Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Elast64
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Has 123

widziany: 21.07.2024 16:18

  • pliki muzyczne
    2818
  • pliki wideo
    2699
  • obrazy
    6826
  • dokumenty
    156

12730 plików
1328,89 GB

Ukryj opis
  • 1,5 MB
  • 12 paź 13 14:53
Obok Citroena 2 CV legenda powojennej motoryzacji. W obu modelach mamy literki CV, co one oznaczają? Cheval-vapeur – konie fiskalne, dość specyficzny i skomplikowany sposób określenia pojemności i ustalonego od niej podatku we Francji. Oba auta miały tenże podatek najniższy. Tak przy okazji: najmniejsze Clio to 5CV, Laguna 7CV.
Francuzi bezpośrednio po II wojnie szukali auta małego, taniego bez zbędnych luksusów, ale jednocześnie spełniającego warunki pojazdu rodzinnego. Dlatego też Renault 4CV mimo krótkiego nadwozia posiadał dwie pary drzwi. Silniczek też wstawiono skromniutki, choć czterocylindrowy – 750 cm. Moc 21 KM nie pozwalała osiągnąć nawet 100 km/h. Nie ulega wątpliwości, że projektanci wzorowali się na przedwojennym Volkswagenie. Szkice powstały w czasie wojny a garbus kilka lat wcześniej. Silnik oraz akumulator znajdowały się z tyłu, więc wał Kardana nie uszczuplał miejsca w kabinie.
Produkcja ruszyła w sierpniu 1947 roku. Początkowo borykano się z brakiem lakieru, ale pomogły "zdobyczne" zapasy Afrika Korps marszałka Erwina Rommla i przez pierwsze dwa lata samochód sprzedawano tylko w kolorze „piasek pustyni”. Nikt się nie spodziewał aż tak dużego popytu. Nawet amerykanie zainteresowali się modelem. Produkcja nie nadążała, uruchomiono ją w dodatkowym miejscu we Francji a niebawem nawet w Japonii, gdzie auta jeździły jako taksówki. Skutek był taki, że Renault 4CV stał się pierwszym francuskim samochodem sprzedanym w ilości powyżej miliona egzemplarzy a wtedy, po 14 latach zakończono produkcję.
  • 1,3 MB
  • 5 paź 13 12:36
Trochę kontrowersyjne auto.
Z jednej strony Dauphine miał sporo sukcesów sportowych, ale z drugiej przez fachowców został zaliczony do najbardziej awaryjnych samochodów świata.
Z jednej strony cieszył się wielkim popytem (pierwszy milion już po 4 latach) z drugiej uznano go jako największą techniczną kompromitację francuskiej myśli technicznej obok Linii Maginota.
Budowany od 1956 roku model miał być przede wszystkim autem rodzinnym: pojemnym, ale ekonomicznym. Niestety pewnych wad nie udało się ukryć. Jak na auto rodzinne nie rozpieszczał rozmiarami bagażnika – 230 litrów. Porównując z dzisiejszymi modelami segmentu C wynik ten po prostu śmieszy. Śmieszą też osiągi Dauphine: silnik 850 cm z mocą 27 KM rozpędzał auto do setki w 37 sekund. Potem osiągał maksymalnie 112 km/h i to wszystko.
W tamtych czasach umieszczenie silnika z tyłu było dość popularne. Inżynierowie Renault widzieli, że najlepiej sprzedające się auta mają takie rozwiązanie.
Renault Dauphine był dobrze znany w Polsce, bowiem można go było w latach 60-tych kupić za bony towarowe (dolary) po cenie zbliżonej do rynkowej a więc kilkakrotnie drożej, niż Syrenkę.
Jako ciekawostkę warto zaznaczyć, że konstruktorzy Syreny 110 w pierwszym projekcie wzorowali się właśnie na Dauphine i opracowali podobny, choć bardziej kanciasty model z tym samym układem silnika. Całe szczęście, że potem nadali Syrenie 110 zupełnie inny kształt.
  • 1,4 MB
  • 5 paź 13 12:36
Ten model doskonale jest znany starszym Polakom, bowiem na jego licencji produkowano samochód Dacia 1300, który w czasach komuny był dość popularny. O ile o Dacii nie można nic dobrego powiedzieć (może poza egzemplarzami do 74 roku) o tyle Renault 12 był całkiem udanym modelem. Europejczycy go polubili, natomiast w USA poniósł kompletne fiasko.
Zaprojektowany w 1969 roku samochód miał interesującą sylwetkę z długim przodem, co zawsze dodaje agresji i sportowego charakteru. Renault 12 dość często był porównywany do Polskiego Fiata 125p z silnikiem 1300. Francuski samochód mimo słabszego silnika (54KM) miał trochę lepsze przyśpieszenie (16,5). Jednak w dalszej jeździe Fiat go doganiał i wyprzedzał, bowiem polskie auto było szybsze. Zaletą „12” była możliwość złożenia siedzeń „na płasko” co pozwalało dwóm osobom w miarę wygodnie spać. Fiat 125 nie oferował takiej wygody, bowiem jego tylne siedzisko było szersze i przednie fotele po prostu się nie mieściły. W dodatku Renault mimo ściętej pokrywy bagażnika oferował dość sporą przestrzeń kufra – 420 litrów. Koło zapasowe ustawiono pionowo, dzięki czemu wymiana nie wymuszała wyjmowania bagażu.
Niestety Francuzi trochę poskąpili w wyposażeniu samochodu. Bębnowe hamulce z tyłu bez wspomagania już wtedy kompromitowały auto.
Renault 12 był produkowany we Francji do roku 1980, w Turcji do 1999, natomiast licencyjna Dacia 1300 aż do 2006!
Łącznie sprzedano 2,5 mln aut.
  • 1,3 MB
  • 5 paź 13 12:36
Z końcem lat 50-tych państwowa firma Renault miała powody by zazdrościć prywatnemu Citroenowi. Nie chodzi tu tylko o legendarnego DS-a. Citroen miał coś jeszcze. Wzorem Volkswagena zbudował samochód dla mas – model 2CV. Firma Renault co prawda też produkowała tanie auto, ale jego popularność niestety nie zadawalała. W dodatku fabryka zbyt późno zaczęła poważnie traktować przedni napęd i nie miała na tym polu prawie żadnego doświadczenia, poza dostawczakiem Estafette. Ten błąd kosztował. Stworzenie nowego modelu, który miałby pokonać „kaczkę” było dla firmy walką o przetrwanie. Aby przetrwać trzeba było zaprojektować samochód uniwersalny: dla mężczyzn i kobiet, dla całych rodzin, dla mieszkańców wsi i miast, dla bogatych i ubogich, na wczasy i na zakupy. W dodatku miał być tani i prosty.
Pojazd zaprezentowano w 1961 roku. Renault 4, bo tak go ochrzczono, miał wreszcie przedni napęd, swobodnie mieścił 4 osoby a wyglądem znacznie przewyższał Citroena 2CV, co z resztą nie było trudne.
Z początku silnik o pojemności 0,7 litra miał moc 24 KM i rozpędzał auto do 110 km/h. Później pojawiły się większe jednostki, na tyle duże, że Renault 4 jeździł jako taksówka, radiowóz policyjny, pojazd dostawczy, pocztowy, a nawet jako karetka pogotowia. Samochód osiągnął niebywałą popularność. Przez ponad 30 lat produkowano go aż w 28 krajach, sprzedawano w ponad 100!
Renault 4 to kultowy samochód, trzeci w historii motoryzacji pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy (po VW i Fordzie T) i najlepiej sprzedające się na świecie auto francuskie. Łącznie zbudowano ponad 8 milionów egzemplarzy, czyli dwukrotnie więcej, niż rywala - Citroena 2CV.
Firma Renault odetchnęła z ulgą.
  • 1,6 MB
  • 5 paź 13 12:36
Nie może zabraknąć tego auta w kolekcji, bowiem powszechnie uważa się, że jest to pierwszy hatchback w historii motoryzacji. Pojawił się na rynku z początkiem 1965 roku. Tak naprawdę w momencie, gdy projekt powstawał nawet nie było nazwy „hatchback”. Mówiono, że pojazd otrzymał piąte drzwi do przestrzeni bagażowej i używano określenia „kombilimuzyna”. Projektanci Renault innowacyjnością wykazali się nie tylko w tym rozwiązaniu. „Szesnastka” była też pierwszym modelem firmy z przednim napędem. Te dwa nowatorskie rozwiązania dały wymierną korzyść: auto, choć niedługie (423 cm), miało łatwo rozkładane siedzenia do spania, co cieszyło nabywców lubiących turystykę. Dzielona kanapa z tyłu pozwalała na przewożenie długich przedmiotów. To też było absolutnym novum. Wszystkie modele posiadały z przodu pasy bezwładnościowe!
Konstruktorzy uzyskali niespotykany jak na tamte czasy stosunek rozstawu osi do długości, który wyniósł 0,64. Nawet najnowsze Renault Clio, czy VW Golf nie mogą wykazać się tak dobrym wynikiem. Nic więc dziwnego, że w 1966 roku auto nagrodzono zaszczytnym tytułem „Samochód Roku” (COTY). Podstawowy silnik miał 60 KM przy pojemności 1,5 litra. Do setki rozpędzał się w 17 sekund a maksymalnie jechał 145 km/h.
Ostatnie Renault 16 zbudowano w 1980 roku. Jego następcą okazał się produkowany już od kilku lat Renault 20/30, później po kolei były Renault 25, Safrane, Vel Satis i wreszcie Latitude. Jednak żaden z tych modeli nie mógł równać się powodzeniem z „Szesnastką”.
  • 1,5 MB
  • 5 paź 13 12:35
Dla niektórych bardziej znany jest jako Renault Caravelle. Taką nazwę przyjęto dla aut sprzedawanych w USA. Różnice były tylko kosmetyczne. Ten model to chyba największy sukces firmy Renault za Atlantykiem. Aż wierzyć się nie chce, że płyta podłogowa pełnej polotu „Florydki” była tą samą płytą, którą montowano w przebrzydłej Renault Dauphine. Początkowo silnik również był z tamtego modelu. Za to nadwozie to już inny świat. Coupe, kabriolet, niezapomniane wrażenia z jazdy. To ten właśnie model znany jest z filmu „Dzień Szakala”. W dodatku samochód reklamowała największa wówczas eksportowa gwiazda Francji – Brigitte Bardot. Nic dziwnego, że Caravelle z dobrze skalkulowaną ceną świetnie sprzedawał się w USA. Za 2,5 tysiąca dolarów można było mieć sportowe auto o nienagannych proporcjach i całkiem dobrych osiągach. O pierwotnym silniku z modelu Dauphine już zapomniano. Teraz z tyłu montowano jednostkę 1100 cm, 50 KM, która pozwalała na osiągnięcie prędkości 145 km/h. Do setki auto rozpędzało się w niespełna 18 sekund. Nabywcy to raczej ludzie młodzi, którzy nie przejmowali się małą ilością miejsca (zadziwiająco krótki rozstaw osi) oraz kompletną ignorancją w zakresie bezpieczeństwa (nie było nawet pasów).
  • 1,3 MB
  • 5 paź 13 12:35
Tak po prawdzie ten samochód nie powinien znaleźć się w setce kultowych aut. Robię to trochę subiektywnie, bo dla mnie bez wątpliwości to najładniejsze auto lat 80-tych. Ten model miał brata, Renault 9. Sedan nie wyglądał już tak efektownie, brakowało mu tej ślicznej, tylnej szyby. Dziwne, ale to sedan uzyskał tytuł samochodu roku a nie hatchback – Renault 11.
„Jedenastka” pojawiła się na rynku w 1983 roku. Poprzedziły to długie przygotowania, badania. Firma Renault nie chciała powtórzyć komercyjnej porażki poprzednika – Renault 14. Teraz musiało się udać.
Auto miało szereg nowoczesnych, bądź funkcjonalnych rozwiązań, zwłaszcza wersja „electronic”. Centralny zamek, zdalnie sterowany pilotem, radio z equalizerem, wskaźniki LED, dzielona tylna kanapa. Wizualnie samochód prezentował się naprawdę świetnie. Wspomniana szyba z tyłu, pięknie zagięta, kwadratowe reflektory z przodu, sportowa sylwetka, pięknie skomponowane wnętrze, często w kolorze beżowym, łącznie z pasami bezpieczeństwa.
A silnik? Najpopularniejszy miał pojemność 1,1 i 48 KM. Nie był to demon szybkości i przyśpieszenia,
ale to tym modelem szalał po Paryżu James Bond w filmie „Zabójczy widok”. Auto pogubiło mnóstwo części, wreszcie cały dach, ale złapać się nie dało.
  • 1,3 MB
  • 5 paź 13 12:35
Musi to być już staruszek, poznamy to z dwóch powodów. Po pierwsze pochodzi z czasów, gdy firma Renault jeszcze numerowała swoje modele. Po drugie, w początkowych modelach lewarek zmiany biegów był jeszcze przy kierownicy. „Piątka” pojawiła się wiosną w 1972 roku i nikt nie przypuszczał, że na tak długo zadomowi się na rynku europejskim. Dopiero w 1990 roku wyparła ją Clio, choć stary model był jeszcze produkowany do 1996 roku. I tak naprawdę przez te 24 lata był tylko jeden lifting – w 1985 roku. Inna sprawa, że ten lifting to praktycznie zbudowanie auta od nowa, na innej płycie podłogowej i z innymi wymiarami.
W pierwszych latach produkcji stosowano silniczek 0,8 litra, ale ta jednostka miała stanowczo zbyt słabe osiągi. 36 KM i 23 sekundy, by się rozpędzić do „setki” narażały na śmieszność. Jednak były też większe silniki o mocy przekraczającej 100 KM, nie mówiąc już o znanym GT Turbo, które oferowało 160 KM a w wersji rajdowej aż 350 koni! Biorąc pod uwagę, że Renault 5 nie ważył nawet tony, to taki silnik czynił z niego rakietę.
Ciekawostką jest fakt, że firma Renault produkowała, choć w niewielkiej ilości sedana, z pełnowymiarowym bagażnikiem z tyłu. Sedan ów był tym samym, co dzisiaj Thalia dla modelu Clio. Jednak u nas w Polsce tej odmiany nadwozia nie sprzedawano i zupełnie jej nie znano.
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    8
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

8 plików
11,17 MB




ek1301

ek1301 napisano 29.09.2012 22:35

zgłoś do usunięcia
Jestem pod wrażeniem ....Super, super...Pozdrawiam
jarusrogus

jarusrogus napisano 26.11.2012 15:41

zgłoś do usunięcia
Świetny porządek ! Rzadko można coś takiego spotkać .

mrbolsen napisano 7.08.2013 10:11

zgłoś do usunięcia
najbardziej fantastyczny chomik !
rosmarinus

rosmarinus napisano 14.11.2014 18:03

zgłoś do usunięcia
Teatr Zielone oko, stare dobre czasy kiedy małam naście lat i słuchałam mojej ulubionej "trójki" Było, minęło...
ula1-30

ula1-30 napisano 4.01.2015 13:47

zgłoś do usunięcia
Podziwiam i Pozdrawiam .
Corela

Corela napisano 14.09.2016 21:28

zgłoś do usunięcia
Coś niesamowitego, tyle Kobry i teatr TV Stawka większa niż życie, którego szukałam od dobrych kilku miesięcy i nigdzie nie było, aż znalazłam w końcu u Ciebie Problem mam ze ściągnięciem, bo jednak spore rozmiary, ale może coś wymyślę Dodaję do polecanych, żeby częściej zaglądać. Pozdrawiam
Sensueelle

Sensueelle napisano 11.01.2023 23:46

zgłoś do usunięcia
Cudowny chomiczek! Na pewno tu wrócę
pegemow476

pegemow476 napisano 20.01.2023 09:03

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności