Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
ChomikKulturalny
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna P

widziany: dzisiaj o 12:28

  • pliki muzyczne
    9529
  • pliki wideo
    5429
  • obrazy
    213
  • dokumenty
    12137

30962 plików
4076,48 GB

Ukryj opis
  • 0,90 GB
  • 1 lut 16 19:13
Kazimierz Junosza-Stępowski jako prezes Sanicki w melodramacie z 1938 roku.
Scenariusz filmu napisany został wg powieści Marii Rodziewiczówny.

Opis wg Filmweb.pl: "Znany w całej Warszawie hulaka i bawidamek Andrzej Sanicki zostaje postawiony przez ojca w dość przykrej sytuacji: musi się ożenić, aby uzyskać majątek. I to nie z wybranką serca, piękną Celiną, ale z prostą dziewczyną, którą wybrał mu ojciec. Tymczasem Kazia nie może się pogodzić z zaginięciem bez wieści jej ukochanego Stacha Boguckiego. Za namową jednak ojca i prezesa Sanickiego przyjmuje oświadczyny Andrzeja, wychodzi za niego za mąż i wyjeżdza do stolicy. Tymczasem Stach niespodziewanie wraca z wygnania..."

Uwaga, ten film to prawdziwy wyciskacz łez!

zachomikowany

  • 530,8 MB
  • 1 lut 16 19:12
Kazimierz Junosza-Stępowski jako baron - szef przestępczej grupy w dramacie obyczajowym z 1937 r.

Opis wh Filmpolski.pl: "Ryszard, młody urzędnik, został bez pracy, otuchy dodają mu matka i narzeczona... Szczęście się do niego uśmiecha, bo ministerstwo zainteresowało się jego wynalazkiem. Fatum jednak chce, że pociąg, którym jedzie do Warszawy, ulega katastrofie... Maria w modlitwie do Matki Boskiej Ostrobramskiej czerpie nadzieję, że Ryszard wróci... Tymczasem on porwany został do odludnej willi przez tajemnicze konsorcjum człowiek opiera się i bohatersko znosi najokropniejsze próby, jakim jest poddawany. Odtrąca też piękną Irmę, ta zaś wpada na szatański pomysł sprowadzenia do willi Marii. Zastaje ją pogrążoną w modłach. I wówczas w duszy grzesznej kobiety następuje przełom. Irma decyduje się ratować Ryszarda i zwrócić go matce i narzeczonej".

Recenzje
"Można śmiało rzec, iż żaden jeszcze film polski nie doprowadził aktorów do tego stopnia egzaltacji niemal, co właśnie ten obraz. Maria Bogda i Lena Żelichowska, dwie rywalki, walcząc w tym obrazie o Mieczysława Cybulskiego wywołują dreszcz swą przejmującą grą. A cóż dopiero mówić o największym tragiku naszej sceny Kazimierzu Junoszy-Stępowskim lub o odtwarzającej rolę matki – Tekli Trapszo". (X Muza 1937 nr 6)

zachomikowany

  • 623,7 MB
  • 1 lut 16 19:12
Kazimierz Junosza-Stępowski jako szef biura detektywów w kryminale z 1936 r.

Tajemnica panny Brinx (’36) debiut Bazylego Sikiewicza. „Film zrealizowany z pogardą dla logiki i realiów roił się od ucieczek i pogoni, dziwnych zbiegów okoliczności i tajemniczych spotkań.” =>to był pierwszy i ostatni film Sikiewicza…. (Historia filmu polskiego, t. II)

Opis wg Filmpolski.pl: "Wanda Tarska, aktorka dramatyczna, idzie w góry z Ketty Brinx, młodą Amerykanką poznaną w pociągu. Ketty wpada w przepaść; na miejscu znajdują przeciętą nożem linę, którą ona miała ze sobą. Wszystko wskazuje na to, że Wanda jest zabójczynią. Detektywi starają się rozwikłać tę tajemnicę. Zaczynają szukać niejakiego Henry Gierasa, bo jego nazwisko wykrzyknęła Ketty spadając w przepaść . . . Tymczasem statkiem "Piłsudski" przybywa do Polski bogaty emigrant, podający się za Henryka Malewicza, by osobiście kierować poszukiwaniami swej kuzynki Ketty Brinx, która ukryła się przed rodziną w Polsce . . . Przedstawienie stawia po kolei Tarską i Malewicza na drogach, którymi kroczą: spotykają się, to znów rozchodzą. Dziś w Gdyni, jutro w Warszawie, za kilka dni w Zakopanem. Najlepsze chwile bywają jednak zawsze zatrute świadomością, że Tarska jest posądzona o zabójstwo. W końcu kuzyn Ketty Brinx odnajduje ją w górskim sanatorium, sam zaś żeni się z Wandą, oczyszczoną z wszelkich posądzeń".

zachomikowany

  • 727,2 MB
  • 1 lut 16 19:11
Kazimierz Junosza-Stępowski jako naczelnik urzędu śledczego w filmie fabularnym z 1939 roku, będącym adaptacją powieści Stefana Żeromskiego.
Kolejny udany portret Rosjanina w galerii odgrywanych przez niego postaci. Zarówno warunki fizyczne, jak i cechy osobowościowe ułatwiały mu kreację przekonujących portretów demonicznych reprezentantów carskiej potęgi. Ponadto, wychowany na Podolu Stępowski znał doskonale mentalność Rosjan, biegle władał rosyjskim, zdradzał zamiłowanie do rosyjskiej frazeologii, powiedzonek, żartów słownych.

Róża – wg Żeromskiego, adaptacja Lejtesa i A. Sterna; obsada: Czarowic (Witold Zacharewicz), Krystyna (Irena Eichlerówna), Anzelm (Michał Znicz), Ost (Stefan Jaracz);
Płynność narracji => b. ruchliwa kamera; „dominanta planów średnich rozbijana przez celowo stosowane zbliżenia”; zręczny montaż, staranna kompozycja kadrów; „indywidualizacja postaci poprzez sposób ich fotografowania”. Problemy z cenzurą: wycięto sceny związane z rewolucją. Film nobilitowało to, że został pokazany u Mościckiego; ograniczony zasięg pokazywania filmu (nie dla Śląska i Kresów Wschodnich)
(Historia filmu polskiego, t. II)

Fragmenty recenzji:
Zamiast brutalnego policjanta, na ekranie ukazał się wytworny pan o nienagannych manierach. Nienawistny mundur leżał na nim jak nienagannie skrojony frak. W prostej sylwetce, w zaokrąglonych gestach, zdradzał ów odcień niedbałej elegancji, właściwej światowcom. Był wytworny nawet wtedy, gdy stawał się katem. Wówczas podstępna dobrotliwość względem ofiar zmieniała się w wielkopański chłód

„Róża" (1939) reż. Józefa Lejtesa - adaptacją utworu Stefana Żeromskiego wywołała ożywioną dyskusję. Nie budziła zastrzeżeń strona realizacyjna (wspaniałe sceny, rysunek postaci, dialog, kilka znakomitych kreacji aktorskich, przede wszystkim Kazimierza Junoszy-Stępowskiego i Michała Znicza), ale zawartość ideowa filmu. „Róża” Żeromskiego, której akcja rozgrywa się w latach 1905 - 06 jest utworem o radykalnej wymowie społecznej. Niestety zniknęła ona prawie zupełnie z filmu. Przyczynili się do tego najpierw bojaźliwi producenci a potem „odważni" cenzorzy, kalecząc film niemiłosiernie. Powstał film artystycznie nierówny — ,,kilka scen reżysersko bardzo dobrych". St. Janicki „Film polski wczoraj i dziś”

Opis wg Filmpolski.pl: Toczy się walka z caratem, dojrzewa świadomość narodowa i społeczna. Wśród robotników ścierają się różne koncepcje walki - jedni występują tylko o polepszenie warunków pracy i życia, inni nawołują do zgody i wspólnej walki o niepodległość Polski.

Mimo narodowo-wyzwoleńczej tematyki filmu, talent reżysera Józefa Lejtesa sprawił, że "Róża" do dziś może się podobać - głównie za sprawą umiejętnie skonstruowanej fabuły i niebanalnych rozwiązań plastycznych. Dzięki ruchliwej pracy kamery udało się też w znacznym stopniu odteatralizować liczne sceny, co dodatkowo zdynamizowało narrację.

zachomikowany

  • 699,2 MB
  • 1 lut 16 19:11
Kazimierz Junosza-Stępowski jako surowy prokurator i kochający ojciec w dramacie kryminalnym z 1938 roku.

Opis wg Filmweb.pl: "Rena pracuje w wielkim magazynie. Ma swego wielbiciela, ale jego ojciec prokurator nie chce się zgodzić na związek syna z ubogą dziewczyną. Również dyrektor magazynu nie pozostawia Reny w spokoju, z jednej strony czyniąc jej najrozmaitsze propozycje polepszenia warunków, z drugiej zaś grożąc utratą posady. Rena chcąc ulżyć ukochanej matce waha się, gdyż nie może być pewna decyzji Janusza..."

zachomikowany

  • 368,9 MB
  • 1 lut 16 19:11

zachomikowany

  • 332,6 MB
  • 1 lut 16 19:11
Kazimierz Junosza-Stępowski jako Rafał Wilczur w polskim filmie fabularnym z 1938 roku, będącym kontynuacją "Znachora".

Profesor Wilczur (’38) – jego wyrodnego kumpla gra tu Józef Węgrzyn; chwalono Waszyńskiego za db reżyserię; chwalono Jacka Woszczerowicza za rolę Jemioły – był tak dobry, że nakręcono: Testament profesora Wilczura (’39) – zaczęto go wyświetlać już podczas okupacji (Historia filmu polskiego, t. II)

Opis wg Filmpolski.pl: "Po tragicznych przejściach, wywołanych utratą pamięci, profesor Wilczur wraca do swej dawnej pracy w klinice. Jednak ten powrót człowieka, wykreślonego już z listy żyjących, nie wszystkim dogadza. Intrygi jego dotychczasowego zastępcy, doktora Dobranieckiego, doprowadzają Wilczura do takiego rozgoryczenia, iż decyduje się, tym razem już świadomie, opuścić stolicę i zamieszkać z powrotem na głuchej prowincji. W tym czasie udaje się tam córka profesora Wilczura, Marysia, zmuszona do tego natarczywą adoracją słynnego tenora, o którego do szaleństwa zazdrosny jest jej mąż. Mąż śpieszy za nią i chce odebrać jej dziecko. Marysia, doprowadzona do rozpaczy, decyduje się skorzystać z pomocy śpiewaka, gdy ten, śpiesząc do niej, pada ofiarą wypadku samochodowego. Wilczur ratuje go, przeprowadzając cudotwórczą operację, ale kosztem własnego zdrowia (...)"

zachomikowany

  • 504,2 MB
  • 1 lut 16 19:07
Kazimierz Junosza-Stępowski jako pułkownik Stępiński w melodramacie z 1937 r.

Płomienne serca (’37) – premiera przed elitą polityczną, duchowną i kulturalną; przykład ścisłej współpracy branży filmowej z rządem (Historia filmu polskiego, t. II)

Opis wg Filmweb.pl: "Opowieść o grupie maturzystów ich nierozerwalnej więzi i przyjaźni na śmierć i życie... Staś, Jurek, Witold i Wojtek są kumplami od zawsze. Teraz we czwórkę odbywają służbę wojskową. Ich więź na krótko zakłóca jedynie miłość Stasia do Wandy, ukochanej Jurka. Po niebezpiecznej kłótni na poligonie koledzy godzą się i ich przyjaźń wraca na dawne tory. Pewnej burzowej nocy, w nieodległej wsi wybucha pożar. Podczas akcji ratunkowej ginie jeden z dowódców. Ta historia zmienia Jurka. Chłopiec postanawia oddać Stasiowi swą ukochaną i życzy mu szczęścia z Wandą. Tymczasem w Warszawie trwają przygotowania do wielkiej defilady wojskowej. Udział w niej bierze także Staś. Kiedy młodzieniec dumnie maszeruje w swoim mundurze strzelców podhalańskich, matka Wandy również godzi się na ich ślub".

Służba nowo odrodzonej Ojczyźnie i walka o serce dziewczyny, a w tle historia prawdziwej męskiej przyjaźni...

zachomikowany

  • 557,4 MB
  • 1 lut 16 19:07
Kazimierz Junosza-Stępowski jako Diabeł w filmie kostiumowym z 1936 r.

W pozostałych rolach m.in.: Franciszek Brodniewicz, Maria Bogda, Elżbieta Barszczewska, Mieczysława Ćwiklińska, Maria Malicka, Zofia Lindorfówna, Józef Węgrzyn, Jan Kurnakowicz, Stefan Jaracz, Bogusław Samborski, Michał Znicz, Ludwik Sempoliński.

Opis wg Filmweb.pl: "We dworze, w którym mieszka Twardowski, zjawia się diabeł i namawia go do poznania uroków świata. Twardowski jedzie do Krakowa i podpisuje cyrograf dający mu czarodziejską moc. Żeni się z piękną, ale złą dziewczyną Netą. Dla króla Zygmunta wywołuje ducha zmarłej Barbary. Król przypłaca to ciężką chorobą. Twardowski zostaje wtrącony do lochu. Na wieść o zdradzie żony zrzuca kajdany i wypędza niewierną kobietę z domu. Zjawia się diabeł, żądając od niego, zgodnie z podpisanym cyrografem, duszy. Porywa go i modlącego zostawia na Księżycu".

zachomikowany

  • 497,0 MB
  • 1 lut 16 19:07
Kazimierz Junosza-Stępowski jako hrabia Maciej Michorowski w kontynuacji filmu "Trędowata" z 1937 roku.

W pozostałych rolach m.in.: Franciszek Brodniewicz, Mieczysława Ćwiklińska, Tamara Wiszniewska.

Ordynat Michorowski (’37) cd. losów biednego Waldemara….., reżyseria: Henryk Szaro (Historia filmu polskiego, t. II)

Opis wg Filmpolski.pl: "Waldemar ordynat Michorowski rozpamiętuje śmierć ukochanej Stefci Rudeckiej . . . W ordynacie kocha się bez wzajemności i o jego względy zabiega Lucia, baronówna Elzonowska. W Lucii zaś kocha się głęboko (bez wzajemności) Bohdan hrabia Michorowski. Konkurentem do ręki baronówny jest hrabia Brochwicz. Podczas balu sylwestrowego mają być ogłoszone oficjalne zaręczyny Lusi z Brochwiczem. Dochodzi jednak do nieprzyjemnego incydentu, w wyniku którego Bohdan wyzywa na pojedynek Brochwicza, ale Waldemar - jako głowa rodu - korzysta z prawa pierwszeństwa i staje na placu zamiast Bohdana. Brochwicz pada . . . Co najważniejsze - Bohdan wyznaje otwarcie Luci swą miłość, Lucia zaś zrozumiała, że zawsze i naprawdę kochała i kocha tylko jego..."

Film dużo słabszy od "Trędowatej", jednak ciekawy z punktu widzenia przedstawionych realiów wielkopańskiego życia międzywojennego - bale, pojedynki i wielkie miłości...

zachomikowany

  • 698,1 MB
  • 1 lut 16 19:06
Kazimierz Junosza-Stępowski jako zdradzany i zdradzający mąż oraz ukochany ojciec Józef Nałęcz w dramacie obyczajowym z 1938 roku.

W filmie wystąpili m.in.: Maria Gorczyńska, Jadwiga Andrzejewska, Loda Niemirzanka, Franciszek Brodniewicz, Ina Benita, Anna Jaraczówna, Wanda Jarszewska, Ludwik Sempoliński.

Opis wg Filmweb.pl: "Małżeństwo Nałęczów jest rozbite. Ada Nałęczowa zakochała się w aktorze Jerzym Sławomirze. Decyduje się opuścić męża. Stasia, dla której rozstanie rodziców jest wielkim wstrząsem, postanawia zostać przy ojcu. Ten zaniedbuje ją, romansując z aktorką Amelką Kurkówną. Stasia jedzie do Juraty, gdzie przebywa jej matka z Jerzym. Prosi go, by nie rozbijał małżeństwa rodziców. Prośba nie odnosi skutku. Stasia próbuje popełnić samobójstwo, strzelając do siebie. Jest ranna. Przy jej łóżku następuje pogodzenie rodziców..."

zachomikowany

  • 700,0 MB
  • 1 lut 16 19:06
Kazimierz Junosza-Stępowski jako profesor Pakotin w filmie fabularnym z 1934 r.
Kolejny udany portret Rosjanina w galerii odgrywanych przez niego postaci. Zarówno warunki fizyczne, jak i cechy osobowościowe ułatwiały mu kreację przekonujących portretów demonicznych reprezentantów carskiej potęgi. Ponadto, wychowany na Podolu Stępowski znał doskonale mentalność Rosjan, biegle władał rosyjskim, zdradzał zamiłowanie do rosyjskiej frazeologii, powiedzonek, żartów słownych.

W filmie wystąpili m.in.: Bogusław Samborski, Maria Bogda, Adam Brodzisz, Stefan Jaracz, Mieczysław Cybulski, Witold Zacharewicz, Michał Znicz.

Młody las (’34, Józef Lejtes): scenariusz oparty na sztuce Jana Adolfa Hertza; bohaterem zbiorowym filmu młodzież walcząca w zaborze rosyjskim o polskość szkoły; bardzo skrajne opinie o tym filmie: np. Siergiej Wasiliew i Wsiewołod Pudowkin b. wysoko ocenili reżyserię Lejtesa; „wiele rewelacji warsztatowych i artystycznych” – m.in. „bardzo filmowy sposób narracji”, bdb aktorzy tworzący ruskie ciało pedagogiczne, „kamera Wywerki - ruchliwa, korzystająca z bogatej skali oświetlenia-doskonale tworzy nastrój, osiągając (…) nasilenie liryzmu rzadkie w filmach polskich” => ogólnie rzecz biorąc jeden z lepszych filmów (Historia filmu polskiego, t. II)

Opis wg Filmpolski.pl: "Warszawa, rok 1905. W jednym z gimnazjów uczeń Jan Walczak na lekcji sprzeciwia się profesorowi Pakotinowi, który twierdzi, że największym wodzem był Suworow. Za to grozi Walczakowi usunięcie ze szkoły. Pozostanie, jeśli przeprosi profesora. Ze względu na ciężko pracującą matkę chłopiec godzi się na postawione warunki. W czasie publicznych przeprosin załamuje się i mdleje. Jego koledzy, wzburzeni tym wydarzeniem, postanawiają przyspieszyć planowany strajk szkolny..."

Fragment recenzji: „Młody las" (1934) reż. Józefa Lejtesa, był jedną z najambitniejszych prób filmu historycznego o tematyce patriotycznej. Przeciwstawiał się schematom, nie ulegał tendencyjnym uproszczeniom.
„Młody las" opowiada historię strajku szkolnego, jaki miał miejsce w Warszawie w 1905 roku; bohaterami są uczniowie gimnazjum, walczący przeciwko rusyfikacji szkół. Strajk ten notabene doprowadził do otwarcia gimnazjów z polskim językiem wykładowym. Pozbawiony schematycznego przedstawiania strony polskiej i rosyjskiej, kreślący pogłębione sylwetki bohaterów, oddający trafnie i dramatycznie ówczesną atmosferę, zwracający uwagę wyrównaną, bardzo dobrą, a miejscami znakomitą grą aktorów stanowił jedną z najcenniejszych pozycji naszego kina. Demonstrowany na międzynarodowym festiwalu filmowym w Moskwie (1935) spotkał się z bardzo pochlebnymi ocenami i otrzymał wyróżnienie.
St. Janicki „Film polski wczoraj i dziś”

zachomikowany

  • 521,0 MB
  • 1 lut 16 19:06
Kazimierz Junosza-Stępowski w polskim filmie sensacyjnym z 1938 roku występuje w podwójnej roli: jako szef szajki handlarzy żywym towarem (Wolak) vel Marcak - paser i fałszerz dokumentów.

W filmie wystąpili m.in.: Maria Bogda, Nora Ney, Jadwiga Andrzejewska, Adam Brodzisz, Tamara Wiszniewska, Elżbieta Kryńska, Bogusław Samborski, Aleksander Żabczyński, Tekla Trapszo, Stanisława Wysocka.

Scenariusz oparty jest na faktach - handel żywym towarem to jedna z niechlubnych tajemnic międzywojnia. Od lat 60. XIX wieku aż do 1939 roku działała w Europie organizacja Cwi Migdal (Zwi Migdal) - założona w Buenos Aires, oficjalnie miała charakter filantropijny i nosiła nazwę Warszawskie Towarzystwo Wzajemnej Pomocy. W rzeczywistości była to organizacja przestępcza. Skupiała stręczycieli, sutenerów i właścicieli domów publicznych, którzy handlowali żywym towarem przede wszystkim z Europy Wschodniej.
Film "Kobiety nad przepaścią" został zrealizowany pod protektoratem i przy udziale Polskiego Komitetu Walki z Handlem Kobietami i Dziećmi.

Opis wg Filmweb.pl: "Wiejska dziewczyna Marysia Żurkówna pada ofiarą szajki handlarzy żywym towarem. Za ich namową jedzie do swej siostry do Brazylii. Jest świadkiem jej śmierci (siostra też była ofiarą handlu kobietami). Marysię ratują polscy marynarze. Akcja polskiej policji doprowadza do unieszkodliwienia całej szajki..."

Recenzja
Aktorzy - jak zawsze, Junosza-Stępowski – artysta będący klasą dla siebie, sylwetka zaćmiewająca w małej nawet roli najszczersze wysiłki reszty zespołu. W Kobietach nad przepaścią Stępowski gra rolę przywódcy bandy handlarzy, występującego w dwóch różnych postaciach. Rola bardzo trudna i bardzo wdzięczna dla tak wybitnego artysty, którego do czasów Znachora zwykle angażowano dla celów „afiszowych” – jest arcydziełem sztuki odtwórczej. Maria Bogda grała naiwną dziewczynę ze wsi zupełnie dobrze. Ta rola stanowi duży postęp w porównaniu z poprzednimi jej kreacjami. Partnerem Bogdy był Adam Brodzisz. Z wyjątkowo bogatej obsady tego filmu należy poza tym wymienić Norę Ney w ciekawie opracowanej roli nauczycielki tańca – przyjaciółki herszta, Stanisławę Wysocką w epizodycznej, ale wspaniałej i mocnej dramatycznie roli matki oraz Andrzejewską, Wiszniewską, Jarszewską, Wesołowskiego, Sielańskiego i Hnydzińskiego. Świetne zdjęcia na wysokim poziomie są dziełem Alberta Wywerki. Montaż – bardzo dobry”. (Roman Kornaszewski – Film. Ilustrowany Kurier Kinematograficzny 1938 nr 8)

zachomikowany

  • 607,2 MB
  • 1 lut 16 19:06
Kazimierz Junosza-Stępowski jako Maurycy Marlecki w dramacie obyczajowym z 1939 roku.

W filmie wystąpili m.in.: Mieczysława Ćwiklińska, Jerzy Śliwiński, Elżbieta Barszczewska, Michał Znicz, Bogusław Samborski, Jacek Woszczerowicz, Loda Halama, Maria Chmurkowska, Tadeusz Fijewski.

Opis wg Filmpolski.pl: "Krystyna nie ma nikogo na świecie prócz starego, bezradnego ojca (w tej roli świetny Michał Znicz!). Na jej barkach spoczywa troska o dom. Niespodziewanie szczęście uśmiecha się do Krystyny. Dostaje posadę i wkrótce skromna urzędniczka zdobywa serce jednego z klientów firmy - Jana Marleckiego, syna bogatego przemysłowca. Bajka zostaje jednak przerwana. Anonimowy telefon (od zazdrosnego i o spaczonym charakterze niejakiego Krążka) zawiadamia państwa Marleckich, że ukochana ich syna jest kochanką swego szefa . . . Ojciec Janka postanawia za wszelką cenę nie dopuścić do małżeństwa. Proponuje Krystynie pieniądze, a gdy dziewczyna oburzona je odrzuca, tłumaczy Krystynie, iż Janek nigdy jej nie wybaczy, że poróżniła go z rodzicami, bo oni na małżeństwo się nie zgodzą. Marlecki utrafił w najczulszą strunę. Krystyna postanawia usunąć się z życia ukochanego. Pisze do niego list pożegnalny i odkręca kurek gazu... W ostatniej chwili zostaje jednak uratowana, niesłuszne oskarżenia oddalone, a rodzice Janka godzą się na jego ślub z Krystyną".

zachomikowany

  • 699,2 MB
  • 1 lut 16 19:05
Kazimierz Junosza-Stępowski jako właściciel majątku Murasznik - Melchior Wereszczyński w filmie z 1938 roku.

W filie wystąpili m.in.: Stanisława Angel-Engelówna, Tadeusz Fijewski, Wanda Jarszewska, Jerzy Pichelski, Józef Węgrzyn, Helena Grossówna, Józef Orwid.

Opis: Pierwsza wojna światowa. Murasznik - małe miasteczko na kresach. Jego mieszkańcy ukrywają przed rekwizycją dzwon, zwany "Florianem". Dzwon zostaje zatopiony w rzece przez grupkę miejscowych chłopców z Tajnego Stowarzyszenia Kawalerów. Dzwonu szukają zarówno Rosjanie, jak i Niemcy, którzy przychodzą po nich do wsi. Kiedy ginie jeden z okupantów, najstarszy mieszkaniec wsi - właściciel majątku Murasznik - dziadek Wereszczyński zostaje wzięty jako zakładnik do czasu ujawnienia mordercy. Po 48 godzinach zakładnik ma zostać rozstrzelany...

Film wart obejrzenia, choćby ze względu na sposób ukazania stosunków polsko-niemieckich i polsko-rosyjskich u progu niepodległości naszego kraju.

zachomikowany

  • 701,4 MB
  • 1 lut 16 19:04
Kazimierz Junosza-Stępowski jako oficer gwardii carskiej („wot, dobry Moskal”) w dramacie historycznym z 1936 r.

W pozostałych rolach m.in.: Adam Brodzisz, Eugeniusz Bodo, Mieczysław Cybulski, Lala Górska, Jan Kurnakowicz, Ludwik Fritsche.

Niezwykła historia polskiej formacji wojskowej – 5 Dywizji Strzelców Polskich (nazywanej także Dywizją Syberyjską) – działającej w czasie wojny domowej na rosyjskiej Syberii. Żołnierze rekrutowali się spośród polskich jeńców z armii niemieckiej i austriackiej oraz Polaków, którzy znaleźli się na Syberii na zesłaniu. Wśród żołnierzy znaleźli się nawet ochotnicy - zesłańcy, którzy ponad 50 lat wcześniej (!) walczyli w Powstaniu Styczniowym. Jednostka walczyła u boku „białych” Rosjan i wojsk Ententy u boku admirała Kołczaka. Po zwycięstwie bolszewików zdziesiątkowana dywizja po długiej i niebezpiecznej podróży dostała się do wolnej Polski. Żołnierze Brygady Syberyjskiej wzięli udział w wojnie polsko- bolszewickiej w 1920 roku i walnie przyczynili się do zwycięskiej kontrofensywy pod Borkowem, Zawadami i Jońcem.
Film nie mógł być rozpowszechniany w komunistycznej Polsce. Mistrz reżyserii Michał Waszyński stworzył ciekawą wojenną epopeję rozgrywająca się na Syberii. W filmie w charakterze statystów zagrali także byli sybiracy. Obraz powstał dzięki pomocy Związku Sybiraków.
(wg nitrofilm.pl)

Opis wg Filweb.pl: "Rok 1918. Syberia, obóz jeniecki żołnierzy armii austriackiej. Są wśród nich również Polacy. Niedaleko obozu powstaje punkt werbunkowy do Wojska Polskiego. Jeńcy polscy organizują oddział i wyruszają do Mikołajewska, które zajęte jest przez oddział "białych". Dostają prowiant od oficera gwardii carskiej. Zdobywają pociąg "czerwonych". Jadą nim do miasta Barnałyk. "Czerwoni" doganiają pociąg. Polacy uciekają, sierżant Władek wysadza skład w powietrze i ginie...".

Recenzje
„Sybir tym razem z 1918 roku, co zresztą wcale nie wpływa na wprowadzenie nowych motywów do znanych sybirskich kiczów sprzed lat. Rozszerza tylko możliwości frazesu patrjotycznego pozwalając oczywiście zaczepić i o rok 1863 i o 1905. Ale są i orgie białogwardiejców i czerń bolszewicka i rewolucja i stary powstaniec, śnieg i reszta znanych akcesorjów. Ogólnie biorąc są to oderwane epizody różnych rodzajów znanych już z innych filmów bohaterskich śmierci, przeplatane potwornie banalnemi oracjami zaczerpniętemi znowu z oficjalnych przemówień (np. „sens państwa to mocna armja, gotowa bronić oświaty i sztuki”). Dwa razy hymn narodowy (podczas którego publiczność nie wstaje), raz pierwsza brygada, raz Marszałek Piłsudski (portret z ostatnich lat w roku 1918), raz Powrót taty i raz orzełek powstańczy – to może już zawiele dewocjonaljów jak na jeden film. Szczególnie, że podane są niesmacznie, z fałszywym patosem, po straganiarsku. Wykorzystanie sentymentów patrjotycznych, miłości do armji, hymnu narodowego do celów geszeftu powinno być raz na zawsze jak najsurowiej napiętnowane”. (Prosto z Mostu 1936 nr 15-16)

zachomikowany

  • 772,8 MB
  • 1 lut 16 19:04
Kazimierz Junosza-Stępowski jako Józef Holski - złodziej i kochający ojciec - w melodramacie z 1938 roku.

Naprawdę wspaniały melodramat sensacyjny. Ostatni film w karierze legendy polskigo kina - Eugeniusza Bodo. Biorąc pod uwagę jego tragiczną śmierć to tytuł filmu "Za winy niepopełnione" brzmi wręcz symbolicznie, podobnie jak ostatniego filmu Kazimierza Junoszy Stępowskiego - "U kresu drogi"...

zachomikowany

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    17
  • pliki muzyczne
    0

17 plików
10,21 GB




Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności