-
35 -
18 -
172 -
363
602 plików
1,66 GB
MEN ZREFORMUJE SYSTEM EDUKACJI
• W 2017 roku MEN rozpocznie wdrażanie nowego systemu edukacji
• Nowa struktura zakłada 8-klasową szkołę podstawową, likwidację gimnazjów i 4-letnie liceum lub 5-letnie technikum
• Edukacja wczesnoszkolna zostanie wydłużona do IV klasy
• Reforma zakłada także zmiany w programie nauczania
Ministerstwo-Edukacji-Narodowej-8-lat-podstawowki-i-4-lata-liceum
Anna Zalewska: proponujemy 8 lat szkoły podstawowej i 4 lata liceum
Celem reformy jest uratowanie potencjału polskiej edukacji
Minister oceniła też, że wprowadzenie gimnazjów nie zaowocowało wyrównywaniem osiągnięć szkolnych młodzieży z różnych środowisk. - Niestety, to jest największy dramat, że zróżnicowano, a nie wyrównano szanse edukacyjne. Wyniki sprawdzianu wykazują bardzo duże zróżnicowanie ze względu na miejsce zamieszkania ucznia - powiedziała.
GIMNAZJUM WYZWALA U DZIECKA DZIAŁANIA AUTODESTRUKCYJNE
Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska, zgodnie z zapowiedziami, gimnazjom powiedziała stanowcze „nie” i rozpoczyna wprowadzanie gruntownej reformy systemu edukacji. Zakłada ona między innymi ośmioklasową szkołę powszechną. - Z punktu widzenia psychologa dziecięcego mogę powiedzieć, że zarówno dla dzieci, jak i nauczycieli takie rozwiązanie jest dużo lepsze. Nauczyciele będą mieli większy wgląd w sytuację rodzinną dziecka i jego rozwoju psychicznego. Będą mogli monitorować także jego rozwój. Dzieci w wieku 10-12 lat odczuwają potrzebę utrzymywania przyjaźni i utożsamiania się z rówieśnikami. W momencie przejścia do gimnazjum, odbierano im to i na powrót musiały dostosowywać się do nowych wymagań innych grup uczniów. W momencie zmiany systemu, więź tworzona z rówieśnikami przez osiem lat będzie budowała jakość rozwoju psychicznego – dodaje Balla.
Psycholog dziecięcy zwraca jednak uwagę na destrukcyjne zachowania nastolatków, które mogą pojawiać się w wieku 11-13 lat, a które nasilają się lub są prowokowane w momencie rozpoczęcia nauki w gimnazjum. - Mówimy tu o wcześniejszym podjęciu współżycia, zaburzeniach odżywiania, różnego rodzaju środkach odurzających czy nawet samookaleczaniu. W takim wieku uczniowie podejmują tak zwane działania ryzykowne, ponieważ chcą zwrócić na siebie uwagę lub nie potrafią odnaleźć się w nowej grupie rówieśniczej – mówi Wirtualnej Polsce Agnieszka Balla.
MATURA MUSI BYĆ TRUDNIEJSZA
mniej testu, więcej rozwiązywania problemów
Ustawa w październiku wejdzie do Sejmu
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB