Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

2014-08-17 Odjazd na wyspę miłości.mp3

zulasi / Pr II PR / Jest taki obraz / 2014 / 2014-08-17 Odjazd na wyspę miłości.mp3
Download: 2014-08-17 Odjazd na wyspę miłości.mp3

8,52 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazek
Jean Antoine Watteau "Odjazd na Cyterę", wersja z 1717 roku (fragm.)

W audycji dr Grażyna Bastek i Michał Montowski opowiadali o obrazie Jeana Antoine’a Watteau "Pielgrzymowanie na Cyterę".

Dzieło francuskiego malarza znane jest także jako "Odjazd na Cyterę”. To dzięki temu obrazowi Watteau został przyjęty do Królewskiej Akademii Malarstwa i Rzeźby.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazek Richard Hamilton, Just What Is It that Makes Today's Homes So Different, So Appealing (1956) Kulturysta Irvin Koszewski i Jo Baer (później współtwórczyni minimalizmu) to mieszkańcy idealnego domu ze słynnego kolażu Richarda Hamiltona. Jak nasze marzenia zmieniły się od 1956 roku? Praca "Co czyni nasze domy tak odmiennymi i tak pociągającymi?" weszła do historii sztuki jako pierwsze dzieło sztuki kultury pop. A powstało jako okładka katalogu legendarnej londyńskiej wystawy "This Is Tomorrow". Zgodnie z jej założeniami kolaż Hamiltona odzwierciedlał aspiracje ówczesnych Brytyjczyków - nic dziwnego, że jego wersja plakatowa zyskała szybko masową popularność. - Trzeba pamiętać, że wnętrza londyńskich mieszkań tak wówczas nie wyglądały. Było tam raczej zimno i biednie. Tym bardzie pociągający wydawał się Brytyjczykom świat rodzącego się za oceanem konsumpcjonizmu - podkreśliła dr Grażyna Bastek. Z amerykańskich reklam i czasopism Hamilton wypożyczył m.in. odkurzacz, telewizor, magnetofon i puszkę z szynką - wszystkie produkty pożądanych wówczas, a dziś już zapomnianych marek. No właśnie, w 1992 roku na zamówienie Tate Modern artysta przygotował "zaktualizowaną" wersję dzieła. O czym - zdaniem Hamiltona - śniliśmy pod koniec XX wieku? obrazek Richard Hamilton, Just What Is It that Makes Today's Homes So Different, So Appealing (1992)
obrazek fragment obrazu Rembrandta "Artysta w pracowni" "Artysta w pracowni" - to obraz interpretowany jako jeden z wielu autoportretów Rembrandta. Znajduje się w Muzeum Sztuki w Bostonie (Fine Arts Museum, Boston). Tylko czy na pewno jest to autoportret malarza? - Istnieje legenda że Rembrandt od młodości do śmierci malował swój wizerunek, aby upamiętnić zmieniające się rysy twarzy - mówiła w Dwójce dr Grażyna Bastek. W tym przypadku ciekawsze niż tożsamość postaci, której zdaniem historyków sztuki nie daje się jednoznacznie ustalić, są szczegóły pokazujące nam warunki pracy artystów w XVII wieku. Dlaczego malarz tworzy w kapeluszu i co o jego technice mówi nam wielkość palety - o tym w audycji.
obrazek Caravaggio "Święty Mateusz piszący Ewangelię". "Święty Mateusz piszący Ewangelię" (albo: "Święty Mateusz i anioł") to pierwszy ołtarzowy obraz olejny włoskiego artysty barokowego – Caravaggia. Obraz, który do dziś wisi w kaplicy Contarellich (rzymski kościół San Luigi dei Francesi) jest drugą wersją tego samego tematu. Cykl o św. Mateuszu został zamówiony przez kardynała Contarellego, który kupił kaplicę i zapragnął ozdobić ją obrazami poświęconymi swojemu patronowi. Zamysł nie został zrealizowany do końca z powodu śmierci kardynała i procesów spadkowych. Kaplica była przyozdabiana przez kilku artystów m.in. Girolama Muziana czy Cavaliere d'Arpino, który wykonał fresk na sklepieniu "Wskrzeszenie córki króla". 25 czerwca 1599 roku zlecenie na udekorowanie kaplicy otrzymał właśnie Caravaggio.
obrazek Jan Steen "Świat na opak" Jan Steen malował głównie sceny rodzajowe, alegorie i portrety, także tematy historyczne, religijne i mitologiczne. Największą popularność zdobył jako twórca pełnych humoru przedstawień życia codziennego w XVII wieku. Powiedzenie "domostwo Jana Steena" jest w Holandii synonimem bałaganu. "Świat na opak" to obraz, na którym pani domu upojona winem zasnęła, więc korzystając z nieuwagi matki, jedno dziecko otwiera szafkę, drugie pali fajkę, a trzecie zabawia się sznurem drogocennych pereł. Małpka pociąga za łańcuszki zegara, na plecach jednego z gości zasiadła kaczka, pies je z talerza stojącego na stole, a świnia roztrąca coś przy schodach. Mąż kobiety zamroczonej winem zabawia się z kurtyzaną. Jako przestrogę przed niepowodzeniami czekającego każdego, upajającego się swym dobrobytem i zapominającego o umiarze i przyzwoitości artysta umieścił pod sufitem symboliczny wiklinowy kosz z drewnianą kulą i szpadą.
obrazek Rafael Santi, Portret Juliusza II (fragment) Dr Grażyna Bastek mówiła tym razem o "Portrecie Juliusza II" pędzla Rafaela Santiego. To jeden z najznakomitszych portrteów papieskich, do którego odnosili się malarze późniejsi, choćby Velasquez i Bacon. Obraz namalowany został na zlecenie Juliusza II w latach 1511–1512. Przedstawia papieża jako siedzącego w fotelu starego, zmęczonego, i zamyślonego człowieka. Broda Juliusza II została zapuszczona na znak upokorzenia w latach 1511–1512, gdy w jednej z kampanii wojskowych utracił on Bolonię. Ten fakt z życia papieża pozwala na określenie daty powstania dzieła. Biała broda kontrastuje z czerwonym tłem i zieloną kotarą. Portret, wraz z innym obrazem Rafaela przedstawiającym Madonnę, został wystawiony w kościele Santa Maria del Popolo w Rzymie. Tam widział go biograf Rafaela Giorgio Vasari. W 1591 roku obraz trafił do zbiorów Scipiona Borghese, a następnie do kolekcji angielskiej Johna Juliusa Angersteina. W 1824 roku został zakupiony przez National Gallery w Londynie.
obrazek Lucien Freud ,"Benefits Supervisor Sleeping". Przed obrazem modelka - Lucy Tiley Dzieło to zasłynęło jako najdrożej sprzedany obraz żyjącego artysty; zostało bowiem kupione przez Romana Abramowicza za kwotę 33,6 mln dolarów w nowojorskim domu aukcyjnym Christie's. Tytuł obrazu - w zasadzie nie dający się przełożyć na język polski - odwołuje się do zawodu modelki. Lucy Tiley, która wówczas pełniła funkcję zbliżoną do księgowej w urzędzie zatrudnienia, stała się jedną z ikon malarstwa Freuda. Tiley była modelką niezwykłą, chociażby ze względu na swoją masę przekraczającą 130 kilogramów. - Jej ciało wygląda, jakby było pozbawione mięśni i szkieletu. Właśnie dlatego zainteresowało Freuda, którego fascynowała skóra, studiowana centymetr po centymetrze - wyjaśniała dr Grażyna Bastek. Gość Michała Montowskiego dodał, że naturalistyczna praktyka Freuda wiązała się z wyczerpującymi sesjami. - On nigdy nie malował bez modela. Sesje trwały po 6-7 godzin i zwykle wiązały się z karkołomnymi pozami. Portret Lucy Tiley przyjął postać, którą znamy, bo znużona modelka po prostu zasnęła podczas pracy - mówiła. Dlaczego Freud posiadał dwie pracownie? Co łączyło go z Tycjanem oraz Rubensem? I jaki był sekret jego powodzenia, nie tylko artystycznego...?
obrazek "Krzyk" należy do cyklu "Fryz życia", który w założeniu artysty miał być poematem życia w jego egzystencjalnym wymiarze - śmierci, erotyzmu, niepokojów targających człowiekiem. Malarz wykonał kilka wersji. "Krzyk" przedstawia człowieka przeszytego bólem egzystencjalnym, a postać znajduje się na tle fiordu w pobliżu Oslo, widocznego ze wzgórza Ekeberg. Ze względu na swój charakter - zapewne silnie związany z nadwrażliwością i zaburzeniami emocjonalnymi samego Edvarda Muncha - obraz nazywany bywa arcydziełem ekspresjonizmu. Paradoks polega na tym, ze pojawił się przed historycznymi narodzinami kierunku. A biorąc pod uwagę różne jego aspekty, uznać można "Krzyk" równie dobrze za dzieło symbolizmu, postimpresjonizmu albo koloryzmu. Bez wątpienia jest "Krzyk" ikoną pop kultury. Odwołuje się do obrazu Muncha film pod tym samym tytułem, ale też Homer Simpson w jednym z odcinków popularnej kreskówki wydaje z siebie własny "krzyk". Dzieło stawało się też wyjątkowo często przedmiotem obsesyjnego pożądania. Dwie spośród czterech wersji - obie znajdujące się w Oslo - próbowano w ostatnich latach ukraść. Na szczęście wróciły one do norweskiego Narodowego Muzeum oraz do Muzeum Muncha. Z kolei wersja znajdująca się w prywatnych rękach osiągnęła na aukcji z 2012 roku rekordową wówczas cenę 120 milionów dolarów.
obrazek Fragment panoramy Mesdaga Powstała w 1881 r. na zamówienie belgijskiej firmy panorama (ściślej: cyklorama) przedstawia widok na Morze Północne, piaszczyste plaże i na miasteczko Scheveningen, które obecnie jest dzielnicą Hagi. Jest to jedna z ostatnich panoram powstałych w okresie wielkiej mody na nie w połowie wieku XIX, zanim rozwinęła się fotografia i kinematografia. obrazek
obrazek Dyptyk reprezentuje nurt w malarstwie i rzeźbie gotyckiej zwanym stylem międzynarodowym. Dyptyk został namalowany na zamówienie dworu Ryszarda II – króla Anglii. Obecnie znajduje się w zbiorach Galerii Narodowej w Londynie. Dyptyk jest jednym z niewielu dzieł malarstwa gotyckiego, które zachowały się do dziś na terenie Anglii. Badacze datują czas powstania dzieła na ostatnie lata życia Ryszarda II i czas rozpowszechnienia stylu pięknego (gotyk międzynarodowy) w latach 90. XIV w. Czas powstania dyptyku oscyluje wokół ostatniej dekady XIV stulecia. W londyńskiej Galerii Narodowej datę powstania dzieła określono na lata 1395-1399. Szczęśliwie ocalał z pożogi, jaką wywołały ruchy religijne w XVI i XVII wieku zainicjowane przez zwolenników purytanizmu. Dzieło to było po raz pierwszy wzmiankowane w roku 1649 w inwentarzu dzieł sztuki znajdujących się w kolekcji króla angielskiego Karola I. Przechowywany był w rezydencji earlów Pembroke w Wilton House pod Salisbury, gdzie znajdował się do 1929 roku. Wówczas został zakupiony dla londyńskiej Galerii Narodowej, w której znajduje się do dziś.
obrazek Niderlandzki malarz Jan Gossaert (zwany Mabuse) uznawany jest za czołowego reprezentant italianizmu w malarstwie niderlandzkim w XVI wieku. O jego najważniejszych dziełach opowie w Dwójce dr Grażyna Bastek. Jan Gossaert był nadwornym malarzem książąt Burgundii. Zafascynowany włoską sztuką, którą ujrzał podczas wyprawy do Florencji i Rzymu w latach 1508/1509 zaczął komponować i malować na włoską modłę. Tworzył głównie obrazy religijne i mitologiczne oraz portrety, zajmował sie też grafiką. Swoje prace sygnował "Jennin Gossart" lub "Joannes Malbodius". Zachowało się ok. 80 jego obrazów oraz liczne rysunki (studia anatomiczne, akty, widoki klasycznej architektury).
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności