The Goetia Ritual Book.pdf
-
Alan Campbell -
Aleksander Kondratow -
Aleksandra Ruda -
Alexandra Adornetto -
Apulejusz -
Arthur Powell -
Barbara Marciniak -
Blake Charlton -
Carlos Castaneda -
Catharose de Petri, Jan van Rijckenborgh -
Czasy najnowsze -
Czasy nowożytne -
DLA DOROSŁYCH -
Gustav Meyrink -
Henryk Panas -
Henryk Sienkiewicz -
Ilja Ilf, Jewgienij Pietrow -
Informatyka -
Italo Calvino -
Jan Pająk -
Jan van Helsing -
Język chiński -
Joe Abercrombie -
Johannes von Buttlar -
Joseph Campbell -
Karla Turner -
Kate Mosse -
Kazimierz Bzowski -
Krzysztof Boruń -
Léon Denis -
Liliana Bodoc -
Literatura naukowa -
Literatura popularnonaukowa -
Lyssa Royal -
Michael Newton -
Mircea Eliade -
Ogólnie -
Oliver Bowden -
Patrick Geryl -
Pitigrilli -
Poradniki -
Publicystyka literacka i eseje -
Raymond A. Moody -
seria Rodowody Cywilizacji -
Starożytność -
Sztuka -
Średniowiecze -
Thorwald Dethlefsen -
Zbigniew Nienacki -
Zecharia Sitchin
Oto praktyczny podręcznik uczący, jak zapewnić sobie ochronę przed atakiem psychicznym lub energetycznym, oraz opętaniem. Egzorcyzmy – to słowo u jednych budzi ciekawość, a u innych grozę. “Nowocześnie” myślący ludzie naśmiewają się z zabobonów, za jakie uznają egzorcyzmy, ale jednocześnie nie potrafią wyjaśnić, dlaczego są one skuteczne. Wiele osób zadaje pytania: Czy możliwe jest opętanie? Co świadczy o tym, że człowiek został opętany? Jak wiele osób wpadło w uzależnienie od “złego”? I czy to prawda, że co 10 człowiek potrzebuje egzorcyzmów? Dostęp do egzorcyzmów staje się coraz łatwiejszy. Oferują je uzdrowiciele, szarlatani i kapłani. Wokół egzorcyzmów toczą się spory kompetencyjne o prawo do ich wykonywania. A tymczasem coraz więcej osób pada ofiarą opętania. Jak się przed nim bronić? I jak zostać egzorcystą? Na te i na inne ważne pytania odpowiadają autorzy książki – Anna Atras – egzorcystka i Leszek Żądło – od wielu lat zajmujący się doradztwem życiowym, znawca Huny i praktyk rozwoju duchowego.
Pierwsze w naszym kraju kompendium wiedzy o czarnoksięstwie i demonologii, dziedzinach mało znanych, a jakże interesujących. W kilkudziesięciu bogato ilustrowanych artykułach hasłowych autor wyjaśnia koncepcję herezji czarnoksięstwa, która umożliwiła rozpętanie trwających ponad dwa stulecia polowań na czarownice i wysyłanie na stos setek tysięcy niewinnych ludzi, odtwarza historię i przebieg procesów z oskarżenia o czary (m. in. proces Joanny D\'Arc), przedstawia sylwetki słynnych demonologów i charakteryzuje ich dzieła, a także omawia takie kwestie jak opętanie, wilkołactwo i stosunki płciowe z diabłami. To wpsrost zadziwiające, ale po tę encyklopedię się nie sięga, ją się po prostu czyta od początku do końca z nie słabnącym zainteresowaniem.
Uwaga! ANGIELSKA WERSJA JĘZYKOWA! "The Perception of the Serpent’s Mind who in the Dream of the Celestial and Infernal shall walk between the Worlds.. Unto the Angelic Soul and fiery essence of the serpent, who comes as shadow but is revealed as Light. I charge thee to open the gates of this book to those who are of its blood – one who may take the knowledge of the pages – In the in-between worlds of dreams do come forth, that the seeker shall be transformed in new shadow to the presence of the Emerald Light. I charge thee with guarding this book by the dreams of those unwilling to grow and become in the Light of the Serpent-Angel. By Air and Dream we enter the Circle"
Ksiądz Giuseppe Tomaselli; urodzil się 26 stycznia 1902 roku miejscowości Biancavilla, w prowincji Katania, leżącej u podnóża Etny. Jako niespełna czternastoletni młodzieniec; Giuseppe Tomaselli wstąpił w roku 1916 do Zgromadzenia Salezjańskiego założnego w 1859 roku przez świętego Jana Bosko. Od 1926 roku, gdy został wyświęcony na kapłana, przez kolejne 63 lata swojej posługi kapłańskiej pełnił wiele funkcji: był proboszczem, nauczycielem, kapelanem wśród wspólnot religijnych, egzorcystą i apostołem dobrej prasy katolickiej. Napisał setki krótkich książeczek o tematyce pobożnej i apologetycznej. Podczas swojego życia żarliwie pracował dla zbawienia dusz i chwały Bożej. Gdy był wzywany w środku nocy, by udzielić umierającym ostatnich sakramentów, przybywał niezwłocznie, świadom, że Jezus Chrystus gorąco pragnie zbawienia każdej duszy. Zapał w uświęcaniu i zbawianiu dusz był charakterystyczną cechą kapłańskiego życia księdza Tomaselli. Jako prawdziwy salezjanin był bardzo oddany Matce Najświętszej. Jego ulubionymi lekturami były pisma św. Teresy z Lisieux, św. Alfonsa Marii de Liguori, siostry Józefy Menendez, św. Tomasza z Akwinu i oczywicie św. Jana Bosko. Zmarł w klasztorze w opinii świętości w nocy z 8 na 9 maja 1989 roku w mieście Mesyna (po włosku; Messina) położonym w północno-wschodniej części Sycylii, nad Cieśniną Mesyńską.
Jakie czynniki umożliwiały rozwój pisma łacińskiego? Co to była minuskuła karolińska, kursywa gotycka czy bastarda? Jakie były rodzaje duktów pisarskich, techniki pisania i gesty pisarskie? Wznowiony po ponad 25 latach klasyczny i wciąż niezbędny podręcznik z zakresu historii pisma łacińskiego autorstwa jednego z najwybitniejszych polskich historyków, Aleksandra Gieysztora, wyczerpująco odpowiada na wszystkie pytania związane z zagadnieniami paleograficznymi. Autor podaje wnikliwą i przekonywającą analizę pisma łacińskiego w średniowieczu i różne okoliczności jego zmian. Publikacja stanowi niezbędną pomoc przy opracowywaniu źródeł historycznych i analizie pisma dokumentów źródłowych. Pokazuje także znaczenie pisma w procesach kulturowych i społecznych wieków średnich. Zawiera wiele rycin przedstawiających rodzaje omawianego pisma.
Każdy z pomysłem może napisać książkę – nie tylko dla swojej własnej przyjemności, ale także aby ją opublikować oraz aby każdy mógł ją zobaczyć (i być może przeczytać). Jeśli łapiesz się na tkaniu opowieści w głowie po przeczytaniu ulubionej książki czy relaksując się w parku, rozważ ich spisanie. Chociaż może to wydawać się trudne, uwierz – możesz to zrobić! Dam ci kilka wskazówek, jak to osiągnąć.
Z motywami wiąże się chyba większość tematów na ustną maturę z języka polskiego. Sam swego czasu męczyłem się nad „motywem rycerza w literaturze i filmie”. Ale co to właściwie jest? Pominę może encyklopedyczne formułki i postaram się stworzyć własną definicję. Motywem w literaturze może być każde charakterystyczne zdarzenie, obiekt lub postać (tudzież ich kreacja), ważne na tyle, by powtarzało się w innych dziełach. Motyw powtarzający się wystarczająco długo i często wskakuje na wyższy level i otrzymuje rangę toposu. Mamy więc motyw masakry na dresiarzach w twórczości Andrzeja Pilipiuka (ach, cudny temat na maturę) lub mniej fajny motyw ojczyzny w literaturze polskiego oświecenia.