-
64 -
70443 -
29 -
150
81391 plików
109117,55 GB
Producent: Maxis
Wydawca: Electronic Arts
Silnik: własny
Data wydania: 31 stycznia 2000, Europa 28 lutego 2000 , 2 marca 2000
Gatunek: symulacyjna / strategiczna
Tryb gry: Gra jednoosobowa
Kategorie wiekowe: ELSPA: 11+ / ESRB: Teen / PEGI: 7+
Platforma: Microsoft Windows(95 / 98 / 2000 /XP), Mac OS X
Nośniki: 2 lub 4 CD
Kontrolery: klawiatura i mysz
Wymagania:
Procesor: 233 MHz Pentium II lub szybszy,
Pamięć: 64 MB RAM,
Karty dźwiękowa i graficzna kompatybilna z DirectX 7.0 (wymagania RAM i HDD rosną po instalacji dodatków 1.4GB (bez dodatków)
Complete Collection:
- The Sims
- The Sims Creator
- The Sims Światowe Życie (ang. The Sims Livin' Large lub Livin' It Up)
- The Sims Balanga (ang. The Sims House Party)
- The Sims Randka (ang. The Sims Hot Date)
- The Sims Wakacje (ang. The Sims Vacation lub The Sims On Holiday)
- The Sims Zwierzaki (ang. The Sims Pets lub The Sims Unleashed)
- The Sims Gwiazda (ang. The Sims Superstar)
- The Sims Abrakadabra (ang. The Sims Makin' Magic)
The Sims nie posiada zdefiniowanego celu, jaki gracz ma osiągnąć. Gracz ma jedynie za zadanie organizowanie czasu kierowanym przez niego wirtualnym postaciom, zwanym Simami i pomaganie im w osiąganiu ich własnych celów rozwojowych. Z tego powodu gra może potencjalnie toczyć się w nieskończoność.
Interakcje simów z otoczeniem:
Gracz wydaje polecenia, co Simy mają robić w danym czasie, np. czy mają się bawić, czytać, ćwiczyć swoje umiejętności. Simy mają zaimplementowany skrypt wolnej woli, więc nawet mogą zdecydować, przed wykonaniem zlecenia gracza że najpierw powinno być wykonane coś innego lub po prostu zignorować komendę. Simy muszą mieć zaplanowane codzienne czynności, takie jak higiena osobista, jedzenie, czy sen. Jeżeli gracz zapomni o tych czynnościach, Simy najpierw zachorują, a później umrą. Ponadto Simy potrzebują rozrywek w swoim życiu; jeżeli jej nie otrzymają, pasek szczęścia (rozrywki) będzie się obniżał, a Simy popadną w depresję.
Simy są prowadzone przez gracza poprzez instruowanie ich do wykonania pewnych interakcji z innymi obiektami (zestaw telewizyjny, radio, inny Sim). Simy mogą przyjmować gości, lecz gracz nie może bezpośrednio nimi kierować.
Stan finansowy jest regulowany poprzez wysyłanie Simów do pracy, płacenie rachunków, kupowanie produktów żywnościowych i tym podobne czynności.
Relacje między simami:
Simy mogą okazywać sobie namiętność niezależnie od płci adorowanego Sima, jak również zawierać związki homoseksualne. Konieczne jest do tego zdobycie odpowiedniego poziomu sympatii między dwoma Simami. Istnieje również możliwość tworzenia związków poligamicznych, typowych dla kultur muzułmańskich. W grze funkcjonuje również element zazdrości, który w kontaktach między "zakochanymi" Simami doprowadza do napadów złości i policzkowania się Simów. Jest to szczególnie zauważalne w związkach poligamicznych, gdy Simy zaproszone do zamieszkania pod jednym dachem łatwo z poziomu miłości przechodzą do nienawiści.
Dodatkowo, gra zawiera rozbudowany system architektury. Początkowo gra była tworzona jako symulacja projektowania wnętrz z Simami jako dodatkiem do całości. Podczas rozwoju gry zauważono, że Simy są bardziej interesujące niż domy, więc postanowiono właśnie o nich zrobić grę.
W "The Sims" nie było możliwe nawiązywanie kontaktów towarzyskich (i ewentualnie później namiętnej miłości) ze sprzątaczkami, ogrodnikami czy kamerdynerami (co zostało zmienione w The Sims 2).
Gra zawiera również elementy cenzury obyczajowej:, o ile zaprzyjaźnione Simy kąpią się nago wspólnie w jednym basenie czy jacuzzi, rozbierają się do kąpieli w wannie czy pod natryskiem, ich podbrzusze zawsze jest „ocenzurowane” zapożyczoną z amerykańskiej telewizji pikselową plamą.
Śmierć simów:
Pomimo, że Simy nie starzeją się i przy pewnej ilości ostrożności gracza są nieśmiertelne, to Simy i tak mogą umrzeć w różnych wypadkach. Mogą być to na przykład: zagłodzenie, utopienie, spłonięcie w pożarze, porażenie prądem lub poprzez wirus (można nabawić się go od świnki morskiej, co może się stać, gdy jej klatka nie jest sprzątana regularnie). Dodatkowo, dzieci Simów mogą zostać wysłane do szkoły specjalnej, jeżeli ich stopnie szkolne są bardzo słabe przez dość długi czas. Jeżeli dziecko zostanie wysłane do takiej szkoły, już nigdy nie wraca do rodziny. Pomimo takich porażek, wielu graczy umyślnie tak traktuje Simów, aby obejrzeć ich reakcje. Jeżeli gra nie zostanie zapisana po śmierci, można robić to bez żadnych obaw o przyszłość Simów.
CD-Key: EQMV-73XB-F8J4-GSLX-4M67
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
22 plików
2,01 GB