-
1240 -
522 -
348 -
1029
3211 plików
80,71 GB
Dawno nie siedzieliśmy w tak odjechanym SUV-ie. Do tego zegary jak w kabinie małego odrzutowca, komfort zapisany w genach, nowa platforma EMP2 i świetna kreska nadwozia zrealizowana pod czujnym okiem Alexandre Malvala, (Design Director of Citroën). Trudno się zatem dziwić, że Citroën C4 Picasso ma wielką szansę na liderowanie w tej klasie rodzinnych pojazdów.
C4 PICASSO - NAJCZĘŚCIEJ WYRÓŻNIANY VAN
Praktycznie wszystko co jest obecnie dostępne w technologii multimedialnej znajdziemy na pokładzie C4 Picasso. Jeszcze trochę, a kierowca pogubi się w tych technicznych nowościach
Co wtedy, cóż trzeba prosić wnuczka żeby podszkolił dziadka.
Jazda, ale jazda...
To najprzyjemniejszy dział każdej podróży. Jak się jeździ tak luksusowym sprzętem? Pytanie retoryczne – wybornie. Zawieszenie zestrojono komfortowo, w przeciwieństwie do poprzedniej wersji, z nutką niemieckiej sprężystości. Jednym słowem to idealny kompan w mieście i wakacje nad morzem.
Silnik 1.6 THP 155 KM jest gotowy do cięższej pracy już po przekroczeniu 1750 obr./min. Dół, szczególnie poniżej 1400 obr./min wyraźnie słabszy. Jednak ten motor nie ma kompleksów diesla, do tego duża rozpiętość momentu obrotowego (240 Nm) i niemal perfekcyjna kultura oddawania mocy.
Gładka skrzynia biegów, dopracowany układ kierowniczy
Wyprzedzanie to gratka sama w sobie, nie trzeba mocno redukować, zapas mocy i momentu obrotowego jest wystarczający na wyprzedzenie 40-tonowego tira czy stuningowanego harcowników z logo Volkswagena. Jeśli chodzi o układ kierownicy to zadowoli panie, gdyż niemal każda nierówność czy dziura (jak w szwajcarskim serze) jest perfekcyjnie maskowana. Panowie z żyłką sportowca powiedzą, iż nie zapewnia on czucia nawierzchni. Cóż, to nie jest autko sportowe, stąd progresywny układ kierowniczy dający spore poczucie bezpieczeństwa.
Kolekcjonuje nagrody i wyróżnienia
Nowy C4 Picasso pojawił się w Europie pod koniec czerwca 2013 roku. Niedawno został laureatem konkursu organizowanego przez redakcję Auto Świat „Best Cars 2014”, co więcej został uznany „Najlepszym Samochodem Roku 2014” w kat. vanów. Ponadto nowy C4 wygrał podobna klasyfikacją w kilku krajach Europy: Polska, Francja, Hiszpania, Węgry, Portugalia.
Nowy SUV Citroëna został także nagrodzony przez „Magazyn dla rodziców” w kat. „Samochód rodzinny”. Wymagające jury doceniło C4 Picasso za piękny design, wysoki komfort jazdy oraz wyjątkowe możliwości przystosowania auta do potrzeb rodzin z dziećmi. Również BBC Top Gear Magazine wyróżnił C4 Picasso tytułem „Najlepszy samochód rodzinny roku”. Z kolej niemiecki Auto Zeitung przyznał temu SUV-owi tytuł „Najlepszy zagraniczny minivan”. W Niemczech magazyn Auto Bild i Bild am Sonntag przyznał także „Złotą kierownicę”.
Ocena redakcji:
nadwozie 6/6 pkt.
silnik 5,5/6
skrzynia biegów 6/6
wnętrze 6/6
zawieszenie 5,5/6
układ hamulcowy 6/6
układ kierowniczy 5,5/6
układ chłodzenia i klimatyzacja 6/6
bezpieczeństwo 6/6
wyposażenie 6/6
gwarancja 5,5/6
strona www. 5,5/6
RAZEM: 69,5 pkt./72 możliwych
Podsumowanie: nowa generacja C4 Picasso zaprojektowana przez Alexandre Malvala i jego zespół wykonała zadanie domowe celująco. Mało istotnych wad, świetna widoczność, doskonałe materiały, komfortowe zawieszenie, nowatorska deska rozdzielcza z dwoma ekranami TFT przypadła do gusty jurorom oceniającym tego nietuzinkowego vana. Chociaż same silniki nie zaskakują konkurencji trybologicznymi nowinkami, to nadal sprawują się doskonale. Wersja 1.6 THP jest trwała i niezawodna.
Trzeba jednak obiektywnie przyznać, że wnętrze robi dobre wrażenie. Materiały użyte do jego wykończenia są bardzo miłe w dotyku. Widać, że księgowi nie mieli tutaj nic do powiedzenia. Fotele są wygodne, dość dobrze trzymają w zakrętach, a doposażenie ich w funkcję masażu uprzyjemni każdą podróż. Łatwo też zająć dogodną pozycję za uciętą od dołu – jak w sportowym aucie – kierownicą, która poza tym, że bardzo pewnie leży w dłoniach, jest wystarczająco gruba i przyjemna w dotyku.
Przed odebraniem samochodu do testu długo zastanawiałem się, jakie wrażenie zrobi na mnie „uturbiona” benzyna pod maską. W końcu 156 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min. to parametry godne porządnego diesla. I faktycznie – silnik jest niesamowicie żwawy. Pierwsza setka po 9 sekundach i ponad 200 km/h prędkości maksymalnej robią wrażenie na papierze. A jak jest w rzeczywistości? Jeżdżąc w ruchu miejskim, praktycznie na każdych światłach ruszamy jako pierwsi. Na trasie wyprzedzanie to przyjemność, a szybki wyjazd z uliczki podporządkowanej nie stanowi problemu. Auto pali przy tym średnio niecałe 8 litrów na 100 km. Jadąc jednostajnie, ale nie stosując się do zasad eko-drivingu możliwe jest zejście do ok. 6 litrów. Skrzynia biegów, jak na „Francuza” pracuje przyjemnie i bez haczenia.
Jazda Citroenem potrafi pozytywnie zaskoczyć. Po dawnej nerwowości nie pozostał już prawie żaden ślad. Samochód w zakrętach zachowuje się pewnie (oczywiście jak na vana), nie podpiera się już lusterkami o drogę jak Xsara, nie rzuca też nim jak statkiem po wzburzonym morzu. Pokonywanie łuków drogi z dużą szybkością odbywa się bez „pełnych gaci” i nerwowego dohamowywania.
Kosmiczny Citroen przy bliższej znajomości okazuje się normalnym autem, przebranym jedynie za „Powrót do przyszłości II” na bal karnawałowy. Jest wygodny, bezpieczny, a jazda nim nie powoduje choroby morskiej. Bardzo bogate wyposażenie seryjne można porządnie „dozbroić” i cieszyć się rewelacyjnie wyposażonym, dobrze wyglądającym vanem za przyzwoite pieniądze.
citroen-c4-picasso-1.6-thp
Lubię francuskie auta, co najmniej za dwie rzeczy. Po pierwsze, za zawieszenie. Po drugie, za bardzo dobrą widoczność. To, naturalnie, posiada Grand C4 Picasso. Ale to nie jedyne zalety tego samochodu.
Dużo światła wewnątrz
Pierwsza, a przynajmniej jedna z pierwszych rzeczy zwracająca uwagę to duże szyby. Można nawet powiedzieć, że są wielkie i to z każdej strony. Nawet tylna jest pokaźna. Z drugiej strony, czołowa, również jest duża zachodząca na głowy kierowcy i pasażera na przednich fotelach.
Dzięki tym wielkim szybom wnętrze jest bardzo dobrze doświetlone. Ale najważniejsze to widoczność, przekładająca się na bezpieczeństwo. Macie komfort jazdy. Widzicie dosłownie wszystko.
Grand C4 Picasso jest przestronny, naprawdę. Podróżujecie wygodnie i macie dużą swobodę ruchów. Auto ma rozstaw osi ma 2,84 m, jeden z największych w klasie.
Siedzicie sobie wygodnie w fotelach, pasażerowie z tyłu również siedzą każdy na swoim, a nie na wspólnej kanapie. Ma to duży plus (następny), bo można sobie indywidualnie przesunąć siedzisko i, np., według własnych potrzeb wyregulować kąt pochylenia oparcia.
Jak już jesteśmy przy fotelach, to mamy jeszcze jeden rząd siedzeń. Grand C4 jest bowiem przystosowany do przewozu pięciu lub siedmiu osób. Dwa ostatnie fotele znajdują się w bagażniku. Podnosimy je jednym ruchem ręki. I podobnie składamy. Łatwo i szybko.
Możecie być pewni, że Grand C4 zawiezie was w każde miejsce bezpiecznie, a przy tym podróż będzie wygodna i nie zmęczycie się nawet na bardzo długich trasach.
Po asfalcie samochód sunie gładko. Pewnie się składa i bierze zakręty. Czuć na nich tylko przyjemne, delikatne przechylenia. Nawet jeśli nieopatrznie wjedziecie w jakąś dziurę, niemal tego nie odczujecie. Możecie być pewni, że niestraszne wam będą nawet słabej jakości nawierzchnie, również i gruntowe.
Jeżeli zastanawiacie się nad zakupem auta rodzinnego, pakownego, ekonomicznego i gwarantującego bezpieczną, wygodną jazdę, to naprawdę warto pomyśleć o tym modelu "cytryny".
POJEMNY EKONOMICZNY WYGODNY
Citroen C4 Picasso to najbardziej awangardowy minivan na rynku. Warto zaznaczyć, że należy również do najpraktyczniejszych w swoim segmencie. A to oznacza, że zainteresuje się nim szerokie grono potencjalnych klientów.
AWANGARDOWY C4 PICASSO 1.6THP
Czytelnicy magazynu "Auto Motor i Sport" wytypowali swoich faworytów spośród 384 modeli produkowanych w Polsce oraz w Europie. Wyłoniono 30 zwycięskich samochodów, po trzy w każdej z 10 klas. Citroen C4 Picasso triumfował w kategorii vanów. Na 12 krajów Europy, w których przeprowadzany był równolegle plebiscyt "Best Cars 2014" pojazd ten poza Polską zwyciężył we Francji, w Hiszpanii, w Portugalii i na Węgrzech.
Citroen-C4-Picasso-zwycieza-plebiscyt-Best-Cars-2014
Po zsumowaniu wyników wszystkich części testu Czytelnicy wybrali zwycięzcę. Został nim najlepszy w aż 3 częściach Citroen C4 Grand Picasso.
citroen-c4-grand-picasso-zwyciezca-testu-miniwanów
Jeśli jest segment rynku, w którym niemieccy producenci mogliby się sporo nauczyć od Francuzów, to są nim z pewnością minivany. Debiutująca na polskim rynku druga generacja Citroëna C4 Picasso jest tego najlepszym przykładem.
Prowadzenie najnowszego C4 Picasso to duża przyjemność. W porównaniu z poprzednikiem zdecydowanie lepiej zestrojono zawieszenie, które oferuje wyższy komfort resorowania zwłaszcza w zakresie filtrowania drobnych nierówności. Wygodną podróż na długich dystansach zapewni również znakomite wyciszenie kabiny.
C4 PICASSO - wyrafinowany van
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB