Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
ChomikKulturalny
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna P

widziany: 16.01.2021 23:36

  • pliki muzyczne
    9539
  • pliki wideo
    5455
  • obrazy
    213
  • dokumenty
    11909

30841 plików
4091,94 GB

Ukryj opis
  • 5.0
  • 696,0 MB
  • 27 cze 18 14:40
Obsada aktorska:
Karolina Trębacz (Jagna), Bernard Szyc (Boryna), Rafał Ostrowski (Antek), Mariola Kurnicka (Hanka), Dorota Kowalewska (Dominikowa), Paulina Łaba (Józka), Zbigniew Sikora (Kuba), Jacek Wester (Wójt), Katarzyna Kurdej (Wójtowa), Krzysztof Wojciechowski (Kowal), Ewa Gregor (Magda), Marcin Słabowski (Szymek), Marek Sadowski (Jędrzych), Andrzej Śledź (Jambroży), Tomasz Bacajewski (Mateusz), Magdalena Smuk (Jagustynka), Sasza Reznikow (Ksiądz), Alicja Piotrowska (Organiścina), Jerzy Michalski (Organista), Aleksy Perski (Jankiel), Michał Cyran (Jaś), Łukasz Dziedzic (Młynarz), Tomasz Fogiel (Ślepiec), Maja Gadzińska (Anioł), Mateusz Deskiewicz (Kazik), Tomasz Gregor (Kłąb), Klara Kotlarek (Kłębowa), Ewa Gierlińska (Płoszkowa), Ewa Wielebska (Wawrzonowa), Anna Andrzejewska (Grzegorzowa), Iga Grzywacka (Wachnikowa), Katarzyna Więcek (Walentowa), Agnieszka Kaczor (Gołębowa), Julia Zacharek (Sochowa), Anna Urbanowska (Balcerkowa), Grażyna Dunal (Kobusowa), Krystyna Wodzyńska (Grzelowa), Anna Czajka (Weronka), Paweł Czajka (Stach), Krzysztof Kowalski (Adam Kłębiak), Paweł Draszba (Gulbasiak), Kacper Jank (Witek)
oraz
Ewelina Dańko, Paulina Kroszel, Vilde Validal Johannessen, Sara Ławniczak, Katarzyna Wojasińska, Michał Lewandowski, Stavros Pittas, Maciej Podgórzak, Jarosław Rzepiak, Agnieszka Brenzak, Michał Cyran, Ewa Kłosowicz, Katarzyna Kunicka, Paula Philipp, Nadia Piętera, Dorota Przygoda, Agata Ulatowska, Dagmara Rybak, Hanna Wawrzyniak, Sylwia Wąsik, Anna Wicka, Jakub Badurka, Paweł Bernaciak, Mateusz Kaczanowski, Rafał Kozok, Dawid Olszowy, Michał Piprowski, Maciej Zaruski.

z chomika Starszykinomaniak

  • 5.0
  • 660,2 MB
  • 27 cze 18 14:40
Spektakl Wojciecha Kościelniaka i Piotra Dziubka z Teatru Muzycznego im. D. Baduszkowej w Gdyni.

Adaptacja i reżyseria: Wojciech Kościelniak
Muzyka: Piotr Dziubek
Teksty piosenek: Rafał Dziwisz
Scenografia i animacje: Damian Styrna
Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk
Kostiumy: Katarzyna Paciorek

Premiera - 3 i 4 stycznia 2015 roku.

„Chłopi” to pierwsza próba opowiedzenia w musicalowy sposób tej słynnej lektury. Tekst Reymonta wciąż zachwyca swoją aktualnością. Musical nawiązuje do polskiej tradycji i zachowuje swoją wartość literacką. Łowickie, barwne i niezwykle plastyczne kostiumy stanowią piękną oprawę tego niezwykłego widowiska.

z chomika Starszykinomaniak

  • 297,3 MB
  • 27 cze 18 14:40
obrazekAutor: John Osborne
Przekład: Kazimierz Piotrowski
Reżyseria: Jerzy Gruza
Obsada aktorska: Wojciech Pszoniak (Bill Maitland), Jadwiga Barańska (Pani Garnsey; Pani Tonks; Pani Anderson), Joanna Żółkowska (Joy), Małgorzata Braunek (Liza Eaves), Edmund Fetting (Sędzia; Hudson), Anna Chodakowska (Shirley), Krzysztof Wakuliński (Jones; Maples)

zachomikowany

  • 375,9 MB
  • 27 cze 18 14:39
obrazekAutor: Michaił Bułhakow
Przekład: Jerzy Pomianowski
Reżyseria: Maciej Wojtyszko
Obsada aktorska: Tadeusz Łomnicki (Jean-Baptiste Poquelin de Moliere), Halina Mikołajska (Magdalena Bejart), Joanna Szczepkowska (Armanda Bejart de Moliere), Ignacy Gogolewski (Ludwik Wielki, król Francji), Jan Matyjaszkiewicz (Markiz de Charron, arcybiskup paryski), Marian Kociniak (Charles-Varlet de Lagrange), Włodzimierz Press (Jean-Jacques Bouton), Wojciech Alaborski (Markiz D'Orsigny), Tomasz Budyta (Zachariasz Moirron), Jerzy Kryszak (Trefniś królewski), Jan Prochyra (Brat Robur), Olgierd Łukaszewicz (Brat Fidelis), Henryk Machalica (Ojciec Bartłomiej), Ewa Szykulska (Marietta Rival), Wiktor Zborowski (Markiz de Laissac), Mieczysław Voit (Szarlatan), Małgorzata Zajączkowska (Nieznajoma w masce), Jadwiga Chojnacka (Renee), Kazimierz Meres (Filibert du Croisy), Rudolf Gołębiowski (Sufler)

zachomikowany

  • 557,7 MB
  • 27 cze 18 14:39
Raisa Pawłowna, właścicielka podupadającego majątku ziemskiego, zmuszona jest odsprzedać część lasu nowobogackiemu Wosmibratowowi.
obrazekobrazekobrazekAutor: Aleksander Ostrowski
Reżyseria: Edward Dziewoński
Obsada aktorska: Zofia Jaroszewska (Raisa Gurmyska), Jan Kobuszewski (Nieszczastlicew), Janusz Gajos (Sczasticew), Damian Damięcki (Bułanow), Grażyna Barszczewska (Aksinia), Bogusz Bilewski (Wosmibratow), Andrzej Mrowiec (Piotr), Edward Dziewoński (Bodajew), Jerzy Molga (Miłonow), Halina Michalska (Ulita), Jerzy Karaszkiewicz

z chomika marektur__

  • 301,3 MB
  • 27 cze 18 14:39
Sztuka, zrealizowana na podstawie opowiadania Fiodora Dostojewskiego (1821-81) pt. "Wieczny mąż", również nie jest wolna od tak charakterystycznych dla jego prozy "przeklętych problemów". Wiarołomstwo, żądza zemsty, topienie własnych lęków i rozpaczy w alkoholu, psychologiczny sadyzm i masochizm - oto, co dręczy bohaterów
spektaklu Mariusza Trelińskiego.
obrazekobrazekobrazekAutor pierwowzoru: Fiodor Dostojewski
Reżyseria: Mariusz Treliński
Obsada aktorska: Wojciech Pszoniak (Trusocki), Jan Frycz (Wielczaninow), Bożena Adamek (Klaudia), Anna Letki (Liza), Edyta Jungowska (gospodyni), Karol Stępkowski (Borys), Ewa Sobiech (prostytutka), Ludwik Mika

z chomika marektur__

  • 274,4 MB
  • 27 cze 18 14:39
Autor: Molier
Przekład: Tadeusz Żeleński-Boy
Reżyseria: Bogdan Baer
Obsada aktorska: Bogdan Baer (Geront), Katarzyna Tatarak (Lucynda), Adam Biedrzycki (Leander), Sławomir Głazek (Sganarel), Małgorzata Sadowska (Marcyna), Bogusław Semotiuk (Pan Robert), Dariusz Odija (Łukasz), Małgorzata Pieńkowska (Jagusia)

zachomikowany

  • 683,7 MB
  • 27 cze 18 14:38
Wojtek Pszoniak, odtwórca głównej roli w tym spektaklu, zarazem reżyser i autor adaptacji telewizyjnej, zaprzyjaźnił się z postacią arcyzabawnego lichwiarza już wcześniej, na deskach Teatru Polskiego, w inscenizacji Andrzeja Łapickiego. Stworzył wizerunek zadziwiająco współczesnego małego człowieka do małych interesów, goniącego za pieniądzem nieustannie i niestety, pechowo. "Pszoniak jest tego "Dożywocia" wielką gwiazdą - pisano.- Kręci się po scenie jak fryga, wyciskając z Łatki siódme poty. Stale w lęku przed fałszywym krokiem, stale w nerwach, czy aby na interesie nie straci. I w finansowej gorączce - "Byle złoto, byle złoto". W widowisku telewizyjnym błyskotliwa, wyrazista osobowość aktorska Wojtka Pszoniaka ujawnia się w pełnym blasku. Zresztą cała gwiazdorska obsada zapada w pamięć - Gustaw Holoubek jako Jan Twardosz (Łatkę grał przed pięćdziesięciu laty w Katowicach), nieruchawy, mrukliwy, niewzruszony w interesach, twardy w obejściu, jak sugeruje nazwisko, doskonałe przeciwieństwo rozbieganego Łatki i zarazem idealne dopełnienie lichwiarskiego duetu (jak Cześnik i Rejent w "Zemście"). Albo Olgierd Łukaszewicz jako Orgon, trzeci z modelowej trójcy skąpców, wygłaszający wszakże ze szczerym frasunkiem słynny monolog "Świecie, ty krętoszu stary \ Świecie, świecie bez czci, wiary..." Przedtem jednak Piotr Fronczewski, także w kostiumie z epoki, przedstawia "na stronie" nieodzowny dla współczesnego widza przypis, krótką definicję dożywocia - zapisu testamentowego umożliwiającego "czerpanie aż do śmierci stałego dochodu w formie pensji. Obdarowany może sprzedać dożywocie za gotówkę i wówczas nabywca będzie pobierał ową pensję, co mu się tym bardziej opłaca, im dłużej żyje pierwotny posiadacz dożywocia". Oto istota sprawy, jądro komedii i ustawicznych kłopotów imć Prospera Łatki, który wszedł w posiadanie dożywotniej renty znanego hulaki, Leona Birbanckiego.

Obsada: Wojciech Pszoniak (Łatka), Artur Żmijewski (Leon), Gustaw Holoubek (Twardosz), Jan Kociniak (Filip), Edyta Olszówka (Rózia), Olgierd Łukaszewicz (Orgon), Krzysztof Globisz (Doktor), Piotr Adamczyk (Rafał), Borys Szyc (Michał), Sebastian Konrad (Służący); ze specjalnym udziałem Piotra Fronczewskiego.

z chomika sandokan

  • 380,9 MB
  • 27 cze 18 14:38
Tekst i reżyseria: Jeremi Przybora

Muzyka: Jerzy Wasowski

Reżyseria TV: Elzbieta Klekow

Scenografia: Alicja Wirth

Instrumentacja: kier.muzyczne Juliusz Borzym

Balladyna - Alina Janowska Alina - Barbara Wrzesinska Kirkor-Wienczyslaw Glinski Kostryn – Jan Kobuszewski

Telewizja Polska , 8 marca 1968; 32 minuty

z chomika Starszykinomaniak

  • 1,20 GB
  • 27 cze 18 14:38
obrazek



produkcja:USA
premiera: 20 lutego 1958 (świat)
reżyseria: Richard Brooks
scenariusz:Philip G. Epstein, Richard Brooks, Julius J. Epstein
Ekranizacja głośnej powieści Fiodora Dostojewskiego, której akcja rozgrywa się w scenerii XIX-wiecznej Rosji. Film opowiada o losach czwórki braci, synów Fiodora Pawłowicza: lekkoducha Mitii, który ma zamiłowanie do hulaszczego życia, uczonego Iwana, który wyznaje pseudopostępowe idee, chorego na padaczkę Smerdjakowa, wstydzącego się własnego pochodzenia, oraz szczerego, dobrego serca Aloszy.


z chomika wienczy

  • 645,8 MB
  • 27 cze 18 14:38

z chomika mjrMariusz

  • 728,7 MB
  • 27 cze 18 14:37

z chomika mjrMariusz

  • 586,0 MB
  • 27 cze 18 14:37
Już w akcie pierwszym, można było zauważyć konsekwentne usuwanie elementów wawelskiej architektury i śladów obecności Wawelu w ogóle, które to dążenie Grotowskiego do rozplątania misternie budowanych przez Wyspiańskiego sieci zazębień lokalnego z mitycznym dawało efekt uniwersalizacji tekstu. Temat wymaga jednak rozwinięcia, zwłaszcza w kontekście „aktu trojańskiego”, gdzie Katedra wawelska jest bardzo silnie obecna także jako reprezentacja paraleli Polski-Ilionu z całą zawartą w niej symboliką.
Dla Grotowskiego Auschwitz jest nowym Wawelem pokolenia powojennego. „Oto Oświęcim – Wawel i Akropol epoki” – pisze reżyser w artykule O praktykowaniu romantyzmu. Przestrzeń spektaklu może być więc równocześnie przestrzenią Wawelu i Auschwitz, ale tylko w tym stopniu, w jakim dla Grotowskiego samo Auschwitz jest swoistym Wawelem, chodzi więc o sam znak, symbol, a nie o konkretne odniesienia.
U Wyspiańskiego Wawel jako symbol łączy w sobie wiele znaczeń. Jest równocześnie cmentarzyskiem i Panteonem Polaków, miejscem przechowującym pamięć narodową. Czy utożsamienie go z miejscem, nie kryjącym w sobie żadnej świetności, która mogłaby się odrodzić, ani też nie dopuszczanym – zwłaszcza w czasie gdy powstaje spektakl – do narodowej pamięci, nie jest swoistą próbą uleczenia tej pamięci? A może jej obnażenia?
W dramacie Akropolis światło konfrontowane jest z ciemnością, dzień z nocą, śmierć z życiem – jedno i drugie zyskuje na wartości w kontakcie ze swoim przeciwieństwem. Wawel jest u Wyspiańskiego symbolem zarówno duchów jasnych, jak i ciemnych, dnia i nocy, ruchu i stagnacji. U Grotowskiego, poprzez wycięcie odpowiednich fragmentów, równowaga ta zostaje zaburzona, a szala przechyla się na stronę śmierci i ciemności. W ten sposób Grotowski daje odpowiedź na pytanie, czym jest nasz współczesny Wawel, nasze Akropolis, nasze (nie)zmartwychwstanie.

z chomika crackps

  • 467,4 MB
  • 27 cze 18 14:37

zachomikowany

  • 700,1 MB
  • 27 cze 18 14:36
Spektakl teatralny.

Reżyseria - Elina Lo Voi

Premiera - 23 maja 1991 roku.

Jednym z powodów sięgania po twórczość Adamova i Ionesco jest wpisana w ich sztuki możliwość aktorskiego popisu. "Łysa śpiewaczka", "Krzesła" i "Lekcja" - małoobsadowe, kameralne dramaty stanowią wspaniały materiał dla ukazania zawodowego kunsztu i finezji. Wydaje się, że te właśnie powody zdecydowały o wyborze młodej włoskiej reżyserki - Eliny Lo Voi, która w Starym Teatrze w Krakowie, zrealizowała słynną Ionescowską "Lekcję".
Przedstawienie stało się głośne za sprawą pewnej znaczącej zmiany w obsadzie. Graną dotychczas przez mężczyzn rolę profesora reżyserka powierzyła kobiecie, wybitnej krakowskiej aktorce - Annie Polony. "Najpierw osłupiałam - wspomina aktorka - potem... zrozumiałam i prawie bez wahania - przyjęłam. No i zaczęło się. Już po pierwszej próbie pojęłam, że ciężar zadania przerasta moje siły. Poczułam się jak ryba w sieci. Mój Boże! - iluż sposobów użyłam, aby się z niej wyplątać! Na ile stresów naraziłam moje koleżanki - ciągle niepewne czy dojdzie do premiery, czy nie. Pani reżyser (sprytna, inteligentna) chodziła za mną powtarzając tylko ciągle: Wytrzymasz, jesteś wspaniała, kocham cię! ...i choć nie jestem mężczyzną - uległam. Zagrałam. Zagrałam tak jak sobie życzyła - no, może trochę ostrzej, bardziej charakterystycznie." Napisano bardzo wiele o Annie Polony w tej roli - wybitna, wspaniała, wielka, perfekcyjna. Stała się rzeczywiście bezapelacyjnym popisem jej aktorskiego kunsztu. Wielu recenzentów opisuje drobiazgowo sposób, w jaki przemienia się na scenie z dobrodusznego koczkodana w peruce w demonicznego potwora dokonującego zbrodni. Lekcja aktorskich umiejętności. A co to oznacza dla interpretacji? Odrzucenie wątku erotycznego, jaki jest w tekście pomiędzy Profesorem a Uczennicą, pozwoliło na wydobycie konfliktu pomiędzy pokoleniami, między kulturą i jej brakiem, na podkreślenie problemu władzy, która może stać się w rękach szaleńca "narzędziem zbrodni". Przedstawienie zostało zarejestrowane w piwnicy przy Sławkowskiej, na małej scenie Starego Teatru w Krakowie. Surowe mury, specyficzna i niepowtarzalna atmosfera tego miejsca grają tutaj na równi z aktorami. Pani profesor zaczyna lekcję. Uczennica jest tępa i bolą ją zęby. Nie udaje jej się ani dodawanie, ani odejmowanie. Rozzłoszczona nieudolnością uczennicy pani profesor rozpoczyna swój wielki wykład o językach. "Arytmetyka prowadzi do filologii, a filologia do najgorszego...". Nóż jest przygotowany. [PAT]

z chomika Starszykinomaniak

  • 614,7 MB
  • 27 cze 18 14:36
                                                            
                                                            
obrazek










        Psychologiczny
        Dramat
        


        obrazek
                                                                                                                                                                                    
Adaptacja opowiadania Antoniego Czechowa pod tym samym tytułem. Treść noweli reżyser zamknął w czasie niewiele dłuższym od jednej doby. Znany profesor medycyny znajdując się u progu jesieni swojego życia dokonuje bilansu swych dokonań i doświadczeń. "Kończy się na tym, co znane jest od dawna: że świadome życie bez ustalonego światopoglądu - to nie życie, tylko męka, zgroza" - pisał Antoni Czechow w jednym ze swoich listow streszczając "Nieciekawą historię". Jej główny bohater, profesor Nikołaj Stiepanowicz to postać charakterysyczna dla całej twórczości Czechowa - inteligent rosyjski z końca XIX wieku, zgnębiony nudą i poczuciem własnej nieprzydatności i bezsensu swojej egzystencji.

                                                            

z chomika adam_xyz

  • 2,53 GB
  • 27 cze 18 14:36
spektakl teatralny, Polska 2015, reż. REMIGIUSZ BRZYK

obsada:
EDYTA OSTOJAK - córka sztygara
PIOTR ŻURAWSKI - zięć sztygara
ZBIGNIEW LERACZYK - sztygar
MARIA BIEŃKOWSKA - żona sztygara
PIOTR BUŁKA - ksiądz
TOMASZ MUSZYŃSKI - górnik praworęczny
BEATA DEUTSCHMAN - żona górnika praworęcznego
ALEKSANDER BLITEK - górnik leworęczny
DOROTA IGNATJEW - matka górnika leworęcznego
AGNIESZKA BIEŃKOWSKA - bezrobotna
WOJCIECH LEŚNIAK - lekarz
MAŁGORZATA SADOWSKA - żona lekarza
MICHAŁ BAŁAGA - głupek
GRZEGORZ KWAS - stróż prawa

z chomika loongeer1983

  • 5.0
  • 1,15 GB
  • 27 cze 18 14:35
spektakl teatralny, Polska 2015, reż. JANUSZ GAJOS

obsada:
JANUSZ GAJOS - Jan

z chomika loongeer1983

  • 1,70 GB
  • 27 cze 18 14:35
Spektakl Teatru Telewizji.

Przekład: Jarosław Iwaszkiewicz.

Reżyseria: Kazimierz Kutz.

Premiera: 13 maja 1995 roku.

W starym dworze, gdzie mieszka pani Wojnicka, jej syn Iwan i jego siostrzenica Sonia, życie biegnie utartymi koleinami. Wujaszek Wania i Sonia ciężko pracują na utrzymanie majątku, wysyłając pieniądze właścicielowi dóbr, profesorowi Sieriebriakowowi, ojcu dziewczyny. Spokój i ład domu Wojnickich burzy przyjazd profesora wraz z młodą, piękną żoną Heleną, którą poślubił po śmierci matki Soni. Wujaszek Wania zakochuje się w niej, choć wie, że jest to miłość beznadziejna. Zaczyna też rozumieć, że człowiek, któremu służył wiernie przez całe swoje życie, jest osobnikiem małego formatu, pretensjonalnym i zarozumiałym. Próbuje zdobyć się na gest dramatyczny, lecz to w niczym nie zmienia biegu wydarzeń. Krakowska inscenizacja Kazimierza Kutza na pierwszy plan wydobywa z dramatu Czechowa motywy miłości nie spełnionej, rozmijania się uczuć, niemożności porozumienia się, bycia szczęśliwym. Wszystko wtapia się w klimat codzienności, równie tragicznej co śmiesznej, tak jak życie.
Spektakl został zrealizowany w naturalnych wnętrzach dworku Matejki. [PAT]

Obsada: Jerzy Bińczycki (Sieriebriakow), Aldona Grochal (Helena), Dorota Segda (Sonia), Halina Gryglaszewska (Maria Wojnicka), Izabela Olszewska (Niania), Jan Frycz (Astrow), Leszek Piskorz (Tielegin), Roman Gancarczyk (Wujaszek Wania- Iwan Wojnicki), Piotr Cyrwus (Parobek),

z chomika Starszykinomaniak

  • 0,98 GB
  • 27 cze 18 14:34

z chomika mjrMariusz

  • 621,0 MB
  • 27 cze 18 14:34
Spektakl teatralny.

Przekład - Jarosław Iwaszkiewicz.

Reżyseria - Jerzy Grzgorzewski.

Premiera - 27 marca 1995 roku.

Najcięższą męką dla Iwana Iljicza było kłamstwo, że on jest tylko chory, a nie umierający, i że ma tylko zachować spokój i przeprowadzać kurację... to okłamywanie go w przededniu śmierci, kłamstwo, które sprowadzało ten straszny uroczysty akt śmierci do poziomu tych wszystkich ich wizyt, firanek, jesiotrów, było straszną męczarnią dla Iwana Iljicza". Bohater opowiadania Lwa Tołstoja ze spokojem znosi cierpienie i fizyczną ohydę choroby. Jeszcze próbuje żartować z kolegami, pokazuje, w jakiej świetnej jest formie, ale już widać, że dotarła do niego świadomość bliskiego końca. Męczą go wizyty osób zatroskanych jego rychłą śmiercią, lamenty żony nad nim i nad sobą, biadolenie córki i jej narzeczonego, którzy trochę go żałują, a trochę mają mu za złe, że swoją chorobą zakłóca ich szczęście. Bohatera nie opuszcza lęk metafizyczny, dręczą go sny, które uparcie krążą wokół śmierci. Iwan Iljicz zmaga się też z wyobrażeniami, jak otoczenie zareaguje na jego odejście. Nikt z najbliższych nie wspiera go w samotnej wędrówce do kresu, prócz Gierasima, który go dogląda. Pełen naturalnej prostoty służący, z całym spokojem przekonuje swego pana: "Wola boska. Wszystkich nas to czeka".
Spektakl telewizyjny to trzecia już inscenizacja opowiadania "Śmierć Iwana Iljicza" Lwa Tołstoja, czy może raczej - trzecia wariacja teatralna Jerzego Grzegorzewskiego na ten sam temat. Pierwotnie powstało przedstawienie w warszawskim Teatrze Studio (premiera w kwietniu 1991), a wkrótce - w Starym Teatrze w Krakowie (premiera w czerwcu tegoż roku). Przedstawienia zupełnie różne, choć równie wybitne i z tym samym aktorem w roli tytułowej (Janowi Peszkowi towarzyszyli koledzy z macierzystego teatru). Wersja telewizyjna, nawiązująca w charakterze i obsadzie do spektaklu z Teatru Studio, otrzymała jednak całkowicie nową formę. Reżyser połączył żywioł teatralny ze światem filmowym, realizując widowisko w naturalnych wnętrzach. W konsekwencji kolejna medytacja Jerzego Grzegorzewskiego i Jana Peszka na temat śmierci zyskała swój odrębny, oryginalny wyraz artystyczny. [PAT]

z chomika Starszykinomaniak

  • 249,5 MB
  • 27 cze 18 14:33
Spektakl telewizyjny
Rok produkcji: 1976
Premiera: 1976. 08. 30

Reżyseria: Krystyna Skuszanka

Obsada aktorska: Andrzej Balcerzak (Lech), Halina Gryglaszewska (Gwinona), Józef Skwark (Lechon), Sławomir Rokita (Krak), Jerzy Sagan (Derwid), Urszula Popiel (Lilla Weneda), Anna Lutosławska (Roza Weneda), Krzysztof Jędrysek (Polelum), Wojciech Pisarek (Lelum), Józef Harasiewicz (Sygoń), Wojciech Krupiński (Gryf), Marian Cebulski (Święty Gwalbert), Wojciech Ziętarski (Ślaz), Stefan Rydel (Harfiarz), Jan Adamski (Harfiarz), Romuald Michalewski (Harfiarz), Feliks Szajnert (Goniec), Lidia Korwin (Dama), Maria Andruszkiewicz (Dziewczyna), Mikołaj Grabowski (Mężczyzna), Hugo Krzyski (Doktor), Paweł Galia (Kordian)

z chomika szekowski

  • 714,7 MB
  • 27 cze 18 14:33
Spektakl telewizyjny
Rok produkcji: 1976
Premiera: 1976. 08. 30

Reżyseria: Krystyna Skuszanka

Obsada aktorska: Andrzej Balcerzak (Lech), Halina Gryglaszewska (Gwinona), Józef Skwark (Lechon), Sławomir Rokita (Krak), Jerzy Sagan (Derwid), Urszula Popiel (Lilla Weneda), Anna Lutosławska (Roza Weneda), Krzysztof Jędrysek (Polelum), Wojciech Pisarek (Lelum), Józef Harasiewicz (Sygoń), Wojciech Krupiński (Gryf), Marian Cebulski (Święty Gwalbert), Wojciech Ziętarski (Ślaz), Stefan Rydel (Harfiarz), Jan Adamski (Harfiarz), Romuald Michalewski (Harfiarz), Feliks Szajnert (Goniec), Lidia Korwin (Dama), Maria Andruszkiewicz (Dziewczyna), Mikołaj Grabowski (Mężczyzna), Hugo Krzyski (Doktor), Paweł Galia (Kordian)

z chomika szekowski

  • 500,0 MB
  • 27 cze 18 14:33
Telewizyjna transmisja uroczystości pogrzebowych - 8 grudnia 2011 roku.

zachomikowany

  • 0,95 GB
  • 27 cze 18 14:33

zachomikowany

  • 228,0 MB
  • 27 cze 18 14:33

Autor: Stanisław Wyspiański
Reżyseria: Jerzy Grzegorzewski
Reżyseria telewizyjna: Jan Englert
obrazekObsada aktorska: Jerzy Trela (Samuel), Dorota Segda (Joas), Krzysztof Globisz (Natan), Ewa Konstancja Bułhak (Jewdocha), Mariusz Benoit (Dziad), Arkadiusz Janiczek (Urlopnik), Jerzy Łapiński (Jukli), Anna Szczerbińska (Dziewczyna), Sylwia Nowiczewska (Dziewczyna), Wiesława Niemyska (Feiga), Mirosław Kowalczyk (Żandarm), Marek Barbasiewicz (Sędzia, Poeta), Andrzej Blumenfeld (Nauczyciel), Czesław Lasota (Wójt), Mirosław Konarowski (Ksiądz), Magdalena Warzecha (Rachela), Zbigniew Bogdański (Aptekarz)

zachomikowany

  • 1,14 GB
  • 27 cze 18 14:32
Spektakl Teatru Telewizji. Nagranie cyfrowe.

Reżyseria: Barbara Borys-Damięcka.

Premiera - 8 marca 1993 roku.

Spektakl przedstawia galerie charakterystycznych typów ludzkich skupionych wokół ziemiańskiej rodziny. Nowaczyński żartobliwie piętnuje przywary tego środowiska, które z dzisiejszej perspektywy okazują się nieprzemijające, pomimo upływu lat. Niezwykle aktualnie brzmi zresztą wiele kwestii tej komedii charakterów. Zawsze aktualny jest też temat miłości prezentowanej tu w całej gamie jej możliwości zależnie od pokolenia, sytuacji psychologicznej i społecznej bohaterów...

Obsada: Agnieszka Kotulanka (Żaneta Firley), Marian Opania (Hrabia Maciej), Alina Janowska (Pani Melsztyńska), Gustaw Lutkiewicz (Dionizy Melsztyński), Edward Dziewoński (Ksiądz kanonik Jackowski), Ewa Błaszczyk (Daisy Firley), Marek Bargiełowski (Hrabia Habdank), Grażyna Barszczewska (Dora Staroświęcka), Krzysztof Kowalewski (Doktor Staroświęcki), Witold Pyrkosz (Profesor Gasztołd-Gineykowicz), Agnieszka Pilaszewska (Stefa), Cezary Morawski (Fruś Firley), Joanna Jędryka (Rena Mrozicka), Stanisław Brudny (Leon).

z chomika Starszykinomaniak

  • 1,13 GB
  • 27 cze 18 14:32
Spektakl Teatru Telewizji.

Reżyseria - Jan Englert.

Premiera - 24 kwietnia 2001 roku.

Spektakl Englerta niewątpliwie wyróżnia się wysmakowaną oprawą świetlno - plastyczną. Już tylko to wystarczy, by domyślić się, że akcja toczy się w renesansowej Italii. W malarsko skomponowanych kadrach dominują ciepłe brązy i żółcie oraz łagodne odcienie czerwieni. Ów przyjazny świat barw nie znajduje wszakże odzwierciedlenia w duszach bohaterów. Te są bowiem przeważnie mroczne, skażone złem. Osią fabuły jest autentyczna historia rzymskich patrycjuszy Cencich oraz skonfliktowanych z nimi Orsinich. Ich tragiczne dzieje przepuścił Słowacki, rzecz jasna, przez filtr swojej romantycznej wyobraźni. W efekcie powstał dramat pełen gwałtownych emocji, makabry, przemocy i zbrodni. Zdecydowanie bliższy np. szekspirowskiemu „Makbetowi" (vide: motyw trzech wiedźm) niż np. „Fantazemu".
Już sam początek przywodzi na myśl słynną maksymę Alfreda Hitchcocka, według której najpierw powinno być fabularne „trzęsienie ziemi", a potem napięcie ma tylko rosnąć. W sztuce Słowackiego i spektaklu Englerta owym „trzęsieniem ziemi" jest gwałt Francesca Cenci na córce Beatryks. Niedługo później matka ofiary, Eleonora, pod wpływem szatańskich podszeptów trzech wiedźm i księdza Negri postanawia zabić męża. Kto wszakże ma to uczynić? Wybór pada na syna, który właśnie wrócił z wojennych wojaży. Ten wszakże w decydującym momencie tchórzy. Wówczas niespodziewanie zastępuje go Beatryks. Rodzina do spółki z księdzem Negri postanawia wynieść nocą ciało Francesca na ulicę i zainscenizować jego śmierć w wyniku napadu. Mistyfikacja się udaje.
Pojawiają się wszakże nieprzewidziane komplikacje. Podczas pogrzebu Cenciego dochodzi do spotkania Beatryks z młodym malarzem Giano Gianim. Oboje zakochują się w sobie od pierwszego wejrzenia. Nie trzeba dodawać, że jest to uczucie godne romantycznego dramatu, a więc potężne, wręcz mistyczne, nie liczące się z nikim i z niczym. Na przeszkodzie staje mu wkrótce lubieżny ksiądz Negri, który od dawna pożądał zjawiskowo pięknej Beatryks. Teraz, widząc, że jej serce nieodwołalnie należy do innego, postanawia donieść na ojcobójczynię władzom... [TVP]

Obsada: Agnieszka Grochowska (Beatryks Cenci), Ewa Wiśniewska (Eleonora Cenci, matka), Bartosz Opania (Giano Giani, malarz), Mariusz Bonaszewski (Ksiądz Negri), Andrzej Blumenfeld (Francesco Cenci, ojciec), Maciej Marczewski (Fabrycy Cenci), Sergiusz Żymełka, (Azo Cenci), Jerzy Kamas (Ksiądz Anzelmo), Jan Englert (Kardynał Orsini), Jarosław Gajewski (Barygiel więzienia), Ewa Konstancja Bułhak, Anna Gajewska, Maja Hirsch (Wiedźmy), Sara Müldner (Dolorida, córka Barygiela), Marcin Przybylski (Cezario).

z chomika Starszykinomaniak

  • 1,14 GB
  • 27 cze 18 14:31
Spektakl Teatru Telewizji.

Przekład - Joanna Guze.

Scenariusz - Jadwiga Barańska.

Reżyseria - Jerzy Antczak.

Premiera - 9 grudnia 1996 roku.

"Teatr Montherlanta - zauważyła Danuta Żmij-Zielińska - jest w gruncie rzeczy teatrem ludzi zmęczonych. Zmęczonych sobą, swoimi sprzecznościami, swoim strachem, swoją pogardą dla ludzi i ich słabości". Tacy właśnie są dwaj główni protagoniści w tej sztuce, Cezar i Pompejusz. Cezar, który przekroczył ze swymi legionami Rubikon, łamiąc prawa Rzymu i wypowiadając wojnę Pompejuszowi, zwleka z wydaniem rozkazu bitwy, waha się, szuka wskazówek we wróżbach. Pompejusz, już w młodości nazwany Wielkim, trapiony chorobą i obawami, że przeciwnik góruje nad nim pod każdym względem, też ociąga się z podjęciem decyzji. Wie, że atak jest absurdem, chce zachować czyste ręce, ale nie może się wycofać - bo Cezar narzuca mu walkę, bo zwycięstw i łupów oczekują jego ludzie, którym wojna "musi się opłacać". Katon ocenia obu najsurowiej - zręczny Pompelusz umie podburzać do anarchii, aby sobie zapewnić jednowładztwo, Cezar otoczył się motłochem i wszystko splugawił, bo "kloaka nie wymaga niczego od władzy". Obaj gardzą swoim ludem i myślą tylko o tym, jak wznieść swoje posągi. Nie stoją po dwóch stronach barykady, tworzą jedno stronnictwo głupoty. Pomiędzy wrogimi obozami krąży niczym markietanka ze swoim wózkiem Wojna Domowa. Jednych zachęca do picia, by do cna stracili rozum, innych podjudza do zdrady, z wszystkich szydzi. Wodzowi doradza, jak w własnej ręki zginąć szybko i bezboleśnie, żołnierza zapewnia, że jest równy bogaczowi, skoro może go zabić bezkarnie. Jest potrzebna imperatorowi i ludowi przybranemu w zbroje, nie pierwszy i nie ostatni raz w dziejach świata. Wojna narodowa zawsze kiedyś ma kres. Wojna domowa - sąsiada przeciw sąsiadowi, przyjaciela przeciwko przyjacielowi - nie kończy się nigdy. Po bitwie nadchodzi czas odwetu, czystek, walki o urzędy. Nienawiść odradza się, ogarnia umysły ludzi jak ogień. Wojna Domowa mówi o sobie - ja jestem dobra wojna, wojna, w której wiadomo, dlaczego się zabija. Nie wiadomo tylko, po co. [PAT]

Występują: Zbigniew Zapasiewicz (Pompejusz), Mariusz Benoit (Cezar), Stanisława Celińska (Wojna Domowa), JerzyKamas (Katon), Janusz Rafał Nowicki (Letoriusz), Cezary Morawski (Brutus), Artur Żmijewski (Sekstus), Leon Charewicz(Aciliusz), Andrzej Blumenfeld (Domicjusz), Arkadiusz Bazak (Lentullus), Piotr Loretz (Scypion), Marcin Troński (Lucjusz),Artur Barciś (Fanniusz), Paweł Nowisz (Grek), Sławomir Orzechowski (Lena), Paweł Burczyk (Oficer), Artur Sokołowski (Żołnierz).

z chomika Starszykinomaniak

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    548
  • pliki muzyczne
    0

549 plików
375,7 GB




Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności