Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Machinarium.rar

for-myself / Gry PC / Gry Przygodowe / Machinarium.rar
Download: Machinarium.rar

432,25 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek

Machinarium jest kolejnym działem niezależnego czeskiego studia, Amanita Design, autorów obydwu części flashowych przygodówek - Samorost. Zyskały one spore grono fanów, a nowsza z nich, podczas dziewiątej edycji Independent Games Festival, zdobyła nawet główną nagrodę w kategorii najlepszej gry przeglądarkowej. Podobnie jak wspomniane produkcje, Machinarium jest klasyczną, dwuwymiarową, przygodówką point&click charakteryzującą się nietypową oprawą graficzną.

Świat gry to bardzo dziwne miejsce, w którym wszystko wykonane jest z metalu. Nie uświadczymy tu roślin, zwierząt i ludzi, ich rolę pełnią różnego rodzaju roboty. Oczywiście jednym z nich jest również główny bohater, który niezasłużenie został wygnany na wysypisko. W chwili, gdy go poznajemy powraca do miasta, gdzie natrafia na członków stowarzyszenia Black Cap Brotherhood. Okazuje się, że planują oni zamach na siedzibę przywódcy miasta mieszczącą się w głównej wieży. Oczywiście nasz protagonista postanawia do tego nie dopuścić, a w dodatku musi jeszcze uratować swoją dziewczynę.

Machinarium nie należy do długich produkcji - ukończenie jej zajmuje około siedmiu godzin, jednak, jak na przygodówkę, rozgrywka jest dość dynamiczna, nie ma tu zbędnych przestojów czy przesadnie trudnych zagadek. Abyśmy mogli dany przedmiot użyć lub zabrać musi on znaleźć się w zasięgu ramion naszego małego robota. Wszystkie, nawet najprostsze działania przedstawiane są za pomocą unikalnych animacji wykonanych z myślą o konkretnym obiekcie.

Z pewnością mocną stroną Machinarium jest oprawa audio-wizualna. Wszystkie lokacje, jakie przyjdzie nam odwiedzić to ręcznie rysowane grafiki, których inspirację stanowiły industrialne budowle, stare zardzewiałe maszyny i książki o tematyce science-fiction. W grze nie pada ani jedno słowo, fabuła przedstawiana jest za pomocą odpowiedniej animacji postaci, obrazów i pewnej symboliki. Skomponowaniem muzyki zajął się ten sam artysta, co w przypadku Samorostów - Tomáš Dvořák, znany jako Floex.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazekobrazekobrazek Druga część przygód w starożytnym Egipcie przenosi nas do miasta słońca Heliopolis, gdzie jako młoda kapłanka Tifet musimy odszukać lek dla chorego ojca i pozostałych mieszkańców metropolii. Ponownie przenosimy się do starożytnego świata, który mieliśmy okazję poznać w grze Egypt 1156 B.C.: Tomb of the Pharaoh. Akcja Przepowiedni Heliopolis rozgrywa się w 1350 roku p.n.e., w metropolii słońca i wiedzy poświęconej kultowi boga Re. Opowieść rozpoczyna się w chwili, gdy to wspaniałe miasto staje w obliczu straszliwej epidemii. Tifet - młoda kapłanka zajmująca się chorobami i medycyną, rozpoczyna poszukiwania odpowiedniego leku. Tylko ten specyfik może uratować jej przybranego ojca i pozostałych mieszkańców Heliopolis. Będziemy świadkami tajemniczych odkryć i zagadkowych wydarzeń, a śledztwo prowadzone przez Tifet odsłoni podejrzane związki, pomiędzy ośrodkami władzy i religią w starożytnym Egipcie. Ciekawy scenariusz oraz realistyczna grafika i sugestywny dźwięk, wiernie oddają realia cywilizacji egipskiej sprzed 3000 lat. Rekonstrukcja warstwy historycznej dokonana została przy współudziale historyków. Oryginalna ścieżka dźwiękowa łączy odgłosy starożytności ze współczesną kompozycją muzyczną. Dostępna baza dokumentacji Tifet, to rodzaj encyklopedii zawierającej informacje o egipskich zabytkach, zwyczajach, wierzeniach itp.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Gra przygodowa w której dwójka bohaterów wyrusza do tajemniczego zamku w celu odnalezienia niebezpiecznej dla istnienia świata maszyny, która kumuluje energię wyzwalaną w czasie zaćmienia słońca. The Watchmaker to niekonwencjonalna gra przygodowa włoskiego producenta Trecision, oparta o trójwymiarowe środowisko graficzne i przyjazny użytkownikowi interfejs. Gracz wciela się w postać prywatnego detektywa Darryla Boone’a. Wraz z atrakcyjną panią mecenas - Victorią Conroy, musi on odszukać i zneutralizować tajemnicze urządzenie. Ta maszyna może doprowadzić do zagłady całego świata. Wiadomo, że znajduje się ono w austriackim zamku. Musimy się jednak spieszyć, gdyż na wypełnienie misji mamy niespełna piętnaście godzin. W przeciwieństwie do tradycyjnych gier przygodowych, The Watchmaker oferuje znacznie większe możliwości. Wiąże się to przede wszystkim z całkowitą swobodą poruszania się po wszystkich lokacjach oraz z faktem, że sterujemy dwoma postaciami. Różnią się one indywidualnymi umiejętnościami, które możemy wykorzystywać podczas gry. Wszystkie lokacje zostały wykonane przy pomocy nowoczesnego enginu 3D pozwalającego na obserwowanie wydarzeń, zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby. Dzięki temu możemy szybko poruszać się po zamku, oglądając dokładnie każdy znajdujący się w nim szczegół. Przyjazny interfejs pozwala na sterowanie ruchami postaci przy pomocy myszki i klawiatury. Zebrane przedmioty można oglądać z każdej strony, co jest o tyle istotne, że często kryją one ważne informacje.
obrazekobrazek Druga przygodówka Renzo Thönena (autora Murder in a Wheel) pozwala wcielić się w... psychiatrę maszyn. Henrik jest mentalnym mechanikiem wyposażonym w zaawansowaną technologię pozwalającą na likwidowanie mechanicznych usterek w niezwykły sposób. Przy pomocy specjalnego interfejsu Henrik wnika do "umysłu" maszyny (trochę jak w Psychonauts), aby następnie rozmawiać z nią niczym psychiatra ze swoim pacjentem. W trakcie swej niezbyt długiej przygody Henrik pozna m.in. sfrustrowaną kserokopiarkę, znerwicowany automat do kawy i windę z rozdwojeniem jaźni. Pomocny okaże się podręczny komputer, również obdarzony specyficzną inteligencją, który od początku do końca gry znajduje się w inwentarzu naszego bohatera i cierpliwie odpowiada na jego pytania. Od strony technicznej Mental Repairs Inc. robi bardzo pozytywne wrażenie. Wygląda nowocześnie, co na pewno jest ważne dla graczy, którzy nie przepadają za dominującym wśród twórców darmowych przygodówek stylem retro (a'la pierwsza połowa lat 90-tych). Przy czym oczywiście prerenderowana grafika w wysokiej rozdzielczości ma swoją cenę. Lokacje miejscami są bardzo statyczne i sterylne. Dobrze, że wszelkie tego typu niedoskonałości tuszuje grywalność, której grze nie brakuje.
obrazekobrazekobrazekPoczątek jest przedstawiony za pomocą komiksu. Frank O’Shea to jeden z wielu żołnierzy na misji pokojowej. Podczas jednej z akcji został postrzelony w rękę. Zemdlał. Gdy się obudził, leżał w rogu budynku, miał na sobie zupełnie inne ubranie niż wcześniej, a dawna rana została opatrzona, co nie oznacza, iż przestała boleć. Znalazł się w zupełnie nieznanym miejscu - pustym, pozbawionym jakiegokolwiek życia mieście. Nawet głupi zauważyłby, że coś jest tu nie tak, a jako, iż Frank wygląda na mądrego faceta, próbuje zaradzić jakimś sposobem wyjść z tej sytuacji. Rozwiązanie całej zagadki jest naprawdę proste, ba, jest tuż pod nosem, nawet wtedy, gdy nikt weń nie grał. A cóż takiego ona serwuje? Niezwykły, mroczny i wciągający klimat, dużo chodzenia, mało gadania i jeszcze mniej akcji. Nie jest to jeden z tych tytułów, w których rozmawiasz z każdym o niczym. Tak naprawdę znajdujące się tutaj postacie można policzyć na palcach jednej ręki, nie mówiąc już o ludziach z którymi można pogawędzić. Owszem, dialog jest tutaj ważny, nawet bardzo, lecz kluczową rolę odgrywa tutaj eksploracja. Nie stanowiłoby to żadnego problemu, gdyby nie fakt, że bohater wlecze się jak powóz na trasie szybkiego ruchu.Rozumiem - Frank ma ranę, nawet poważną, lecz nie oznacza to, iż nie może trochę przyśpieszyć. Miasto jest naprawdę duże, w przeciwieństwie do innych produkcji, składa się z dwóch części ulicy, a nie jednej. Idąc ciągle na zachód czy wschód docieramy w końcu do tego samego miejsca gdzie byliśmy. Oczywiste jest więc, iż cały teren jest kolisty. Nie ma tutaj żadnej ulicy prowadzącej na zewnątrz! Jedyną drogą jest drewniany most, lecz udźwignie on jedynie ludzi. Skąd więc wziął się radiowóz? Czy policjanci doń wsiadają i gonią przestępcę w kółko po rondzie? To nie ma sensu! Co autor sobie myślał?! Przepraszam za zbytnie oburzenie, lecz nie mogę tego pojąć - jak można było przeoczyć coś takiego? Zrozumiałbym nawet pomysł z solidną naprawą dziur w asfalcie, lecz to przechodzi moje najśmielsze wyobrażenia. Nie dziwi mnie teraz brak pojazdów na ulicy. Wrócę jednak do tematu, gdyż zbytnio od niego odszedłem. Jak już wspomniałem, głównym założeniem Purgatorio jest szukanie. Niestety i z tym jest problem. Podam pewien przykład: w pewnym pomieszczeniu należy znaleźć zapalniczkę - przedmiot wymagany do przejścia dalej. Obiekt miga na podłodze przez króciutką chwilę, a następnie gaśnie. Problem w tym, że dół to jedna wielka czarna dziura, a zapalniczka jest wielkości kilku pikseli, co oznacza, iż nawet przy dostrzeżeniu błysku trudno ją odnaleźć. Grafika w Purgatorio wygląda wspaniale - postacie wyglądają jak żywe, a lokacje jak fotografie. Dźwięki również stoją na niezłym poziomie, muzyka stanowi bardzo dobre tło. Ogólnie rzecz biorąc, Purgatorio to solidna, niezmiernie klimatyczna przygodówka z wieloma miejscami do zwiedzenia, lecz małą liczbą ludzi do pogadania. Jest też za krótka jak na swój gatunek i zbyt monotonna. Sądzę jednak, iż przyciągnie wielu żądnych tajemnic graczy.
obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek Machinarium jest kolejnym działem niezależnego czeskiego studia, Amanita Design, autorów obydwu części flashowych przygodówek - Samorost. Zyskały one spore grono fanów, a nowsza z nich, podczas dziewiątej edycji Independent Games Festival, zdobyła nawet główną nagrodę w kategorii najlepszej gry przeglądarkowej. Podobnie jak wspomniane produkcje, Machinarium jest klasyczną, dwuwymiarową, przygodówką point&click charakteryzującą się nietypową oprawą graficzną. Świat gry to bardzo dziwne miejsce, w którym wszystko wykonane jest z metalu. Nie uświadczymy tu roślin, zwierząt i ludzi, ich rolę pełnią różnego rodzaju roboty. Oczywiście jednym z nich jest również główny bohater, który niezasłużenie został wygnany na wysypisko. W chwili, gdy go poznajemy powraca do miasta, gdzie natrafia na członków stowarzyszenia Black Cap Brotherhood. Okazuje się, że planują oni zamach na siedzibę przywódcy miasta mieszczącą się w głównej wieży. Oczywiście nasz protagonista postanawia do tego nie dopuścić, a w dodatku musi jeszcze uratować swoją dziewczynę. Machinarium nie należy do długich produkcji - ukończenie jej zajmuje około siedmiu godzin, jednak, jak na przygodówkę, rozgrywka jest dość dynamiczna, nie ma tu zbędnych przestojów czy przesadnie trudnych zagadek. Abyśmy mogli dany przedmiot użyć lub zabrać musi on znaleźć się w zasięgu ramion naszego małego robota. Wszystkie, nawet najprostsze działania przedstawiane są za pomocą unikalnych animacji wykonanych z myślą o konkretnym obiekcie. Z pewnością mocną stroną Machinarium jest oprawa audio-wizualna. Wszystkie lokacje, jakie przyjdzie nam odwiedzić to ręcznie rysowane grafiki, których inspirację stanowiły industrialne budowle, stare zardzewiałe maszyny i książki o tematyce science-fiction. W grze nie pada ani jedno słowo, fabuła przedstawiana jest za pomocą odpowiedniej animacji postaci, obrazów i pewnej symboliki. Skomponowaniem muzyki zajął się ten sam artysta, co w przypadku Samorostów - Tomáš Dvořák, znany jako Floex.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności