-
1 -
0 -
2 -
699
708 plików
1,34 GB
„Menadżer doskonały” to seria publikacji będących narzędziem dla wszystkich, którzy chcą podążać ścieżką doskonalącą umiejętności menadżerskie. Tej wiedzy nie nabędziesz na studiach. Otrzymujesz ją teraz w książce – od praktyka i mentora, który chce Cię wspierać podczas Twojej zawodowej edukacji.
Pierwsza z serii książek to „Menadżer doskonały. Komunikacja”:
Umiejętności komunikacyjne, swoboda nawiązywania kontaktów w ocenie autora i nie tylko jego samego, stają się praktycznie najważniejszym elementem pracy menadżera. Dlaczego? Jeśli ten nie będzie w stanie porozumieć się z zarządzanymi przez siebie pracownikami, nie osiągnie niczego. Gdy ludzie nie pójdą za stojącym na czele przywódcą lub ruszą za nim tylko z przymusu, nie będzie możliwe wykorzystanie pełni drzemiącego w nich potencjału.
Grzegorz Szczerba
Z życia wzięte...
Zamknijmy na moment oczy i wyobraźmy sobie prezesa małej firmy. Ten biegnie właśnie na spotkanie ze swoim najważniejszym klientem. Świadomość tego, że od jego wyniku może zależeć naprawdę wiele, raczej nie dodaje mu animuszu. Wtem na jego drodze staje pracownik i z uśmiechem na twarzy oznajmia:
— Panie prezesie, mam te dane, o których wcześniej rozmawialiśmy. Kupili u nas towaru za dwieście tysięcy…
Co robi zagadnięty niespodziewanie człowiek? Kiwa głową ze zrozumieniem i podąża dalej. Po kilku metrach drogę zastępuje mu kolejna osoba. Tym razem na jego drodze pojawia się kierownik projektu, który widząc pośpiech przełożonego, nie zamierza go dłużej zatrzymywać i tylko rzuca w jego kierunku:
— Widzimy się za półtorej godziny?
Jaka jest reakcja prezesa? Jeszcze raz kiwa głową i widząc już drzwi sali konferencyjnej, w milczeniu przekracza jej próg, by po sekundzie witać się z oczekującym na niego klientem.
[...] O ile kilka lat temu szef widoczny był w zasadzie tylko podczas jakichś oficjalnych uroczystości, o tyle dzisiaj wymaga się jego codziennej obecności w tradycyjnym miejscu pracy każdego, szeregowego pracownika firmy. Wychodzimy z gabinetów, i to w pośpiechu wychodzimy…
Porada nr 1
Teraz zastanówmy się przez moment, ile wspomniany wcześniej prezes zapamiętał z tego, co usłyszał na korytarzu. Nabierzmy głęboko powietrza w płuca i wykrzyczmy: nic! Zaraz po wejściu do sali skoncentrował się na postaci oczekującego już na niego klienta i nie powtórzył niczego, co zostało do niego powiedziane przez napotykanych wcześniej pracowników. Tym samym podstawowy warunek zapamiętywania nie został spełniony. Nic nie opuściło jego pamięci krótkotrwałej i, dzięki powtórzeniom, nie zostało przeniesione do pamięci długotrwałej. A na to mamy tylko minuty… Nie gniewajmy się zatem na niego, gdy po spotkaniu zadzwoni z pytaniem o kwotę zakupów lub spóźni się na spotkanie projektowe. Tak wygląda bowiem szara rzeczywistość…
By realizować zadania stawiane przed nimi samymi, menadżerowie posługują się armiami ludzi. Silna osobowość, zdolności interpersonalne oraz dobre zrozumienie organizacji i działalności firmy pozwalają zawsze odnieść sukces. Co jest jeszcze potrzebne do tego, by w czasach teraźniejszych mówić o pełni szczęścia? Komunikacja?
Jak dobrze porozumiewać się z pracownikami? Jak sprawić, że będą chcieli Cię słuchać? Jak wytworzyć pomiędzy nimi a Tobą zaufanie?
Dzięki tej książce m.in.:
- poznasz zasady dobrego komunikowania,
- nauczysz się likwidować bariery komunikacyjne,
- dowiesz się, jak skutecznie komunikować z zespołem,
- nauczysz się lepiej rozumieć i lepiej przekazywać konieczne informacje.
Potrzebujesz konkretu, bo jesteś przecież menadżerską duszą? Proszę bardzo:
Porada nr 14
Gdy bierzesz udział w spotkaniu, spróbuj otwarcie polemizować z osobą przemawiającą. Nie dlatego, że wchodzisz w rolę „czarnego charakteru”. Aktywne uczestniczenie w zebraniach poprawia stopień zapamiętania przekazywanych w ich trakcie treści. Po prostu lepiej zapamiętujemy to, co mówimy, niż to, co słyszymy oraz dlatego, że dyskusja wzbudza większe emocje. To zawsze pomaga lepiej utrwalać przekazywane wokół nas informacje.
Porada nr 25
Menadżer doskonałyW zespołach nie ma miejsca na zatajanie informacji. Menadżer powinien być otwarty tak bardzo, jak to tylko jest możliwe. Za każdym razem należy pytać zarówno siebie samego, jak i innych: „Czy jest możliwe przekazanie właśnie otrzymanych informacji w dół?”.
I dalej...
Informacja powinna krążyć. To, czego dowiemy się sami, powinniśmy starać się natychmiast przekazać wszystkim. W ten sposób uczymy ludzi poprawnych zachowań. Ile razy w życiu możemy usłyszeć o podjęciu błędnej decyzji? Zapewne wiele. A co je powoduje? Odpowiedź na to pytanie nie jest ani prosta, ani łatwa. Jednego możemy być pewni. Niepełna informacja lub jej brak może właśnie za tym stać. Zapobiegając temu, menadżerowie ograniczają prawdopodobieństwo zaistnienia tego typu wydarzeń. Ludzie odwdzięczą się im szybko. Gdy tylko zdobędą jakąś informację, na pewno sami przekażą ją kierownikowi i swoim współpracownikom. Właśnie o to chodzi nam w sprawnej komunikacji. Tutaj po prostu budujemy niczym niezakłócony przepływ informacji…
Dla kogo jest ta książka?
jesteś początkującym menadżerem i chcesz otrzymać konkretne informacje, bez „lania wody”, bez niepotrzebnych upiększeń, samo sedno,
już jesteś menadżerem (liderem, właścicielem firmy) i potrzebujesz szybkiego skrótu, konkretu, żeby przypominać sobie istotną wiedzę dot. zarządzania,
jesteś osobą świadomą faktu, iż sukces w dużej mierze zależy od udanych relacji z innymi ludźmi.
- sortuj według:
-
1 -
0 -
0 -
0
1 plików
1,76 MB