Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sias
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Asia

widziany: 17.12.2022 11:05

  • pliki muzyczne
    210
  • pliki wideo
    90
  • obrazy
    9400
  • dokumenty
    2523

12688 plików
20,05 GB

Ukryj opis Rozwiń
  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Mając na głowie pokrywkę należy jak najszybciej pokonać wyznaczony odcinek. Pokrywka nie może spaść z głowy. W przypadku upuszczenia pokrywki odpada się lub zaczyna się od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Harcerze ustawiają się w rzędach. Na "start" pierwsza osoba biegnie turlając nogą piłkę do mety i z powrotem. Kolejny harcerz z grupy, zastępu rozpoczyna swój bieg w ten sam sposób, dopiero gdy jego poprzednik dobiegnie do mety i wróci. Wygrywa grupa, zastęp, który pierwszy wykona zadanie.

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:37
Trzymając łyżkę w ręku, a na łyżce jajko, należy jak najszybciej pokonać wyznaczany odcinek. Jajko nie może spać na ziemię. W przypadku upuszczenia jajka odpada się lub zaczyna się od początku.
Odmiany:
- łyżkę trzyma się w zębach zamiast w ręku
- jajko leży na ziemi i trzeba je podnieść łyżką bez używania rąk.
Wyścig z jajkiem 2
Rekwizyty:
- łyżki stołowe
- jajko ugotowane na twardo lub piłka tenisowa
- stoper
Konkurencja dla zastępów.
Trzymając łyżkę w ręku, a na łyżce jajko, należy jak najszybciej pokonać wyznaczony odcinek. Na końcu wyznaczonego odcinka stoi następna osoba z zastępu ze swoją łyżką. Należy jej przekazać jajko nie używając rąk. Jajko nie może spać na ziemię. Osoba, która upuści jajko zaczyna się od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
W wyścigu uczestniczą szóstki o równej liczbie uczestników.

Szóstki ustawiają się w rzędach na linii startu, przed szóstkowymi leżą na ziemi baloniki.

W odległości 20 kroków wyznacza się linię półmetka.

Na sygnał szóstkowi odbijając balony nogami, tułowiem, głową, prowadzą go do linii półmetka (nie wolno dotykać go rękami).

Po przekroczeniu linii półmetka należy zatrzymać się i przeprowadzić balonik z powrotem do mety.

Zawodnik, któremu balon spadnie na ziemię, wraca na linię startu lub półmetka - jeśli już go przekroczył i kontynuuje wyścig.

Po dotarciu do linii startu przekazuje balonik następnemu zuchowi, który tak samo wykonuje zadanie.

Wygrywa szóstka, która pierwsza ukończy wyścig.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Harcerze ustawiają się w rzędach. Na "start" pierwsza osoba biegnie tyłem do mety i z powrotem. Kolejny harcerz z grupy rozpoczyna swój bieg w ten sam sposób, dopiero gdy jego poprzednik dobiegnie do mety i wróci. Wygrywa grupa, zastęp, który pierwszy wykona zadanie.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
szóstki dzielą się na pary i na sygnał wyruszają na trasę, po dotarciu do punktu zamiany ról taczki stają się kierowcą i biegną po trasie do mety.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Zawodnicy zawiązują sobie chustami nogi, tak aby prawa noga pierwszego zawodnika zawiązana była z lewą nogą drugiego, zaś prawa noga drugiego z lewą noga trzeciego, itd. Na sygnał stonogi startują do niedalekiej mety.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Narysuj dwie linie w oddalone od siebie nie więcej niż 5 metrów. Zawodnicy ustawiają rowery przednim kołem na linii startu. Na sygnał, jedna osoba jedzie jak najszybciej do drugiej linii, po której przekroczeniu przestaje pedałować. Miejsce, w którym się zatrzyma, jest zaznaczane. Następni zawodnicy próbują pobić ten rekord.

Wariant: Wszyscy zawodnicy startują w tym samym czasie. Zaznacz na ziemi tylko najlepszy wynik. Powtórz rozgrywkę.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Biorą udział 2 osoby. Wbijamy patyki w odległości 15-20 metrów od siebie. Przeciwnicy stają przy patykach. Hasło startują i biegną do patyka przeciwnika. Kto pierwszy dotknie patyka wygrywa. Dozwolone jest zatrzymywanie przeciwnika i walka wręcz.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
pierwsza osoba skacze na jednej nodze do mety i z powrotem

z chomika zuch_harcerz

  • 22 KB
  • 6 mar 13 17:37
Załogi (grupy) powinny składać się z ok. 6 osób. Sternik każdej z załóg siedzi okrakiem na drągu (łodzi) na rufie. Reszta załogi siada okrakiem, jest zwrócona twarzą do niego. Na hasło “Start”, trzymając drąg, idzie tyłem do mety, kierując się wskazówkami sternika: prawo lub lewo. Załoga musi starać się iść równo. Wygrywa załoga, która 'przepłynie' trasę najszybciej.

Możesz doradzić załogom, żeby rejs zaczęły w miarę powoli.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
pierwsza osoba skacze na jednej nodze do mety i z powrotem

z chomika zuch_harcerz

  • 23 KB
  • 6 mar 13 17:37
miejsce boisko do siatkówki z umownie nazwanymi liniami bocznymi: jedna ,,Wszoła”, druga Komar. Harcerze swobodnie biegają po boisku na hasło ,,Wszoła” wszyscy starają się jak najszybciej ustawić się na wymienionej linii. Kto się pomyli lub ustawi ostatni dostaje punkt karny. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy zmieniamy sposób poruszania się. Prowadzący zamiast bodźca może posłużyć się dwoma kolorowymi szarfami.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
W parach dzieci siadają oparte o siebie plecami. Na sygnał wstają bez pomocy rąk. Można to zrobić trójkami, czwórkami itp.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Najsilniejsza osoba z ekipy ("Ciężarowiec") stoi na pieńku i trzyma na ramionach tyczkę, na która zawiesza się worki foliowe wypełnione wodą. Worki foliowe zawiesza jedna osoba z tej samej ekipy.
Reszta ekipy napełnia worki wodą, nakłada po dwa na swoje tyczki i zanosi po równoważni do "Ciężarowca" przeciwnej ekipy (jeżeli się spadnie z równoważni, to idzie się po niej od początku). Podają worki "Podającemu", które zawiesza je na tyczce "Ciężarowca". Opłaca się maksymalnie napełniać worki wodą.
Który pierwszy "Ciężarowiec" spadnie z pieńka lub upuści tyczkę z workami ta ekipa przegrywa

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Zawodnicy mają zawiązane oczy, przed nimi pudelka, pojemniki. Mają ułożyć po omacku jak najwyższą wieżę.

Wersja;

Zawodnicy dzielą się na zespoły np. szóstki, zastępy, mają zawiązane oczy i leżą na podłodze. Po omacku od sygnału start do sygnału stop mają z siebie w zespołach ułożyć jak najwyższą wieżę (w poziomie).

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rysujemy linie startu i mety, a między rozstawiamy pieńki, tak aby między nimi były różne odległości (aby wykorzystać wszystkie deski - oczywiście na zmianę - konfiguracja dowolna). Należy w jak najkrótszym czasie przejść od startu do mety nie dotykając ziemi, czyli należy tworzyć mosty kładąc deski na pieńki.
W zależności od wariantu, gdy się spadnie to:
- się odpada
- zaczyna się od początku a czas leci i można spaść maksymalnie trzy razy

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
W grze uczestniczą szóstki o równej liczbie zuchów.

Zuchy ustawiają się jeden za drugim, w rzędach, jak najbliżej siebie.

Szóstkowi stoją pierwsi i trzymają w rękach balonik.

Na sygnał szóstkowy pochyla się i podaje balon następnemu zuchowi pomiędzy nogami.

Ten jak najszybciej robi to samo z balonem. Trwa to do momentu, gdy balon zostanie przekazany ostatniemu zuchowi w rzędzie.

Ten po otrzymaniu balonu biegnie na początek szeregu i znów podaje go pomiędzy nogami do tyłu. Ostatni zuch znowu biegnie do przodu i podaje balon, aż w końcu zawodnicy będą stać w takim ustawieniu, jak przed rozpoczęciem gry.

Wygrywa szóstka, która pierwsza ukończy wyścig.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Wbijamy młotkiem gwoździa w ustawionego pionowo pnia. Wygrywa ten zawodnik, który wbije gwóźdź najmniejszą ilością uderzeń młotka. Zabawa na pozór bardzo prosta i prozaiczna, jednak okazuje się, że sprawia zawodnikom wiele niespodzianek

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Dwóch zawodników staje na jednej nodze naprzeciw siebie. Każdy splata ręce na klatce piersiowej. Zawodnicy podskakują na nodze i jednocześnie starają się silnym pchnięciem przewrócić przeciwnika

z chomika zuch_harcerz

  • 134 KB
  • 6 mar 13 17:37
Dla dwuosobowych zespołów
Jedna osoba jest koniem, druga jeźdźcem. Jeździec "wskakuje" koniowi na plecy (który chwyta go za nogi i nosi). Walka polega na zrzuceniu przeciwnika (jeźdźca) na ziemię.
Wariant:
Jednocześnie walczy kilka zespołów. Zespół, który zostanie na placu boju wygrywa.
Walka jeźdźców 1
Dla dwuosobowych zespołów
Zespół składa się z jeźdźca i konia. Koń porusza się na czworakach, a jeździec na nim siedzi. Dwa zespoły ustawiają się plecami do siebie, a jeźdźcy chwytają się za ręce i przeciągają się. Który jeździec pierwszy spadnie ten zespół przegrywa.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Potrzebne 10-sięć jednakowej długości kawałków cienkiej i mocnej linki, żeby zuchy nie dały rady zerwać.
ZADANIE: zuchy dzielą się na pary i zostają związane dwoma kawałkami sznurka w specjalny sposób (sznurek wiążący ręce jednego zucha krzyżuje się ze sznurkiem którym jest związany drugi zuch), mają się uwolnić bez rozwiązywania za pomocą logicznego myślenia.
Rozwiązanie: (ucho zrobione ze sznurka partnera przekładamy przez własny nadgarstek pod własnym sznurkiem obwiązującym nasza rękę i zsuwamy poza dłoń uwalniając się od partnera, obaj partnerzy mają dalej związane własne ręce)

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
1. Dwóch zawodników, ręce z tyłu związane. Na 2 stołeczkach 6 kręgli, które trzeba przenieść pod ścianę jeden po drugim.

2. Zawodnicy siadają na krzesłach. Przed każdym na podłodze 6 kręgli. Przy pomocy nóg trzeba podnieść je i ustawić w szeregu.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
uczestnicy zabawy ustawiają się trójkami na linii startu w ten sposób, że środkowy z każdej trójki wysunięty jest do przodu o pół metra i trzyma za ręce stojących z jego prawej i lewej strony. W odległości 10 – 15 metrów znajduje się linia środkowa. Na gwizdek poszczególne trójki rozpoczynają marsz. W czasie drogi między linią startu
a linią środkową wysunięty do przodu zawodnik nagłym zrywem ucieka, a dwaj pozostali rozpoczynają za nim pościg. Jeżeli zdołają dogonić (dotknąć) ucieczka się udała.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Dwie osoby ubijające stoją na przeciwko siebie poza wyznaczonym terenem. Pomiędzy nimi w wyznaczonym terenie znajduje się reszta graczy. Ubijający próbują zbić piłką osoby w środku. Wygrywa osoba, która zostanie sama w środku. Wyznaczony teren powinien być dużych rozmiarów by zwiększyć trudność zbijania lub małych by zwiększyć trudność ucieczki. Zawodnicy w środku nie mogą wychodzić poza teren wyznaczony. Ubijający nie mogą wchodzić do środka ani okrążać terenu mogą posuwać się tylko po jednej krawędzi terenu. Osoba zbita to taka, która dostała piłką ale tylko bezpośredni od ubijającego. Jeżeli dostała piłką odbitą od ziemi, zbicie nie liczy się.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Grupa lub zastępy ustawiają się w rzędach, w rozkroku. Na sygnał start, ostatnia osoba musi przebiec na czworaka pod nogami wszystkich osób ze swojego zastępu i sta­nąć na początku. Wyścig kończy się, gdy ostatni zawodnik pokona tunel. Zwy­cięża zastęp, który pierwszy wykona zadanie.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Sznur związuje się tak, aby tworzył zamkniętą całość. Sznur chwyta trzech graczy znajdujących się w odległości 4-5 metrów jeden od drugiego. W odległości metra od każdego zawodnika stoją patyki i ich właśnie muszą dosięgnąć zawodnicy. Kto pierwszy podniesie patyk - wygrywa.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
ZADANIE: każdy zuch ma pokonać trasę wykonując na niej np. skacząc żabką z opony do opony, przekładając szarfę przez siebie, przeskakując z jednej do drugiej, kozłując piłkę po trasie, przejście po równoważni.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Konkurs tańca w parach na gazecie coraz bardziej składanej

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Trasa wyznaczona liną do pokonania przez zucha z zawiązanymi oczami, trzymając się niej i wymacując zamocowane na niej 5 przedmiotów.

ZADANIE: zuchy zapoznają się jak czuje się człowiek niewidomy, mają wymacać i zapamiętać jakie przedmioty zostały rozwieszone na trasie /przymocowane do liny, np. w woreczkach aby uniemożliwić podglądanie np. łyżka, kubek, młotek, kółko, piłka / i podać nazwy na końcu trasy.

z chomika zuch_harcerz

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    175
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

175 plików
4,03 MB




wijedos859

wijedos859 napisano 2.05.2022 06:39

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności