-
0 -
3 -
16 -
21
53 plików
302,35 MB
![Ostatnio pobierane pliki Ostatnio pobierane pliki](http://x4.static-chomikuj.pl/res/152bece31a.png)
Program przeznaczony jest dla młodzieży powyżej 10 roku życia. Polecamy go zwłaszcza początkującym programistom oraz licealistom pragnącym studiować informatykę (równiez tym, którzy zaczynają studia i chcą opanować podstawy materiału przed wykładami).
Informatyka została stworzona w oparciu o program studiów inżynierskich. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość żadnych zagadnień informatycznych - kluczem do sukcesu jest zapał i rzetelna praca.
Lekcja 1: Podstawy logiki
W pierwszej lekcji użytkownik określa prawdziwość zdań i na ich przykładzie poznaje podstawowe operacje logiczne.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min1.jpg)
Lekcja 2: Bramki AND i OR
Następnie wykorzystuje nabytą wcześniej wiedzę do obsługi maszyny, sterowanej bramkami elektronicznymi.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min2.jpg)
Lekcja 3: Bramki elektroniczne
W kolejnej lekcji poznajemy bardziej złożone układy scalone.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min3.jpg)
Lekcja 4: Liczby binarne
Posiadłszy podstawową wiedzę o elementarnych układach cyfrowych, przychodzi czas na liczby dwójkowe. Dzięki tej lekcji zamiana liczb dziesiętnych na binarne i na odwrót nie sprawi żadnych problemów.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min4.jpg)
Lekcja 5: Programowanie
maszyny 1-bitowej
Z solidną podbudową teoretyczną przystępujemy do pisania pierwszych programów - sterujemy zapalaniem lampek w maszynie.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min5.jpg)
Lekcja 6: Assembler
To pierwsza trudna, złożona lekcja: piszemy programy asemblerowe w języku maszynowym. Zobaczymy jak procesor wykonuje rozkazy, jak trzymane są dane w pamięci, poznamy podstawowe instrukcje procesora.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min6.jpg)
Lekcja 7: Podstawy języka C
W języku C napiszemy proste programy liczące oraz zobaczymy jak programy wysokiego poziomu tłumaczone są na język instrukcji procesora.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min7.jpg)
Lekcja 8: Programowanie
obiektowe
W tej lekcji będziemy programować robota, który musi przemierzać planszę usianą pułapkami.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min8.jpg)
Lekcja 9: Programowanie
grafiki
Tutaj dowiesz się, jak trzymane są w pamięci obrazy, napiszesz programy stawiające piksele, rysujące linie i zrozumiesz, dlaczego matematyka jest tak ważna w informatyce. Przećwiczymy także wyznaczanie kolorów i skompresujemy obrazek algorytmem RLE.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min9.jpg)
Lekcja 10: Podzespoły
komputera
Lekcja poglądowa na temat pracy urządzeń peryferyjnych.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min10.jpg)
Lekcja 11: Linux
W ostatniej lekcji poznajemy system operacyjny Linux. Do wykonania mamy kilkadziesiąt zadań, pogrupowanych w sekcje tematyczne.
![obrazek](http://www.dagiel.pl/img/infoprj/min11.jpg)
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
94,72 MB
![Chomikowe rozmowy Chomikowe rozmowy](http://x4.static-chomikuj.pl/res/a2dccdc43c.png)