Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
sylvia112
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Sylvia

widziany: 19.09.2024 13:43

  • pliki muzyczne
    555
  • pliki wideo
    841
  • obrazy
    30370
  • dokumenty
    19447

52253 plików
501,68 GB

Ukryj opis
FolderyFoldery
sylvia112
♥♥♥ HISTORIA MODY
Alicja w Krainie Czarów
 
Ilustracje
Audrey Hepburn
Botanika
 
Storczyki
Storczyki(1)
Coronavirus
ĆWICZENIA NA KRĘGOSŁUP
Czasopisma
 
Dietetyka
 
DIETY
 
Tabele wymienników pokarmowych
Dyplomy zaproszenia
Edukacja
 
Fotografia
Kartki laurki
 
Dzień świętego Walentego
Halloween
Kartki Pocztówki
 
katalog bylin
Kolorowanki
 
Książki dla dzieci hasło123
Kulinaria
 
Kulturalnik
 
Co warto obejrzeć
Co warto posłuchać
Co warto przeczytać
Logopedia
 
Od wierszyka do rysunku dla 5 -latków
Zabawy i ćwiczenia logopedyczne
MARILYN MONROE
Marylin Monroe
Maski karnawałowe
Medycyna
 
Najwieksze hity dance lat 90
Origami
Pedagogika, psychologia
 
Lektura uczy, bawi, wychowuje- M. Patzerowa
ped.społ.-poję cia
Psychologia w szkole- artykuły
Pin-up girl
Podreczniki
pomoce naukowe
PRL
Prywatne
Ramki
Samouczki, kursy
Sekrety imion
Słownictwo
Storczyki
SWIATOWE PRZEBOJE PO POLSKU I NIE TYLKO
SZTUKA
 
1. X. Barral i Altet - Wczesne średniowiecze. Od późnego okresu antycznego do roku tysięcznego
Architektura ۩ Malarstwo ۩ Rzeźba
 
Architektur a ۩
 
Malarstwo ❀
 
❀ Między obrazami
 
❀ Słynne kradzież e obrazów
Adam Elsheime r
Albrecht Dürer
 
anali za
Aleksand er Gierymsk i
 
anali za
Alfred Sisley
Amadeo Modiglia ni
 
anali za
Andre Masson
Andrea del Sarto
Andrea Mantegna
 
anali za
Andrzej Wróblews ki
 
anali za
Antoine Watteau
Antoine- Jean Gros
Anton van Dyck
Antonio Allegri da Correggi o
 
anali za
Artur Grottger
Auguste Renoir
 
anali za
Renoi r
Autor nieznany
Benvenut o Tisi, zwany Garofalo
Bernardo Bellotto (Canalet to)
Berthe Morisot
Bronisła w Wojciech Linke
 
anali za
Camille Pissarro
Caravagg io
 
anali za
Caspar David Friedric h
 
anali za
Cassius Marcellu s Coolidge
Charles Le Brun
Claude Monet
 
anali za
Claudio Coello
Cornelis Massys
Daniel Seghers
Diego Velazque z
 
anali za
Dirck de Bray
Domenico Ghirland aio
 
anali za
Duccio di Buoninse gna
Edgar Degas
Édouard Manet
 
anali za
Edvard Munch
Edward Hopper
 
anali za
El Greco
Eugène Delacroi x
 
anali za
Federico Barocci
Ferdynan d Ruszczyc
Francisc o de Zurbarán
Francisc o Goya
 
anali za
Francisc o Ribalta
François Boucher
 
anali za
Frans Hals
 
anali za
Frida Kahlo
 
anali za
Gaetano Gandolfi
Georges Seurat
Gerard van Honthors t
 
anali za
Giorgion e
Giotto di Bondone
 
anali za
Giovanni Antonio Boltraff io
Giovanni Antonio Canal, zw. Canalett o
Giovanni Battista Tiepolo
 
anali za
Giovanni Bellini
Giovanni Lorenzo Bernini
Giuseppe Arcimbol do
 
anali za
Giusto de Menabuoi
Guido di Pietro da Mugello, zwany Fra Angelico
Gustav Klimt
Gustave Caillebo tte
Gustave Courbet
 
anali za
Hans Holbein
Hans Memling
 
anali za
Hendrik Goltzius a
Henry Fuseli(J ohann Heinrich Füssli)
Henryk Siemirad zki
Hieronim Bosch
Igor Grabar
Jacek Malczews ki
 
anali za
Jacopo Tintoret to
Jacques Louis David
 
anali za
Jan Brueghel (starszy )
Jan Matejko
 
anali za
Jan Piotr Norblin
 
anali za
Jan van Eyck
 
anali za
Jan Vermeer van Delft
 
anali za
Jean Auguste- Dominiqu e Ingres
 
anali za
Jean Clouet
Jean-Bap tiste Camille Corot
Jean-Bap tiste Regnault
Jean-Fra nçois Millet
 
anali za
Jean-Hon oré Fragonar d
 
anali za
Jerzy Kossak
Jerzy Siemigin owski-El euter
Joachim Patinir
 
anali za
Joan Miró
Johann Heinrich Füssli
John Brett
 
anali za
John Constabl e
 
anali za
John Everett Millais
 
anali za
Joseph Mallord William Turner
 
anali za
Józef Chełmońs ki
 
anali za
Józef Mehoffer
 
anali za
Józef Pankiewi cz
Juan de Flandes
Juan Pantoja de la Cruz
Julian Fałat
Juliusz Kossak
Leon Wyczółko wski
Leonardo da Vinci
 
anali za
Lorenzo Lotto
Marc Chagall
 
anali za
Marcello Bacciare lli
 
anali za
Maria Jarema
 
anali za
Masaccio
 
anali za
Matthias Stom
Meindert Hobbema
Michał Anioł
 
anali za
Michiel Coxie
Nicolas Poussin
 
anali za
Nicolas Tournier
Norman Rockwell
Olga Boznańsk a
 
anali za
Otto Dix
 
anali za
Pablo Picasso
 
anali za
Paolo Caliari, zwany Veronese
Paolo Uccello
 
anali za
Parmigia nino(Gir olamo Francesc o Maria Mazzola)
Paul Cézanne
 
anali za
Paul Gauguin
 
anali za
Peter Paul Rubens
 
anali za
Piero della Francesc a
 
anali za
Pierre Puvis de Chavanne s
 
anali za
Piet Mondrian
Pieter Bruegel starszy
 
anali za
Pietro Lorenzet ti
Pietro Vannucci , zwany Perugio
Quentin Metsys
Rafael Santi
 
anali za
Rembrand t Harmensz oon van Rijn
 
anali za
René Magritte hasło123
Salvador Dalí
 
anali za
Sandro Botticel li
 
anali za
Simone Martini
Spinello Aretino
Stanisła w Ignacy Witkiewi cz
Stanisła w Wyspiańs ki
 
anali za
Tadeusz Makowski
 
anali za
Tamara de Lempicka
Teodor Axentowi cz
 
anali za
Théodore Géricaul t
 
anali za
Thomas Gainsbor ough
 
anali za
Tycjan (Tiziano Vecellio )
 
anali za
Vincent van Gogh
 
Waldemar Cwenarsk i
Walenty Wańkowic z
William Hogarth
 
anali za
Witold Pruszkow ski
Witold Wojtkiew icz
Władysła w Podkowiń ski
Zdzisław Beksińsk i
Zofia Stryjeńs ka
Rzeźba ۩
Książki
 
Arcydzieła światowego malarstwa
Rozwój impresjo nizmu
Kurs malowania i rysowania
 
M.Omilanowska - Zagadki z historii sztuki
Pojęcia z historii sztuki
Sztuka współczesna
 
Tablice schematy
 
Architektur a nowożytna
Architektur a średniowiec za
Architektur a starożytna
TECHNIKI MALARSKIE
Wielcy Malarze
czasopisma
filmy
Wielcy malarze - film
Wędkarstwo
 
Wychowanie dzieci
zachomikowane
Zakładki do książek
Intermediate Short Test
zeszyt do ćwiczeń na mapach konturowych liceum elżbieta olczak
Pokazuj foldery i treści
  • 78 KB
  • 20 paź 13 10:29
1867.
Olej na płótnie,
54,9 x 65,4 cm.
(Źródło: wikipaintings.org )
  • 33 KB
  • 23 kwi 11 5:21
olej na płótnie
95 x 127,5 cm
Yale University Art Gallery, Yale
Obraz znajdował się w słynnej kolekcji Marczella de Nemes do 1913 roku, kiedy został zlicytowany na aukcji w paryskiej galerii Manzi-Joyant. Następnie znalazł się w zbiorach M. Bousquet w Paryżu, a potem w kolekcji Mandelbaum w Berlinie. Nastęnymi właścicielami byli wrocławscy zbieracze Leo Lewin i Max Silberberg. Pejzaż został sprzedany na aukcji części zbiorów Silberberga w berlińskim salonie Paula Graupe. Później znalazł się w rękach Wolfanga Lucka z Berlina oraz Moniki i Herberta Schaefera, którzy przekazali go w 1981 roku w depozyt do Yale University Gallery.
  • 36 KB
  • 23 kwi 11 5:19
ok. 1866-1868
olej na płótnie
60 x 72,9 cm
National Gallery of Art, Waszyngton
Artysta przekazał płótno na sprzedaż do paryskiej galerii Durand-Ruel. Trzy lata później obraz trafił na aukcję niejakiego "comte de R...", która odbyła się w Hôtel Drouot w Paryżu. Następnymi właścicielami byli paryscy kolekcjonerzy Reitlinger, Alexandre Bernheim-Jeune i Alexandre Berthier, czwarty książę de Wagram. W 1924 płótno znalazło się w amsterdamskim salonie E. J. van Wisselingh & Co, a potem u Paula Rosenberga w Paryżu. Przed 1931 rokiem trafiło do zbiorów Maxa Silberberga, a w 1932 roku został sprzedany na aukcji kilku dzieł z jego kolekcji u Georges Petit w Paryżu. Następnie znalazł się w posiadaniu Chestera Dale, a po jego śmierci trafił do waszyngtońskiego muzeum.
  • 33 KB
  • 23 kwi 11 5:16
ok. 1869
olej na płótnie
80,2 x 100,3 cm
Art Institute of Chicago, Chicago
Pejzaż znajdował się w kolekcji Bernheim jeune w Paryżu. Pierwszym niemieckim właścicielem był Adolf Rothermundt z Drezna. Po rozproszeniu jego zbioru trafił on z innymi wartościowymi dziełami do Wrocławia. Wiadomo, że znajdował się tam już w 1923 roku, należał wówczas do Maxa Silberberga. W 1935 roku obraz został zlicytowany na przymusowej aukcji dzieł ze zbioru Silberberga w berlińskim salonie Paula Graupe, zakupił go zbieracz z Hamburga. Po trzydziestu latach pejzaż pojawił się ponownie na rynku antykwarycznym - w 1964 roku wystawiono go na aukcji w kolońskiej galerii Lempertz, potem trafił do Galerie Nathan w Zurychu. Za pośrednictwem salonu Paula Rosenberga w Nowym Jorku znalazł się w kolekcji Emily Crane. W 1967 roku został zakupiony do Instytutu Sztuki w Chicago. Na podstawie konwencji waszyngtońskiej doszło do porozumienia pomiędzy potomkami Maxa Silberberga i muzeum.
  • 80 KB
  • 23 kwi 11 5:11
1854
olej na płótnie
129 cm × 149 cm
Musée Fabre
Gustave Courbet, Dzień dobry, panie Courbet! (1854). Musée Fabre, Montpellier.
Obraz przedstawia spotkanie malarza z jego mecenasem, Alfredem
Bruyasem. Kompozycja łączy cechy sztuki wysokiej (bo przedstawienie postaci
nawiązuje do motywu Żyda-Wiecznego Tułacza) z elementami sztuki niskiej,
która dosłownie wychodzi na gościniec w poszukiwaniu tematów. Artyści
poprzednich epok bardzo często w różny sposób upamiętniali finansujących
ich mecenasów – ludzi bogatych i wpływowych. Courbet jednak ani w tytule
obrazu, ani w jego kompozycji nie nawiązuje do tamtych przedstawień.
Ukazane tu spotkanie artysty z mecenasem to malarski zapis codzienności
  • 97 KB
  • 23 kwi 11 5:09
1850
Olej na płótnie
208,5 x 275,5 cm
Musée des Beaux-Arts ,Besançon
  • 82 KB
  • 23 kwi 11 5:07
Olej na płótnie
195 × 275 cm
Musée des Beaux-Arts ,Lille
  • 103 KB
  • 23 kwi 11 5:03
1844
Olej na płótnie
70,5 × 97 cm
Sammlung Oskar Reinhart am Römerholz, Winterthur , Szwajcaria
  • 198 KB
  • 23 kwi 11 5:01
Olej na płótnie
44 × 54 cm
Petit Palais,Paris
  • 98 KB
  • 23 kwi 11 4:59
1855
olej na płótnie
359 × 598 cm
Musée d'Orsay,Paris
Pracownia malarza to dzieło bardzo ważne dla jego autora. To bardzo osobisty i tajemniczy obraz. Pełny jego tytuł brzmi: W pracowni malarza. Prawdziwa alegoria sumująca siedem lat mego artystycznego i duchowego życia. Bardzo trudno jest dociec, jakie treści kryją się za pełnym tytułem dzieła. Artysta twierdził, że ukazał tu wszystkie ważniejsze wpływy, jakich doświadczył, uogólniając je lub personifikując. Wiemy, że był pod wrażeniem pełnej ekspresji sztuki Caravaggia, cenił także Rembrandta. W tym dziele artysta zgromadził bardzo różne postacie: nagą modelkę w pełnej oddania pozie, dziwacznie wygięty model (być może, pozujący do obrazu ukazującego męczennika), zwierzęta, dziecko… W liście do przyjaciela pisał, że osoby z lewej strony to ci, którzy "żyją śmiercią", a ci z prawej "żyją życiem". Niektóre osoby z prawej strony można zidentyfikować, np. Charles’a Baudelaire’a i Pierre’a Proudhona. Postacie z lewej strony, pogrążone w półmroku, to osoby związane z przeszłością artysty. Niektórzy interpretatorzy sądzą, że jedną z nich jest cesarz Napoleon III w przebraniu. Jest to dzieło pełne humoru: artysta kpi ze stosunku ówcześnie żyjących do ukazywania nagiego ciała kobiecego (akt kobiecy był akceptowany tylko w kontekście mitologicznym lub jako alegoria). Courbet przedstawił więc rozebraną kobietę jako alegorię "nagiej prawdy".
  • 117 KB
  • 23 kwi 11 4:56
1849,
315 × 668 cm,
Muzeum d'Orsay w Paryżu
  • 84 KB
  • 23 kwi 11 4:54
około 1853
227x193 cm
Montpelier, musée Fabre
  • 111 KB
  • 23 kwi 11 4:52
1866
135 × 200 cm
Olej na płótnie
Musee du Petit Palais, Paris
  • 87 KB
  • 23 kwi 11 4:49
1866
olej na płótnie
129.5 × 195.6 cm
Metropolitan Museum of Art,Nowy Jork
  • 58 KB
  • 23 kwi 11 4:47
1866
olej na płótnie
46 × 55 cm
Muzeum d'Orsay
  • 121 KB
  • 23 kwi 11 4:45
1855
olej na płótnie
131 × 167 cm
Musée des Beaux-Arts, Nantes
  • 87 KB
  • 23 kwi 11 4:41
1853
olej na płótnie
91 × 115 cm
Musée Fabre,Montpellier
  • 121 KB
  • 23 kwi 11 4:38
1856
olej na płótnie
174 × 206 cm
Musée du Petit-Palais,Paryż
  • 241 KB
  • 23 sty 11 16:55
Obraz-manifest
Dwaj mężczyźni wykonujący bardzo ciężką pracę przedstawieni są w naturalnej skali. Tak duży format tradycyjnie zarezerwowany był dla tematów podniosłych i szlachetnych.Ta scena rodzajowa nie nasuwa natomiast żadnych symbolicznych skojarzeń, w pracy kamieniarzy nie ma niczego heroicznego.Nawet nie widać twarzy osób wykonujących otępiającą prace.
Można się tylko domyœślać, że jeden jest młody, drugi zaśœ stary.Ludzie tłukący kamienie na drodze nie oczekują współczucia widza. Ten obraz-manifest stał się przełomem w sztuce.To jedno z najsłynniejszych wyobrażeń ludzi pracujących fizycznie szokowało publiczność paryską w 1850 r. Wokół obrazu narosło wiele mitów. I choć samo płótno nie istnieje (należało do Galerii Drezdeńskiej i zostało zniszczone podczas nalotów pod koniec drugiej wojny śœwiatowej), to wciąż jest często reprodukowane. Stało się symbolem wdarcia się pracującego ludu do sztuki wysokiej. Pospolity temat zyskał odpowiednią formę. Artysta nie dbał o konwencję kompozycyjną czy przestrzenną. Forma malarska doskonale pasuje do ciężkich, niezgrabnych postaci.
Najsłynniejszy obraz artysty, Kamieniarzy, znamy tylko z reprodukcji,
oryginał uległ zniszczeniu w 1944 r., w czasie nalotów angielsko-amerykańskich
na Drezno. Płótno zbulwersowało krytyków, Courbet pokazał bowiem mężczyzn
naturalnej wielkości, a tak wielkie rozmiary przysługiwały do tej pory tylko
tematom religijnym czy historycznym. Artysta zamanifestował w ten sposób, że
najważniejszym tematem dla malarza jest świat współczesny
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    20
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

20 plików
1,9 MB




Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności