Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Księga Psalmów __ Psalm 128.mp3

Download: Księga Psalmów __ Psalm 128.mp3

1,64 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
To jest psalm wykorzystywany na ślubach, kiedy jest ślub, do uczenia się miłości, to takie proroctwo, które jest ważne. Piękna wizja, męża, żony i dzieci, gdzie ogród w domu rośnie. Ale dziś nie tylko na to patrzy. [o. Adam] przypomniał sobie tekst z książki o eucharystii, gdzie był fragment o komunii świętej. Był tam fragment, by pomyśleć o własnym pragnieniu Pana Boga, aby go przyjąć, ale też warto pomyśleć, że Bóg chce nas. Nie tyle my przyjmujemy Boga do siebie, ale to my wchodzi w Jego Obecność. Bóg tęskni za tym, abym Go spożył. To może taka myśl niby oczywista, ale zawsze takie odwrócenie tego patrzenia jako ja, poczytajmy to jako teks o Panu Jezusie szukającym rodziny. Bojaźń Boża polega na pełnej czci miłości. Więc tym, który chodził drogami Bożymi to był Pan Jezus. Czyli to psalm o Panu Jezusie. Symbolicznie można potraktować ten psalm jako rodzina Pana Jezusa. Pan Jezus wykonał taką pracę, że w domu jest obfitość. Bóg widzi we mnie płodny szczep, czyli widzi mnie jako gotowym do owocowania. Czyli wielkie słodkości, Jezus marzy o rodzinie z nami. Może warto pomyśleć o Eucharystii jako o czymś, czego nie tyle ja chcę, ale Pan Jezus nas oczekuje. Czyli jest rajsko, jesteśmy w tej bliskości, gdzie On nas chce pełnych Łaski, porzucających grzech. Mało tego, błogosławieństwo rozlewa się z tego domu, pomyślność na całe miasto i pokolenia. Czyli w przestrzeni i w czasie. Bóg ma pewne pragnienie, bycie z nami, traktowanie nas jak męża, żonę, jak sadzonki oliwki, gdzie ma się rozlać wielkie błogosławieństwo. Odwróćmy perspektywę. Jeśli ktoś Go zaprosi, to przyjdzie Trójca Przenajświętsza i będzie z nami wieczerzać, ucztować. Bóg chce też to zrealizować już tutaj, dawać dostęp do tego wszystkiego już teraz. To nie tylko ja go chce, ale też On tego pragnie. Słowo Boże pokazuje w wielu miejscach, ze On tęskni za nami. Aby Pan Bóg miał nas w Swoim domu. Odpowiedz na tęsknotę Pana Boga. Pomódlmy się. Nasz dobry Ojcze, dziękuję Ci, błogosławię Cię za Twoja miłość względem nas, za Twoją tęsknotę, za Twoje pragnienie bycia z nami. Za to, że chociaż nie potrzebujesz nikogo z nas, to nieustannie dajesz nam dowody tego, że bardzo nas chcesz, że nie wyobrażasz sobie w ogóle życia bez nas, co jest przedziwne. Ojcze dziękuję Ci, i wysławiam, wysławiam Cię za tą Twoją wielką miłość. Daj nam na tą tęsknotę Twoją, tę miłość Twoją, tą dobroć i życzliwość Twoją. Daj nam właściwie odpowiedzieć. Niech tak się stanie, amen...
Plaster Miodu - Psalm 128 - Marzenie Boga
Źródło:Langusta na palmie

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Spotykamy się już po raz piąty w Księdze Psalmów. Dziś [o. Adam] chciałby się skupić na jednym tak naprawdę zdaniu. Psalm czwarty był Psalmem wieczornym, aby noc była nocą pełną Jego Obecności. Psalm piąty jest Psalmem poranku, odmawianym kiedy wstajemy rano. Tutaj też Dawid jest znów otoczony wrogami, prosi aby Pan oddalił od niego wroga. Dawid tam opowiada o gardłach wroga, które są otwartym grobem. To znaczy, że jest tam tylko śmierć. Czyli tam gdzie jest serce, tam gdzie są wnętrzności, tam znajduje się śmierć, cuchnąca. Z wnętrza, z którego wychodzą tylko martwe rzeczy pozbawione życia. Chodzi tutaj konkretnie o mowę, która ma przynieść zgubę. Mowa oczywiście o szatanie. Pan Jezus mówi w Ewangelii do demona, milcz i wyjdź z niego. Po grecku tłumacząc, Pan Jezus mówi do szatana, nie szczekaj, załóż kaganiec. Na świecie jest walka dobra ze złem, ale nie jest to wyrównana walka, ale jest to walka w której Pan Jezus po rozkazuje szatanowi. Ile razy w życiu mówimy, że nie dam rady, nie da się jakiejś relacji uratować, czy też mówimy sobie, że nie jesteśmy nic warci. Czyli zarzucamy sobie śmiercionośną ocenę, często wierzymy we wszystko co wsącza nam śmierć. Spróbujmy sobie zadać pytanie, czy nie daliśmy za dużo miejsca, przestrzeni działania dla szatana. Musimy przestać słuchać tego co mówi szatan. Pan Jezus mówi, że mamy w ogóle przestać słuchać tego co mówi szatan. Bardzo nam jest potrzebny Pan Jezus, który mówi do szatana, morda w kubeł, załóż kaganiec. Spójrzmy też z własnej perspektywy, czy z naszego gardła nie wychodzi kłamstwo, a nawet czy coś śmiercionośnego, co powoduje w drugim człowieku śmierć, brak chęci do życie. Takie działanie może być śmiercionośne dla kogoś, może stracić nadzieje, nie będzie miał chęci do nawrócenia. Popatrzmy w nasze gardła, czy nie zabijamy. Czy mamy gardła jak otwarte groby? Nie słuchajmy szatana, nie wypowiadajmy kłamstw, które pochodzą od szatana. Panie Boże zamieszkaj w naszym wnętrzu, usuń z nasz wszelką cienioznośność, napełnij nas życiem... Plaster Miodu - Psalm 5 - Grobowe gardła Źródło:Langusta na palmie
W ten sposób Bóg walczył z nasza pychą, ratując nas przed pychą. [o. Adam] nie chce aby w nas się wytworzył niewłaściwy obraz Boga. Bóg Jest podobny do żony, która walczy o swojego męża, kiedy widzi, że coś w nas się niedobrego dzieje. Bóg nas tak strasznie kocha. Zobaczmy, dziś trochę trudno przyswajalny obraz Pana Boga. Zobaczmy w naszych tragediach, walczącego Pana Boga. [o. Adam] czasem prosi Boga, aby stał się przeciwnikiem Pana Boga. Aby Bóg zrujnował grzech [o. Adama] w życiu. Nie bójmy się zapalczywości Pana Boga. Jeśli potrzeba, to niech Pan Bóg doprowadzi cię z jedną nogą do Królestwa Bożego. Jeśli potrzeba zwichnij mi biodro, abym przez resztę życia utykał, ale żeby doszedł w ten sposób do nieba. Niech kierownik chóru gra na oktawę "8" (8 błogosławieństw), gra na szczęście. Boże jeśli trzeba karć mnie, tylko nie w gniewie, ale tak żebym to zniósł. Każdemu z nas mógł by się przydać taki walczący Bóg. Abyśmy potrafili przyjąć Twoją rodzicielską miłość. Nasz dobry Ojcze, Dobry Ojcze, bądź dla nas dobry. Jeśli ta dobroć czasem, musi wyglądać w ten sposób, że walczysz przeciwko nam, to walcz. Proszę cię za mojego brata, i moją siostrę, żebym otworzył się na Twoją waleczność, na Twoją zapalczywość, na to, że chcesz zagrać w ich życiu na oktawę, że chcesz zagrać na samym szczęściu. Jeśli potrzeba do tego walki, potrzeba zwichnąć biodro, potrzeba zmagać się całą noc, daj im taką laskę żeby to zgodzili, żebyśmy przyjęli te Twoją cudowną rodzicielską miłość, czasem trudną, bośmy głupi, niech tak się stanie, bardzo Cię o to prosimy, amen. Plaster Miodu - Psalm 6 - Zapalczywość Boga Źródło:Langusta na palmie
To będzie trudny odcinek, jak sądzi [o. Adam] po przeczytaniu Psalmu. Jeden chyba z najbardziej znanych psalmów. Był kiedyś komentarz o. Augustyna Pelanowskiego. Chodzi o wstępne instrukcje psalmowe, instrumentalne. o. Augustyn zwrócił uwagę, że to jest Psalm napisany na duszę, a którą miałby grać na duszy, no kierownik duszy, którym jest Bóg. Chodzi o to, żeby Pan Bóg zagrał na naszej duszy, na naszych strunach, na tym czym jesteśmy. Czyli jest to pieść napisana specjalnie dla Pana Boga, aby zagrał na naszej duszy i doprowadził nas do szczęścia do doskonałości. Psalm ten też jest jednym wielkim jękiem. Dawid prosi Pana aby go nie karcił w gniewie. Pomyśl czy to jest obraz Pana Boga łagodnego, który nie łamie trzciny. Psalm ten jest napisany, kiedy jeszcze Żydzi nie mieli wyobrażenia o życiu po śmierci. [o. Adam] czytając ten Psalm, przypomniała mu się historia z Księgi Rodzaju. Mianowicie Jakub doświadcza jakiegoś ogromnej trudności, Jakub tam walczy z aniołem, wystraszony walczy z dziwnym przeciwnikiem, wymusić chce błogosławieństwo. W rezultacie zwycięża, otrzymuje błogosławieństwo i zostaje Izraelem. Wychodzi z tej walki poraniony ale zwycięski. Pomyśl o tych wszystkich trudnych sprawach w życiu, o katastrofach, o miejscach gdzie wołasz o pomoc, i jej nie widać. Zobaczmy dzisiaj Boga wroga, brzmi to głupio, gdzie Bóg zwleka w nocy, zanim cię pobłogosławi. Pan Bóg próbuje w naszym życiu zrobić najwspanialsze rzeczy w życiu. Ale czasem staje się naszym wrogiem, by doprowadzić nas do tego. Plaster Miodu - Psalm 6 - Zapalczywość Boga Źródło:Langusta na palmie
Niezwykły, fantastyczny, zupełnie niezwykły siódmy Psalm. Psalm opowiadający o tym co się wydarzyło w Wielki Piątek, i każdy piątek kolejnego tygodnia. Jest to historia o zabawieniu i walce człowieka, walce prowadzącej do zbawienia. Co oznacza imię Dawid ?. W swoim rdzeniu ma dwa ślady znaczeniowe. Dawid to znaczy, ukochany, umiłowany, bliski, gdzie się mówi o kimś przyjaciel. Jest w tym Dawidzie opowieść o każdym człowieku. Każdy z nas jest umiłowanym dzieckiem Boga. Bóg Jest dla mnie bliski. Ale z drugiej strony imię Dawid oznacza kosz, kubeł. Kiedy słyszymy słowo, kosz, kubeł, kiedy słyszymy człowiek z kosza, to kojarzy się z człowiekiem, który jest niczym. Czyli jednocześnie Dawid jest kochany, a z drugiej jest świadomy, że jest do niczego. Wiec Dawid zanosi skargę, czyli lamentację, a z hebrajskiego znaczy zataczać się, że kiedy człowiek płacze, można się zataczać z płaczu, gdzie się jest na skraju wytrzymałości, a jednocześnie jest bliski Bogu. Dlaczego ta skarga, bo kusz benjaminita skrzywdził Dawida. Zło, które nie można odwrócić, w biblii jest oznaczane jako Etiopczyk czarny, czyli szatana. To tak jak czerń przylgnęła do Etiopczyka, tak nie da się cofnąć zła. Cały ten Psalm nie jest niczym innym, jak wielkim i zawodzącym głosem ludzkości z powodu tego strasznego szatana. Dawid, mówi, że jeśli on sam zgrzeszył, wyrządził zło dobroczyńcy, wrogowi, należy mi się kara. Jest coś niezwykle ujmującego w modlitwie Dawida. Bóg nikomu nie przygotowuje śmiertelnych pocisków, naczyń śmiertelnych. Szatan próbuje wrzucić do kosza człowieka. To są wszystko zdania wroga. To jest po prostu ktoś jak kobieta brzemienna rodzi, tak szatan wyrzuca wszystkie przetaczające się zło. Co w tym wszystkim może być pozytywnego, jeśli ten Psalm jest skargą. Są nimi dwa ostatnie wersety. Otóż to nie jest opis sądu, który się kiedyś wydarzy, nie. To jest opis Wielkiego Piątku i męki Pana Jezusa. Pan Jezus dał nam Swoją śmiercią sprawiedliwość, niewinność, On nas oczyścił z grzechów. To nie jest Psalm o Bogu, który pokona szatana strzałami, tylko o Bogu, który mówi z Krzyża, ciągle nam przyznaje sprawiedliwość i oczyszcza. Usiądźmy dziś pod krzyżem Jezusa. Jeśli jesteś zawodzącym Dawidem, odłóż te grabie i powiedz do Jezusa, ratuj, oczyść, daj mi wiarę. Panie Jezu, stajemy dziś przed Twoim tronem, tam gdzie Ty na wysokości siedzisz, na wysokości krzyża, i prosimy Cię żebyś każdego z nas, mnie, moją siostrę, mojego brata, okrył sprawiedliwością, czystością, słusznością. Żebyś nam dał to wszystko czego nie mamy. Bo widzisz, że się tu wijemy, i nie potrafimy pokonać Kusza beniaminity. I nawet już nie chcemy próbować, bo nie mamy z nim szans. Ale Ty, Swoją miłością na Krzyżu pokonałeś go. Daj nam doświadczyć dzisiaj w ten piątek właśnie takiej Łaski Twojego Zbawienia. Amen... Plaster Miodu - Psalm 7 - Tańczący z grabiami Źródło:Langusta na palmie
Pan Bóg kiedy na nas spojrzy, to pokaże, co jest niesprawiedliwe, a odrzuć to wtedy. Ale pokaże też to, co w nas jest prawdą, i wtedy ogień i siarka na to spadnie. Pan Bóg chce oddzielić dobro i zło, i nazwać. Na czym to polega. Ludzie prawi zobaczą Jego Oblicze. Panie Boże mów mi prawdę. Nie chcę błądzić i szukać pomocy u ludzi. Panie Boże, powiedz, które słowa są prawdziwe i nieprawdziwe. Otóż Pan chciałby zrobić znacznie coś piękniejszego. Tam gdzie mówią nieprawdę, Pan Bóg wykaże to, ale jak każdy człowiek ma w sobie zło, i Pan Bóg chce je w tobie wypalić. Nie narzekaj na ludzi, tylko próbuj stawać w boskim obliczu, i mów Bogu, Panie Boże pokaż mi rację. Tam gdzie jest prawda, pozwól mi to zobaczyć i wypal to. To jest bardzo trudna droga. To jest droga do prawdy, która wyzwala, wyzwala dobro, które w tobie jest i wypala zło, które w tobie jest. Obyś mógł powiedzieć, że szukam prawdy u Pana, nie u ludzi. Niech taka będzie moja i twoja postawa. Panie Boże, proszę Cię, pozwól nam stawać nieustannie przed Twoim obliczem. Pozwól nam widzieć prawdę w Twoich oczach prawdę o nas. O tym, kim jesteśmy, o tym co w nas dobre i co złe. Nie pozwól nam się tanio oszukiwać, nie pozwól nam też uwierzyć w zło, które jest nieprawdziwe. Daj nam prawdę, daj nam Twojego Świętego Ducha, który zawsze jest wtedy, kiedy jesteśmy przed Twoim Obliczem, żeby On w nas dokonywał prawdziwego poznania nas samych. Niech Twoje oczy nas zbadają. Niech Twoje oczy się zwrócą ku nam. Spraw, żebyśmy zobaczyli Twoje Oblicze. Niech tak się stanie. Amen. Plaster Miodu - Psalm 11 - Ptasie ucieczki Źródło:Langusta na palmie
Króciutki Psalm. Spotykamy się z Psalmami, które są Modlitwą błagania. Dużo jest takich Psalmów. Można poszukać wiele Psalmów, w których można odszukać sytuacje z życia. Jedna z ścieżek tutaj przemawiających, to obraz grzeszników z łukami, którzy rażą serca prawego. To bardzo dobry obraz pokazujące sytuacje z życia. Przenoszenie śmiercionośnej broni, czyli strzały, w mroku, może się to kojarzyć ze słowem, które dotyka z ukrycia człowieka. Można kogoś zranić słowem, nawet nie wiedząc skąd pochodzi. Wystarczy, że ludzie osądzili cię na podstawie tego złego słowa, które nie jest prawdą. Czyli chodzi o nie mówienie bezpośrednio do nas słów twarzą w twarz. Każdy z nam ma taką sytuację, gdzie zostaliśmy porażeni złym słowem. Gdzie wszystkie fundamenty życia nam się sypią, na podstawie tego złego słowa. Pomyślmy dzisiaj, gdzie mam takie miejsca, i co wtedy możemy robić, co może zrobić sprawiedliwy?. Często tym sprawiedliwym Jest Pan Bóg. Możemy sadać sobie pytanie, czy Ty Boże możesz coś zdziałać? To jest bardzo dobra ścieżka. Trzeba się wtedy udać do Pana, uciec się do Pana. To jest dokładna recepta na to. Psalmista wie, że jedynym ratunkiem, Dłonią Jest Pan Bóg. Psalmista jest już wyraźnie ustawiony, kiedy zostaje uderzony w serce strzałą, nie szuka pomocy w ludziach, ale szuka pomocy u Boga. Pan Jest Jedynym, który może mi pomóc. Dlaczego? O tym opisuje druga część Psalmu. Psalmista mówi, że Źrenice Boga, badają, przenikają nas. Bóg może podzielać to co sprawiedliwe, a co złe. Plaster Miodu - Psalm 11 - Ptasie ucieczki Źródło:Langusta na palmie
Wszystkie te 11 zdań dotyczą miłości bliźniego. Twoja relacja z Bogiem, twoje bycie z Bogiem, wydarzy się wtedy, kiedy nauczymy się miłości do ludzi, to nasza pobożność jest pusta. Jeśli za miłością do Boga, nie stoi miłość do bliźniego, to całe te nasze przebywanie z Bogiem nie prowadzi do niczego. Pan Jezus naprawdę nie przyszedł zmienić nic w prawie. Pan Jezus ukochał nas aż do śmierci. Do przybytku można wejść tylko wtedy kiedy pokochamy bliźniego. Jeśli twoja miłość do Boga, nie przekłada się do miłości do bliźniego, to nie prowadzi to niczego. Kto będzie przebywał w przybytku Boga, czyli wcielenie, które dokonał Pan Jezus, wyrażą przebywanie Boga w namiocie. Jeśli ktoś zacznie mieszkać w namiocie z Moim Synem, zbuduje bliskość z Jezusem, zaprosi Go do swojego życia, skutkiem tego będzie przebywanie z bliźnimi. W życiu nie nauczymy się kochać Boga, jeśli nie nauczymy się kochać bliźnich. Kochaj Boga nade wszystko i kochaj bliźniego. O to chodzi w tym Psalmie. Najukochańszy Jezu, Ty zamieszkałeś między nami w Swoim namiocie, i ten namiot, chociaż Ty już do Ojca wróciłeś, to On ciągle jest, bo w Duchu Świętym mamy dostęp do Ciebie, do tego namiotu gdzie Ty mieszkasz. Chciałbym Cię prosić, żebyś nas wszystkich do tego namiotu wciągał, żebyś nas nieustannie przyciągał do bliskości ze sobą, po to, żebyśmy się nauczyli kochać. I żebyś dał nam łaskę kochania naszych bliźnich, po to, żeby w ten sposób, nasza miłość do Ciebie się rozwijała. Ty nas tego wszystkiego naucz, dlatego, ze wiesz, że bez Ciebie nic nie potrafimy zrobić. A jednocześnie dałeś nam ogromną moc, żebyśmy byli tacy jak Ty, żebyśmy kochali tak jak Ty. Zrób w nas te dwie niewiarygodne Łaski. Niech tak się stanie, amen... Plaster Miodu - Psalm 15 - Jedenaście przykazań Źródło:Langusta na palmie
Grał tam taki trębacz na pagórku zielonym, i robią tam zadziewającą rzecz, kładą w pewnym momencie te sztandary w dół, w sposób wojskowy, te sztandary leżą, trąbka gra i kończy smutno, i trwa cisza, po minucie trąbka się znów odzywa, i ci starsi panowie na miarę swojej możliwości podrywają sztandary, gdzie znów powiewają na wietrze. To taki obraz duszy, która upadła w czeluści śmierci, nastąpiła cisza, kiedy złożono ciała do groby, ale przyjdzie taki czas, będzie miał trąbkę Pan Jezus, i zagra. I kiedy zagra i wszystkie te duszy się poderwą się do lotu, poderwie je do życia. Taka analogia święta lotników z tym Psalmem. Upodobnijmy się do Pana Jezusa, byśmy byli tak stabilni, nie grzeszący. W cieniu skrzydeł Pana Boga jesteśmy ukryci. Wszyscy w sprawiedliwości zobaczymy oblicze Pana Boga, podrywając się do życia na głos trąbki. Dobry Ojcze, dziękuję Ci za ten dzień dzisiejszy. Dziękuję Ci za wszystkich Twoich świętych. Za tych, których nam pokazujesz, którzy poderwali się już do życia, którym zagrałeś na trąbce, którzy tam święci w niebie z Tobą wiodą niewiarygodne, niesłychane życie. Daj taką Łaskę mnie, mojej siostrze, mojemu bratu, wszystkim, którzy tego słuchają, i wszystkim tym, którzy tego nie słuchają, i nie mają najmniejszego zamiaru. Daj nam wszystkim, kiedyś usłyszeć ten dźwięk trąbki. Jeśli możesz, to zrób to już teraz, żebyśmy już teraz w tym życiu, tam gdzie umarliśmy, tam gdzie umieramy dla grzechu, dla różnego zła, żebyśmy już teraz się poderwali. Ale wszystkich nas kiedyś głosem trąbki, na której Ty zagrasz, najpiękniej jak tylko można, poderwij nas do życia. Żebyśmy byli z Tobą na wieki. Niech tak się stanie, amen. Plaster Miodu - Psalm 17 - Trąbka Jezusa Źródło:Langusta na palmie
[o. Adam] chodzi z tym Psalmem od około miesiąca. Do końca nie rozumiał [o. Adam] o co w nim chodzi. Z tym Psalmem był jeden podstawowy problem. Z jednej strony można się w tych słowach ucisku odnaleźć, który jest lament grzesznika w stronę Boga. Ale z drugiej strony coś tu nie pasuje. Słowa pierwszej części są jak gdyby nie o nas, w których Bóg nawiedza człowieka i doświadcza ogniem, a ze mnie nic złego nie wychodzi. Przecież nie zawsze zachowywałem się godnie, sprawiedliwie i bezgrzesznie. Może ten Psalm nie jest o mnie, bo to nie jest prawda o nas. Że gdyby nas doświadczać nocą i wyciskać niesprawiedliwość, no to zło wyjdzie, bo nie zawsze słuchałem Pana. Wiec [o. Adam] chodził z tym Psalem, i zastanawiał się o jakiego człowieka chodzi. Więc chodzi o Pana Jezusa. Ten Psalm jest proroczą zapowiedzią o Jezusie. Czyli pierwsza część jest o Panu Jezusie, a druga cześć też jest o Panu Jezusie, a dokładnie o Jego męce i pójściu na Krzyż. Cały ten Psalm można włożyć w usta Pana Jezusa. Psalm też ten pięknie pokazuje relację pomiędzy Ojcem i Synem Bożym, kiedy Bóg chroni Jezusa. Bóg chronił Jezusa jak źrenicy w oku. A potem jest już zupełnie pięknie, kiedy Pan Jezus widzi, że Pan Jezus wydobędzie Go z paszczy lwów, powstanie ze snu i przezwycięży śmierć. Warto myśleć w kluczu o śmierci, że powstaje się ze snu, nadziei, że powstaniemy nasyceni Jego widokiem. [o. Adam] chciałby opowiedzieć o jednej rzeczy, która Go spotkała w Coventry w Wielkiej Brytanii. Odwiedził w Bedlington, groby polskich lotników, gdzie w święto zmarłych przychodzi grupa 90 letnich weteranów, około 20 osób, którzy kiedyś razem walczyli w RAF-ie, oddają cześć ze sztandarami. Plaster Miodu - Psalm 17 - Trąbka Jezusa Źródło:Langusta na palmie
Dziś krótki bardzo piękny psalm, z jedną jasną przewodnią myślą. Zobaczmy jedną rzecz, która jest jedną z najważniejszych ścieżek wiary. Ten psalm jest taką huśtawką emocji, gdzie autor dziękuje Bogu za wybawienie z nieszczęścia, gdzie Pan Jest ostoją. Później nastrój się zmienia, kiedy mówi, że jest zbyt pewny siebie, że się nie zachwieje. Jest taki rodzaj chrześcijaństwa, że się uwierzyło w Boża pomoc i błogosławieństwo. Nie chodzi o negowanie pomocy Bożej, ale chodzi o to, że mamy już Łaskę Bożą, i nic nas od Pana Boga nie odciągnie, I nie chodzi o postawę neofitów, że jak człowiek się zachłyśnie Łaską Bożą, to już nic się nie zmieni. Ale nie jest to tylko okres neofitów. [o. Adam] też ma takie momenty w życiu, kiedy bardzo dobrze się czuje, kiedy jest pewny siebie, swej wytrwałości w dobru, i mysi, że tak będzie ciągle, ale potem znów przychodzi czas ucisku. [o. Adam] się boi chrześcijan, kiedy mówią, że takiego grzechu nigdy by nie popełnili, kiedy patrzy na innych,kiedy wracają do starych grzechów. W biografiach świętych, czy tekstach o świętych, można zobaczyć, że piszą, że są zdolni do każdego grzechu, ale tego nie popełniają, bo Pan Bóg ich przed tym broni. I to jest ścieżka do świętości. Psalmista się w końcu uczy, żeby nie uwierzyć za bardzo w siebie. Trzeba unikać w sobie i innych takiej postawy, że ja jestem taki mocny, że się oprę złu. Jak ktoś przychodzi do [o. Adama] po radę, to [o. Adam] pyta w jaki sposób ustrzegł się grzechu, i mówi, że tutaj jest silny, że nie upadnie, to [o. Adam] wie, że za niedługo tam ten ktoś może upaść. Jeśli tak jest, to się skończy prawdopodobnie upadkiem. To Łaska Boża nas przed tym broni, że tego grzechu nie popełnimy. Pomyśl dzisiaj, czy nie patrzysz na innych z perspektywy, że takiego grzechu nie popełnisz. Ucz się od tego psalmu takiego patrzenia. Nie traktujmy innych, którzy dany grzech popełniają, by ich potępiać. Nasz dobry Ojcze, proszę Cię dziś o twojego Ducha, Ducha, który nas będzie przekonywał nieustannie o naszej zależności od Ciebie, od takiej pięknej zależności. Od zależności, która tak naprawdę jest siłą, która jest życiem, którą tylko Ty w Sobie masz i chcesz nam dawać. Naucz nas, ze poza Tobą, poza Bogiem, nie jesteśmy w stanie nigdzie znaleźć tego co jest nam potrzebne, żeby wytrwać w dobry i tym wszystkim co prowadzi do Królestwa Niebieskiego. Daj nam Duchu Święty dzisiaj takie światło w sercach. Niech tak się stanie, amen... Plaster Miodu - Psalm 30 - Pewność siebie Źródło:Langusta na palmie
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności