Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

FWW Po co nam mózg, dlaczego się myli i jak działa psychoterapia Dr n. med. Sławomir Murawiec.mp3

selatemmix / Nauka - wykłady i dyskusje / FWW Po co nam mózg, dlaczego się myli i jak działa psychoterapia Dr n. med. Sławomir Murawiec.mp3
Download: FWW Po co nam mózg, dlaczego się myli i jak działa psychoterapia Dr n. med. Sławomir Murawiec.mp3

54,54 MB

0.0 / 5 (0 głosów)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych we współpracy z portalem internetowym GraniceNauki.pl zorganizowało w Krakowie cykl wykładów otwartych "Granice Nauki". Odbywały się one we wtorkowe wieczory w Winiarni i Winotece "Winoman" (ul. św. Tomasza 7). Wykłady adresowane były do studentów, licealistów oraz wszystkich zainteresowanych naukami empirycznymi i filozofią. Nie zabrakło tradycyjnych pytań filozoficznych, na które zaproponowane zostały odpowiedzi inspirowane najnowszymi osiągnięciami nauki. Każdy z wykładów dotyczył problemów, które stają się obecnie przedmiotem wytężonych badań albo znajdują się na granicy możliwości metody empirycznej. Wykład dra Pawła Polaka zatytułowany "Czy w komputerach kryją się problemy filozoficzne?" rozpoczyna się od historycznego wprowadzenia w zagadnienie. Następnie porusza się w nim cztery wybrane problemy filozoficzne związane z komputerami: problem obliczalności, problem informacji, problem sztucznej inteligencji oraz problem tzw. "człowieka Turinga".
Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych we współpracy z portalem internetowym GraniceNauki.pl zorganizowało w Krakowie cykl wykładów otwartych "Granice Nauki". Odbywały się one we wtorkowe wieczory w Winiarni i Winotece "Winoman" (ul. św. Tomasza 7). Wykłady adresowane były do studentów, licealistów oraz wszystkich zainteresowanych naukami empirycznymi i filozofią. Nie zabrakło tradycyjnych pytań filozoficznych, na które zaproponowane zostały odpowiedzi inspirowane najnowszymi osiągnięciami nauki. Każdy z wykładów dotyczył problemów, które stają się obecnie przedmiotem wytężonych badań albo znajdują się na granicy możliwości metody empirycznej. Ewolucjonista i psycholog Michael Tomasello zadaje pytanie, jak możliwe jest, że Homo sapiens wytworzył tak wiele zaawansowanych i unikalnych form języka, techniki czy sztuki? Jedynie 6 milionów lat ewolucji, które dzielą ostatniego wspólnego przodka człowieka i szympansa, a także bardzo małe różnice w ich materiale genetycznym (podobieństwo bliskie jest 99%)
"Granice nauki" to cykl wykładów otwrtych zorganizowany przez Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych we współpracy z portalem http://granicenauki.pl. Wykład dra hab. Andrzeja Koleżyńskiego "Wiązanie chemiczne: fikcja czy rzeczywistość?" to pierwszy wykład cyklu. Przedstawiono w nim dwa podejścia do wiązań chemicznych: klasyczne i kwantowo-mechaniczne. Przedstawione podejścia postulują odmienną ontologię tych wiązań.
W roku akademickim 2010/2011 Centrum Kopernika, wraz z Wyższą Szkoła Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie oraz Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zorganizowało cykl wykładów "Nauka i religia". Wykład ks. dra Włodzimierza Skocznego zatytułowany "Sprawa Galileusza" relacjonuje jeden z najsłynniejszych konfliktów między religią a nauką. Galileusz jest centralną postacią rewolucji naukowej XVII wieku, odgrywa więc kluczową rolę w historii nauki. Jednak tym, co co skupia na nim uwagę jest jego konflikt z Kościołem Katolickim. Skomplikowane oddziaływania między nauką i wiarą oraz nie zawsze gładko układające się stosunki "ludzi Kościoła" z naukowcami skupiają się w jego historii jak w soczewce. W ciągu wieków narosło wokół postaci Galileusza wiele kontrowersji. Z jednej strony, była ona zawsze wielką skazą na wizerunku Kościoła. Z tego powodu u wielu katolików rodziła postawę apologetyczną. Z drugiej strony, w czasach Oświecenia stała się mitem, symbolem uciemiężenia nauki przez Kościół. Z Galileusza uczyniono męczennika w obronie intelektualnej niezależności, empirystę, który definitywnie zerwał z przesądami średniowiecza i zdecydował się na wybór genialnej metody naukowej. Paradoksalnie więc, kluczowa rola, którą pełniła ta postać, utrudnia jej historyczną rekonstrukcję. Ks dr Skoczny podejmuje się trudnego zadania przedstawienia sprawy Galileusza wystrzegając się owego "naukowego zacietrzewienia" z jednej strony, z drugiej zaś daleko mu do taniej apologetyki.
Referat Mateusza Hohola wygłoszony na seminarium "Filozofia w nauce" zorganizowanym z okazji 75 urodzin ks. prof. Michała Hellera.
W roku akademickim 2010/2011 Centrum Kopernika, wraz z Wyższą Szkoła Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie oraz Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zorganizowało cykl wykładów "Nauka i religia". Wykład "Kopernika problemy z Inkwizycją" przedstawił ks. dr hab. Janusz Mączka. Jak zauważa, "De revolutionibus" zostało wydane w roku śmierci polskiego astronoma. Z tego powodu, sam Kopernik problemów z Inkwizycją nie miał. Wykład relacjonuje historię wstępu do dzieła, ingerencje Osiandera, dzieje kolejnych jego wydań. Rozprawia się z poglądem Koestlera, że jest to "książka, której nikt nie przeczytał". Wspomina o problemach związanych z Kopernikiem -- tajemnicę jego grobu, wizerunku na portretach, narodowości itp. Ukazuje różnice między systemami: ptolemejskim i kopernikańskim. Podkreśla, jakie idee należą do najistotniejszych w rewolucji kopernikańskiej. Zgrzyty między systemem kopernikańskim a nauką Kościoła rozpoczynają się dopiero, gdy na arenę dziejów wkroczy największy nowożytny obrońca kopernikanizmu -- Galileusz.
Dyskusja panelowa "Jak możliwa jest filozofia w nauce?" podsumowała seminarium "Filozofia w nauce", zorganizowane z okazji 75. urodzin ks. prof. Michała Hellera. Podczas panelu dyskutowali: Prof. Jan Woleński Prof. Jerzy Vetulani Ks. prof. Michał Heller Dyskusję poprowadził prof. Bartosz Brożek.
Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych we współpracy z portalem internetowym GraniceNauki.pl zorganizowało w Krakowie cykl wykładów otwartych "Granice Nauki". Odbywały się one we wtorkowe wieczory w Winiarni i Winotece "Winoman" (ul. św. Tomasza 7). Wykłady adresowane były do studentów, licealistów oraz wszystkich zainteresowanych naukami empirycznymi i filozofią. Nie zabrakło tradycyjnych pytań filozoficznych, na które zaproponowane zostały odpowiedzi inspirowane najnowszymi osiągnięciami nauki. Każdy z wykładów dotyczył problemów, które stają się obecnie przedmiotem wytężonych badań albo znajdują się na granicy możliwości metody empirycznej. Roger E. Backhouse, znany brytyjski profesor historii i filozofii ekonomii w swojej najnowszej książce, The Puzzle of Modern Economics, przytacza anegdotę o brytyjskiej królowej, Elżbiecie II, która otwierając w dniu 5 listopada 2008 r. nowy budynek London School of Economics, w trakcie przemówienia odniosła się do kryzysu finansowego. W pewnym momencie odwróciła się do obecnych na sali kilku ekonomistów pytając retorycznie: "To okropne. Dlaczego nikt nie zauważył że on nadchodzi?" No właśnie. Dlaczego zarówno ten, jak i poprzednie kryzysy, nie zostały w porę zauważone, tak aby możliwe było odpowiednie przeciwdziałanie? Są tacy jednak, którzy twierdzą że go przewidzieli (Nouriel Roubini). Jest też cały szereg teorii wyjaśniających przyczyny tego kryzysu oraz to, dlaczego tak trudno było przewidzieć jego nadejście, a co ważniejsze rozległe konsekwencje dla USA i EU. Dr Marcin Gorazda stoji na stanowisku, iż nauka ta istotnie różni się od nauk tzw. przyrodniczych i jest cały szereg powodów, dla których jej siła predykcyjna zawsze będzie słabsza. W jej przedmiot badania i metodologię wpisane są inherentne ograniczenia eksplanacyjne.
Powyższa dyskusja panelowa była finałowym wydarzeniem czwartej konferencji z cyklu "Wokół myśli Michała Hellera", zatytułowanej "Czy świat jest matematyczny?". Dyskutowali: ks. prof. dr hab. Michał Heller prof. dr hab. Jerzy Vetulani (PAN, Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych) dr hab. Bartosz Brożek, prof. UJ (UJ, Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych) dr Maria Karolczak (SWPS, Warszawa, Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych) Dyskusję poprowadził: mgr Mateusz Hohol (UPJPII, Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych)
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności