-
868 -
1112 -
18787 -
521
21303 plików
45,16 GB
MIG-29 TO JUŻ NIE NAJNOWOCZEŚNIEJSZA MASZYNA. ZRESZTĄ NIE BYŁA NIĄ NIGDY - ANI DZISIAJ, ANI 6 PAŹDZIERNIKA 1977 ROKU, A WIĘC 22 LATA TEMU, KIEDY TO PIERWSZY PROTOTYP WZNIÓSŁ SIĘ W POWIETRZE.
MiG-29 podobnie jak Su-27 to doskonały przykład tego, jak skuteczna była bariera nałożona przez COCOM na transfer nowoczesnych technologii do ZSRS. MiG-29, jak każdy sowiecki produkt techniczny oparty bardziej na produkcyjnych normach ilościowych, a nie jakościowych, nie różni się niczym od innych wyrobów technicznych sowieckiego przemysłu. Podstawowy parametr produkcyjny, jakim jest powtarzalność procesu technologicznego, jest w MiG-29 taki sam jak np. w sowieckich zegarkach, telewizorach czy aparatach fotograficznych: wszystko zależy od szczęścia przy zakupie i natrafienia na starannie wykonany egzemplarz. Awionika MiG-29 i Su-27, która jest w dużej części wspólna, jest opóźniona w stosunku do urządzeń zachodnich o dwie generacje. Sowiecki proces technologiczny, zarówno mechaniczny jak i elektroniczny, jest na poziomie rząd niższym od takich samych procesów w byłych państwach socjalistycznych. To tłumaczy tym samym dlaczego nawet jakość wykonania płatowca jest zróżnicowana - można trafić na egzemplarz, gdzie krzywo zamykają się sloty. Co z tego, że jest to płatowiec o doskonałych parametrach pilotażowych. Na dzisiejszym polu walki powietrznej, która od kilkunastu lat przestała być walką manewrową (Dolina Bekaa, Wybrzeże Libii, Falklandy, Zatoka Perska) jest to cecha trzeciorzędna. Większość dotychczasowych ocen i porównań MiG-29 była pełna emocji i uwielbienia.
Napęd:
# Ilość typ/masa silnika: 2 x RD-33/1217 kg
# Max. ciąg bez dopalania/ z dopalaniem: 2 x 49,42 kN/2 x 81,38 kN
Dane masowe:
# Masa własna/max. masa startowa: 10900 kg/18480 kg
# Il. paliwa w zbiornikach wewnętrznych/podwieszanych: 4365 l/1500 l
# Dane lotno-techniczne:
# Konstrukcja: duralowa, półskorupowa
# Prędkość max.: 2400 km/h, Ma=2,30
# Prędkość lądowania: 250-260 km/h
# Prędkość przelotowa: 1000 km/h
# Długość rozbiegu: 650 m(240 z dopalaniem)
# Długość dobiegu: 600 m (900 m bez spadochronu hamującego)
# Pułap praktyczny: 17 500 m
# Średnie zużycie paliwa w powietrzu: 3450 kg/h
# Średnie zużycie paliwa na ziemi: 2000 kg/h
Dane geometryczne:
# Rozpiętość: 11,36 m
# Długość: 17,32 m
# Wysokość: 4,36 m
# Powierzchnia skrzydła: 38,0 m2
# Zasięg: 2100 km.
- sortuj według:
-
0 -
10 -
2 -
0
12 plików
367,16 MB