Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Chłopaki Nie Płaczą.iso

for-myself / Gry PC / Gry Przygodowe / Chłopaki Nie Płaczą.iso
Download: Chłopaki Nie Płaczą.iso

698,61 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek

„Chłopaki nie płaczą” to gra przygodowa zrealizowana w starym stylu (ręcznie malowana, dwuwymiarowa grafika), w całości oparta na kinowym przeboju Olafa Lubaszenki sprzed lat, o tym samym tytule. Producent, polskie studio L’Art (znane ze „Skoków Narciarskich” wydanych w serii „Dobra Gra”) śmiało nawiązuje tu do znanego cyklu gier przygodowych Lucas Arts oraz Sierra (między innymi „Larry 7”).

Warstwę fabularną stanowi ponad pięciuset stronicowy maszynopis, bezpośrednio związany z kinowymi „Chłopakami”. Podobnie jak w filmie, w rolę głównych bohaterów wcielają się sławni polscy aktorzy. W roli zmartwychwstałego „Freda” występuje Cezary Pazura, zaś w postać „Gruchy” wciela się Mirosław Zbrojewicz. Pełna intryg gangsterska przygoda, w której bohaterom towarzyszy naturalnie gracz, posiada teatralną konstrukcję, składającą się z prologu, trzech aktów oraz epilogu, zaś każdy z tych etapów cechuje się odmiennym krajobrazem i otoczeniem. Jednym z głównych zadań gracza, jak to zwykło być w klasycznych grach z tego gatunku, jest zbieranie różnego rodzaju przedmiotów i rozwiązywanie kolejnych zagadek, połączonych ze sobą w jedną, spójną i logiczną całość. Nieprzewidywalne zwroty akcji powodują, że rozgrywka nie jest nudna, a wręcz przeciwnie – potrafiąca przykuć uwagę gracza na wiele, wiele godzin. Poczucie humoru, jakim opatrzona została całość, graniczy z absurdem i groteską, ośmieszając przy tym zwykłą, szarą codzienność. Wartym podkreślenia elementem jest nieskomplikowany system sterowania. Do pełnej kontroli nad postaciami występującymi w grze wystarczą cztery przyciski, takie jak oko, ręka, but oraz usta, umożliwiające kolejno patrzenie na otaczający świat, chwytanie leżących przedmiotów, przemieszczanie się oraz toczenie dialogów z napotkanymi osobnikami.

Zastosowana technika (ręczne animacje 3D na rysowanych tłach) w połączeniu z własnym, autorskim silnikiem graficznym zapewniają tej produkcji bardzo nietypowy klimat, nieraz przypominający komiks. Jako że jest to produkt w pełni polski, wszystkie postacie występujące w grze, a jest ich łącznie pięćdziesiąt, mówią swojskim językiem, nieraz i gwarą. Sumując, znani aktorzy użyczyli swych głosów na ponad pięć godzin humorystycznych dialogów. Warte podkreślenia jest również opracowanie muzyczne, które stanowi o sile i niepowtarzalnej atmosferze.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazekobrazekobrazekGłówny bohater to Nathan - student mający znaleźć tajemniczego doktora Coppeliusa, który zaginął rok temu. Ślad prowadzi do zatęchłej dziury, gdzie ponoć mieszka, a przynajmniej mieszkał. Co ciekawe, nikt nigdy o nim nie słyszał, mimo, iż na pewno spędził w tym miejscu niemało czasu. No, prawie nikt. To wszystko, co mogę powiedzieć. Prawdę mówiąc, gdybym rzekł coś więcej na ten temat, zdradziłbym większość gry - What Makes You Tick? jest strasznie krótka, przynajmniej jak na swój gatunek. Rozwiązanie owej zagadki w gruncie rzeczy polega na dostaniu się do… o mały włos a zrobiłbym to. Widzisz, w tym tkwi największy problem, najmniejsze niekontrolowane wspomnienie czegokolwiek na temat rozgrywki sprowadzi się do wyjaśnienia fabuły. Dlatego nie wspomnę już nic więcej na ten temat i jednowierszowym skokiem przejdę do kolejnego akapitu. Coś, co zdecydowanie można przyznać What Makes You Tick? to klimat jaki posiada - piękna francuska muzyczka w tle i jeszcze wspanialsze widoki potrafią zauroczyć od pierwszego wejrzenia. Co najlepsze, nie czuć tutaj mrocznej tajemnicy, wręcz przeciwnie - można to porównać to spaceru w czerwcową noc. Pozytywne odczucia zwiększa również humor, jakim obdarzono tą produkcję - owszem, nie przebija Grim Fandango, ale nieraz powoduje uśmiech na twarzy. Na uwagę zasługują również niezwykłe miejsca, jakie będziemy mogli odwiedzić. Sterowanie w przygotówkach - jak powszechnie wiadomo, używa się do niego myszki. O ile pasek posiadanych rzeczy jest standardowy, wybieranie funkcji do wykonania jest lepsze - po dłuższym przyciśnięciu klawisza myszy wyświetla się malutkie menu z ikonami ust, oczu i ręki. To nie wszystko, liczy się ich wykorzystanie. O ile w większości tytułów point ’n click owe obrazki oznaczają czynności, tutaj są naprawdę ludzkimi narządami, na przykład użycie ust na butelce spowoduje jej otworzenie zębami. Prawda, że nowatorskie i poręczne?
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Jedna z najlepszych i zarazem jedna z pierwszych całkowicie polskich gier przygodowych. Gracz kieruje poczynaniami nastolatka, Marka Hoppera, który musi odkryć zagadkę tajemniczych kradzieży. Teenagent to jedna z najlepszych i zarazem jedna z pierwszych całkowicie polskich gier przygodowych. W roku 1994 została wydana w naszym kraju przez firmę CD Projekt, a za jej powstanie odpowiedzialni są programiści z zespołu Metropolis Software House. Jest to klasyczna przygodówka typu „point & click” wykonana całkowicie w dwuwymiarowej grafice, wzorująca się na wielkich przebojach firmy LucasArts, tj. Monkey Island czy Day of the Tentacle. Gracz kieruje poczynaniami nastolatka, Marka Hoppera, który całkowicie przypadkiem zwerbowany został do służby w tajnej organizacji RGB, a mówiąc ściślej, po prostu wylosowano go z książki telefonicznej. Z banków w niewyjaśnionych okolicznościach, dosłownie na oczach strażników znikają sztabki złota, a nie kto inny, jak nasz bohater musi rozwiązać zagadkę tych przestępstw. Gra rozpoczyna się w obozie szkoleniowym RGB, gdzie po przejściu podstawowego treningu przystępujemy do działania. Akcja Teenagent toczy się w trzech dużych lokacjach, tj. w obozie RGB, wiosce oraz w posiadłości Jana Ciągwy, głównego podejrzanego w sprawie niewyjaśnionych kradzieży. W czasach swego powstania, gra prezentowała się bardzo przyzwoicie, zarówno jeżeli chodzi o wykonanie audiowizualne, jak i ogólny poziom dialogów oraz zagadek, a na dodatek przepełniona była dobrym humorem, co zapewniło jej sukces i przychylność graczy nie tylko w naszym kraju, lecz także za granicą.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Jako książę Galador (który właśnie uciekł na widok przeciwnika...) musisz udowodnić swoją... odwagę. Kolejna całkowicie polska gra przygodowa firmy Metropolis. Książe Galador zawsze słynął ze swojej odwagi. Niestety w momencie pojawienia się w królestwie Czarnego Rycerza za sprawą tajemnej magii jego ciało przybiera żądny przygód młodzieniec, który... niestety odwagą nie grzeszy. Na widok przeciwnika bierze nogi za pas i ucieka. W tym momencie nad zhańbionym młodzieńcem przejmuje kontrolę gracz. Jego celem jest rozwikłanie szeregu intryg i zagadek w baśniowym królestwie, pełnym magii, krasnoludów, wampirów i smoków. Na szczęście szybko znajdzie on sprzymierzeńca w wielkim magu Ariwaldzie, który akurat w pobliskiej karczmie sączy kolejny kufelek piwa... Gra Książe i Tchórz jest w całości dziełem polskich programistów z firmy Metropolis., którzy wzorowali się na klasycznych już tytułach, takich jak seria Monkey Island. Na uznanie zasługuje poziom jej wykonania, niezła grafika i ciekawy, momentami zabawny scenariusz. Autorom można wytknąć jednak nie zawsze logiczne (a czasami wręcz bezsensowne) zagadki, które sprawiają, że dla najmłodszych gra może być momentami za trudna. Za to niewątpliwym plusem jest dobre podłożenie głosów głównym bohaterom (Ariwaldowi głosu użyczył Kazimierz Kaczor).
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Gra przygodowa w której dwójka bohaterów wyrusza do tajemniczego zamku w celu odnalezienia niebezpiecznej dla istnienia świata maszyny, która kumuluje energię wyzwalaną w czasie zaćmienia słońca. The Watchmaker to niekonwencjonalna gra przygodowa włoskiego producenta Trecision, oparta o trójwymiarowe środowisko graficzne i przyjazny użytkownikowi interfejs. Gracz wciela się w postać prywatnego detektywa Darryla Boone’a. Wraz z atrakcyjną panią mecenas - Victorią Conroy, musi on odszukać i zneutralizować tajemnicze urządzenie. Ta maszyna może doprowadzić do zagłady całego świata. Wiadomo, że znajduje się ono w austriackim zamku. Musimy się jednak spieszyć, gdyż na wypełnienie misji mamy niespełna piętnaście godzin. W przeciwieństwie do tradycyjnych gier przygodowych, The Watchmaker oferuje znacznie większe możliwości. Wiąże się to przede wszystkim z całkowitą swobodą poruszania się po wszystkich lokacjach oraz z faktem, że sterujemy dwoma postaciami. Różnią się one indywidualnymi umiejętnościami, które możemy wykorzystywać podczas gry. Wszystkie lokacje zostały wykonane przy pomocy nowoczesnego enginu 3D pozwalającego na obserwowanie wydarzeń, zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby. Dzięki temu możemy szybko poruszać się po zamku, oglądając dokładnie każdy znajdujący się w nim szczegół. Przyjazny interfejs pozwala na sterowanie ruchami postaci przy pomocy myszki i klawiatury. Zebrane przedmioty można oglądać z każdej strony, co jest o tyle istotne, że często kryją one ważne informacje.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Penumbra: Black Plague jest grą przygodową utrzymaną w konwencji horroru, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Jest to sequel, a zarazem zakończenie opowieści rozpoczętej w Penumbra: Overture. W grze wcielamy się w postać Philipa, który uwięziony w przerażającym, podziemnym kompleksie szuka informacji na temat swojego zmarłego ojca. Otoczony przez wrogów, musi stawić czoła nie tylko czyhającym nań niebezpieczeństwom, ale również przygotowanym przez autorów zagadkom, które ujawniają kolejne fragmenty tajemnicy. Black Plague korzysta z bardzo zaawansowanego silnika fizycznego w związku z czym gracz ma pełną kontrolę nad niemal wszystkim występującymi w środowisku gry przedmiotami. Nie wystarczy jedynie kliknąć na jakimś elemencie, aby wykonać konkretną akcję. Jeżeli chcemy coś przesunąć, musimy złapać dany przedmiot kursorem i poruszyć nim w odpowiedni sposób. Dotyczy to zarówno przeszukiwanych szuflad, szafek, czy przesuwania mebli. Bardzo ważnym elementem gry jest również nastrojowa i wprowadzająca w tajemniczy klimat muzyka. W utrzymaniu niesamowitego klimatu horroru pomagają również przygotowane przez twórców dźwięki.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Gunfighter to gra, która w udany sposób łączy elementy RPG, First Person Shootera i przygodówki. Za jej powstanie odpowiadają pracownicy polskiej firmy NAWAR Development, znanej z symulatora wyścigów żużlowych Demonic Speedway czy też gangsterskiego RTS-a Mafioso. Akcja toczy się w drugiej połowie XIX wieku na Dzikim Zachodzie, gracz zaś wciela się w postać Cole’a Tilghmana, człowieka szukającego zemsty i sprawiedliwości. Dokładniej mówiąc, ma on zamiar znaleźć i zabić dwóch osobników, Pata Browna i Billa Slaughtera, którzy kilka lat wcześniej zamordowali jego żonę i córkę, a także odebrali mu ranczo. Cole nie spocznie dopóki, nie odzyska swej własności i Ci dwaj przestępcy nie znajdą się w grobach, a gracz musi pomóc mu wykonać to zadanie. Gra bezpośrednio bazuje na pełnej walki, efektownych pojedynków rewolwerowych i szaleńczych pościgów tradycji filmów kowbojskich, dlatego też tego typu atrakcji mamy tu po prostu mnóstwo. Nie należy traktować tej produkcji, jako prostego shootera, ponieważ autorzy dołożyli starań, by Gunfighter był bardzo realistyczny. W związku z tym jeden celny strzał w głowę czy serce może spowodować natychmiastowy zgon, a trafienie na przykład w ramię uniemożliwia dalsze wykorzystywanie tej kończyny (np. nie można trzymać w niej broni), nie występują tu też apteczki, czy różne podnoszone z ziemi bonusy. Uleczyć się można tylko przy pomocy zestawu pierwszej pomocy (może on zawierać bandaże, zioła, różne antybakteryjne mikstury, itp.), który można znaleźć u miejscowego lekarza, indiańskiego szamana czy też w niektórych domach. Należy też zaznaczyć, że leczenie to proces czasochłonny. Realizm postrzegany jest również, przez brak wskaźników zdrowia czy energii – stan bohatera poznajemy przez szybkość jego poruszania się, oddech, bicie serca, itp. * Gra wykorzystuje znany i sprawdzony trójwymiarowy silnik graficzny RenderWare oraz silnik fizyczny, który zgodnie ze słowami twórców, jest porównywalny z tym użytym w Half-Life 2. * Fabuła gra składa się z około 30 misji, jakie musimy wykonać. Cele misji są bardzo różne, począwszy od łapania kryminalistów i obrony miasta przed atakiem bandytów, a skończywszy na zamachu snajperskim, czy napadzie na bank. * Szereg pomniejszych mini-gier: turnieje strzeleckie, polowania, gry hazardowe w saloonie, itd. * Blisko 30 postaci bezpośrednio związanych z fabułą oraz około 50 postaci pobocznych. * Dziewięć typów broni i osiem narzędzi specjalnych, które można użyć. * Rozwój postaci. Z czasem bohater zwiększa swoje umiejętności, szybciej się porusza, czy celniej strzela.
obrazekobrazek The Exchange Student to humorystyczna, niskobudżetowa przygodówka greckiego studia Pan Metron Ariston utrzymana w stylu popularnej serii gier o Larrym Lafferze. Tu również wcielamy się w niej w rolę niewydarzonego lowelasa, który na wszelkie sposoby próbuje podbić serca dziewczyn. Produkcja ukazuje się w postaci epizodycznej. W The Exchange Student kierujemy poczynaniami włoskiego studenta Emilio, który zachęcony opowieściami kolegi o niewątpliwych korzyściach wyjazdów na zagraniczne stypendia postanowił wyruszyć do Szwecji, by tam znaleźć sobie dziewczynę (a najlepiej kilka) i to niekoniecznie w celach matrymonialnych. Na miejscu okazuje się jednak, że bohater będzie ma nie lada konkurencję w postaci Pedra, Miguela oraz Mathiasa, którzy również pragną „zapolować na laski”. W trakcie rozgrywki napotykamy rozmaite sympatyczne postacie, będące karykaturami znanych z rzeczywistego świata typów ludzi. Korzystając ze starego sprawdzonego interfejsu point and click, eksplorujemy kolejne lokacje, podnosimy przeróżne przedmioty i wchodzimy w interakcję z elementami otoczenia. Twórcy zawarli w grze dużą dawkę humoru sytuacyjnego; co i rusz widzimy, jak działania naszego bohatera wpędzają go w przeróżne tarapaty. Satyryczny charakter zabawy podkreśla karykaturalna kreska oraz dubbing parodiujący wymowę cudzoziemców (np. Włosi nie wypowiadają głoski „h”). W trakcie naszych przygód mamy okazję obejrzeć sceny będące jawnym nawiązaniem do znanych filmowych produkcji (np. do Ojca Chrzestnego). Całość przywodzi na myśl popularne na początku lat dziewięćdziesiątych przygodówki od Sierry czy LucasArts. Twórcy zapewnili graczom podobny styl rozgrywki i tradycyjną, dwuwymiarową, ręcznie rysowaną grafikę.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Penumbra: Overture jest pierwszym epizodem cyklu Penumbra, przygotowywanego przez studio Frictional Games. Akcja programu rozgrywa się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory. Głównym zadaniem użytkownika jest eksterminacja budzących przerażenie przeciwników oraz odnalezienie informacji na temat zmarłego niedawno ojca. Penumbra kładzie bardzo duży nacisk na wykorzystanie oddziaływań fizycznych. Podczas zabawy nie wystarczy kliknąć, aby otworzyć drzwi – gracz musi przytrzymać je ręką i popchnąć do przodu (wszystkie operacje tego typu wykonujemy za pośrednictwem myszy), podobnie wygląda sytuacja np. z odkręcaniem zaworów oraz badaniem zawartości szuflad i szafek. Z rozbudowaną fizyką związane są również liczne zagadki. Gracz często będzie zmuszony przestawiać przedmioty czy też budować nieskomplikowane konstrukcje z pudeł. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że każdy element wyposażenia wnętrz ma swoją wagę – część rzeczy będzie można podnieść a część tylko przesunąć. Silnik zastosowany w Penumbrze jest pod tym względem bardzo realistyczny. Gra utrzymana jest w mrocznej konwencji i przygnębiającej atmosferze. Wędrując korytarzami opuszczonej stacji będzie nam towarzyszyć jedynie światło latarki, w której dodatkowo szybko wyczerpują się baterie. Gracz nieustannie boryka się z problemami zamkniętych drzwi, zatarasowanych przejść, itp. Odnajdywane przedmioty pomogą mu przesuwać się dalej i powoli odkrywać kolejne elementy fabuły. Autorzy zdecydowanie postawili w Penumbrze na klimat, sprawiając, że użytkownik czuje się nieswojo już po kilku minutach zabawy.
obrazekobrazekobrazek Druga część przygód w starożytnym Egipcie przenosi nas do miasta słońca Heliopolis, gdzie jako młoda kapłanka Tifet musimy odszukać lek dla chorego ojca i pozostałych mieszkańców metropolii. Ponownie przenosimy się do starożytnego świata, który mieliśmy okazję poznać w grze Egypt 1156 B.C.: Tomb of the Pharaoh. Akcja Przepowiedni Heliopolis rozgrywa się w 1350 roku p.n.e., w metropolii słońca i wiedzy poświęconej kultowi boga Re. Opowieść rozpoczyna się w chwili, gdy to wspaniałe miasto staje w obliczu straszliwej epidemii. Tifet - młoda kapłanka zajmująca się chorobami i medycyną, rozpoczyna poszukiwania odpowiedniego leku. Tylko ten specyfik może uratować jej przybranego ojca i pozostałych mieszkańców Heliopolis. Będziemy świadkami tajemniczych odkryć i zagadkowych wydarzeń, a śledztwo prowadzone przez Tifet odsłoni podejrzane związki, pomiędzy ośrodkami władzy i religią w starożytnym Egipcie. Ciekawy scenariusz oraz realistyczna grafika i sugestywny dźwięk, wiernie oddają realia cywilizacji egipskiej sprzed 3000 lat. Rekonstrukcja warstwy historycznej dokonana została przy współudziale historyków. Oryginalna ścieżka dźwiękowa łączy odgłosy starożytności ze współczesną kompozycją muzyczną. Dostępna baza dokumentacji Tifet, to rodzaj encyklopedii zawierającej informacje o egipskich zabytkach, zwyczajach, wierzeniach itp.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Gra przygodowa w której dwójka bohaterów wyrusza do tajemniczego zamku w celu odnalezienia niebezpiecznej dla istnienia świata maszyny, która kumuluje energię wyzwalaną w czasie zaćmienia słońca. The Watchmaker to niekonwencjonalna gra przygodowa włoskiego producenta Trecision, oparta o trójwymiarowe środowisko graficzne i przyjazny użytkownikowi interfejs. Gracz wciela się w postać prywatnego detektywa Darryla Boone’a. Wraz z atrakcyjną panią mecenas - Victorią Conroy, musi on odszukać i zneutralizować tajemnicze urządzenie. Ta maszyna może doprowadzić do zagłady całego świata. Wiadomo, że znajduje się ono w austriackim zamku. Musimy się jednak spieszyć, gdyż na wypełnienie misji mamy niespełna piętnaście godzin. W przeciwieństwie do tradycyjnych gier przygodowych, The Watchmaker oferuje znacznie większe możliwości. Wiąże się to przede wszystkim z całkowitą swobodą poruszania się po wszystkich lokacjach oraz z faktem, że sterujemy dwoma postaciami. Różnią się one indywidualnymi umiejętnościami, które możemy wykorzystywać podczas gry. Wszystkie lokacje zostały wykonane przy pomocy nowoczesnego enginu 3D pozwalającego na obserwowanie wydarzeń, zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby. Dzięki temu możemy szybko poruszać się po zamku, oglądając dokładnie każdy znajdujący się w nim szczegół. Przyjazny interfejs pozwala na sterowanie ruchami postaci przy pomocy myszki i klawiatury. Zebrane przedmioty można oglądać z każdej strony, co jest o tyle istotne, że często kryją one ważne informacje.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności