Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Kobiety - Ch.Bukowski audiobook cz.2.mp3

barmar7 / Sluchowiska i audiobooki - mp3 / Kobiety - Ch.Bukowski audiobook cz.2.mp3
Download: Kobiety - Ch.Bukowski audiobook cz.2.mp3

229,55 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie.

Charles Bukowski urodził się w 1920 roku w Andernach, w Niemczech. Kiedy miał trzy lata, jego rodzice wyemigrowali do USA. Dorastał w ubogich, robotniczych dzielnicach Los Angeles, gdzie dobrze poznał smak niedostatku. Doświadczał go także i później. Pierwsze opowiadanie opublikował w roku 1944, nieprędko jednak doceniono jego talent - długo musiał utrzymywać się z pracy fizycznej i różnych dorywczych zajęć, często bywał bez grosza i bez dachu nad głową, zdany na łaskę przypadkowych ludzi. Dopiero w dwu ostatnich dekadach życia pisarstwo zaczęło przynosić mu spore dochody.
Twórczość Bukowskiego stanowi niepowtarzalne zjawisko w świecie zachodniej literatury. Często stawiany na równi z Hemingwayem i Henrym Millerem, zyskał uznanie krytyki i czytelników przede wszystkim za wspaniałe wyczucie formy, doskonale lapidarny styl i autentyzm. Powodem niesłabnącej fascynacji jego prozą jest też bez wątpienia awanturnicze życie, które z upodobaniem trwonił na inne swoje pasje: kobiety, alkohol, hazard. Jedynym światem, w którym czuł się naprawdę swojsko i którego reguły w pełni zaakceptował, był świat pijaków, dziwek, wykolejeńców i nieudaczników, ludzi wyobcowanych ze społeczeństwa i niezdolnych, tak jak on, nagiąć się do życia w kieracie. Otaczająca go atmosfera skandalu i prowokacji, przebijająca z jego prozy postawa buntownika, krytycznie nastawionego do akademickich, komercyjnych nurtów literatury amerykańskiej, obalanie obyczajowych tabu, dosadny, często wulgarny język sprawiły, że stał się kultową postacią literackiego podziemia i idolem pokolenia bitników. Pozostawił po sobie bogaty dorobek w postaci ponad trzydziestu książek: powieści, opowiadań, zbiorków poezji.
Zmarł 9 marca 1994 roku w swoim domu w San Pedro, który jest dziś celem swoistych pielgrzymek wielbicieli jego niezwykłego talentu.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie. Charles Bukowski urodził się w 1920 roku w Andernach, w Niemczech. Kiedy miał trzy lata, jego rodzice wyemigrowali do USA. Dorastał w ubogich, robotniczych dzielnicach Los Angeles, gdzie dobrze poznał smak niedostatku. Doświadczał go także i później. Pierwsze opowiadanie opublikował w roku 1944, nieprędko jednak doceniono jego talent - długo musiał utrzymywać się z pracy fizycznej i różnych dorywczych zajęć, często bywał bez grosza i bez dachu nad głową, zdany na łaskę przypadkowych ludzi. Dopiero w dwu ostatnich dekadach życia pisarstwo zaczęło przynosić mu spore dochody. Twórczość Bukowskiego stanowi niepowtarzalne zjawisko w świecie zachodniej literatury. Często stawiany na równi z Hemingwayem i Henrym Millerem, zyskał uznanie krytyki i czytelników przede wszystkim za wspaniałe wyczucie formy, doskonale lapidarny styl i autentyzm. Powodem niesłabnącej fascynacji jego prozą jest też bez wątpienia awanturnicze życie, które z upodobaniem trwonił na inne swoje pasje: kobiety, alkohol, hazard. Jedynym światem, w którym czuł się naprawdę swojsko i którego reguły w pełni zaakceptował, był świat pijaków, dziwek, wykolejeńców i nieudaczników, ludzi wyobcowanych ze społeczeństwa i niezdolnych, tak jak on, nagiąć się do życia w kieracie. Otaczająca go atmosfera skandalu i prowokacji, przebijająca z jego prozy postawa buntownika, krytycznie nastawionego do akademickich, komercyjnych nurtów literatury amerykańskiej, obalanie obyczajowych tabu, dosadny, często wulgarny język sprawiły, że stał się kultową postacią literackiego podziemia i idolem pokolenia bitników. Pozostawił po sobie bogaty dorobek w postaci ponad trzydziestu książek: powieści, opowiadań, zbiorków poezji. Zmarł 9 marca 1994 roku w swoim domu w San Pedro, który jest dziś celem swoistych pielgrzymek wielbicieli jego niezwykłego talentu.
Antoni Gołubiew Spotkanie na Świętokrzyskiej Adaptacja Wacława Tkaczuka, Reżyseria Jana Warenyci. Występują: Adam Ferency, Tadeusz Borowski, Andrzej Blumenfeld, Marcin Troński, Jan Pęczek, Tomasz Marzecki, Jan Jurewicz i Beniamin Lewandowski Lata sześćdziesiąte, skrzyżowanie w centrum stolicy. Czy w takich okolicznościach można spotkać Mesjasza? Przejmujące słuchowisko według prozy Antoniego Gołubiewa na antenie Dwójki w Boże Ciało. W Warszawie na rogu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej główny bohater opowiadania "Spotkanie na Świętokrzyskiej" widzi… Chrystusa na osiołku. Mesjasz patrzy prosto przed siebie i czeka, kiedy zielone światła pozwolą mu jechać dalej... Gołubiew - prozaik znany przede wszystkim jako autor powieści historycznej "Bolesław Chrobry" – upomina się w tym opowiadaniu o prawo człowieka do jego własnej prawdy, która może spotykać się z kpinami ze względu na swoją niepopularność.
Depresja wnętrzności w premierowym słuchowisku Antoniego Wincha. Zapraszamy do Jedynki! polskieradio.pl Janusz Dziewiątkowski 11.10.2016 "Zagadka nieśmiertelności skądinąd sympatycznego chłopca". Spektakl wyreżyserował Łukasz Lewandowski, a zrealizował akustycznie Andrzej Brzoska. W roli Mikroba Krzysztof Szczepaniak. Zagadka nieśmiertelności skądinąd sympatycznego chłopca to rzecz o miłości, przemijaniu, śmierci, rozpaczy, ale też nadziei. Utrzymana w tragifarsowym tonie, wpadającym nieraz w makabrę, groteskę i absurd, pokazuje los człowieka, który spełnia się wśród śmiechu i płaczu, spokoju i lęku, wiary i zwątpienia. Słuchowisko precyzyjnie wyreżyserował Łukasz Lewandowski, starając się zachować równowagę pomiędzy żywiołem komicznym a momentami gry serio. W efekcie otrzymujemy historię tyleż zabawną, co wzruszającą. Gorąco zachęcamy do jej wysłuchania.   Autor: Antoni Winch Reżyser: Łukasz Lewandowski Realizator: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Krzysztof Szczepaniak – Mikrob Waldemar Barwiński – Mózg Elżbieta Kijowska – Trzustka Barbara Zielińska – Wątroba Grzegorz Kwiecień – Serce Wojciech Żołądkowicz – Żołądek Monika Węgiel – Krwinka 1 Magda Mickiewicz – Krwinka 2 *** Słuchowisko powstało we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym
''Wszystko się uda'' to historia dwóch przyjaciół, emerytowanego policjanta i cukiernika-bankruta, którzy – za namową tego pierwszego – postanawiają dokonać zuchwałej kradzieży. Udane przestępstwo będzie początkiem wielu zabawnych wydarzeń, które wniosą wiele emocji do nudnego i sztampowego życia emerytów. Pojawi się również kobieta, która wystawi na próbę przyjaźń między mężczyznami. Reżyseria: Tomasz Man Obsada: Wiktor Zborowski, Marian Opania.
Czas: 35:39 Obsada: Jerzy Kryszak - Oficer Zbigniew Zapasiewicz - Podróżny Andrzej Mrowiec - Żołnierz Opis: Słuchowisko wg opowiadania Franza Kafki porusza problem winy i kary oraz wymiaru sprawiedliwości. "Głównym bohaterem" jest wszechobecna śmierć, w przestrzeni której poruszają się bohaterowie. Oficer demonstruje Podróżnemu działanie maszyny do tortur i wykonywania wyroków śmierci. Maszyna ta uobecnia zmarłego komendanta, twórcę maszyny. Jest jego mocą i prawdą.
"Pieszo" Sławomira Mrożka. Premiera słuchowiska na antenie Dwójki. W najbliższą niedzielę 14 sierpnia przypada trzecia rocznica śmierci wybitnego polskiego dramaturga i pisarza - Sławomira Mrożka. Z tej okazji radiowa Dwójka i Teatr Polskiego Radia zapraszają na nową wersję słynnego dramatu Mrożka pt. "Pieszo" w adaptacji i reżyserii Macieja Wojtyszki. W rola głównych usłyszymy Jana Tomaszewskiego i Krzysztofa Szczepaniaka. Ten tekst Mrożka z 1980 roku pozostaje wciąż aktualny jako obraz wojennej i powojennej historii Polski. Kończy się II wojna światowa. Do grona ludzi zebranych na stacji kolejowej, oczekujących na pociąg, przychodzi Grajek-Ślepiec, niczym Chochoł z "Wesela" Wyspiańskiego. Bohaterowie, których różni wszystko, proszą Grajka o kolejne melodie, do których będą tańczyć na tym zaimprowizowanym weselu-stypie. Prości Ojciec i Syn, Baba z Córką nie znajdą wspólnej nuty z Superiuszem i jego Panią, intelektualistami, by tańczyć razem. To metafora różnic społecznych wciąż wiele mówi o polskiej historii społeczno-politycznej. Dla Macieja Wojtyszki to pierwsze spotkanie z dramatem Mrożka w teatrze radiowym, a tą realizacją sprawdza niejako, czy tekst, który poznał w studenckiej realizacji Jerzego Jarockiego z 1981 roku, nadal działa. Wśród głównych tematów sztuki reżyser wskazuje: spojrzenie na prozę wojny, inne podejście intelektualisty, a inne tzw. "prostego" człowieka do wojny, która pozostawia w nich odmienne okaleczenia; reżyser wskazuje także pewien uniwersalizm okrucieństwa wojny. *** Autor: Sławomir Mrożek Reżyser: Maciej Wojtyszko Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Wykonanie muzyki: Andrzej Perkman, Marek Wroński Obsada: Jan Tomaszewski – Ojciec Krzysztof Szczepaniak – Syn Krzysztof Wakuliński – Superiusz Grażyna Barszczewska – Pani Monika Pikuła – Dziewczyna Elżbieta Gaertner – Baba Grzegorz Kwiecień – Porucznik Zieliński Mateusz Weber – Drab Sławomir Pacek - Nauczyciel
Bilet w jedną stronę."Dworzec Gdański". Słuchowisko Zapraszamy na słuchowisko zrealizowane na podstawie książki Teresy Torańskiej pt. "Dworzec Gdański". Adaptacja radiowa i reżyseria Andrzeja Piszczatowskiego. Powtórzenie z 2008 r. Wspomnienia tych, których w 1968 roku wyrzucono z Polski, ich ojczyzny, pozbawiając wszystkiego: pracy, mieszkań, dorobku całego życia. Ci, którzy wtedy dostali bilet w jedną stronę, osławiony "dokument podróży", z adnotacją "posiadacz niniejszego nie jest obywatelem polskim", tracili też na długo kontakt z przyjaciółmi, polską kulturą, a czasem również z tymi z rodziny, którym na wyjazd nie pozwolono. W słuchowisku wykorzystano fragmenty wystąpień Władysława Gomułki z 1968 roku. Teresa Torańska: Dworzec Gdański Adaptacja i reżyseria: Andrzej Piszczatowski Realizacja akustyczna: Tomasz Perkowski Opracowanie muzyczne: Małgorzata Mazurkiewicz Obsada: Ewa Wawrzoń - Teresa Torańska Ewa Dałkowska - Elżbieta Bielska Grażyna Marzec - Maja Istner Maria Robaszkiewcz - Danuta Biterman Zygmunt Sierakowski - Włodzimierz Kofman Wojciech Pszoniak - Julian Berengaut Adam Ferency - Marek Web, dziennikarz Krzysztof Gordon - Feliks Cieszyński Aleksander Trąbczyński - Gustaw Kerszman, gitara i śpiew Andrzej Piszczatowski - Narrator/ śpiew Antoni Muracki - gitara i śpiew ***
"Grube ryby" w doborowej obsadzie Zapraszamy do radiowej Dwójki na komedię Michała Bałuckiego pt. "Grube ryby". Adaptacja radiowa i reżyseria Waldemara Modestowicza. Nagranie z 1998 roku. W rolach głównych m.in. Bronisław Pawlik, Danuta Szaflarska i Agata Kulesza. Michał Bałucki: Grube ryby Adaptacja i reżyseria: Waldemar Modestowicz Realizacja akustyczna: Maria Olszewska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Onufry Ciaputkiewicz - Bronisław Pawlik, Dorota, jego żona - Danuta Szaflarska, Wanda, wnuczka Ciaputkiewiczów - Izabela Bukowska, Burczyński, obywatel ziemski - Lech Ordon, Helena, córka Burczyńskiego - Agata Kulesza, Wistowski, bogaty kamienicznik i ziemianin - Wieńczysław Gliński, Henryk, bratanek Wistowskiego - Grzegorz Damięcki, Pagatowicz, radca sądu - Jan Matyjaszkiewicz, Filip, służący Ciaputkiewiczów - Stanisław Brudny ***
"Guwernantki". Słuchowisko Henryka Bardijewskiego w Dwójce W sobotnim "Słuchowisku na lato" dramat radiowy Henryka Bardijewskiego pt. "Guwernantki" w reżyserii Wojciecha Markiewicza. Słuchowisko miało swoją radiową premierę w czerwcu 1993 roku. W rolach głównych usłyszymy Ewa Dałkowską, Darię Trafankowską i Kazimierza Kaczora. Do tzw. "dobrego domu" do pracy w charakterze guwernantki 16-letniego Adasia zgłasza się Olga (Ewa Dałkowska). W toku weryfikacji referencji ojciec chłopca (Kazimierz Kaczor) zadaje potencjalnej pracownicy co najmniej dziwne pytania… Przekonuje się o tym również kolejna kandydatka na guwernantkę, Julia (Daria Trafankowska). Czy to z powodu tajemnicy, jaką owiana jest postać przemykającego po domu, omal niedostrzegalnie, dziecka? Słuchowisko "Guwernantki" Henryka Bardijewskiego podejmuje kwestię transwestytyzmu w ujęciu groteskowo-komicznym. O tym, że żadna płeć nie chroni człowieka przed upadkiem i o tym, że nie ma nic pewnego. Ludzie przyzwyczaili się traktować płeć, jako coś stałego i jako przymiot, o którym decyduje wyłącznie biologia, a tymczasem równie ważna jest psychologia *** Autor: Henryk Bardijewski Reżyser: Wojciech Markiewicz Realizacja akustyczna: Maria Olszewska Muzyka: Krzysztof Filus Obsada: Ewa Dałkowska (Olga), Daria Trafankowska (Julia), Marta Lipińska (Magda), Kazimierz Kaczor (Ojciec), Witold Wysota (Adaś)
Tytuł słuchowiska Anny Dykczak pochodzi z ludowej bułgarskiej pieśni „Sen Todory”. W dawnych czasach ta piosenka była śpiewana przez Bułgarki, kiedy jedna z nich opuszczała wioskę, żeby wyjść za mąż. Bardzo często te kobiety nigdy więcej nie widziały już swojej ukochanej córki/siostry/wnuczki– odchodziły one do innej wioski, do świata mężczyzn. „Sen Todory” dzieje się współcześnie w Varnie, w Bułgarii. Świat, który zostanie dźwiękowo wykreowany w dramacie to świat dwustronny: Z jednej stronny jest to słoneczny balkon z dźwiękami krzykliwego, żywego, portowego miasta, gdzie kobiety z trzech pokoleń, z początku tylko plotkują, a w końcu otwierają się przed sobą i zdradzają swoje tajemnice. Z drugiej strony jest to mistyczny świat, antycznej kobiety – Todory, przywołany w dźwięku przez dalekie dzwony cerkwi oraz przejmujące ludowe śpiewy bułgarskich kobiet. Piosenka „Sen Todory” pojawia się jak refren, przypominając, że chociaż współczesne kobiety są niezależne i wolne, nadal są one „oddzielone” od siebie poprzez okoliczności, wybory, i często poprzez mężczyzn. W realistyczny dramat trzech kobiet w różnym wieku, wplatają się jak echo, śpiewy z dalekiej przeszłości… W sztuce Anny Dykczak każda z kobiet ma różne doświadczenie z mężczyznami– Vanche (babcia) miała bardzo szczęśliwe małżeństwo. Choć jej mąż od lat nie żyje, nadal żyje w świadomości Vanche. Lily (matka) wyszła za mąż za obcokrajowca, żeby uciec z Bułgarii i od rodziców – jej małżeństwo nie wyszło i teraz jest samotną rozwódką, pracoholikiem. Jednak jej nieudane małżeństwo dało jej ukochaną córkę – Natkę. Natka (córka) stoi na progu dojrzałości. Podejmuje niby-dorosłe decyzje, ale nadal jeszcze nie „odeszła” do świata mężczyzn. To ona jest „Todorą” i to ona dopiero „śni” o tym, co się stanie z jej życiem. Jest tak samo niewinna, jak mitologiczna Todora, która „śpi pod drzewem i naiwnie śni o romantycznym bukiecie kwiatów i złotym pierścionku od ukochanego.” Natka daje im wszystkim nadzieję – wszystko przed nią... Czy nauczy się czegoś z błędów jej babci i matki? Reżyseria: Anna Dykczak Obsada: Irena Jun (Vanche), Ewa Kasprzyk (Lily), Roma Gąsiorowska (Natka).
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności