Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sias
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Asia

widziany: 7.11.2024 11:11

  • pliki muzyczne
    202
  • pliki wideo
    96
  • obrazy
    8937
  • dokumenty
    2489

12185 plików
19,83 GB

Ukryj opis
  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Harcerze mają zasłonięte oczy i są w zastępach powiązani za kostki jednej nogi przy pomocy długiej linki. Na końcu węża przywiązany jest zastępowy, który nie ma zasłoniętych oczu. Ruch węża koordynuje zastępowy. Na terenie rozmieszczone są w różnych miejscach przedmioty, które wąż musi pozbierać. Gdy wszystkie wyzbiera wraca na metę. Liczy się czas wykonania.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Uczestnicy stają bardzo blisko siebie, tak, że dotykają się ramionami. Pierwszy zawodnik każdej z grup dostaje kłębek sznurka. Na sygnał, trzymając koniec sznurka, posyła go do sąsiada,. Kłębek podawany jest od gracza do gracza. Kiedy dotrze do końca sztafety, jest posyłany z powrotem za plecami.

Wygrywa grupa, która pierwsza owinie się sznurkiem.

Konkurencja druga – rozwiązać się zwijając sznurek.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:37
Wymagane – słupek, kij, lub jakiś znacznik na zespół, kratki z zadaniami: skoki na lewej nodze, skoki na prawej nodze, skoki zajęcze, czołganie się, chód z dłońmi na kostkach, podskoki w przysiadzie, chód tyłem, bieg, chód z harcerzem na rękach, pajączki, raczki, itd., itp.


Zasady – zespoły ustawiają się w rzędzie na linii startu. Ok. 70-90m od niej stoją słupki dla każdego zespołu. pierwszy harcerz losuje kartkę, odczytuje ją i przebywa trasę do słupka i powrotem w wyznaczony na niej sposób. Kolejny w kolejce może odczytać co jest na kartce dopiero po klepnięciu powracającego z trasy kolegi. Pierwszy zespół otrzymuje 5 punktów, drugi 3, trzeci 1. Za każdy upadek na trasie odejmuje się jeden punkt.

Uwaga! – przed rozpoczęciem zabawy należy wytłumaczyć dokładnie jak wygląda dane zadanie, tak by nie było niepotrzebnych nieporozumień.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Szóstki ustawiają się w rzędach na linii startu.

Pierwsze zuchy w rzędach układają sobie balonik między kolanami.

Na sygnał zuchy skokami obunóż, tak aby balonik nie wypadł, poruszają się do półmetka.

Jeśli balonik wypadnie, to zuch musi zatrzymać się, cofnąć trzy kroki, włożyć balonik między kolana i kontynuować skoki.

Po minięciu linii półmetka bierze balonik w ręce i biegiem wraca na linię startu, gdzie przekazuje balonik następnemu zuchowi.

Tak kolejno wszystkie zuchy z szóstki, skokami kangura, pokonują bieg z balonikiem.

Wygrywa szóstka, której zuchy najszybciej ukończą sztafetę.

Jeśli w którejś szóstce jest mniej zuchów, pierwsi muszą pokonać bieg po raz kolejny.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
1. Dla każdego zawodnika przygotowana butelka i dwanaście 30 cm kawałków sznurka. Na sygnał zawodnicy posługując się tylko jedną ręką starają się włożyć sznurki do butelki.
2. Długi sznurek jest w butelce. Kto szybciej go wyciągnie?

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Zabawa polega na tym, że jedna osoba trzyma skakankę za jeden koniec i rozkręca (najlepiej tak by drugi koniec latał tuż nad ziemią - nie bardzo wysoko) pozostali uczestnicy zabawy ustawiają się do dokoła kręcącego i stara się przeskoczyć skakankę, kto nie przeskoczy, "skusi", ten kręci skakanką.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:37
Praca nad umiejętnością szacowania odległości w lesie.
Przed zajęciami zmierz odległość między jednym punktem wyjściowym, a charakterystycznymi punktami takimi jak płot, krzaki, brama, huśtawka etc.
Uczestnicy podzieleni są na grupy. Prowadzący oświetla jeden z charakterystycznych punktów na około 30 sekund, a zadaniem grupy jest oszacowanie odległości. Grupa, która będzie najbliżej prawidłowej odpowiedzi, otrzymuje jeden punkt. Jeśli uda jej się pomylić o mniej niż 10%, dostaje dodatkowy punkt.
Wygrywa grupa, która zdobędzie najwięcej punktów.
Potrzebujesz:
– mocną latarkę lub reflektor
– kartki i coś do pisania
– stworzoną wcześniej listę odległości

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Wymagane – wiadro pełne wody na zespół, kij, pachołek, lub inny znacznik na zespół.
Zasady – należy narysować linię startu i 100-130 m od niej ustawić pachołek. Każdy zespół ustawia się w rzędzie. Na sygnał pierwszy z każdego rzędu biegnie z wiadrem do pachołka, za którym zawraca do linii startu. Tam podaje wiadro koledze z zespołu. Takich okrążeń jest 10, po nich następuje podliczenie punktów.
Pierwszy zespół otrzymuje 15 punktów, drugi 10, trzeci 6, czwarty 3. zespoły otrzymują minus 3 punkty za każdy 2.5 cm ubytek wody z wiadra. Zespół, który będzie miał najwięcej wody otrzymuje 5 punktów bonusowych.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- zapałki
- sznurek
- stoper
Konkurencja polega na nazbieraniu chrustu, rozpaleniu ogniska nad którym rozpięty jest sznurek, który ulegnie przepaleniu po uzyskaniu odpowiedniej wysokości ognia z ogniska, co będzie oznaczało zwycięstwo.
Przepalony sznurek może, np. uruchomić odpowiedni mechanizm startowy np. dźwięk i upoważniać do rozpoczęcia jakiejś konkurencji, czy serii konkurencji dla danego zespołu. Doskonała zabawa umożliwiająca wykazanie się dobrą organizacją współdziałania zespołu, umiejętności ułożenia i rozpalenia ogniska /prozaiczne czynności a jednak często sprawiają trudności/.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Dwie osoby siedzą na krzesłach naprzeciw siebie tak by stykały się kolanami. Po prawej stronie każdego krzesła określona ilość klamerek. Zawiązujemy dzieciom oczy – muszą jak najwięcej klamerek wpiąć przeciwnikowi w nogawki spodni.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Prowadzący dzieli drużynę na dwie grupy, I grupa stwarza słonia, ustawiając się jeden za drugim w pozycji zgiętej, a II grupa jest osobami skaczącymi na słonia. Osoby z II grupy po kolei skaczą na słonia.
Gra kończy się, gdy osoby skaczące spadną ze słonia lub słoń nie wytrzyma ciężaru i złamie się, po przegranej rozgrywce następuje zmiana.
DLA PROWADZACYCH GRA NAPRAWDĘ NIEBEZPIECZNA ALE BARDZO FAJNA, UWAŻAĆ NA GŁOWY OSÓB STOJĄCYCH W SŁONIU, POWINNY BYĆ POCHYLONE, A SŁOŃ ŚĆIŚNIETY.
Grę można realizować tylko na miękkim terenie (piasek, materace na sali, itp.) oraz TYLKO z harcerzami starszymi i wędrownikami.

z chomika zuch_harcerz

  • 28 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:


- słomki - takie przez które pije się soki
- 5 kartek papieru
- 2 stoły
- stoper
Stoły ustawiamy 5 metrów od siebie. Na jednym kładziemy 5 kartek. Należy jak najszybciej przenieść kartki na drugi stół. Przenosi się je słomką - dotykając końcem słomki kartkę i wciągając powietrze.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
W slalomie uczestniczą szóstki (jeśli w którejś szóstce jest mniej zuchów - szóstkowy wykonuje slalom dwukrotnie), które ustawiają się w rzędach na linii startu.
Przed każdą grupą ustawia się po pięć przeszkód (wbite paliki, chorągiewki lub kręgle). Szóstkowi mają po jednym baloniku.
Na sygnał kładą balonik na ziemi i prowadzą go nogami omijając przeszkody raz z lewej, raz z prawej strony - slalomem. Ostatnią przeszkodę omijają dookoła i slalomem wracają do linii startu.
Następnie przekazują nogami balonik kolejnemu zuchowi z szóstki, który tak samo robi slalom z balonikiem.
Wygrywa szóstka, której zuchy najszybciej i poprawnie ukończą slalom.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- skrzynki od pepsi (min. 15 sztuk)
- uprząż do asekuracji
- lina do asekuracji
Wariant I
Oczywiście osoba biorą udział w konkurencji ubiera uprząż i jest zabezpieczona liną (konkurencję należy przeprowadzać pod drzewem). Osoba układa skrzynki jedną na drugiej. Należy ułożyć jak najwięcej, zanim konstrukcja się zawali.
Wariant II
Jak wyżej tylko, że osoba, która układa skrzynki nie może dotykać ziemi. Musi poruszać się po skrzynkach i jednocześnie je układać jedną na drugiej. Należy ułożyć jak najwięcej, zanim konstrukcja się zawali lub gdy osoba spadnie na ziemię. Jest to wariant dosyć trudny

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
- zegarek
Dla zastępu.
Członkowie zastępu stoją w rzędzie jeden za drugim. Każdy kładzie lewą rękę na lewym ramieniu osoby stojącej przed nim, podnosi prawą nogę zgiętą w kolanie (do tyłu), chwyta prawą ręką kostkę prawej stopy człowieka stojącego przed nim. Na słowo "start" zastęp skacze zgodnie do przodu. Należy jak najszybciej przybyć odległość 15-30 metrów. Gdy ostatnia osoba przekroczy linię mety wyłącza się czas. Jeżeli komuś opadnie noga to zastęp zaczyna od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
-długa lina (skakanka)
- 20 elementów do przeniesienia
- zegarek
Dla zastępu.
Należy jak najszybciej przenieść wszystkie elementy z jednego miejsca na drugie. Dwóch zawodników kręci skakanką, a reszta zawodników biorąc każdy tylko po jednym elemencie: biegnie , skacze przez skakankę, biegnie dalej i odkłada w wyznaczone miejsce elementy. Wraca obok skakanki i bierze nowy element i znowuż biegnie...

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Potrzebne 10-ć sztuk skakanek.
ZADANIE: każdy zuch ma przeskoczyć przez skakankę min 10x do przodu lub tyłu, itp.
· Na 1 – nodze
· Obunóż
· Naprzemiennie
· Do przodu, do tyłu

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Zadanie: dwa zuchy stają do siebie plecami i biorą się pod ręce, następnie pochylając się do przodu starają się oderwać partnera od ziemi.
Kto tego dokona – wygrywa

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- oszczep
- kilka metrów sznurka
Ze sznurka robimy na ziemi 3 okręgi w formie tarczy (o średnicy 1, 3 i 5 metrów). W odległości 5-10 metrów robimy linie skąd się będzie rzucać oszczepem. Rzuca się np. 5 razy. Za mały okręg dostaje się 3 punkty, średni - 2 punkty, a duży - 1 punkt. Kto uzyska najwięcej punktów wygrywa.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Potrzebne: 4 kółka o średnicy 20 cm /można je wykonać z drutu lub prętów wierzbowych/, paliki lub 2 taborety
ZADANIE: zawodnicy będą rzucać kółka z odległości 5-ciu kroków, tak aby każde kółko trafiło na swój palik lub nogę taboretu.
Wygrywa ten, który zawiesi prawidłowo kółka najmniejszą ilością rzutów.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Potrzeba 2x po 10 palików w czterech kolorach wbitych w kształcie piramid, osiem kółek ringo.
ZADANIE: każdy zuch otrzymuje po cztery kółka i ma za zadanie narzucić je na paliki. Im mniej palików tym wyższa punktacja.
Rzut piłką do celu
Potrzebne pojemniki do wrzucania piłek oraz piłki po pięć na każdy pojemnik. ZADANIE: każdy zuch otrzymuje po pięć piłek i ma za zadanie trafić do pojemnika. OCENA: za każdą trafioną piłkę 1-en punkt.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Wymagane – dyski do rzucania (puste w środku), kij.
Zasady – kij wbić w ziemię, tak, aby można było rzucać na niego dyskami.
Ustawić zespoły w pewnej odległości od palu (można je zwiększać w trakcie gry). Zespół, który najszybciej umieści wszystkie dyski na palu wygrywa (oczywiście wszyscy muszą rzucać w ustalonej przez siebie kolejności).

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- mocny wytrzymały kij długości max. 1,5 metra o grubości 3 centymetrów
- 2 niewielkie pieńki
- stoper
Kij ustawia się na dwóch pieńkach tworząc równoważnię (wysokość od ziemi nie musi być duża wystarczy 10-20 cm). Należy jak najdłużej ustać na kiju, balansując ciałem. Koniec czasu liczy się, gdy dotknie się ziemi.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- namiot igloo 2-osobowy
- stoper
Jak najszybciej jedna osoba musi rozłożyć namiot.
Można też tę konkurencję zrobić dla zastępu i wtedy najlepiej użyć jakiegoś większego namiotu.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- kanadyjka
- stoper
Jak najszybciej jedna osoba musi rozłożyć kanadyjkę.

z chomika zuch_harcerz

  • 119 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- stoper
Konkurencja dla zastępu.
Ostatnia osoba podpiera się na stopach i dłoniach (tak jak do pompki). Osoba przed nią podpiera się na dłoniach, a nogi kładzie na ramionach ostatniej osoby. Następna osoba podpiera się na dłoniach, a nogi kładzie na ramionach przedostatniej osoby. Każda kolejna osoba robi to samo, tworząc węża.
Konkurencja polega na jak najszybszym przebyciu określonej odległości (np. 10 metrów). Czas wyłącza się, gdy ostatnia osoba tworząca węża przekroczy linię mety. Jeżeli wąż się rozpadnie to trzeba zaczynać od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Uczestników dzielimy na drużyny i każdą drużynę ustawiamy dwójkami naprzeciw siebie tworząc ślimaka. Osoby stojące naprzeciwko chwytają się za ręce. Każda drużyna wybiera 2 osoby, które ustawiają się na początku ślimaka. Na znak dany przez prowadzącego zaczyna się przerzucanie pierwszej wybranej osoby za pomocą rąk. Po przerzuceniu pierwszej osoby, można zacząć przerzucać drugą. Wygrywa drużyna, której uda się pierwszej przerzucić obie osoby na drugą stronę ślimaka.

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:37
W pewnej odległości od wody lub wiadra, miski z wodą ustawiona jest menażka. Wszyscy harcerze mają jakiś mały pojemnik.
Zadaniem grup jest jak najszybsze wypełnienie wodą swojej menażki.
Harcerze mogą to robić również ustami.
Przenoszenie wody 2
Wymagane – 2 małe wiadra, duże i małe plastikowe lub papierowe kubki dla każdego.
Przygotowanie – na starcie trasy wyścigu ustawić jedno wiadro pełne wody, na mecie drugie, puste. Wydzielić 2 zespoły. Każdy z nich ustawia się na swojej trasie, zawodnicy trzymają w ręku puste kubki (te większe mają zawodnicy bliżej startu). Zawodnicy rozmieszczenie są w miarę równomiernie na swojej trasie.
Zasady – pierwszy z uczestników zabawy nabiera do kubka wody z wiadra i przelewa ją do kubka sąsiada stającemu na trasie. Ten powtarza tą czynność z kolejnym zawodnikiem. Zabawę wygrywa zespół, który pierwszy zapełnił do ustalonej wysokości wiaderko na mecie, lub w określonym czasie przelał więcej wody od przeciwników, lub po prostu przelał więcej wody do wiadra na mecie.
Alternatywa – zawodnicy mogą mieć na oczach opaski. Wtedy zmuszeni są komunikować się ze sobą, aby zmarnować jak najmniej wody.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Przenoszenie słupa
Rekwizyty:
- 3-4 metrowy słup z zaznaczoną górą (flaga, chusta) - ciężar słupa uzależniony od startujących
- dwie dziury oddalone od siebie o 30-50 metrów (najlepiej dobrze zabezpieczone, aby "wytrzymały" start kilku zastępów)
- stoper
Dla zastępu.
Należy jak najszybciej: ze startu dobiec do słupa, wyciągnąć go z dziury, przebiec ze słupem do drugiej dziury, włożyć go do niej i dobiec do mety. Liczy się czas ostatniej osoby, która przekroczy linię mety.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- 3-metrowy pal (nie za gruby, aby nie był zbyt ciężki)
- pięciometrowe liny - 6 sztuk
- zegarek
Dla zastępu (6 osób).
Trzy liny przywiązujemy do jednego końca pala i trzy do drugiego końca. Trzymając za końce lin (jedna osoba trzyma za jedną linę) należy jak najszybciej przenieś pal na odległość 10 metrów. Przenoszony pal musi znajdować się w pozycji pionowej i nie może dotykać ziemi. Jeżeli pal dotknie ziemi, to zaczyna się od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    175
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

175 plików
4,03 MB




wijedos859

wijedos859 napisano 2.05.2022 06:39

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności