Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Volkswagen Golf (1974).jpg

Elast64 / MOTORYZACJA / Zdjęcia i Filmy / Auta według marek / Volkswagen / Volkswagen Golf (1974).jpg
Volkswagen - Volkswagen Golf 1974.jpg
Download: Volkswagen Golf (1974).jpg

1,02 MB

(1600px x 1200px)

0.0 / 5 (0 głosów)
Rok 1974. Szczególny moment. Kryzys paliwowy na świecie to raz a dwa to koniec ery garbusa. Legendarny „kaffer” był już na tyle przestarzały, że firma Volkswagen szybko musiała coś wymyślić. I wymyśliła kolejną legendę! Niemcy widząc niebywałą popularność Fiata 127 z nowym typem nadwozia hatchback uznali, że w segmencie „C” też ono się przyjmie. Co prawda wcale nie byli prekursorami, bo Francuzi już od ośmiu lat w tymże segmencie produkowali Renault 16. Jednak o „szesnastce” nikt już nie pamięta a Golf jest na topie do dzisiaj. Ileż to już kolejnych wersji powstało. No, ale skupmy się na pierwszej. Rynek wymagał by auto budować zarówno w wersji 3-, jak i 5-cio drzwiowej. Poza tym firma musiała rozstać się z ulubionym montażem silników z tyłu auta (innych nigdy nie robiła!) i chłodzeniem powietrzem (też nigdy innych nie robiła!). Sylwetka, Golfa, choć zaprojektowana przez czołową firmę włoską Ital Design niby niczym nie zachwycała, ot, dwubryłowe nadwozie, imponowała tylko niska masa, jak na segment „C” – 750 kg. Jednak zaufanie do niemieckiej marki i dobrze dopasowana gama silników (zwłaszcza zastosowanie diesli) spowodowały natychmiastową popularność. Pomogły też dość nowoczesne rozwiązania: przedni napęd, silnik montowany poprzecznie, zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. Już po dwóch latach produkowano milionowy egzemplarz. O dziwo auto przyjęło się na rynku USA (jako Rabbit) i w Ameryce Południowej (jako Caribe). Dziś Golf należy do najbardziej rozpoznawalnych i popularnych modeli oferowanych na całym świecie. Do dziś sprzedano ponad 6 milionów egzemplarzy. Nazwa „Golf” to meteorologiczny akcent, który towarzyszył powstałym w tym czasie modelom VW (Passat, Sirocco). Na dołączonej gamie zdjęć wyjątkowo dodaję jedną fotkę prototypu, który musiał być jednak zmodyfikowany .

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Volkswagen - Karmann Ghia 1955.jpg
U nas prawie nieznany, ale jakże popularny na Zachodzie, ...
U nas prawie nieznany, ale jakże popularny na Zachodzie, tym Zachodzie, do którego wtedy dostępu nie mieliśmy. O tym samochodzie mówiono: Porsche dal ubogich. Rzeczywiście ten samochód miał boksera z tyłu, miał odpowiedni warkot, ale mimo swojego sportowego, wręcz agresywnego wyglądu miał też więcej wspólnego z Volkswagenem Garbusem, niż z jakimkolwiek autem sportowym. Jednak niewątpliwie trzeba przyznać, że był to najładniejszy Volkswagen w całej historii. Ghia to nazwa firmy włoskiej. Ta właśnie firma zaprojektowała auto w 1953 roku, choć oficjalna prezentacja nastąpiła dwa lata później. O dziwo karoseria był spawana, następnie szlifowana i obrabiana przed malowaniem ręcznie! Auto miało specjalny bagnet. Ot taki długi drucik. Znamy taki bagnet w samochodzie, ale ten służył do sprawdzania poziomu …paliwa. Nie do wiary, Karmann Ghia nie posiadała wskaźnika paliwa. Nie oszukujmy się VW stworzył to auto tylko po to, by sprawić wrażenie firmy podążającej za sukcesem, za nowością, bo Garbus po prostu robił się stary. I co? Niechcący wyszedł im świetny model! To nic, że sportowa Karmann-Ghia miało tylko 36 KM. Do 1974 roku zbudowano raptem ok. 400 tyś tych samochodów, ale nie ulega wątpliwości, że to jednak auto kultowe.
Volkswagen - VW Passat 1973.jpg
Początek lat 70 to dość specyficzny okres w motoryzacji. ...
Początek lat 70 to dość specyficzny okres w motoryzacji. Wielkimi krokami zbliża się kryzys paliwowy, klienci bardziej szukają silników oszczędnych, niż dużych. Dla firmy Volkswagen to ciężkie czasy. Ich flagowy Garbus poważnie się zestarzał, inżynierowie nie mają doświadczenia w konstrukcjach przednionapędowych. Owszem, był model K-70, ale to mało udana konstrukcja. Dlatego też zaprezentowany w 1973 roku Passat miał trochę zapożyczeń ze spokrewnionego Audi. W końcu to ta sama fabryka. Nikt wtedy nie przypuszczał, że w ciągu 40 lat pojawi się aż siedem generacji tego modelu. Oczywiście najważniejsza była generacja pierwsza. Sylwetkę zaprojektowali Włosi, bowiem VW nie chciał ryzykować. Niemiecka „fantazja” nie należała do najbardziej cenionych, lepiej skorzystać ze sprawdzonych źródeł. Linia fastback dokładnie trafiła w gusta klientów. Ale projekt był bardzo elastyczny, przewidywał 2, 4 drzwi, wersję kombi. Silnik 1,3 nie zachwycał mocą – raptem 55 KM. Ale auto było lekkie (880kg), więc osiągało 150 km/h, a do setki potrzebowało 15 sekund. Właściwie od tamtej pory Passat, obok Golfa jest najważniejszym modelem marki. Mimo, że skupiam się tu na pierwszej generacji, to należy zaznaczyć, że ta druga (1980-88) była chyba najbardziej udana wizualnie i wszystkim zachowała się w pamięci. Dlatego też w prawym dolnym rogu wyjątkowo umieszczam fotkę z tej wersji, reszta to rocznik 1973.
Volkswagen - VW 1945.jpg
Właściwie ten samochód nie wymaga prezentacji. Bezapelac ...
Właściwie ten samochód nie wymaga prezentacji. Bezapelacyjnie jest to model wszech czasów, którego przez 65 lat wyprodukowano 21 milionów egzemplarzy. Tego rekordu zapewne nigdy się nie uda pobić. Trochę wstydliwe dla firmy Volkswagen są okoliczności powstania modelu. Nie kto inny, tylko Adolf Hitler zlecił świetnemu konstruktorowi Ferdynandowi Porsche zbudowanie auta, które swobodnie przewiezie 4 osoby z prędkością 100 km/h, a przy wadze nie większej, niż 1000 kg spali maksymalnie 10 litrów paliwa. Do tego cena miała zamknąć się w 1000 marek, przy średniej pensji 150 marek na miesiąc. Zadanie było trudne, ale Porsche je zrealizował. Prototyp był gotowy w 1938 roku. Aby sfinansować produkcję seryjną Hitler wymyślił przedpłaty na specjalną książeczkę. Niemcy wpłacali po 5 marek tygodniowo. Niestety, nikt z nich nie doczekał się zakupu. Wybuchła wojna i te małe auta przeznaczono na potrzeby armii. Dopiero po wojnie, w roku 1945 ruszyła masowa produkcja samochodu legendy. Anglicy z pewnością plują sobie dziś w brodę, bowiem fabryka Volkswagena miała być w całości przeniesiona na wyspy, ale nikt z przemysłowców brytyjskich nie wyraził zainteresowania autem, uznając, że VW nie nadaje się dla przeciętnego konsumenta. Cóż… Niemcy zabrali się za robotę. Z taśm schodził pojazd z silnikiem z tyłu, w układzie „boxer”, chłodzonym powietrzem. 1,1 litra dawało moc 25 KM, prędkość 105 km/h. Przyśpieszenie raczej wątpliwe: 50 sekund do setki. Przez kilkadziesiąt lat produkcji model oczywiście był ulepszany. Powiększał się silnik, powiększały okna, szyba przednia w drugiej fazie produkcji była gięta a nie płaska. Z czasem zmieniła się deska rozdzielcza, biegi były w pełni zsynchronizowane. Jednak ogólny wygląd i koncepcja nie ulegały zmianom. Ostatni egzemplarz Garbusa powstał w lipcu 2003 roku.
Volkswagen - VW 1600 1961.jpg
Tak naprawdę ten model oficjalnie nazywał się Typ 3. Pop ...
Tak naprawdę ten model oficjalnie nazywał się Typ 3. Poprzednie „typy” to Garbus i bus. Warto się nim zainteresować choćby z tego powodu, że w prostej linii to jest poprzednik Golfa (pomijam model 411). Co prawda znacznie bliżej mu do Garbusa, bo mamy tu jeszcze ulubiony układ VW w tamtych czasach: silnik z tyłu napędza tylną oś, a chłodzenie powietrzem. Wszystko takie przewidywalne, a projekt do końca był utrzymywany w tajemnicy i firma VW w żywe oczy zaprzeczała, jakoby powstawał nowy model. Początkowo instalowano tylko hamulce bębnowe i silniki 1500, które były zmodyfikowaną wersją jednostki od Garbusa. Ale od roku 1965 dominowała już pojemność 1600 i tak zaczęto określać ten model Volkswagena. Ta pojemność dawała 54 KM (to bardzo mało) i pozwalała uzyskać prędkość 135 km/h. Jeśli chodzi o sylwetkę to powstawały trzy odmiany: fastback -najwięcej, sedan -niewiele, oraz wariant -czyli kombi. Ten ostatni w Polsce był najpopularniejszy. Niewątpliwą bolączką tego modelu był kiepsko skonstruowany gaźnik, co powodowało wysokie spalanie, nawet do 14l/100 km. Dziwnie rozwiązano układ bagażnika – ten z przodu, niestety bardzo ograniczony przez koło zapasowe a ten z tyłu wcale nie mniejszy, ale by dostać się do silnika należało go opróżnić. W ogóle Typ 3 był raczej mało udanym modelem VW. Umieszczenie silnika za tylną osią powodowało mały rozstaw i potwornie ciasne wnętrze. Lifting z roku 1969 niewiele pomógł. Powiększono światła i unowocześniono trochę nadwozie.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności