-
35 -
18 -
172 -
363
602 plików
1,66 GB
O naprawach jako takich można powoli zapomnieć, jeśli faktycznie samochody elektryczne zastąpią w przyszłości spalinowe. Uszkodzone części nie podlegają bowiem naprawom, a jedynie wymianie. Pozostaną tylko naprawy blacharsko-lakiernicze, choć i te będą coraz częściej wymagały dodatkowych uprawnień.
Kiedy auta elektryczne będą tak tanie jak spalinowe? "Nigdy"
Samochód elektryczny prosto z salonu jest dziś średnio o 100 tys. zł droższy niż auto z napędem konwencjonalnym. Zdaniem większości przedstawicieli polskiej motobranży ceny samochodów elektrycznych nigdy nie zrównają się z cenami aut z napędem tradycyjnym - pisze "Puls Biznesu".
Samochody elektryczne vs. auta wodorowe
Kwestia wydajności jest jak na razie kluczową wadą samochodów wodorowych. Już na etapie pozyskiwania wodoru metodą elektrolizy traci się aż 45% początkowej energii. Jednak na tym nie koniec strat. Kolejne etapy procesu obejmują kompresję, skraplanie, transport, napełnianie i wytworzenie energii w ogniwie paliwowym. W momencie, gdy w pojeździe zachodzi zmiana wodoru na prąd, traci się nieco ponad połowę pozostałej energii. Oznacza to, że finalnie wydajność samochodu na wodór może wynieść zaledwie ok. 25-35%.
Straty energii są znacznie niższe w przypadku samochodów elektrycznych wyposażonych w baterię. Transport prądu do akumulatora pochłania zaledwie 8% energii. Z kolei podczas przemiany prądu w energię, która wprawia pojazd w ruch, straty szacuje się na ok. 18%. Finalnie można oczekiwać wydajności na poziomie 70-80%. Warto jednak zaznaczyć, że efektywność samochodów może być mniejsza lub większa w zależności od konkretnego modelu.
150 tys. zł za wymianę butli. Oto dlaczego, nie kupisz sobie auta na wodór
- sortuj według:
-
1 -
0 -
0 -
0
1 plików
1,45 MB