Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Kulawy wyścig.doc

sias / zuchy / formy pracy / gry i ćwiczenia / Konkurencje / Kulawy wyścig.doc
Download: Kulawy wyścig.doc

20 KB

0.0 / 5 (0 głosów)
Harcerze ustawiają się w rzędach. W odległości kilku, np. 15 kroków od nich ustawiony jest znak mety. Pierwsi harcerze stojący w rzędach zaczynają wy­ścig biegnąc do mety na czworaka z uniesioną jedną nogą do góry. Następny harcerz z zespołu, zastępu rozpoczyna swój bieg w ten sam sposób, dopiero gdy jego poprzednik dobiegnie do mety i wróci. Wygrywa ta grupa, która pierwsza wykona zadanie.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Ustalamy trasę wyścigu i wyznaczamy start i metę oraz punkt zwrotny. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje balonik, który musi na dany znak przeprowadzić od linii startu do mety, ale wolno go posuwać tylko za pomocą kijka lub innymi technikami wcześniej wśród zawodników ustalonymi. Liczy się uzyskany czas.
Zasady – każdy zespół stara się jak najdłużej utrzymać swój balon w powietrzu, utrudniając to jednocześnie drugiej drużynie. Balony nie mogą być chwytane w dłonie, można w nie jedynie uderzać, ewentualnie kopać je.Drużyna, której balon spadnie na ziemię, lub pęknie, opuszcza plac zabawy.
Szóstki stają w szeregach,( biorą się z ręce tak aby każdy trzymał osobę przed i za sobą) w sporej odległości od siebie, aby w czasie gry nie przeszkadzać sobie nawzajem. Na sygnał gwizdka szóstkowi zaczynają się szybko obracać wokół własnej osi pociągając za sobą następnych tak, aby powstała skorupa ślimaka. Wygrywa najszybszy zespół.
Ustaw zastępy jak do sztafety. Po drugiej stronie pomieszczenia stoi pudełko z wiadomościami. Na znak prowadzącego, jedna osoba podbiega do pudełka, wyciąga jedno słowo i wraca z nim do lidera. Kiedy dobiegnie, następna osoba biegnie do pudełka i czynność powtarza. Zastępowy stara się ułożyć słowa w wiadomość, zapisuje je na kartce. Wiadomość zawiera zadanie takie np.: “kiedy rozszyfrujesz wiadomość, zapiszesz na kartce, włóż słowa oraz ołówek do pudełka i dostarcz do mnie” Wygrywa grupa, która jako pierwsza zbierze słowa, rozszyfruje wiadomość i wykona zadanie.
Dwie drużyny. Każdy ma balon. Na sygnał startu pierwszy uczestnik biegnie i w biegu nadmuchuje balon. Kończąc bieg musi z rozmachem siąść na balonie na swoim miejscu, by balon pękł. Dopiero wtedy następna osoba startuje do biegu.
Zastępy ustawione są jak do sztafety. Naprzeciwko każdego zastępu, w odległości około 3 metrów, przyklejona jest do ściany duża kartka papieru. Obok niej, na ziemi lub na krześle, leżą mazaki. Poproś zastępy o zilustrowanie dobrze znanej historii, programu telewizyjnego czy świąt, takich jak Święta Bożego Narodzenia czy Nowy Rok. Na znak prowadzącego, pierwsza osoba z każdej grupy podbiega do ściany, bierze mazak i rysuje jedną część ilustracji. Po tym zostawia mazak, biegnie do swojej grupy i dotyka, jak w czasie sztafety, pierwszą osobę z rzędu. Wtedy biegnie następna osoba i domalowuje swoją część. Drużyna, która skończy najwcześniej, otrzymuje nagrodę za szybkość. Specjalna nagroda przyznawana jest drużynie, która najlepiej wykonała swój rysunek.
Długopis przywiązujemy sznurkiem do paska od spodni (lub szlufki) na plecach - tak, aby długopis wisiał 10 cm nad butelką. Na hasło "Start" kucając należy jak najszybciej umieścić długopis w butelce
Uczestnicy ustawiają się w zastępach jak do sztafety. Pierwsza osoba z zastępu biegnie na drugi koniec pomieszczenia, podnosi sucharka i zjada go. Po tym stara się zagwizdać. Następnie biegnie do linii startu, dotyka osoby stojącej jako pierwsza.
Wszyscy członkowie zastępu stoją w rzędzie i mają związane jedną liną nogi w ten sposób, że lewa noga jest przywiązana do lewej nogi poprzednika, zaś prawa do prawej. Zadaniem grupy, zastępu jest w jak najszybszym czasie pokonać wcześniej przygotowany tor przeszkód lub trasę od – do np. długość boiska szkolnego lub korytarz w szkole.
2 rzędy , dziewczęta poprzedzielane chłopcami. Osobie pierwszej malujemy szminką koniec nosa. Poprzez pocieranie nosów trzeba jak najdalej pociągnąć ślad szminki w rzędzie.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności