Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sylvia112
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Sylvia

widziany: 19.09.2024 13:43

  • pliki muzyczne
    555
  • pliki wideo
    841
  • obrazy
    30370
  • dokumenty
    19447

52253 plików
501,68 GB

Ukryj opis
FolderyFoldery
sylvia112
♥♥♥ HISTORIA MODY
Alicja w Krainie Czarów
 
Ilustracje
Audrey Hepburn
Botanika
 
Storczyki
Storczyki(1)
Coronavirus
ĆWICZENIA NA KRĘGOSŁUP
Czasopisma
 
Dietetyka
 
DIETY
 
Tabele wymienników pokarmowych
Dyplomy zaproszenia
Edukacja
 
Fotografia
Kartki laurki
 
Dzień świętego Walentego
Halloween
Kartki Pocztówki
 
katalog bylin
Kolorowanki
 
Książki dla dzieci hasło123
Kulinaria
 
Kulturalnik
 
Co warto obejrzeć
Co warto posłuchać
Co warto przeczytać
Logopedia
 
Od wierszyka do rysunku dla 5 -latków
Zabawy i ćwiczenia logopedyczne
MARILYN MONROE
Marylin Monroe
Maski karnawałowe
Medycyna
 
Najwieksze hity dance lat 90
Origami
Pedagogika, psychologia
 
Lektura uczy, bawi, wychowuje- M. Patzerowa
ped.społ.-poję cia
Psychologia w szkole- artykuły
Pin-up girl
Podreczniki
pomoce naukowe
PRL
Prywatne
Ramki
Samouczki, kursy
Sekrety imion
Słownictwo
Storczyki
SWIATOWE PRZEBOJE PO POLSKU I NIE TYLKO
SZTUKA
 
1. X. Barral i Altet - Wczesne średniowiecze. Od późnego okresu antycznego do roku tysięcznego
Architektura ۩ Malarstwo ۩ Rzeźba
 
Architektur a ۩
 
Malarstwo ❀
 
❀ Między obrazami
 
❀ Słynne kradzież e obrazów
Adam Elsheime r
Albrecht Dürer
 
anali za
Aleksand er Gierymsk i
 
anali za
Alfred Sisley
Amadeo Modiglia ni
 
anali za
Andre Masson
Andrea del Sarto
Andrea Mantegna
 
anali za
Andrzej Wróblews ki
 
anali za
Antoine Watteau
Antoine- Jean Gros
Anton van Dyck
Antonio Allegri da Correggi o
 
anali za
Artur Grottger
Auguste Renoir
 
anali za
Renoi r
Autor nieznany
Benvenut o Tisi, zwany Garofalo
Bernardo Bellotto (Canalet to)
Berthe Morisot
Bronisła w Wojciech Linke
 
anali za
Camille Pissarro
Caravagg io
 
anali za
Caspar David Friedric h
 
anali za
Cassius Marcellu s Coolidge
Charles Le Brun
Claude Monet
 
anali za
Claudio Coello
Cornelis Massys
Daniel Seghers
Diego Velazque z
 
anali za
Dirck de Bray
Domenico Ghirland aio
 
anali za
Duccio di Buoninse gna
Edgar Degas
Édouard Manet
 
anali za
Edvard Munch
Edward Hopper
 
anali za
El Greco
Eugène Delacroi x
 
anali za
Federico Barocci
Ferdynan d Ruszczyc
Francisc o de Zurbarán
Francisc o Goya
 
anali za
Francisc o Ribalta
François Boucher
 
anali za
Frans Hals
 
anali za
Frida Kahlo
 
anali za
Gaetano Gandolfi
Georges Seurat
Gerard van Honthors t
 
anali za
Giorgion e
Giotto di Bondone
 
anali za
Giovanni Antonio Boltraff io
Giovanni Antonio Canal, zw. Canalett o
Giovanni Battista Tiepolo
 
anali za
Giovanni Bellini
Giovanni Lorenzo Bernini
Giuseppe Arcimbol do
 
anali za
Giusto de Menabuoi
Guido di Pietro da Mugello, zwany Fra Angelico
Gustav Klimt
Gustave Caillebo tte
Gustave Courbet
 
anali za
Hans Holbein
Hans Memling
 
anali za
Hendrik Goltzius a
Henry Fuseli(J ohann Heinrich Füssli)
Henryk Siemirad zki
Hieronim Bosch
Igor Grabar
Jacek Malczews ki
 
anali za
Jacopo Tintoret to
Jacques Louis David
 
anali za
Jan Brueghel (starszy )
Jan Matejko
 
anali za
Jan Piotr Norblin
 
anali za
Jan van Eyck
 
anali za
Jan Vermeer van Delft
 
anali za
Jean Auguste- Dominiqu e Ingres
 
anali za
Jean Clouet
Jean-Bap tiste Camille Corot
Jean-Bap tiste Regnault
Jean-Fra nçois Millet
 
anali za
Jean-Hon oré Fragonar d
 
anali za
Jerzy Kossak
Jerzy Siemigin owski-El euter
Joachim Patinir
 
anali za
Joan Miró
Johann Heinrich Füssli
John Brett
 
anali za
John Constabl e
 
anali za
John Everett Millais
 
anali za
Joseph Mallord William Turner
 
anali za
Józef Chełmońs ki
 
anali za
Józef Mehoffer
 
anali za
Józef Pankiewi cz
Juan de Flandes
Juan Pantoja de la Cruz
Julian Fałat
Juliusz Kossak
Leon Wyczółko wski
Leonardo da Vinci
 
anali za
Lorenzo Lotto
Marc Chagall
 
anali za
Marcello Bacciare lli
 
anali za
Maria Jarema
 
anali za
Masaccio
 
anali za
Matthias Stom
Meindert Hobbema
Michał Anioł
 
anali za
Michiel Coxie
Nicolas Poussin
 
anali za
Nicolas Tournier
Norman Rockwell
Olga Boznańsk a
 
anali za
Otto Dix
 
anali za
Pablo Picasso
 
anali za
Paolo Caliari, zwany Veronese
Paolo Uccello
 
anali za
Parmigia nino(Gir olamo Francesc o Maria Mazzola)
Paul Cézanne
 
anali za
Paul Gauguin
 
anali za
Peter Paul Rubens
 
anali za
Piero della Francesc a
 
anali za
Pierre Puvis de Chavanne s
 
anali za
Piet Mondrian
Pieter Bruegel starszy
 
anali za
Pietro Lorenzet ti
Pietro Vannucci , zwany Perugio
Quentin Metsys
Rafael Santi
 
anali za
Rembrand t Harmensz oon van Rijn
 
anali za
René Magritte hasło123
Salvador Dalí
 
anali za
Sandro Botticel li
 
anali za
Simone Martini
Spinello Aretino
Stanisła w Ignacy Witkiewi cz
Stanisła w Wyspiańs ki
 
anali za
Tadeusz Makowski
 
anali za
Tamara de Lempicka
Teodor Axentowi cz
 
anali za
Théodore Géricaul t
 
anali za
Thomas Gainsbor ough
 
anali za
Tycjan (Tiziano Vecellio )
 
anali za
Vincent van Gogh
 
Waldemar Cwenarsk i
Walenty Wańkowic z
William Hogarth
 
anali za
Witold Pruszkow ski
Witold Wojtkiew icz
Władysła w Podkowiń ski
Zdzisław Beksińsk i
Zofia Stryjeńs ka
Rzeźba ۩
Książki
 
Arcydzieła światowego malarstwa
Rozwój impresjo nizmu
Kurs malowania i rysowania
 
M.Omilanowska - Zagadki z historii sztuki
Pojęcia z historii sztuki
Sztuka współczesna
 
Tablice schematy
 
Architektur a nowożytna
Architektur a średniowiec za
Architektur a starożytna
TECHNIKI MALARSKIE
Wielcy Malarze
czasopisma
filmy
Wielcy malarze - film
Wędkarstwo
 
Wychowanie dzieci
zachomikowane
Zakładki do książek
Intermediate Short Test
zeszyt do ćwiczeń na mapach konturowych liceum elżbieta olczak
Pokazuj foldery i treści
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 27 KB
  • 25 wrz 13 19:38
Leonardo da Vinci, „Madonna w grocie”, olej na desce, 1483–1485, Luwr, Paryż

W „Madonnie w grocie” Matce Bożej towarzyszą dzieci: Jezus (z prawej) i św. Jan Chrzciciel. Za Jezusem klęczy anioł. Gesty przedstawionych osób są niezwykle wymowne. Św. Jan Chrzciciel klęka przed Zbawicielem, oddając Mu hołd, natomiast Jezus wyciąga do góry rączkę w geście błogosławieństwa. Anioł klęczący za plecami Chrystusa pokazuje wyraźnie palcem na Jana Chrzciciela, a twarz zwraca w stronę widzów. Pełni on rolę komentatora. Wskazuje osobom oglądającym obraz, że Jezus błogosławi św. Janowi Chrzcicielowi. A wszystko odbywa się pod opieką Matki Bożej, dobrotliwie patrzącej na tę scenę. Obraz istnieje w dwóch, bardzo podobnych wersjach. Starsza znajduje się w paryskim Luwrze, nowsza – w londyńskiej National Gallery. Skąd się wzięła druga wersja? Otóż obraz zamówiło u Leonarda 25 kwietnia 1483 r. Bractwo Niepokalanego Poczęcia NMP, działające przy mediolańskim kościele San Francesco Grande. Leonardo miał namalować główny obraz ołtarzowy, a boczne zamówiono u braci Jana i Ambrożego de Predis.

z chomika cz.jurek

  • 29 KB
  • 23 wrz 13 20:25
Leonardo da Vinci, „Św. Jan Chrzciciel”, olej na desce, 1513–1516, Luwr, Paryż

Tajemniczy uśmiech na delikatnej twarzy. Nikt tak nie malował świętego Jana Chrzciciela – ani wcześniej, ani później. Ten uśmiech jest jednak inny niż na słynnym obrazie „Mona Lisa”. Jan uśmiecha się pełniej, mocniej niż Gioconda. Jego twarz jest twarzą człowieka, który zna jakąś prawdę, napawającą go wewnętrznym spokojem i szczęściem. O tym, jaka to prawda, mówi nam gest prawej ręki Świętego. Leonardo kilka razy, w różnych okresach swego życia, malował Jana Chrzciciela. Bez względu na to, czy portretował dziecko, czy dorosłego mężczyznę, prawie zawsze układał ręce Świętego w ten sposób, by palec wskazujący pokazywał niebo. A tuż koło rąk zawsze umieszczał mały, symboliczny krzyżyk. „Zbawienie poprzez Jezusa i Jego śmierć na krzyżu” – mówi do nas uśmiechnięty Święty. Leonardo chciał uwagę widza skupić tylko i wyłącznie na tym wskazującym krzyż i niebo palcu oraz na uśmiechu potwierdzającym Dobrą Nowinę. Dlatego tło obrazu pogrążył w zupełnym mroku. Potem, w okresie baroku, powstawało wiele takich obrazów, ale w czasach Leonarda był to zabieg rewolucyjny. Twórcy renesansowi lubowali się w malowaniu wspaniałych krajobrazów. Wielki Leonardo zrezygnował nie tylko z tła. Oświetlił twarz i rękę Świętego nadnaturalnym światłem, umieszczając resztę sylwetki w cieniu. Nie zostawił widzowi wyboru. Musi, patrząc na obraz, zastanowić się, co pokazuje skierowany w niebo palec i jaka jest wymowa spokojnego, choć intrygującego uśmiechu długowłosego młodzieńca odzianego w wielbłądzią skórę. „Św. Jan Chrzciciel” to prawdopodobnie ostatni obraz artysty, namalowany u schyłku życia. Czy w uśmiechu Jana znajdował pociechę, gdy myślał o zbliżającej się śmierci?

z chomika cz.jurek

  • 150 KB
  • 18 kwi 11 16:56
ok. 1501
olej na płótnie
50,2 × 36,4 cm
  • 44 KB
  • 18 kwi 11 16:52
1490
olej na desce
44,7 × 32 cm
Biblioteka Ambrozjańska
  • 53 KB
  • 18 kwi 11 16:50
1597
olej
  • 97 KB
  • 18 kwi 11 16:48
1478–1480
olej i tempera na desce topolowej
38,8 × 36,7 cm
Narodowa Galeria Sztuki w Waszyngtonie
  • 154 KB
  • 18 kwi 11 16:44
1472-78
olej na desce
62 × 74,5 cm
Stara Pinakoteka
  • 6,4 MB
  • 18 kwi 11 16:39
ok. 1472-1475
Olej i tempera na desce
98 cm × 217 cm
Uffizi , Florencja, Włochy
  • 204 KB
  • 18 kwi 11 16:36
1513-1516
69 cm × 57 cm
olej na desce
Louvre , Paris
  • 10,6 MB
  • 18 kwi 11 16:34
1481
olej na desce
246 cm × 243 cm
Uffizi, Florencja
  • 19 KB
  • 18 kwi 11 16:30
1513
rysunek
33,2 × 21,2 cm
Biblioteca Reale
  • 6,3 MB
  • 18 kwi 11 16:25
1495-1498
malowidło ścienne
460 × 880 cm
Santa Maria delle Grazie
Autor "Ostatniej wieczerzy" popełnił błąd technologiczny, wskutek czego słynny fresk już kilkadziesiąt lat po namalowaniu uległ poważnemu zniszczeniu.
Niezwykle dynamiczne i realistyczne przedstawienie Jezusa w otoczeniu uczniów w "Ostatniej wieczerzy" Leonarda da Vinci jest jednym z najsłynniejszych obrazów na świecie. Renesansowy fresk z refektarza kościoła Santa Maria delle Grazie w Mediolanie okazał się niestety dziełem nietrwałym. – Malarz popełnił błąd technologiczny, jak wiemy z testów źródłowych, fresk zaczął niszczeć w niewiele lat po namalowaniu, w roku 1556 mówiło się o nim jako o ruinie – mówiła Grażyna Bastek w Dwójkowej audycji "Jest taki obraz".
Z pracami restauracyjnymi wiążą się niestety pewne modyfikacje oryginalnego obrazu. Niegdyś – inaczej niż robi się to współcześnie - dążono nie tylko do ustabilizowania niszczejącego dzieła, ale też do tego, aby uzupełnić brakujące elementy. Grażyna Bastek wyjaśnia, że choć ręka wielkiego włoskiego malarza jest już dużo mniej widoczna, "Ostatnia wieczerza" zachowała do dziś wiele z pierwotnego konceptu.
Obraz zwraca uwagę przede wszystkim indywidualnym podejściem do ukazanych postaci Apostołów, każdy z nich inaczej reaguje na słowa Chrystusa: "Zaprawdę powiadam wam, jeden z was mnie zdradzi". Uczniowie są zdumieni, przerażeni, gorączkowo pytają, kto to może być. Wielu też zapewnia, że na pewno to nie on jest zdrajcą.
Fresk jest także doskonałym studium architektury i światła. Artysta uchwycił głębię pomieszczenia i zachował odpowiednie proporcje. – Leonrado wzbogacił wykres perspektywiczny dodatkowymi, zajmującymi go zagadnieniami, dotyczącymi perspektywy: dodał światło jako element budujący przestrzeń i odległości w obrazie
  • 1,4 MB
  • 18 kwi 11 16:23
1503-1506
olej na drewnie
77 × 53 cm
Luwr
Twarz Giocondy – z arcydzieła Leonarda da Vinci i najsłynniejszego bodaj obrazu świata – znają wszyscy. Aby obejrzeć patrzące we wszystkich kierunkach oczy i zachwycający tajemniczy uśmiech, miłośnicy malarstwa pielgrzymują do paryskiego Luwru. Jednakże zdaniem autorytatywnych krytyków kwestią w obrazie najciekawszą jest uchwycenie przedziwnej relacji zachodzącej pomiędzy znajdującą się na pierwszym planie kobietą a widniejącym w tle krajobrazem. W genialny bowiem sposób zastosował tu Leonardo dwie techniki: światłocień i sfumato, czyli przedstawienie kształtów bez użycia ostrych zarysów, przez subtelne stopniowanie przejść od światła do cienia. „Ma ono wyrażać nieprzeniknioną obecność sił natury, której niezmierną potęgę człowiek może dostrzec, natomiast nie może jej ogarnąć rozumem. Ta nieprzenikniona obecność jest niepokojąca, gdyż nieznana, podobnie jak owa kręta, ginąca w oddali droga z lewej strony portretu. Leonardo ustawicznie pyta o sytuację człowieka w świecie. Jedną z możliwych odpowiedzi malarz zdaje się wyrażać poprzez niezrównany uśmiech Mony Lisy, uśmiech który jest znakiem pełnej ironii świadomości samego siebie, ja, które pojęło śmiertelny charakter swego bytu, wpisanego w porządek nieskończoności natury. Z twarzy Giocondy bije, oparta na paradoksie, mądrość – pełna spokojnej wytworności, niepozbawiona jednak niepokoju. Nie jest to uśmiech promienisty, lecz delikatny, ledwie obecny, jakby zawieszony”. Nie ustalono dotąd definitywnie, kim była sportretowana przez artystę kobieta. Ponoć Leonardo do końca życia nie rozstał się z obrazem, być może pamiątką największej miłości swego życia. Odchodząc, patrzył zapewne w stworzone przez siebie samego oblicze, które – zdaniem niemieckiego filozofa Karla Jaspera – „łagodzi napięcie między jednostką a naturą, czasem i śmiercią, życiem i rozkładem”.
  • 270 KB
  • 18 kwi 11 16:18
ok. 1506-1513
olej na desce
168 cm × 112 cm
Luwr
  • 167 KB
  • 18 kwi 11 16:16
1500 r.
czarna i czerwona kredka na kartonie
46 × 36 cm
Luwr
  • 3,0 MB
  • 18 kwi 11 16:13
1495-1508
olej na desce
189,5 × 120 cm
National Gallery w Londynie
  • 107 KB
  • 18 kwi 11 16:12
1483-1490
olej na desce
199 × 122 cm
Luwr
  • 70 KB
  • 18 kwi 11 16:10
1478
rysunek piórkiem faksymile
13,2 × 9,5 cm
Gabinetto dei Designi e delle Stampe
  • 141 KB
  • 18 kwi 11 16:08
1478-1480
olej na płótnie (przeniesione z deski)
50 × 32 cm
Ermitaż
  • 0,7 MB
  • 18 kwi 11 16:07
1479-81
olej na desce
103 × 75 cm
Pinakoteka Watykańska
« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    32
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

32 plików
37,05 MB




Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności