Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

The Exchange Student - Episode 2 - Point Club.rar

for-myself / Gry PC / Gry Przygodowe / The Exchange Student - Episode 2 - Point Club.rar
Download: The Exchange Student - Episode 2 - Point Club.rar

173,99 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazekobrazek

The Exchange Student to humorystyczna, niskobudżetowa przygodówka greckiego studia Pan Metron Ariston utrzymana w stylu popularnej serii gier o Larrym Lafferze. Tu również wcielamy się w niej w rolę niewydarzonego lowelasa, który na wszelkie sposoby próbuje podbić serca dziewczyn. Produkcja ukazuje się w postaci epizodycznej.

W The Exchange Student kierujemy poczynaniami włoskiego studenta Emilio, który zachęcony opowieściami kolegi o niewątpliwych korzyściach wyjazdów na zagraniczne stypendia postanowił wyruszyć do Szwecji, by tam znaleźć sobie dziewczynę (a najlepiej kilka) i to niekoniecznie w celach matrymonialnych. Na miejscu okazuje się jednak, że bohater będzie ma nie lada konkurencję w postaci Pedra, Miguela oraz Mathiasa, którzy również pragną „zapolować na laski”.

W trakcie rozgrywki napotykamy rozmaite sympatyczne postacie, będące karykaturami znanych z rzeczywistego świata typów ludzi. Korzystając ze starego sprawdzonego interfejsu point and click, eksplorujemy kolejne lokacje, podnosimy przeróżne przedmioty i wchodzimy w interakcję z elementami otoczenia.

Twórcy zawarli w grze dużą dawkę humoru sytuacyjnego; co i rusz widzimy, jak działania naszego bohatera wpędzają go w przeróżne tarapaty. Satyryczny charakter zabawy podkreśla karykaturalna kreska oraz dubbing parodiujący wymowę cudzoziemców (np. Włosi nie wypowiadają głoski „h”). W trakcie naszych przygód mamy okazję obejrzeć sceny będące jawnym nawiązaniem do znanych filmowych produkcji (np. do Ojca Chrzestnego).

Całość przywodzi na myśl popularne na początku lat dziewięćdziesiątych przygodówki od Sierry czy LucasArts. Twórcy zapewnili graczom podobny styl rozgrywki i tradycyjną, dwuwymiarową, ręcznie rysowaną grafikę.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazekobrazekobrazek Druga część przygód w starożytnym Egipcie przenosi nas do miasta słońca Heliopolis, gdzie jako młoda kapłanka Tifet musimy odszukać lek dla chorego ojca i pozostałych mieszkańców metropolii. Ponownie przenosimy się do starożytnego świata, który mieliśmy okazję poznać w grze Egypt 1156 B.C.: Tomb of the Pharaoh. Akcja Przepowiedni Heliopolis rozgrywa się w 1350 roku p.n.e., w metropolii słońca i wiedzy poświęconej kultowi boga Re. Opowieść rozpoczyna się w chwili, gdy to wspaniałe miasto staje w obliczu straszliwej epidemii. Tifet - młoda kapłanka zajmująca się chorobami i medycyną, rozpoczyna poszukiwania odpowiedniego leku. Tylko ten specyfik może uratować jej przybranego ojca i pozostałych mieszkańców Heliopolis. Będziemy świadkami tajemniczych odkryć i zagadkowych wydarzeń, a śledztwo prowadzone przez Tifet odsłoni podejrzane związki, pomiędzy ośrodkami władzy i religią w starożytnym Egipcie. Ciekawy scenariusz oraz realistyczna grafika i sugestywny dźwięk, wiernie oddają realia cywilizacji egipskiej sprzed 3000 lat. Rekonstrukcja warstwy historycznej dokonana została przy współudziale historyków. Oryginalna ścieżka dźwiękowa łączy odgłosy starożytności ze współczesną kompozycją muzyczną. Dostępna baza dokumentacji Tifet, to rodzaj encyklopedii zawierającej informacje o egipskich zabytkach, zwyczajach, wierzeniach itp.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Machinarium jest kolejnym działem niezależnego czeskiego studia, Amanita Design, autorów obydwu części flashowych przygodówek - Samorost. Zyskały one spore grono fanów, a nowsza z nich, podczas dziewiątej edycji Independent Games Festival, zdobyła nawet główną nagrodę w kategorii najlepszej gry przeglądarkowej. Podobnie jak wspomniane produkcje, Machinarium jest klasyczną, dwuwymiarową, przygodówką point&click charakteryzującą się nietypową oprawą graficzną. Świat gry to bardzo dziwne miejsce, w którym wszystko wykonane jest z metalu. Nie uświadczymy tu roślin, zwierząt i ludzi, ich rolę pełnią różnego rodzaju roboty. Oczywiście jednym z nich jest również główny bohater, który niezasłużenie został wygnany na wysypisko. W chwili, gdy go poznajemy powraca do miasta, gdzie natrafia na członków stowarzyszenia Black Cap Brotherhood. Okazuje się, że planują oni zamach na siedzibę przywódcy miasta mieszczącą się w głównej wieży. Oczywiście nasz protagonista postanawia do tego nie dopuścić, a w dodatku musi jeszcze uratować swoją dziewczynę. Machinarium nie należy do długich produkcji - ukończenie jej zajmuje około siedmiu godzin, jednak, jak na przygodówkę, rozgrywka jest dość dynamiczna, nie ma tu zbędnych przestojów czy przesadnie trudnych zagadek. Abyśmy mogli dany przedmiot użyć lub zabrać musi on znaleźć się w zasięgu ramion naszego małego robota. Wszystkie, nawet najprostsze działania przedstawiane są za pomocą unikalnych animacji wykonanych z myślą o konkretnym obiekcie. Z pewnością mocną stroną Machinarium jest oprawa audio-wizualna. Wszystkie lokacje, jakie przyjdzie nam odwiedzić to ręcznie rysowane grafiki, których inspirację stanowiły industrialne budowle, stare zardzewiałe maszyny i książki o tematyce science-fiction. W grze nie pada ani jedno słowo, fabuła przedstawiana jest za pomocą odpowiedniej animacji postaci, obrazów i pewnej symboliki. Skomponowaniem muzyki zajął się ten sam artysta, co w przypadku Samorostów - Tomáš Dvořák, znany jako Floex.
obrazekobrazekobrazek Druga część przygód w starożytnym Egipcie przenosi nas do miasta słońca Heliopolis, gdzie jako młoda kapłanka Tifet musimy odszukać lek dla chorego ojca i pozostałych mieszkańców metropolii. Ponownie przenosimy się do starożytnego świata, który mieliśmy okazję poznać w grze Egypt 1156 B.C.: Tomb of the Pharaoh. Akcja Przepowiedni Heliopolis rozgrywa się w 1350 roku p.n.e., w metropolii słońca i wiedzy poświęconej kultowi boga Re. Opowieść rozpoczyna się w chwili, gdy to wspaniałe miasto staje w obliczu straszliwej epidemii. Tifet - młoda kapłanka zajmująca się chorobami i medycyną, rozpoczyna poszukiwania odpowiedniego leku. Tylko ten specyfik może uratować jej przybranego ojca i pozostałych mieszkańców Heliopolis. Będziemy świadkami tajemniczych odkryć i zagadkowych wydarzeń, a śledztwo prowadzone przez Tifet odsłoni podejrzane związki, pomiędzy ośrodkami władzy i religią w starożytnym Egipcie. Ciekawy scenariusz oraz realistyczna grafika i sugestywny dźwięk, wiernie oddają realia cywilizacji egipskiej sprzed 3000 lat. Rekonstrukcja warstwy historycznej dokonana została przy współudziale historyków. Oryginalna ścieżka dźwiękowa łączy odgłosy starożytności ze współczesną kompozycją muzyczną. Dostępna baza dokumentacji Tifet, to rodzaj encyklopedii zawierającej informacje o egipskich zabytkach, zwyczajach, wierzeniach itp.
obrazekobrazek Druga przygodówka Renzo Thönena (autora Murder in a Wheel) pozwala wcielić się w... psychiatrę maszyn. Henrik jest mentalnym mechanikiem wyposażonym w zaawansowaną technologię pozwalającą na likwidowanie mechanicznych usterek w niezwykły sposób. Przy pomocy specjalnego interfejsu Henrik wnika do "umysłu" maszyny (trochę jak w Psychonauts), aby następnie rozmawiać z nią niczym psychiatra ze swoim pacjentem. W trakcie swej niezbyt długiej przygody Henrik pozna m.in. sfrustrowaną kserokopiarkę, znerwicowany automat do kawy i windę z rozdwojeniem jaźni. Pomocny okaże się podręczny komputer, również obdarzony specyficzną inteligencją, który od początku do końca gry znajduje się w inwentarzu naszego bohatera i cierpliwie odpowiada na jego pytania. Od strony technicznej Mental Repairs Inc. robi bardzo pozytywne wrażenie. Wygląda nowocześnie, co na pewno jest ważne dla graczy, którzy nie przepadają za dominującym wśród twórców darmowych przygodówek stylem retro (a'la pierwsza połowa lat 90-tych). Przy czym oczywiście prerenderowana grafika w wysokiej rozdzielczości ma swoją cenę. Lokacje miejscami są bardzo statyczne i sterylne. Dobrze, że wszelkie tego typu niedoskonałości tuszuje grywalność, której grze nie brakuje.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Aurora: The Secret Within to gra przygodowa, której fabuła kręci się wokół słynnej Strefy 51 – amerykańskiej bazy wojskowej, położonej w południowej części stanu Nevada. Ten tajemniczy i silnie strzeżony kompleks uważany jest przez zwolenników teorii spiskowych za centrum badawcze, w którym Stany Zjednoczone testują wynalazki wykorzystujące pozaziemską technologię. Głównym bohaterem gry jest detektyw Pileggi, który rozpoczyna rutynową - wydawałoby się – sprawę, koncentrującą się na poszukiwaniach pewnego zaginionego farmera. W trakcie śledztwa szybko okazuje się, że zniknięcie rolnika związane jest ze wspomnianą wyżej Strefą 51, a dokładniej z opracowywanym na jej terenie projektem o nazwie Aurora, umożliwiającym ludziom podróże w czasie. W trakcie gry w Aurora: The Secret Within zwiedzimy ponad czterdzieści zróżnicowanych lokacji, zmierzymy się z licznymi zagadkami (również matematycznymi), których stopień skomplikowania będzie rósł wraz z naszymi postępami, a także porozmawiamy z wieloma bohaterami niezależnymi. Dialogi są jedną z najmocniejszych stron omawianego programu. W zależności od wybieranych odpowiedzi bezpośrednio wpływamy na dalszy rozwój fabuły, a co za tym idzie, również na wybór jednego z wielu możliwych zakończeń. Produkt opracowany przez firmę BluMiAl Games wykorzystuje interfejs point & click, a także perspektywę pierwszej osoby, za pośrednictwem której możemy obserwować w pełni trójwymiarowy, wirtualny świat.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Penumbra: Overture jest pierwszym epizodem cyklu Penumbra, przygotowywanego przez studio Frictional Games. Akcja programu rozgrywa się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory. Głównym zadaniem użytkownika jest eksterminacja budzących przerażenie przeciwników oraz odnalezienie informacji na temat zmarłego niedawno ojca. Penumbra kładzie bardzo duży nacisk na wykorzystanie oddziaływań fizycznych. Podczas zabawy nie wystarczy kliknąć, aby otworzyć drzwi – gracz musi przytrzymać je ręką i popchnąć do przodu (wszystkie operacje tego typu wykonujemy za pośrednictwem myszy), podobnie wygląda sytuacja np. z odkręcaniem zaworów oraz badaniem zawartości szuflad i szafek. Z rozbudowaną fizyką związane są również liczne zagadki. Gracz często będzie zmuszony przestawiać przedmioty czy też budować nieskomplikowane konstrukcje z pudeł. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że każdy element wyposażenia wnętrz ma swoją wagę – część rzeczy będzie można podnieść a część tylko przesunąć. Silnik zastosowany w Penumbrze jest pod tym względem bardzo realistyczny. Gra utrzymana jest w mrocznej konwencji i przygnębiającej atmosferze. Wędrując korytarzami opuszczonej stacji będzie nam towarzyszyć jedynie światło latarki, w której dodatkowo szybko wyczerpują się baterie. Gracz nieustannie boryka się z problemami zamkniętych drzwi, zatarasowanych przejść, itp. Odnajdywane przedmioty pomogą mu przesuwać się dalej i powoli odkrywać kolejne elementy fabuły. Autorzy zdecydowanie postawili w Penumbrze na klimat, sprawiając, że użytkownik czuje się nieswojo już po kilku minutach zabawy.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Penumbra: Black Plague jest grą przygodową utrzymaną w konwencji horroru, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Jest to sequel, a zarazem zakończenie opowieści rozpoczętej w Penumbra: Overture. W grze wcielamy się w postać Philipa, który uwięziony w przerażającym, podziemnym kompleksie szuka informacji na temat swojego zmarłego ojca. Otoczony przez wrogów, musi stawić czoła nie tylko czyhającym nań niebezpieczeństwom, ale również przygotowanym przez autorów zagadkom, które ujawniają kolejne fragmenty tajemnicy. Black Plague korzysta z bardzo zaawansowanego silnika fizycznego w związku z czym gracz ma pełną kontrolę nad niemal wszystkim występującymi w środowisku gry przedmiotami. Nie wystarczy jedynie kliknąć na jakimś elemencie, aby wykonać konkretną akcję. Jeżeli chcemy coś przesunąć, musimy złapać dany przedmiot kursorem i poruszyć nim w odpowiedni sposób. Dotyczy to zarówno przeszukiwanych szuflad, szafek, czy przesuwania mebli. Bardzo ważnym elementem gry jest również nastrojowa i wprowadzająca w tajemniczy klimat muzyka. W utrzymaniu niesamowitego klimatu horroru pomagają również przygotowane przez twórców dźwięki.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Jako książę Galador (który właśnie uciekł na widok przeciwnika...) musisz udowodnić swoją... odwagę. Kolejna całkowicie polska gra przygodowa firmy Metropolis. Książe Galador zawsze słynął ze swojej odwagi. Niestety w momencie pojawienia się w królestwie Czarnego Rycerza za sprawą tajemnej magii jego ciało przybiera żądny przygód młodzieniec, który... niestety odwagą nie grzeszy. Na widok przeciwnika bierze nogi za pas i ucieka. W tym momencie nad zhańbionym młodzieńcem przejmuje kontrolę gracz. Jego celem jest rozwikłanie szeregu intryg i zagadek w baśniowym królestwie, pełnym magii, krasnoludów, wampirów i smoków. Na szczęście szybko znajdzie on sprzymierzeńca w wielkim magu Ariwaldzie, który akurat w pobliskiej karczmie sączy kolejny kufelek piwa... Gra Książe i Tchórz jest w całości dziełem polskich programistów z firmy Metropolis., którzy wzorowali się na klasycznych już tytułach, takich jak seria Monkey Island. Na uznanie zasługuje poziom jej wykonania, niezła grafika i ciekawy, momentami zabawny scenariusz. Autorom można wytknąć jednak nie zawsze logiczne (a czasami wręcz bezsensowne) zagadki, które sprawiają, że dla najmłodszych gra może być momentami za trudna. Za to niewątpliwym plusem jest dobre podłożenie głosów głównym bohaterom (Ariwaldowi głosu użyczył Kazimierz Kaczor).
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek „Chłopaki nie płaczą” to gra przygodowa zrealizowana w starym stylu (ręcznie malowana, dwuwymiarowa grafika), w całości oparta na kinowym przeboju Olafa Lubaszenki sprzed lat, o tym samym tytule. Producent, polskie studio L’Art (znane ze „Skoków Narciarskich” wydanych w serii „Dobra Gra”) śmiało nawiązuje tu do znanego cyklu gier przygodowych Lucas Arts oraz Sierra (między innymi „Larry 7”). Warstwę fabularną stanowi ponad pięciuset stronicowy maszynopis, bezpośrednio związany z kinowymi „Chłopakami”. Podobnie jak w filmie, w rolę głównych bohaterów wcielają się sławni polscy aktorzy. W roli zmartwychwstałego „Freda” występuje Cezary Pazura, zaś w postać „Gruchy” wciela się Mirosław Zbrojewicz. Pełna intryg gangsterska przygoda, w której bohaterom towarzyszy naturalnie gracz, posiada teatralną konstrukcję, składającą się z prologu, trzech aktów oraz epilogu, zaś każdy z tych etapów cechuje się odmiennym krajobrazem i otoczeniem. Jednym z głównych zadań gracza, jak to zwykło być w klasycznych grach z tego gatunku, jest zbieranie różnego rodzaju przedmiotów i rozwiązywanie kolejnych zagadek, połączonych ze sobą w jedną, spójną i logiczną całość. Nieprzewidywalne zwroty akcji powodują, że rozgrywka nie jest nudna, a wręcz przeciwnie – potrafiąca przykuć uwagę gracza na wiele, wiele godzin. Poczucie humoru, jakim opatrzona została całość, graniczy z absurdem i groteską, ośmieszając przy tym zwykłą, szarą codzienność. Wartym podkreślenia elementem jest nieskomplikowany system sterowania. Do pełnej kontroli nad postaciami występującymi w grze wystarczą cztery przyciski, takie jak oko, ręka, but oraz usta, umożliwiające kolejno patrzenie na otaczający świat, chwytanie leżących przedmiotów, przemieszczanie się oraz toczenie dialogów z napotkanymi osobnikami. Zastosowana technika (ręczne animacje 3D na rysowanych tłach) w połączeniu z własnym, autorskim silnikiem graficznym zapewniają tej produkcji bardzo nietypowy klimat, nieraz przypominający komiks. Jako że jest to produkt w pełni polski, wszystkie postacie występujące w grze, a jest ich łącznie pięćdziesiąt, mówią swojskim językiem, nieraz i gwarą. Sumując, znani aktorzy użyczyli swych głosów na ponad pięć godzin humorystycznych dialogów. Warte podkreślenia jest również opracowanie muzyczne, które stanowi o sile i niepowtarzalnej atmosferze.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Jedna z najlepszych i zarazem jedna z pierwszych całkowicie polskich gier przygodowych. Gracz kieruje poczynaniami nastolatka, Marka Hoppera, który musi odkryć zagadkę tajemniczych kradzieży. Teenagent to jedna z najlepszych i zarazem jedna z pierwszych całkowicie polskich gier przygodowych. W roku 1994 została wydana w naszym kraju przez firmę CD Projekt, a za jej powstanie odpowiedzialni są programiści z zespołu Metropolis Software House. Jest to klasyczna przygodówka typu „point & click” wykonana całkowicie w dwuwymiarowej grafice, wzorująca się na wielkich przebojach firmy LucasArts, tj. Monkey Island czy Day of the Tentacle. Gracz kieruje poczynaniami nastolatka, Marka Hoppera, który całkowicie przypadkiem zwerbowany został do służby w tajnej organizacji RGB, a mówiąc ściślej, po prostu wylosowano go z książki telefonicznej. Z banków w niewyjaśnionych okolicznościach, dosłownie na oczach strażników znikają sztabki złota, a nie kto inny, jak nasz bohater musi rozwiązać zagadkę tych przestępstw. Gra rozpoczyna się w obozie szkoleniowym RGB, gdzie po przejściu podstawowego treningu przystępujemy do działania. Akcja Teenagent toczy się w trzech dużych lokacjach, tj. w obozie RGB, wiosce oraz w posiadłości Jana Ciągwy, głównego podejrzanego w sprawie niewyjaśnionych kradzieży. W czasach swego powstania, gra prezentowała się bardzo przyzwoicie, zarówno jeżeli chodzi o wykonanie audiowizualne, jak i ogólny poziom dialogów oraz zagadek, a na dodatek przepełniona była dobrym humorem, co zapewniło jej sukces i przychylność graczy nie tylko w naszym kraju, lecz także za granicą.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności