-
1240 -
522 -
348 -
1029
3211 plików
80,71 GB
PREZENTACJA C4 GRAND PICASSO 1
PREZENTACJA C4 GRAND PICASSO 2
CITROEN C4 GRAND PICASSO - test i jazda
CITROEN C4 GRAND PICASSO-JAZDY PRÓBNE
NOWY TEST C4 PICASSO
C4 PICASSO - TEST
SMARTFON NA KÓŁKACH
Citroen C4 udowadnia, że powiedzenie „Francja – elegancja” nie bierze się znikąd. Jego wyszukana stylistyka prezentuje się tak, jakby została przeniesiona z auta pozycjonowanego jedną lub kilka klas wyżej. Oryginalnie zaprojektowane reflektory i lampy tylne, chromowane akcenty umieszczone tu i ówdzie oraz wyraźne przetłoczenia boczne idealnie współgrają z dostojną bryłą nadwozia. Elegancka stylizacja, jaką ozdobiono nadwozie, znalazła swoje zastosowanie także w kabinie pasażerskiej. Stylowo zaprojektowany kokpit wzbogacono o kilka nowoczesnych rozwiązań (z elektronicznymi zegarami na czele), a całość ozdobiono doskonałymi materiałami wykończeniowymi. Dzięki temu wnętrze, podobnie jak nadwozie, swoim ekskluzywnym charakterem aspiruje do wyższych segmentów aut. Co ważne, we wnętrzu Citroena C4 jest nie tylko bardzo ekskluzywnie, ale i całkiem przestronnie. Dla każdego z podróżnych wygospodarowano przyzwoitą ilość miejsca.
Na pierwszy rzut oka Grand jest zdecydowanie większy od swojego poprzednika, jednak to tylko złudzenie optyczne. Długość samochodu pozostała bez zmian i wynosi 4597 milimetrów. Zmienił się rozstaw osi – 2840 milimetrów to znacznie więcej, niż posiadał dostępny wcześniej model. Dzięki temu pojazd oferuje bezsprzecznie bardziej przestronne wnętrze. Takie rozwiązanie jest zasługą platformy EMP2, którą koncern PSA konsekwentnie wprowadza do swoich pojazdów.
Wersja Grand oferuje nam możliwość przewozu siedmiu osób. Oczywiście traci na tym pojemność bagażnika – zmieścimy tam wówczas co najwyżej dwie małe walizki. Jeśli podróżujemy w piątkę, możemy zabrać całkiem pokaźną ilość bagażu - aż 700 litrów z siedzeniami maksymalnie odsuniętymi do przodu. Wystarczy nawet na najdłuższe wakacje.
Citroen C4 Grand Picasso to jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów na rynku. Z pewnością „kosmiczny” wygląd pomoże mu zdobyć klientów, którzy mogą być znudzeni dotychczasowym wizerunkiem vanów. Co z tym fantem zrobi konkurencja?
PRZYSZŁOŚĆ W WYDANIU FRANCUSKIM
Auto jest idealne do dalekich podróży, ale francuscy specjaliści uczynili go miastoodpornym. Dzięki czujnikom parkowania z tyłu i z przodu da się nim wcisnąć w każdą dziurę bez ryzyka uszkodzenia auta. Francuski producent nie zapomniał o tym, że ten okręt ma być komfortowy również dla pasażerów. Osoba zajmująca miejsce na prawym przednim fotelu ma przy kratce nawiewu własne centrum dowodzenia klimatyzacją wyposażone w wyświetlacz. Również pasażerowie drugiego rzędu siedzeń dostali nieco kontroli nad nawiewami – mogą sterować natężeniem strumienia powietrza.
CITROEN C4 GRAND PICASSO - DOM NA CZTERECH KOŁACH
C4 Grand Picasso to kolejny dowód na to, że pracownicy Citroena są szaleni - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wprowadzili oni bowiem na rynek samochodów rodzinnych model, który nie tylko doskonale wywiązuje się z codziennych zadań, ale wygląda jak zaprojektowany w dalekiej przyszłości - zarówno na zewnątrz, jak i w środku.
NIETUZINKOWE AUTO RODZINNE
O ile wygląd zewnętrzny może być tematem wielu burzliwych dyskusji, o tyle wnętrze C4 Picasso II generacji zamyka usta niemal wszystkim malkontentom. Pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy tuż po zajęciu miejsca za kierownicą nie są dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze czy brak tradycyjnych pokręteł klimatyzacji. Największe pierwsze wrażenie robi nasłonecznienie kabiny oraz kapitalna widoczność w każdym kierunku. Przednia szyba wcina się głęboko w dach, a o dużej powierzchni szyb bocznych wspomniałem już wcześniej. Dopiero po odpaleniu silnika uwagę kierowcy i pasażerów zwracają dwa ekrany ciekłokrystaliczne.
CITROEN C4 PICASSO pierwsza jazda
Auto momentami stwarza wrażenie, jakby płynęło po drodze. Komfort podróżowania jest bardzo wysoki. O pokonaniu jakiejś nierówności czy ubytku w jezdni bardzo często świadczą dochodzące z zewnątrz odgłosy, a nie nieprzyjemne wibracje czy drgania na ciele. Zawieszenie w tym samochodzie odwala kawał dobrej roboty.
CITROEN C4 GRAND PICASSO test
Za projekt wnętrza, twórcom C4 Picasso nowej generacji należy się piątka z plusem. Najwyższą, celującą ocenę przyznajemy natomiast inżynierom. Dlaczego? Dzięki zastosowaniu aluminiowej maski i kompozytowej klapy bagażnika, a przede wszystkim sięgnięciu po zupełnie nową platformę techniczną EMP2 (Efficient Modular Platform 2), konstruktorzy zdołali obniżyć masę własną względem poprzednika o... 140 kilogramów! Ten kapitalny wynik to jednak nieostatnie słowo Francuzów - nowa płyta podłogowa będzie powszechnie stosowana w najróżniejszych modelach Citroena i Peugeota.
Poza kuracją odchudzającą, nowy minivan został poddany także innym zabiegom mającym na celu obniżenie spalania i emisji dwutlenku węgla. Postarano się bowiem o udoskonalenie aerodynamiki nadwozia (współczynnik CdA wyniósł 0,71; współczynnik oporu powietrza Cx=0,31)) oraz usprawnienie samych jednostek napędowych.
KROK W PRZYSZŁOŚĆ
Na konferencji prasowej nowy C4 Picasso był prezentowany na tle banerów ze zdjęciami kosmosu, a w pewnym momencie na wydarzenie weszli nawet przebrani astronauci, by zaprezentować wariant 7-osobowy. Ta sceneria idealnie obrazuje charakter nowego C4 Picasso - jest kosmicznym samochodem dla rodziny. Naszprycowany nowinkami rusza na podbój rynku i mam nadzieję, że wszystkie te rozwiązania okażą się trwałe i niezawodne, bo naprawdę umilają życie. Nowy Citroen jest zarówno praktycznym samochodem rodzinnym jak i gadżetem. A chyba każdy facet lubi gadżety.
GADŻET CZY SAMOCHÓD
Znakomitą spuścizną po poprzedniku są ogromne powierzchnie przeszklone. Przednia szyba przeciągnięta hen, hen nad głowę kierowcy potęguje wrażenie podróżowania w bardzo przestronnym aucie. Nie bez znaczenia jest też bardzo szerokie podszybie. C4 Picasso jest jednym z nielicznych samochodów, w których ma się wrażenie nie tyle prowadzenia auta, co sterowania okrętem. Nawet w znacznie większym Fordzie Tourneo nie dało się tego odczuć.
Mniej ekscytująco, ale równie przestronnie jest na tylnej kanapie. Trzy osoby mogą na niej podróżować w naprawdę komfortowych warunkach. I nie mam tu na myśli jedynie dzieci, ale dorosłych ludzi o normalnym wzroście. W długich podróżach przydadzą się duże stoliki chowane w oparciach przednich foteli. Wycieczki umili również duży dach panoramiczny, chociaż nie robi on aż takiego wrażenia jak kolosalna przednia szyba.
CITROEN C4 PICASSO
Nowy Citroen C4 Picasso to auto dla wszystkich tych, którzy od minivana oczekują nie tylko maksymalnej praktyczności, ale także finezji. Silnik 1.6 THP (turbosprężarka i wtrysk bezpośredni) o mocy 156 KM bardzo dobrze pasuje do C4 Picasso. Jest cichy, pracuje kulturalnie i zapewnia autu dobre osiągi. A do tego nie zużywa dużo paliwa. Dobre wrażenie robi także sześciobiegowa przekładnia manualna - kolejne przełożenia włącza się lekko i precyzyjnie.
Citroen C4 Picasso to awangardowo stylizowany, a jednocześnie bardzo funkcjonalny samochód. Ma przestronne, komfortowe wnętrze i pojemny, praktyczny bagażnik.
citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-test
Pod maską C4 Picasso pracuje silnik o pojemności 1.6 l. Motor został turbodoładowany co pozwoliło konstruktorom na wyciągnięcie z niego 156 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Jeśli ktoś myśli, że auto może mieć jakikolwiek problem z udźwignięciem masy auta i jego członków to grubo się myli. Citroen C4 Picasso z „sercem” o wspomnianej pojemności 1.6 l rozpędza się do setki w 9,0 sekund. Wiem wiem, żadna rewelacja bo są auta, które tyle czasu potrzebują do osiągnięcia 200 km/h, ale jak na auto rodzinne myślę, że i tak jest nieźle i ze spokojem C4 Picasso zawstydziłoby niejedne mniejsze auto. Dużym plusem jest spalanie. Co prawda w cyklu miejskim wynosi ono ponad 8 litrów, ale w trasie ze spokojem przy ustawieniu tempomatu można zejść do ok. 5 litrów.
Co do samego prowadzenia również nie mam zastrzeżeń. Układ kierowniczy bardzo dobrze oddaje to co dzieje się pod kołami auta, a skrzynia biegów pracuje bardzo precyzyjnie, nie pozwalając się pomylić kierowcy co do tego, który bieg ma wrzucić, a który wrzuca. Auto równie dobrze co na prostej spisuje się w szybszych zakrętach.
Auto zadziwia, poraża, prowokuje i nie daje o sobie zapomnieć. Całkiem jak kobieta, która najpierw pośród tłumu przykuwa Twój wzrok a później porywa Ci serce swoim wnętrzem i swoimi możliwościami. Tak samo jest z C4 Picasso. Co jest pewne to fakt, że to auto przyciągnie Twój wzrok. Kolejnym faktem jest to, że Twoje uczucia względem tego wytworu będą mocno podzielone, czy oby nie „za głośny” swoim wyglądem, czy nie jest zbyt krzykliwy, czy oby nie prowokuje zbytnio swoimi kształtami. Po czym jak do niego wsiądziesz i rozpoczniesz rozkoszowanie się jego przestronnością i praktycznością nie będziesz chciał go zmienić na żaden inny. No chyba, że wyjdzie nowy, jeszcze bardziej PICASSO.
citroen-c4-picasso-1-6-thp
Dwa duże ciekłokrystaliczne wyświetlacze umieszczone pośrodku deski rozdzielczej, wyświetlające obraz w wysokiej rozdzielczości robią bardzo pozytywne wrażenie.
TESTY
Podczas testów samochodów pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży najmłodszych pasażerów zawsze nam czegoś brakowało. W przypadku tego Citroena wszystko to, czego do tej pory szukaliśmy mieliśmy na pokładzie.
Grand C4 Picasso zadowoli wszystkich wymagających bezpieczeństwa na wysokim poziomie. Na pokładzie znajduje się sześć poduszek powietrznych: 2 czołowe, 2 boczne i kurtyny powietrzne dla ochrony głów pasażerów. Minivan Citroëna został wyposażony w system ABS, ESP i rozdzielacz siły hamowania EBD. Między innymi dzięki temu Grand C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
-
-------------------------
KONIEC
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB