Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Bhikkhu Bodhi - Schronienie w Buddzie.pdf

philosophia / FILOZOFIA WSCHODU / Bhikkhu Bodhi 1944 USA / Bhikkhu Bodhi - Schronienie w Buddzie.pdf
Download: Bhikkhu Bodhi - Schronienie w Buddzie.pdf

49 KB

0.0 / 5 (0 głosów)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

ChomikImage.aspx?k=1355661&t=633815189053287467&id=117924958&vid=117924958

Bhikkhu Bodhi (ur. 1944) mnich buddyjski w tradycji theravada, amerykańskiego pochodzenia. Urodził się w Brooklinie w Nowym Jorku jako Jeffrey Block. Uzyskał licencjat z filozofii w Brooklyn College w 1966, a także doktorat z filozofii w Claremont Graduate School w roku 1972. Buddyzm zafascynował go w wieku 20 lat, kiedy po ukończeniu studiów podróżował do Sri Lanki, gdzie wstąpił do nowicjatu w 1972, a w 1973 otrzymał pełne śluby, wszytko to pod kierownictwem czcigodnego Anandy Maitreyi, kierownika szkoły zakonnej na Sri Lance w tamtym czasie.

W 1984 został mianowany redaktorem Buddhist Publication Society (Buddyjskiego Stowarzyszenia Publikacji) na Sri Lance, a w 1988 został jego naczelnikiem. Czcigodny Bodhi ma na swoim koncie wiele znaczących publikacji, zarówno jako autor, tłumacz, czy edytor-wydawca, należą do nich m.in. "The Middle Length Discourses of the Buddha - A Translation of the Majjhima Nikaya" (tłumaczony wraz z Czcigodnym Bhikkhu Nanamoli, 1995), oraz "The Connected Discourses of the Buddha -- a New Translation of the Samyutta Nikaya" (2000).

W maju 2000 roku wygłosił przemówienie programowe dla ONZ z okazji pierwszych obchodów Visakha Puja (dzień narodzin Buddy, jego oświecenia i śmierci). Powrócił do Stanów w 2002, od lipca 2002 mieszka i naucza w klasztorze Bodhi. Obecnie jest przewodniczącym Rady Klasztoru Bodhi, oraz prezesem fundacji Yin Shun.

Niektóre z kursów bhikkhu Bodhi:
- A course in Pali Languag (Kurs języka pali)
- Majjhima Nikaya Lectures (Czytanie Majjhima Nikayi)
- The Buddha’s Teaching As It Is (Nauka Buddy jaką jest)

"Poszukiwania ´sciezki duchowej zrodzone są z cierpienia. Ich początkiem nie jest feeria swiateł ani ekstaza, lecz głębokie rany zadane przez ostrza bólu, rozczarowania i pomieszania. Jednakże aby cierpienie spowodowało narodziny autentycznych duchowych poszukiwań, musi ono oznaczać coś więcej, niż tylko pochodzący z zewnątrz, biernie przyjęty
cios. Musi ono uruchomić wewnętrzną realizację, percepcję, która przebija się przez łatwe samozadowolenie naszych nawykowych spotkań ze światem, i pozwala przelotnie dojrzeć niesolidność i niepewność nieustannie ziejącą spod naszych stóp. Kiedy taki wgląd zaświta, choćby chwilowo, może on wywołać głęboki kryzys wewnętrzny. Kryzys, który obala nawykowe cele i wartości, wystawia na pośmiewisko naszą rutynową gonitwę zajęć, i powoduje, ˙ze oddając się starym przyjemnościom pozostajemy uporczywie nieusatysfakcjonowani."
z pierwszego rozdziału "Szlachetnej Ośmiorakiej Ścieżki - Drogi ku zakończeniu cierpienia"


Źródła:
http://sasana.wikidot.com/bodhi-bhikkhu (25.06.2009 r.)
Inne pliki do pobrania z tego chomika
Esencja Nauk Buddy. "Esencję nauczania Buddy można zreasumować za pomocą dwóch reguł: pierwsza z nich to Cztery Szlachetne Prawdy, druga — to Szlachetna Ośmioraka ´ Scieżka. Pierwsza reguła określa sferę doktryny, i podstawowym oddźwiękiem przez nią wywoływanym jest rozumienie; druga określa sferę dyscypliny, w najszerszym tego słowa znaczeniu, i jej podstawowy oddźwięk stanowi praktyka. W strukturze nauczania te dwie reguły zwierają się w nierozdzielną całość zwaną dharma-vinaja, „doktryna-i-dyscyplina”, lub, w skrócie, Dharma. Wewnętrzna jedność Dharmy jest zapewniona przez fakt, ˙ze ostatnia z Czterech Szlachetnych Prawd, prawda o istnieniu ścieżki, jest właśnie Szlachetną Ośmioraką Ścieżką, zaś pierwszy czynnik Szlachetnej Ośmiorakiej Ścieżki, prawidłowy pogląd, jest zrozumieniem Czterech Szlachetnych Prawd. A zatem te dwie reguły przenikają się wzajemnie, i są zawarte jedna w drugiej. Formuła Czterech Szlachetnych Prawd zawiera w sobie Szlachetną Ośmioraką Ścieżkę, a Szlachetna Ośmioraka Ścieżka zawiera Cztery Prawdy.(...)" ze wstępu.
Lektura mów Cycerona, nazwanego przez jemu współczesnych "ojcem ojczyzny", powinna być obowiązkiem każdego polityka, każdego kto chce publicznie zabierać głos. Cyceron uczy bowiem nie tylko jak mówić mądrze, logicznie i pięknie - uczy przede wszystkim jak za słowo odpowiadać: męstwem, honorem i patriotyzmem.(...) Mowy stanowią w życiorysie Marka Tuliusza, najbardziej twórczą dziedzinę jego aktywności publicznej. Dzięki zdolnościom retorycznym zrobił karierę polityczną, zyskał miano obrońcy chylącej się ku upadkowi republiki w Rzymie oraz sprawnego i prawego adwokata. Mowy przyniosły mu ponadczasową sławę wielkiego męża stanu, mędrca i obywatela.
Jasne jest zatem, że w ogóle nie może być mowy, by filozofia (która przecież rozpoczyna od krytyki poznania i we wszystkim, czym poza tym jest, zakorzeniona jest w krytyce poznania) miała kierować się metodycznie (albo wręcz rzeczowo) według nauk ścisłych, by miała sobie stawiać ich metodykę za wzór, by jej zadanie miało sprowadzać się do kontynuacji i uzupełnienia, według metodyki zasadniczo wspólnej wszystkim naukom, pracy wykonanej już w naukach ścisłych. (Fragment Wykładu pierwszego) W "Pięciu wykładach" Husserl po raz pierwszy publicznie wypowiedział idee, które miały określić całe jego późniejsze myślenie. Daje w nich zarówno jasne przedstawienie redukcji fenomenologicznej, jak i podstawowej idei konstytucji przedmiotów w świadomości. (fragment Wprowadzenia wydawcy)
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności