schemat F-16.jpg
-
3 ruble Mikołaja I z 1834 roku -
5 dolarów 1854 -
a -
Alfred Rosenberg -
Aligator K-52 -
Antiek Porselein -
b -
Bandera i UPA -
Bombowiec B1b Lancester -
Ceramic servicii i garnituri -
Czworak Zygmunta Augusta z 1566 r -
Dukat Jana III Sobieskiego 1676 -
Geneza powstania Klu Klux Klanu -
Grosz głogowski Zygmunta Starego 1605 -
gwałciciel dzieci - ks. Jankowski -
Historia - opowieści z wojny -
historie -
J - 20 (Chiny) -
KAZIMIERZ DOLNY -
Kiedy mamy do czynienia ze stalkingiem -
Kolęda żeglarska -
Konzentrationslager Groß-Rosen -
Krwawy błazen z Ugandy Imi Dada -
Krzyż Wiktorii -
Lenin i Stalin - mordercy -
Medal Purpurowe Serce -
MOCARSTWO - ludobójcy -
Naziści z Klu klux Klanu -
Nieobliczalny Donald Trump -
O d-e -
Order Kawalerów Maltańskich -
Order Legii Honorowej -
Order Virtuti Militari -
Order Złotego Runa -
Ostatnie miesiące -
Pałac w Kozłówce -
Przemilczane zbrodie na Polakach -
Reinhard Heydrich -
Skutki wojny w Wietnamie -
Spływ Dunajcem -
Stany Zjednoczone - Wietnam -
Święty Sylwester - kto to taki -
Talar Gdański Jana Kazimierza z 1650 r -
Tymf Jana Kazimierza 1663-1666 -
Z niemczenie nazwy miasta -
ZABAWA NA WESELACH -
Zamek w Janowcu -
Zamek w Nidzicy -
Zespół Szarotka -
ZYDZI i ich sprawy
Ponad trzydzieści lat temu w USA rozpisano konkurs na lekki samolot myśliwski, którego żywiołem miała być manewrowa walka powietrzna z zachowaniem zdolności do zwalczania celów naziemnych. Spośród kilku firm, które stanęły do walki o kontrakt, zwyciężył Lockheed Martin ze swoim F-16 Fighting Falcon. Przez wszystkie następne lata samolot był intensywnie rozwijany i modernizowany. Już w 1980 r. rozpoczęto wielonarodowy i wielostopniowy program modernizacji samolotu F-16. Ze względu na złożoność programu MSIP (Multinational Staged Improvement Program), podzielono go na trzy etapy.
W pierwszym etapie (MSIP I) stworzono samoloty F-16A/B Block 15, które otrzymały tylko niezbędne zmiany strukturalne dla przyszłych potrzeb (1981 r.). W etapie drugim (MSIP II) początkowo powstały F-16C/D Block 25 (1984 r.), a następnie F-16C/D Block 30/32 (1986 r.). W etapie MSIP III powstały F-16C/D Block 40/42 (1988 r.) wyspecjalizowane w uderzeniach na obiekty naziemne w dzień i w nocy w trudnych warunkach atmosferycznych, a zwieńczeniem tego etapu były samoloty F-16C/D Block 50/52, tym razem przede wszystkim wyspecjalizowane w ogniowym przełamywaniu naziemnej, zintegrowanej obrony powietrznej (1991 r.) Samolot F-16C/D Block 60 powstał specjalnie na zamówienie Zjednoczonych Emiratów Arabskich.