Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Elast64
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Has 123

widziany: 30.10.2024 21:45

  • pliki muzyczne
    2818
  • pliki wideo
    2699
  • obrazy
    6826
  • dokumenty
    156

12730 plików
1328,89 GB

Ukryj opis
  • 1,4 MB
  • 5 paź 13 12:36
Panuje przekonanie, że nazwa „Mustang” nawiązuje do świetnego, jednosilnikowego myśliwca z II wojny światowej, ale to nieprawda. W rzeczywistości mamy tu czysty chwyt marketingowy. Konstruktorzy Forda chcieli, by ich sportowe auto dobrze się sprzedawało. Nazwa musiała być symbolem nieokiełzanej wolności, szybkości a jednocześnie miała kojarzyć się z Ameryką. W roku 1964 do głosu dochodziło młode pokolenie, które nie pamiętało już wojny. Pokolenie to nie było zainteresowane jakimś tam myśliwcem. Oni byli „baby-boomers”, mieli pieniądze, chcieli zaszpanować. Ford Mustang okazał się strzałem w dziesiątkę. Mimo sportowego charakteru nie był drogi – około 2400 dolarów. Dotychczas w USA auta sportowe kosztowały krocie, dla młodych raczej nieosiągalne. I tu tkwi wielki sukces Mustanga. Ludzie o tym samochodzie dawno słyszeli, ale jeszcze nie znali ceny. Gdy ta okazała się nader przystępna, samochód sprzedawał się na pniu. W ciągu pierwszego roku auto nalazło 418 tyś nabywców!!! Nigdy w historii żaden model nie miał takiego startu. Samochód ten jest nadal produkowany ale już w V generacji. Pierwsze egzemplarze posiadały silnik 2,8 o mocy 101 KM, ale kształt nadwozia i bardzo długi przód pozwalały na umieszczenie znacznie potężniejszych jednostek i tak było. Popularność Mustanga była tak olbrzymia, że w 1971 roku pełnił rolę auta Jamesa Bonda kosztem innej legendy - Astona Martina.
  • 1,2 MB
  • 5 paź 13 12:36
Zastąpił Forda Anglię, a sam został zastąpiony Focusem, ale to dopiero w 2000 roku. Produkcję rozpoczęto jednocześnie w Anglii i w Niemczech. Choć Escorta coraz rzadziej widzimy na drogach, to jego nazwa na trwałe zapisała się w historii motoryzacji. Charakterystyczna maska przednia z „okienkami” na reflektory, oraz linia tylnych okien unosząca się falą pozwala z daleka rozpoznać ten model, zaprojektowany w 1967 roku. Samochód kompaktowy w tamtych czasach był znacznie mniejszy od dzisiejszych. Escort nie mógł pochwalić się przestronnym wnętrzem, zwłaszcza z tyłu, nie mógł też zaimponować bagażnikiem. Podstawowy silnik gaźnikowy 1,1 dawał moc 56 KM, co na tę pojemność było dość sporo. Prędkość maksymalna też nie budziła zastrzeżeń – 132 km/h. Należy jednak pamiętać że firma Ford zaopatrywała też model w większe silniki – 1,6 Mexico, a nawet dwulitrowe i właśnie dzięki nim Escort osiągnął tyle sukcesów w rajdach WRC. Z kolei zwycięstwa w tychże rajdach spowodowały, że kompaktowy Ford cieszył się powodzeniem, zwłaszcza u ludzi młodych. Do roku 1975 wyprodukowano ponad 2 miliony Escortów. Warto zaznaczyć, że powstawał on nie tylko we wspomnianych Niemczech i Anglii, ale także w Izraelu, Belgii, Australii, Nowej Zelandii a nawet na Tajwanie.
  • 1,5 MB
  • 5 paź 13 12:36
Wiele osób sądzi, że Ford T występował tylko w kolorze czarnym, bowiem znany jest cytat H. Forda: „klient może sobie zażyczyć samochód w każdym kolorze, byle by był to czarny”. Ale prawda jest zupełnie inna. Z początku w ogóle nie było czarnych Fordów T. Malowano je na czerwono, szaro, niebiesko lub zielono. Później, gdy okazało się, że czarny lakier najszybciej wysycha auta rzeczywiście wychodziły z fabryki tylko w tym kolorze. Z kolei pod koniec okresu produkcji przeważała barwa szara.
Ford model T. Samochód legenda. 19 lat produkcji, 15 milionów egzemplarzy! Auto, które zmotoryzowało Stany Zjednoczone. Przyczyn sukcesu było kilkanaście. Skupmy się na najważniejszych. Samochód miał prostą konstrukcję i był niezawodny. Ale jeśli coś się popsuło, to właściciel wiedział, że każdą cześć dokupi w zwykłym sklepie, bowiem firma wpadła na rewelacyjny pomysł: równolegle z produkcją aut biegła produkcja części, które skatalogowane trafiały do tysięcy sklepów na terenie USA.
Druga rzecz to cena. Mimo inflacji, w ciągu 20 lat model T staniał ponad trzykrotnie. Henry Ford stale obniżał koszty produkcji. Tutaj mamy do czynienia z kolejną pomyłką powielaną przez wiele źródeł, nawet Wikipedię. Otóż Ford model T nie był pierwszym autem produkowanym seryjnie. Pierwszy to Oldsmobile Curved Dash z 1901 roku. Zbudowano ich 19 tysięcy. Natomiast Ford T był jednym z pierwszych aut wytwarzanych taśmowo! Produkcja seryjna a produkcja taśmowa to jednak spora różnica. Dzięki taśmie a także malowaniu na czarno fabryka znacząco redukowała koszty produkcji. Dla uzupełnienia warto jeszcze dodać, że silnik miał 2,9 l pojemności, moc 20 KM a prędkość maksymalna wynosiła 68 km/h. Prowadzenie pojazdu, choć banalnie proste, odbywało się zupełnie inaczej, niż dzisiaj. Z resztą przed wojną na ten właśnie model obowiązywało oddzielne prawo jazdy. Mało prawdopodobne jest, by współczesny kierowca potrafił od razu pokierować Fordem T.
  • 1,5 MB
  • 5 paź 13 12:36
Genezą powstania tego modelu jest niebywały sukces Forda Mustanga w USA w 1964 roku. Ford, chcąc iść za ciosem postanowił stworzyć odpowiednika dla Europy. Było to o tyle istotne, że właśnie nastąpiła konsolidacja wszystkich europejskich oddziałów Forda i chciano pochwalić się czymś efektownym. Projekt był gotowy już w połowie 1965 roku, ale produkcję seryjną Capri rozpoczęto w roku 1969. Dość szybko przyległo do niego określenie „Porsche dla fryzjera”, co nie zmieniło faktu, że auto sprzedawało się bardzo dobrze. Sukces był wynikiem świetnej stylizacji. W tym przypadku słowo „kultowej” nie będzie nadużyciem. Długa maska nadawała agresywny charakter, choć najpopularniejsza wersja miała raptem 50 KM przy 1300 cm pojemności. Nic dziwnego zatem, że przyśpieszał do 100 km/h aż 23 sekundy. Oczywiście były też mocniejsze jednostki, ale silnik 1,3 w pierwszej fazie produkcji był jednostką podstawową. Producent zdawał sobie sprawę, że lepiej sprzeda się samochód sportowy z wyglądu a nie osiągów, ale za to tańszy, niż drogie auto z dużym silnikiem i mocą. Niektóre źródła internetowe piszą o krótkim rozstawie osi, ale nie jest to zgodne z prawdą. Przy długości 430 cm rozstaw wynosił 256 cm, co jak na tamte czasy jest wartością nader przyzwoitą. W roku 1974 nastąpiła modernizacja auta (Capri II) a ostatnia wersja (Capri III) powstała w 1978 i była jeszcze produkowana przez 8 lat. Łącznie powstało niespełna 2 miliony Fordów Capri.
  • 1,3 MB
  • 5 paź 13 12:35
Następca Escorta. Miał trudne zadanie bowiem Escort powoli stawał się legendą, lubili go wszyscy. Focus pojawił się w marcu 1998 roku i zaczął od mocnego uderzenia „Car of the Year 99 „ w Europie, oraz 2000 w USA.
Tytuł nie dziwi. Nowatorskie zawieszenie wielowahaczowe, (świetne, choć droższe w serwisowaniu), śmiała sylwetka (styl New Edge, znany wcześniej z modelu Ka), wyjątkowo przyzwoita jakość wykonania. Co ciekawe, w Europie auto od razu sprzedawało się świetnie jako hatchback, natomiast koszmarnie jako sedan. Czemu? Po prostu model pięciodrzwiowy sprostał wymaganiom w stawianym autom rodzinnym a był za to znacznie zgrabniejszy od sedana.
Jeśli chodzi o śmiałą sylwetkę, to nie da się ukryć, że konstruktorzy ryzykowali. Nie wszystkim firmom udało się przekonać do zaskakujących zmian w segmencie C. Trzy lata później bolesnej porażki doznał Renault Megane II generacji. Ale Focusowi się udało, bo to rzeczywiście zgrabne autko w dodatku zadziwiająco (jak na Forda) bezawaryjne.
Najpopularniejszy silnik 1,6 dawał 100 KM i rozpędzał auto do setki w 11 sekund. Prędkość maksymalna – 185 km/h.
Nie ulega wątpliwości, Focus godnie zastępuje Escorta, ale czy też będzie produkowany ponad 30 lat? Jest na półmetku.
  • 1,8 MB
  • 5 paź 13 12:35
Następca Taunusa miał powstać wcześniej, ale kryzys paliwowy spowodował, że pojawił się dopiero w 1982 r. Późno, ale jednak wzbudził niemałą sensację. Po raz pierwszy projektanci poświęcili tak dużo uwagi oporowi aerodynamicznemu. Szyby nie posiadały uszczelek, bo były naklejane, zderzaki nie wystawały, wlot powietrza nie miał kratownicy. Przód sprawiał wrażenie monolitu z wydrążonymi otworami na reflektory. Współczynnik Cx wyniósł raptem 0,34. Ale to nie jedyne nowinki.
Wnętrze auta dziwiło, ale też wzbudzało kontrowersje. Deska rozdzielcza składała się jakby z dwóch niezależnych połówek: lewa, półkolista dla kierowcy, prawa na schowki. Była potężna, niestety, wręcz toporna. Nie uniknięto też innych niedociągnięć.
Jakość plastików doprawdy licha, trzeszczały w nawet nowym aucie. Sierra, choć długa, to nie oferowała dużo przestrzeni pasażerom. Ciasnota była wynikiem kiepskiego stosunku rozstawu osi do długości auta. Był gorszy, niż nawet u przestarzałego Fiata 125p. Dzisiejszy Fiat 500L ma większą o 1 cm odległość między osiami.
Ale nowatorska sylwetka, odpowiednia reklama spowodowały, że auto było produkowane ponad 10 lat, dobrze się sprzedawało jako sedan i jako lift back. Być może pomagała bardzo szeroka gama silników od 1,3 do 2,6 litra. Ten najpopularniejszy W 1993 Sierrę zastąpił Ford Mondeo.
  • 1,6 MB
  • 5 paź 13 12:35
Miał trudne zadanie. Zastąpić model, który już wtedy był legendą. Zastąpić model, którym jeździła cała Ameryka, który występował w filmach, książkach, właściwie wszędzie. Nie ulega wątpliwości, że nie można było dłużej produkować Forda T. Po 20 latach konstrukcja była na tyle przestarzała, że nie pomagały żadne „poprawki”.
Henry Ford musiał wejść do gry z nowym modelem. Zrezygnował z nietypowych rozwiązań dotyczących łatwego prowadzenia. Zrozumiał, że jego koncepcja się nie sprawdziła. Pedały (choć aż cztery), zmiana biegów były już takie same, jak we wszystkich innych modelach na świecie. W porównaniu ze słynnym poprzednikiem Model A posiadał elektryczny rozrusznik, światła stopu oraz kierunkowskazy (ale jeszcze mechaniczne) i co bardzo ważne – bezpieczne szyby, tłukące się na drobniutkie kawałeczki. Silnik, znacznie nowocześniejszy o pojemności 3,3 litra dawał 40 KM mocy i pozwalał na jazdę z prędkością 65 m/h (przekroczenie magicznych 100 km/h).
Ford Model A był dość przestronnym autem. Znacznie mniej miejsca oferowała wersja „coupe”. Miała dwa siedzenia z przodu. Z tyłu znajdował się bagażnik z rozkładanym siedziskiem, ale dość lichym. Popularnie nazywano to „miejscem dla teściowej”. Przez 5 lat do 1932 roku wyprodukowano 4,8 mln egzemplarzy.
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    7
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

7 plików
10,17 MB




ek1301

ek1301 napisano 29.09.2012 22:35

zgłoś do usunięcia
Jestem pod wrażeniem ....Super, super...Pozdrawiam
jarusrogus

jarusrogus napisano 26.11.2012 15:41

zgłoś do usunięcia
Świetny porządek ! Rzadko można coś takiego spotkać .

mrbolsen napisano 7.08.2013 10:11

zgłoś do usunięcia
najbardziej fantastyczny chomik !
rosmarinus

rosmarinus napisano 14.11.2014 18:03

zgłoś do usunięcia
Teatr Zielone oko, stare dobre czasy kiedy małam naście lat i słuchałam mojej ulubionej "trójki" Było, minęło...
ula1-30

ula1-30 napisano 4.01.2015 13:47

zgłoś do usunięcia
Podziwiam i Pozdrawiam .
Corela

Corela napisano 14.09.2016 21:28

zgłoś do usunięcia
Coś niesamowitego, tyle Kobry i teatr TV Stawka większa niż życie, którego szukałam od dobrych kilku miesięcy i nigdzie nie było, aż znalazłam w końcu u Ciebie Problem mam ze ściągnięciem, bo jednak spore rozmiary, ale może coś wymyślę Dodaję do polecanych, żeby częściej zaglądać. Pozdrawiam
Sensueelle

Sensueelle napisano 11.01.2023 23:46

zgłoś do usunięcia
Cudowny chomiczek! Na pewno tu wrócę
pegemow476

pegemow476 napisano 20.01.2023 09:03

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności