Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sias
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Asia

widziany: 17.12.2022 11:05

  • pliki muzyczne
    210
  • pliki wideo
    90
  • obrazy
    9400
  • dokumenty
    2523

12688 plików
20,05 GB

Ukryj opis Rozwiń
  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Potrzebne drabinki sznurowe tej samej długości zawieszone w dwóch rzędach. Drabinek może być więcej lub może to być trasa pojedyncza ale za to w dwóch częściach.
ZADANIE: pokonać całą trasę – każdy zuch.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Stawiamy rozłożoną kanadyjkę. Należy jak najszybciej przejść pod kanadyjką cztery razy tak jak wygląda cyfra osiem.

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- proce dla każdego uczestnika
- dużo amunicji
- gliniane talerzyki lub cokolwiek innego co można rozbić strzałem z procy (ilość uczestników razy 3, imię uczestnika musi być wypisane na 3 talerzykach)
- sznurek
- konstrukcja do której będzie można doczepić sznurkiem talerzyki tak aby się nie ruszały
Indywidualnie, ale strzelają jednocześnie wszyscy na raz.
Wszyscy stają na linii strzeleckiej i na hasło oddają strzały, i tak salwa po salwie. Strzelec oddaje strzały tak długo jak długo wisi chociażby jeden talerzyk z jego imieniem. "Imię musi spaść", czyli gdy odłamie się kawałek talerzyka, a talerzyk dalej będzie wisiał to dany strzelec może jeszcze strzelać. Wygrywa osoba, której talerzyk pozostał jako ostatni nietknięty

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- kulki w różnych kolorach , które będą perłami (od kilkunastu do kilkudziesięciu)
Konkurencja wodna.
W zależności od koloru należy wycenić każdą z pereł na odpowiednią liczbę punktów. Perły wrzucamy do wody. Grupę dzielimy na dwa zespoły. Wszyscy uczestnicy powinni równocześnie nurkować do wody, zagarniając tyle pereł, ile tylko zdołają. Zespół, który zbierze więcej punktów, wygrywa.
Wariant:
Zastęp lub pojedyncza osoba, startują z brzegu i mają określony czas (1-2 minuty) na wyciągnięcie jak największej ilości pereł.

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:37
Dla zastępu. Konkurencja wodna.
Rekwizyty:
- łódka
- harpun (ostrze musi mieć zadziory, aby nie dawał się wyciągnąć z kłody)
- linka (przywiązana do harpuna)
- 2-3 metrowa kłoda z miękkiego drewna, czyli wieloryb
- kapoki (tyle ile osób startuje)
- zegarek
Na hasło zastęp startuje, biegnie do łódki, wsiada do niej i płynie do wieloryba. Po dopłynięciu wbija w niego harpun i holuje do brzegu. Jeżeli harpun wypadnie w wieloryba rzuca się jeszcze raz. Nie wolno dotykać wieloryba ręką. Wieloryb znajduje się 100-200 metrów od brzegu. Liczy się czas wykonania zadania.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty: - 2 "ręczniki" (kawałki materiału wielkości małego ręcznika)
Ręcznik należy sobie przełożyć przez pasek z tyłu spodni. Nie wolno go zawiązywać. Dwie osoby walczą ze sobą wręcz. Kto pierwszy wyciągnie za paska przeciwnika ręcznik, wygrywa

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Należy ułożyć tor z przeszkodami (strumyczek, tunel, skałki, drążki, drzewa itd.) o długości około 30 - 40 m. Wzdłuż tego toru przeciąga się linę (ona wyznacza kolejność pokonywanych przeszkód). Związujemy oczy wszystkim członkom zastępu. Cały zastęp jednocześnie, w jak najkrótszym czasie ma pokonać tor. To naprawdę dobry test na przywództwo, porozumiewanie się i kooperację.
Przedyskutujcie doświadczenia po pokonaniu toru i wysłuchajcie komentarza osoby obserwującej was

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- piłka do siatkówki
- stoper
Piłkę umieszcza się między kolanami. Należy jak najszybciej pokonać wyznaczony odcinek. W przypadku upuszczenia piłki zaczyna się od początku albo się odpada.
Można utrudnić zadanie poprzez zrobienie toru przeszkód.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Materiały: 2 piłki dmuchane (im większe tym lepiej), 2 obręcze typu hula hop
Czas: do uzgodnienia
Ilość uczestników: kilkadziesiąt osób.
Uczestników należy podzielić na drużyny i następnie wymieszać na polu. W przeciwległych rogach mocujemy na pewnej wysokości hula hopy w pozycji pionowej. Uczestnicy klęczą podczas trwania meczu w możliwie jak najbardziej zwartej grupie. Prowadzący wypuszcza obie piłki, które przemieszczają się poprzez uderzenia ręczne uczestników. Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej bramek po upływie określonego czasu.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- chusta
- dużo monet różnej wartości
- stoper
Zadanie polega na tym, aby zawodnik z zawiązanymi oczami jak najszybciej posortował monety na oddzielne kupki według wartości. Za każdą monetę zaliczoną do niewłaściwej kupki dolicza się zawodnikowi 10 sekund karnych do uzyskanego przez niego czasu. Wygrywa ten, kto uzyska najkrótszy czas.

z chomika zuch_harcerz

  • 24 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- pączki
Wygrywa osoba, która zje pączka bez oblizywania się. W przypadku kilku osób wygrywających można zrobić dogrywkę aż wyłoni się zwycięzcę.

z chomika zuch_harcerz

  • 25 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- 5 patyczków grubości ołówka i długości 3-3,5 cm (zależności od wielkości ręki, ale wszystkie jednakowe)
- stoper
Patyczki kładzie się na stole, na ziemi lub na kolanie i zbiera się po kolei między rozłożone palce. Między kciuk a palec wskazujący należy wziąć dwa patyczki. Nie wolno pomagać sobie drugą ręką. Następnie podnosi się rękę do góry, rozsuwa palce i wypuszcza patyczki. To samo robi się drugą ręką.

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
W grze biorą udział dwie grupy o takiej samej liczbie par zuchów.
Grupy ustawiają się parami na linii startu.
Pierwsze pary z każdej grupy trzymają po jednym baloniku.
Zuchy w parze stoją przodem do siebie i między głowami układają balonik. Na sygnał biegną do linii mety, odległej o 10 kroków.
Para, która pierwsza doniesie do mety balon, bez zgubienia go lub dotknięcia rękami, zdobywa punkt dla grupy.
Tak startują kolejne pary z grup.
Wygrywa grupa, której zawodnicy zdobędą więcej punktów.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Grupa, która umieści na papierze (1x1,5) większą liczbę osób, wygrywa. Stopy nie dotykają podłogi.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Każde dziecko ma przy pomocy 2 zapałek wsadzić rozsypane zapałki do pudełka odpowiednio łepkami.

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- kilka konopnych lin, z których robi się między drzewami poziomą pajęczynę na wysokości 50 cm od ziemi. Należy ją dobrze naciągnąć.
Konkurencja dla harcerzy starszych (z drużyn proobronnych)
Przeciwnicy stają na pajęczynie na przeciwległych krańcach. Walczą ze sobą na zapasy. Kto pierwszy dotknie ziemi przegrywa. Można też zrobić dwuosobowe zespoły, które będą ze sobą walczyły.
Pajęczyna 2
Rekwizyty:
- sznurek (dużo)
- stoper
Pomiędzy drzewami (np. czterema) robimy pajęczynę. Należy jak najszybciej przejść pajęczynę nie dotykając sznurka. Za każde dotknięcie sznurka dodaje się 10 sekund do wyniku.

z chomika zuch_harcerz

  • 23 KB
  • 6 mar 13 17:37
,,Ostania dwójka na czoło” ustawienie jw. Na gwizdek ostatni dwójka biegnie po zewnętrznych stronach rzędów jak najszybciej na czoło. Zwycięzca otrzymuje jeden punkt dla swojego zespołu.

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- 4 opony od samochodu osobowego
- stoper
Konkurencja dla zastępu (najlepiej 6 osób). Układamy opony jedną za drugą, tak aby stykały się brzegami. Cały zastęp staje na oponach. Następnie ostatnią oponę przenosimy na początek i kładziemy ją przed pierwszą , tak aby stykała się z nią. Nie wolno spaść z opon. Jeżeli ktoś spadnie, zaczyna się znowuż ze startu. Odległość jaką trzeba pokonać uzależniona jest od wieku i siły biorących udział (10, 15, 20 i nawet 100 metrów). Można też urządzić wyścigi dwóch zastępów.
Opony 2
Rekwizyty:
- 2 opony od samochodu osobowego
- stoper
Konkurencja dla jednej osoby. Polega na jak najszybszym przejściu na dwóch oponach odległości 10 metrów (można odległość zrobić mniejszą lub większą). Przestawiając opony należy przedostać się za linię mety. Jeżeli się spadnie to zaczyna się od początku.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37

z chomika zuch_harcerz

  • 21 KB
  • 6 mar 13 17:37
Zabawa bardzo prosta, ale wymagająca odpowiedniego, otwartego terenu i dobrego przygotowania.
Po zbiórce, na której zastęp uczył się układać stos ogniskowy, możecie sprawdzić swoje umiejętności w tym zakresie.
Rozwieszacie na dwóch wbitych w ziemię palikach nić o długości 10 m. na wys. 70 cm. nad ziemią. Nić musi być dokładnie wypoziomowana.
Pod nicią każdy harcerz z zastępu układa stos ogniskowy, nie wyższy jednak niż 30 cm. Gdy stosy są gotowe zastępowy daje sygnał ręką. Wszyscy jednocześnie podpalają swoje ogniska.
Nad czyim ogniskiem nić przepali się najprędzej?

z chomika zuch_harcerz

  • 28 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- pole o wymiarach 10 na 10 z zaznaczonymi polami startowymi (jak na rysunku). Najlepsze rozwiązanie to narysowanie pola na ziemi i zaznaczanie opuszczonych miejsc szyszkami.
Konkurencja dla 8 osób.
Losuje się miejsce skąd będzie się zaczynać. I w tej kolejności wykonuje się ruchy. Ruch polega na przejściu na dowolne wolne pole sąsiadujące z opuszczanym (również po skosie). Opuszczone pole zaznacza się np. szyszką i na te pole nie wolno już wejść. Osoba, która nie może wykonać ruchu odpada. Wygrywa osoba, która pozostanie.

z chomika zuch_harcerz

  • 28 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- 1 latarka (najlepiej aby zastęp miał swoją wtedy nie będą mówili, że słabo świeci i inny zastęp im wyczerpał baterie)
- kartka papieru wypisanymi nazwami przedmiotów
- przedmioty z kartki plus kilka innych (mogą to być np. nóż, młotek, kombinerki, jasny długopis, but, tenisówki, jakiś rysunek i inne)
- stoper
Dla zastępu.
Na obozie najlepiej przedmioty ukryć w świetlicy (trzeba tylko zapamiętać, gdzie są ukryte, aby wszystkiego zastępy miały równe szanse). 100-150 metrów od świetlicy jest start i meta. Jedna osoba z zastępu bierze latarkę i kartkę papieru z wypisanymi nazwami przedmiotów i biegnie do świetlicy. Bierze przedmiot i biegnie z nim na metę. Potem następna osoba startuje i szuka kolejnego przedmiotu. Gdy wszystkie przedmioty znajdą się na mecie - to koniec. Należy to oczywiście zrobić jak najszybciej. Jeżeli przyniesie się przedmiot, który nie jest na liście to trzeba go zanieść z powrotem do świetlicy i przynieść dobry.
Aby utrudnić konkurencję, można użyć takich samych przedmiotów o różnych kolorach lub bardzo podobnych, np. scyzoryk 4-funkcyjny i 10-funkcyjny. Oczywiście jednych z nich nie ma na liście.

z chomika zuch_harcerz

  • 26 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- dwie deski długości około 2 metrów
- sześć kawałków liny około 2 metrowych
- stoper
Konkurencja dla zastępu.
Przygotowujemy narty. Do deski przywiązujemy trzy kawałki liny (na końcach i środku). Każdy z zastępu staje jedną nogą na jednej narcie, a drugą nogą na drugiej narcie. Trzy osoby (pierwsza, środkowa i na końcu) trzymają liny i podnoszą jedną nartę przesuwając ją kawałek do przodu. Potem podnosi się drugą nartę, i tak kawałek po kawałku zastęp przesuwa się do przodu. Osoby, które nie trzymają lin muszą utrzymywać równowagę, aby nie spać z nart. Jeżeli ktoś z zastępu spadnie z narty, trzeba zacząć od początku. Celem jest jak najszybciej pokonać wyznaczony odcinek np. 10 metrów

z chomika zuch_harcerz

  • 28 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- wiadro
- różne plastikowe butelki
- taśma klejąca, sznurek, kij
- zegarek
Gra powinna być zorganizowana w pobliżu jeziora, rzeki albo basenu. Zawiesza się wysoko na drzewie puste wiadro oraz kładzie na ziemi: baniak na wodę, butelki plastikowe, taśmę klejącą, sznurek, długi kij. Następnie informuje się zastęp ile wody powinny wlać do wiadra bez zdejmowania go z drzewa i bez wchodzenia na drzewo (najlepiej podać nietypową ilość wody np.6,7 litra). Na wykonanie zadania jest limit czasu np. 5 minut.
Najlepiej w wiadrze (od wewnątrz) wcześniej zaznaczyć tyle ile litrów będzie należało nalać.
Napełnij wiadro
Gra powinna być zorganizowana w pobliżu jeziora, rzeki albo basenu.
Drużynowa zawiesza wysoko na drzewie puste wiadro oraz kładzie na ziemi: baniak na wodę, butelki plastykowe, taśmę klejącą, sznurek, długi kij. Następnie informuje zastępy ile wody powinny wlać do wiadra bez zdejmowania go z drzewa i bez wchodzenia na drzewo.

z chomika zuch_harcerz

  • 28 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- wiadro wody
- łyżka stołowa
- butelka 0,2 - 0,5 litra
- zegarek
Zastęp staje na linii, mając wiadro z wodą przy jeden końcu i pustą butelkę i łyżkę na drugim. Woda w wiadrach jest przekazywana na łyżce, przechodząc przez każdego gracza wzdłuż linii. Pierwszy zastęp, który napełni butelkę wygrywa. Przy większych butelkach można ograniczyć czas konkurencji.
Wersja:
Napełnić butelkę
Zabawa kształtująca koordynację ruchową, rozwijająca zwinność, spryt. Rozwija współpracę w grupie.
Gramy w drużynach.
Jedna drużyna, staje na linii, mając wiadro z wodą przy jeden końcu i pustą butelkę i łyżeczkę do herbaty na drugim.
Woda w wiadrach jest przekazywana na łyżeczce, przechodząc przez każdego gracza wzdłuż linii.
Pierwsza drużyna, która napełni bez problemu butelkę podczas ograniczonego czasu wygrywa.

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Kilku osobom przyklejamy za pomocą pasty lub kremu monetę, którą muszą przy pomocy mimiki (grymasów) twarzy pozbyć się.

z chomika zuch_harcerz

  • 27 KB
  • 6 mar 13 17:37
Rekwizyty:
- 8-10 belek
- najlepiej granitowy blok (min długość 130 cm) (w zastępstwie może być cokolwiek innego - warunek: musi być w jednym kawałku, który się nie rozpadnie np. skrzynia z piaskiem i najlepiej aby ważyła 100 - 200 kg w zależności od wieku uczestniczących)
- 10-15 metrowa gruba liny
- zegarek
Granitowy blok leży na belkach. Do ciężaru dowiązana jest lina. Należy przeciągnąć granitowy blok o 20 metrów. Ciężar musi być przetaczany na belkach. Nie może być ciągnięty po ziemi.
Uwaga: uczestnikom należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo i aby nie podkładali stopy pod belki

z chomika zuch_harcerz

  • 20 KB
  • 6 mar 13 17:37
Graffiti na materiale przy pomocy farb.
Potrzebne farby plakatowe, pędzle, woda lub spray w różnych kolorach oraz stare prześcieradła.
ZADANIE: Narysować dowolny rysunek związany ze sportem. /prace oceniane przez jury na koniec biegu –np. nagrody dla wszystkich patroli/.

z chomika zuch_harcerz

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    175
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

175 plików
4,03 MB




wijedos859

wijedos859 napisano 2.05.2022 06:39

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności