-
514 -
165 -
2958 -
117
3946 plików
117,14 GB
Act One
Poet and Peasant
Bardzo oryginalny początek. Zespół zaaranżował klasyczny utwór kompozytora Franza von Suppe, uwerturę Poet And Peasant, w oryginale Dichter und Bauer. Pełno tu zaskakujących pomysłów, punktów zwrotnych, zmian tempa i przyjemnych linii melodycznych. Muzyka opiera się na dosyć elastycznej sekcji rytmicznej, w której bryluje energetyczność perkusisty, oraz dwóch instrumentach solowych: organach Hammonda i gitarze. Obaj soliści prezentują wysoki poziom techniczny, natomiast organy z pewnością stabilizują brzmienie Beggar's Opera. Utwór wykonany z młodzieńczą fantazją, polotem, witalnością i żywiołowością. Wokalista serwuje wyjątkowo żartobliwe okrzyki.
Passacaglia
Kompozycja Virginii Scott i Marshalla Erskine'a. Wstęp organowy z bardzo klasycznym zacięciem. Potem partia wokalna, w której wokalista śpiewa przyjemną melodię osiągnąwszy brzmienie starego dobrego gramofonu. Około drugiej minuty następuje punkt zwrotny. Szaleństwo rozpoczyna gitara Gardinera. Solówka jest momentami szybka lub bardzo szybka niezależnie od tempa forsowanego przez perkusję, które zresztą zmienia się jak pogoda w marcu. Parę niezłych efektów stereofonicznych. Około 5. minuty zespół wraca do motywu organowego z początku nagrania, który przechodzi w partię wokalną. Potem solo organowe pod wpływem barokowej muzyki klasycznej i krótkie zakończenie.
Memory
Kompozycja Scotta i Erskine'a. Rock organowy. Wspaniałe wejścia wokalisty a capella, przerywane mocnym motywem granym unisono przez organy i gitarę. Utwór niebanalany, przyjemny w odbiorze i świetnie zaśpiewany. W końcówce popisy Gardinera na gitarze, które wyraźnie zostały skrócone z powodu skończenia zapasu winylu.
Raymond's Road
Kompozycja grupy. Wiązanka motywów zaczerpniętych z muzyki klasycznej, przeplatanych własnymi pomysłami. Galopująca perkusja. Już w pierwszej minucie zespół atakuje rockową wersją sonaty A-dur, znanej jako rondo Alla Turca, Wolfganga Amadeusza Mozarta (1756 - 1791). Zaraz potem muzycy przechodzą do Toccaty i fugi d-moll, Jana Sebastiana Bacha (1685 - 1750). Przeważa rock organowy, chociaż Gardiner w 3. minucie popisuje się efektowną, długą solówką podczas której galop perkusisty sięga zenitu. Tempo w większości szybkie. Około 9:30 grają uwerturę do opery Wilhelm Tell, Gioacchino Rossini'ego (1792 - 1868), która powstała w 1829 roku. Nie minie minuta, jak z Włoch czy też raczej Szwajcarii, słuchacz przeniesie się do Skandynawii i posłucha fragmentu suity Peer Gynt, W grocie Króla Gór, Edvarda Griega (1843 - 1907). Duże wpływy Keitha Emersona i The Nice.
Light Cavalry
Aranżacja zespołowa kolejnego utworu klasycznego Franza von Suppe, uwertury Die leichte Kavallerie. Bardzo ciekawa aranżacja, w której organy pełnią rolę pierwszoplanową. Dwa razy muzycy przywołują nuty najpopularniejszego utworu Johanna Straussa Seniora (1804 - 1849), Radetzky Marsch. Około 2. minuty i 10:30. Utwór został napisany na cześć marszałka polowego armii austriackiej, Josepha Radecky'ego von Radetz, który pochodził z Czech. Kilka fragmentów wokalnych w zasadzie nie zmienia instrumentalnego charakteru nagrania. Około 7. minuty interesujące solo gitarowe. Współpraca obu instrumentów solowych gitary i organów daje bardzo ciekawe efekty. Bardzo duże zróżnicowanie metrum i tempa w tym utworze świadczy o wysokich umiejętnościach szkockich muzyków rockowych.
Sarabande
Kompozycja grupy. Tytuł oznacza taniec dworski z XVIII wieku. Zespół jednakowoż skorzystał z dobrego riffu gitarowego i zapronował szybki taniec rockowy. Solo organowe. Bonus na edycji CD.
Think
Kompozycja grupy. Strona B singla Sarabande. Rock. Szybkie, chociaż niejednolite tempo. Motywy organowe przeplatają się z gitarowymi. Griffitths śpiewa dynamicznie i nieco nonszalancko. Nie brakuje popisów instrumentalnych. Bonus na edycji CD.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB