Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
ChomikKulturalny
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna P

widziany: dzisiaj o 14:48

  • pliki muzyczne
    9529
  • pliki wideo
    5449
  • obrazy
    213
  • dokumenty
    12137

30982 plików
4105,88 GB

Ukryj opis
  • 149,6 MB
  • 25 mar 20 9:56
Akcja sztuki toczy się współcześnie w Londynie. June Pepper wraca do domu po pogrzebie swego męża, redaktora naczelnego wielkonakładowej gazety. Przed śmiercią małżonek nakazał jej prowadzenie dziennika, by mogła łatwiej odnaleźć się w nowej dla siebie sytuacji. June wszakże pisanie w ogóle nie idzie. Po co przelewać myśli na papier, skoro można niejako bezpośrednio kierować je do zmarłego Adama.

Samotność w wielkim, dostatnim domu pani Pepper zagłusza alkoholem. Co pewien czas odwiedza ją też dawny podwładny męża Eric Grant oraz Pauline, córka Adama z poprzedniego małżeństwa, mająca poważne kłopoty osobiste. June boi się (nie bez podstaw), że Pauline zamierza się do niej wprowadzić i robi, co może, by jej to wyperswadować. Podczas spaceru zauważa w pubie mężczyznę w garniturze Adama, który niedawno oddała do komisu. Zaaferowana nawiązuje z nieznajomym rozmowę. Okazuje się, że jest to bezrobotny, który od tygodni bezskutecznie szuka posady. Przypadkowe spotkanie zamienia się w przyjaźń. W pewnej chwili pani Pepper zaczyna nawet myśleć o czymś więcej. Wynika jednak pewien problem. Jest nim Pauline, która obładowana walizkami przychodzi do June z wiadomością, że właśnie odeszła od męża.

z chomika kamilabarwicka

  • 443,4 MB
  • 25 mar 20 9:56
Głową rodziny jest Tomasz Lekcicki, zbankrutowany hrabia (acz tytułu nie używa), niepoprawny uwodziciel („co drugie” dziecko w miasteczku ma taki sam krzywy nos), niewydarzony wynalazca (m.in. wymyślił żniwiarki z anteną i radioodbiornikiem, żeby się chłopom lepiej pracowało, niestety, w radiu dawali akurat muzykę organową i baby w polu poklękały). Siostra pana Tomasza, Lucysia, stale pociągająca z podręcznej buteleczki, od ośmiu lat pisze jeden wiersz i wciąż poszukuje jednego rymu.

Jedyną praktyczną osobą w rodzinie jest córka pana domu, Marysia. Aby chronić najbliższych przed zupełnym bankructwem postanawia urządzić w rodowej siedzibie pensjonat. Przybywają pierwsi goście „z ogłoszenia”, państwo Kaczulscy, właściciele pralni. Dziewczyna przedstawia ich ojcu jako rodziców koleżanki, lecz i tak zderzenie dwóch światów – dbającej o wykwintne formy arystokracji i prymitywnych „strasznych mieszczan” – jest wstrząsem (dla widzów przekomicznym). Z kolei starosta prosi o gościnę dla „grubej ryby” z zagranicy. Sowiecki komisarz Lebenson wybiera się w odwiedziny do matki w miasteczku, a tam bieda i brud, więc tylko w pałacu można zakwaterować dygnitarza. Pan Tomasz, który całe życie kierował się zasadą „wolnoć Tomku w swoim domku”, nie ma zamiaru podporządkować się zaleceniom przedstawiciela władzy państwowej.

W lekcickim salonie zjawia się też niespodziewanie gość z Bawarii, w wojskowym uniformie, z partyjnym znaczkiem wpiętym w krawat, z wąsikiem a la Hitler. Młody człowiek pochodzi z tych stron. Wychował go i dał mu swoje nazwisko dzielny niemiecki oficer. Jednak Hans von Stuck musi odnaleźć swojego prawdziwego ojca, by dowieść swego aryjskiego pochodzenia i oczyścić się z oskarżeń pewnego pismaka, że spłodził go tutejszy Żyd. Pan Tomasz, z niesmakiem przyjmujący hitlerowską ideologię i retorykę, jest gotów dać Hansowi zaświadczenie na piśmie, że z jego matką łączyły go pewne stosunki.

Jednak Michał, arogancki lokaj pokrzykujący na wszystkich domowników (ma prawo, on też jest z nimi blisko spokrewniony) przypomina sobie, że śliczną Rózię „od dzieci” odprawiono, bo łaził do niej chłopak od młynarza. Hans nawet cieszy się, że jego ojcem może być zdrowy polski chłop, nie „zdegererowany arystokrata”. Nalega, by sprowadzić go do dworu, ale Michał nie chce jechać „po tego parcha”.

z chomika kamilabarwicka

  • 267,6 MB
  • 25 mar 20 9:56
Akcja sztuki toczy się w Kulkach - osiemnastowiecznej, pruskiej wsi. Głównym bohaterem jest Adam - miejscowy sędzia. Ferdynand Hebbel napisał, że "po Falstaffie nie stworzono postaci komicznej, która byłaby godna rozwiązać rzemień u trzewika Adama". Czyż trzeba lepszej rekomendacji? Kulkowy sędzia to postać świetnie skonstruowana, ucieleśnienie niesprawiedliwości, obłudy, ciemnoty, wstecznictwa, interesowności, egoizmu i lizusostwa. O tym wszystkim widz dowiaduje się wszakże stopniowo. Poranek w kulkowskim sądzie nie zapowiada katastrofy. Sędzia wita się ze swoim współpracownikiem - pisarzem nieco zmieszany. Skręcona noga, rany na głowie i na twarzy, brak regulaminowej peruki... Adam tłumaczy swój wygląd upadkiem przy wstawaniu z łóżka i niepoprawną kurą, która nocą zrobiła sobie gniazdo z jego przenośnej koafiury. Może niezbyt się to trzyma kupy, ale na matołkowatego Świeczkę wystarczy. Sprawy jednak komplikują się, gdy do uszu Adama dochodzi wieść o przyjeździe Waltera - wysokiego urzędnika, sprawdzającego funkcjonowanie sądów na prowincji. Sędzia zarządza pełną mobilizację. Posyła służącą, by pożyczyła perukę, każe przygotować najlepsze jedzenie i trunki. Pisarzowi zaś, znającemu pewne tajne przewiny Adama, składa propozycję nie do odrzucenia: "Milcz, bo jak nie, to i ja mogę mieć coś do powiedzenia". Mimo tych zabiegów położenie Adama komplikuje się coraz bardziej. Przyjazd Waltera zbiega się bowiem w czasie ze skargą Lipkowej o stłuczenie pięknego, pamiątkowego dzbana. Zadowolony Walter chce zobaczyć swego gospodarza "w akcji" i zarządza natychmiastową rozprawę. Spanikowany Adam nie ma wyjścia. Musi szybko przypomnieć sobie, jak należy sądzić "po miastowemu". To jednak dopiero początek jego kłopotów.
Inscenizacja Macieja Englerta jest telewizyjną wersją przedstawienia warszawskiego Teatru Współczesnego (premiera w 1992 roku). Spektakl wyróżnia się przede wszystkim znakomitym aktorstwem. Wiesław Michnikowski udowadnia, że potrafi popisowo zagrać nie tylko komiczne poczciwiny, lecz także prawdziwego łajdaka, w którym śmieszność miesza się z autentyczną drapieżnością. Dzielnie sekundują mu Marcin Troński, Henryk Bista i dawno nie oglądana Zofia Kucówna. Mimo że ich role są bardziej jednowymiarowe - nie pozostawiają widza obojętnym. Reżyserowi udało się zaś z klasycznego tekstu uczynić ostrą satyrę na lokalnych kacyków, których przecież nie brakuje i dziś.

z chomika kamilabarwicka

  • 363,2 MB
  • 25 mar 20 9:55
Dzień z życia mieszkańców stacji benzynowej, położonej na arizońskiej równinie. Corka właściciela- Gabby, znudzona monotonnym życiem, poznaje pisarza- włóczęgę- Alana Squiera i postanawia z nim uciec. Na przeszkodzie staje im jednak gangster Duke, który terroryzuje gości przebywających w gospodzie. Alan zawiera z nim pewien układ, który pozwoli jego ukochanej porzucić dotychczasowy tryb życia i spełnić największe marzenie- odwiedzić Paryż. Będzie musiał jednak zapłacić za to najwyższą cenę...

z chomika kamilabarwicka

  • 206,2 MB
  • 25 mar 20 9:55
Nowa Ruda - zapyziałe miasteczko, lata 60. Krysia Popłoch, miejscowa elegantka, jest urzędniczką bankową. Jej ojciec trudni się poszukiwaniem poniemieckich skarbów. Krysia marzy o tym, by wyfrunąć w wielki świat i znaleźć miłość swego życia. Determinacja ojca w poszukiwaniu ukrytych bogactw dodaje jej wiary, że i ona odnajdzie swój "skarb". I rzeczywiście, w życiu Krysi następuje zwrot. Dziewczyna zaczyna słyszeć tajemniczy głos, który wyznaje jej miłość. Głos przedstawia się jako "Amos". Krysia postanawia go odnaleźć. Wyszukuje kogoś o podobnym nazwisku w książce telefonicznej Częstochowy, pakuje walizki i wyrusza w drogę po swój "skarb".

z chomika kamilabarwicka

  • 229,6 MB
  • 25 mar 20 9:55
Prapremiera sztuki Aleksieja Kazancewa odbyła się w 1978 roku w moskiewskim Teatrze Nowe Studio. Repertuar tego teatru stanowiły wówczas dzieła młodych pisarzy. Kazancew napisał także i inne dramaty, "Stary dom" zdobył jednak największy rozgłos.
"Stary dom" to dramat o ludziach i dramat o domu. Niegdyś, dawno, dawno temu, była to kamienica, "w której bywał Lew Tołstoj". Jednak czasy świetności budynku to już historia. Teraz jest to rozsypująca się ruina przeznaczona do rozbiórki. Ruinę tę zamieszkują od lat ci sami ludzie - tak samo "schyłkowi", jak ich kamienica. Nie są to żadne "kuriosa", ale zwykli biedni ludzie. Rozpadającemu się domowi towarzyszy rozpad wewnętrzny zamieszkującego go środowiska. Rodziny się rozsypują, małżeństwa rozchodzą, plany życiowe jednostek, o ile w ogóle bywają urzeczywistniane, to kosztem marzeń o zwykłym, ludzkim szczęściu. Nałóg powoduje, że ojciec niszczy własnego syna, zmuszając dziecko do picia alkoholu. Inny ojciec, nienawidząc i zaniedbując umysłowo chorą żonę, te same uczucia przenosi z czasem i na córkę, także dotkniętą zaburzeniami psychicznymi. Wścibstwo i brutalność dorosłych niweczy uczucie dwojga kochających się nastolatków. Te wyniesione z młodości urazy nie pozwolą im być szczęśliwymi nawet kiedy jako ludzie dojrzali osiągną sukcesy zawodowe.
Powszednie życie domu toczy się więc wśród awantur, bójek, plotek i zniewolenia słabszych. Wyjścia z tego ślepego zaułka, niestety, nie widać. Jest za to atmosfera rozpaczliwego życia ludzi, którzy chcą po prostu przeżyć. I "stary dom" pozwala im przeżyć, ale w zamian zabija indywidualność w ludziach, odbiera im radość, godność, a nawet prawo do miłości. W telewizyjnej inscenizacji sztuki z 1981 roku zadebiutowali Daria Trafankowska i Piotr Machalica.

z chomika kamilabarwicka

  • 289,7 MB
  • 25 mar 20 9:55
Martyn Pietrowicz Charłow postanawia przepisać gospodarstwo dwóm córkom: zamężnej Annie i Eulampii. Sąsiedzi ostrzegają jego, by tego nie robił za życia. Martyn jest jednak przekonany, że córki nadal będą okazywały mu posłuszeństwo. Po przepisaniu majątku Martyn popada w konflikt z zięciem i córkami.

Obsada: Zofia Małynicz (Natalia Nikołajewna), Marcin Sławiński (Mitia), Franciszek Pieczka (Charłow), Anna Chodakowska (Eulampia), Hanna Balińska (Anna), Eugeniusz Robaczewski (Sletkin), Wiktor Nanowski (Kwiciński), Wojciech Siemion (Suwenir) oraz Edmund Fidler, Henryk Szletyński, Kazimierz Dejunowicz, Wilhelm Wichurski, Marian Rułka, Wojciech Kępczyński, Grzegorz Wons, Czesław Roszkowski, Zbigniew Kryński, Janusz Zakrzeński, Ewa Smolińska

z chomika kamilabarwicka

  • 158,8 MB
  • 25 mar 20 9:55
Współczesny dramat, penetrujący problematykę wzajemnych relacji między polityką i sztuką oraz sztuką i moralnością. Czy sztuka (w tym konkretnym przypadku muzyka) rzeczywiście "łagodzi obyczaje"? Jak to możliwe, by człowiek wrażliwy na piękno był zarazem wyznawcą ideologii, depczącej wszelkie prawa etyki? Czy umiłowanie sztuki pozwala na obojętność wobec cudzego życia, niesprawiedliwość i gwałt? To tylko niektóre pytania, które postawili sobie autorzy "Strażniczki muzyki" - przenikliwego studium psychologicznego jednostki, w której miłość do muzyki splotła się w przedziwny węzeł z fanatyzmem i moralnym kalectwem. Frau Winifred Wagner - synowa Ryszarda Wagnera i zagorzała wielbicielka jego dzieła, spędza schyłek swego życia samotnie w odludnej wilii w Bayreuth. Bez reszty pochłonięta wspomnieniami, niemal cały czas poświęca na słuchanie i kontemplację utworów swego mistrza. Pewnego dnia odwiedza ją Andrew Whitestone - amerykański reżyser z Metropolitan Opera. Frau Winifred nawiązuje z nim rozmowę, choć postępująca skleroza i nazbyt długie przebywanie w świecie muzyki sprawiają, że co chwila traci kontakt z rzeczywistością. Rozmawia z dawno zmarłymi postaciami, zapomina nalać gościowi herbaty do filiżanki. W toku konwersacji okazuje się, że Frau Winifred i Whitestone'a łączą podobne gusty i poglądy społeczne. Oboje wielbią Wagnera i fascynują się mitem hitlerowskiej tężyzny i porządku. Whitestone wyjawia cel swojej wizyty. Chce zdobyć pisma Hitlera i Wagnera, dotyczące "Zmierzchu bogów", by wystawić tę operę wedle ich życzenia. "Wielka, głęboka scena. Wokół druty kolczaste, a w środku kobiety...w mundurach!!!" - rozsnuwa swą wizję. Oczy starej kobiety płoną. Czyżby wreszcie w jej życiu pojawił się ktoś zdolny powiedzieć "nie" skarlałemu i zdemoralizowanemu światu? Na zakończenie rozmowy czeka ją jednak wielka niespodzianka. Głównym atutem spektaklu Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej jest aktorstwo. Skupione i powściągliwe w wykonaniu Krzysztofa Majchrzaka (Whitestone) i wirtuozerskie, pełne zmiennych tonacji uczuciowych w interpretacji Anny Polony (Frau Winifred). Dialogowi aktorów niemal nieustannie towarzyszy muzyka Ryszarda Wagnera, m.in. fragmenty wielkich oper: "Zmierzch bogów", "Lohengrin" i "Tannhauser".

z chomika kamilabarwicka

  • 219,7 MB
  • 25 mar 20 9:54
„Obłąkana Greta" z obrazu, Greta Backer, wiejska dziewczyna oskarżona o wymordowanie całej swojej rodziny, i Clelia, córka jednego z najwybitniejszych prawników Republiki, „wzorcowa dama z wykwintnego domu"- noszą w sobie ten sam obłędny strach: przed światem, cywilizacją, ludzkim okrucieństwem, przed śmiercią i tym, co będzie po niej. Sztuka, uznana w recenzjach popremierowych za wydarzenie w Teatrze TV, nawiązuje do autentycznej historii młodej francuskiej wieśniaczki, podejrzanej o serię zabójstw. Sprawa Grety Backer ma być ostatnim dochodzeniem, które przed emeryturą prowadzi stary Prokurator. Przybywa on do domu dziewczyny, by wyjaśnić zasadność oskarżeń zawartych w anonimie, przesłanym aż do Paryża. Greta podejmuje gościa i towarzyszącego mu miejscowego Policjanta herbatą z wrzosowym miodem i domową nalewką. W kredensie obok butelki stoi słój z arszenikiem, trucizną na szkodniki. Dziewczyna odpowiada na wszystkie pytania szczerze i wyczerpująco, szczegółowo opowiada historię zgonów najbliższych członków rodziny.
Wiadomość o ekshumacji zwłok ojca, pogrzebanego zaledwie przed trzema dniami, wprawia ją w gniew. Wreszcie Toksykolog sądowy przynosi wiadomość, na którą czeka Prokurator - w paznokciach i włosach zmarłego wykryto ślady arszeniku. Greta zostaje aresztowana. Ludzie różnie ustosunkowują się do „czarownicy". Wieś osądza zbrodniarkę jednomyślnie, do więzienia wciąż płyną listy z pogróżkami. Współwięźniarki znęcają się nad nią psychicznie i biją do krwi, a jedyna, która próbuje jej bronić, też staje się obiektem ataku. Młody, ambitny Toksykolog, zięć Prokuratora, myśli głównie o sukcesie. Ta sprawa to przełom w jego karierze i w całym wymiarze sprawiedliwości - nauka wreszcie wyprze z sądownictwa kauzyperdów, zatriumfuje toksykologia i antropologia kryminalna. Doktor Bakst, wzięty psychiatra, stwierdza u badanej klasyczne rozdwojenie jaźni i przekonuje nieszczęsną, że jej rękami truła ludzi „siostrzyczka", druga strona jej osobowości.
Jedynym człowiekiem, który do końca nie traci z pola widzenia samej Grety, jest Prokurator. Zastanawia go fenomen tej zbrodni i niezwykła osobowość sprawczyni. Analizuje każdy drobiazg, nawet nieskazitelną schludność jej mieszkania i subtelny zapach podłogi, zupełnie jak w domu jego matki. Jak to możliwe, by ta pogodna, otwarta, prostolinijna wieśniaczka dokonała trzynastu zabójstw, dlaczego właśnie trzynastu? Na trzy godziny przed egzekucją skazanej Prokurator poleca zięciowi udać się na wiejski cmentarz i otworzyć grób jak najdalej kwatery Backerów. Być może sekcja zwłok czternastej osoby rzuci nowe światło na sprawę. Może to będzie ostatnia szansa Grety.

z chomika kamilabarwicka

  • 125,8 MB
  • 25 mar 20 9:54
Tytułowy "Śmieszny staruszek" jest na emeryturze, pracuje na pół etatu jako przewodnik w Zarządzie Zabytków. Nie ma nikogo bliskiego, mieszka samotnie z manekinem zamiast kobiety, z lalkami zamiast dzieci. Zaczął je zbierać, gdy spostrzegł, że jego życie jest puste, jak rurka bez kremu. Jest może trochę fetyszystą, ale nie wariatem - śmieszny i zarazem wzruszający mieszkaniec polskiej prowincji. Nie wiadomo, z jakiego powodu został oskarżony i dlaczego toczy się w sądzie jego sprawa. Ot, złe języki. Z wyjaśnień składanych przez oskarżonego można jedynie domyślać się, że źródłem jego życiowych problemów stało się fałszywe oskarżenie o nieobyczajność i o nielojalność polityczną, chociaż wstrząs polityczny przeżył tylko raz, kiedy młodociany prowokator i szantażysta obwinił go o malowanie na murach niecenzuralnych haseł podważających podstawy ustroju, podczas gdy w rzeczywistości Staruszek z pasją je zamazywał i wyskrobywał. Największy żal oskarżony ma o to, że postawiono go przed sądem na podstawie zeznań małych dzieci, dziewczynek - przez pół wieku był nieskazitelnym obywatelem, a teraz Wysoki Sąd gotów jest dać wiarę małym intrygantkom. Toteż chciałby odbyć "spowiedź generalną z całego żywota", aby wszyscy mogli poznać prawdę. Śmieszny Staruszek ze wstydem przyznaje się do swojej namiętności do słodyczy, swego łakomstwa i do tego, że się rumieni i zawsze wszystkich przeprasza. Około czterdziestki zauważył, że pewne drogi w jego życiu zamknęły się nieodwracalnie. "Ten dzień, w którym zdałem sobie sprawę, że nigdy nie będę Napoleonem, był w moim życiu chyba najważniejszym dniem. Potem zaczęła się już tylko wegetacja". Pośród miliardów ludzi na planecie nie znalazł ani jednej bliskiej istoty. Zaczął gromadzić rzeczy, ale skromne warunki mieszkaniowe zmusiły go do rezygnacji z kolekcji. Nie rozumie, komu to przeszkadzało, że za własne pieniądze kupował sobie lalki i bawił się nimi, ubierał, rozbierał, uczył różnych sztuk, aż wreszcie najładniejszej lali wyrwał ręce i nogi, kadłubek wrzucił do pieca, a resztę laleczek poprzybijał gwoździami do stołu. Przecież nikogo to nie zabolało. Zresztą dzieci wyprawiają dużo gorsze rzeczy. Chłopak rodzonej matce urżnął głowę jak kurze i wystawił tę głowę na parapecie, chcąc ukarać mamusię, bo mu nie dała pieniędzy na kino. "Teraz wszystko się pokiełbasiło w ludzkich głowach i na całym świecie". Bandyta morduje porządnego człowieka, wsadzają go do więzienia, rodzina przysyła mu paczki żywnościowe, ma masę wolnego czasu, filmy mu pokazują, tymczasem porządni ludzie są tak zapracowani, że zjedzą byle co, byle jak i pracują czasem przez 12 godzin na dobę, z wrzodem w żołądku albo na dwunastnicy...

z chomika kamilabarwicka

  • 254,4 MB
  • 25 mar 20 9:54
Jedna z ostatnich sztuk wybitnego angielskiego dramatopisarza, aktora, reżysera. Noël Coward (1899-1973) był ozdobą życia towarzyskiego, postacią niezmiernie popularną w środowiskach artystycznych Anglii i Europy. Znany był też ze swych skłonności homoseksualnych, których nie ukrywał. Był talentem samorodnym, w teatrze wystąpił po raz pierwszy mając 11 lat. Zaczynał od aktorstwa, potem zainteresował się piosenką jako autor, kompozytor i wykonawca, wreszcie został scenarzystą i reżyserem. Stworzył wiele prawdziwych przebojów teatralnych, które pozostawały po kilka sezonów w repertuarze scen brytyjskich. Znając teatr "od podszewki", umiał Coward konstruować bardzo zręczne fabuły i błyskotliwe dialogi, przesycone specyficznym angielskim poczuciem humoru. Najchętniej pisywał sztuki komediowe. "Trio o zmierzchu" jest utworem może mniej typowym w jego dorobku, z elementami autobiografii. Zresztą autor kiedyś grał w tej sztuce główną rolę męską - starzejącego się wybitnego pisarza, który robi wszystko, by ukryć prawdę o sobie, w przeświadczeniu, że to mogłoby zaszkodzić recepcji jego książek. To jeden z tematów sztuki - prawo do zachowania prywatności przez osoby publiczne, powszechnie znane.
Hugo Latymer oczekuje odwiedzin swojej dawnej kochanki. Ich romans trwał dwa lata, potem Carlotta wyjechała na kontrakt do Ameryki. Jest wciąż piękna, pełna życia, niezbyt przejęta tym, że dawny kochanek tak brzydko o niej napisał w swoich pamiętnikach. Wreszcie wyjawia powód wizyty. Ona także napisała autobiografię, która wkrótce ukaże się w Nowym Jorku i Londynie. Prosi o zgodę na publikację w książce pisanych do niej listów miłosnych. Pisarz kategorycznie odmawia. Carlotta jest gotowa zwrócić jego korespondencję, ale uprzedza, że nigdy nie odda mu innych listów, pisanych do mężczyzny, który był jedyną prawdziwą miłością pisarza. Zamierza przekazać je profesorowi z Harvardu, który pracuje nad biografią Latymera, jako dokumenty wielkiej wagi. W sytuacji zagrożenia Hilda Latymer staje u boku męża. Nie była szczęśliwa w małżeństwie, ale wiedziała, że on też jest nieszczęśliwy. Oboje osobno znosili poczucie osamotnienia i odrzucenia. Teraz zdobyli się na szczerość. Czy zdobędą się na przyjaźń, czy w ogóle możliwa jest autentyczna przyjaźń między mężczyzną a kobietą? To drugi, niezwykle interesujący wątek sztuki Noëla Cowarda. [

z chomika kamilabarwicka

  • 198,1 MB
  • 25 mar 20 9:54
Klasyka teatru: najlepsza, najczęściej grana gorzka komedia Bena Jonsona - wybitnego, porównywanego z Szekspirem, angielskiego dramaturga, poety i aktora przełomu XVI i XVII wieku. Jego wystawiony po raz pierwszy w 1605 r. "Volpone", uważany za jedno ze szczytowych osiągnięć tego pisarza, mimo upływu 400 lat nic nie stracił na aktualności. Ślepa żądza bogactwa, cyniczna chciwość, nawet kosztem dobra najbliższych, wciąż zbierają legiony ofiar.
Rzecz dzieje się w Wenecji uważanej w owych czasach za miasto wszelkiego zła. Przebiegły bogacz Volpone ponad wszystko kocha pieniądze. Nie ma dlań przyjemniejszego widoku niż przepastna szafa wypełniona po brzegi złotem i szlachetnymi kamieniami. Ale jeszcze większą przyjemność niż posiadanie fortuny sprawia mu jej pomnażanie. Dlatego udając śmiertelnie chorego, od trzech lat wyłudza kosztowności od naiwnych, z których każdy usiłuje zaskarbić sobie jego życzliwość, licząc na otrzymanie później w spadku jego fortuny, jako że samotny Volpone nie ma naturalnego dziedzica. Ofiarodawcy bynajmniej do biednych nie należą - przeciwnie, opływają w dostatki. Ale, tak jak Volpone, wyznają zasadę, że zawsze można być jeszcze bogatszym. Z Volponem współdziała jego zaufany sługa Mosca, równie jak on amoralny. Wierny i pojętny uczeń swego pana, sentencjonalnie powtarza, że "bogactwo jest większym darem natury niż mądrość". Zwłaszcza że co dnia widzi, jak niepohamowana żądza bogactwa skutecznie resztki mądrości ludziom odbiera. Volpone i Mosca są zarówno aktorami, jak i reżyserami tej komedii intryg, świetnie się przy tym bawiąc nadziejami i niepokojami chciwców w złotogłowiach. Każdego z nich Mosca prowadzi do komnaty "obłożnie chorego" Volpone, złożonego gruźlicą, apopleksją, paraliżem i ślepotą oraz dziesiątkami innych przypadłości, jakie wymownemu słudze przyjdą właśnie na myśl, i każdemu mówi, że to właśnie on będzie tym wybranym, jeżeli tylko wręczy bogaczowi odpowiednio kosztowny prezent.
Tymczasem Volpone przekornie "zdrowieje" i, co więcej, postanawia zdobyć piękną Celię, żonę jednego z oszukanych, Corvina, na co ten, w nadziei zysku, godzi się, choć wcześniej szalał z zazdrości, gdy tylko połowica wychyliła choćby głowę przez okno. Wobec oporu kobiety sprawa trafia przed oblicze sądu, jednak nieuczciwy adwokat uzyskuje dla pozwanego uniewinniający wyrok.
Prowadząc dalej swą złośliwą grę, Volpone udaje, że umarł, uczyniwszy spadkobiercą swego sługę. Ale zanim zostanie w końcu zdemaskowany i ukarany, sporo się jeszcze wydarzy.

z chomika kamilabarwicka

  • 147,9 MB
  • 25 mar 20 9:54
Francuska komedia mówiąca o roli kobiety w dzisiejszym świecie. Pani domu w średnim wieku, niezauważana przez rodzinę, zaproszona telefonicznie przez nieznanego mężczyznę do spędzenia wspólnych wakacji w Acapulco, postanawia wyrwać się z codziennego kieratu. Decyzja ta diametralnie zmienia do niej stosunek jej otoczenia.

z chomika kamilabarwicka

  • 334,9 MB
  • 25 mar 20 9:53
Spektakl oparty na autobiograficznej sztuce Jamesa Joyce'a.
Pisarz Ryszard Rowan z żoną Bertą i synem powrócił do Irlandii po dziewięcioletnim pobycie w Rzymie. Dziennikarz Robert Hand, przyjaciel Ryszarda zakochany w Bercie, próbuje ją uwieść i umawia się z nią na schadzkę. Berta wyznaje wszystko mężowi. Ryszard daje żonie pełną swobodę postępowania. Dlaczego? Berta uważa, że dla własnych celów: chce być z Beatrycze, która jest jego muzą. Ryszard jednak składa wizytę przyjacielowi, dochodzi między nimi do szczerej rozmowy. Berta zastaje męża w domu Roberta. Ryszard wychodzi i zostawia żonę sam na sam z przyjacielem. Sytuacja ta będzie miała wpływ na dalsze relacje czwórki osób i ich psychologiczne tło.

z chomika kamilabarwicka

  • 226,0 MB
  • 25 mar 20 9:53
Ciche, senne miasteczko na polskiej prowincji. Niewiele się tu dzieje. Jedyna fabryka upadła, większość młodych uciekła jak najdalej. Osamotniony gitarzysta amatorskiego zespołu także chce wyjechać. Bo z kim tu dalej grać? Sklepikarz daremnie wyczekuje klientów. Na rynku, przy którym mieści się jego lokal, nie wolno parkować. Ludzie wolą jeździć raz na tydzień do odległego marketu. Po prawie pustym placu snuje się włóczęga Antoś i zbiera datki na pokarm dla swego psa. Z marnym skutkiem. Tylko nietutejsi dają się czasem nabrać i sięgają do kieszeni. Na dwóch stałych rezydentów jednej z ławek - przyjaciół i antagonistów zarazem, toczących niekończące się spory na każdy temat, od pryncypiów etyki, przez politykę, po problemy z prostatą - nie warto liczyć. Staruszkowie dobrze wiedzą, że Antosiowy pies niewiele je. Jest przecież drewniany.
Trochę ruchu i życia w senną, prowincjonalną atmosferę wnosi wnuk właściciela wesołego miasteczka. Szybuje wysoko na motolotni, budząc zmienne uczucia - od tajonej zazdrości po nieukrywaną niechęć. Lepiej wziąłby się do jakiejś roboty, zamiast latać i patrzeć na nas z góry! A z góry lepiej widać. Bo tak naprawdę małomiasteczkowej społeczności wcale nie jest tak cichy i nudny, jak się na pozór wydaje. Pulsują w nim namiętności, kłębią się intrygi. Niemal każdy z mieszkańców skrywa przed otoczeniem drobne grzeszki i mroczne tajemnice. Trwa zacięta walka o pieniądze i wpływy, choćby w skromnej skali, rosną emocje. Byle impuls może je wyzwolić, a co dopiero tak ważne wydarzenie, jak nadchodzące wybory. Ambitna, nie przebierająca w środkach pretendentka chce wyzuć z lukratywnej posady wieloletniego włodarza miasta. Pragnie ujawnić rewelacje na temat owoców pozamałżeńskiej przygody burmistrza. Jeszcze się nie domyśla, że ów grzeszny romans jest publiczną tajemnicą. Jeszcze nie wie, że i na nią znajdzie się "hak". Jeszcze nie przeczuwa, że drzemiąca w wesołym miasteczku karuzela ruszy z kopyta i uniesie ją wraz z innymi lokalnymi notablami w opętańczym korowodzie, jak z filmu Wajdy, do zawrotu głowy, do utraty tchu...

z chomika kamilabarwicka

  • 410,9 MB
  • 25 mar 20 9:53
„Zmierzch bogów” to kameralna, mrocznie perwersyjna opowieść o upadku wielkiego niemieckiego rodu von Essenbecków w momencie narodzin faszyzmu, w międzywojennych Niemczech. Teatralna adaptacja tej historii łącząca klaustrofobiczną historię zmierzchu mieszczańskiej rodziny z brutalnością i krwawą żądzą władzy zawartą w szekspirowskim „Makbecie” jest próbą zadania ponadczasowych pytań: o człowieczeństwo, władzę, rodzinę.
Spektakl przeniesiony z Teatru Wybrzeże. Za reżyserię przedstawienia Grzegorz Wiśniewski otrzymał w 2010 roku prestiżową Nagrodę im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera sezonu.

z chomika kamilabarwicka

  • 291,1 MB
  • 24 mar 20 11:27
reżyseria: Piotr Sieklucki
scenografia: Łukasz Błażejewski
choreografia: Mikołaj Mikołajczyk
reżyseria światła: Marek Kutnik

Obsada:
Lukrecja – Paweł Sanakiewicz
Patrycja – Edward Kalisz
Narrator – Krystyna Czubówna
Śnieżynka – Teofil Pietroń
AIDS – Mikołaj Mikołajczyk
  • 0,92 GB
  • 14 mar 20 10:43

z chomika wrobl

  • 313,4 MB
  • 24 lut 20 7:38
Obsada:
Gustaw Holoubek - Profesor Sonnenbruch
Halina Mikołajska - Berta
Maja Komorowska - Ruth
Ewa Milde - Liesel
Andrzej Seweryn - Willi
Marek Walczewski - Joachim Peters
Edmund Fidler - Hoppe
Gustaw Lutkiewicz - Schultz
Marian Kociniak - Juryś
Zofia Mrozowska - Pani Soerensen
Halina Kowalska - Marika
Tadeusz Fijewski - Tourterelle
Grażyna Barszczewska - Fanchette
Piotr Pawłowski - Oficer Wehrmachtu
Józef Fryźlewicz - Gefreiter
Tadeusz Cygler - Antoni
Stanisław Michalik - Urzędnik policyjny
Piotr Kąkolewski

Reżyseria - Jan Świderski
Asystent reżysera - Łucja Ronowicz
Reżyseria telewizyjna - Barbara Borys-Damięcka
Scenografia - Marcin Stajewski

Profesor Sonnenbruch stara się być przykładnym i lojalnym obywatelem III Rzeszy. Nie zgadza się on jednak z polityką prowadzoną przez rząd jego kraju. Pewnego dnia mężczyzna zostaje odwiedzony przez poszukiwanego przez gestapo Żyda i komunistę Joachima Petersa, jego dawnego współpracownika. Nieoczekiwana sytuacja stawia go przed wyborem między humanizmem i uczciwością, a chęcią zachowania życiowego dorobku naukowego.
  • 628,2 MB
  • 4 lut 20 23:58
Reżyseria: Kazimierz Dejmek

Obsada:
Zdzisław Mrożewski: Profesor Sonnenbruch
Zofia Jaroszewska: Berta, żona prof. Sonnenbrucha
Aleksandra Śląska: Ruth, córka prof. Sonnenbrucha: Józef Duriasz
Willi, syn prof. Sonnenbrucha
Halina Mikołajska: Liesel, wdowa po synu prof. Sonnenbrucha
Gustaw Holoubek: Joachim Peters
Janusz Paluszkiewicz: Hoppe
Lech Ordon: Schultz
Ryszard Pietruski: Juryś
i inni..

z chomika kwiaw

  • 1,57 GB
  • 17 lip 19 0:46
Stary pisarz rodem z Polski zauważa we włoskiej gazecie nekrolog Contessy – kobiety, którą poznał tuż po wojnie w Wenecji. Wzmianka o jej śmierci wywołuje falę wspomnień, nieustannie splatających się z teraźniejszością. Wtedy 27-letni Gustaw, w mundurze z naszywką „Poland” na ramieniu, świeżo przybyły z Rzymu, zostaje zakwaterowany w zrujnowanej willi weneckiej hrabiny, malarki, restauratorki i kopistki dzieł mistrzów.
Młody żołnierz, od pierwszej chwili na równi zauroczony Wenecją i wenecjanką, próbuje dowiedzieć się czegoś o swojej pięknej gospodyni. Tajemnicę Contessy zna właściciel pobliskiego baru. Żyjąca teraz na granicy nędzy kobieta, opętana miłością do syna, od dwóch lat codziennie rano i wieczorem na próżno zagląda do skrzynki na listy, jej Alvi wciąż nie daje znaku życia, chociaż wojna już się skończyła. Coraz bardziej zafascynowany Gustaw nie odpowiada na listy żony z Rzymu, ponad miarę przedłuża pobyt w Wenecji. Z hrabiną toczą błyskotliwe rozmowy o sztuce, o malarstwie jej ukochanego Lorenza Lotto. Nagle zjawia się syn Contessy…

Autor: Gustaw Herling-Grudziński
Scenariusz i reżyseria: Agnieszka Lipiec-Wróblewska
Scenografia: Andrzej Kowalczyk
kostiumy: Magdalena Maciejewska
muzyka: Janusz Grzywacz
zdjęcia: Tomasz Wert

Obsada: Joanna Szczepkowska (Contessa), Zofia Rysiówna (Giovanna), Piotr Adamczyk (Gustaw młody), Gustaw Holoubek (Gustaw stary), Mariusz Benoit (Barysta), Bartosz Opania (Alvi), Stanisław Brudny (Antykwariusz), Jacek Rozenek (Sierżant), Anna Moskal (Służąca) oraz Sahin Hankiszijew (Zamachowiec)

z chomika wrobl

  • 348,8 MB
  • 31 maj 19 11:22
  • 1,52 GB
  • 22 maj 19 0:34

z chomika wrobl

  • 1,49 GB
  • 7 maj 19 22:22
Rejestracja spektaklu wg sztuki Aleksandra Ostrowskiego w reżyserii Konstantina Bogomołowa w Teatrze "Studio" Olega Tabakowa.

Obsada: Roza Hajrulina, Daria Moroz, Aleksiej Komaszko, Wiaczesław Czepurczenko, Andriej Fomin, Yana Sekste i inni

Lektor: Paweł Straszewski

Komedia Ostrowskiego z 1875 r. w dużej mierze stanowi satyrę na społeczeństwo i obyczajowość rosyjską XIX w. Pomysłowa, pełna umowności i symboliki inscenizacja Bogomołowa zawiera aktualny komentarz nie tylko do obyczajów rosyjskich, ale – szerzej – ogólnoludzkich.

W biało-czarno-czerwonej przestrzeni teatru rozgrywają się – często zabawne – sceny chciwości i hipokryzji. Interpretacja reżysera jest gorzka – mimo upływu lat, natura ludzka pozostaje niezmienna. A w tym naszym ludzkim świecie, ludzie – niczym wilki owce – zjadają tych, którzy dają się zjadać.

z chomika Starszykinomaniak

  • 679,8 MB
  • 7 maj 19 22:20

z chomika nakali103

  • 451,8 MB
  • 26 kwi 19 22:55
Obsada:
Barbara Grabowska-Oliwa - Elżbieta
Jan Frycz - Zenon Ziembiewicz
Beata Paluch - Justyna
Halina Gryglaszewska - Kolichowska
Jerzy Trela - Karol
Edward Lubaszenko - Czechliński
Marta Stebnicka - Żańcia
Ryszard Sobolewski - Walerian Ziembiewicz
Irena Szramowska - Hrabina Tczewska
Jan Güntner - Hrabia Tczewski
Maria Nowotarska-Pilitowska - Niewieska
Bogdan Kiziukiewicz - Niewieski
Antonina Barczewska - Gieracka
Ludwika Castori - Gorońska
Halina Kwiatkowska - Warkoniowa
Zofia Niwińska - Tawnicka
Wanda Kruszewska - Posztraska
Zofia Więcławówna - Michalina
Lidia Bogacz - Gołąbska
Wiesław Wójcik - Borbocki
Jerzy Grałek - Awaczewicz
Edward Żentara - Marian Chaśba
Julian Jabczyński - Posztraski
Marek Litewka - Sobosławski
Anna Chudzikiewicz - Panna Julia
Barbara Kober
Jadwiga Ulatowska
Zbigniew Bednarczyk
Stanisław Knapik
Maria Bednarz
Małgorzata Dębicka
Xenia Jaroszyńska
Rafał Jędrzejczyk
Maria Kowicka
Henryk Majcherek

Reżyseria: Jan Błeszyński
Scenografia: Henryk Cios
Kostiumy: Anna Jakiełek, Jolanta Grzenda
Muzyka: Andrzej Zarycki
Charakteryzacja: Krystyna Zięć, Ludmiła Pilecka
  • 223,3 MB
  • 26 kwi 19 0:48
Obsada:
Barbara Grabowska-Oliwa - Elżbieta
Jan Frycz - Zenon Ziembiewicz
Beata Paluch - Justyna
Halina Gryglaszewska - Kolichowska
Jerzy Trela - Karol
Edward Lubaszenko - Czechliński
Marta Stebnicka - Żańcia
Ryszard Sobolewski - Walerian Ziembiewicz
Irena Szramowska - Hrabina Tczewska
Jan Güntner - Hrabia Tczewski
Maria Nowotarska-Pilitowska - Niewieska
Bogdan Kiziukiewicz - Niewieski
Antonina Barczewska - Gieracka
Ludwika Castori - Gorońska
Halina Kwiatkowska - Warkoniowa
Zofia Niwińska - Tawnicka
Wanda Kruszewska - Posztraska
Zofia Więcławówna - Michalina
Lidia Bogacz - Gołąbska
Wiesław Wójcik - Borbocki
Jerzy Grałek - Awaczewicz
Edward Żentara - Marian Chaśba
Julian Jabczyński - Posztraski
Marek Litewka - Sobosławski
Anna Chudzikiewicz - Panna Julia
Barbara Kober
Jadwiga Ulatowska
Zbigniew Bednarczyk
Stanisław Knapik
Maria Bednarz
Małgorzata Dębicka
Xenia Jaroszyńska
Rafał Jędrzejczyk
Maria Kowicka
Henryk Majcherek

Reżyseria: Jan Błeszyński
Scenografia: Henryk Cios
Kostiumy: Anna Jakiełek, Jolanta Grzenda
Muzyka: Andrzej Zarycki
Charakteryzacja: Krystyna Zięć, Ludmiła Pilecka
  • 371,6 MB
  • 26 kwi 19 0:42
Obsada:
Barbara Grabowska-Oliwa - Elżbieta
Jan Frycz - Zenon Ziembiewicz
Beata Paluch - Justyna
Halina Gryglaszewska - Kolichowska
Jerzy Trela - Karol
Edward Lubaszenko - Czechliński
Marta Stebnicka - Żańcia
Ryszard Sobolewski - Walerian Ziembiewicz
Irena Szramowska - Hrabina Tczewska
Jan Güntner - Hrabia Tczewski
Maria Nowotarska-Pilitowska - Niewieska
Bogdan Kiziukiewicz - Niewieski
Antonina Barczewska - Gieracka
Ludwika Castori - Gorońska
Halina Kwiatkowska - Warkoniowa
Zofia Niwińska - Tawnicka
Wanda Kruszewska - Posztraska
Zofia Więcławówna - Michalina
Lidia Bogacz - Gołąbska
Wiesław Wójcik - Borbocki
Jerzy Grałek - Awaczewicz
Edward Żentara - Marian Chaśba
Julian Jabczyński - Posztraski
Marek Litewka - Sobosławski
Anna Chudzikiewicz - Panna Julia
Barbara Kober
Jadwiga Ulatowska
Zbigniew Bednarczyk
Stanisław Knapik
Maria Bednarz
Małgorzata Dębicka
Xenia Jaroszyńska
Rafał Jędrzejczyk
Maria Kowicka
Henryk Majcherek

Reżyseria: Jan Błeszyński
Scenografia: Henryk Cios
Kostiumy: Anna Jakiełek, Jolanta Grzenda
Muzyka: Andrzej Zarycki
Charakteryzacja: Krystyna Zięć, Ludmiła Pilecka
  • 1,05 GB
  • 25 kwi 19 8:04

z chomika wrobl

  • 698,8 MB
  • 24 mar 19 9:43

z chomika katakana

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    535
  • pliki muzyczne
    0

535 plików
364,85 GB




Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności