samo, a jeśli ta gonitwa dotrze do pierwszego dziecka stojącego w rzędzie i zostanie wykrzyknięte jego imię, zabawa rozpoczyna się od nowa. Ćwiczenie trwa do momentu, gdy wszystkie dzieci wezmą udział w gonitwie. Wygrywa ten zespół, który bezbłędnie je wykona, czyli nie pomyli się w wykrzykiwaniu imion dzieci poprzedzających, oraz zrobi to jak najszybciej.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Uczestnicy siadają w parach naprzeciw siebie. Jedna osoba próbuje poznać twarz partnera, przyglądając się jej i badając ją dotykiem. Prowadzący zaleca, aby robić to delikatnie. Następna osoba, która poznawała twarz, zamyka oczy i musi odnaleźć swojego partnera w
całej grupie. Potem następuje zamiana w dwójkach.
WARIANTY:
Obaj partnerzy mają zamknięte albo zasłonięte oczy i muszą odnaleźć się w tłumie.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:34
”Dookoła wciąż wędruję, wszystkich zapytuje, czy pani jest rada ze swego sąsiada?”
a) Owszem, owszem jestem rada, ze swego sąsiada. Proszę dalej iść i pukać, miejsca sobie szukać.
b) Nie, nie jestem rada ze swego sąsiada.
„Zaraz biedzie zaradzimy i sąsiada zamienimy. Powiedź kogoś widzieć rada na swego sąsiada”
Wymienione dzieci zmieniają miejsca a prowadzący zabawę tez próbuje zająć wolne miejsce.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dzieci siedząc w kręgu wymawiają głośno swoje imiona i podając do nich nazwę ulubionej zabawki rozpoczynającej się na tą samą literę co imię np. Bartek - balon, Krysie - klocki

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:34
1. Burza mózgów - wszystkie możliwe cele istnienia w grupie. Ktoś zapisuje je na tablicy (powinno ich być bardzo dużo).
2. Każdy powód zapisany jest na dwóch kartkach.
3. Karty są mieszane i każdy gracz dostaje po 6 kart.
4. Gracze swobodnie wymieniają się kartkami, aż zostaną im w ręku trzy z najważniejszymi dla nich celami.
5. Po wymianie wszyscy siadają w kręgu i mówią, jakie trzy karty mają w ręku i dlaczego wybrali właśnie te.
6. Wybrane kartki są porównywane z listą zapisaną na tablicy; cele, które zostały wybrane są podkreślone. Można dodawać nowe.

z chomika zuch_harcerz

  • 23 KB
  • 6 mar 13 17:34
Dzieci siedzą po turecku w kole z zamkniętymi oczami. Prowadzący budzi dziecko siedzące po jego prawej stronie. Budzenie odbywa się w delikatny sposób, określony przez prowadzącego, np. stukanie palcami po ramionach, głaskanie policzka, dotkniecie nosa, pogłaskanie po głowie itp. Osoba dotknięta otwiera oczy i tym samym sposobem budzi następne dziecko po swojej prawej stronie.

z chomika zuch_harcerz

  • 30 KB
  • 6 mar 13 17:34
Wprawdzie harcerze hazardem się z założenia pewnie nie parają, ale mogę Was zapewnić, że takie starszoharcerskie BINGO jest raczej niegroźne. Uczestnicy gry dostają nieco zmodyfikowany arkusz do gry w Bingo (16 kwadratów na kartce A4) i cos do pisania. Na arkuszu w każdym kwadracie są pytania w dwóch językach - na przykład:
. znajdź kogoś kto jest w harcerstwie dłużej niż 10 lat
(w starszoharcerskim gronie nie powinno to być problemem),
. poza tym znajdź osobę urodzoną w tym samym miesiącu, co Ty,
. znajdź kogoś, kto ma srebrną odznakę ratownictwa,
. znajdź kogoś, kto skacze na spadochronie,
. znajdź kogoś kto wie co to jest HROŚ,
. znajdź kogoś kto itp.

W zależności od grona, w jakim gramy arkusze trzeba nieco zmodyfikować, a uczestnicy pytając się nawzajem o podane kwestie zbierają podpisy innych uczestników zabawy (tylko jeden podpis od jednej osoby) i w ten sposób się poznają.
Kiedy zakończą wszyscy siadają w kręgu i można przejść do kolejnej zabawy.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:34
Każdy uczestnik nadmuchuje balon i przywiązuje go do kostki u nogi. Zadanie polega na tym, aby stanąć na balonie innej osoby i jednocześnie nie pozwolić na zniszczenie swojego. Zabawa trwa, dopóki nie pękną wszystkie balony. Omówienie zabawy powinno uwzględniać odczucia uczestników związane z niszczeniem ich własności i wchodzeniem na ich terytorium psychologiczne.

z chomika zuch_harcerz

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    99
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

99 plików
1,99 MB




wijedos859

wijedos859 napisano 2.05.2022 06:39

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności