Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Elast64
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Has 123

widziany: 21.07.2024 16:18

  • pliki muzyczne
    2818
  • pliki wideo
    2699
  • obrazy
    6826
  • dokumenty
    156

12730 plików
1328,89 GB

Ukryj opis
  • 1,6 MB
  • 20 lis 13 15:42
Rywalizował na śmierć i życie w innym francuskim autem dostawczym: Renault 1000kg. Oba auta były bardzo funkcjonalne, choć przeraźliwie brzydkie, zwłaszcza Citroen, nazywany „świńskim ryjkiem”.
Prototyp powstał już w czasie wojny, ale produkcja seryjna ruszyła w 1947 roku i trwała aż do 14 grudnia 1981 roku. We Francji, Belgii i Holandii zbudowano prawie pół miliona Citroenów H.
Wyróżniały je dwie cechy. Pierwsza, to blacha falista, która znacząco wzmacniała konstrukcję bez podnoszenia masy i była zastosowana w przedwojennym modelu 2CV. Jeszcze wcześniej „żebra” stosowali Niemcy w samolotach „Junkers”. Druga cecha to napęd na przednie koła. W tamtych czasach firmy nie decydowały się na unifikację założeń konstrukcyjnych, dlatego też w przeciwieństwie do większości furgonetek tamtej epoki Citroen H miał napęd, jak przedwojenny model Traction Avant. Takie rozwiązanie pozwoliło stworzyć zupełnie płaską podłogę na wysokości raptem 35 cm. W zależności od obciążenia i karoserii występowały nazwy: H, HY, HZ, HX, HW. Firma chwaliła się, że oferuje auto w 14 kolorach, ale tak po prawdzie przeważnie auta malowano na szaro, a potem właściciele sami sobie przemalowywali swoje cudeńko.
Podstawową jednostką był silnik na benzynę. Diesla wprowadzono dopiero w 1961 roku. Benzynowa jednostka o pojemności 1900 cm miała 50KM, a skrzynia biegów o zaledwie trzech przełożeniach pozwalała rozpędzić auto maksymalnie do 78 km/h.
Litera H, określająca model wzięła się stąd, że dopiero ósmy projekt został zaakceptowany przez firmę a „h” to ósma litera alfabetu. Nie ulega wątpliwości, że ten samochód był największą motoryzacyjną gwiazdą filmową lat 50 i 60-tych. A jeździli nim rolnicy, piekarze, stolarzy, kwiaciarze, rzeźnicy, policjanci i złodzieje ...
  • 1,3 MB
  • 5 paź 13 12:36
Ten model ma swoje zasłużone miejsce w historii motoryzacji. Oto pierwsze seryjne auto z napędem na przednie koła w dodatku o nadwoziu samonośnym. Rzecz zadziwiająca, ale samochód powstał chyba w najtrudniejszym dla firmy okresie, w roku 1934. Andre Citroen nie ma już praktycznie wpływu na swoje zakłady, które zostały wykupione przez Michelina. Załamany umiera wkrótce po premierze Traction Avant.
Klasyczny wygląd auta, opływowa sylwetka z pewnością mogły się podobać. Przedni napęd dawał niespotykane właściwości trakcyjne, samochód świetnie trzymał się drogi. Nic dziwnego, że chętnie jeździli nim gangsterzy, ale był też w wyposażeniu wielu rządów. Nawet w komunistycznej Polsce używał go Urząd Bezpieczeństwa. Z tego powodu Polakom ten Citroen źle się kojarzył. Jego obecność pod domem delikwenta często oznaczała aresztowanie. We Francji po wojnie był oficjalnym pojazdem Prezydenta.
Auto było dostępne w kilku wersjach silnikowych, ale najpopularniejsza była górnozaworowa jednostka 1,9 litra o mocy 56 KM. Pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej 120 km/h. Wszystkie auta miały hydrauliczne hamulce na cztery koła. Doskonałe rozwiązania nie starzały się i dlatego Citroen Traction Avant produkowany był aż do 1957 roku. Stał się filmową gwiazdą, znamy go nie tylko z Bonda 007, ale także z polskich filmów: „Dom”, ”Pułkownik Kwiatkowski”, "Znaki na drodze".
  • 1,4 MB
  • 5 paź 13 12:36
Przylgnęło do niego określenie „Kaczka”. Inni mówią po prostu najbrzydszy samochód świata. Rzeczywiście 2CV urodą nigdy nie grzeszył. Jak się okazuje nie przeszkodziło mu to w zdobyciu ogromnej popularności, potwierdzonej wyprodukowaniem prawie 4 mln sztuk. Mimo, że jako datę rozpoczęcia produkcji podaje się rok 1948, to tak naprawdę auto skonstruowano 10 lat wcześniej, jeszcze przed wojną. Znana jest historia, że projektanci otrzymali polecenie stworzenia auta takiego, by przy prędkości 50 km/h z przewożonych 4 osób i koszyka pełnego jaj nie zrobiła się jajecznica. Zbudowano 250 modeli a potem 249… zniszczono. Wybuchła wojna i Francuzi nie chcieli pokazać konstrukcji Niemcom. Jeden egzemplarz głęboko ukryli i wyjęli dopiero po wojnie. A wtedy akurat potrzebowano taniego i prostego auta. Rozpoczęto produkcję seryjną. Model znacząco się jednak różnił od przedwojennego projektu. Można powiedzieć, że był „bardziej wypasiony”. Prototypowe auto miało tylko jeden reflektor, teraz były dwa. Zamontowano wycieraczki, rozrusznik i kierunkowskazy oraz zmieniono silnik na chłodzony powietrzem. Trzybiegową skrzynię bez synchronizacji zastąpiły cztery zsynchronizowane biegi. Zrezygnowano też z rowkowanych blach (wzmacniały konstrukcję) na rzecz blach prostych, w dodatku również w dachu, który wcześniej był płócienny. Ale pewne rozwiązania zostały: choćby siedzenia z rurek połączonych płótnem, brak jakichkolwiek obić tapicerskich wnętrza, dźwignia zmiany biegów w desce rozdzielczej, otwieranie szyb poprzez ich przesuwanie a nie opuszczanie (jak w autobusach). Takie otwieranie było znacznie tańsze w produkcji i nie wymagało instalowania całego mechanizmu z korbką.
Pierwsze silniki stosowane w produkcji seryjnej miały 380 cm pojemności i 9 KM.
Przez 42 lata (do 1990) auto przechodziło niezliczone ulepszenia, poprawki. Pod koniec Citroen 2CV już tylko wyglądem zewnętrznym przypominał swojego dziadka.
Jak przystało na auto kultowe, Citroen 2CV jest doświadczoną gwiazdą filmową. Występował u boku Jamesa Bonda, Luisa de Funesa i wielu innych.
  • 2,0 MB
  • 5 paź 13 12:36
Jego pojawienie się w 1955 roku było sensacją. Samochód aż kipiał nowoczesnością. Nie tylko sylwetka, ale szereg rozwiązań konstrukcyjnych zdecydowanie wyprzedziły swoją epokę. Kosmiczne kierunkowskazy w tylnych narożnikach dachu, hydro-pneumatyczne zawieszenie, hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Aż się w głowie kręci. Wyglądały wśród innych pojazdów jak statki kosmiczne na kołach.
Nigdy wcześniej nie zdarzyło się, by w dniu prezentacji producent od razu otrzymał zamówienie na 12 tysięcy sztuk. Samochód miał tak dużą różnice w rozstawie kół przednich i tylnych, że w przypadku złapania gumy mógł jechać na trzech kołach! Okazało się, że taka dawka nowoczesnych urządzeń nie tylko sprzyjała awariom, ale nie do końca odpowiadała nabywcom. Przede wszystkim nietypowe automatyczne sprzęgło irytowało europejczyków. Firma Citroen musiała uprościć model. Młodsi fani motoryzacji model DS. znają tylko z filmów. Autem jeździł Prezydent Francji Charles de Gaulle, wystąpiło w wielu filmach, m.in. w kultowym „Fantomasie” z Louis de Funes. Ten pionierski samochód, który wyprzedził swoje czasy i stał się symbolem Francji niemal na równi z Wieżą Eiffla i szampanem. Produkcję zakończono po 20 latach, w roku 1975. Powstało do tego czasu prawie 1,5 mln egzemplarzy.
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    4
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

4 plików
6,21 MB




ek1301

ek1301 napisano 29.09.2012 22:35

zgłoś do usunięcia
Jestem pod wrażeniem ....Super, super...Pozdrawiam
jarusrogus

jarusrogus napisano 26.11.2012 15:41

zgłoś do usunięcia
Świetny porządek ! Rzadko można coś takiego spotkać .

mrbolsen napisano 7.08.2013 10:11

zgłoś do usunięcia
najbardziej fantastyczny chomik !
rosmarinus

rosmarinus napisano 14.11.2014 18:03

zgłoś do usunięcia
Teatr Zielone oko, stare dobre czasy kiedy małam naście lat i słuchałam mojej ulubionej "trójki" Było, minęło...
ula1-30

ula1-30 napisano 4.01.2015 13:47

zgłoś do usunięcia
Podziwiam i Pozdrawiam .
Corela

Corela napisano 14.09.2016 21:28

zgłoś do usunięcia
Coś niesamowitego, tyle Kobry i teatr TV Stawka większa niż życie, którego szukałam od dobrych kilku miesięcy i nigdzie nie było, aż znalazłam w końcu u Ciebie Problem mam ze ściągnięciem, bo jednak spore rozmiary, ale może coś wymyślę Dodaję do polecanych, żeby częściej zaglądać. Pozdrawiam
Sensueelle

Sensueelle napisano 11.01.2023 23:46

zgłoś do usunięcia
Cudowny chomiczek! Na pewno tu wrócę
pegemow476

pegemow476 napisano 20.01.2023 09:03

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności