-
331 -
2127 -
590 -
2
4011 plików
2073 GB
producent: Blue Byte Software
kategoria: strategiczne (ekonomiczna)
światowa data premiery: 13 października 1998
data wydania w Polsce: 22 czerwca 1999
tryb gry: single / multiplayer
wymagania wiekowe: brak ograniczeń
wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 166 MHz (lub kompatybilny), 32 MB RAM, 2MB karta graficzna zgodna z DirectX, Windows 95/98/NT4
The Settlers III tylko z pozoru przypomina klasyczną strategię czasu rzeczywistego. Producentom gry udało się stworzyć bardzo rozbudowany symulator rozwoju gospodarczego, w którym aspekt militarny – choć istotny – ustępuje ekonomicznemu. Dzieło studia Blue Byte Software odznacza się przy tym komiksową stylistyką i sporym poczuciem humoru. Akcja The Settlers III rozgrywa się w czasach starożytnych. Fabuła gry nie należy do szczególnie skomplikowanych. Jej początek stanowi wyzwanie, jakie Stwórca powierzył trzem bóstwom – Horusowi, Jupiterowi i Ch'ih-Yu. Każdy z nich ma znaleźć w swoim ludzie przywódcę, który poprowadzi współplemieńców do rozwoju i dominacji nad światem. W przeciwnym razie wszystko ulegnie unicestwieniu. Gracz przejmuje rolę jednego z liderów. Wybierając spośród trzech dostępnych w grze nacji – Egipcjan, Rzymian lub Azjatów musi pokierować rozwojem swojej cywilizacji i pokonać rywalizujące plemiona. Nie jest to łatwe zadanie, zważywszy że cywilizację trzeba budować od podstaw. W grze występuje ponad 110 różnych budynków, pełniących rozmaite funkcje. Ponadto członkowie każdej nacji mogą specjalizować się w 30 profesjach. Dodając do tego, że dla prawidłowego rozwoju cywilizacji potrzeba nie tylko zapasów żywności ale też odpowiednich surowców, tworzy to skomplikowaną sieć połączeń gospodarczych. Każda z występujących w grze nacji odznacza się odmiennym a także odrębnymi cechami charakteru. Poprowadzenie jej do zwycięstwa wymaga więc innej taktyki. Aspekt militarny pojawia się w The Settlers III jako pokłosie efektywności ekonomicznej. Do stworzenia armii trzeba szeregu wyspecjalizowanych budynków, zaopatrywanych w przetworzone surowce (np. stal). Wojska dzielą się na trzy rodzaje jednostek – łuczników, mieczników i włóczników. Każdy skuteczny jest przeciw konkretnemu przeciwnikowi. Poszczególne cywilizacje mogą też budować własne machiny wojenne (katapulty, balisty lub armaty). Prowadzenie działań militarnych umożliwia podbój sąsiednich terenów, jednak ważniejsze od działań ofensywnych często okazuje się zapewnienie odpowiedniej ochrony własnym ziemiom. W odróżnieniu od wcześniejszych odsłon serii świat The Settlers III okryty jest tzw. „mgłą wojny”, pod której osłoną mogą bez wiedzy gracza przemieszczać się wrogie jednostki. Duże znaczenie ma więc eksploracja terenu oraz działalność szpiegowska. Charakterystyczną cechę rozgrywki w The Settlers III jest jej niepowtarzalność. W praktyce bardzo trudno ukończyć misję w ten sam sposób. Oprawa audio-wizualna gry stoi na wysokim poziomie. W The Settlers III podobać mogą się przede wszystkim komiksowa stylizacja i płynne animacje postaci. Poza trybem zabawy dla pojedynczego gracza, twórcy gry zadbali o w pełni funkcjonalny multiplayer. Trzecia część serii po raz pierwszy umożliwia rozgrywkę wieloosobową za pośrednictwem Internetu. Warto zauważyć, że twórcy The Setters III w dosyć zabawny sposób postarali się uprzykrzyć życie piratom. W nielegalnych kopiach gry produktem przetapiania żelaza zamiast stali są... świnie.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
1,19 GB