Naqoyqatsi.DvdRip.Xvid.txt
-
# Makrama i inne -
# Wzory na ścianę -
101SSCAM -
2011-02-19-2153-41 -
bal -
bal na zakonczenie -
baleriny -
Digital Camera Photos -
do obrobki -
fotki -
foto (10) -
foto (11) -
foto (9) -
Fotos von Digitalkamera -
Gescannte Fotos -
gimnazjum -
kopia -
koronka irlandzka -
koronka irlandzka 0 -
koronka irlandzka 1 -
koronka irlandzka 2 -
koronka irlandzka 3 -
koronka irlandzka 4 -
Koszyczki -
Lilo i Stich (dubbing PL) część 1 -
Lilo i Stich (dubbing PL) część 2 -
Lilo i Stich (dubbing PL) część 3 -
magiczny dotyk Indii -
ognicho -
Orzechowo 2006 -
Outgoing E-mail Attachments -
podstawowka -
Postausgang - E-Mail-Anlagen -
rachunki do wyslania -
rachunki zaplacone -
Scanned Photos -
sylwester -
szydełko dla dzieci -
szydełkowe ubranka i buciki dla niemowląt -
szydełkowe ubranka i buciki dla niemowląt(1) -
ur asi -
urlopy i inne zwolnienia od pracy -
Wabrzezno -
Wiosna -
wykroje -
wykroje dla dzieci -
zakonczenie 2006 -
Zakończenie 2006 -
Zbigniew Królicki -
zdjęcia bracia
Można go określić precyzyjnie skonstruowaną wizualną impresją, o budowie zbliżonej do medytacyjnej kompozycji muzycznej.
Obraz w sposób doskonały został tu zespolony z warstwą dźwiękową, pozbawioną całkowicie komentarza słownego. Dzięki temu powstał wyjątkowy ekranowy balet, oparty na znakomitych efektach wizualnych i akustycznych.
Koyaanisqatsi to także filmowa medytacja nad zależnością natury od nowoczesnej cywilizacji przemysłowej.
Tytuł filmu oraz słowa nastrojowych pieśni, które towarzyszą obrazom, pochodzą z języka Indian Hopi – powoli ginącego plemienia grupy Pueblo, zamieszkującego Arizonę.
Słowo koyaanisqatsi ma w ich języku wiele znaczeń. Może oznaczać: życie szalone, życie w podnieceniu i zgiełku lub życie pozbawione równowagi.
2) Powaqqatsi to druga część zaplanowanej przez G. Reggio trylogii filmowej.
„Powaqa” oznacza grupę ludzi, związanych z magią i żyjących na koszt innych, natomiast „qatsi” – życie.
Powaqqatsi ma charakter wizualnej impresji, opowiadającej o wzajemnym przenikaniu się kultur i cywilizacji, a także o rozmaitych formach ludzkiej aktywności i wyobraźni.
Tradycyjne zachowania plemion Trzeciego Świata, świadczące o głębokiej więzi duchowej z kosmosem przeciwstawione zostają obrazom XX wiecznej cywilizacji.
W filmie brak fabuły w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, nie ma też dialogów, ani komentarza.
Pojawiają się zapierające dech w piersi i urzekające dbałością o detal obrazy oraz wspaniała, kontemplacyjna muzyka napisana ponownie przez Philipa Glassa.
3) Po Koyaanisqatsi, pokazującym szaleństwo świata i Powaqqatsi, ukazującym życie w transformacji, powstała trzecia część - Naqoyqatsi.
To wizja świata, którym rządzi technologia. Technologia, która daje początek wojnie cywilizacyjnej przemocy.
Naqoyqatsi to oszałamiające wiązki obrazów i efektów specjalnych. Wstrząsający obraz przenikania się światów - ludzkiego, natury i technologii. Naqoyqatsi to sztuka w trzech aktach.
Finał jest jeszcze bardziej zaskakujący. Nagle opowieść zmienia tempo, przyspiesza, nabierając szybkości wręcz niebezpiecznej. Taki właśnie jest obraz życia w XXI wieku