Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Pierścionek zaręczynowy - Romanowski Zdzisław.mp3

barmar7 / Sluchowiska i audiobooki - mp3 / Pierścionek zaręczynowy - Romanowski Zdzisław.mp3
Download: Pierścionek zaręczynowy - Romanowski Zdzisław.mp3

39,38 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Poznań 1918. Obrazek z Niepodległej. Słuchowisko
W sobotę, radiowa Dwójka i Teatr Polskiego Radia przypomną zrealizowane w 2008 roku słuchowisko Zdzisława Rymanowskiego pt. "Pierścionek zaręczynowy" traktujące o wydarzeniach z grudnia 1918 roku i konspiracyjnej grupie "Paluch" utworzonej w Poznaniu. Reżyseria Jan Warenycia.
Jest grudzień 1918 roku. Zbliżają się pierwsze po wielkiej wojnie święta Bożego Narodzenia w Europie. Warszawa przygotowuje się do świętowania już jako stolica niepodległej Polski. A Poznań szykuje się do powstania. Plany walki zbrojnej opracowywane są w mieszkaniu dwóch byłych podporuczników pruskiej armii: Mieczysława Palucha i Bohdana Hulewicza. Mieszkanie znajduje się na Placu Wilhelma i zbierają się tu młodzi konspiratorzy, wśród nich dwóch Stanisławów: Chłapowski i Nogaj, konspiratorzy, którzy przejdą do historii, jako grupa Palucha.

Autor:
Zdzisław Romanowski
Reżyser:
Jan Warenycia
Realizator:
Maria Olszewska
Opracowanie muzyczne:
Marian Szałkowski
Obsada:
Andrzej Blumenfeld - Narrator
Krzysztof Banaszyk - Mieczysław Paluch
Waldemar Barwiński - Bohdan Hulewicz
Grzegorz Damięcki - Stanisław Nogaj
Leon Charewicz - Kapitan Stanisław Taczak
Andrzej Mastalerz - Stanisław Chłapowski
Łukasz Lewandowski - Karol Fogel
Wojciech Żołądkowicz - Zygmunt Kościelski
Monika Pikuła - Zofia Kościelska
Brygida Turowska - Łucja
Aneta Teodorczuk-Perchuć - Mirosława
Joanna Pach - Grażyna
Maciej Musiał - Dziecko
Beniamin Lewandowski - Dziecko
Albert Kozik - Dziecko
***

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie. Charles Bukowski urodził się w 1920 roku w Andernach, w Niemczech. Kiedy miał trzy lata, jego rodzice wyemigrowali do USA. Dorastał w ubogich, robotniczych dzielnicach Los Angeles, gdzie dobrze poznał smak niedostatku. Doświadczał go także i później. Pierwsze opowiadanie opublikował w roku 1944, nieprędko jednak doceniono jego talent - długo musiał utrzymywać się z pracy fizycznej i różnych dorywczych zajęć, często bywał bez grosza i bez dachu nad głową, zdany na łaskę przypadkowych ludzi. Dopiero w dwu ostatnich dekadach życia pisarstwo zaczęło przynosić mu spore dochody. Twórczość Bukowskiego stanowi niepowtarzalne zjawisko w świecie zachodniej literatury. Często stawiany na równi z Hemingwayem i Henrym Millerem, zyskał uznanie krytyki i czytelników przede wszystkim za wspaniałe wyczucie formy, doskonale lapidarny styl i autentyzm. Powodem niesłabnącej fascynacji jego prozą jest też bez wątpienia awanturnicze życie, które z upodobaniem trwonił na inne swoje pasje: kobiety, alkohol, hazard. Jedynym światem, w którym czuł się naprawdę swojsko i którego reguły w pełni zaakceptował, był świat pijaków, dziwek, wykolejeńców i nieudaczników, ludzi wyobcowanych ze społeczeństwa i niezdolnych, tak jak on, nagiąć się do życia w kieracie. Otaczająca go atmosfera skandalu i prowokacji, przebijająca z jego prozy postawa buntownika, krytycznie nastawionego do akademickich, komercyjnych nurtów literatury amerykańskiej, obalanie obyczajowych tabu, dosadny, często wulgarny język sprawiły, że stał się kultową postacią literackiego podziemia i idolem pokolenia bitników. Pozostawił po sobie bogaty dorobek w postaci ponad trzydziestu książek: powieści, opowiadań, zbiorków poezji. Zmarł 9 marca 1994 roku w swoim domu w San Pedro, który jest dziś celem swoistych pielgrzymek wielbicieli jego niezwykłego talentu.
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie. Charles Bukowski urodził się w 1920 roku w Andernach, w Niemczech. Kiedy miał trzy lata, jego rodzice wyemigrowali do USA. Dorastał w ubogich, robotniczych dzielnicach Los Angeles, gdzie dobrze poznał smak niedostatku. Doświadczał go także i później. Pierwsze opowiadanie opublikował w roku 1944, nieprędko jednak doceniono jego talent - długo musiał utrzymywać się z pracy fizycznej i różnych dorywczych zajęć, często bywał bez grosza i bez dachu nad głową, zdany na łaskę przypadkowych ludzi. Dopiero w dwu ostatnich dekadach życia pisarstwo zaczęło przynosić mu spore dochody. Twórczość Bukowskiego stanowi niepowtarzalne zjawisko w świecie zachodniej literatury. Często stawiany na równi z Hemingwayem i Henrym Millerem, zyskał uznanie krytyki i czytelników przede wszystkim za wspaniałe wyczucie formy, doskonale lapidarny styl i autentyzm. Powodem niesłabnącej fascynacji jego prozą jest też bez wątpienia awanturnicze życie, które z upodobaniem trwonił na inne swoje pasje: kobiety, alkohol, hazard. Jedynym światem, w którym czuł się naprawdę swojsko i którego reguły w pełni zaakceptował, był świat pijaków, dziwek, wykolejeńców i nieudaczników, ludzi wyobcowanych ze społeczeństwa i niezdolnych, tak jak on, nagiąć się do życia w kieracie. Otaczająca go atmosfera skandalu i prowokacji, przebijająca z jego prozy postawa buntownika, krytycznie nastawionego do akademickich, komercyjnych nurtów literatury amerykańskiej, obalanie obyczajowych tabu, dosadny, często wulgarny język sprawiły, że stał się kultową postacią literackiego podziemia i idolem pokolenia bitników. Pozostawił po sobie bogaty dorobek w postaci ponad trzydziestu książek: powieści, opowiadań, zbiorków poezji. Zmarł 9 marca 1994 roku w swoim domu w San Pedro, który jest dziś celem swoistych pielgrzymek wielbicieli jego niezwykłego talentu.
"Wycinka", czyli wiedeńska satyra na ludzi sztuki. Premiera słuchowiska Igora Gorzkowskiego W Dwójkowym cyklu "Słuchowisko na lato" zapraszamy na premierę adaptacji powieści austriackiego pisarza Thomasa Bernharda pt. "Wycinka" w przekładzie Moniki Muskały. Adaptacja radiowa i reżyseria Igora Gorzkowskiego, w rola głównych usłyszymy: Andrzeja Mastalerza i Adama Ferencego. Słuchowisko "Wycinka" to radiowa adaptacja głośnej powieści austriackiego pisarza Thomasa Bernharda. Jest to, charakterystyczny dla pisarstwa Bernharda, monolog narratora (Andrzej Mastalerz), alter ego pisarza, opisujący pewną kolację "artystyczną" odbywającą się w wiedeńskim domu małżeństwa Auersbergerów. Gospodarze wieczoru, wraz ze swoimi gośćmi, oczekują na honorowego gościa, jakim jest aktor wiedeńskiego Burgtheater (Adam Ferency), instytucji, która w Austrii jednoznacznie kojarzona jest konserwatywnym podejściem do sztuki. Literacki oryginał wywołał w Wiedniu w latach osiemdziesiątych ogromny skandal towarzyski, bowiem w uczestnikach opisanej kolacji wiele postaci z artystycznego światka Wiednia rozpoznało siebie. Jeden ze sportretowanych bohaterów powieści wytoczył Bernhardowi proces o zniesławienie, co zresztą przysporzyło publikacji znakomitej promocji. W adaptacji Igora Gorzkowskiego walor rozpoznawalności wśród bohaterów prawdziwych postaci traci na znaczeniu. Nie istotne jest też miejsce i czas rozgrywania się akcji. Słuchowisko stało się więc "czystą", bo pozbawioną konkretnego kontekstu, satyrą na ludzi sztuki, na ich kabotyństwo i snobizm. Autor adaptacji zachował w scenariuszu Bernhardowską frazę, tak specyficzną dla autora oryginału, a Andrzej Mastalerz, aktor kreujący Autora znakomicie potrafi jej rytmiczność i muzyczność przedstawić. Thomas Bernhard: Wycinka Przekład: Monika Muskała Adaptacja i reżyseria: Igor Gorzkowski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Piotr Tabakiernik Obsada: Andrzej Mastalerz – Narrator Adam Ferency – Aktor *** Słuchowisko powstało we współpracy z Filmoteką Narodową - Instytutem Audiowizualnym.
"Emigranci" Mrożka - słuchowisko w Dwójce W sobotnim Słuchowisku na lato przypominamy radiową adaptację "Emigrantów" Sławomira Mrożka, wybitnegego dramaturga i pisarza, zmarłego 15 sierpnia 2013 roku. Reżyseria Janusza Kukuły. Dwaj cudzoziemcy z bliżej nieokreślonego kraju zamieszkują wspólnie suterenę w nieznanym mieście Europy Zachodniej. Wyobcowany intelektualista, AA, wybrał emigrację z powodów politycznych, jego towarzysz zaś, "chłoporobotnik" XX, wyjechał wyłącznie dla zarobku. Skazani są na własne towarzystwo, a ich symbioza polega na wzajemnym uzależnieniu... Sławomir Mrożek: „Emigranci” Reżyseria: Janusz Kukuła Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Andrzej Zieliński - AA Sławomir Orzechowski - XX
Wisłocka, czyli jak to ze "Sztuką kochania" było. Premiera słuchowiska Konrada Szołajskiego. W radiowej Jedynce premiera słuchowiska zrealizowanego na podstawie powieści Konrada Szołajkiego pt. "Wisłocka, czyli jak to ze "Sztuką kochania" było". Adaptacja radiowa i reżyseria autora. W roli Michaliny Wisłockiej - Patrycja Soliman. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. WISŁOCKA, czyli jak to ze Sztuką kochania było Konrada Szołajskiego to opowiedziana w niekonwencjonalny sposób historia życia kobiety, która potrafiła doświadczenia z własnego, nieudanego małżeństwa wykorzystać w podręczniku dla par. Sztuka kochania pomogła milionom Polaków i Polek nie tylko w łóżku, ale również w miłości. W słuchowisku przedstawiono walkę o wydanie najsłynniejszej polskiej książki o seksie, wydrukowanej w czasach PRL w większej ilość egzemplarzy niż Pan Tadeusz czy Biblia. Konrad Szołajski to reżyser i scenarzysta filmowy, autor wielu głośnych utworów fabularnych i dokumentalnych, a prywatnie przyjaciel Michaliny Wisłockiej. W 2001 roku nakręcił film, w którym pani Michalina opowiedziała o swoim barwnym życiu; dzięki temu mogła później powstać biograficzna powieść Szołajskiego. Choć została oparta na faktach, stanowi fantazję na temat losów Michaliny Wisłockiej i jej słynnego poradnika erotycznego. Autor ubiera tę niezwykłą biografię w atrakcyjną formę kryminalno-szpiegowską osadzoną w Polsce czasów Gierka. Słuchowisko wyreżyserowane przez Szołajskiego, jest autorską adaptacją przygotowaną specjalnie dla Teatru Polskiego Radia i zrealizowaną w doborowej obsadzie aktorskiej. Konrad Szołajski: Wisłocka czyli „Sztuka kochania” Adaptacja i reżyseria: Konrad Szołajski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Adam Walicki Obsada: Sławomir Pacek – Dominiak Krzysztof Kowalewski – Machała Kamilla Baar-Kochańska – Bożena Patrycja Soliman – Wisłocka Izabela Dąbrowska – Wanda Adam Ferency – Wisłocki Stefan Friedmann – Kądziela *** Słuchowisko powstało we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym.
"Cud na Nowolipkach". Premiera w Jedynce Premiera w Teatrze Polskiego Radia: "Cud na Nowolipkach" słuchowisko na podstawie książki Witolda Dąbrowskiego poświęconej wydarzeniu, do którego miało dojść w październiku 1959 roku w kościele św. Augustyna w Warszawie. Reżyseria radiowa Andrzeja Mastalerza. Słuchowisko „Cud na Nowolipkach” oparte jest na faktach. W październiku 1959 roku na wieży kościoła pw. Św. Augustyna na ulicy Nowolipki w Warszawie, pojawiła się poświata, w której wiele osób dostrzegało postać Matki Boskiej. Na wieść o tym zjawisku, pod kościół przybywały tłumy ludzi, zapełniające kościelny plac i okoliczne ulice. Komunistyczne władze próbowały rozwiązań siłowych, aresztując i nakładając kary na przebywających pod kościołem wiernych, jednocześnie w mediach próbowały ośmieszyć ich zachowanie wobec, jak to nazywały „naturalnego „zjawiska fluoryzacji miedzianej blachy na kościelnej wieży". Jednocześnie chcąc poznać nastroje społeczne Służba Bezpieczeństwa, rozpoczęła na szeroką skalę kontrolę korespondencji, podsłuchiwanie rozmów telefonicznych, inwigilowano też księży. Tymczasem „cud na Nowolipkach” trwał cały październik, a kilkakrotne próby zamalowania blachy na wieży nie odnosiły skutku. Historię tego wydarzenia i ludzi, którzy byli tego świadkami i uczestnikami, przedstawia Teatr Polskiego Radia . *** Witold Dąbrowski, Bogusława Plisz–Góral: Cud na Nowolipkach Reżyseria: Andrzej Mastalerz Realizacja akustyczna: Tomasz Perkowski Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Osada: Grażyna Barszczewska – Matka Anna Cieślak – Krystyna Piotr Bajtlik – Wiktor Zbigniew Konopka – Major Kwilecki Mariusz Jakus – Pułkownik Dziemidowicz Sławomir Orzechowski – Proboszcz Kuć Jarosław Gruda – Dozorca
Anna Wakulik: "Wasza Wysokość". Premiera w STT W niedzielę, 7 maja, jak zwykle tuż po 21.oo w radiowej Trójce premiera słuchowiska. Tym razem przedstawimy Państwu radiową wersję sztuki Anny Wakulik pt. "Wasza wysokość" w reżyserii Julii Mark i realizacji akustycznej Tomasza Perkowskiego. W rolę Wandy, himalaistki, wcieliła się Ewa Dałkowska. „Wasza Wysokość” to sztuka rekordzistki wśród finalistów Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Anna Wakulik (1988) jest czterokrotną finalistką GND. Za dramat pod tytułem „Błąd wewnętrzny” została nominowana do przyznawanej w tym roku po raz dziesiąty GND. Werdykt jury poznamy 27 maja w ostatnim dniu Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych Raport. „Wasza Wysokość” opowiada o grupie polskich himalaistów. Jedna z bohaterek dramatu ma na imię Wanda. Anna Wakulik zbudowała swoją sztukę na kontrastach: miasto – dzika natura, starsze – młodsze pokolenie himalaistów. I, choć „Wasza Wysokość” jest sztuką prześmiewczą (sposób prezentowania w mediach tragedii wspinaczy) stanowi rodzaj hołdu złożonego tym, którzy zginęli podczas wypraw . Anna Wakulik napisała swój dramat w 2013 roku, kiedy świat obiegła wiadomość o zdobyciu przez czwórkę polskich himalaistów zimą Broad Peak. Z wyprawy nie wrócili Tomasz Kowalski i Maciej Berbeka. 13 maja minie 25 rocznica zaginięcia Wandy Rutkiewicz podczas zdobywania Kanczendzongi. Wanda Rutkiewicz stanowiła dla Anny Wakulik inspirację podczas tworzenia postaci Wandy. Przed premierą rozmowa Barbary Marcinik z autorką premierowego słuchowiska. Autor: Anna Wakulik Reżyser: Julia Mark Realizator: Tomasz Perkowski Opracowanie muzyczne: Julia Mark Obsada: Ewa Dałkowska – Wanda Marian Opania - Jerzy Anna Gorajska – Anna Paweł Paprocki – Operator
Marka Kochana "Traktat o miłości". Premiera! W niedzielnym Teatrze Polskiego Radia w Jedynce przejmująca sztuka Marka Kochana pt. "Traktat o miłości" w reżyserii Anny Wieczur-Bluszcz. W roli głównej Monika Pikuła. Joanna Lipska (Monika Pikuła) jest młodą Polką mieszkającą w Niemczech. Przeniosła się tam ze swoją kilkuletnią córeczką Janeczką, mając nadzieję na lepsze życie. Po przyjeździe rozpoczyna studia, potem poznaje przystojnego i miłego Niemca Jurgena Krenza, za którego wychodzi za mąż. Jest szczęśliwa. Jednak z upływem czasu sprawy się komplikują: Jurgen traci pracę, zaczynają się kłótnie i w wyniku jednej z nich w życie Lipskiej wkracza Helga Hertz (Laura Samojłowicz), pracownica Liebesamtu (urzędu miłości), instytucji zajmującej się opieką nad dziećmi i młodzieżą. Od tego momentu sprawy przybierają coraz bardziej dramatyczny obrót. Młoda kobieta i jej dziecko znajdują się w potrzasku. Czy uda im się wygrać z bezdusznym systemem? Czy znajomość mechanizmów jego działania coś zmieni? Czy jedynym sposobem na przeciwstawienie się systemowi jest opuszczenie go, tak jak to zrobił były pracownik Liebesamtu Thiel, bądź złamanie narzuconego przez ten system prawa? Marek Kochan: Traktat o miłości Reżyseria: Anna Wieczur–Bluszcz Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Anna Wieczur–Bluszcz Obsada: Monika Pikuła – Lipska Joanna Piotr Bajtlik – Jurgen Krenz Laura Samojłowicz – Hertz Joanna Jeżewska – Tłumaczka Andrzej Blumenfeld – Sędzia/Policjant Waldemar Barwiński – Thiel
"Kwestia zaufania". Premierowe słuchowisko Henryka Bardijewskiego W drugi dzień Bożego Narodzenia jak zwykle tuż po 17.oo chcemy Państwa zaprosić do radiowej Jedynki na dwuaktową komedię absurdów Henryka Bardijewskiego pt. "Kwestia zaufania". Słuchowisko wyreżyserował Janusz Kukuła, a w rolach głównych usłyszymy Piotra Adamczyka, Andrzeja Ferenca, Grażynę Barszczewską i Krzysztofa Gosztyłę. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Komedia absurdów złożona z dwóch części: 1. Ufność: Adam i Jerzy, wyraźnie czymś zaniepokojeni, snują przypuszczenia, że wkrótce może się coś zdarzyć, tyle, że obaj nie wiedzą co. Pani Bo, specjalizująca się w przepowiadaniu przyszłości postanawia zatrudnić u siebie jednego z dwóch panów...2. Nieufność: Pan Bo szuka siostry pani Bo. Spotkany Dozorca nie wie gdzie jest siostra Pani Bo, ale zapoznaje Pana Bo ze swoją kuzynką Jolą, która byłaby poślubić nieufnego i niezdecydowanego na ożenek Pana Bo. Henryk Bardijewski: Kwestia zaufania Reżyseria: Janusz Kukuła Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska, Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Piotr Adamczyk – Adam Andrzej Ferenc – Jerzy Grażyna Barszczewska – Pani Bo Krzysztof Gosztyła – Pan Bo Izabella Bukowska – Jola Stanisław Brudny - Dozorca
Mateusz, Marek, Łukasz, Jan... Wszyscy autorzy Ewangelii patrzyli na spisywane przez siebie wydarzenia z męskiej perspektywy. De Luca pozwala przemówić kobiecie – historię Świętych Narodzin przedstawia sama Miriam, Maria z Nazaretu. Opowieść o zaskakujących okolicznościach przyjścia na świat Jezusa snuje z właściwą sobie skromnością i czułością, ale i z dużą dozą realizmu. Nie ma tu niczego z twardej sprawiedliwości Starego Testamentu ani z atmosfery skandalu, jaka mogłaby towarzyszyć... "W imię matki". Opowieść o narodzinach Jezusa W wigilię Bożego Narodzenia, tuż po godzinie 17.oo usłyszą Państwo radiową adaptację apokryfu, którą napisał Errie de Luca. Jest to opowieść o zwiastowaniu i narodzinach Chrystusa przedstawiona prze Marię, zwaną Miriam, matkę Jezusa. Adaptację przygotował i całość wyreżyserował Andrzej Mastalerz. W roli Miriam - Viktorija Gorodeckaja. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Radiowa adaptacja apokryfu-powieści według wersji E. de Luci. Opowieść o zwiastowaniu i narodzinach Chrystusa jest przedstawiona nie przez mężczyzn, ale przez kobietę i to tę najbardziej w ów fakt zaangażowaną – Marię, zwaną Miriam, matkę Jezusa. Opowieść ma wiele znaczeń. Nie tylko poznajemy wersję kobiety-matki i kobiety-żony, ale też mamy okazję wysłuchać jej hipotetycznych rozmów z Bogiem i z mężem. Josef to mężczyzna bezgranicznie ufający kobiecie, którą ma poślubić, mężczyzna umiejący walczyć o nią z tradycją i oczekiwaniami wspólnoty. Errie de Luca: W imię matki Przekład: Marcin Wyrembelski Adaptacja i reżyseria: Andrzej Mastalerz Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Viktorija Gorodeckaja – Miriam ***
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności