Tomasz Karwatka - Efektywne i intuicyjne serwisy WWW.pdf
-
Alan Campbell -
Aleksander Kondratow -
Aleksandra Ruda -
Alexandra Adornetto -
Apulejusz -
Arthur Powell -
Barbara Marciniak -
Blake Charlton -
Carlos Castaneda -
Catharose de Petri, Jan van Rijckenborgh -
Czasy najnowsze -
Czasy nowożytne -
DLA DOROSŁYCH -
Gustav Meyrink -
Henryk Panas -
Henryk Sienkiewicz -
Ilja Ilf, Jewgienij Pietrow -
Informatyka -
Italo Calvino -
Jan Pająk -
Jan van Helsing -
Język chiński -
Joe Abercrombie -
Johannes von Buttlar -
Joseph Campbell -
Karla Turner -
Kate Mosse -
Kazimierz Bzowski -
Krzysztof Boruń -
Léon Denis -
Liliana Bodoc -
Literatura naukowa -
Literatura popularnonaukowa -
Lyssa Royal -
Michael Newton -
Mircea Eliade -
Ogólnie -
Oliver Bowden -
Patrick Geryl -
Pitigrilli -
Poradniki -
Publicystyka literacka i eseje -
Raymond A. Moody -
seria Rodowody Cywilizacji -
Starożytność -
Sztuka -
Średniowiecze -
Thorwald Dethlefsen -
Zbigniew Nienacki -
Zecharia Sitchin
Celem autora było napisanie ebooka o tym, co o stronach www powinna wiedzieć osoba, która planuje zlecić ich stworzenie firmie lub innej osobie wyspecjalizowanej w tym zakresie, tak aby razem mogli wypracować naprawdę skuteczną witrynę, która przyniesie jej właścicielowi wymierne korzyści.
Książka przedstawia sposoby i techniki programowania użyteczne we wszelkich zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny: jak i do czego poszczególnych narzędzi językowych używać. Specjalna uwaga zwracana jest na nowe elementy języka, dostępne w wersjach 8 i 9. Rozbudowane rozdziały o kolekcjach, wejściu-wyjściu, programowaniu współbieżnym i dynamicznym stanowią swoiste kompendia, które dają nie tylko orientację co do zestawu dostępnych środków programowania, ale również omawiają ważne szczegóły i niuanse ich zastosowań. Zakłada się, że Czytelnik ma orientację w podstawach programowania w języku Java, ale niekoniecznie musi być zaawansowanym programistą. Dlatego ważne bloki tematyczne (takie jak np. programowanie obiektowe i funkcyjne w Javie) omawiane są od podstaw. Do interesujących szczegółowych tematów poruszanych w książce należą: definiowanie metod w interfejsach (w tym metod prywatnych, poczynając od Javy w wersji 9), lambda-wyrażenia i przetwarzanie strumieniowe, obiekty typu Optional jako monady oraz ich użycie, spliteratory, zadania typu CountedCompleter jako kontynuacje oraz ich zastosowania, zadania typu CompletableFuture (dostępne od Javy 8) i ich praktyczne użycie, wyspecjalizowane synchronizatory, w tym - nowe w Javie 8 - obiekty typu StampedLock, zastosowanie refleksji oraz uchwytów metod (MethodHandle), tworzenie dynamicznych klas i obiektów typu proxy, zastosowania JavaBeans i delegacyjnego modelu obsługi zdarzeń zmian ich właściwości, definiowanie i przetwarzanie adnotacji (w tym definiowanie procesorów adnotacji), użycie skryptów z poziomu aplikacji Javy.
There is a serious information gap for Webmasters learning client-side JavaScript skills and trying to solve common Web-related problems. Knowing the syntax is one thing, being able to build a useful application is another. And while there are dozens of "how-to" JavaScript books available, few literally hand the Webmaster a set of ready-to-go, client-side JavaScript applications with documentation thoroughly explaining the applications to enable understanding and the knowledge to extend those applications. By providing such a set of applications, JavaScript Cookbook allows Webmasters to immediately add extra functionality to their Web sites. This book targets readers with two different skill sets. The primary target is JavaScript-knowledgeable Webmasters and designers who can immediately begin constructing their own versions of the applications. The secondary target is those with little or no JavaScript experience. The included applications are ready for immediate use and require little customization. This book explores both the code and the techniques that are centered around core JavaScript functionality, a functionality that will not become incompatible or obsolete. The source file design of most applications and libraries will help modularize reader Web sites and facilitate easier site management and coding practices.
Jakie czynniki umożliwiały rozwój pisma łacińskiego? Co to była minuskuła karolińska, kursywa gotycka czy bastarda? Jakie były rodzaje duktów pisarskich, techniki pisania i gesty pisarskie? Wznowiony po ponad 25 latach klasyczny i wciąż niezbędny podręcznik z zakresu historii pisma łacińskiego autorstwa jednego z najwybitniejszych polskich historyków, Aleksandra Gieysztora, wyczerpująco odpowiada na wszystkie pytania związane z zagadnieniami paleograficznymi. Autor podaje wnikliwą i przekonywającą analizę pisma łacińskiego w średniowieczu i różne okoliczności jego zmian. Publikacja stanowi niezbędną pomoc przy opracowywaniu źródeł historycznych i analizie pisma dokumentów źródłowych. Pokazuje także znaczenie pisma w procesach kulturowych i społecznych wieków średnich. Zawiera wiele rycin przedstawiających rodzaje omawianego pisma.
Każdy z pomysłem może napisać książkę – nie tylko dla swojej własnej przyjemności, ale także aby ją opublikować oraz aby każdy mógł ją zobaczyć (i być może przeczytać). Jeśli łapiesz się na tkaniu opowieści w głowie po przeczytaniu ulubionej książki czy relaksując się w parku, rozważ ich spisanie. Chociaż może to wydawać się trudne, uwierz – możesz to zrobić! Dam ci kilka wskazówek, jak to osiągnąć.
Oddajemy do rąk Czytelnika książkę specjalną. Specjalną przynajmniej z kilku powodów. Jest ona skrótem obszernej – trzytomowej pracy przygotowywanej przez ostatnie 12 lat. W tej monumentalnej pracy, szczegółowo przedstawiono ważne aspekty obyczajowości dworów papieskich, zwłaszcza w okresie od V do XVII wieku.
Z motywami wiąże się chyba większość tematów na ustną maturę z języka polskiego. Sam swego czasu męczyłem się nad „motywem rycerza w literaturze i filmie”. Ale co to właściwie jest? Pominę może encyklopedyczne formułki i postaram się stworzyć własną definicję. Motywem w literaturze może być każde charakterystyczne zdarzenie, obiekt lub postać (tudzież ich kreacja), ważne na tyle, by powtarzało się w innych dziełach. Motyw powtarzający się wystarczająco długo i często wskakuje na wyższy level i otrzymuje rangę toposu. Mamy więc motyw masakry na dresiarzach w twórczości Andrzeja Pilipiuka (ach, cudny temat na maturę) lub mniej fajny motyw ojczyzny w literaturze polskiego oświecenia.