-
5225 -
9463 -
27307 -
1967
44417 plików
3113,39 GB
Ponad 70.000 świadków i światło bielsze od śniegu, jaśniejsze niż kryształ w promieniach słońca, opisane potem jako "Cud Słońca".
W świecie rozdartym przez prześladowania, wojny i ucisk, troje dzieci wybranych do przekazania światu przesłanie nadziei.
Opierając się na wspomnieniach najstarszej z dzieci Łucji Santos i na tysiącach świadectw naocznych świadków film "13-ty Dzień" w artystycznej postaci ukazuje prawdziwą historię trójki pastuszków, którzy doznali sześciu Objawień Najświętszej Maryi Panny, w okresie od maja do października 1917, zakończonych cudem proroctwa.
Władze porwały potem dzieci z domów, wtrąciły do więzienia i przesłuchiwały grożąc śmiercią, nic jednak nie zdołało uciszyć prawdy, a ich prawdziwa historia powoli przedostawała się do opinii publicznej.
Niewiasta rozpoznana później jako Najświętsza Maryja Panna przekazała dzieciom TAJEMNICĘ opowiedzianą w trzech częściach, od wstrząsającej wizji piekła po prorocze ostrzeżenia dotyczące przyszłych wydarzeń, w tym nadejścia II Wojny Światowej, rozprzestrzenienia się komunizmu i zamachu na Papieża.
Dzieci, które przeżyły Objawienia, już nie żyją. Dwoje z nich stało się Błogosławionymi.
W stylistycznie piękny i innowacyjny sposób scenarzysta i reżyser Ian i Dominic Higgins wykorzystali całą gamę efektów cyfrowych po to, by wykreować wspaniałe obrazy i wizje ostatecznego cudu, których nigdy przedtem nie udało się w pełni zrealizować na ekranie.
Film "Fatima 13 Dzień" kręcono w Portugalii i w Wielkiej Brytanii przy pomocy 250 osobowej obsady umożliwiającej uzyskanie wrażenia siedemdziesięciotysięcznego tłumu, z trojgiem portugalskich dzieci w roli bohaterów Objawienia.
Film inspirujący tysiące widzów jest świadectwem największego cudu XX wieku jako doświadczenie niesamowite, przepełnione emocjami i często wstrząsające dzięki opisowi świata trójki dzieci, które wybrały lojalność dla własnych przekonań, nawet w obliczu śmierci.
Film zbiera pochwały znanych katolickich krytyków i recenzentów na całym świecie. Sanktuarium w Fatimie, Światowy Apostolat Fatimski, oraz arcybiskup Westminsteru Vincent Nichols potwierdzili wartość filmu jako ważnego przekazu, który "rozpowszechnia prawdziwy sens przesłania z Fatimy oraz jego znaczenie dla współczesnego świata."
Stylistyka filmu jest unikalna i charakterystyczna, w większości film zrealizowano jako film czarno-biały. Tylko wtedy, kiedy dzieci łączą się z duchowym światłem, zauważamy świat kolorów. Pomysł pojawił się już po przeczytaniu udokumentowanych opowiadań naocznych świadków "Cudu Słońca". Wszyscy oni opisywali zmieniające się wokół nich kolory. Stąd pomysł, w jaki sposób kolor powinien zostać wykorzystany w filmie. Film czarno-biały nie tylko pomaga odtworzyć czas historyczny, ale także przekazuje szczególne postrzeganie świata, gdzie tak wiele jest rzeczy ukrytych.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"13. Dzień" (The 13th Day) jest dziewiątą w historii próbą ekranizacji objawień Matki Bożej w Fatimie między majem a październikiem 1917 roku. Ta próba uznana została za najdoskonalszą - recenzje są entuzjastyczne! Więcej, twórcom udało się przekazać to, co w Fatimie najważniejsze - zaproponować przekaz, który dotyka serca widzów. Pełne dramatyzmu doświadczenie trojga pastuszków staje się dziś doświadczeniem odbiorcy filmu. Niektórzy widzowie opuszczający sale kinowe mają łzy w oczach, inni mówią, że żałują, iż do tej pory nic nie zrobili, że zmarnowali tak wiele czasu...
Film braci Higginsów z maksymalną wiernością przedstawia wydarzenia, jakie rozegrały się w Fatimie w 1917 roku. Oglądamy je oczami siostry Łucji. Znakomitym pomysłem okazała się realizacja filmu w konwencji czarno-białej, z elementami koloru w sekwencjach objawień, co pozwala przybliżyć widzowi atmosferę epoki, w jakiej rozgrywały się wydarzenia. „13 dzień. Fatima” to małe arcydzieło kina religijnego. W tym gatunku nawet doświadczeni twórcy nie potrafili udźwignąć tematu, często zmierzając w stronę filmowego kiczu. Higginsowie wykorzystali wszystkie dostępne im środki techniczne, jakie oferuje współczesne kino, czego dowodem jest filmowa rekonstrukcja cudu słońca. Stworzyli dzieło przejmujące i dojrzałe, które w sposób niezwykle sugestywny działa na emocje widza, a wiele ujęć i niezwykle plastycznych kadrów na długo pozostaje w naszej pamięci.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
autor: Praca zbiorowa
Ekranizacja objawień Matki Bożej w Fatimie między majem a październikiem 1917 roku. Twórcom udało się przekazać to, co w Fatimie najważniejsze - zaproponować przekaz, który dotyka serca widzów. Pełne dramatyzmu doświadczenie trojga pastuszków staje się dziś doświadczeniem odbiorcy filmu.
Film fabularny wyprodukowany w Birmingham podbił jak burza wspólnotę katolicką w Ameryce Północnej i zbiera pochwały znanych katolickich krytyków i recenzentów na całym świecie. Sanktuarium w Fatimie, Światowy Apostolat Fatimski, oraz arcybiskup Westminsteru Vincent Nichols potwierdzili wartość filmu jako ważnego przekazu, który "rozpowszechnia prawdziwy sens przesłania z Fatimy oraz jego znaczenie dla współczesnego świata."
Stylistyka filmu jest unikalna i charakterystyczna, bowiem w większości film zrealizowana jako film czarno-biały. Pomysł pojawił się już po przeczytaniu udokumentowanych opowiadań naocznych świadków "Cudu Słońca". Wszyscy oni opisywali zmieniające się wokół nich kolory. Stąd pomysł , w jaki sposób kolor powinien zostać wykorzystany w filmie. Film czarno-biały nie tylko pomaga odtworzyć czas historyczny, ale także przekazuje szczególne postrzeganie świata, gdzie tak wiele jest rzeczy ukrytych. Tylko wtedy, kiedy dzieci łączą się z duchowym światłem, zauważamy świat kolorów.
- sortuj według:
-
0 -
5 -
0 -
0
5 plików
140 KB