Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Globtrotter81
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Globtrotter

widziany: dzisiaj o 16:22

  • pliki muzyczne
    10307
  • pliki wideo
    3674
  • obrazy
    184
  • dokumenty
    23

14195 plików
359,23 GB

FolderyFoldery
Globtrotter81
Adoracja Najświętszego Sakramentu - online
 
mp3
Archiwum
 
Abp Fulton Sheen
arc. Szczepan Wesoły
Bp Grzegorz Ryś
 
Nabierz Ducha - Znak Paruzji
wersja mp3
bp. Stanisław Wielgus
Ks. Adam Boniecki
ks. Adam Skwarczyński
ks. Andrzej Trojanowski TChr
ks. Andrzej Zwoliński
 
Katedra Nauki Społecznej - Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie
Ks. Bogusław Jaworowski
 
Homilie
Okultyzm
ks. bp. Ignacy Dec
Ks. Dariusz Oko
Ks. Dawid Pietras
ks. Dominik Chmielewski
 
Ks. dr Grzegorz Bliźniak
Ks. Grzegorz Śniadoch
ks. Jan Kaczkowski
ks. Jan Pęzioł
ks. Jerzy Molewski TChr
ks. Krzysztof Kralka SAC (Pallotyn)
Ks. Marcin Dobrzyński
Ks. Marek Bąk
ks. Marek Wasąg
ks. Marjan Rajchel - egzorcysta
ks. Michał Olszewski
 
Dekalog
ks. Nikos Skuras
 
Nikos Skuras nauka dla mężczyzn - Góra Polanowska
Rekolekcje - Parafia Opatrzności Bożej - Kalisz - 4 kwietnia 2016
ks. Paweł Murzyński
ks. Piotr Glas
 
ks. Piotr Natanek
 
2014
2016
2018
ks. Piotr Pawlukiewicz
 
Homilie
 
Konferencje
 
2015
2017
Tagi
ks. prof. Aleksander Posacki
Ks. Remigiusz Recław SJ
Ks. Sławomir Kostrzewa
ks. Stanisław Małkowski
 
2014
Warszawa - 04-11-2017
Ks. Tomasz Mantyk OFM
Ks.Henryk Hawryszczak
o. Adam Czuczel
 
Mężczyzna z rodu Maryi
 
mp3
mp4
Żywa Korona Maryi
o. Adam Szustak OP
 
#jeszcze5mi nutek - 2016
 
wersja do przesłuc hania - mp3
Wersja wideo - mp4
[NV#]
 
wersja mp3
wersja mp4
7 grzechów głównych
 
8 Twarzy [#0]
 
mp3
mp4
Ballady i romanse
 
mp3
mp4
Bibili@ - Pismo Święte
 
Nowy Testamen t
 
Apoka lipsa św. Jana
Dziej e Apost olski e
Ew@ng eli@
 
Ew an ge li a we ug Św . Łu ka sz a
Ew an ge li a we ug Św . Ma rk a
Ew an ge li a we ug św te go Ja na
Ew an ge li a we ug Św te go Ma te us za
Listy
Stary Testamen t
Biblia od kuchni [#00]
BookSzpan [#00]
 
mp3
mp4
Chlebak [#00]
 
mp3
mp4
CNN [#000]
 
wersja mp3
CREDO
Czuwania
Do Galilei
 
mp3
mp4
Do UCHA
 
wersja mp3
wersja mp4
Dobranocka
 
mp3
mp4
Dom wariatów
Droga światła [#00]
Elementarz
 
mp3
mp4
Ewangelia dla nienormalny ch
GARNEK STRACHU
 
Część 1
Część 2
Część 3
Historie potłuczone [#000]
InstaStory
Jak się MODLIĆ
Jonasz z maturalnej
Karaluchy pod poduchy [#00]
 
mp3
mp4
Kobieta i ksiądz [00]
Koronka do Miłosierdzi a Bożego
Ksiądz gra w grę
 
Kundel przydrożny
 
Sezon I
Sezon II
Sezon III
Listy z Ukrainy
Miłość w czasach zarazy [#00]
 
mp3
mp4
MIRIAM
 
mp3
mp4
Mocno Stronniczy [#00]
Nabożeństwo Majowe [#00]
 
mp3
mp4
NIESZCZĘŚNI [#00]
 
mp3
mp4
Niezniszcza lni
 
mp3
NOE
Nowenna dominikańsk a we wszelkim utrapieniu
 
Litania dominika ńska
 
mp3
mp4
Nowenna dominika ńska - części
 
mp3
Tajemnic e Różańca Świętego - mp3
O P I U M
 
mp3
Ocalona [#00]
Pachnidła
 
PAŚNIK [#00]
Pielgrzymka 2022 [#00]
Pies Pański - o. Adam Szustak
Plaster miodu - Psalmy
 
wersja mp3
Podejrzani [#00]
 
mp3
mp4
Post Daniela
 
mp3
mp4
Pragnij! - O rozeznawani u powołania - o. Adam Szustak
Projekt Judyta
Przeszkody
 
mp3
mp4
Pszczoła [#00]
 
mp3
mp4
SEKRETY MARYI
Szeptaki [#00]
 
mp3
mp4
SzustaRano [#00]
 
mp3
mp4
Targ intencji
Wstawaki [#00]
 
mp3
mp4
ZASYPIAKI [#00}
o. Antonello Cadeddu
o. Augustyn Pelanowski
 
o. Daniel Galus
 
Kazanie, które każdy musi wyryć w swym sercu na zawsze!!!
wersja mp3
o. Jacek Prusak
o. Jacek Szymczak OP
 
Mistrzowie drugiego planu [#00]
 
mp3
mp4
Znak Jonasza [#00]
mp3
mp4
o. James Manjackal
o. Jan Andrzej Kłoczowski OP
O. Joachim Badeni OP
o. Joseph Maria Verlinde
o. Józef Witko
o. Norbert Oczkowski OP
O. Pio
 
Perełki Ojca Pio
O. Piotr Idziak SJ
o. Roman Bielecki OP (Via Regia)
o. Tomasz Nowak OP
 
Marnotrawni Bracia
 
mp3
mp4
Na Miarę 2
 
mp3
mp4
Poszukiwani e ojcostwa [#00]
mp3
mp4
o. Tomasz Zamorski OP
 
Ognie Eliasza [#00]
 
mp3
mp4
Pies Tobiasza [#00]
mp3
mp4
o. Wiesław Nazaruk OMI
o. Wiktor Tokarski OFM
 
wersja mp3
Papież Franciszek
prof. Franciszek Marek
s. Bruna od Maryi
s. Michaela Rak
bEZ sLOGANU
 
wersja mp3
do wydruku
F1
 
HJP [#00] Sezon 1
HJP [#00] Sezon 2
Film
 
Film dokumentalny
 
Around the world in 80 Gardens (80 ogrodów dookoła świata )
spisek okultystów
Jestem Drugi®
 
Któż jak Bóg
 
Rekolekcje Tolkienowskie [#00]
Music
 
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły
 
#2024
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły - wersja mp3
 
wersja mp3 - rar - pobierz wszystkie na raz
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska
 
Nowenna Pompejańska II
 
mp3
mp4
Tajemnice Różańca Świętego
Nowenna Pompejańska III
 
audio
wideo
Nowenna Pompejańska IV
 
Nowenna Pompejańska V
 
Nowenna Pompejańska VI
 
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska VII
 
mp3
mp4
Nowenna Pompejańska VIII
Pornografii - STOP
Prywatne
 
Rachunek sumienia - Sakrament pojednania - Sakrament pokuty - Sakrament Miłosierdzia
Rekolekcje
 
Różaniec Święty - tajemnice wędrowne
 
StreetWorkout
Świadectwa
 
inne
Świadectwa duchownych
 
s. Małgorzata Chmielewska
Świadectwa świeckich
Zdjęcia
www
  • 6,3 MB
  • 22 kwi 24 4:42
Takie to kochani zakończenie Ewangelii świętego Jana. Dla [o. Adama] osobiście, ten dwudziesty pierwszy rozdział Janowy, to jest najważniejszy rozdział w Biblii. Ta rozmowa Jezusa z Piotrem, to potrójne wyznanie miłości, to przebaczenie. Wiele z [o. Adama] konferencji, [o. Adam] mówił o tym, pewnie niektórzy kojarzymy. Najbardziej zachwycające jest w tym wszystkim jest to, że Jezus zobaczmy, nigdy się nie zniechęca. On ciągle, i ciągle daje nową szansę. Tak jak ich kiedyś uczył kilka lat temu łowić ryby, po trzech latach się okazuje, że nic się nie nauczyli, nic nie potrafią. To Jezus mówi; zaczynamy od nowa, zaczynamy jeszcze raz. On się nigdy nie zniechęci, On się nigdy nie znudzi, i o tym trzeba koniecznie pamiętać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,8 MB
  • 21 kwi 24 9:43
Kochani, ile tu jest pięknych opowieści, a jeszcze nas w jednym rozdziale czeka wiele pięknych opowieści. Każda z nich jest niesamowita. Ten Piotr z Janem w grobie. Maria Magdalena, która Go szuka. Potem to spotkanie w wieczerniku. Ten Tomasz, nie wierzący itd. Kochani, poczytajmy sobie ten rozdział, próbując się jakoś najbardziej rozpoznać, w którejś z tych osób. Czy może jesteśmy jak ten Jan, który wybiega bardzo szybko, pierwszy jest przy grobie, ale nie wchodzi, czyli taki narwany, ale potem ma dużo problemów, żeby uwierzyć. Czy może jak Piotr, który tak powoli, pomału, krok po kroku, może nie za szybko, z wątpliwościami. Ale jak już dotrze, to, to już wierzy. Może jak Maria Magdalena, która tak tęskni i kocha, że jako jedyna zostaje przy grobie. No i najbardziej za Nim tęskni. Może niedowiarek Tomasz itd. Pomyślmy, która ta postać jest nam najbliższa. Albo z każdej postaci, coś weźmy i uczmy się od tych postaci spotkań ze Zmartwychwstałym...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,9 MB
  • 20 kwi 24 4:38
Kochani, to jest taki rozdział, którego komentować, no, nie wolno. To jest rozdział, który ma nas tak naprawdę pobudzić tylko do jednego, do uwielbienia. Podziękujmy Panu Jezusowi dzisiaj za to, że oddał za nas życie, że nas Zbawił. Podziękujmy za Jego miłość do nas...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,9 MB
  • 19 kwi 24 12:56
Kochani, w tym rozdziale zaczyna się opis Męki Pańskiej. Dobrze Go znamy na pewno z Wielkiego Piątku, bo to właśnie w Wieli Piątek czytamy ten fragment, czytamy to co jakby [u] świętego Jana jest opisane jako Mękę Pańską. Kochani, to jest bardzo ciekawy tekst. On jest zbudowany może, to już słyszeliśmy, [o. Adam] o tym już mówił często w różnych komentarzach, w taki sposób jakby jak się koronuje króla, jak się wprowadza króla na tron. Jakby cały ten opis u Jana jest jakby odwzorowaniem pewnego rytuału królewskiego. To ma pokazać że, jakby Jezus nie tyle cierpiał. Oczywiście cierpiał, żeby to było jasne. Ale, że w ten sposób, no właśnie, objął panowanie. Zauważmy, ta Ewangelia bardzo mocno podkreśla, ze to nie ma nic wspólnego z królowaniem tym ziemskim. Tu jest w ogóle taka bardzo ciekawa rzecz. W naszym tłumaczeniu tysiąclatki, tam gdzie jest ta rozmowa Piłata z Królem, Panem Jezusem, w pewnym momencie pada odpowiedź, że Pan Jezus mówi; tak, Jestem Królem. A tu zauważmy, w tym tłumaczeniu, i ono jest bliższe oryginałowi, Jezus odparł; to ty mówisz, że jestem Królem. W sensie, Jezus tu się nigdzie nie przyznaje, że Jest Królem, dlatego, że, no właśnie, to jest jednoznacznie po ziemsku traktowane przez tych ludzi, więc On nie chce, żeby to Jego Królestwo było w ten sposób czytane. Kochani, Królestwo Jezusa nie ma nic wspólnego z panowaniem na tej ziemi, z tymi królami, z tymi królestwami, które my znamy. To jest Królestwo oddawania życia za tego, komu się służy, za tego nad kim się panuje. A panuje się w ten sposób, że mu się służy. Królestwo Jezusa kochani, bycia władcą u Jezusa, to jest po prostu służenie drugiemu człowiekowi. I tak jest to Jego Królestwo tutaj przedstawione...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,7 MB
  • 18 kwi 24 11:58
Kochani, [o. Adam] nie wie, czy my też tak to odczuwamy, ale trudna jest Ewangelia świętego Jana. W sensie te Słowa nie są takie proste. One nie są zwykłym opowiedzeniem. To jest jakaś taka teologia Janowa, która ma swój bardzo specyficzny taki rys. Która ma jakiś taki mocny rys jego jakiejś duchowości, jego rozumienia. Tak jak nam [o. Adam] mówił kochani, to jest Ewangelia pisana już wiele, wiele lat po Panu Jezusie. Też nie tylko przez Jana, ale przez tak zwaną wspólnotę Janową. Czyli to jest jakby, jakby już ich sposób, pewna duchowość rozumienia Pana Jezusa. Ten ma też oczywiście mocno naleciałości takiego żydowskiego myślenia, które nam są już obce. I kochani, pewnie można by tu się wgłębiać w każde zdanie, jak by jak to dobrze naszą wrażliwość współczesną tu przetłumaczyć. Jedno [o. Adamowi] tutaj się rzuca w oczy, co jest dla niego bardzo oczywiste. Czy my tu usłyszeliśmy, że wtedy na Ostatniej Wieczerzy Pan Jezus modlił się bezpośrednio za nas ? Kochani, zobaczmy, On tam mówi takie rzeczy, że modli się nie tylko za uczniów, ale też za tych, którzy dzięki ich nauce wierzyć będą. Czyli On się modli za każdego człowieka, który potem po Nim będzie w historii świata, kto uwierzy w naukę przekazywaną przez Apostołów. Potem przez uczniów Apostołów itd. Kochani, to znaczy, że Jezus za mnie, wtedy na ostatniej wieczerzy się modlił. On jako Bóg, ma poznanie wszystkich ludzi. Tak jako człowiek był oczywiście ograniczony w tym poznaniu. Ale jako Bóg, wiedział o mnie, o mnie Adamie, dzisiaj, czytającym te Słowa. Wtedy się za mnie modlił. I wiedział też o tobie, słuchającym te Słowa. I za ciebie wtedy się modlił. Możesz powiedzieć, że Jezus bezpośrednio modli się za ciebie. Czy trzeba czegoś więcej ?
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,0 MB
  • 17 kwi 24 4:41
Kochani, bardzo poruszające jest końcówka tego rozdziału, gdzie Jezus mówi o tym, że wszyscy Go opuszczą, że On zostanie Sam, że nikogo przy Nim nie będzie. Ale mówi; On nigdy Sam nie zostaje, Jest z Nim Ojciec. Kochani, to są bardzo ważne Słowa. Może być w twoim życiu tak, że wszyscy cię opuszczą, że tak po ludzku, będzie takie poczucie, nie ma nikogo kto by mnie kochał, nie ma nikogo, komu by na mnie zależało, nie ma nikogo, kto by się o mnie troszczył. Zawsze Jest z tobą Bóg. I kochani, to nie są tylko takie słowa. Jeżeli tego słuchasz, i to są tylko takie słowa, myślisz, że to jest takie gadanie pobożne. To oznacza tylko jedno, jakby nie poszukałeś, nie poszukałaś jeszcze tej relacji z Panem Bogiem, gdzie tego się naprawdę doświadcza. Nie mówi tego [o. Adam] broń boże, by oskarżać twoją wiarę, nie ! Tylko jakby o to, żeby ją pogłębić. Kochani, nawet jeżeli wszyscy opuszczą, to doświadczenie bycia blisko z Bogiem, jest doświadczeniem, które całkowicie wypełnia serce człowieka. Tej relacji mamy szukać. Tak, mamy całe życie na to, ale tej relacji właśnie mamy szukać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,3 MB
  • 16 kwi 24 10:23
Kochani, słynne te teksty o winorośli, słynne teksty o tym, że będą nas prześladować tak jak Pana Jezusa. Kochani, nie warto o tym myśleć, tylko w takim kluczu, wiecie, że będziemy prześladowani za wiarę, tylko, że chyba czasem sobie myślimy, że no skoro jesteśmy z Bogiem, skoro wierzymy, no to czemu nas spotykają różne trudne rzeczy, dlaczego Bóg nas można powiedzieć nie wydobędzie z tych różnych trudnych rzeczy. Zobaczmy, On powiedział coś dokładnie odwrotnego. Mówi: tak jak ja przeżyłem wszystkie różne trudności, tak i wy je przeżyjecie. Tak jak ja przeżyłem różne piękne rzeczy, wy również je przeżyjecie. Więc Jezus mówi po prostu; to jest doświadczenie życia. To nie jest tak, że jak ze Mną będziecie, to będzie tylko pasmo sukcesów. Kochani, mimo wszystko [o. Adam] jest przekonany, że wielu z nas się tego jednak spodziewa po Bogu. Że jakby Pan Bóg powinien to wszystko zrobić. No, On tego nie obiecał. Więc warto słuchać tego co On mówi, a nie koniecznie to co sobie wyobrażamy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,0 MB
  • 15 kwi 24 12:53
Kochani, w tych mowach Pana Jezusa, jest [o. Adam] ma wrażenie, na Ostatniej Wieczerzy, jest dużo takich jakby momentów, takich jakby, że Pan Jezus chce po prostu w ostatnim jakby takim wiemy przemówieniu, w ostatniej rozmowie przekazać po prostu im jak najwięcej rzecz, które po prostu muszą zapamiętać, które się jeszcze wydarzą. Tak jakby chciał ich wyposażyć we wszystko. Trochę się to [o. Adamowi] kojarzy z taką sytuacją kiedy można powiedzieć mama wysyła dziecko na kolonie. [o. Adam] pamięta, jak był mały, to jak [mama o. Adama] wsadzała go do autobusu, to próbowała mu w ciągu po prostu trzydziestu sekund powiedzieć wszystkie ważne informacje; słuchaj się pani, noś czapkę, nie chodź sam itd. Czyli jakby no właśnie. [o. Adam] z tego oczywiście dziewięćdziesiąt procent nie zapamiętał i [o. Adam] przypuszcza, że podobnie było z uczniami. Na szczęście potem były Ewangelie, które nam to przypominają, nie ? Natomiast jakby no to jest strasznie dużo informacji. Jedna tu jest kluczowa. Jezus nas nie zostawił. To o to chodzi. Tak, nie ma w tej chwili na ziemi. Ale w Duchu Świętym, który w tej chwili, to jest era Ducha Świętego od czasu, kiedy Pan Jezus wstąpił do nieba. Żyjemy w erze Ducha Świętego. To Duch Święty przynosi nam to wszystko co On zrobił. Przynosi nam Jego Słowa, Jego czyny, Jego moc, Jego miłość, Jego działanie itd. Na ile przyjmujemy Ducha Świętego, na ile z Nim jesteśmy, o Niego prosimy, próbujemy żyć w Duchu Świętym, to będziemy doświadczać tego wszystkiego co Jezus przyniósł...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,9 MB
  • 14 kwi 24 8:34
Kochani, rozpoczyna się w tym rozdziale już opis ostatniej wieczerzy. To będzie długi opis. Święty Jan tu opisuje różne mowy Pana Jezusa, których nie znamy z innych Ewangelii. Będziemy słyszeć różne tutaj dialogi, a potem sam opis oczywiście Męki, potem Zmartwychwstania Pana Jezusa. Kochani, w tym rozdziale jest taka jedna bardzo ciekawa rzecz, gdzie jest mowa o tym, że pewne rzeczy można wiedzieć, a jednocześnie ich nie wykonywać. Tam Pan Jezus mówi takie Słowa w którymś momencie. Że nawet jeżeli teraz to rozumiecie, to jeszcze musicie przejść od rozumienia do wykonywania. Kochani, są takie rzeczy, które możemy w wierze rozumieć, możemy wierzyć, możemy można powiedzieć nawet być pewni różnych prawd wiary, co wcale nie koniecznie przekłada się na nasze życie, nie ? I kochani, samo to, że wierzymy, niech nie będzie dla nas jeszcze takim powodem, no właśnie, spokoju. Pytanie ciągłe jest, czy to w co ja wierzę, to co wyznaję, czy to się przekłada na moje życie kochani. No bo zobaczmy. Judasz był kimś kto spędził z Panem Jezusem no trzy lata prawdopodobnie, nie ? Widział wszystkie Jego cuda, słuchał Jego Słów, jadł z Nim, spał z Nim, chodził z Nim. No, miał taką bliskość z Jezusem, o której każdy z nas może tylko marzyć. [o. Adam] marzy o czymś takim, żeby być tam wtedy świadkiem, nie ? tego wszystkiego co Pan Jezus zrobił. Zobaczmy, mimo to, że tego wszystkiego można doświadczać, no można być tym, kto Go potem zdradza, nie ? kto Go wydaje na śmierć. Więc to, że wiemy, rozumiemy, może wierzymy, no właśnie, czy to się przekłada na nasze czyny, potem na nasze konkretne decyzje, na nasze życie. Warto sobie to pytanie ciągle zadawać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,5 MB
  • 13 kwi 24 9:03
Kochani, strasznie dużo jest tych wątków u Jana w każdym rozdziale. One są długie i tam jest mnóstwo po prostu treści, mnóstwo różnych poziomów. [o. Adama] oczywiście najbardziej porusza ta pierwsza scena, czyli ta Maria, która namaszcza stopy Pana Jezusa, która Go potem wyciera włosami. Która, no pokazuje Mu ogromną czułość i miłość. Kochani, w tamtym czasie ten gest był zastrzeżony. Takie namaszczenie tylko dla najbliższych, w sensie dla rodziny, dla żony, dla córki. Obcemu mężczyźnie czegoś takiego nie można było robić. Ona mimo wszystko, mimo, że jest przyjaciółką Pana Jezusa, jest do Niego obcą osobą, w takim świetle oczywiście prawym. Mimo to ona to robi, ona się nie wstydzi. Takie pytanie u [o. Adama] zawsze się rodzi, kiedy to czyta, nie ? czy [o. Adam] się nie wstydzi Pana Jezusa. Czy nie ma takich momentów w jego życiu, gdzie właśnie, nie do końca się przyznaję, nie do końca nazywam to po imieniu. Gdzie oczywiście wiadomo gdzie [o. Adam] jest wierzący. [o. Adamowi] pewnie łatwiej, bo to ludzie zazwyczaj wiedzą, że jest księdzem. Ale właśnie, może w naszym życiu. Jak to jest z tym przyznawaniem się. Tym takim chlubieniem się. [o. Adam] oczywiście wie, że ogromna większość z nas to robi. Ale może mamy takie momenty właśnie, gdzie chcemy się wycofać, nie wychylać, nie narażać. Zobaczmy, w tym fragmencie była przeciwieństwo, nie ? takiej postawy. Czyli ci, którzy uwierzyli w Jezusa, ci przywódcy, ale nie chcieli się jakby narażać, właśnie z uwagi na to, że mieli tam różne stanowiska, nie chcieli być wykluczeni. Więc można wierzyć, a jednocześnie się trochę wstydzić, nie ? [o. Adam] myśli, że warto takie pytanie sobie zadawać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,7 MB
  • 12 kwi 24 4:39
Kochani, bardzo piękna historia o wskrzeszeniu Łazarza, którą [o. Adam] myśli, ,myśli, że dobrze znamy. Tu jest bardzo wiele wątków. [o. Adam] mówił bardzo wiele konferencji na ten temat. Na jedną uwagę nam [o. Adam], na jedną rzecz [chce] zwróci nam uwagę na końcu tego rozdziału. Zauważmy, Pan Jezus przez jakiś czas też się ukrywał przed Żydami nie ? [o. Adam] często myśli, że my tak myślimy, że to było tak, że w pewnym momencie no oni jakoś postanowili Go zabić, i po prostu złapali i tyle. Kochani, jak widzimy u świętego Jana, bo to jest dużo tych rozmów [o. Adam] nam mówił, Jezusa z Faryzeuszami. Tam przez długi czas rosła cała taka narracja, nie ? To nie jest tak, że nagle jednego dnia Go postanowiono zabić. Jezus po prostu działał, Jezus robił różne rzeczy, to wzbudzało podziw niektórych i wiarę niektórych, a u innych wręcz odwrotnie, nie ? Jakby nastawiało Go przeciwko niemu. I zobaczmy, Jezus też jakby w żaden sposób. To nie jest tak, że Jezus szukał tej śmierci. No nie. Kiedy było zagrożenie życia, to też Jezus się chronił, nie ? Kochani, my tak czasem myślimy, nie ? [że] na przykład męczeństwo polega na tym, że tak się z radością wychodzi ku śmierci. Tak, kiedy przyszła już śmierć na Jezusa, On ją przyjął w otwartymi Rękami. Ale zauważmy, wcześniej robił wszystko, żeby jej uniknąć. Kochani, nie ma nic złego w tym, że my chcemy uniknąć zła. Jest czasem takie złe myślenie w chrześcijaństwie, nie ? że cierpienie to jest coś co można powiedzieć do czego mamy dążyć, że to właśnie, to zbawiło świat. To jest nie prawda. Trzeba podjąć wszystkie możliwe kroki, żeby go uniknąć. Tak, kiedy się okaże, że nie jest do uniknięcia, to trzeba je przyjąć, przeżyć je z Bogiem, przejść przez nie. Ale to nie znaczy, że nie mamy prawa robić wszystkiego co się tylko da, żeby go nie doświadczać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,0 MB
  • 11 kwi 24 13:48
Kochani, jak widzimy, u świętego Jana, zawsze jest dużo jakby i słów i wydarzeń w związku z Panem Jezusem. Ale też bardzo dużo takich właśnie komentarzy, nie ?, gdzie Jan przez te różne rozmowy, rozmowy Pana Jezusa z faryzeuszami, z Żydami itd. jakby próbuje wytłumaczyć misje Jezusa, próbuje pokazać właśnie, Jego naturę boską itd. Tu jest dużo oczywiście trudnych słów, dużo takich ciężkich rozmów można powiedzieć. Czasami, jak człowiek to czyta, no to zastanawia się o czym to w ogóle jest, nie ? Kochani, to co się [o. Adamowi] rzuca w oczy w takim przełożeniu, wiemy, na nasze życie, nie na jakąś taką wysoką teologię, która, broń Boże, [o. Adam] nie mówi, że nie jest potrzebna. Ale zobaczmy, w tej całej przypowieści o tym dobrym pasterzu, nie ? kiedy Pan Jezus porównuje do dobrego pasterza i najemnika, no to najemnik to jest ten, który po pierwsze nie przychodzi dawać, tylko przychodzi brać. Po drugie, w momencie trudnym. Czyli w momencie, kiedy jest jakieś niebezpieczeństwo [to] ucieka, a nie bierze w obronę. Kochani, [o. Adam] w ogóle myśli, że to jest jedna z najlepszych analogii w miłości w ogóle. W sensie w małżeństwie na przykład. Dobry małżonek to jest taki, który przychodzi dawać, a nie brać. Chociaż oczywiście każdy chce dostawać miłość. I dobry małżonek, w sensie ten kto kocha, to jest ten, [że] kiedy robi się trudno, [to] nie opuszcza. Kiedy jest niebezpieczeństwo, to nie ucieka, tylko zostaje choćby wilki przyszły, nie ? Kochani, gdybyśmy w takim prostym kluczu myśleli o miłości, dawanie, a nie branie, i trwanie w momentach trudnych, nie uciekanie przed momentami trudnymi, to [o. Adam] myśli, że w bardzo wiele rzeczy w małżeństwie by nam się wyjaśniło...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,2 MB
  • 10 kwi 24 9:42
Kochani, zobaczmy, mamy tutaj dwa rodzaje jakby próby doświadczenia, próby zrozumienia, próby uwierzenia w Boga. Mamy doświadczenie, które jest doświadczeniem tego człowieka. Który po prostu doświadczył działania Jezusa. Który, nawet nie chodzi o to przywrócenie wzroku, tylko po prostu Go spotkał, który z Nim rozmawia, który oczywiście doświadcza również uzdrowienia, którego Pan Jezus na nim dokonał. I mamy tych ludzi, którzy zobaczmy próbują jakby uargumentować czy to jest możliwe. Zobaczmy, oni w kółko proszą o powtórzenie jak to się stało, jak On to zrobił. Jak się okazuje, jak byli ślepi tak dalej byli ślepi. Oczywiście im się wydawało, że widzą, albo może chcieli zobaczyć. Ale tak naprawdę nie chcieli. Oni chcieli argumentów. Kochani, wiara oczywiście potrzebuje argumentów, jak nam to [o. Adam] wielokrotnie mówił. Wiara potrzebuje zrozumienia. Wiara potrzebuje wiele rzeczy sobie wyjaśnić. Ale kochani, najważniejsze w wierze jest doświadczenie. W sensie bycie z Panem Bogiem. I ktoś może mi powiedzieć; no dobrze, ale ja tego nie doświadczyłem ale bardzo chcę. No to rób wszystko, żeby być z Bogiem. Żeby jak najwięcej czasu Mu dawać, żeby z Nim przebywać, żeby się modlić, żeby jakby budować swoje życie w Jego Obecności. Wtedy, On wie kiedy, wie jak, wie po co, wie w którym momencie jest ci to potrzebne, będziesz miał również doświadczenie spotkania z Bogiem. Chodzi o wytrwałość przebywania z Nim, a nie tylko o szukanie argumentów...
Źródło:Langusta na palmie
  • 10,5 MB
  • 9 kwi 24 4:37
Kochani, mamy w tym rozdziale bardzo dramatyczną taką kłótnie, dyskusję między Panem Jezusem i Żydami. Którzy są widzimy, przynajmniej ta grupa, z którą Pan Jezus tutaj rozmawia, no całkowicie zamknięci, nie ? na to co mówi. Całkowicie są głusi na jakiekolwiek Jego Słowa. Kochani, zauważmy co ciekawe, tą taką duchową ślepotę, no mają ludzie wierzący, nie ? To nie są jacyś tam poganie, to nie są ludzie spoza kręgu wiary. Tylko to są ludzie, którzy powinni być jakby blisko wiary. Kochani, można być człowiekiem wierzącym i całkowicie zaślepionym na to co Pan Bóg mówi. Mamy takich przykładów bardzo dużo, nie ? wśród ludzi wierzących, którzy mają swoje własne poglądy, mają swoje własne jakieś tam wiemy, utarte ścieżki, schematy myślenia. I nawet Pan Bóg nie jest w stanie ich z nich wyprowadzić. Oni są oczywiście przekonani, że to co myślą, to co mówią, to jest jedyna prawda, po prostu objawiona prawda. Kochani, duchowa ślepota najbardziej niebezpieczna jest właśnie u ludzi wierzących, u ludzi, którzy mogą tak się zaprzeć w swoich przekonaniach i poglądach, że no właśnie, nawet Bóg do nich nie dotrze. Warto się nieustannie pytać, czy ja przypadkiem nie jestem właśnie tak duchowo zaparty...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,1 MB
  • 8 kwi 24 9:43
Kochani, zobaczmy, mamy taki rozdział, taki strasznie można powiedzieć ludzki. Nie ma tego w innych Ewangeliach, tych wszystkich dyskusji o Jezusie. I zobaczmy, ludzie nie traktują Go po prostu jak od razu wiecie Zbawiciela, Mesjasza. Wszyscy tam tłumami za Nim chodzą, wszyscy Go uwielbiają, nie ! Mamy po prostu różne grupy. Niektórzy mówią; tak to Chrystus. Inni mówią; nie, zwodziciel. Niektórzy mówią; tak, to co robi to jest świetne i cudne. Inni mówią; nie, to szatan przez Niego działa. Kochani, znamy to skądś ? Do dzisiaj przecież tak jest w kółko w kościele z różnymi ludźmi. O różnych księżach się mówi. Jedni mówią; ten wspaniały. Inni mówią; nie, to heretyk. No kochani, tacy są ludzie. Zobaczmy, nie możemy się opierać na tym co ludzie sądzą. Ludzie zawsze będą podzieleni, ludzie zawsze będą mieli różne zdania. Kochani, [o. Adam] się już dawno nauczył, że jak można powiedzieć pod [o. Adama] filmami są jakieś takie wiemy uwielbiające komentarze, nie ? w ogóle jaki to ojciec jest super, jakie to ojciec robi super rzeczy. I można by się kochani od czegoś takiego czasem wiemy przekonać; no dobra, no chyba tak jest, skoro ludzie tak mówią, to chyba tak jest. Ale uwaga, potem pod innymi filmami jest; ty jesteś heretykiem, w ogóle jesteś do niczego. No to uwaga, wtedy by trzeba też mu wierzyć, nie ?. Kochani, nie ! To, że gdzieś jest aplauz ludzki, to nie znaczy, że to jest prawda. To, że gdzieś jest potępienie ludzkie, to nie znaczy, że to prawda. Mamy szukać cały czas potwierdzenia u Boga. Cały czas potwierdzenia. Zobaczmy, Jezus to w kółko powtarzał, nie ? Jedynym który daje o mnie świadectwo, którego świadectwo przyjmuję, to jest świadectwo Mojego Ojca. czyli ciągle poszukiwanie, jaka Jest Wola Pana Boga, czego Pan Bóg chce, co Pan Bóg potwierdza, czego nie potwierdza. Tutaj mamy szukać kochani jedynej prawdy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 11,6 MB
  • 7 kwi 24 13:38
Kochani, jak widzimy po tym rozdziale. Z resztą to już widać w wielu rozdziałach, Ewangelia świętego Jana, to jest zupełnie inna Ewangelia, nie ? Zawsze jest tak, że jest jakieś wydarzenie, na początku zazwyczaj rozdziału jest coś co znamy z innych Ewangelii często, nie ? właśnie burza na jeziorze, rozmnożenie chleba itd. ? Ale na tym potem się nie kończy, tylko święty Jan jakby dopisuje całą teologię. Czyli jakby dopisuje słowa, które tłumaczą, gdzie Pan Jezus tłumaczy, co to wszystko znaczy, kim On Jest. To już jest próba takiego teologicznego zrozumienia jakby Pana Jezusa, nie ? Tu zobaczmy, mamy cały rozdział o Eucharystii, gdzie właśnie na początku mamy opis rozmnożenia tak ? chleba, czyli jakby wychodzimy od konkretu, a potem Jan buduje na tym już całą teologię o Eucharystii. Kochani, to są trudne teksty i czasem te wszystkie takie Janowe opowieści, stwierdzenia, te różne słowa, które on wkłada w usta Pana Jezusa, no tak łatwo się ich nie słucha. Tam jest dużo takich właśnie teologicznych słów itd. Czasem może być tak kochani, że jak się myśli o Panu Bogu, o Jego sprawach, o prawdach o Nim, o pojęciach, to może mamy wręcz taką trochę reakcję jak ci niektórzy uczniowie, nie ? mówią: trudna jest ta mowa, ciężko się tego słucha, jak to zrozumieć. Kochani, są takie tajemnice wiary, tak naprawdę chyba wszystkie tajemnice wiary, no które ludzkim rozumem, są trudne do ogarnięcia, nie ? Ale zobaczmy, piękna jest ta odpowiedź Piotra: ale do kogo innego pójdziemy. Tak, może nie wszystko teraz zrozumiemy, ale Ty Jesteś jedyny, który ma naprawdę życie. Wierzymy, że kiedyś nam to wszystko wyjaśnisz. Że kiedyś nam to wszystko jakoś łatwiej przyjdzie, że będziemy to pojmować. No ale no właśnie, no czasem to jest bardzo trudna mowa, którą trudno pojąć. Bądźmy mimo wszystko przy Panu Jezusie, bo On nam będzie to krok po kroku tłumaczył...
Źródło:Langusta na palmie
  • 8,2 MB
  • 6 kwi 24 13:10
Kochani, mamy tutaj taki bardzo piękny, długi rozdział, gdzie Pan Jezus tłumaczy swoją równość z Ojcem. Gdzie tłumaczy, że Jest Synem Bożym, że Jego dzieła o tym świadczą, że On tylko Ojca naśladuje, że tak naprawdę są bardzo podobni. To Jest jeden i ten sam, tylko Jezus się nieustannie uczy od Ojca. Jednocześnie zauważmy, że On mówi do ludzi, którzy tylko i wyłącznie patrzą na prawo, nie ? To jest bardzo przedziwne, że tutaj zostaje uzdrowiony człowiek, a oni się przyczepiają do tego, że on nosił te nosze, nie ? w sensie nie wolno, bo takie były zasady szabatu, że nie wolno było przenosić żadnych sprzętów, nie ? I oni zobaczmy, zamiast zobaczyć człowieka, to widzą tylko ten przenoszony sprzęt. Kochani, na tym to polega. Oni nie są w stanie dostrzec Jezusa, Boga, bo oni ciągle patrzą na inne rzeczy. Kochani, często ludzie, którzy w Boga nie wierzą. Nie chodzi o to, że oni są jacyś wiemy, można powiedzieć źle czy coś tam. Tylko jakby nie na to, na co trzeba zwracają uwagę. Trzeba się po prostu modlić za różnych ludzi o otwarcie oczu. Żeby potrafili patrzeć sercem, potrafili właśnie patrzeć na drugiego człowieka miłością. Kochani, to miłość zmienia patrzenie. Jak nauczymy się patrzeć z miłością, to będziemy potrafili i Boga i Jego dzieła rozpoznać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,5 MB
  • 5 kwi 24 12:56
Kochani, u świętego Jana rozdziały są dosyć długie i będą takie niektóre bardzo długie. Mamy dzisiaj tą słynną rozmowę z Samarytanką. Mamy też uzdrowienie tego syna urzędnika z Kafarnaum. Kochani, [o. Adam] lubi w tej opowieści o Samarytance, znaczy [o. Adam] bardzo wiele tam lubi, bo to jest bardzo piękna opowieść. Ale [o. Adam] lubi ten moment, kiedy ona odchodząc stamtąd, zostawia ten swój dzban, nie ? Wiemy, że to jest taki trochę symbol, że ona jakby przyszła z dzbanem, czyli takim pojemnikiem na swoje życie, które miała do tej pory, no i odeszła bez niego. Czyli jakby zostawiła całkowicie to swoje życie i zaczęła nowe. Kochani, nam się często wydaje, że pewnych rzeczy jakby nie da się odwrócić. Jakby mamy takie życie, mamy takie sprawy tam się dzieją, że nawet nie jesteśmy sobie w stanie po prostu wyobrazić, że mogłoby być inaczej, nie ? że nasze życie, mogłoby być totalnie inne. Bo to się po prostu czasem po ludzku wydaje niemożliwe. No u Boga właśnie jest tak, że możesz wrócić z czymś zupełnie innym, kiedy Go spotkasz. Kochani, prośmy dzisiaj, taką prostą modlitwą: Panie Jezu chcę Cię spotkać. Nawet nie to, że oczekujemy, nie mówmy Mu czego oczekujemy. Tylko chcę Cię [Jezu] spotkać, przy tej mojej studni, z tym moim dzbanem, z tym co ja mam. Co z tego wyniknie, nie wiem Panie Jezu. Nawet nie chcę o tym myśleć, ale chcę Cię spotkać. Bardzo pragnę Cię spotkać. O to się dzisiaj pomódlmy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,5 MB
  • 4 kwi 24 10:29
Kochani, mamy dzisiaj znowu, jak to w każdym rozdziale świętego Jana, strasznie ważne fragmenty. Ten niesamowity fragment rozmowy z Nikodemem. Potem też takie to bardzo piękne świadectwo o Janie. Kochani, zobaczmy, Jan [Chrzciciel] był takim człowiekiem, który potrafił się usunąć na bok. Dlatego, że wiedział, że to co ma robić Pan Jezus, jest znacznie ważniejsze od tego co robi on. Bo on [Jan Chrzciciel] był tylko od przygotowania Pana Jezusa. Kochani, zobaczmy, nie lubimy w życiu pełnić takich ról służebnych, takich ról drugorzędnych, takich, że my jesteśmy tylko od tego, żeby kogoś innego przygotować, a to nie chodzi o nas. Od razu wtedy się czujemy jacyś mniejsi, jacyś tacy można powiedzieć nieważni. Nasze poczucie wartości spada, no bo ktoś robi można powiedzieć lepsze rzeczy, które ludzie bardziej chcą oglądać, tam czy korzystać niż nasze, nie ? Zobaczmy, to właśnie o Janie Chrzcicielu Pan Jezus powiedział, że między narodzonymi z niewiast, nie urodził się większy od niego. Zauważmy, Jezus był zachwycony tym takim, tą taką umiejętnością uniżenia się Jana. Kochani, może warto by pomyśleć, czy my tak potrafimy ? Warto by się w tej dziedzinie [o. Adam] myśli nieustannie, ciągle nawracać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,7 MB
  • 3 kwi 24 4:40
Kochani, dwa ważne opowiadania o Kanie Galilejskiej i oczyszczeniu świątyni. Kochani, są [o. Adama] duże konferencje na ten temat, i jednej i drugiej. I to [o. Adam] wielokrotnie o tym mówił. Możemy sobie poszukać na Languście. Znowu kochani tylko jeden szczegół w takim razie. Bardzo się [o. Adamowi] podoba, to jak Pan Jezus to wino przemienia, w sensie wodę w wino przemienia, i potem ten starosta weselny mówi do tego pana młodego, nie ? że normalnie na weselu jest tak, że najpierw się dobre wino wystawia bo wszyscy są trzeźwi, więc potrafią dobrze posmakować. A potem, kiedy się już upiją, to się oczywiście już stawia byle jakie, bo i tak nikomu to nie robi różnicy, nie ? I on chwali tego, tego pana młodego. Oczywiście trochę niesłusznie, bo to nie on to sprawił. Ale on o tym nie wie, no że on zachował dobre wino aż do końca, nie ? Czyli jakby nic nie spada jakość. Nic nie spada w miarę upływu czasu. Kochani, to jest bardzo ciekawa w ogóle uwaga. Jest bardzo wiele takich rzeczy w życiu, które jakby w miarę upływu czasu tracą swoją wartość. Albo przynajmniej taką wiemy, intensywność, nie ? No spójrzmy na cokolwiek, na wyświetlenia na YouTube. Jak puszczamy nową serię, jakieś rekolekcje, albo czegoś. To zawsze oczywiście pierwsze dwa odcinki mają wysoką oglądalność, no bo ludzie chcą zobaczyć, tak ? co, co to tam jest. Ale już potem, trzeci, czwarty, piąty, dziesiąty, nie daj Boże, piętnasty, dwudziesty odcinek, spada, i jakby się robi dużo niżej, niż było na początku. I można se pomyśleć, straciła się jakość, nie ? Kochani, tak też jest w życiu z bardziej poważnymi sprawami, niż jakiś głupi YouTube. Na przykład w małżeństwie zauważmy. No po czasie, miłość jakby wyblaknie. Miłość trochę staje się taka zwyczajna. Coś co było atrakcyjne na początku, potem przestaje takie być. Uwaga, Jezus mówi, że z Nim jest taka opcja, że to nie będzie blakło. Jest taka opcja, że wyświetlenia się nie zmniejszą. Jest taka opcja, że jeżeli będziesz robił z Jezusem różne rzeczy. Oczywiście chodzi o te ważne rzeczy w życiu, to one zawsze będą miały swoją jakość, swoją atrakcyjność, swoje piękno. To jest bardzo piękna zapowiedź taka. Trochę mimochodem dana, nie ? Z Jezusem, nic nie traci na wartości, tylko utrzymuje ciągłą świeżość. No warto z Jezusem robić różne sprawy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 10,3 MB
  • 2 kwi 24 9:48
Moi drodzy, rozpoczynamy ostatni segment naszego czytania Pisma Świętego, czyli tak zwane Pisma Janowe. To żeśmy sobie z tego Nowego Testamentu zostawili na początku. [o. Adam] nie wie czy jeszcze to pamiętamy, bo to było ze dwa lata temu. Została nam jeszcze Ewangelia świętego Jana, potem Listy świętego Jana i potem Apokalipsa świętego Jana. Czyli po prostu cały zestaw Janowych Pism. Kochani, tak zrobiliśmy, bo tak się też często Pismo Święte czyta, kiedy się Je czyta po raz pierwszy, że te Janowe są na końcu, bo to są zupełnie inne Pisma. Po pierwsze, żeby Jana zrozumieć, trzeba wcześniej przeczytać proroków Starego Testamentu, bo Jan bardzo dużo, szczególnie w Apokalipsie posługuje się tymi wizjami prorockimi, które kiedyś były, pokazując, że one się spełniły. Po drugie, Janowa Ewangelia to jest zupełnie inna Ewangelia, niż pozostałe trzy. To nie jest po prostu opis faktów. Zauważmy, Łukasz, Marek i Mateusz, po prostu opisują wydarzenia związane z Panem Jezusem. Jan, to jest Ewangelia napisana dużo później. Z resztą nie tylko przez Jana, ale też przez tak zwaną całą wspólnotę Janową, która jest już pewnego rodzaju jakby interpretacją. Już jest nie tylko pokazywaniem wydarzeń, bo te wydarzenia ludzie już znali. Ale próbą wytłumaczenia, ich zrozumienia. Dlatego u Jana jest bardzo dużo poza opisami tymi takimi wiemy wydarzeniowymi, po prostu już pewnej teologii. Czyli pewnych interpretacji, opisów teologicznych. To jest trudna Ewangelia. Ją się czyta znacznie trudniej niż pozostałe. Ale no właśnie, Ona już jest taką, jakby dojrzałą formą refleksji nad, nad życiem Pana Jezusa. I to se będziemy po kolei robić, krok po kroku, czytając se tego Jana. Dzisiaj kochani, w ten wielkim, pierwszym rozdziale. To jest strasznie znany, wielki rozdział, nie ? z tym prologiem słynnym itd. [o. Adam] naszą uwagę chciał by zwrócić na jedną tylko rzecz na końcu, kiedy Pan Jezus spotyka Piotra i potem też innych. Jest tam takie bardzo ładne wyrażenie, że Pan Jezus przyjrzał się Piotrowi. Kiedy mu się przyjrzał, to potem mu powiedział, kim Piotr jest, nie ? Czyli kochani zauważmy, jeżeli pozwolimy Panu Bogu, Panu Jezusowi trochę z nami poprzerywać. Czyli, żeby On nam się poprzyglądał. Czyli damy Mu trochę czasu, nie tak, że sekunda. Ale damy Mu trochę czasu. Czyli będziemy z Nim budować po prostu relację, to On nam wtedy opowie, kim jesteśmy. Kochani, to jest bardzo piękna rzecz w tej Ewangelii. Jakby, że, jeżeli dasz Jezusowi dostateczny czas, żeby Jezus z Tobą przebywał. I nie chodzi o Jezusa, bo On oczywiście wie o tobie wszystko. Tylko chodzi o ciebie, żeby do ciebie zdążyło dotrzeć to co Pan Jezus chce Ci przekazać. To On ci opowie o tobie. On ci opowie, jaka jest twoja tożsamość, kim ty jesteś, jak masz na imię, jak masz na imię w Jego oczach. Czyli co jest w tobie więcej niż widać tak na pierwszy rzut oka. Dawajmy kochani Panu Jezusowi czas na przebywanie z nami, a On nam opowie kim jesteśmy...
Źródło:Langusta na palmie
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    1
  • pliki muzyczne
    21

22 plików
247,96 MB




Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 18.04.2024 16:19

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie łagodne, a za razem jane, pełne realizmu Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 19.04.2024 18:05

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne, Prawdziwe przesłąnie Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 21.04.2024 17:42

zgłoś do usunięcia
Wyjątkowe przesłanie na wyjątkowy Dzień Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 22.04.2024 13:40

zgłoś do usunięcia

„Jeżeli więc Syn was wyzwoli, wówczas będziecie rzeczywiście wolni”.

Ewangelia według Św. Jana 8,36

Dźwigamy różne ciężary - brzemię winy, bólu i smutku. Z czasem możemy nauczyć się pozbywać tego balastu poprzez oddanie go Bogu. Dzięki temu będziemy mogli iść swobodnie i żyć radośnie.

Jezu ufam Tobie

Bóg chce najbliższych sobie przeprowadzić przez ciemność, żeby oni dali dowód prawdziwej wiary w Niego.

ks. Jan Twardowski

Pozdrawiam serdecznie, pięknego, błogosławionego dnia i pogody ducha życzę ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 23.04.2024 17:17

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne Słowa nadające pogodę ducha
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 23.04.2024 17:17

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie, niosące pogodę ducha...Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 24.04.2024 04:41

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za piękne przesłanie Małego Księżę Pokój i Dobro

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności