zapomniałem
Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
opan1
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Opan

widziany: 6.08.2014 18:52

  • pliki muzyczne
    237
  • pliki wideo
    4838
  • obrazy
    738
  • dokumenty
    232

7367 plików
3437,3 GB

Ukryj opis
FolderyFoldery
opan1
2000 - Boney M - The Magic World Of Boney M (26 Golden Hits)
Boso przez świat - Odcinki wydane na DVD (2007 - 2011)
Filmy
 
Filmy 3GP
 
Galeria
Gry
 
►Starsze gry
●Gry do 1 GB
18 Wheels of Steel Haulin Polska wersja jezykowa.rar
After Ego
Age of Empires 3
Age of Empires II
Alien Breed 3 Descent
Alpha Protocol
American Conquest.rar
Amnesia - The Dark Descent
Anno 1404 - Wenecja
Art of Murder
Avatar The Game Demo
Batman Arkham Asylum
Battlefield 3
Battlefield Bad Company 2
BlazBlue - Calamity Trigger
Blood Bowl - Legendary Edition
Blur
Brothers in Arms
Burnout Paradise The Ultimate Box
Call of Duty 2
Call of Duty 4 Modern Warfare
Call of Duty Black Ops
Call of Duty Modern Warfare 2
Call of Juarez Bound in Blood
Call.of.Duty-M odern.Warfare. 3.2011
Championship Manager 2010
Colin Mcrae Dirt 2
Colin Mcrae Dirt 2(1)
Command & Conquer 4 Tiberian
Commandos Behind Enemy Lines PL
Company of Heroes Opposing Fro
Cossacks
Cossacks 2
cosscacks back to war.rar
Counter Strike Source 2010 PL
Crisis Warhead
Crysis
Crysis.2
CSI Miami PL
Dark Void
Darkness Within 2 The Dark Lineage 2
Disciples III - Odrodzenie
 
Doskonały świat
Dragon Age Początek
Elemental - War of Magic
Euro Truck Simulator 2
Euro Truck Simulator.rar
F.E.A.R
Fallout 3 PL
Far Cry - Delta Sector
Fifa 10
Football Manager 2007
Football Manager 2008
Football Manager 2008(1)
Football Manager 2009
Football Manager 2010
Fuel
German Truck Simulator 2010 PL
Grand Theft Auto 2
Grand Theft Auto Vice City
GTA IV Episodes from Liberty City
Hard Reset
Hearts of Iron III
Heroes Might Magic Heroes.VI
Heroes of Might and Magic III Complete
Heroes V
HITMAN 2 SILENT ASSASSIN
International Basketball Manager Season 2010 - 2011
Just Cause 2
Kane & Lynch 2 Dog Day
Lego Harry Potter Years 1-4 PL
Lords of The Realm III PL
Machinarium
Mafia
Major League Baseball 2K10
Medal of Honor (2010)
Medal of Honor Breakthrough
Metro 2033
Metro 2033(1)
Monkey Island 2
Mount & Blade - Warband
NBA 2K10
Need For Speed
Need For Speed - Shift PL
Need For Speed Undercover
Need for Speed Underground 2
NFS Pro Street
NFS Shift 2 Unleashed
Ojciec Chrzestny II
Operation Flashpoint Red River 2011
Polskie Imperium NOWOŚĆ
Polskie Imperium Od Krzyzakow Do Potopu PL
Prison Break
Pro Cycling Manager 2010
Pro Evolution Soccer 2010 PL
R.U.S.E
R.U.S.E(1)
Race Driver GRID
Race On
Rage
Raven SQuad
Real Warfare 1242
Red Faction Guerrilla
rFactor+Mody 2010+Mapy2009
Rig'n'Roll - Tirowiec
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
SBK 08 Superbike World Championship
Shadow Harvest - Phantom Ops
Ship Simulator Extremes
Shrek Forever After
Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific
Silent Hunter 5
SimCity4
Singularity
Sniper.Ghost.W arrior.PL
Soldier of Fortune
Splinter Cell Conviction
Split Second
Stalker Call Of Pripyat
Stalkier Shadow of Chernobyl
StarCraft 2 Wings of Liberty
Summer Challenge Athletics Tournament
Superstars V8 Next Challenge
SWAT 4
Terminator 3 War of the Machines
Test Drive Unlimited 2 PL
The First Templar
The Saboteur
The Scourge Project
The Settlers 7
The Sims - Średniowiecze
The Sims 2
The Sims 3
The Sims 3 Kariera
The Sims 3 Nowoczesny Apartament
The Sims 3 Wymarzone Podróże
The Whispered World
Tony Howk's Pro Skater II
Toy Story 3
Toy Story Mania
Transformers War For Cybertron
Tropico 3
Tunnel Rats Steam
Twierdza
Vancouver 2010
Warcraft III
Warhammer 40000 Dawn of War
Wheelman
Wiedzmin
Wings of Prey - Skrzydła Chwały
Wolfenstein
World in Conflict
WorldOfGoo
Worms 2
Worms Forts Oblężenie
Zaplątani
KIM WILDE
Magnum P.I. Sezon 4 Lektor pl
Mp3
 
Playlisty
Programy
 
Prywatne
Seriale
 
Seriale 3GP
 
Tapety
 
Architektura
Mnie
Z filmów
Teledyski
The Shadows
Trans-X - Trans-X'xcess (1995)
zachomikowane
Zachomikowane 2
Pokazuj foldery i treści
Kozacy: Europejskie boje (Cossacks: European Wars) to RTS stworzony przez ukraińską firmę CDV. Firma ta postawiła sobie za cel stworzenie gry strategicznej, która dawałaby graczowi możliwość wzięcia udziału w licznych kampaniach wojennych, w które uwikłane były państwa europejskie w XVII i XVIII wieku. Mowa tu o takich wydarzeniach jak wojna trzydziestoletnia, wojna północna, wojna o sukcesję hiszpańską czy wojna o niepodległość Ukrainy.

Do gry zostały wydane dwa dodatki: Kozacy: Sztuka Wojny oraz Kozacy: Powrót na Wojnę.

Bardzo podobną grą wykorzystującą nieco zmodyfikowany silnik Cossack: Europeans Wars jest American Conquest, do którego weszły dwa samodzielne dodatki: American Conquest: Odwet oraz American Conquest: Północ-Południe.

Rozgrywka

W grze występuje 6 surowców o kluczowym znaczeniu dla zwycięstwa. Surowce te to kolejno: żywność, drewno, kamienie, złoto, żelazo i węgiel i miedź. Ostatnie trzy można uzyskać budując kopalnie w wyznaczonych miejscach i wysyłając do nich chłopów. Żywność pochodzi z uprawy zbóż i połowów. Drewno i kamienie są uzyskiwane z wycinki drzew i pracy w kamieniołomach, co wymaga odpowiednich obszarów na mapie. Zależnie od typu tworzonej jednostki czy budowanego budynku ilość surowców potrzebnych do produkcji wzrasta podwójnie z każdą zakończoną budową lub przeszkoleniem. Wyczerpanie zapasów danego surowca powoduje niepożądane skutki dla gracza - przykładowo brak żywności zakończy się głodem i jednostki zaczną umierać. Podobnie brak węgla czy żelaza (lub obu naraz) oznacza, że strzelcy i artyleria nie będą w stanie prowadzić ostrzału. Brak złota zakończy się z kolei buntem jednostek, które wymagają płacenia żołdu. Warto zaznaczyć jednak, że żaden z surowców na mapie nie może ulec całkowitemu wyczerpaniu - kamieniołomy, wycinki i kopalnie nie posiadają limitu surowców, jakie można z nich pozyskać. Podobnie pola uprawne po przeprowadzeniu odpowiednich ulepszeń.

Ważnym elementem rozgrywki jest podział na dwa okresy - XVII i XVIII wiek. Standardowa rozgrywka rozpoczyna się w XVII wieku. Oznacza to ograniczenie jednostek i dostępnych technologii do tych pochodzących z epoki. Dopiero po zbudowaniu odpowiednich budynków i uzbieraniu właściwej dla każdej nacji liczby żywności, złota i żelaza możliwe jest "przejście" do XVIII wieku. Zapewnia to szereg nowych jednostek i udoskonaleń, a także nowy typ koszar, produkujący XVIII-wieczną piechotę. Niektóre nacje są ograniczone wyłącznie do okresu XVII wieku.

Całość gospodarki opiera się na pracy chłopów, którzy mogą spełniać wiele zadań. Także jako jednostki bojowe. Należy jednak pamiętać, że mogą oni zostać pojmani przez wrogie jednostki wojskowe i przejść na ich stronę.

Kozaków od reszty gier RTS odróżnia możliwość tworzenia formacji jednostek wojskowych. Formacje powstają ze zgrupowania przy pomocy oficera i dobosza 15, 36, 72, 120 lub 196 takich samych jednostek piechoty. Dostępne są trzy różne ustawienia formacji o różnym zastosowaniu taktycznym, przydatnym tak przy ataku, jak i obronie.

Ustawienia te to kolumna, czworobok oraz kwadrat z chronionym wewnątrz oficerem, doboszem i potencjalnymi innymi jednostkami. Formacja zapewnia żołnierzom nieznaczne zwiększenie siły ataku wręcz oraz obronę. Zgrupowanym jednostkom można wydać polecenie utrzymywania pozycji, co ułatwia zabezpieczanie określonych pozycji oraz unikanie prowokacji ze strony wroga. Także kawalerzyści mogą tworzyć formacje, składające się z od 40 do 160 jeźdźców oraz operować na tych samych zasadach co formacje piechoty, jednak do ich powołania nie jest potrzebny oficer ani dobosz. W przypadku jednostek kawaleryjskich ustawienie formacji ma znacznie większy wpływ tak na siłę ataku jak i na obronę jednostek.

Ulepszenia dotyczące parametrów uzbrojenia i obrony poszczególnych typów jednostek mogą zostać przeprowadzone w koszarach i stajniach, natomiast udoskonalenia o bardziej ogólnym znaczeniu (przykładowo zwiększenie siły ognia wszystkich strzelców) są dostępne w kuźni i akademii (lub minarecie w przypadku nacji mułzumańskich). Akademie i minarety są niezbędne do tworzenia oficerów, doboszów oraz powoływania formacji. Istnieje wiele sposobów kierowania armią stworzonych przez graczy podczas rozgrywek sieciowych.

Artyleria w grze jest podzielona na moździerze, działa, działka wielolufowe i haubice. Wszystkie mają swoje określone cechy dopasowane do konkretnej sytuacji, jednak mogą okazać się bezużyteczne w innej. Moździerze służą do bombardowania z dużej odległości budynków i okrętów wroga. Odłamki pocisku oraz gruz z budynku są zabójcze dla wszystkich jednostek w pobliżu. Działa stanowią główną siłę artylerii w Kozakach, ze swoim dobrym zasięgiem i dużą siłą strzału, jednak nie są one specjalnie skuteczne przeciwko budynkom. Działa potrafią wystrzeliwać kartacze z krótkiego dystansu do jednostek przeciwnika. Równocześnie działka wielolufowe (które trzeba najpierw odkryć w akademii, przy czym nie wszystkie nacje mają do nich dostęp) strzelają wyłącznie kartaczami i przeładowują się znacznie szybciej niż jakikolwiek inny typ artylerii. Haubice mają najkrótszy zasięg strzału, jednak jego siła jest z kolei największa. Do tego kula leci parabolicznie, dlatego ukształtowanie terenu czy mury obronne nie będą stanowić dla nich przeszkody. Artyleria wymaga eskorty innych jednostek, ponieważ podobnie jak chłopi może zostać przejęta przez wroga. Artyleria podlega szeregowi ulepszeń, zwiększających jej zasięg, celność i wytrzymałość oraz zmniejszających koszt i czas produkcji.

Gracz może także zbudować łodzie rybackie i okręty, ograniczone w wyborze do jachtów, galer, fregat i okrętów liniowych. Ukraina, jako nacja typowo lądowa, jest ograniczona wyłącznie do galer. Turcja i Algieria zamiast fregat mogą budować szebeki o porównywalnej sile. Okręty mogą służyć do zdominowania akwenów jak i bombardowania wybrzeża. Najsilniejszą jednostką w grze jest właśnie okręt liniowy, zdolny prowadzić silny ostrzał artyleryjski na ogromne odległości. Gracz może budować także promy służące do przerzucania dużych ilości wojsk. Większe okręty wymagają złota do swojego utrzymania. W razie zużycia całego posiadanego zapasu załoga zbuntuje się przeciwko dotychczasowemu właścicielowi. Wielu graczy widząc kurczące się zapasy złota często wysyła swoje okręty na wrogie wody, gdzie zbuntowane jednostki nie są już ich problemem.

Jednostki strzelające (a więc wszelkiej maści muszkieterzy, strzelcy, janczarzy itp) potrzebują czasu na przeładowanie po oddaniu salwy. W przypadku jednostek z XVII wieku oznacza to, że są one całkowicie bezbronne w czasie przeładowywania - nie są w stanie walczyć wręcz (bagnet, zgodnie z realiami historycznymi, dostępny jest dopiero dla jednostek z XVIII). Wszystkie jednostki, które walczą na odległość potrzebują też odpowiedniego dystansu od wroga, by oddać strzał i zaczną się wycofywać, by pozyskać odpowiednią odległość jeśli przeciwnik będzie zbyt blisko. Niemal każdy typ strzelców posiada swoją własną odległość strzału. Możliwe jest przeprowadzenie serii ulepszeń, które skrócą znacznie czas przeładowywania broni, zwiększą obrażenia zadawane podczas strzału czy zmniejszą koszty produkcji jednostki.

Grenadierzy dzięki uzbrojeniu w granaty mogą niszczyć budynki oraz swoimi muszkietami prowadzić ostrzał wroga jak i podjąć walkę na bagnety, co czyni z nich najbardziej uniwersalną jednostkę gry. Budynki wojskowe (koszary, stajnie, ataszat wojskowy i fortyfikacje) mogą zostać zniszczone tylko przy użyciu artylerii lub grenadierów czy łuczników, podczas gdy wszystkie budynki cywilne mogą zostać przejęte przez wroga.

Ataszat wojskowy pełni funkcję punktu najmu jednostek. W zamian za złoto możliwe jest błyskawiczne powołanie słabszych wersji niektórych jednostek, które poza obniżoną żywotnością i siłą ataku nie podlegają także żadnym ulepszeniom. Każda nacja może zbudować tylko jeden ataszat. Mimo znacznie słabszych parametrów, jednostki najemne mogą poważnie namieszać na polu bitwy, ponieważ ich wygląd niczym nie różni się od tych wyszkolonych w normalny sposób. Osobliwością gry (być może jest to błąd programistów) jest fakt, że najemni dragoni nie muszą przeładowywać broni, co pozwala skutecznie nadrobić braki w sile strzału.
Mapy [edytuj]

Kozacy oferują rozgrywkę na nieskończonej liczbie generowanych losowo map, co sprawia, że gra jest wprost niesamowicie grywalna. Gracze mogą określać przed rozpoczęciem rozgrywki ogólny typ mapy (ukształtowanie terenu, rozmieszczenie lądu, dostępność surowców, ich poziom startowy) oraz przeróżne opcje związane z przebiegiem rozgrywki. Gra oferuje pięć kampanii osadzonych w realiach historycznych. Ich poziom trudności jest stosunkowo wysoki, a gracz zwykle zmuszony jest do przeciwstawienia się miażdżącej przewadze przeciwnika. Dostępne są także pojedyncze mapy, z ustalonymi z góry celami i wybraną nacją. Ich poziom trudności jest bardzo zróżnicowany.

Wymagania
Procesor: Pentium II 300 MHz lub lepszy
RAM: 64 MB lub więcej
Karta graficzna: zgodna z DirectX
Karta dźwiękowa: w pełni kompatybilna z DirectSound
  • 279,9 MB
  • 16 lut 10 21:57

2 komentarze

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

1 plików
279,94 MB

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności