-
33 -
4309 -
90 -
585
6875 plików
3668,56 GB
Akcja drugiego Medievala toczy się w latach 1080-1530. Twórcy postawili na autentyczność i wierne odtworzenie realiów tego okresu. Gracze prowadzą działania nie tylko na Starym Kontynencie, lecz także w Ameryce Środkowej i Południowej (walki z Aztekami) oraz na Bliskim Wschodzie (krucjaty mające na celu odzyskanie przez chrześcijan Ziemi Świętej).
W sumie, do wyboru oddano aż dwadzieścia jeden grywalnych frakcji (m.in. Anglia, Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, Francja, Szkocja, Dania, Hiszpania, Portugalia, Wenecja, Sycylia, Polska, Rosja, Węgry, Bizancjum, Turcja, Egipt, Mongołowie, czy Aztekowie), z czego każda oczywiście różni się od siebie (przykładowo taktykami używanymi na placu boju). Liczba dostępnych, różnorodnych jednostek przekracza dwieście pięćdziesiąt, jednak nie ze wszystkich można korzystać już na początku zmagań (w miarę postępów w rozgrywce pod noszą komendę dostają się coraz bardziej doborowe oddziały, z lepszym wyposażeniem i umiejętnościami). Rozbudowaniu uległy możliwości przeprowadzania oblężeń budowli przeciwnika. Gracze mogą korzystać z nowych machin oblężniczych (tarany, wyrzutnie pocisków etc.), jak również niszczyć mury fortecy wroga za pomocą ciężkiej artylerii w postaci dział. Jeżeli chodzi o zależności ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne to także zadbano o pełną zgodność z historią.
Podobnie jak to miało miejsce w dwóch poprzednich częściach serii Total War, rozgrywka w Medieval II w dalszym ciągu podzielona jest na dwie części: turową (rządzimy państwem, powiększamy granice, budujemy miasta, zamki, dbamy o rozwój ekonomiczny i przygotowujemy zakrojone na szerszą skalę kampanie wojenne) oraz bitewną (dowodzimy posiadanymi jednostkami podczas faktycznego starcia z siłami oponenta, w czasie rzeczywistym). W tej ostatniej osoby siedzące przed komputerami mogą dokładnie zapoznać się z dokonaniami grafików Creative Assembly.
Opisywany tytuł korzysta ze zmodyfikowanej i ulepszonej wersji silnika znanego z Rome: Total War. W jednej bitwie jednocześnie może wziąć udział ponad dziesięć tysięcy postaci, czyli podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu. Jakość ich przedstawienia i ogólny poziom detali stoją jednak na znacznie wyższym poziomie - developerzy zadbali o unikatowość każdego walczącego żołnierza (różne zbroje, miecze, symbole herbów na tarczach, postura, twarz etc.), przygotowali ponad tysiąc nowych animacji ruchów wojaków (technika motion-capture), czy zupełnie nowy system zniszczeń w przypadku budowli. To wszystko bez wątpienia podnosi realizm rozgrywki - gracz czuje się, jakby brał udział w naprawdę epickiej bitwie.
Twórcy Medieval II: Total War postarali się także o rozbudowanie opcji zmagań wieloosobowych. Miłośnicy sieciowej rywalizacji mogą teraz wybrać jeden z kilku nowych trybów rozgrywki.
Wymagania sprzętowe:Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 11 GB HDD, Windows 2000/XP
Medieval II: Total War – Kingdoms jest pierwszym oficjalnym rozszerzeniem popularnej strategii, wydanej w 2006 roku i stanowiącej kolejną odsłonę bestsellerowego cyklu ze stajni Creative Assembly. Gracze mają więc okazję ponownie przenieść się w przeszłość, aby wypróbować swoje umiejętności przede wszystkim w bitwach, aczkolwiek trzeba wykazać się także pewnymi zdolnościami z zakresu ekonomii, dyplomacji etc.
Trzon omawianego dodatku stanowią cztery kampanie. Pierwsza z nich pozwala na zbadanie Nowego Świata, odkrytego przez Krzysztofa Kolumba w roku 1492. Developerzy umożliwili użytkownikom podążenie śladami Hernana Corteza w konkwiście na terenie Ameryki Środkowej. Głównym celem jest rzecz jasna podbicie Azteków i zagarnięcie wszystkich ich bogactw w imię króla Hiszpanii. Oczywiście istnieje też opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami Nowego Świata w walce z przybyłym zza oceanu wrogiem. Pozostałe kampanie są już typowo średniowieczne i osadzone w realiach europejskich. Można więc wziąć udział w wydarzeniach, związanych z walką Zakonu Krzyżackiego z pogańskimi ludami północno-wschodnimi, krucjatami do Ziemi Świętej i konfliktami zbrojnymi za panowania angielskiego króla Henryka III.
Generalnie zaimplementowano trzynaście zupełnie nowych frakcji z własnymi drzewami technologii, dysponujących łącznie ponad setką rozmaitych jednostek bojowych (np. niszczycielskie miotacze ognia greckiego), pięćdziesięcioma budowlami itd. Oczywiście pojawiło się też sporo dodatkowych postaci kluczowych, czyli np. Ryszard I Lwie Serce i Saladyn. Razem z dwudziestoma pojedynczymi scenariuszami tryb single player w Medieval II: Total War – Kingdoms gwarantuje blisko osiemdziesiąt godzin emocjonującej zabawy. Do tego dochodzi jeszcze piętnaście map, przeznaczonych do rozgrywki wieloosobowej. Warto zauważyć, że istnieje opcja uczestniczenia w kampanii dwóch użytkowników jednego komputera, przystępujących do zabawy w systemie naprzemiennych tur.
Wymagania sprzętowe:Pentium 4 1.8 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 lub lepsza), Windows 2000/XP
Instrukcja uruchomienia gry znajduje się tutaj
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
16 plików
15,75 GB