-
2011 -
4267 -
98126 -
7231
112097 plików
334,92 GB
Spożywcze koncerny wprowadzają konsumentów w błąd poprzez etykiety
Autor: onet.pl Data: 04-03-2010, 13:34
Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków powiadomiła 17 firm z sektora żywności, w tym marki takie jak Gerber i Nestle, że umieszczając na swoich produktach nieprawdziwe informacje naruszyły prawo federalne - informuje serwis onet.pl.
Stosowne pisma zostały wysłane przez agencję 22 lutego, a firmy dostały 15 dni na udzielenie informacji o tym, w jaki sposób zamierzają naprawić swoje błędy. Jeśli tego nie zrobią, FDA może podjąć dalsze kroki, nie wykluczając konfiskaty spornych produktów.
Jak czytamy w serwisie onet.pl w otwartym liście do branży żywnościowej opublikowanym w środę, komisarz FDA Margaret Hamburg twierdzi, że dokładne opisywanie produktów na etykietach jest priorytetem w czasach, kiedy kraj zmaga się z plagą otyłości i związanych z nią schorzeń.
Zdaniem ekspertów nierzetelne etykietowanie może być szkodliwe dla konsumentów, ponieważ są oni oszukiwani i utwierdzani w przekonaniu, że to co jedzą jest zdrowsze, niż w rzeczywistości.
Diamond Food otrzymało pismo, ponieważ według FDA na ich opakowaniach orzechów włoskich są nieuzasadnione informacje o zapobieganiu i leczeniu schorzeń serca, artretyzmu i raka. Firma poinformowała w oświadczeniu, że etykiety oraz strona internetowa zostaną szybko zmienione.
Wśród firm, które otrzymały ostrzeżenia znalazły się m.in.: Nestle Nutrition's Gerber Graduates Puffs, gdzie z etykiet informujących o składnikach żywnościowych wynika, że produkt jest źródłem żelaza, cynku i witaminy E. Według FDA takie informacje nie są dozwolone na produktach dla dzieci poniżej 2 roku życia, ponieważ brak jest zaleceń, co do konkretnej zawartości poszczególnych składników dla dzieci w tym wieku. Nestle oświadczyło, że będzie „w pełni współpracować z FDA, aby zakończyć sprawę". Mrs. Smith's Coconut Custard Pie, gdzie niezgodnie z prawem nie ujawnia się całkowitej ilości tłuszczy.
https://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/spozywcze-koncerny-wprowadzaja-konsumentow-w-blad-poprzez-etykiety,29027.html
*
- sortuj według:
- 173 KB
- 5 lut 24 13:11
- 1,1 MB
- 5 lut 24 11:52
- 0,6 MB
- 5 lut 24 11:40
-
0 -
9 -
0 -
0
9 plików
3,46 MB