Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Danuta Gorajewska (red.) Wsparcie dziecka z niepełnosprawnością w rodzinie i szkole.pdf

sdrfid / Danuta Gorajewska (red.) Wsparcie dziecka z niepełnosprawnością w rodzinie i szkole.pdf
Download: Danuta Gorajewska (red.) Wsparcie dziecka z niepełnosprawnością w rodzinie i szkole.pdf

3,81 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Fragment Wprowadzenia
Nasze społeczeństwo wciąż niewiele wie na temat niepełnosprawności. Rodziny nie są na nią przygotowane. Niegotowe są również szkoły. Paradoksalnie od rodzin i szkół oczekuje się tego, że przygotują dziecko do godnego życia z niepełnosprawnością i akceptacji niepełnosprawności u innych. Jak zrozumieć, że potrzeby ludzi z niepełnosprawnością nie różnią się od potrzeb osób pełnosprawnych. W poznawaniu problematyki niepełnosprawności ważne jest podjęcie trudu zmiany myślenia i zachowań, czyli łamanie stereotypów.
(...)
W II części, traktującej o współdziałaniu ze specjalistami w diagnozowaniu i rehabilitacji dziecka, obok tematów przybliżających niepełnosprawność ruchową, wzrokową, słuchową i intelektualną pojawiły się kwestie związane z wadami wrodzonymi i tym, co nosi znamiona powikłań poszczepiennych u dzieci.
Część III poświęcono roli rodziny w przygotowaniu dziecka z niepełnosprawnością do edukacji, samej edukacji – kształceniu integracyjnemu i włączającemu, indywidualnym programom oraz dostępowi do informacji.
Wsparcie dziecka z niepełnosprawnością w rodzinie i szkole, chociaż nie wyczerpuje całości zagadnienia, może stać się źródłem inspiracji dla rodziców, wychowawców i osób, które łączy troska o równe szanse w życiu osób z niepełnosprawnością.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne foldery z plikami do pobrania
Inne pliki do pobrania z tego chomika
ISBN 83-02-01033-2 Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1979 Wydanie I. Nakład 500+257 egzemplarzy. Wersja tekstowo-graficzna Fragment Wstępu "Przewodnik metodyczny" zawiera wskazówki dotyczące sposobu korzystania z "Elementarza dla dzieci niewidomych" w nauczaniu języka polskiego w klasie pierwszej. "Elementarz dla dzieci niewidomych" został opracowany z inicjatywy Polskiego Związku Niewidomych oraz Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. Materiał dydaktyczny w "Elementarzu" powstał w wyniku długoletnich doświadczeń wielu nauczycieli szkół dla niewidomych. Oczywiście materiał ten może być przez nauczyciela zużytkowany w takim zakresie, na jaki pozwolą warunki pracy z zespołem uczniów danej klasy. W razie potrzeby nauczyciel powinien go również uzupełnić lub wzbogacić zgodnie z percepcyjnymi możliwościami i potrzebami uczniów. Rozalia Mekler, Wanda Wantuch
Niewielu rodziców zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie słuch fonematyczny w dużym stopniu warunkuje osiągnięcie prawidłowego rozwoju mowy dziecka oraz opanowanie umiejętności czytania i pisania. W niniejszym artykule chciałabym przybliżyć, co kryje się pod określeniem ,,słuch fonematyczny” oraz przedstawić, w jaki sposób można wspomagać zaburzony słuch fonematyczny
Dorastanie jest bardzo zróżnicowanym procesem intensywnych przemian rozwojowych człowieka zachodzących między 11-tym a 18-tym rokiem życia. Okres dojrzewania nazywany jest adolescencją, co z łac. adolescere oznacza wzrastanie ku dojrzałości. Jest to więc okres w życiu człowieka, w którym dokonuje się przeobrażenie z dziecka w osobę dorosłą Proces dorastania człowieka jest niezwykle skomplikowany i obejmuje zmiany w sferze fizycznej, psychicznej, społecznej i duchowej.
Dom to najważniejsze miejsce każdego człowieka. Tu tworzy sie rodzina jako najgłebsza wspólnota życia i miłosci. Tu każda osoba dochodzi do pełni człowieczenstwa. Rodzina stwarza bowiem najdoskonalsze warunki do rozwoju każdego człowieka w jego niepowtarzalnosci i wyjatkowosci, a także jest pierwsza szkoła życia w społeczenstwie.
Informator zawiera podstawową wiedzę dotyczącą kształcenia i rehabilitacji dzieci niewidomych i słabo widzących.
Dzieci i młodzież z dysfunkcjami zmysłu (wzroku lub słuchu) to grupa szczególnej troski lekarzy i pedagogów. Pomimo procesu rehabilitacyjnego, jakiemu poddawane są już od wczesnego dzieciństwa, to brak jednego ze zmysłów lub jego nieprawidłowe funkcjonowanie w sposób istotny może niekorzystnie wpływać na kształtowanie się postawy ciała. Badanie postawy ciała dzieci i młodzieży z dysfunkcjami zmysłów wskazują na częste występowanie wad postawy w tej populacji.
Pobrano z http://chomikuj.pl/tyflaczek/Dokumenty/orientacja_przestrzenna,75843552.doc
Ćwiczenia te mają na celu usprawnienie percepcji słuchowej: koncentracji na bodźcach słuchowych, umiejętności różnicowania dźwięków i ich lokalizacji w czasie i w przestrzeni, analizy i syntezy słuchowej, prawidłowej artykulacji, pamięci słuchowej oraz koordynacji słuchowo – wzrokowej i słuchowo – ruchowej.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności